Dali

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

Dali

ViestiKirjoittaja Yuugi » Su Syys 14, 2008 12:58 pm

Kuva
[Dr. Shunna (旬奈)][Ba. Yuu (ユウ)][Vo. Ren (苓)][Gu. Keeto (ケエト)][Gu. Saki (サキ)]

Dali (ダリ) on viisihenkinen, raskaamman Visual kein edustaja, joka perustettiin 1.10.2005, ja perustajana olivat laulaja Ren ja kitaristi Keeto. Alkuperäiskokoonpanossa olivat mukana Renin ja Keeton lisäksi kakkoskitaristi Shunsaku (nämä kolme olivat olleet alunperin Dalin varhaisessa muodossa Sugar Forkfullissa [ei varmuutta kirjoitetaanko Sugar forkfull vai sugar folkfull] basisti Yuu ja rumpali Tatsuya. Kuten edeltävä bändi, Sugar Forkfull, myös Dali signeerattiin Kisakin perustaman Under Coden alaisuuteen.
25. päitä tammikuuta vuonna 2006 Dali julkaisi ensimmäisen maxi-singlensä, antithesiksen, ja heti perään toisenkin singlen monophobian. Vain kuukausi tämän jälkeen rumpali Tatsuya ja kitaristi Shunsaku jättivät bändin. Rumpali korvautui Shunnalla, mutta näihin aikoihin Dali päätti pitää tauon aktiivisuudesta. Nelihenkisenä bändinä Dali kuitenkin esiintyi "salatulla" nimellä H.N[Maigo] (H.N[迷子]).
21. päivä heinäkuuta Dali ilmoitti, että tauko on melkein ohitse, vaikka basisti Yuu ei tulisikaan jatkamaan heidän riveissään enää. Alle kuukautta myöhemmin Dali palasi viisihenkiseen muotoonsa, korvaten viimein lähteneen Shunsakun nykyisellä kitaristilla, Sakilla, ja ottaen Yuun paikalle Makoton. Saman vuoden joulukuussa Makoto kuitenkin jätti bändin, ja Yuu palasi takaisin riveihin. Näin oli viimein muodostunut Dalin nykyinen kokoonpano. Aikamoista vekslaamista siis.
Vuonna 2007, Phantasmagorian, Vidollin ja 12012:n lopetettua Under Codella, Dali nousi neljän nykyisen johtobändin listaan yhdessä Arcin, Sivan ja Negan kanssa, muodostaen näin neljän vanhimman UCP -bändin joukon.
28.7. vuonna 2008 Dali ilmoitti julkaisevansa ensimmäisen täyspitkän albumin, aikaisemmin kuin kukaan muu Under Coden bändeistä oli ikinä julkaissut albumia, eli vain kolmen vuoden jälkeen. Albumi tullaan julkaisemaan vuoden 2008 lokakuussa.

Siinäpä Dalin lyhyt historiakertaus.

Dalin musiikki on ehdottoman raskasta rockia, höystettynä Renin matalilla vokaaleilla ja taidokkaalla örinällä sekä rääkymisellä. Vaikka bändi on suurimmaksi osaksi kitarapainotteinen, ei bassoja ja rumpuja ole kokonaan unohdettu, ja sekä Yuu että Shunna ovat äärimmäisen taitavia omien soittimiensa käytössä. Huolimatta selkeästi luokiteltavasta musiikkityylistä Dali on monipuolinen bändi, ja kykenee aina yllättämään uudella soundillaan, jokaisella singlellä.

Kuva
Nimi: Ren (苓)
Lempinimi: Rn Kun (Rんくん), Star (☆), Star (スター)
Asema: Bandleader, sanoittaja ja vokalisti
Syntymäpäivä: 22.2.
Aktiivinen: 2005 -> nykyinen

Kuva
Nimi: Keeto (ケエト)
Lempinimi: Freedom (フリーダム), Keto Kun (Kエトくん)
Asema: Soolokitaristi
Syntymäpäivä: 1.9.
Aktiivinen: 2005 -> nykyinen
Viesti: "Vittu, en tiedä!!"

Kuva
Nimi: Saki (サキ)
Asema: Kakkoskitaristi
Syntymäpäivä: 21.5.
Aktiivinen: 2006 -> nykyinen
Viesti: "Taitamattomana, minä odotan."

Kuva
Nimi: Yuu (ユウ)
Asema: Basisti
Syntymäpäivä: 12.12
Aktiivinen: 2005-> 21.7.2005; 24.12.2006 -> nykyinen
Viesti: "Come to Dali!" (<- ei tota voi kääntää. XD)

Kuva
Nimi: Shunna (旬奈)
Lempinimi: Snna San (Sんなさん)
Asema: Rumpali
Syntymäpäivä: 31.10.
Aktiivinen: 2006 -> nykyinen
Viesti: "Minun mielestäni teidän tulisi koskettaa Dalin maailmaa."

Linkkejä
Dali official website
Dali at UNDER CODE
Chikasen - Sivusto Under Coden nykyisille ja entisille bändeille
Love is Dead - Dalin epäviralliset fanisivustot

Love is Deadille kiitos profiileista ja biografiasta.

Sitten kerron vähän minun ja Dalin historiasta yhdessä.

Elikkä, aloin kuunnella kunnolla Dalia vasta noin vuosi sitten. Ensimmäistä kertaa kuulin Dalin musaa puoltoista vuotta taaksepäin tutustuessani Arciin, mutta sillon se ei iskenyt, ja muistan jopa katsoneeni Sunnyn PVn. Puoli vuotta myöhemmin palasin Daliin, ja kun silloin Dali oli jo ehtinyt julkaista singlen the world is mine, ja näin [s]hit paraden musiikkivideon, niin tykästyin Renin matalaan, pehmeään ääneen.
Vuosi siinä sitten meni ennenkuin olen pystynyt myöntämään itselleni, että Dali kuuluu lempibändieni joukkoon. Yleensä lempibändiksi pääseminen vaatii sitä, että tiedän jäsenistä jotain, mutta koska Dali on aika kitsas haastattelujen suhteen, eikä pojista oikein tuppaa löytymään mitään henkilökohtaista tietoa, niin vuosi tosissaan vierähti ennenkuin totesin, että kuuntelen Dalia yhtä paljon kuin Arcia ja Vidollia, eli enemmän kuin muita indies -bändejä. Ja loppujen lopuksi, musiikkihan siinä merkkaa, ja minä satun pitämään Dalin raskaasta rock -soundista hyvinkin paljon.
Lempijäsen on alusta lähtien ollut Ren, hyvänä kakkosena Yuu. Mutta Renin asema on taattu sillä, että herran lava-esiintyminen on hyvin aktiivista, vaikka haastatteluissa yms. faniviesteissä Ren vaikuttaa hyvinkin ujolta. Tosin, herran haastatteluvastaukset on niin pirun omituisia, että vähemmästäkin rakastuu. XD Hassu mies.
Lempibiisejä on... no, Radical Chic, Itamiwake, Sunny, 4′32″, 「t」rush, Wingless wing ja Homesick. Ja sit aina musiikkikaudesta riippuen tykkään eri biiseistä. Paitsi että Itamiwake on kestosuosikki.

Ja keskustelua taas.

Miten kuulit Dalia ekan kerran? Ensimmäinen biisi?
Lempibiisejä? Mistä et tykkää?
Lempijäsen? Miksi?

// Ahhaha, lol, Chikasen ei tykänny pöllimisestä crediteistä huolimatta. xDD Asia korjattu.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

Re: Dali

ViestiKirjoittaja hyanniee » Su Marras 02, 2008 4:57 pm

Heh, ajattelin tännekkin nyt sitten jotain tulla selitteleen:)
Kuulin Dalia ekan kerran, ku joku yö eksyin seikkailee ihanan juutuuuuppin salaperäiseen maailmaan ja ajattelin, et nyt haluun kuunnella jotain ihan uutta! Ja näin:) Mutta hhööömmm. Mikäs se ensimmäinen biisi sitten oli... Oliskohan ollu 星屑. Hyymm... Muistelisin ainakin näin.

No joka tapauksessa, olen pitänyt niistä muutamista biiseistä kovastikin, mitkä olen kuullut (en kyllä hirveästi ole kuullut, mutta kuitenkin:)). Mutta ainakin Ant Gallery on hyvä - tai ainakin se jää aina soimaan päähän XD
Jäsenistä en oikein sen enempää tiädä, mutta pidän kovasti Renin äänestä.
Ja näin.
Someday, somewhere, somebody, somehow... in the rain.

hyanniee
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ketsuki » Ma Marras 24, 2008 5:45 pm

Dalia kuulin ensimmäisen kerran... Viime vuoden lopussa se taisi olla. Latisin muistaakseni ITAMI WAKEn ja H.N[maigon]n lafin etsintäkuulutukset topicin kautta. Mä rakastuin jo sillon niihin kahteen kappaleeseen, mutta arvatkaapa ihan huviksenne, tajusinko ladata niitä lisää. Not.

Lempikappaleet... Ei hitto, niitä on ihan liikaa. Ihan näin esimerkkinä, Jam, Wingless wing, Hoshizuku, CLOUD ja [s]hit parade. Ja ITAMI WAKE & H.N[maigo] on ihan kestosuosikkeja. En oikeestaan oo törmänny yhteenkään biisiin josta en oo tykänny. Tietysti on kyllä pari biisiä joita ei ihan aina jaksa kuunnella. Dalin muutamat PVt joita oon kattonu, ne on ihan älyttömän hienosti toteutettu, niitä kattoessa ei tuu ainakaan tylsää. Ant galleryn PV on kyllä aika mahtava :'33

Lempijäsenet? Ren. Sillä miehellä on vaan niin mahtava ääni. Ja se luonne XDD Unelma kumppani? Mikki Hiiri. Että sillä tavalla. Mä myös ihailen Renin sanotuksia paljon, mä en ymmärrä miten joku voi tehdä niin upeita sanotuksia kappaleisiin...
Mutta joo, lopetan ennen kuin menee pelkkään hehkuttamiseen~
Say hold me
Say this hold me

Ketsuki
Fani

ViestiKirjoittaja GanesaIX » La Huhti 18, 2009 12:10 pm

Dali... Mitäpä tästä sanoisi? Vaikka sen, että biisi Sunny koitui sitten meikän kohtaloksi, kun olin Yuugin luona kerran käymässä. Katseltiin PV tälle biisille - ihastuin biisin melodiamaailmaan ja Yuuhun. XD Tätä ennen olin tiennyt bändin vain nimeltä ja niin pois päin, mutta nyt sain sitten sekä kasvot että musiikinkin mukaan.

Lempikappaleet? Ehdottomasti Sunny, radical chic ja イタミワケ. Jälkimmäiseen ihastuminen kesti aikansa. Tietty, biisin olin kuullut kertaalleen, mutta päätin pari päivää sitten kokeilla Dalin eri levyjä, joiden seassa oli sitten イタミワケ:n sisältävä inartistic-levy. Pari kertaa tuli ja meni, en vieläkään päässyt biisiin sisälle - eilen kolahti sitten kovaa. radical chic oli rakkautta ensikuuntelulla, ihanan letkeää rokkia, juuri sellaista mikä on meikän makuun.

Lempijäsen? Yuu. Mulla on hienoinen taipumus valita bändeistä suurimmaksi osaksi aina se basisti lempijäseneksi erinäisistä syistä. Aluksi siihen saattaa riittää ulkonäkö, mutta lopulta kuitenkin alan pitämään vain soittotaitojen vuoksi, joiden rinnalla hyvä ulkonäkö on plussaa.

Tällaista tänään. :3 Kiitos vielä kerran Yuugi upeasta bändistä. ♥

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Yuugi » To Elo 09, 2012 4:14 am

Ok, vaikka tällä foorumilla on luultavasti aika vähän Dali-faneja, ja tää topicci on ollu aktiivinen viimeksi vuonna nakkisoppa, niin ajattelin tännekin kuitenkin ilmoittaa.

Dali hajoaa 25.11. HOLIDAY OSAKAlla pitämänsä liven jälkeen. Bändin best of-albun ilmestyy 10.10 ja sisältää DVD:n, jossa on bändin kaikki julkaistut PVt.

...

Oon nyt varmaan ihan järjettömän paska fani kun sanon, että VIHDOINKIN. Luulen tän mun suhtautumisen johtuvan siitä, että oon oikeasti seurannu Dalia vuodesta öö... 2007 ja nähny mielestäni bändin parhaat vuodet. Sit kun viimeset kaks vuotta on ollu sitä, et Dali julkasee kaks yhden biisin live-limited sinkkua vuodessa, eikä mitään muuta, niin homma meni jo vähän pelleilyksi, ja luulen noiden olleen enemmän jotain muuta kuin muusikkoja. Ei siinä vaan enää näkynyt sitä musiikin tekemisen intoa. En jaksa oikeasti itkeä tämän uutisen takia. Oon vaan tosi tyytyväinen, että tää kaksi vuotta kidutettu ja kuolemaa tekevä sekarotuinen rakkikoira on viimein pistetty päiviltä.

Onnea kaikille jäsenille tasapuolisesti ja toivotaan, ettei ne ole Dalin myötä menettäneet rakkauttaan musiikkia kohtaan. Ehkä jonain päivänä Ren ja Keeto nähdään taas samalla lavalla (koska Ren ja Keeto on erottamattomat).

Toivotaan myös, ettei Dalista tule Phantasmagoriaa, joka tekee miljoona ja yksi revival-liveä hajoamisen jälkeen.

Peace out, pojat!
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja shunshun » To Elo 09, 2012 12:27 pm

Olen aivan samaa mieltä. Musta bändin on parempi hajota huipulla kuin kärsiä hidasta kuolemaa, jonka aikana 70% faneista kääntää koko pumpulle selkänsä ja katkerana miettii, miten tähän paskaan päädyttiin. Lakkasin jo aikoja sitten kuuntelemasta niitä harvoja sinkkuja, koska tiesin, ettei sieltä tule mitään hyvää kuitenkaan. Ei ole tullut enää aikoihin. Renillä meni puurot ja vellit sekaisin, Dali ja Lotman ei ole sama asia, joten miksi ne piti mennä sekoittamaan keskenään.
Oon Renin fanityttö, mutta musiikillisesti ja asenteellisesti oon viime vuosina vaan pettynyt siihen :< Ren on ihana ja lahjakas, toivottavasti se lakkaa tuhlaamasta lahjojaan ja menee uuteen bändiin Keeton kanssa - ja tällä kertaa vois ottaa asenteen tehdä musiikkia sydämestä - kuten Dalissa hyvinä aikoina -, eikä tehdä massaan vetoavia biisejä, jotta saadaan faneiksi liuta aivottomia tyttöjä.

Eniten oon pahoillani siitä, että noi jätkät ihan korkeimman omakätisesti pilasi Dalin... Se, jos mikä on vaan surullista.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

Paluu Bändit # A - G