D'espairsRay

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

Re: D'espairsRay

ViestiKirjoittaja remtara » To Helmi 26, 2009 5:56 pm

Mä en yleensä katso mitään ennen julkaisupäivää, mut nyt olin jo puolessa välin PV'tä, kun tajusin, että hittolainen, tämähän ilmestyy vasta maaliskuussa.

Mutta REDEEMER oli kyllä... erittäin mukava yllätys. Muutamissa kohdissa oikeasti tuli värinää selkään, kun kuulosti niin hyvältä. Karyun kitara ja rummut erityisesti, jos jotain pitää mainita. Ja tietenkin Hizumin ääni. Ja zero. Ihanan raskasta, voisin melkein sanoa. Ja tuo video oli... juuri sopivan ihanan friikki. Varsinkin tuo tyttö, joka hypähteli tuossa alussa. Karmivan kaunista.

Uskon, että koko albumista tulee jotain todella hyvää tämän perusteella. Todella hyvää.
NEVER MISS THE EYES
KNOW YOUR ENEMY

SUCK MY DICK

remtara
Teknikko

ViestiKirjoittaja Tonath » La Helmi 28, 2009 10:29 pm

PV'den kattomisia oon ennen kiltisti odottanut siihen asti, että single / albumi julkastaan, mutta tällä kertaa en ees muistanut että millon REDEEMER julkastaan joten yhyy vahingos kuuntelin.

mut kuitenkin ... REDEEMER oli tykki. jotenki aiemmin toi nimi ei sanonu mulle mitään, joten mä en sillai osannut odottaa mitään, tai jos osasin nii jotain HORIZONin tapasta. mut tää oli kyllä todella mukava yllätys. varsinki kitarat ja rummut alussa on rakkaus.
ja toi video oli joku mahtavin. ennen KAMIKAZE oli mulla ykkönen Despojen PV'ssä, mut tää vei helposti voiton. en mä vaan tajua miten näillä jätkillä riittää mielikuvitusta.

et sillai, albumii vaa ootellessa ja tälleen. tulee varmaa aika huippualbumi.
baby, don't rewind

let me out of my mind

last.fmirc-galleria

Tonath
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ujelo » To Maalis 19, 2009 7:34 pm

JaME kirjoitti:D'espairsRay palaa Eurooppaan ensi heinäkuussa; tulevalta kiertueelta on ensi alkuun paljastettu kaksi konserttia Ranskassa.

11.07. Montpellier, Le Rockstore
13.07. Pariisi, La Cigale

...Käsi ylös ne, jotka odottavat vähintään NÄIN isolla innolla?
*nostaa väpättävän käden ylös*

Ja mitä REDEEMERiin tulee, enpä ole kyseistä albumia vielä kuunnellut, mutta keskustelua siitä nyt, ihmiset! Ja hieman hysteriaakin sopis nyt!
Despa Suomeen! Aaaa!
I'm sure the answers will echo there

Vuoden NC liian monena vuonna

avatar credit to silentcarnival @ LJ

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Tricen » To Maalis 19, 2009 8:04 pm

*nostaa molemmat kädet ylös*

Mä tykkään REDEEMERist tosi paljon. Päähä on jääny parhaiten REDEEMER, R.E.M-fuyu no genchou-, MASQUERADE, Yozora ja PARADOX 5. Yozora oli vähä "lul whut?" ku ekan kerran kuuli, mut varmana Karyu on säveltäny sen perin drinkin jälkeen tai jotai. R.E.M on ihan ihana~! Se olis tosi kiva nähä livenä, ku Karyu on paikoillaan akustisen kanssa. Se on pakko nähä. PARADOX 5 on yks lempikappaleista. Ens oli vähä "lol, mikä tää on" enneku laulu alkoi, mutta Hiz *__* Tää livenä, nii mä varmaan parun.

Mun REDEEMERin pv on hauska 8__D vähä samantyyppine ku Garnet, mut kivempi ku näkee paremmin. Making of on vasta hauska, pikku Tsukasa on kipee ja Karyu ja Hiz temppuilee taas. Paitsi Hiz feilaa. Joo. Ne outfitit on tosi söpöt liian pitkien hihojen kaa~ Lollaan vieläki Karyun ponnaril, Hiz varmaan laitto sen.
No more words are needed.
Just moments scattering into nothingness.

Just beauty.

Tricen
Teknikko

ViestiKirjoittaja Crystal » Ke Maalis 25, 2009 9:16 pm

*tulee hiukan ujona paikalle*

Nyt minäkin sitten olen fani...

En edes muista milloin kuulin Despoista ekaa kertaa; joko netissä tai Suosikissa, mutta siitä on aikaa. Musiikkia heiltä kuulin ekaa kertaa muistaakseni, kun kaverini lähetti minulle BORN-biisin. Mä tykkäsin siitä, etsin pari muutakin biisiä ja kuuntelin niitä jonkin aikaa, mutta jossain vaiheessa niiden kuuntelu jäi loppujen lopuksi vähemmälle joten poistin biisit koneelta.
Bändissä ei ollut mitään sellaista mikä olisi minussa ignoorannut bändin täysin - Hizumin ääni on mainio ja muut soittavat hyvin. Heissä ei ole mielestäni mitään moitittavaa.
Ajattelin vain aikaisemmin hiukan huolestuen (nyt ei muutakaan sanaa tule mieleen) että jos alkaisin kuunnella heidän musiikkiaan, se jäisi vähälle koska kuuntelen monta bändiä muutenkin. Ennen nykyhetkeä olin tämän bändin kuuntelun kannalta kahden vaiheilla; halusin kuunnella enemmän heiltä mutta toisaalta tuo edellä mainittu huolenaihe vaivasi jonkin verran. Olen kyllä seurannut tätä topicia jonkin verran, mutta en varsinaisesti fanittanut bändiä. Myönnän että olen katsonut ihastuksissani Karyun kuvaa Suosikissa, siis Tuskan keikkakuvaa missä hän soittaa kitaraa.
Se käännekohta tämän bändin suhteen tapahtui viime viikolla, kun luin tästä topicista uuden PV:n tulleen - eli REDEEMERin. Jostain syystä halusin kuunnella sen, ja tykästyin siihen niin paljon että mielenkiintoni tätä bändiä kohtaan heräsi uudestaan. Kuuntelin heidän uusimman albuminsa, ja varsinkin eräät kappaleet saivat minut totaalisesti koukkuun: HORIZON ja HEAVEN'S COLOR. Varsinkin tuo viimeksi mainittu oli se paha koukku.
Nyt olen lähipäivinä vain kuunnellut Despaa...

Lempijäsen on ehdottomasti Karyu. Ne kitaransoitot biiseissä ovat erittäin erottuvia ja tarttuvia. *ww* <3 Ja se yksi Suosikin kuva Karyusta on edelleen <3. Kaipa saan joskus enemmän Karyusta kirjoitettua, nyt kun olen vasta alkuvaiheessa fanitusta... 8DD Seuraavina tulevat Hizumi ja Tsukasa. Hizumin ääni on moitteeton, pidänkin siitä aika paljon, ja Tsukasan rummunsoitot ovat myös mieleenjäävät. Zero ei tietenkään ole huonoin, en ole vain kiinnittänyt häneen niin paljon huomiota... Joko olen ollut erittäin kuuro, mutta en ole kuullut kovin hyvin miten hän soittaa, pitänee kuunnella tarkemmin. x3
Lempibiiseinä voin alustavasti mainita nämä, näitä tulee sit varmasti viel enemmän: REDEEMER, HORIZON, HEAVEN'S COLOR, MIRROR ja Bullet. Vauhdikkuus näissä biiseissä on rakkautta. <3

En ole koskaan nähnyt Despaa livenä, mutta heidät olisi hieno nähdä jos he Eurooppaan tulevat *nostaa alustavasti kädet ylös*. Uskon että fanitukseni tätä bändiä kohtaan jatkuu vielä pitkään.

Nyt vain vielä kuuntelen enemmän heidän tuotantoaan, jotta pystyisin keskustelemaan täällä paremmin muihin kysymyksiin, mitä Ujelo oli laittanut... :3
Last.fm ~ Livejournal
It's only death silence. Do you hear it?
Avatar by asuka_tsuzuki from LJ.

Crystal
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ujelo » Ma Huhti 20, 2009 7:14 pm

JaME kirjoitti:D'espairsRayn Euroopan-kiertueesta paljastettiin aiemmin jo Ranskan-keikat, mutta nyt yhtyeen aikataulu on hahmottunut kokonaisuudessaan. Omalaatuinen rock-bändi saapuu heinäkuun aikana myös Suomen Nosturille.

10.7. Barcelona, Espanja - Sala Apolo
11.7. Montpellier, Ranska - Le Rockstore
13.7. Pariisi, Ranska - La Cigale
15.7. Manchester, Iso-Britannia - Academy 3
16.7. Birmingham, Iso-Britannia - Eddie's Rock
18.7. Lontoo, Iso-Britannia - Garage
19.7. Köln, Saksa - Werkstatt
21.7. Hampuri, Saksa - Knust
22.7. Gdynia, Puola - Ucho
24.7. Tukholma, Ruotsi - Klubben
25.7. Helsinki, Suomi - Nosturi
26.7. Moskova, Venäjä - Gaudi

Lipuista tai muista yksityiskohdista ei ole vielä tiedotettu.

Eli heitänpä tämän tiedon tännekin. Oh, spekulointia vaikka biisilistasta ja muita odotuksia (hoho FANSERVICE, Hizu vois vähän halailla Zeroa...), jos ei muuta. (Ihkutukset offialueelle, kiitos.) Odottakaamme saavamme kuulla uuden levyn kappaleita niin että korvat rutisee. Henkilökohtaisesti toivon kyllä myös vanhempia kappaleita. Jos Garnetin jättävät pois, niin saavat tuntea kostoni! >:OO (Suunnittelin myös kidnappaavani Zeron, eli jos keikan jälkeen kantelen isoa roskasäkkiä olallani, se saattaa olla vaimennettu basisti.)
Uaaah, kaksi vuotta viimetapaamisesta. ;;__;;
Despa vain on niin tajuttoman hyvä livebändi. Mutta toisin kuin monet muut, pidän tuotannosta yhtä paljon niin "elävänä" esitettynä kuin levyltäkin. 8)

Niin joo, en tosiaan vieläkään ole liiemmin kuunnellut REDEEMERiä, mutta olis tarkoitus tässä ihan lähiaikoina kaivella se koneelle ja kuunnella ja uuh. Tulen varmaan muokkaamaan tähän viestiin syvempää pohdintaa siitä, jos on tuplapostauksen vaara. :__D

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja mare » Ma Huhti 20, 2009 10:58 pm

oivoivoi tätä päivää on ootettu enemmän ku mitään muuta.

keikalla nähään, soon niin varma.

ja toivoisin kans, että seka vanhoja että uusia biisejä soitetaan, vaikka just nyt uusin albumi iskee parhaiten. joku paradox 5, jos ne soittaa sen siellä nii aaaa vibraan koko loppuvuoden niin pahasti ettei mitään rajaa.

.. ok ehkä vähä random postaus mut herramunjee nään ne miehet livenä ja asdddd joku tsukasa, en kestä. D:

(ja vieläpä nosturis, jes <3)
Kuva
in fact anyone hates it.

mare
Bändäri

ViestiKirjoittaja Destiny » Ti Huhti 21, 2009 12:41 pm

Henkinen kuolema kun kuulin että despa tulee suomeen.

Okei kyllä mä tiesin että ne tulee suomeen ku ne menee ranskaankin mutta silti shocki ku sain tietää.
Olen menossa ja sillä siisti. Otan vaikka töistä ommaalommaa mutta sinne menen.
Ain't fucking princess!

Ava by socialriot
Kiitos

Destiny
Bändäri

ViestiKirjoittaja Ujelo » To Huhti 23, 2009 4:45 pm

Amppu, liity ihmeessä. ;D Kaksi päätä on viisaampi kuin yksi, pitäähän tässä jutussa kunnon suunnitelma olla.

...Aaaa, saattaa esimerkiksi hermostuttaa ne huomiset liput. 8)) Tuun muokkaan tähän viestiin pari ilonkiljaisua, jos - ei, vaan KUN - saan ne liput. Pitää niitäkin sitten ostaa neljä, sen siitä saa, kun markkinoi Despaa miespuolisille luokkakavereille.
// AAA! Jag har en biljett. ;;___;; <- ilonkyyneleet.

Mutta tosiaan, latailin REDEEMERin härskisti pari päivää sitten (ja ostan sen heti, kun mahdollisuus tulee). Tähän mennessä lempibiisejä ovat ehdottomasti Lizard ja Kohaku. Ei Lost in re:birthissäkään mitään vikaa ole, tai PARADOX 5:ssä, ei. Muihin kappaleisiin en ole vielä ehtinyt uppoutua täysin, kun olen keskittynyt niin pahasti noihin.

Lizard on juuri sellainen passeli avausraita sekä levylle että keikalle. Se ei ole liian raskas, muttei myöskään liian hilpeä, ja kaiken lisäksi vauhtia riittää juuri sopivasti. Hizumin ääni saa mut kuolemaan uudelleen ja uudelleen. Huh, saan joka kerta kylmiä väreitä tuosta yhdestä kohdasta. Lizard on sellainen, jonka tahdissa tekee mieli seota ja kokea upeita hetkiä.
Kohakussa taas sekoittuvat Despassa rakastamani raskaus, melodisuus ja kuitenkin sellainen tyyneys, joka tekee tuosta biisistä kauniin. Siinä on äärimmäisen hyvin rytmitettyjä lauluosuuksia ja hrr. Ja kun vielä totuin siihen, miten korkealle Hizumin ääni menee kertosäkeessä, olen aivan rullalla kikseistä.
Lost in re:birth. Ah. Tämä on jollain tavalla sitä ominta Despaa, vaikka tuo alun "taustapimputus" tuokin mieleeni jonkin suomalaisen melodisemman hevibändin. XD Ja rakastan sitä, kun Hizu hokee tuota yhtä sanaa. Sekin on sellainen kohta, jonka voi kuvitella keikalle kuin nenän päähän, eli helposti.
PARADOX 5. Voi puudeli sentään, koko tuo alku saa minut matkustamaan johonkin ihan toiseen ulottuvuuteen. Ja geez, pakko kompata marea, jos - ja luultavasti kun - pojat soittavat tämän biisin livenä, tärisen jälkeenpäin joka ikinen kerta keikan jälkeen kaksi tuntia, kun kuuntelen tätä kuulokkeista.

Kokonaisuudessaan REDEEMERistä voi sanoa, että--- Hitto vie, KIITOS. Rakastan. Se on niin Despaa, vaikka siinä on niin paljon uutta. Ja olen kuulevinani bassoa paljon paremmin, mikä on aina plussaa. 8D On myös hauskaa, että Karyu on löytänyt kitarasoolojen kultaisen tien. Jossain haastattelussahan herra selitti, ettei ollut ollut pitkään aikaan kiinnostunut kitarasta kuin musiikin välittämisvälineenä, mutta jossain lähiaikoina (lähivuosina?) se sitten kiinnostui kitarasta luomisvälineenä enemmän.
Hizumikin sanoi jossain uudehkossa haastattelussa, että on oppinut käyttämään ääntään paremmin, vai laajemmin, vai miten se nyt oli. Jotain positiivista kuitenkin. En nyt tiedä, mistäköhän asiasta Hizu on saanut heurekan, mutta hemmetin hyvältä kuulostaa.
Ja sitten rummut. Despan biiseissä rummut on aina olleet mun mielipiteelle tärkeä asia, eikä asia ole muuttunut, ja onneksi bändi osaa hoitaa ne kohdalleen juuri sopivalla, iskevällä tavalla.

Okei, eiköhän tuossa ollut tarpeeksi ihkutusta. :___D

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja zetsubou » Ke Touko 13, 2009 8:17 am

D´espairsRayta en oo kovin kauaa valitettavasti vielä kuunnellu mutta sen verran että kuuluu lempibändeihin ja konserttiin olen tulossa. :)))
Hmm,parhaita kappaleita on,nooh ainakin tää Kamikaze ja REDEEMER.<3 Jostain pitäis Despan levy hankkia nii vois kuunnella huomattavasti useammin ja laittaa soittimeen IHAN luvallisesti. :OO
Vaikee sanoa kivointa tai parhaita jäsentä ku en tiedä jäsenistä nii paljoo. 8"< Tsukasa ja Karyu on varmaan ne ihanimmat. :3

zetsubou

ViestiKirjoittaja RoLLe » Ma Kesä 29, 2009 9:11 am

D'espairsRay New Single『FINAL CALL』

D'espairsRay New Single『FINAL CALL』
Release date: 2009.09.09.

Tollasen löysin lj:n despayhteisöstä, et nyt sit vaan odottelemaan tota :3
Redeemer ainaki oli niin hyvä levy, et mulla on suuret odotukset tätä sinkkuu varte.

// mua kyl pelottaa toi nimi vähän...
Viimeksi muokannut RoLLe päivämäärä Ma Kesä 29, 2009 1:16 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
You can't pick up the butterfly that fell to the ground with those eyes.

RoLLe
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ujelo » Ma Kesä 29, 2009 2:33 pm

Oon ehkä vähän liian innoissani. :D Toisaalta toi on jotenkin... loogista, pitäähän niillä nyt joku yllätys/repäisy/sen sellainen olla juhlapäivän kunniaksi! Mullakin on odotukset korkealla, koska Redeemer levynä on niin onnistunut kokonaisuus. Uskon kuitenkin vakaasti, että Despa ei petä meitä ja sieltä tulee jotain aivan upeaa.

Tuosta nimestä mä kyllä sain vähän väristyksiä. Epäilemättä se kytkeytyy lyriikkoihin, mutta hyi, ei kymmenvuotispäivän kunniaksi pitäisi julkaista mitään, missä on sana "Final". Tarkoittaahan se finaalia, loppuhuipennusta, mutta samalla myös loppua, ja mä täällä eksyin ajatteleen vaihtoehtoa Despan loppumisesta. XD Oon ehkä vähän liian herkkä.

Mutta odotelkaamme innolla!

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja jamie » Ti Heinä 28, 2009 11:10 pm

Uuh, keikka osoittautui aivan mielettömäksi kokonaisuudeksi!
Olin kerrankin ihan mukana ja hypin ja pompin kunnolla.
Olin ihan märkä (hiestä ja vedestä) kun oli aika lähteä hotellille.
Ehdottomasti lempparikeikka koskaan. ♥

Keikkapaita oli ehkä ihan hivenen lame, mutta pakkohan se oli ostaa. ;)
Rakastuin Zeroon ihan totaalisesti tuolla keikalla! Jätkä on niin ♥.
Lemppari vetoja olivat ennen kaikkea Lizard, ja loppuhuipennuksena Mirror.
Tämä bändi osaa todellakin soittaa livenä. Olen ihan myyty.

jamie
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ujelo » Pe Elo 07, 2009 8:07 pm

Tosiaan, Final Callista on kuultavissa preview, ja bändin uusi look on myöskin tullut ilmi kotisivuille.

Kuva

...Olenko ainoa, kenelle tulee nestehukka?
Muokkaan tän kuvan tuonne topicin alkuviestiin, kunhan selviän kuumista aalloista. :'DD

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja RoLLe » Pe Elo 07, 2009 8:35 pm

Ujelo kirjoitti:...Olenko ainoa, kenelle tulee nestehukka?
Muokkaan tän kuvan tuonne topicin alkuviestiin, kunhan selviän kuumista aalloista. :'DD

No et ole kuule ainoa : D Töllötin noit kuvii varmaa kymmenen minuuttii suu auki ja pakko sanoo, että jätkät näyttää kaikki ihan sairaan hyviltä! Etenki Karyu ja Zero. Hizumi ei niin kauheesti näytä omalta itseltään mun mielestä, mut se on vaan mun mielipide 8<

Final Callista itelleni olen tilannut sen A version. Tulee sitten se vähän europe materiaalii mukana~
You can't pick up the butterfly that fell to the ground with those eyes.

RoLLe
Teknikko

ViestiKirjoittaja Enya » La Elo 22, 2009 10:46 pm

D'espairsRay. Olen ikuisesti kiitollinen siskolleni, joka oli niin mahtava ja näytti mulle youtubesta Despan. Siskoni ei ole koskaan pahemmin pitänyt mistään jrock bändeistä - gaze on poikkeus, joten voisin sanoa, että oli kohtalon määräämää, että löytäisin Despan musiikin. Kiitos todella paljon sisko ♥

Voisin kiittää kyseistä bändiä siitä, että tutustuin paremmin japanilaiseen musiikkin. Despa oli toinen japanilainen bändi, jonka musiikkia kuulin. Ensimmäinen biisi, jonka kuulin, taisi olla Garnet. Aluksi biisi ei uponnut muhun yhtään, mutta joku siinä videossa ja musiikissa kiehtoi mua järkyttävän paljon, ja niinpä siinä sitten kävi, että hurahdin bändiin täysin. Ehkä se oli bändin silloinen tyyli, joka kiehtoi mua, ehkä se oli Hizumin persoonallinen ääni - en tiedä. Muistan vaan sen, kuinka katsoin monta kertaa peräkkäin kyseistä videota, ja erityisesti eräs heistä herätti mielenkiintoni täysin - Zero. Siinä miehessä oli jotain salaperäistä, jotain niin kiehtovaa, mikä ei ole auennut mulle vieläkään, vaikka olenkin kuunnellut Despaa useita vuosia. Mulla ei todellakaan mennyt pitkään, kun Despa oli jo vallannut sydämeni.

D'espairsRay on siinä mielessä musta harvinainen bändi, etten ole pettynyt kertaakaan heidän musiikkiinsa. Jokainen levy biiseineen on hienoa kuunneltavaa, eikä mule ole tullut kertaakaan sellasta tilannetta vastaan, jossa olisin ajatellut: "En pidä tästä biisistä, tää on ihan kauhee". Monesti kuuntelemillani bändeillä on biisejä, joista en yksinkertaisesti pidä, mutta niin ei ole käynyt Despan kanssa. Tietenkin joinakin aikoina jotkut/jonkun tyyliset biisit kuulostavat paremmilta ja tunnetiloihini sopivilta, but I like them all.

En ole koskaan pahemmin vertaillut Despan tyylejä ja bändin käymää musiikillista muutosta. D'espairsRay tulee aina olemaan se sama bändi, johon tutustuin ja sellaisena se pysyykin. Hizumi, Karyu, Zero ja Tsukasa ovat jokainen taitavia muusikkoja, ja bändin tyyli on tunnistettava, kuten Hizumin ääni. Oikeesti mulle tulee kylmät väreet, kun kuuntelen bändin musiikkia volyymit täysillä. D'espairsRay on aivan loistava livenä, ja täytyy myöntää, että Hizumin ääni on tuolloin entistä parempi - niin helvetin hieno. Viimeksikin Nosturilla tunnelma oli ihan katossa, ja keikka oli niin mahtava, että Despan olisi parempi tullakin Suomeen, mieluiten jo ensi vuonna, jos tänä vuonna tuo ei onnistu.

Kuten varmaan kävikin ilmi, niin D'espaisRay on mulle todella tärkeä - ehkä siksi voinkin nimittää bändin suosikikseni. Huomasin muuten, että Youtubeen oli ilmestynyt Final Call:n video. http://www.youtube.com/watch?v=p-3jdY1q2Ls
Don't be afraid now, don't be afraid

'Cause when the wind takes you, it takes me, too. When you change colors, I change mine, too
Try not to think and I will try, too. And when you let go, I will let go, too

Enya
Teknikko

ViestiKirjoittaja BABYKING » Ti Elo 25, 2009 3:04 pm

*ww* oih,Despa!

Ensimmäinen biisi jonka kuulin oli jos en väärin muista niin Garnet ja tykästyin samantien *.* ja siitä lähtien Despaa on tullu kuunneltua !
Lempibiisejäni on HORIZON,HEAVEN'S COLOR,Kamikaze,Garnet ja Squall 8---3
Lempijäsen on ehdottomasti Zero! <3 Todella maahtava basisti *__*
Keikkalle olisin muuten mennyt mutt olin sillon ullkomailla 8''(
aina on joku joka odottaa ♥
180309 ♥

BABYKING
Bändäri

ViestiKirjoittaja zerror » Ti Elo 25, 2009 6:33 pm

Btw Final Call on hyvä biisi livenä. Odotan todella että sinkku tippuu postilaatikosta ! Tule jo pian.

pahoittelen lyhyttä postausta.
Kuva

Is everybody going crazy?

zerror
Fani

ViestiKirjoittaja Gilraen » To Elo 27, 2009 3:08 pm

Despa kuuluu ehdottomiin suosikkibändeihini, mutten ole sitä vielä kovin kauaa kuunnellut, saati fanittanut. Alussa suhteeni bändiin oli lähinnä sellainen, että kuuntelin silloin tällöin sen parhaimpia kappaleita ilman sen kummempia tuntemuksia. Garnet ja Infection olivat ensimmäiset, jotka kuulin, ja rakastuin niihin välittömästi. Mutta muut kuulemani kappaleet jäivät tuolloin vähän mitäänsanomattomiksi.

Eräs nettikaverini on hulluna Despaan, ja kun kuulin bändin keikasta Nosturilla, ajattelin, että olisi kiva mennä katsomaan kerrankin jotain japanilaisbändiä. Menimme sitten yhdessä kaverini kanssa, ja tuon keikan jälkeen en ole elänyt päivääkään ajattelematta, miten mahtava bändi Despa onkaan. Se tuntui heti paljon rakkaammalta, mitä se oli vielä viime keväänä ollut. Keikalta jäi niin hyviä muistoja, että olen vähällä kyynelehtiä, kun ajattelen niitä. Jep, olen herkkä ihminen.

Garnet on aina ollut ehdoton suosikkikappaleeni, ja Infection oli pitkään heti sen perässä. Hiljattain olen kuitenkin ihastunut enemmän Despan vanhempiin kappaleisiin, joista ainakin Tatoeba Kimi ga Shindara, murder freaks ja Valentine ovat upeita, räiskyviä ja huomattavasti ”raaempia” kuin bändin musiikki nykyään. He ovat menneet harmittavan kevyempään suuntaan, mutta silti pidän kaikista Redeemer-levynkin kappaleista, ja kyllä tuo Final Call onnistui lumoamaan tehokkaasti. Myös Screen ja SIXty∞NINe ovat jotain aivan loistavaa.

Lempijäsenen valitseminen tuntui pitkän aikaa mahdottomalta minulle, koska Hizumissa, Karyussa, Zerossa ja Tsukassa on yhtä paljon ihailtavia puolia. Vasta pari päivää sitten kuitenkin ymmärsin pitäväni Karyusta eniten. Nosturin keikalla tapitin eniten juuri häntä. Hänen lavaesiintymisensä on ainakin jossain määrin menevämpää kuin Hizumilla ja Zerolla (Tsukasahan ei voi tehdä oikein mitään siellä rumpujen luona). Lisäksi hänen sylkemäänsä vettä lensi päälleni, kai silläkin oli jokin vaikutus. Ja hän on kitaristi, kitaristit ovat aina tyylikkäitä.

En omista vielä yhtäkään Despan levyä, mutta Liquidize- ja Spiral Staircase #15-DVD:t löytyvät hyllystäni. Kumpaakaan en ole katsonut vielä kokonaan (Liquidizea en lähellekään, koska sain sen tänään postissa). Tekee vieläkin pahaa ylipäänsä katsoa mitään Despa-videoita, kun hirveä ikävä pääsee aina yllättämään. Tarkoituksenani olisi ostaa bändin kolme levyäkin ja mahdollisesti joitain singleja.
Viimeksi muokannut Gilraen päivämäärä Su Marras 15, 2009 11:07 am, muokattu yhteensä 1 kerran
reality is beautiful in you.

Gilraen
Teknikko

ViestiKirjoittaja zerror » Ke Syys 09, 2009 6:42 am

Tänään sitten ilmestyi Final Call sigle.
Tänään on myös 10 vuotta D'espairsRayn perustamisesta.
Tänään on Shibuya AX:lla 10 vuotis keikka.

aika iso päivä pojille.

Mitä pidätte uusista biiseistä?

lisään tähän oman mielipiteeni kunhan olen ne kuunnellut.
Kuva

Is everybody going crazy?

zerror
Fani

EdellinenSeuraava

Paluu Bändit # A - G