Golden Bomber / ゴールデンボンバー

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

Golden Bomber / ゴールデンボンバー

ViestiKirjoittaja Mizuumi » Su Maalis 21, 2010 6:52 pm

Kuva
Jun, Shou, Yutaka ja Kenji

Golden Bomber on japanilainen visual kei "air" -bändi, joka on vielä aikalailla tuntematon monille, mutta saavuttanut Japanissa jo suurta suosiota erityisesti live-esiintymisiensä avulla. Kyllähän pojat jotenkin soittaa osaavat, mutteivät sitä liveillä pahemmin harrasta. Tarkkakorvaisena livejä katsellessa saattaa huomata, että kyllä ne pojat välillä vähän itsekin soittavat. Ja kuuro saa olla, mikäli luulee Shoun lipsynkkaavan : D
Meidän harmiksemme Bombereiden omat sivut ovat vain japaniksi, joten sitä on helpompaa käyttää vain japaninkieltä osaaville. Onneksi ainakin Shoulla ja Yutakalla on amebassa bloginsa - tosin japaniksi kirjoitettuna, mutta kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.

Vo: 鬼龍院 翔 (Kiryuuin Shou)
Kuva
Synt.: 20.06.1984
Muuta: Kirjoittaa itse laulujen lyriikat ja musiikkit. Osaa soittaa muun muassa viulua.

Gu: 喜矢武 豊 (Kyan Yutaka)
Kuva
Synt.: 15.03.1985
Muuta: Suunnittelee ainakin live-esiintymisien "erikoisuudet" itse.

Ba: 歌広場 淳 (Utahiroba Jun)
Kuva
Synt.: 30.08.1985
Muuta: Kirjoittaa "Monthly TVnavi" lehteen kolumia "No Ikemen No Life".

DR: 樽美酒 研二(Darubisshu Kenji)
Kuva
Synt.: 18.11.1980
Muuta: Oli alunperin kitaristi sekä lauloi edellisessä bändissä. Kenjin "The Best of Obama Blog" blogi on julkaistu kirjana.

Ex.
Dr: 天空城 団吉 (Tenkuujou Dankichi)
Synt.: 13.08.1984

Musiikkivideot

Memeshikute
Memeshikuten tanssi on - jos oikein olen kaikesta ymmärtänyt - varsin mukavassa suosiossa Japanissa tällä hetkellä. Ja kenestä nyt tanssivat miehet eivät olisi kuuma näky? Vielä kuumempaa on kuitenkin, että nämä miehet ovat joskus olleet keikalla pelkissä boksereissa! tästä löytyy pätkiä siitä Itse ainakin ihan mielelläni menisin sellaiselle bokserikeikalle.

Mou Bandoman ni Koi Nante Shinai
Tämä onkin muutaman kerran mainittu muissa topicin postauksissa, mutta on se ainoa musiikkivideollinen kappale, josta en muista, kuinka se menee. Johtunee siitä, että olet kuunnellut tämän viimeksi vuonna 2010 kerran tai kaksi.

Mata kimi ni bango wo kikenakatta
Mata kimi ni bango on henkilökohtaisesti yksi lempibiiseistäni ja osaa kyllä jäädä soimaan päähän. Musiikkivideokaan ei jätä ainakaan minua kylmäksi edes varpaista kaikella suloisuudellaan. En kyllä enää ihmettelekään, miksi tämä kappale on ollut japanin oriconin top 10 indie singleissä jo monta viikkoa! Wikipedian mukaan Mata kimi ni bangosta pitäisi olla kolme (3) versiota.

Boku Quest
Kyllä meikäläiselle kelpaisi tuo samainen peli, jota Shou pelailee. Boku Quest jatkaa pirteiden ja tanssittavien biisien listaa. Wikipedian mukaan tästäkin pitäisi olla kolme (3) versiota.

Memeshikute "K-pop versio"
Pojilla ollut taas vaihteeksi hauskaa ja päättäneet tehdä Memeshikutesta "K-pop tyttöjen" version. Sanat edelleenkin samat kuin alkuperäisessä versiossa eikä tanssiakaan ole oikeastaan muutettu, mutta... On se erilainen kuin alkuperäinen. Katsokaa ja naurakaa itsenne halki tai vaihtoehtoisesti facepalmittakaa naamanne irti. Näillä pojilla kyllä on pokkaa, se on huomattu useaan otteeseen.

Yowasete Mojito
Tämä kipale on ainakin musiikkivideoista varmaankin se rockein kappale. Vaikkei alku siltä näytäkään, kyllä tästäkin videosta löytyy vaikka mitä hauskaa - jonka ei pitäisi todellakaan olla ihme, kun Golden Bomberit on kyseessä.

Ii Hito
Taas yksi musiikkivideo, jossa joko nauraa itseään halki tai häpeää Shoun puolesta silmiään päästä. Ei voi kuitenkaan väittää, etteikö olisi edes hieman viihdyttävää katsottavaa sekä kuunnteltavaa.

Sayonara Fuyumi
Hieman hitaampi kipale, joka on todella kaunis. Yksi lemppareistani varsinkin tämän liven jälkeen. Virallinen musiikkivideo valitettavasti on vasta tynkäversio, mutta siitä saa käsityksen kappaleen kauneudesta. Onneksi kuitenkin löysin toisenkin videon, johon pääseekin "otsikon" linkistä ja tämän videon pitäisi olla kokopitkä. Live-versio nyt ainakin on onneksi kokopitkä, vaikka ensimmäiset reilut kaksi minuuttia onkin pelkkää puhetta.

Chéng lóng hěn kù
Chéng lóng hěn kù on uusin kipale musiikkivideon kera ja ilmestyikin vasta tammikuussa 2012. Kappale on laulettu kiinaksi, vaikka kuulostaakin omaan korvaani enemmän siansaksalta : D Katsokaa musiikkivideo ja naurakaa. Golden Bomberit eivät koskaan petä! En malta odottaa, että tästäkin pääsee näkemään live-version joskus! Voin jo kuvitella...

Omat henkilökohtaiset lempijäsenet ovat Kyan Yutaka ja Kiryuuin Shou, vaikkakin Shou taitaa sen voiton viedä. ^ ^
Viimeksi muokannut Mizuumi päivämäärä Su Touko 20, 2012 10:17 am, muokattu yhteensä 13 kertaa
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

1 tykkää.
Mizuumi
Teknikko

Re: Golden Bomber / ゴールデンボンバー

ViestiKirjoittaja Aysha » Ma Maalis 29, 2010 7:05 pm

Voisin jakaa tällaisen tiedon, että Shattered tranquilitylla on jonkin verran tietoa bändistä. Ainakin tässä viestissä kerrotaan jotain, mitä wikipediasta (paitsi japaninkielisenä) eikä jame-suomesta tai jame-englannista (tai sitten olen vain sokea). Lisää tietoa saa, kun painaa tosiaan tags:seistä sitä bändin nimeä.

Jotenkin tuon bändin synnystä kertova kohta on... Suloinen? Yutaka on ihana ja vaikuttaa todella hyvältä ystävältä/tyypiltä.

Ja joo, voisin löpistä tästä bändistäkin jotain...

Törmäsin Golden bomberiin, kun kaverini linkitti Memeshikuten ja käski kuunnella, jonka myös arvostelinkin galleriassa blogiini (vaikka ehkä turhan ankarasti, vaikka hyvät arvosanat saivatkin). Nyt (joo, juuri nyt kun kirjoitan) kuuntelen heiltä muitakin kappaleita ja yritän tässä vähitellen tutustua bändiin. Ihan hyvältä vaikuttaa - mukavan piristävää muuten aika raskashenkiseen, synkkään ja jossain määrin tummasävyiseen musamakuuni. Kappaleet ovat tähän mennessä vaikuttaneet hyvin energisiltä, että mielelläni tutustun heihin vieläkin paremmin.

Lempijäsen? En ole erityisemmin pitänyt tästä kysymyksestä koskaan, mutta voin ainakin sanoa lämmenneeni eniten Yutakalle. Ei lainkaan pahannäköinen ja nyt tuo kertomuskin, jonka linkitin, teki hänestä aika söpön.

Olenko muuten ainoa, jolle nousee aina mieleen kysymys "kuka ei kuulu joukkoon?" kun katsoo koko bändistä olevia kuvia? XD
いつからか夢の中でしか眠れない
Itsukaraka yume no naka de shika nemurenai
Dream because dreams should be cherished.

Birth - words & music: ASAGI

1 tykkää.
Aysha
Multisex Lafi

ViestiKirjoittaja illusione » Ti Joulu 28, 2010 12:54 am

Uhah!
Tutustuin bomberiin vasta ihan äskettäin, kun yhellä sivulla näin memeshikuten :D
No katoin sitö hetken mutta en jaksanut kattoo kokonaan ....
sit vasta eilen näin juutuben etusivulla tuon memeshikuten uusiks, ja päätin kattoo
ja AWW AWWW SHOUN ILMEE OwO Ylläryllär Shou on meen lembbari OwO Jostain syystä en
erota Junia ja Yutakaa O.o Oks se nii et Jun on se "villimpi"? XD Siis kaikissa näissä
commenteissa jne.. emt... toi Kenji vaikuttaa aika mielenkiintoiselta tyypiltä xD
Ois kiva nähä se ilman tota 'maskia' 8)
Memeshikute on ihana 8"33 Ja tykkään myös tosta mata kimi ni bangosta, en tiiä onko biisi ollenkaa(xD), tykkään
videosta : DD <33
Ihana bändi :33 Onneks törmäsin shiihenki.
Dear ██, I ██ you.

I will ██ you with every broken piece of me.

illusione
Roudari

ViestiKirjoittaja Candyboy » To Joulu 30, 2010 1:06 am

Kuuntelin Memeshikuten ensimmäisen kerran jo muutama viikko sitte, ku juutuubi suositteli (?) sitä ja nauroin ensin itteni kipeeks, mut sitte muutaman kuuntelun jälkee tajusin, et hitto täähän on hyvä biisi :D näin se mieli muuttu, lol

Mun on aina vaikeeta valita lempijäseniä bändeistä ja inhoon (yleensä) kun sitä kysytään, mut Golden Bomberista mun on yllättävän helppoa valita lempijäsen, joka on... *rumpujen pärinää* Jun :)♥ En tiiä mikä herrassa vetää puoleensa, mutta kunhan vetää :D

btw. häiritseekö muita, kun Memeshikuten alussa Yutaka pitää haaroistaan kiinni samalla kun pomppii ?

Shou on ihan älyttömän sulonen tässä PV'ssä (:

ps.
Aysha kirjoitti:Olenko muuten ainoa, jolle nousee aina mieleen kysymys "kuka ei kuulu joukkoon?" kun katsoo koko bändistä olevia kuvia? XD

Et todellakaan ole ainoa XD

//Voi Jun parka >:
Pain is proof that you're living, everyone and anyone carries it ~

Candyboy
Fani

ViestiKirjoittaja Mizuumi » To Joulu 30, 2010 12:03 pm

Aysha kirjoitti:Olenko muuten ainoa, jolle nousee aina mieleen kysymys "kuka ei kuulu joukkoon?" kun katsoo koko bändistä olevia kuvia? XD

Älä suotta pelkää. Et suinkaan ole ainoa :D

Kizuya kirjoitti:Jostain syystä en
erota Junia ja Yutakaa O.o Oks se nii et Jun on se "villimpi"? XD Siis kaikissa näissä
commenteissa jne.. emt... toi Kenji vaikuttaa aika mielenkiintoiselta tyypiltä xD
Ois kiva nähä se ilman tota 'maskia' 8)
Memeshikute on ihana 8"33 Ja tykkään myös tosta mata kimi ni bangosta, en tiiä onko biisi ollenkaa(xD), tykkään
videosta : DD <33

Voi kai sen niinkin sanoa, että Jun on se "villimpi" XD Hyvä tuntomerkki myös voisi olla, että Yutakalla on yleensä (yleensä ja yleensä, usein) siististi yksiväriset tai siististi kaksiväriset hiukset. Junilla taas on ei niin siististi kaksiväriset. Yrittää varmaan esittää raitoja silläkin ne värit, mutta usein omaan silmään saa näyttämään hiukset enemmän sotkuisille :D Kenji on mielenkiintoinen ja varmasti jokainen Golden Bombereita kuunteleva haluaisi nähdä tuon maskin alle voidakseen kiljua tuon kävellessä kadulla vastaan. Mata kimi ni bango on aivan mahtava biisi videonsa kanssa ja ilman!

Candyboy kirjoitti:btw. häiritseekö muita, kun Memeshikuten alussa Yutaka pitää haaroistaan kiinni samalla kun pomppii ?

Ehkä se pelkää, että jotakin tippuu ulos lahkeesta? Eli olen kyllä huomannut sen, mutta jostakin syystä se ei häiritse.

Yllättävän monen lempijäsen on Jun. Pakko sanoa :D Onkohan kenenkään lemppari Kenji? Varmasti on, vaikka sellaista itselläni ei ole vielä eteen kävellyt tunnustamaan tunteitaan. Kai muuten olette nähneet, kun pojat pitävät vähän hauskaa?
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja neo-giri » To Joulu 30, 2010 10:46 pm

Sillon kun tää topic ilmestyi tänne niin kuuntelin ton Memeshikuten pari kertaa ja oon senkin jälkeen sen kattonu/kuunnellu sillon tällön, samaten sen もうバンドマンに恋なんてしない (lol, en jaksa ettii ton nimee romanjeinaX'DD). Aika harvoin siis oon kuunnellut, mutta tykkään kyllä. Vähän piristystä mun vähän raskaamman(?) puoleiseen musamakuuniXDD En nyt ihan miksikään lempibändikseni voisi tätä kuvitella, mutta on tässä omat kivat juttunsa=DD Varsinaista lempijäsentä en voi muutaman videon perusteella tietenkään sanoa, mutta ulkonäöllisesti Jun on kyllä lemppariXDD<3 Noi videot on kieltämättä aikasta hubaisia ja niitä jaksaa katsellakin.

Onko youtubes muuten sit noiden musaa noiden parin PV'n lisäks? Olis nimittäin kiva kuunnella, mutta en oo ainakaan pikaisesti selaamalla oikein löytänyt:') Paitsi tosiaan ton uudemman PV'n, Mata kimi ni bangon, jonka katon just.... nyt:'DD

Okei.... Ei toi kyl vakuuttanu niin paljon ku noi toiset PV't/kappaleet mutta... On ne jiirut koulupuvussa kyllä sulosiaXDD
Ja Shoun hampaat... Sori mut en tykkää niistä, ne on pelottavat tai jotain:'<

Ei mulla muuta:'D
Gitchi Gitchi Goo !!

neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja illusione » Pe Joulu 31, 2010 3:02 am

OMFG!!
Kenji ilman maskia !! !(?)Aika bäd aika bäd !! En ois kuvitellu sitä iha tommoseks muttmutt ... elämä on täynnä ihmeitä x"D Jajaja mts sje ny noi rupes lähentelee Shouta !!?? xdd

jasitvielä....
Pojilla on hauskaa x"3 Shou on ihan älyttömän suloinen täs >:3

Shoulla nätti nukke 8"D Tääki
Dear ██, I ██ you.

illusione
Roudari

ViestiKirjoittaja yunikon » Ma Loka 03, 2011 10:07 am

Kai tää olis munki vuoro nyt viimein osallistua näihin bänditopicceihinkin...

Eli joo... Golden Bomberista kuulin itse ekan kerran vasta täällä Japanissa, kun yhden Shoxx lehden ostin ja siellä oli jätkistä juttua. Myöskin telkussa ovat pari kertaa esiintyneet, ja koulun bunkasaissa eräs Vocaloid cossi tanssahteli Memeshikuten tahtiin.
En herroja nyt ihan hirveästi kuuntele, paria kolmea biisiä silloin tällöin, enempää. Mutta tämän topsun luettuani ihmettelin, ettei erästä faktaa löydy kommenteista.

Eli Golden Bomberhan on ensimmäinen visual air- bändi. Eli jätkäthän ei osaa sitten soittaa, näyttelee vain että osaa :DD Eli ilmakitaraa yms.
Mistook that tiny admiration, your hand
I shook off, the sky was the bluest of blue
wordless, soundless, just flowing, flowing
Your tears at the end of the trail of clouds

22/09/2010 ||17/01/2011||10/8/2011||9/9/2011

yunikon
Bändäri

ViestiKirjoittaja illusione » Ke Joulu 28, 2011 4:18 pm

Btw, Bomberien fanservice on aika mielenkiintosta. Itseasiassa se menee toisinaa jopa vähä yli :'D
Mahtaako kukaa tietää poikien ikää?
Dear ██, I ██ you.

1 tykkää.
illusione
Roudari

ViestiKirjoittaja Mizuumi » Su Touko 20, 2012 9:53 am

Kizuya kirjoitti:Mahtaako kukaa tietää poikien ikää?
Musta tuntuu, että olet jo itse löytänyt tiedon, mutta lisäsin poikien syntymäajat tietoihin. Eli tällä hetkellä Shou on 27, Yutaka 27, Jun 26 sekä Kenji 31 (mikäli oikein laskin). Hassuinta on se, että Kenji on olevinaan selvästi vanhin, mutta ei todellakaan vaikuta siltä : D

Itse kuuntelin tuolloin pari vuotta sitten topicia tehdessäni poikia aika paljonkin, vaikkakin kuuntelemieni kappaleiden määrä jäi alle viiden. Nyt olen viikon sisällä muistanut poikien mahtavuuden uudelleen ja kuuntelemieni kappaleiden määrä noussut huomattavasti. Muutaman päivän en Simsin pelailun lisäksi muuta tehnytkään kuin kolunnut poikien livejä ja muita videoita läpi.

Erityiseen suosiooni onnistuivat pääsemään vasta tammikuussa ilmestynyt uusi PV (joka topicin ensimmäisestäkin postauksesta löytyy Chéng lóng hěn kù, joka lähes tappoi minut nauruun. Kappaleen kiina kuulostaa omaan korvaani enemmän siansaksalta kuin kiinalta : D Mutta sanoin kuitenkin äsken "onnistuivat", joten linkit jatkukoon. Memeshikuten "k-pop tyttö" versio antaa hyvät naurut sekä facepalmitukset, Mata kimi ni bangon live, Memeshikuten live samaiselta keikalta sekä Sayonara Fuyumi live edelleenkin samalta keikalta. Kaikki ovat jotain niin laadukasta, että huh huh. Itse näistä ensimmäisenä näin Memeshikuten pätkän ja ihmettelin Yutakan naamaa, mutta en enää Mata kimi ni bangon nähtyäni : D
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ninichki » To Touko 09, 2013 11:04 pm

Mitäs ihmettä, ihmiset? Tää topicci on ihan kuollut! Tsot tsot! (~¬3¬)~ Asiaan tulkoon välitön muutos, sillä nini-täti tahtoo AKTIIVISTA keskutelua!

Itse olen kiintynyt Golden Bomberiin ihan älyttömästi, ottaen huomioon, että tutustuin kyseiseen bändiin vasta n. 2 viikkoa sitten. Mun suosikiksi nousi välittömästi Jun, joka ei tullut mitenkään yllätyksenä, koska siitä löytyy jonkinlaista... Viehättävää naisellisuutta... ? XD En tiiä, mutta se muistuttaa ihan älyttömästi Kameleon Takashia.

Ihanaa asua Helsingissä! Tokyokan on täynnä jrock-lehtiä joiden kannessa komeilee (ylläri pylläri) Golden Bomber~! ヽ(●´∀`●)ノ Sinne siis maanantaina...

Huomattiin muuten eilen kaverin kanssa, että yhdessä videossa kohdassa 1:25 kuulostan IHAN SELVÄSTI siltä, kuin Yutaka sanoisi Tampereen murteella "aivan oikein!"

Kuvitelkaa nyt, Yutaka jonkun TV-visan stereotyyppisenä juontajana!
"Jaahas, nyt meillä onkin ensimmäinen soittaja linjoilla! Keimo Päijät-Hämeestä! Noh, Keimo, osaatkos sanoa, mikä on kaljurotan latinan kielinen nimi?"
"Veikkaisin, että heterocephalus glaber."
*torvifanfaari* "Aivan oikein! Keimo, olet tämän illan onnettaren suosikki, joka voittaa kokonaiset 3000 kiloa purkitettua silliä!"

Joo, mun mielikuvat on... :'DD
「Kameleo sucks」said nobody ever~

Ninichki
Fani

Paluu Bändit # A - G