An cafe

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

Re: An cafe

ViestiKirjoittaja kuulomatka » Pe Elo 15, 2008 12:02 pm

Ei näy kuvat o-------o lukee vaan "Kuva" kaks kertaa mullakin.

Mä kuuntelen Antikkua silleen aalloittain. Välillä ihastuu, välillä on kuukausienkin taukoja kuuntelematta (okei mulla käy aika monen hyvän bändin kanssa noin ihan vaan siks, että hyviä bändejä on niin paljon).
En ymmärrä miks nykyään on niin monia sellasia ihmisiä, ketkä aattelee et Antikun kuuntelemisessa on jotain hävettävää tai noloa :-------D Okei joo, An cafe on leimattu vähän sellaseks 10-vee-troo-japsiernujen fanituskohteeks, aika useet tuntuu aattelevan näin. Mä en sanois itteeni faniks, mut tykkään tosi paljon musiikista, eikä mul oo koskaan ollu mitää vaikeuksia "myöntää" sitä. Eihän siin mitään myönnettävää, herranjestas, ole.

Lempibiisi jos pitäis sanoo ni se olis varmaa Maple Gunman.

Livenä en oo nähny, en kokenu olevani tarpeeks kiinnostunu bändistä mennäkseni keikalle.
memento mori

kuulomatka
Fani

ViestiKirjoittaja sirrrex » Pe Elo 15, 2008 5:13 pm

Mullakaan ei näy kuvat. .__.

An Cafe on ollut mun lempibändi siitä asti, kun koko jiiruhössötyksen alotin. Nykyään sen sija ei oo enää niin vahva mun listoilla, mitä se oli ennen, mutta edelleen vahvasti ylhäällä se pysyy.
Eka piisi jonka kuulin oli silloinen uusin piisi Snow Scene. Surffailin youtubes ja sen PV iski silmään, joten siitä se lähti. ;D Kyseinen kappale taitaa edelleen olla mun lempipiisi Antikuilta, johtunee varmaan just siitä, kun se oli eka piisi. Muita lemppareita on sitten Ryuusei Rocket, Bonds Kizuna ja Maple Gunman. Merrymaking ja Golden WIng on myös tosi ihania. Myös noiden piisien - miinus Golden Wing - PVt on mun lempparit.
Keikalla olin ja uudestaan aion mennä, kun seuraavan kerran tänne tulevat.

Lempijäsen on Miku, sekin ollut siitä asti, kun kuuntelun aloitin. Kakkosena on Kanon, josta oon iteasiassa ficcien ansiosta alkanu enemmän tykkäämään. Boun vielä ollessa bändissä, tykkäsin siitäkin tosi paljon ja saattoi muuten olla silloin kakkosena, en kyllä yhtään varma oo, mutta sinne päin.

Mua niin kyrsii, kun aina kaikki leimaa Antikku-fanit pikkuernuiks. En vaa voi käsittää sitä, miks ihmees on aina pakko luokitella tällästen bändien fanit wannabeiks. Eiks sitä muka saa vähä kevyemmästä tykätä. Anteeks yleistys, tiiän ettette kaikki todellakaa oo tollasia. Kuitenkin, kyrsii.

1 tykkää.
sirrrex

ViestiKirjoittaja ichi » Pe Elo 15, 2008 5:30 pm

jeap, kuvat ei näy.

Täytyy sanua, että hienon esittelyn oot teheny pojista. Tuli ainaki tietoa.

Mutta An Cafe o mieletön. Lempibändi ollu tässä reilun vuojen, parhaimmistoo kuulunu koko sen ajan ku oon sitä kuunnellu, eli noin 1½vuotta. Lempipiisit on SNOW SCENE, Baby king ja smile ichiban ii onna. Smile ichiban ii onna onki ensimmäine piisi, jonka kuulin An Cafelta. Sen takia se onki nii lähellä sydäntä. PV:istä sen verra, että SNOW SCENEn PV on aivan uskomaton *www* Tykkään siitä kauhiasti, vaikken talvesta muute tykkääkkää. Siinä o jotenki tosi hyvä ja kaunis fiilis.

En halua alkaa vertaamaan, että oliko An Cafe parempi Boun aikana vai nyt. Haluan sanua sen verra, että Boun aikana An Cafe oli hyvä, nykyää se on hyvä. Yuukin ja takuyan tulon jälkee se musiikki o menny enempi sellasee dancerokkiin päi, ei se oo paha asia. Silti se kuulostaa An Cafelta - niinku se teki jo Boun aikana.
Ota kiinni ja vie takaisin turvaan
Pidä kiinni, älä irrota koskaan
Sytytä sammunut sielu, herätä haaveeni taas
Ota kiinni ja vie takaisin turvaan

ichi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Yoosei » La Elo 16, 2008 10:51 am

Täälläkään ei kuvat näy.

An Cafe on yksi suosikkibändeistäni. Pidän yhtyeen hyväntuulisesta musiikista ja värikkäästä tyylistä. An Cafe oli myös yksi ensimmäisistä kuulemistani japanilaisbändeistä. Ensimmäinen kuulemani kappale taisi olla Merry Making tai Golden Wing. Muistaisi nyt, kumpi.

Pidän Mikun äänestä nykyään enemmän, koska se ei kuulosta enää, joitain muita faneja lainaten, "siltä, että Mikulla olisi tennispallo kurkussa". Minusta bändin kappaleissa on myös todella kivat rummut ja syntikka.
Lempijäseneni on Teruki. Hän osaa olla lapsekas, mutta kuitenkin vastuullinen "isähahmo". Vaikuttaa tosin siltä, että rakas kitaristimme takuya menee pian ohi...

Lempikappaleeni on Kakusei Heroism ~The hero without a "Name"~. Se vaan on niin loppuun hiottu kuin vain jokin biisi voi olla. Kun kuulin sen ensi kerran, sai käsityksen, että uusien jäsenten myötä An Cafe ei todellakaan ole menossa huonompaan suuntaan, vaan aina vaan parempaan. Muita lempikappaleita ovat Koritsu Hospital, Koi no Dependence ja Aijo Cyckling. BondS ~Kizuna~ saa minut usein haikealle mielelle, mutta se johtuukin varmaan siitä, että se oli viimeinen biisi Boun viimeisessä livessä, jossa loppusoitto oli pidennetty pitkäksi ja vielä pidemmäksi ja sen jälkeen kaikki itkivät. Että sellaista.

Jostain syystä An Cafen kuuntelu on omalta osaltani hieman jäänyt, enkä tiedä, miksi. Useinmiten jätän antikun biisit iPodissani, mutta sitten on taas niitä hetkiä, kun sitä jaksaa kuunnella enemmänkin.

Yoosei
Bändäri

ViestiKirjoittaja Kyugi » Su Elo 17, 2008 5:53 pm

An Cafe on mieletön.

Olen kuunnellut An Cafea ehkä joku puolitoista vuotta. Ensimmäinen kuulemani biisi oli Snow Scene. Ja rakastuin heti. Se on siitä asti ollut ultimate-lempparibiisini An Cafelta Maple Gunmanin, NYAPPY in the worldin, Escapismin, Merrymakingin ja uudempien Ryuusei Rocketin, Cherry saku yuukin, NYAPPY in the world 3:n ohella. Mulle kamalan tärkeä kappale.

Boun lähtö.. se järkytti, mutten kuitenkaan itkenyt. Kun sain tietää Yuukista ja Takuyasta, olin että "okei", mutta pelästyin aluksi Yuukin ulkonäköä X'D Mutta ihan sympaattinenhan herra on. Kakusei Heroismista en pitänyt aluksi. Ja olin kauhean epäluuloinen tulevaakin uutta tuotantoa kohtaan. Mutta sitten kun tuli Ryuusei Rocket, tajusin että hei, tää on ihan sama An Cafe kuin ennenkin. Heroismi oli vaan niin erilainen ja omituinen verrattuna An Cafen aikaisempiin - ja aloinkin tykätä siitä vasta kun kuulin sen livenä Tavastialla.

15.3.08 on minunkin tähänastisen elämäni ehdottoman paras päivä, nähdä bändi livenä ja Miku katto mua. Ihan varmasti. Kaikki sanoo että "höpsis, sä kuvittelet", mutta silti uskon siihen.

Lempijäsentä minulla ei varsinaisesti ole. Ihailen ja arvostan heitä kaikkia, pidän heistä.
kamferipuu laulaa

Kyugi
Bändäri

ViestiKirjoittaja chok » Su Elo 17, 2008 6:12 pm

An cafe. Se oli ensimmäinen japanilainen bändi, johon ihastuin ensikuulemalta, eikä se ihastus jotenkin ota loppuakseen. Eka biisi oli mullakin Wagamama koushinkyoku, ja Boun lähdön jälkeen tajusin sen olevan mulle aivan älyttömän tärkeä biisi. Sitä kuunnellessani itkin Boun lähdön takia, mutta muuten en ole sitä surrut. Oikeastaan ajattelen, että se oli ihan hyvä, An cafe saattoi vaihtaa suuntaansa näin. Mistä sitä tietää, missä An cafe olisi nyt, jos Bou ei olisi eronnut. Sinkkulistan kärjessä tai eri kokoonpanolla, ei väliä, kunhan tekevät hyvää ja piristävää musiikkia.

En mä pysty sanomaan suosikkibiisiä enkä varsinkaan suosikkijäsentä. Tykkään liian monesta biisistä liian paljon, ja jäsenet ovat mulle kaikki yhtä rakkaita. Mikua tulee kuitenkin ehkä seurattua eniten, otan häneltä vaate-, hius- ja kauneusvinkkejä 8D

Ja se 15.3. Olin keikalla ja nimmaritilaisuudessa. Nimmaritilaisuus oli ihana, Teruki varsinkin ´w` Miku olin jotenkin epäystävällisen oloinen, mutta heti kun ojensin lahjani, sain kiitokseksi kauniin mutta pikaisen hymyn ja arigaton. Tilaisuudesta lähdin nauraen (oli vaikeeta yrittää pysyä vakavana kun Yuuki tunkee nenäänsä suunnilleen naamaani kiinni XD).
Keikka. Oli pettymys. Pojat veti hyvin ah bondsissa Miku tuijotti mun pikkurillejäni (ne olivat lupaus-asennossa uknow ?), mutta yleisö......... mulle niin tärkeän Wagamaman ajan jouduin todellakin keskittymään vain itseeni, kun meinasin oikeasti noin sekunnin välein kaatua muiden tallattavaksi. Argh. Yleisö, käytöstä kiitos, että voimme kaikki nauttia keikasta yhdessä !

Öhmn. Tässä kaikki tältä erää. Jotenkin vaan.... en keksinyt sanottavaa. Vaikka ehkä pitäisi ?

chok
Fani

ViestiKirjoittaja sshokora » Ma Elo 18, 2008 8:17 pm

Antic Cafe oli ensimmäinen j-rockbändi, johon koskaan tutustuin.

Muistan, kun olin eräällä seurakunnan leirillä kymmenvuotiaana. Minun lisäkseni siellä ei ollut kuin yksi tyttö, Maija, jonka kanssa tulin erittäin hyvin juttuun. Maija oli siis minua kolme vuotta vanhempi, ja olen todella iloinen, kun tutustuin. Ihmettelen kyllä, miten hän kesti 10-vuotiasta pikkupissistä. Joka tapauksessa, Maija oli kiinnostunut mangasta ja animesta, sain kuulla siitä paljon ja esitin, kuin itsekin tietäisin. Oikeasti en tiennyt mitään, opin sanomaan Inuyasha ja mainostin sitä kaikkialla. Jokatapauksessa leirillä vaihtuivat sekä puhelinnumerot että meseosoitteet.

Kerran mesessä Maija linkitti Antic Cafelta Maple Gunman-videon osoitteen. Aluksi en pitänyt ollenkaan, muistan, miten haukuin sen musiikin lyttyyn ja ihmettelin, miten joku voikaan todella pitää tuollaisesta.

En todellakaan muista tai tiedä, mistä alkoi pitäminen. Kuuntelin samaa kappaletta useaan kertaan ja taoin päähäni ajatuksen, että pidän siitä. En oikeastaan pitänyt siitä - mutta jostain kumman syystä halusin pitää siitä. Tietenkin jonkun ajan totuttelun jälkeen ihastuin bändiin, ja sitten olin mennyttä. Osasyynä ihastumiseen voi olla jäsenten hauskat luonteet sekä vallan valloittavat ulkonäöt, joihin silloin olin aivan rakastunut. :D

Olin olevinani kovakin fani, kun muistin Wagamama Koushinkyokun nimen ulkoa (hei armahtakaa, se oli suurta kymmenvuotiaalle X''D). Kinusin kauan jotakin heidän levyistään - silloin minulle oli aivan sama, mikä niistä silloisesta levystä se olisi. Silloin niitä oli ilmestynyt kolme tai neljä albumia, joista ainakin yksi oli minialbumi. Kinusin kauan albumia, kun vihdoin kesän 2007 lopusta tilasin Mirri Musicista Magnya Cartan.

Magnya Cartaa tuli soitettua innoissani ja paljon. Soitin sitä koulun levyraadissa eivätkä levyn kappaleet jääneet kuulematta myöskään perheeltäni tai ystäviltäni. Olin todella iloinen ja olin varma, että olen Antic Cafen fani tämän loppuun asti - vannoin sen. Silloin en vain ajatellut kaikkea loppuun asti ja arveluni osuivat tietenkin väärään.

Kuulin eräänä päivänä, että Bou eroaisi bändistä. En aluksi uskonut, mutta silloin se ei ollut minulle niin suuri shokki ja muutos, koska Bou ei ollut lempijäseneni. Tajusin myöhemmin kuitenkin, miten suuri muutos se todella oli. Takuyan ja Yuukin liityttyä bändiin kummastelin paljon jälkimmäisenä mainitun ulkonäköä, mutta myöhemmin hyväksyin tämän sellaisena kuin se oli. Oikeastaan pidin hänen luonteestaan sekä ajattelin, että hän osaa soittaa samoin kuin Takuya.

Se jäsenenmuutos osoittautui myöhemmin sittenkin aika suureksi asiaksi. Kakusei Heroism ~the hero without a name~-singlen ilmestyttyä popitin sitä pitkään, olin täysin rakastunut. Lopulta fanituksessani kävi kuitekin niin, että innostus vain hiipui. Kuuntelin Antic Cafen kappaleita yhä harvemmin ja selasin heihin liittyviä tietoja yhä harvemmin.

Lopulta löysin uusia, minua enemmän kiinnostavia bändejä ja ensirakkauteni hiipui kauemmaksi. Kyllä minä vieläkin pidän heistä, mutta en samalla tavalla kuin ennen. Liian nyappy? Kyllä, kyllä vain - liian nyappy minulle. Koska en enää pidä bändistä samalla tavalla, en edes kysynyt pääsyä heidän keikalleen 15.05., sillä en pääse millekään keikalle - en edes lemibändini keikalle, ja minun täytyy yrittää elää sen kanssa.

~
- I can't open myself up to anyone, I can't believe in anyone at all
And I can't see anything, the ray of light disappears and will dry up -

sshokora
Teknikko

ViestiKirjoittaja Huopatossu » Ma Elo 18, 2008 8:20 pm

Ei näy kuvat mullakaan~

Ah, An Cafe. ^^ Ehdottomasti lempibändini. An Cafe oli ensimmäinen jiirockbändi jota kuuntelin. Veikkaan että mikään ei heti järkytä sen ykköspaikkaa. Rakastan heidän värikästä ja suloista tyyliään ja upeaa musiikkiaan. <3 Ensimmäinen kuulemani kappale.. se oli Escapism, jos oiken nyt muistan. Tai sitten Merrymaking. Ei, kyllä se oli Esca. XD

Lempijäseneni on Miku. On aina ollut ja aina oleva. ^^ Hän oli ensimmäinen j-rokkari, josta näin kuvan silloin.. joskus. :'D Rakastän hänen suloista ja massasta kivasti erottuvaa ääntään. Mikun ääni on kehittynyt ja tykkään siitä enemmän nykyään. 8)

Tykkään muuten paljon biisien syntikkaosuuksista! <3 Mietin usein, että miltä vaikka Ryuusei Rocket kuulostaisi ilman synaa? Öh.. aika jännältä varmaan! XD

Kun kuulin Kakusei Heroismin ensimmäinen reaktio oli aika.. shokki. :''D Kun siellä kitaran takana ei ollutkaan se tuttu ja turvallinen Bou, ja koskettimien takana häsläsi aurinkolasiheebo, niin ajattelin "No way. Ei tää ole Antikku."
Sitten tuli Ryuusei Rocket. Se muistutti mua jotenkin vanhasta Antikusta, ja antoi turvallisen olon. Ajattelin "Tää on An Cafe. Oli kitaran ja koskettimien takana kuka hyvänsä."
Lempibiisini on Snow Scene. Ehdottomasti. Se on aivan järkyttävän kaunis ja ihana melodialtaan. Sitäpaitsi tykkään talvesta. ^^ Muita mistä tykkään paljon on nyt ainakin Smile Ichiban Ii Onna, BondS ~ Kizuna ~, Maple Gunman, Meguriaeta Kiseki ja Ryuusei Rocket. BondSissa mua meinaa ruveta itkettämään, kun se oli Boun vikan liven päätösbiisi. Kun katsoin Youtubesta sitä liveä, niin eniten mut sai itkemään Mikun spiikki. Huh. Ja biiseistä Meguriaeta Kiseki, se on muutenkin aivan liian kaunis.

Keikka.. oli aivan mahtava. En ollut kovin edessä, jonka takia mahtui hyppimään ja huitomaan vaikka millä mitalla. Tuijotin Mikua varmaan minuutin ilmeellä O_____O ennenkuin hoksasin että se on oikeasti siinä mun silmien edessä. Oli ihanaa kuulla tuttuja biisejä. ^^ Silloin mä rakastuin NYAPPY in the World 3:seen. Osaan vieläkin jotenkin sen Mikun pompomtanssin. Sillon olin ihan lumoutunut.
Kun keikka oli lopuillaan, olin varma että ne eivät soittaisi Snow Sceneä. Kas kummaa mikä olikaan seuraava biisi. ; _ ; Voi luoja, mä hajosin ja itkin ihan sairaasti koko loppukeikan. Varsinkin BondSissa. Smilessakin itkin herraties kuin paljon, kun se oli viimeinen. ; _ ;
Oli mahtavaa, indeed.

Voisin ihkuttaa An Cafea vaikka kymmenen sivullisen verran mutta tämä riittäkööt. <3
kindhearted, how long will you smile for me?

Huopatossu
Bändäri

ViestiKirjoittaja Oni » Ti Elo 19, 2008 3:17 pm

An cafe on ainoa oshare kei-bändi mitä kuuntelen. Ihanaa musiikkia ja hauskat videot!

Harmillista kyllä kun Bou lähti. Keikalla en käynyt, koska en koe olevani ihan niin kova fani, mutta mutta... musiikki on todella hyvää ja he soittavat tosi hyvin. Syntikka sopii biiseihin hyvin ja ja... Suosikki biisejä on Pipo papo telepathy, Super rabbit ja Ryuusei rocket. Ihania.

Jos pitäisi sanoa suosikkijäsen, se olisi varmaankin Teruki. On aina oikeastaan ollut.

Mitenköhän tutustuin. Varmaankin Cheenun kautta kuulin ekan kerran. Ja eka biisi taisi olla Maple gunman. Luulen, etten aluksi pitänyt bändistä, mutta kun hieman totutteli niin musiikki alkoi kuulostaa todella hyvältä korvissa.

Lyhyt mielipidejuttu, historia jne. ala Oni. Kiitos~
Excuse me wut?

Oni
Teknikko

ViestiKirjoittaja mjau » Ke Elo 20, 2008 4:24 pm

Tuntuu hiukan tyhmälle tulla selostamaan omaa kertomusta tänne Antikuita yli vuoden kuunnelleiden sekaan -- itse löysin bändin vasta n. tuossa hiukan yli kuukausi sitten. Muistan, että joskus aikoinaan kun en edes jiirua kuunnellut, ajattelin että Antikut on sellainen pikku ernujen tunnusbändi ja naureskelin aina kun joku mainitsikin bändin nimen. Bousta näin kuvan ja luulin viikon, että se on tyttö ennenkun joku kiltti mua oikaisi ja kertoi asian oikean laidan..

Sitten tutustuin jiiruun ja Antikut taisivat olla.. Kolmas bändi mitä aloin kunnolla kuuntelemaan. Olin hiukan epäluuloinen näiden suhteen, sillä kun joskus kysyin kaveriltani miksi tämä ei kuuntele pahemmin Antikuja niin vastaus oli "Se on hiukan silleen liian pirteetä musiikkia mun makuun" ja olin silleen ok, en mäkään siitä varmaan sitten pidä.. Ja hehe, niinkuin mun Gazen kuuntelemiseen vaikutti, niin Antikujenkin kuuntelemisen aloittamiseen vaikutti HamtaroHamin ficci. Taisi olla Valokuvia mitä aloin lukemisenpuutteessa lukemaan, oltiinhan sitä ficciä kehuttu paljon. Rakastuin ficciin, menin youtubeen ja laitoin Smile Ichiban Ii Onnan soimaan ja mun sydän oli myyty taas hiukan lisää. Hankin biisejä koneelle, aloin lukemaan ficcejä ja nykyään Antiku-ficit ovatkin aika tasoissa Gaze-ficcien kanssa.

Vaikka An Cafen musiikki poikkeaa aika paljon siitä minkälaista yleensä kuuntelen, on bändi silti yksi lemppareistani. Siitä musiikista tulee vain iloiselle päälle ja alkaa hymyilyttämään. Tosin angstihetkinä vältän kyllä kuuntelemista, koska silloin luultavasti vain ärsyttäisi. Mutta niin, bändin musiikki saa kyllä hymyn huulille ja niistä tulee kivan rento meininki.

Lempijäseneksi kohosi heti Miku (vokalistirakkaus, uuh), en mä tiedä mikä siinäkin niin paljon innostaa. Ehkä se lauluääni nyt on isoin asia. Toki bändin muutkin jäsenet osaavat hommansa enemmän kuin hyvin. Mulla nyt vain on taipumus olla heikkona varsinkin vokalisteihin. (Ja sitä paitsi se hymy ja ne silmät..)

Boun lähtö ei yllättäen hetkauttanut kun en silloin bändiä edes kuunnellut. Sen verran voin kyllä sanoa, että vanha kokoonpano oli kuitenkin hiukan enemmän mieleinen. Ei sillä että nykyisessä jotain valittamista olisi~

Tuntuu hiukan sille, että kiinnostun koko ajan An Cafesta vaan enemmän. :--)
Fuck your fascist beauty standards

mjau
Bändäri

ViestiKirjoittaja truuu » Ke Elo 20, 2008 5:38 pm

Ääää mäkin aattelin tulla kertomaan vähän omaa antikkustooriani :D

Ok, alotin Antikkujen kuuntelemisen viimevuonna kesällä, varmaa vähä alle kuukaus siitä ku Bou oli lähtenyt. Eka biisi oli Smile Ichiban Ii Onna, ja sen pohjalta tsekkasin et ok, toi on bou jost kaikki puhuu. Se on aika söpö *ww*. Sit ropetin kaverin kanssa antikkuja ja sit kiinnostus syveni. Siitä joku kuukaus nii pystyin sanomaan, että Antikku oli mun lempparipändi.
Sitte tapahtu jotai, eikä An Cafe kiinnostanu enää paljo yhtää. Sitten ku kuulin, että ne on tulossa suomeen, nii vanha innostus tuli pintaan.

Keikkaa odotellessa aloin kuuntelemaan uusia biisejä, ne oli sit tosi kivoja, ja ne oppi nopeesti.
Sitte oli keikka, ja kaikki vanhat muistot vuoden takaa tuli esille ja se oli nii hienoa, miten paljo sit kumminki olin tykänny An Cafesta.

Nyt oon sillee taas vähä vähentäny kuuntelemista, mutta hyvä pändi se on.

Jos pitäis lempijäsen sanoa, nii se olis varmaan Miku. Sillä on ihan kamalasti ääni kehittyny, se ei oo yhtää sellanen... honkhonk ääni enää. Ja tykkään tosi paljon tästä 'uudesta' kokoonpanosta, yuuki tuo niin kivan säväyksen erikoisella tyylillää ja koskettimilla!

♥ uutta keikkaa vaan odotellessa!
=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)

truuu
Fani

ViestiKirjoittaja sakuk » La Elo 23, 2008 9:41 am

An Cafe... toinen kuulemani jrockbändi.
Tenshi näytti mulle Maple Gunmanin joskus kesällä pari vuotta sitten (en muista koska se oli) ja ihastuin. Miku oli niin suloinen (tosin katsoin sen kultaisia nahkavaatteita vähän oudosti), ja sitten huomasin Boun. En muistaakseni ajatellut Bouta tyttönä kertaakaan. Kanonia ja Terukia kammoksuin, en tiedä miks.
Kun pääsin kotiin, kuuntelin An Cafea lisää ja opin pari biisiä ulkoa.
Nyt suosikkeja ovat Nyappy in the World 2 ja Cherry saku Yuuki. Hidden track on kuitenkin maailman ihanin biisi !
Bou oli mulle todella tärkeä. Pidin sen kitaransoitosta ja kaikista hauskoista jutuista. Itkin puoli vuotta Boun eroamisen jälkeen enkä kuunnellut an cafea niin aktiivisesti, koska alkoi itkettää aivan hirveästi eikä silloin oikein osannut nauttia musiikista.
En ollut keikalla : < Enkä sinne pääse. Mutta ei siitä lisää.
Pidän 'uudesta musiikista' tosi paljon, mutta se on ehkä vähän... Sanottaisko epätunteista. Ei se ole sana. No mutta kuitenkin, tuntuu, että biisejä ei ole tehty ihan tunteella. ;o
Yuukista en sano mitään muuta kuin että afro ja lasit pois, niin jo tulee täydellistä.
Kanon on tällä hetkellä mun rakkaus. Mä en tykkää sen nykyisestä lookista (paksut hiukset), mutta kai niihinkin tottuu.
Miku on käyny jotenki liian imeläks, ja Takuya on sulo, mut vähän sellanen hiljainen. Tai siis, siitä ei ole paljoa tietoa.
No, tiivistettynä pidän antikusta tosi paljon!

//Muokattu 28.02
Viimeksi muokannut sakuk päivämäärä La Helmi 28, 2009 11:34 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
En kuuntele enää jiirokkia yms, joten älkää ihmetelkö jos minua ei täällä paljoo näy ~

sakuk
Teknikko

ViestiKirjoittaja Mikakun » La Elo 23, 2008 1:26 pm

Sinänsä An cafe on mulle aika tärkeä bändi. Sillä on mulle tunnearvoa. Koska se oli eka Japanilainen bändi, jota aloin kuuntelemaan. Toisaalta sillon pidin enemmän oshare kuin visual-kei tyylisuunnasta, mutta nyt se on vähän mennyt toisin päin :''DD

An cafella on kuitenkin monta biisiä, joista en TODELLAKAAN pidä. An cafe ei oo mulle sellanen bändi, mitä fanittaisin 4 evah, vaan enemmänkin sellanen, jota kuuntelen aina välillä ja tykkään siitä kuitenkin. Kyl ne hyvää musaa tekee. Ei siinä mitään. Mutta Mikun ääni on sellainen, jolla se pystyy HYVIN helposti, pienellä virheellä, pilaamaan koko biisin. Ei noin kauhean usein, ainakaan an cafen kohdalla käy. Mutta henkilökohtainen esimerkki tästä on luultavasti NYAPPY in the WORLD 2. En oikeen osaa selittää sitä. Ihan hyvä biisi muuten, mutta parissa kohdassa Mikun erikoinen ääni jotenkin onnistuu pilaamaan sen. Do NOT please kill me 'cause of this... En väitä, että Mikun ääni olisi HUONO, se on varsin erikoinen ja omalaatuinen. Hyvä asiahan se on. Miks mä ylipäätänsä an cafea kuuntelisin, jos en pitäis laulajan äänestä? XDDD

Suosikkibiisi taitais olla.. hmm.. Escapism. Nimi kuvaa hyvin mua :'') Pidän siitä. Se on jotenkin erilaine, ku muut an cafen biisit. Hyvällä tavalla. En mä nyt oikeen tiiä :DD Satun vaan pitämään siitä ihan kamalasti XD
Toinen hyvä biisi on TEKESUTA kousen. Siitäkin pidän hirmupaljon. Myös PVt on hyvät.
Uusien herrojen kanssa soitetuista biiseistä... mä pidän Cferry saku yuuki!!sta. Se on pirtee ja siin on vaan sitä jotain :) Mika tykkää.

Lempijäsen. Tää on helppo. Kanon. Herra vaan on niin..se vaan on sillä olemassaolollaan. Kanon oli kyl suomen keikalla mulle hienoinen pettymys. Ei musiikillisesti, vaan se näytti vähän siltä, ku se ei ees pysyis kauaa hereillä. Tais olla ollu edellinen päivä aika riehakas ;)) Takuyasta pidän myös. Semmonen ujo ja sulonen. Olin ihan sulaa vahaa, kun se kätteli mua nimmarinjakotilaisuudessa. Se oli niin hento.. Musta tuntu, että se vois mennä rikki, monkes, pieneks, lasiseks palaseks, jos sitä koskis vähänkin kovempaa. :DDD aww. täytyy sanoo.

Suomen keikka oli oikeestaan yllätys positiivisessa mielessä. Ne oli melkeinpä parempia livenä. Tiiä sitten, että mistä se mahtaisi johtua. Ainakin Mikun ääni oli aika erilainen livenä. Vähän ... miehellisempi, jos noin voi sanoa XDD
Takuya taas oli niin suloinen soittaessaan taitavasti kitaraa, melkeinpä upoten musiikin maailmaan, unohtaen kaikki muut ympärillään. Siltä se näytti. Sulosta :3
Kanon taas.. Niinkuin jo sanoin, oli HYVIN väsyneen näköinen. Tiedä sitten, mitä se oli edellisenä yönä/päivänä riehunu, vai oliko se muutenvaan väsynyt :''DD Tai sit se ei OMG pitäny meistä DDD:: no en usko XD
Teruki.. teruki oli.. ihana *wwww* Se oli niin sulonen, kertoessaan lumesta (mikä hävetti ihan kamalasti, kun suomessa ei sitä lunta ollut, vaikka olisi pitänyt D:) tästä voi jo melkein päätellä Terukin oman lempibiisin an cafelta. Kerta mies lumesta pitäää :DDDDD
Yuuki... oli huvittava XDD niissä sen pitkissäkalsareissa. Ne oli söpöt ja värikkäät X''DDD Hei, mä tykkäsin niist, yo. Enpä mä nyt muuta osaa Yuukista sanoa XDD
siin tais olla kaikki O__o *tarkistaa vielä kerran* joomoi.
"Tie jota kävelimme yhdessä silloin on kadonnut.
Aina me kävelimme, voinko joskus vielä tavata sinut?

Vienosti kaltevan kukkulan huipulla, lumi hiljaa putoilee. Minä ymmärrän, etten voi tavoittaa sinua, vielä."

Mikakun
Fani

ViestiKirjoittaja kisuneko » La Elo 23, 2008 8:48 pm

Antikku cafe~

Mitäs tästäkin nyt sitten osaisi kertoa. Ihana bändi on ♥ Antikkua on tullut vähän vähemmän nykyään kuunneltua (se on melkeinpä rikos). Taisi olla kolmas j-rockbändi josta kuulin. Ensimmäinen biisi taisi olla... Hmm. Merrymaking. Ekana ajattelin mikun äänestä ett voi kamala mutta kun kuuntelin an cafea vähän enemmän niin kuinkas ollakaan aloin pitämään siitä. Se on ihanan omaperäinen ja sellainen. En osaa oikein selittää.

Suosikkibiisejä on varmaan ainakin merrymaking, maple gunman, smile ichiban ii onna ja daybreak. An cafeella on kyllä biisejä joista en erityisemmin pidä, mutta en nyt edes muista nimiä :'D Suosikki oli ennen bou, mutta nykyään ehkä... Kanon ja takuya. YUUKI!! Kaikki ovat suloja ´w` Bou on sydämessä <3

Keikalle en päässyt ;'< Äiti oli typerä ja mietti pari päivää ja sitten kuin vihdoin sanoi että pääset niin tadaa! - Loppuunvarattu. Kaverin kanssa sitten soiteltiin tikettiin peruutuslippujen toivossa ja huuto.netistä yritettiin lippuja saada mutta ei. Yuuki olisi ollut niin siisti nähdä livenä. Uutta keikkaa odottaen ♥

kisuneko
Bändäri

ViestiKirjoittaja supaarabitto » Ti Elo 26, 2008 4:31 pm

Ei näy kuvat. ._.

Antikku oli toinen japanilainen bändi, josta todella pidin, ja jota aloin kuuntelemaan. Tämä valaistuminen tapahtui viime kesänä. x) Ensimmäisenä kuulin Wagamama Koushinkyokun, ja ajattelin että hyi kamala. Sitten kuuntelin Escapismin ja ajattelin, että hyi kamala. Sitten kuuntelin lisää, ja ajattelin että ihana bändi. XD
Boun lähtö tuli ihan puskasta mulle, joten oli jotenkin helppo tottua Yuukiin ja Takuyaan... Ja Taksa (sanakin tuosta lempinimestä, niin..!) onkin ehdoton lempparini nykyisin. ^^ Viimeaikoina tämän bändin kuuntelu on jäänyt vähän vähemmälle, mutta kuuluu edelleen suosikkeihin. Lempibiisejä en jaksa nyt ruveta luettelemaan, kun on vähän kiire tässä. XD

supaarabitto
Fani

ViestiKirjoittaja derra » Pe Elo 29, 2008 6:22 pm

An cafe on paras. Paras kaikista.
Ensimmäinen Jrock bändi jota aloin OIKEASTI fanittaa.

Etsin wikipediasta tietoja MUCC:ista, joka oli linkitetty Jrock sivulle. Siinähän tuli niitä muitakin bändejä selailtua, mm. Alice nine., joka ei minuun kauheasti uponnut. Täällä tuli vastaan sitten Antic cafe, linkistä sisään. Päätin etsiä pari kappaletta kokeilumielessä ja ensimmäisenähän (kuinkas muutenkaan) vastaan tuli Smile Ichiban Ii Onna. No, en kauheasti innostunut, mutta kuuntelin sen kuitenkin uudestaan.
Katsoin jonkun toisen biisin, josta tykkäisin. No, Maple Gunman xD

Lempijäseneni on takuya - armahdan teitä enkä ala hehkuttaa 'kuinka söpö se on' tai 'uituitui sillä on niiiin ihanat silmät' -tyyliin.
En kuunnellut antikkua kun Bou lähti, mutta Bou oli kuitenkin ennen takuyaa lempijäseneni.
Jossain vaiheessa minua alkoi ihmetyttää, miksi 'kaksi vierasta ukkoa hyppii lavalla' eikä Bouta missään.
No, kun sain kuulla herran eronneen, minun piti tietysti lukea uutinen kahdesti, kolmesti, ennen kuin se porautui alitajuntaani.
Inhosin takuyaa, inhosin Yuukia.
Minusta tuntui kuin takuya olisi varastanut Boun paikan, että Bou olisi oikeasti halunnut jäädä mutta takuya tuli ja pölli sen paikan,
vaikka tiesin ettei näin ollut.
Nyt kuitenkin, takuya on ihana, Bou on söpö, Yuuki omalaatuinen. Näin.

Lempikappaleeni... Se on kai Snow Scene tai Kakusei Heroism.
En pidä oikein Ryusei Rocketista, vaikka sekin on kappaleena ihan hyvä, mutten voi myöskään sanoa vihaavani sitä.
Ja sitten. BondS -kizuna-. Yyh. Ennen en pystynyt kuuntelemaan tätä itkemättä - Boun viimeinen biisi jonka se soitti An cafessa.
Nykyään en enää itke, mutta toisen kertosäkeen aikana lähellä on. Huudatankin tätä kappaletta aina täysillä että tottuisin siihen.
Yritän tehdä itseni immuuniksi xDD

Nyt minulla on kummatkin An cafen Euroopassa julkaisemat albumit - loput on haussa, yksärillä, jos joku niitä myy!

Kiitos, ai niin, kuvat eivät minullakaan näy ^^'

Heippati.
~*~
Once I'm still going to turn
My sledge and make a corrective move;
I'm gonna repair all the damages,
I almost believe it myself

~*~
Apulanta - Ravistettava ennen käyttöä

derra
Bändäri

ViestiKirjoittaja Infict » Pe Elo 29, 2008 7:55 pm

Antikkua on tullut kuunneltua aika säännöllisesti vuodesta 2004 lähtien, että takana "pitkä" taival.
Livenähän ollaan pojat, nähty. Suomen keikalle en päässyt kun jouduin makamaan sairaalassa tuolloin leikkauksen jäljiltä ja silloin surkuttelin sitä, että tahtoo nähdä tämän uuden kokoonpanonkin livenä ja nyt nekin on nähty (:

En oikein osaa sanoa milloika Antikut ovat olleet parhaimillaan. Oliko se silloin kun oli vielä Bou? Vai nyt Takun ja Yuukin tultua? Tyyli on muuttunut todella paljon näitten vuosien aikana, mutta aika vähän on tullut niitä kappaleita vastaan joita ei pysty kuuntelemaan.

Ensiksi Antikun fanitus oli ei ollut sellaista, että kuunnellaan joka päivä. Se oli enemmin sellaista kuuntelua vaan. Kuitenkin kun pojat nähtiin ensimmäisen kerran livenä niin sen jälkeen on kyllä kuunneltu hyvin ahkerasti päivittäin. Masennus"kausina" poikien pirteä musiikki ei ole uponnut ja tuolloin on pidetty hiljaiseloa heidän sarallaan, mutta muuten kuuntelu on ollut hyvin säänöllistä.

Tässä välissä lähetetään sitten iso nyappy synttärihali Yuukille *hali*

Yhtä tiettyä lempikappaleita ei enää silleen ole näiltä. Sitä se teettää kun on tullut kuunneltua alusta asti ja jokaisella kappaleella on jokin oma paikka ja arvo "sydämmessä". Tietenkin on näitä luukutus"kausia" joilloika tulee kuunneltua koneella enemmän jotakin kappaletta kun muita, mutta niistä en silleen vedä niitä lempikappaleita, koska en luota siihen tietoon. Tosin kyllähän on tullut sanottua, että "tällä hetkellä kuuntelen aika paljon...". Ehkä te tajusitte jotakin.

Ehkä tuun joskus myöhemmin rustaa jotakin lisää jos ja kun tulee mieleen ( ;

Infict

ViestiKirjoittaja Matsuo » La Elo 30, 2008 6:45 pm

AH niin armas an cafe XD

Joo kuuntelin ekan kerran antikun biisejä keväällä 07 ja eka biisi oli mikäs muukaan kuin, smile ichiban ii onna. Tykästyin heti ja tuli sitä biisiä siinä sitten luukutettua ihan urakalla. Ja olihan niitä muitakin biisejä ihan pakko saada koneelle. Olin koukussa jrockiin.

Eka jäsen josta pidin oli Miku, mutta Mikusta en kauaa pitänyt vaan tykästyin Kanoniin joka on lempparini vieläkin! Hyvänä kakkosena Takuya. Miku on nykyään jotenkin.. idiootin näköinen (älkää tappako mua) enkä tykkää Mikun äänestä paljon yhtään, mutta kuuntelen antikkua silti. Kaikki jätkät on todella taitavia ja onhan se Mikun ääni omalla tavallaan kiva.

Maaliskuinen antikun keikka + nimmaritilaisuus oli mahtava! Itkin nimmaritilaisuuden jälkeen, onhan Kanon aika kärkipäässä lemppari jrockareista :3 Olin todella iloinen että tulin, koska aluksi ei pitänyt tulla. Keikka oli oikein mukava ja olin hyvin mukana kaikissa biiseissä. Smile ichiban ii onnan aikana itkin koska tiesin että keikka loppuisi ja sillein. Mutta oli kivaa :3

Uuus pv + biisi. En tykkää. Mikun ääni on iha kauhee siinä ja se on jotenki.. tylsän olone. Ja se o niin perus antikkua.

Kiitos ja näkemiin >:3
Yo. What's for dinner tonight? I wanna pumpkin!
Kuva

Matsuo
Bändäri

ViestiKirjoittaja mochi » Ke Syys 03, 2008 5:36 pm

Mä oon kuunnellu Antikkua n. 1½ vuotta. Siitä tää jiirockjuttu kunnolla lähti käyntiin. Ensin joskus kauan sitte löysin youtubesta jonkun Antikun biisin, mutta en voinut sietää Mikun ääntä, mutta sitten myöhemmin kuuntelin uudelleen ja olin myyty<3 Lasken ekaksi kuulemakseni kappaleeksi Smile ichiban ii onnan, koska aivan ensimmäisen kappaleen nimeä en edes katsonut.
Parhaita kappaleita on monia... Voisin mainita tässä vaikkapa BondS ~kizuna~n, Baby kingin, Oduru Meruhen Tokein ja Maple Gunmanin. Jossain vaiheessa Cherry saku yuuki oli ehdoton ykkönen, mutta olen hieman jo kyllästynyt siihen.
An Cafen ''Fanituksen'' alkutaipaleella kuuntelin sitä jatkuvasti, mutta en enään. Johtuu varmasti siitä, että on tullut paljon uusiahyviä bändejä.
:)
En osanut valita ennen kumpi olisi lempijäseneni, Miku vaiko Kanon, mutta nyt Mikusta on mielestäni tullut outo tai sellainen jännä, en pidä hänestä enään niin paljon. Eli ehdottomaksiykköseksi on noussut Kanon. Ja tokana Takuya. Sitten vasta Miku.
Olin ehdottomasti 15.3.08 nimmaritilaisuudessa, (pakotin isäni viemään minut sinne) vaikka keikalle en päässytkään. Kyllä harmitti monta päivää(viikkoa?) kun liput myytiin nokkani edestä loppuun!!! (Itkin sisäisiä että ulkoisia kyyneleitä)
Olin erittäin epäluuloinen Yuukia kohtaan ennen kuin näin hänet livenä. Syrjin häntä jopa siinä määrin, että kun tulostin An Cafen kuvan, sottasin Yuukin naaman siitä mustekynällä!
Mutta nyt olen hyväksynyt hänet bändiin. Yuuki on jo osa Antikkua, ja jos hän poistuisi, tuntuisi hieman oudolta...
Hartain toiveeni on vain se, että Antikku saapuu uudelleen Suomeen ja pääsen keikalle. Tai no ei ehkä ihan hartain, mutta silti.^^
Nyt kun yksin kuljen
hellästi suljen sydämeeni
tunteet jotka muutu ei.
Sua kaipaan vieläkin
...

mochi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Infict » To Syys 04, 2008 4:00 pm

HamtaroHam kirjoitti:Mut, jos et kerran päässy Suomen keikalle katsomaan uutta kokoonpanoa............ niin........ ootko nähny livenä An cafen, jolloin Bou vielä oli mukana bändissä? O__O ....... ;___; <3

Neljä kertaa olen nähnyt herrat livenä silloin kun Bou oli vielä mukana kokoonpanossa.

Infict

Seuraava

Paluu Bändit # A - G