12012

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

Re: 12012

ViestiKirjoittaja Elindar » To Marras 19, 2009 4:50 pm

yay, eloa tähänkin topiciin! mahtavaa.

itseni on pitänyt tulla jotain höpisemään tuosta uusimmasta sinkusta, mut se on jotenkin jäänyt. mutta nyt!
olin positiivisesti yllättynyt sinkun nimikkobiisistä. en ole näköjään vieläkään oikein päässyt yli tästä pienestä varautuneisuudesta mitä tulee bändin uusiin julkaisuihin. ja osasyynä saattaa olla myös se, etten ollut kuunnellut tai seurannut ici niä kamalasti viime aikoina.
mutta tosiaankin, pidän usubeni to amesta. siinä on mukavan rokahtava meininki, ei liian raskas, mutta ei liian kevytkään. ja jotenkin watarun ääni kuulostaa tosi hyvältä tässä. en tiedä, biisi jättää hyvän fiiliksen. PV:kin on ihan katseltava. muita kahta biisiä en ole vielä niin kovasti kuunnellut, mutta jotenkin pidin tuosta the government stomping gumista [nimi! 8DD♥]. siinä on jotain samaa jännää fiilistä ja meininkiä kuin aikoinaan breaking the modern societyssä. i like it!

olen jotenkin kummasti taas "löytänyt" tänkin bändin uudestaan ja löytänyt sen vanhan rakkauden tähän musaan, etenkin vanhempaan tuotantoon. oon kuunnellut silmät sydäminä vanhempia levyjä ja sinkkuja, PLAY DOLLsia, DIAMONDia, wanaa, PISTOLia, heartia ymsyms ja meinaan pakahtua näihin nostalgiapuuskiin. *---*
七転八起。

Elindar
Roudari

ViestiKirjoittaja Tyler » Ma Maalis 15, 2010 3:41 am

Mä en nyt keksi minne muualle pistäisin tän, mutta muistaako kukaan parin vuoden takaisen Watarun pahoinpitelysyytteen? Mua alko hirveesti kiinnostamaan että tietääkö kukaan että mitä tapahtu ja tuliko tuomiota, selvittiinkö sakoilla ja niin.
En oo vieläkään kyllästyny "Does Wataru have to choke a bitch?" läppiin <3
We can't stop here, this is bat country

Tyler
Bändäri

ViestiKirjoittaja Aysha » Ma Maalis 15, 2010 11:05 am

Tyler,itselläni ei ole tarkkaa tietoa (tai sellaista tietoa, jonka voisin sanoa pitävän 100% paikkansa), mutta bongasin tämän wikipediasta:

English Wikipedia kirjoitti:In September 2007, vocalist Miyawaki Wataru was arrested for assault on a woman. After a night of heavy drinking, it was reported he had tried to strangle a prostitute. It was resolved out of court, and the charges were later dropped. On October 17, 2007, Wataru posted an apology in his blog.

Ja lähteenä kerrottiin olevan Watarun pidätysraportti. Tiedä sitten, kuinka paikkansa pitävä oli ja joku viisaampi saa tosiaan tulla oikeaisemaan, jos tietää tarkemmin.

Mutta tosiaan, japanilaisethan antavat melkein mitä tahansa anteeksi, jos mukana on alkoholia. Joskus vuonna nakki ja leipä joku isompi kaupunginjohtaja ajoi humalassa yhden tytön(?) yli ja eikä saanut kummoista tuomiota, koska "se oli humalassa" (tiedä sitten, onko tämä taas näitä urbaanilegendoja vai paikkansa pitävä juttu - tämän sentään kuulin japanin opettajaltani). Tämän jälkeen sitten taidettiin tehdä lakimuutoksia ja laittaa nollatoleranssi ajaessa. Siksi en siis usko, että Wataru olisi saanut mitään kovin vakavia yhdyskuntapalveluita tai muuta sellaista.

Toivottavasti tuossa oli edes jonkinlainen vastaus.
いつからか夢の中でしか眠れない
Itsukaraka yume no naka de shika nemurenai
Dream because dreams should be cherished.

Birth - words & music: ASAGI

Aysha
Multisex Lafi

ViestiKirjoittaja Tyler » Ma Maalis 15, 2010 5:42 pm

Kiitos Aysha, tossa on ihan tarpeeks mun kysymykseen! =)

Ihme muuten ettei kukaan oo lafiin postannu aiheeseen liittyvää ficciä...
We can't stop here, this is bat country

Tyler
Bändäri

ViestiKirjoittaja Nukeochi » La Touko 22, 2010 9:00 am

Taisin törmätä 12012:seen viime vuonna, ja tykästyin kovasti jo silloin eka biisi tais olla Shine, Shudder ja Pistol, vieläkin kuulu suosikkibiiseihin. Latasin jonkun aikaa kuunneltuani biisejä koneelle. Bändi sitten jotenkin unohtui hetkeksi, mutta aloin sitten alkuvuodesta kuuntelemaan uudestaan, enkä kadu ollenkaan, on se verran ihana yhtye.

Suosikkibiisit on TATTOO, Shine, Shudder, Pistol ja Over. Kaikki ovat niin kauniita biisejä, jotka jäävät helposti mieleen. Watarun ääni on upea, niin karjuminen kuin herkkä laulaminenkin onnistuu mieheltä. Hiroaki ja Yuusuke ovat taitavia kitaristeja ja Tomoyuki on basisti, joka kykenee soittamaan vaikeitakin kuvioita. Tooru on uskomaton rumpali, ja kruunaa musiikin rummutuksellaan. Pidän kokonaisuudesta kovasti.
Suosikki PV taas on ehdottomasti TATTOO. Pidän sen tunnelmasta kovasti, kaunis biisi ja lookki on upea. Etenkin Hiroaki on uskomattoman komea siinä.
Ja kuten joku voikin viimeisimmästä lauseesta arvata, suosikkijäsen on Sakai Hiroaki. Herra on niin kamalan karismaattinen, uskomaton kitaristi ja kaikkea muuta positiivista maan ja taivaan väliltä.

En ole toistaiseksi ehtinyt hankkia kuin PLAY DOLLsin, mutta postissa on tulossa TATTOOn single. Sitä siis jään odottelemaan innolla.

off//Ja sitten, ihan näin btw, sain hyvät naurut lukiessani Youtuben kommentteja. Oli hyvin lähellä etten pudonnut tuolilta kun jotkut onnettomat miettivät olisiko mahdollista että Wataru olisi Rukin isoveli.
[Can you hear me now?]

Nukeochi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Dobnu » La Syys 25, 2010 11:25 pm

Törmäsin tuossa twitteriä selaillessani Watarun ja Toorun twitter-tileihin. Koska japanin kielen taitoni ovat kohtuullisen surkeat, kysäisisin, onko kellään tietoa, kääntääkö joku herrojen twiittejä englanniksi? Mua kiinnostaisi kovasti stalkkailla, mitä miehet twitterissä puhuu. Pikaisella googletuksella ja etsinnällä LJ:ssä en ainakaan mitään löytänyt.

//

Sori, kun tuplapostaan, mutta jos muokkaan vanhaa viestiä, kukaan ei kuitenkaan huomaa tätä. 8(

Haluaisko joku tulla jakamaan ajatuksiaan SEVENistä? Tahdon kuulla muidenkin mielipiteitä levystä, koska oon aika ihastunut siihen. ichi ni on selkeesti muuttanut suuntaansa rokimpaan. Jos olisin kuunnellut talven aikana ilmestyneitä sinkkuja aiemmin kuin vasta levyn kuuntelun jälkeen, olisin osannut odottaa enemmän levyltä alunperinkin. Nyt oonkin sitten kuunnellut ichi niä kasvavalla innolla. Vaikka pidinkin mar maroonista, niin SEVEN on paljon parempi. Wataru karjuu useammassakin biisissä, musiikissa on asennetta, persoonallisuutta ja Watarun ääni kuulostaa mielettömän hyvältä. *__* Monissa biiseissä on muutenkin tummempi sävy - sitä samaa keveyteen sekoitettua tummuutta, jota löytyy jätkien vanhemmista tuotoksista - jota olen niin kaivannut takaisin. Tykkään myös taustalauluista monessa biisissä. TATTOO varasti paikan sydämestäni ensi kuulemalta, ei pelkästään musiikki ja Watarun ääni, mutta myös lyriikat ovat aivan ihanat! Muita lemppareita ovat ainakin mayakashi, ruri, THE PAIN OF CATASTROPHE, CONFESSION ja GOSSAMER. Oikeastaan ainoa biisi, joka ei vielä ole täysin vakuuttanut, on JUST THE WAY YOU ARE..., mutta ei sekään huono ole. Odottelen tässä itse asiassa tämän kuun tukia tililleni, niin pääsen taas CDJapaniin ostoksille. Mulla on olo, että vaikka just nyt ei ookaan liikaa rahaa, niin kun kerran jätkät on taas tehneet oikeasti kuuntelemisen arvoista musiikkia, niitä pitää tukea ihan tosissaan. Vaikka tää levy ei voita PLAY DOLLsia, niin se onnistuu silti kiipimään aikalailla samoille sijoille DIAMONDIN kanssa mun listallani, ja se on aika hyvin, koska oli aika, jolloin pelkäsin, ettei ichi ni tee enää mitään, mikä voisi vetää vertoja kummallekaan albumille.

Wataru-rakkauteni on myös nostanut päätään oikein tosissaan. Lueskelin herran blogin käännöksiä kesältä, kun hän oli E-Afrikassa seuraamassa jalkapallon MM-kisoja ja revin blogista niin paljon huumoria ja awwituksia irti, ettei uskoisi ihan heti mahdolliseksi. :D Harmi, etten vielä ole löytänyt juurikaan noita uuden levyn lyriikoiden käännöksiä. Mua kiinnostaisi hirveästi taas lukea Watarun lyriikoita, kun tuo TATTOO niin vakuutti kauneudellaan. Eikä sillä, vaikka ichi nin musiikille onkin sattunut vaikka ja mitä, Watarun lyriikat on aina olleet hyviä.

Vielä kysäisin, onko kellään koneelle tallennettuna / muuten tiedossa jonkun linkin takana sitä Watarun haastattelua, jossa hän puhuu lapsuudestaan? Se oli jollain fanisivustolla aiemmin, mutta se on selkeästi poistettu. Haluan kuollakseni lukea sen haastattelun uudelleen, en muista siitä juuri muuta kuin sen, että se oli hirveän koskettava. Joten jos jollain on se, pliis, jakakaa se kanssani vaikka sitten yksärillä!

// Ujelo yhdisti tuplapostin.

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Orkrist » Pe Loka 08, 2010 10:31 am

Suga on ilmoittanut eroavansa bändistä 12.12.2010 lähtien. Toistaiseksi on epävarmaa, aikooko muu bändi jatkaa aktiviteettejaan ilman toista kitaristia, eikä syitä lähtöön ole kerrottu. Ilmoitus oli virallisilla sivuilla.

Mulle ei asia ole vielä uponnut ihan täysin, mutta hämmästynyt oon joka tapauksessa, niin vähälle kuin ichi ni onkin jäänyt viime vuoden aikana. Lisäksi tykkään Sugasta ihan hirveästi ja tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että kohta jätkä ei ole enää koko bändissä - saati että ichi nitä välttämättä enää olis vuodenvaihteessa.
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Elindar » Pe Loka 08, 2010 6:20 pm

ja jos ei japani oikein taivu, niin tässä sama englanniksi @ arama, LJ.

en vain jaksa käsittää. jotenkin toi tuli niin yllättäen, vaikka ilmeisesti päätökseen on tultu pitkien keskustelujen jälkeen, niin kuin tuolla sanotaan. se ei kyllä valitettavasti paranna fiilistä yhtään.
en osaa kuvitella ichi niä ilman yuusukea, mutta en edes halua ajatella, että bändi hajoaisi tämän takia..... ei. EI. ;_____; miksi?
i have no words. oon vaan pirun surullinen ton takia.
七転八起。

Elindar
Roudari

ViestiKirjoittaja serellenders » Pe Loka 08, 2010 6:37 pm

Niin kuin jo mainittukin niin itsellänikin tuli tämä uutinen ihan puun takia. Okei itsellänikin viimeisen vuoden, kahden aikana ichi nin kuuntelu on jäänyt ja uusien julkaisujen kuunteleminen jäänyt satunnaisiin soittokertoihin, mutta silti. Kuten Elindar jo sanoikin niin en itsekkään osaa kuvitella bändiä ilman yuusukea, mutta bändin hajoaminen tämän takia.... ei, ei sekään ole hyvä.

Nyt yritetään vain toivoa parasta, että meitä informoitaisiin bändin tulevaisuudesta mahdollisemman nopeasti ja mahdollisimman positiivisilla uutisilla ;;_____;;
Kun ruumiini ajattelee... On ihollanikin sielu
Colette, la retraite sentimentale

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja Dobnu » Pe Loka 08, 2010 8:43 pm

Mä oon ollut koko päivän aika shokissa ja itkeskellyt vähän väliä. Mä en jotenkin vieläkään jaksa ymmärtää. ichi ni on viimeinen bändi, jolta odotin tämmöisiä uutisia. Mäkään en osaa kuvitella ichi niä ilman Yuusukea, mutta että ne hajoaisi.... Mä toivon, että ne jatkaa, koska elämä ilman ichi niä. Ne on olleet niin suuri osa mun elämää viime vuodet, etten osaa edes kuvitella sitä, että ne hajoaisi, ettei ichi niä enää olisi.

Oon ollut kuin tulisilla hiilillä ja odottanut, että joku sanoo jotakin ja kettuuntunut, kun en oo saanut surkealla japanillani Watarun ja Toorun blogeista & twittereistä irti juuri mitään. Ei kai sitä auta kuin odottaa, mitä sieltä tulee. Kunhan eivät vaan hajoaisi. Tosin musta on hirveää sanoa, että ymmärrän kyllä, jos ne päättää hajota, mutta.... Ei ne vaan voi. ;;_____;;

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Elindar » To Helmi 03, 2011 12:01 pm

tänään tuli iloisia uutisia ichi niltä sekä twitterin että OHP:n kautta - bändi jatkaa toimintaansa nykyisillä neljällä jäsenellä.

ilmoitusta ei ole vielä käännetty, enkä minä lähde sitä tekemään omilla japanin taidoillani, mutta siinä puhuttiin mm. asenteiden muuttumisesta. jää nähtäväksi, mitä se tarkoittaa.
ja wataru kirjoitti myös blogiinsa, että heillä on vielä näytettävää maailmalle, joten lopettaminen olisi ollut täysin mahdotonta. (awww~)

olen ihan tajuttoman iloinen nyt. en olisi kestänyt kuulla jälleen yhden lempibändini lopettamisuutisia, ja olen varma, että he tulevat pärjäämään hyvin nelistään. ganbare~
七転八起。

Elindar
Roudari

ViestiKirjoittaja RedDesire » Pe Maalis 04, 2011 2:25 pm

Voi hyvänen aika mitä tämänkin bändin kanssa on tapahtunu. Tämä oli siis minunkin ensimmäinen J-rock bändi jota aloin kuuntelemaan ja siksi ihan _HELVETIN_ rakas, mutta kuuntelu on jäänyt vähemmälle enkä ole hirveästi jaksanut panostaa, mutta tietystihän tälläiset uutiset kolauttavat aika pahasti jos joku eroaa. Mutta tosi positiivistä että poppoo jaksaa jatkaa nyt sitten vaikka ei olekkaan enää Yuusukea. :)

Vähä ihana toi että niillä on vielä näytettävää maailmalle! :3 Uskon että niillä kyllä on paljon näytettävää.

ah.. miten minä taaskaan rakastuin ichi iin......

2 tykkää.
RedDesire
Fani

ViestiKirjoittaja allisapp » To Huhti 26, 2012 2:07 pm

12012 julkaisi nimikkoalbuminsa vähän aikaa sitten. Mitä mieltä olette? Onko albumi turhan "dirumainen", kuten monet kuuntelijat ovat sanoneet? Onko tyylisuuntaus nyt parempi?

Itse sanoisin albumin olevan... ihan ok. Ei läheskään parhaimmistoa, muttei samalla täysin huonokaan. Huonoja juttuja on paljon, mutta pahempiakin on nähty. Suuren haloon saanut dirumaisuus on mustakin erittäin huono juttu, mutta... kaikkihan bändit loppujenlopuksi inspiroituu erilaisita yhtyeistä. Jotkut näkyy paremmin, jotkut ei. Sinänsä kiinnostaisi nähdä 12012 tulevaisuudessa tällä tyylillä, vaikka tykkäänkin bändin aikaisemmasta tuotannosta hitusen enemmän.
Kuva
The g l o o m y morning has already died

allisapp
Taustalaulaja

Edellinen

Paluu Bändit # A - G