12012

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

12012

ViestiKirjoittaja Elindar » Su Elo 10, 2008 1:34 pm

Kuva

laulu, Miyawaki Wataru
kitara, Suga Yuusuke
kitara, Sakai Hiroaki
basso, Enya Tomoyuki
rummut, Kawauchi Tooru

@ JaME; "12012 (ichi ni zero ichi ni) aloitti Under Code Productionsin alaisena indies-bändinä, mutta siirtyi asioiden muuttuessa major-levy-yhtiölle. Musiikki on pysynyt synkän rockin tyylisuunnassa.

Yhtyeen nimi tulee Kalifornian rikoslaista, joka viittaa vaarallisten ja/tai laittomien tuliaseiden hallussapitoon. Tästä johtuen fanit ovatkin antaneet suosikilleen lempinimen Kyouki Shoji (= vaarallisten aseiden hallussapito). Teemat kertovat lähinnä ihmisen hulluudesta ja yksityisestä egosta."

12012 aloitti toukokuussa 2003 Kisakin silloin vastaperustetun Under Code Production -levy-yhtiön suojissa. Bändin jäsenet käyttävät esiintyessään oikeita nimiään sukunimiään myöten, mikä on suhteellisen harvinaista VK-piireissä. Vuonna 2007 bändi "valmistui" Under Codelta yhdessä Vidollin kanssa ja siirtyi major-levy-yhtiölle.
Bändi on tähän päivään mennessä ehtinyt julkaista lukuisia mini-albumeja, sekä kaksi täyspitkää albumia, PLAY DOLLsin vuonna 2006 sekä DIAMONDin 2007. Bändi on myös esiintynyt ulkomailla, niin Saksassa kuin Yhdysvalloissakin muutamaan otteeseen. He julkaisevat nyt 20. elokuuta uuden sinkkunsa Taiyôn, sekä uusi live-DVD heidän 5-vuotisjuhlakonsertistaan tulee ulos syyskuussa.

Ichi nin kuuntelijoita? Itse olen ollut tietoinen bändistä vaikka miten kauan, mutta vasta tämän vuoden eka päivä tapahtui sellainen... kääntyminen. >D Musta tuli fani kertarysäyksellä, kun aloin kuuntelemaan biisejä aivan uudella mielenkiinnolla ja etsin tietoa yhtyeestä ja jäsenistä, sun muuta. Annoin heille yhden uuden tilaisuuden vakuuttaa mut, sillä ennen en ollut niin kovin innostunut heidän musastaan, ja sillä kertaa he todellakin sit tekivät sen. Harvan bändin kanssa olen kokenut tällaisen totaalirakastumisen.
Mutta noin sitä voisi kai parhaiten kuvailla, ettei oikein tiennyt, mikä muhun iski. Äkkiä sitä vaan huomasi kuuntelevansa bändiä valehtelematta 247, etsivänsä joka ainoan tiedonjyvän ja -murun niistä netin syövereistä, tuijottavansa kuvia ja yrittäen oppia erottamaan loput jäsenet toisistaan [Tomon ja Hiroakin kanssa oli suuria vaikeuksia aluksi, heh], katselevansa PV:itä ja kommentteja ja ties mitä härpäkkeitä silmät sydäminä ja lista vain jatkuu. Ja loppujen lopuksi kun mietin asiaa, mikään yksittäinen biisi ei saanut mua rakastumaan, vaan se oli se kokonaisuus. Ne useat biisit, niiden muodostama kokonaisuus, bändi ja sen jäsenet ja niiden muodostama kokonaisuus. Se kaikki, mitä 12012 käsittää. Se se oli.
Lempibiisejä jos mainitsen, niin ainakin Over..., how about truth...?, the swim, Wana, CYCLONE & I BELIEVE ovat aika kivoja. Ja lisää löytyy vaikka millä mitalla. Jäsenistä jokainen on omalla tavallaan aika symppis ja dorka ja ihana, mutta kyllä se on edelleen Wataru se, joka ehkä eniten noista kiinnostaa. Se mies on vain niin mielenkiintoinen tapaus kaikin puolin.

Keskustelua ichi nistä ~!
七転八起。

Elindar
Roudari

Re: 12012

ViestiKirjoittaja Orastus » La Elo 16, 2008 7:48 pm

Miäkin oon oikeestaan koko sen ajan ku oon jiirokkia kuunnellu tienny ichi nistä, mutten oikeestaan koskaan kuunnellut sitä. Viime vuonna taisin ihan vain uteliaisuudesta kuunnella Cyclonen Youtubesta, mutta se ei tehnyt niin syvää vaikutusta, että olisin sen kummemmin alkanut bändiä fanittamaan.

Mutta sitten. Joskus keväällä joku vanhassa Lafissa (olisiko ollut "Mitä kuuntelet nyt?"-topicissa) kertoi kuuntelevansa How about truth...? - biisiä. Kyseinen kipale kuvattiin niin hienosti, että oli pakko etsiä se ja kuunnella. Ja siitä se sitten lähti.

En oikeastaan vieläkään muista bändin jäseniä - ainoana poikkeuksena Wataru - mutta toisaalta en ole myöskään jaksanut yrittääkään. Ichi ni on miulle tärkee bändi ainoostaan sen musiikin takia (tai sitten se ei ole niin tärkeä bändi, että olisin viitsinyt tietoa siitä etsiä...). Mutta Wataru on ihku mies~ Herra näyttää Cyclonen PV:ssä miusta ihan Rukin ja Kyon sekoitukselta. ...älkää tappako... :'DD

Lempibiisejä ovat Over..., How about truth...?, the swim, See-Saw ja Cyclone.
I believe in madness called "Now"

Ava © _effulgence (lj)

Orastus
Fani

ViestiKirjoittaja Aysha » Ma Elo 18, 2008 9:35 pm

12012... Mitäs tästä sanoisin? Kyllä kuuntelen ja Diomond-levyn pitäisi muutaman päivän sisällä tipahtaa postilaatikkoon. Kuuntelen tätä bändiä ihan kohtuullisen usein, vaikka se onkin jäänyt muutaman muun bändin jalkoihin viime aikoina. Kuitenkin jokin tässä bändissä saa minut aina välillä youtubeen kuuntelemaan ja katsomaan muutamia PV:itä. Mielestäni Watarulla ja Gazetten Rukilla on hyvin samanlaiset äänet, mutta silti ne eroavat toisistaan kuin yö ja päivä.

Mikä minuun iskee kappaleissa? En osaa kunnolla sanoa, mutta mielestäni Watarun ääni sopii muiden soittoon hyvin ja päinvastoin, ettei tule mitään hirveitä ristiriitaisuuksia, kuten joillakin bändeillä tulee. Lisäksi jokaisessa kappaleessa on jokin erikoisempi kohta, joka iskee hyvin. Omalla tavallaan joistakin kappaleista tulee hyväntuulinen, etäisesti pirullisen ovela tunne, kun osa kappaleista taas koskettaa syvemmältä, kuin olisi arvannut.

Lempikappaleeni taitavat olla CYCLONE, butterfly, Over..., Diamond, Ocean, Shooting star, Orion, How about truth...? ja SHINE näin alkuun. Lähimpänä sydäntä ovat Over... ja Diamond, koska niissä esiintyy juuri nuo aikaisemmin mainitsemani asiat.

Kaikki jäsenet ovat sinänsä mielenkiintoisia (vaikka kuolaankin Watarun perään eniten, kun tällä oli vaaleat hiukset XD). Myös Yusuke nousee esiin, koska hänessä on vain jotain synkän salaperäistä, kuten heissä kaikissa, mutta hänessä erityisesti. Jostain syystä olen ihan hulluna heidän "pahis" tyyppisiin kuviinsa, jotka omalla tavallaan nostavat niskakarvat pystyyn.

Mutta jeps, kuuntelen 12012 ja pidän heidän musiikistaan^^
いつからか夢の中でしか眠れない
Itsukaraka yume no naka de shika nemurenai
Dream because dreams should be cherished.

Birth - words & music: ASAGI

Aysha
Multisex Lafi

ViestiKirjoittaja Memlei » Ti Elo 19, 2008 5:14 pm

Yay 12012! Mulla oli karsea ichi ni -vaihe viime vuoden alkukesästä loppusyksyyn asti, minkä jälkeen homma vähän tasoittui. Ensimmäisenä iski butterfly, jonka vokaalien mahtavuutta mä en edelleenkään ymmärrä. Wataru ei sinänsä kuulosta siinä itseltään, mutta toisaalta se taas on niin Watarua ettei mitään rajaa.

Kuten sanoin, mun ichi ni -fanitus on laantunut piirun verran ainoastaan sen takia, etten pidä siitä suunnasta, mihin bändi on musiikkinsa kanssa menossa. Jo DIAMOND oli mun mielestä kokonaisuudessaan loppujen lopuksi aika fail, vaikka se aluksi iskikin aika hyvin muhunkin. MERRY GO WORLD taas feilas mun mielestä vielä enemmän, vaikka sinkun B-puoli I BELIEVE... onkin yksi mun lempibiiseistä. Jotenkin... en tiedä, kenties kaipaan sitä vanhaa, raskaampaa ja aidompaa ichi niä takaisin, siis aikaa ennen major-sopimusta. Kuitenkin ichi ni on edelleen sen verran rakas bändi, että luen sen yhä yhdeksi lempiyhtyeistäni.

Lempibiisejä on varmaan butterfly, I BELIEVE, Knife, shower, over... ja the swim. Ja DIAMOND parhaana PV:nä pitää edelleen ykköspaikkaa 8D (no ainakin lol-mielessä. Toorun basuuka ^3^ Muuten se taitaa olla over...:in paikka.)

Omistin bändiltä aiemmin PLAY DOLLsin, MERRY GO WORLDin ja DIAMONDin, joista juuri myin viimeisimmän ja muut ovat edelleen myynnissä Kirpparilla~ Tykkäisin kovasti hommata ichi nin vanhempaa tuotantoa hyllyyn, mutta niin kauan kuin mulla on muutaman muun bändin diskografioiden keräys kesken, en varmaankaan ala noita hankkia...

Mäh, moi. :3
Myöhemmin, kun Albert oli kuollut, Jack käsitti, että Albert keräsi hyviä päiviä
niin kuin muut ihmiset keräsivät kolikoita tai postikorttisarjoja.

Memlei
Teknikko

ViestiKirjoittaja Dobnu » Su Syys 07, 2008 12:14 am

ichi ni on just nyt aika vaikea asia mulle. Olen kuunnellut bändiä erittäin aktiivisesti viime kevättalvesta lähtien. Alkujaan mulla oli suuret ennakkoluulot bändiä kohtaan, jotka sitten karisivat, kun aloin selvittää ihan oikeita faktoja. Musiikkikin alkoi iskeä todella monen kuuntelukerran jälkeen. En tiedä mikä tässä bändissä on, kun se sai mut pyörittämään Over....ia kymmeniä kertoja Youtubesta, ennen kuin tajusin edes koko biisin loistavuuden ja sitten ahaa-elämyksen jälkeen vetikin kuuntelemaan muitakin biisejä ja viimein jopa CDJapaniin levyostoksille. Tällä hetkellä hyllystä löytyy PLAY DOLLs, DIAMOND ja MERRY GO WORLD Regular ja B. Yhden liven omistan myös, XI Partyn [en tosiaan jaksa muistaa koko lätyn nimeä. Encore Tour 2006 XI Party ?] ja Arashi on tulossa limitedinä, kunhan vain ilmestyy tuossa syyskuun lopussa.

Se, mikä tästä bändistä tekee vaikean, on tuo tämänhetkinen musiikillinen suunta. Merry go world-kappale oli musta vielä suht kuunneltava. Ei mitenkään erikoinen pop-pläjäys, mutta ei ehkä hirvein pohjanoteerauskaan. Muut kolme sinkun biisiä sitten kuuluvat mun suosikkeihin, koska niissä on vielä - luojan kiitos - vähän tummempi sävy. Kuulostaa enemmän vanhemmalta ichi niltä. Mutta tämä uusi sinkku Taiyou...... noh, nimikappale.... mun mielestä se on ehkä yksi turhimmista biiseistä ikinä, jos nyt ilkeäksi alan. Se on täysin tavallinen pop-biisi sillä erolla, ettei edes sen kertosäe jää soimaan päähän. Se ei anna ainakaan mulle yhtään mitään, mutta vie uskoa tähän bändiin. Kaleidoscope on jo vähän parempi ja sitä jaksaa jopa kuunnellakin, mutta ei mulle ole siitäkään biisistä kovin positiiviset saati erikoiset muistikuvat jääneet. Mutta sitten se sinkun pelastus Hello, seventeen. Siitä minä pidän. Pidän sen jazzahtavuudesta, se edustaa kaikkein eniten vanhempaa ja edes hieman tummempaa ichi niä. Sitä aitoa ja alkuperäistä. Hello, seventeeniä tykkään jopa luukuttaa ajoittain. Kuitenkin, aivan kuten Memleikin sanoi, mäkin kaipaan sitä raskaampaa ja aidompaa ichi niä takaisin. Tuo raskas musa on kuitenkin se, millä ne aloitti, enkä mä oikein jaksa uskoa, että ne olisi siirtyneet tekemään pop-biisejä ihan vain sen takia, että jäsenten musiikkimaku olisi muuttunut enemmän siihen suuntaan.

Aysha jo sanoikin, että jokaisesta kappaleesta löytyy jokin erikoisempi kohta. Se on asia, joka vetää mua kuuntelemaan tämän bändin biisejä yhä uudelleen ja uudelleen. Sieltä löytyy aina se jokin tietty äänenpaino tai värähdys, jokin kitara- tai bassokuvio, jotain minkä haluan vain kuulla, vaikka muu biisi ei nyt niin maata järisyttävä olisikaan. Musta sellainen on hienoa musiikintekemisessä, että osaa upottaa kappaleeseen sen jonkin pienen koukun, joka saa lukijan nielemään syötin. Esimerkiksi Hermit on tämmöinen biisi. En siitä oikeastaan mitään perustanut, kunnes eräällä onnekkaalla automatkalla satuin tajuamaan, miten mahtavasti Wataru lauloi juuri siinä yhdessä kohtaa, ja sen jälkeen se sitten onkin kulunut mun soittolistalla suhteellisen tiuhaan.

Tästäkin bändistä on lempijäsentä toisaalta erittäin vaikea nimetä ja toisaalta taas se ei ole lainkaan vaikeaa. Wataruhan näistä jätkistä eniten kiinnostaa, samaistun siihen mieheen jollakin tavalla paljonkin. Olen kuluttanut aika paljon aikaa lukemalla sen miehen haastatteluja, ja mua on paikoitellen jopa järkyttänyt hieman jotkut Watarun itsestään kertomat asiat. On surullista, että niin mahtavalta vaikuttavalla miehellä on kuitenkin takanaan kohtuullisen rankka menneisyys. Sen lisäksi, että Wataru on ihmisenä mielenkiintoinen, hän omistaa myös mahtavan äänen. Omanlaisensa, itse en ainakaan sekoittaisi Watarua keneenkään toiseen. Plus se jätkä osaa olla aika dorka, kun haluaa ja erittäin symppis. Nautin ichi nin blogien lukemisesta ~

Lempibiisit vaihtelee vähän kausittain, mutta How about truth....? on kestosuosikki. Sen lisäksi voisin manita ainakin Lovers, miraizu, Calf love, Diamond, Over..., shounen to orchestra ja oikeastaan koko SHINE-sinkku.

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ayo » Su Syys 21, 2008 5:35 pm

Ichi ni on yks niistä bändeistä, jotka herättää mussa ihan sellasta pakahduttavaa nostalgiaa (mitä ikinä toi on sit tarkoittavinaankaan...)! Tekee vaan mieli hymyillä ja juosta ympäri taloa, kun kuulen yhdenkin biisin. Jostain syystä. Tulee mieleen toissakesä ja syksy, kun olin ihan hulluna niihin. Ja Hiroaki oli mun suurin idolini sentään 8D No, ehkä on ne ajat vähän takana päin, mutta kyllä mä aika ajoin uppoudun näitäkin kuuntelemaan..

another scene, want,want,want ja My Room Agony on kyl mun kautta aikojen suosikkeja, eikä välillä voi lopettaa luukuttamasta niitä... Ichi ni vaan on sellanen tietyn fiiliksen bändi, joka sit saa aina hyvän mielen.
unhappiness is just lack of chocolate.

Ayo
Fani

ViestiKirjoittaja Dobnu » Ke Tammi 07, 2009 2:38 am

Herättelen tätä topiccia eloon, sillä niin kuin ehkä moni tietääkin, ichi niltä tulee jälleen pari sinkkua, tammikuussa As ja helmikuussa Hallelujah sekä maaliskuussa albumi. Mua kiinnostaisi kovasti, millaisia odotuksia teillä muilla on etenkin tuon uuden albumin suhteen? Itse ainakin odotan sitä pienoisella kauhulla, koska jos näistä tähän mennessä ilmestyneistä sinkuista voi mitään päätellä, voi tämä albumi sitten olla se, joka tuhoaa ichi nin rokkiuran lopullisesti ja muuttaa pojat pesunkestäviksi poppareiksi. Eikä tuon helmikuussa ilmestyvän Hallelujan nimi lupaa mitään hirveän hyvää.
Mun kauhuskenaario on tällainen, mutta millaisia ajatuksia teillä on? Plus vielä se, että entäpä jos se uusi levy todella on semmoista MERRY GO WORLD ja taiyou-tyylistä rallatusta, onko se paha asia? pureeko tämä uusi ichi ni teihin yhtä hyvin kuin vanhakin? Mun mielipiteen aiheesta todennäköisesti pystyy päättelemään jo tuosta, mitä ennemmin kirjoitin, mä en millään tahtoisi luovuttaa hyvää rokkibändiä popille.

Ajatuksia? Mielipiteitä?

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja sshokora » Pe Tammi 09, 2009 8:46 pm

Ummmm, anteeks, mulla ei tule nyt todellakaan mitään pitkää postausta enkä ala selittämään, miten mä aloin näitä kuuntelemaan, tai siis--- oikeastaan en edes kuuntele kuin paria kappaletta ja haluan tutustua bändiin enemmän, siksi kysynkin...

... onko teillä siis tiedossa mitään 12012:n suomenkielisiä fanisivuja? Tai edes englanninkielisiä (, joista ei kyllä kovin paljon apua mulle ole, koska tietyissä kielten ala-alueissa olen ihan kielitaidoton jee moi).
- I can't open myself up to anyone, I can't believe in anyone at all
And I can't see anything, the ray of light disappears and will dry up -

sshokora
Teknikko

ViestiKirjoittaja Orkrist » Pe Tammi 09, 2009 9:32 pm

sshokora, ei noita fanisivuja ichi nille ole nykyään oikeastaan yhtään - RANSHIN oli ehdottomasti paras, mutta on nykyään lopettanut toimintansa. :/ LJ:stä ja wikipediasta sun muualta kalastelemalla löytyy tietoa luultavasti parhaiten.

Ja mitä uusiin sinkkuihin ja levyyn tuleen, niin ainakin jälkimmäistä sekä erityisesti uutta As-sinkkua odotan mielenkiinnolla - kyllä, taiyou oli äärettömän järkyttävää ichi niksi, mutta mitä nyt virallisilta sivuilta Asin samplea kuuntelin, niin vaikutti aika perkeleen hyvältä. Jos koko biisi ja sinkku ovat samantyyppistä kuin se sample, odotan levyltä vielä enemmän, koska mulle se rokki-ichi ni on aina ollut ehdottomasti rakkaampi kuin tää poppilallattelu, niin paljon kuin niiden balladeja jumaloinkin. DIAMOND levynä on kevyempää mutta aivan järkyttävän ihana, kyllä, mutta uudet sinkut eivät ole iskeneet juurikaan, joten toivon vilpittömästi, että pojat alkaisivat palata vähän sinne raskaampaan päin - ainakin uudessa lookissa on päästy siitä Wacchin järkyttävästä pinkistä takista...

Muuten jos ichi nistä sepostan, niin melkein vuoden olen kuunnellut, vaikka viime aikoina onkin jäänyt vähän vähemmälle, ja omina plattoina löytyy Play Dolls, Diamond sekä dvd Arashi. ichi nissä on jotain sellaista hassua muuntautumiskykyisyyttä ja rehtiä meininkiä, jotka vetoavat muhun ihan hirveästi - jätkät ovat tähän asti tehneet jotenkin niin rehellisesti omannäköistään musiikkia, ettei voi kuin ihailla. Soittotaitoa, karismaa ja huumorintajuisuutta tuntuu löytyvän, ja rakastan sitä, kuinka ichi nillä on ihan pesunkestäviä balladeja, jotka tuntuu välillä olevan monilta bändeiltä hukassa mutta joita mun herkkispuoleni kaipailee aika ajoin - over..., want, want, want, Orion, butterfly ja How about truth....? iskevät erityisen kovaa. Oikeastaan jokainen noista aiheuttaa mulle valtavia nostalgianpuuskia viime vuodesta, johon olen tottunut assosioimaan ne kappaleet. Muita ehdottomia suosikkeja ovat esimerkiksi wana, DIAMOND, PISTOL, the swim, SHINE, Shudder ja CYCLONE. Rakastan Watarun lyriikoita ja sitä, kuinka tavallaan elämänmakuisia ne ovat - ehdoton suosikki lyriikoiden suhteen on kuitenkin DIAMOND, jonka sanat jaksaa sykähdyttää mua valtavasti joka kerta, kun eksyn lukemaan ne. Tykkään ichi nin kappaleissa siitä, miten surullisia ja haikeitakin säkeitä voidaan kirjoittaa periaatteessa "iloiselta" kuulostaviin lauluihin, sekä siitä - kuten jo aiemmin on sanottu - kuinka joka kappaleesta löytyy jokin jännä, erikoinen tai erityisen hieno kohta.
Lempijäsenestä ei tarvitse tapella - se on mulle ehdottomasti Tooru, enkä edes tiedä miksi. Ehkä vain symppaan rumpaleita, vaikka Wataru on kyllä tosi vahvasti Toorun kannoilla. Tosin tykkään kaikista ichi nin jäsenistä ihan mielettömästi siksi, että he ovat niin aitoja - ketään ei hävetä esiintyä ilman meikkiä blogissa tai backstage-materiaaleissa, kyseiset blogimerkinnät ovat välillä äärettömän hysteerisiä, jäsenet hengailevat toistensa kanssa myös vapaa-ajalla (puhumattakaan Toorusta ja Watarusta, jotka välillä käytännöllisesti katsoen asuvat toistensa luona) ja ovat muuten vaan niin äärettömän sympaattisia (ja dorkia), että tekisi mieli rutistella jokaista. Sitä paitsi yhdistelmä Suga + aurinkolasit + parta on hot. Enkä juuri sanonut tuota ääneen.

Mutta siis, kuuntelen edelleen ja odotan Asia ja uutta levyä mielenkiinnolla, sekä Hallelujahia pienoisella kauhulla (ELLEI kyseessä ole Leonard Cohen -cover, jolloin voisin jopa harkita siihen rakastumista *___*).
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Elindar » To Tammi 15, 2009 12:11 am

vihdoinkin sain aikaiseksi kirjoitella jotain tänne!

siis, näistä bändin tulevista julkaisuista. valehtelisin, jos väittäisin, etten käytännössä hakannut päätäni näppikseen kuultuani näistä kahdesta uudesta sinkusta. koska pari viimeistä ovat olleet omasta mielestäni täyttä kuraa verrattuna siihen ichi niin, johon silloin joskus ihastuin. molemmista, sekä taiyousta että aitai kara...:sta olen nuo nimikköbiisit kuunnellut tasan kerran, sen jälkeen en ole niihin koskenut, koska se musa vain yksinkertaisesti meni toisesta korvasta sisään ja tuli toisesta ulos, that's it. tää bändin nykyinen suunta surettaa niin paljon, kun kuitenkin muistaa, millaista musaa niillä oli tapana soittaa ennen. okei, kaikki bändit muuttuvat pakostakin, mutta mun mielestä tällainen muutos on kaikkea muuta kuin sopiva ichi nille.

joten, olin ja olen edelleen melko pessimistisellä mielellä noiden tulevien julkaisujen - niin sinkkujen, kuin albuminkin - suhteen. asia ehkä nyt lukuunottamatta. olin positiivisesti yllättynyt siitä samplesta, ja sen ansiosta ootan nyt ainakin toista sinkkua! hyvin varautunut ja epäilevä fiilis on edelleen, mutta nyt ainakin näkyy hieman valoa tunnelin päässä!

suhtautumiseni tähän ihme poppiutumiseen kävi varmaan selväksi? mä toivon ja rukoilen, että niiltä löytyis vielä sitä vanhaa, ihanaa rokkihenkeä, mitä oli PLAY DOLLsilla ja vielä DIAMONDillakin. balladit ja kevyemmät biisitkin ovat ihan okei siellä joukossa, mutta se, että ne ovat mitäänsanomatonta --- skeidaa, tekee mut hyvin surulliseksi. se, et wataru laulaa nykyään paaaljon paremmin kuin ennen, ei paljoa pelasta siinä vaiheessa.

mutta en ole vielä heittänyt pyyhettä kehään, mulla löytyy vielä uskoa noihin jätkiin! aika näyttää, kannattiko se. haluaisin kuitenkin jatkaa ichi nistä ja niiden nykyisestäkin musasta tykkäämistä tästä eteenpäinkin.
七転八起。

Elindar
Roudari

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ma Helmi 16, 2009 6:10 pm

Topicinherätysviesti! ichi nistä sietäisi nyt keskustella, kun kerrankin aihetta on, joten jotain liikettä tännekin kaivattaisiin. 8---D

As tosiaan ilmestyi tuossa joitakin viikkoja sitten, ja on pakko myöntää, että meinasin purskahtaa itkuun, kun kuuntelin sen ensimmäisen kerran kokonaan - ihan vain siksi, että tuntui siltä kuin jätkät olisivat löytäneet itsensä taas näiden silkkaa paskaa olevien sinkkujen jälkeen. Meiningissä oli jälleen vähän sitä särmää, jota vanhassa ichi nissä oli, ja mulle tuli mieleen itse asiassa Cyclone aika vahvasti. Eli tykkäsin aivan mielettömästi ja imo suunta on taas oikea, jos mar maroon jatkaa samaa linjaa kuin As. Wataru kuulostaa tosi hyvältä, PV oli nasta ja mustatukkainen Tooru vaan on... no joo, oon hiljaa.
Hallelujah puolestaan ilmestyy tossa ylihuomenna, mutta kuten aina, pv on jo netissä. En tietenkään voinut vastustaa kiusausta kuunnella se, mutta koska ilmestymispäivä on vasta keskiviikkona, en sano muuta kuin että ♥__♥ jesss asiaa. Jotain samaa fiilistä kuin vanhoissa ichi nin balladeissa.
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Dobnu » Ma Helmi 16, 2009 6:42 pm

Orkristia kompaten, mäkin kuuntelen Asin biisejä ilolla ja helpotuksella, koska niissä todella on taas sitä vanhaa, rakasta ichi niä. Ei tosin tarpeeksi, että mä uskaltaisin vielä toivoa mitään hirveän suurta - katsoin nimittäin Mar Maroonin biisilistan jo aikoja sitten ja kyllä sinne ainakin oli mukaan tungettu kaikki paska uudemmat sinkut Merry go worldista lähtien. Mutta ehkä se on ymmärrettävää, koska ne nyt kuitenkin ovat sinkkujen nimibiisejä, mutta silti..... olisi ne nyt voinut heittää suoraan sanoen helvettiin.

Just eilen aloin miettiä tota niiden uutta sinkkua ja laskeskelin, että se tosiaan ilmestyy jo keskiviikkona ja olin silleen "......jes?" Mä olen erittäin innokas kuulemaan ne kaikki biisit. Onneksi LJ on kaveri ja siellä tosiaan oli jo Hallelujahin PV ja vaikka mä sitä nimen perusteella vähän pelkäsinkin, niin voi kyllä, se rohkaisi mua jo huimasti. Ei se ole niiden paras balladi, mutta siinä tosiaan on jo enemmän sitä tuttua asennetta ja särmää, kuin esim. aitai karassa, joka nyt ei ollut kummoinen edes poppiballadiksi. Joten mä odotan, että saan kuunnella Hallelujahin loputkin biisit ja jos ne kuulostaa yhtään samalta, kuin Asin biisit ja Hallelujah, niin alan varmaan tarkistelemaan tiliäni siltä varalta, että ehkä se Mar Maroon pitää ostaa sitten, jos se ilmestyessään yhtään hyvältä kuulostaa. :D

btg. Wataru oli ihan liian hot siinä Halleluujan PV:ssä. *___*

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Memlei » Ma Helmi 16, 2009 9:16 pm

Oho! Oho oho, kiitos Saana, kun kävit heittämässä mielipiteesi Asista ja Hallelujahista, ei nimittäin todennäköisesti olisi tullut kuunneltua noitakaan muutoin. Mulla kiinnostus ichi niin alkoi lopahtaa siinä MERRY GO WORLDin tai viimeistäänkin Aitai karan kohdalla, sillä ainakin Taiyou ja Aitai kara olivat mun mielestä suoraan sanottuna täyttä shittiä. Musta on tuntunut pitkään jo CYCLONEn jälkeen, että major-sopimus ei todellakaan tehnyt ichi nille hyvää musiikillisesti, mutta onneksi nää uusimmat sinkut nyt antaa bändin nostaa sitä vanhaa itseään taas pinnalle. Tsekkasin siis nyt nää Asin ja Hallelujahin pv:t Tubesta ja etenkin Hallelujahiin tykästyin aika helkkaristi kuin myös Yuusukeen Asin pv:ssä *__*. Kunpa ichi ni nyt saisi itsensä taas mun kannalta parempaan ruotuun ja lopettaisi sen nyyhkyttelyn, mitä tässä nyt on muutamalla poppisinkulla vedetty...
Myöhemmin, kun Albert oli kuollut, Jack käsitti, että Albert keräsi hyviä päiviä
niin kuin muut ihmiset keräsivät kolikoita tai postikorttisarjoja.

Memlei
Teknikko

ViestiKirjoittaja S i n t t i » La Helmi 28, 2009 8:51 pm

12012 jaahas jaahaa. Niinhän se taitaa olla tämän tytön suosikki bändi sitten jo toista vuotta. En oikein osaa sanoa mitään erityistä- se vaan herättää kiinostutsta joka päivä, musiikki jaksaa innostaa ja jäsenet[read: etenkin Wataru&Tooru] ovat aina yhtä ihania. Suosikki kappaleeni tältä bändiltä ovat Humanities ja Aren't you dead yet ?
On ollut hauska seurata bändin etenemistä nyt parinvuoden ajan, ja toivonpa totisesti että viime aikaisen alamäen jälkeen alkaisi jälleen 12012'n nousu.No, kohtahan se marmaroon ilmestyy niin päästään kuulemaan loputkin uudet biisit, don't let us down boys. *------*
[東 京 の 男]

S i n t t i
Roudari

ViestiKirjoittaja Dobnu » To Maalis 12, 2009 3:41 pm

Kuka on jo ehtinyt tutustua mar marooniin? mitä pidätte?

mä oon ihan rakastunut. * ww * itse asiassa odotin paljon pahempaa, vaikka tykkäsinkin Hallelujahista ja Asista ja niiden B-puolista paljon. Tää levy on ihanan kevyttä rokkia, mutta silti persoonallisen kuuloista. Watarun ääni kuulostaa tajuttoman hyvältä ja I DEAL on ihana kappale. Tosin DNA:n - etenkin ne melkein räppiin menevät vingutukset - kuullessani olin vähän wtf? mutta vaan hyvällä tavalla. Tää levy kuulostaa persoonalliselta, tää kuulostaa ichi niltä. Vaikka oonkin täysin sitä mieltä, että Merry go world ja Taiyou pilaa ihan turhaan muuten loistavaa levyä. Aitai kara....kin kuulostaa jotenkin jännästi paremmalta nyt levyllä kuin sinkulla. :'D Hallelujahin albumi versio on kyllä vähän..... oudohko, en ymmärrä, miksi ne akat on pitänyt lisätä sinne loppuun, ainakaan vielä ei ole muhun kovin hyvin iskenyt. Ah, ja jossain biisissä [lol, en muista, missä] Wataru oikeesti karjuu. *___* Olin ihan ekstaasissa, kun kuulin sen ekan kerran, karjuntaa ! mutta mutta, ei kai jäänyt epäselväksi, että pidän tästä ja meenkin tästä ihan just CDJapaniin tutkimaan, kumman version sitä hyllyynsä tilaisi. :'D Mä muuten pidän noista kansista hirveesti, jotenkin noi regularin pinkit vetää mua puoleensa, mutta limitedin mustatkin on siistit. Muistuttavat kyllä aika paljon DIAMONDin kansia noilla vähän epämääräisillä kuvioillaan.

mun ichi ni rakkaus ainakin on täysin back in business, nyt vois sitten mennä lähettelemään Watarulle sähköpostia ja käskeä ne Suomeen ja kiitellä fiksuuntumisesta tällä musapuolellakin.

// semmonen aika tähdellinen juttu, että tietääkö kukaan, miten näille pojille edes voi mailata/yleensä lähettää fanipostia? en ainakaan niiden sivuilta tai profiileista osoitetta löytänyt ja myspaceahan näillä jätkillä ei edes ole.

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Elindar » Su Maalis 15, 2009 2:20 pm

jep, ei voi muuta kuin komppailla dobnua. eilen sain viimeinkin kuunneltua ton uuden albumin, jota olin odottanut vähän epäilevin ja pelonsekaisin tuntein, syystä joka on varmasti melko selkeä. 8)

mutta olin kyllä positiivisesti yllättynyt kuuntelun jälkeen. en ehkä ollut aivan totaalisen hämmästynyt ja rakastunut ja mitä vielä levyn jäljiltä, mutta tyytyväinen ja iloinen olin yhtä kaikki. levy oli todellakin tuollaista kevyen puoleista rokkia, ja vaikka nämä muutamat nimeltä mainitsemattomat sinkut ovat olleet suuria pettymyksiä, levyllä kuitenkin saattoi kuulla että tämä todellakin OLI _12012:ia eikä jotain random poprock/rockpop-bändiä. mäkin olin melkoisilla "8DDD"-fiiliksillä kun sitä karjuntaakin kuului siellä välissä. ja hehe, en tosiaan tiedä, mikä siinä oli mutta aitai kara... kuulosti jopa melkein hyvältä levyltä kuunneltuna. kun biisi alkoi, olin hetken aikaa "hmmm täähän kuulostaa nätiltä, mikäs tää on?" ja sit kun tarkistin asian niin melkein nauratti. en tosiaan ollut kyseistä biisiä sinkulta kuunnellut kuin ehkä kerran, joten tuo tunnistaminen on vielä vähän heikkoa. ::D en tiedä, ehkä se toimii vain paremmin tuolla osana suurempaa kokonaisuutta kuin sitten yksin omana sinkkubiisinään.

huomasin itsekin että toi levyn staili muistuttaa melkoisesti DIAMONDia, mut eihän se mitään. pinkki versio houkuttaisi muakin.. ehkä sit, kun seuraavan kerran on vähän ylimääräistä. [kesällä siis.....]

vaikka uusi levy osoittautuikin odotettua paremmaksi, en silti voi olla ikävöimättä näiden aikakautta PLAY DOLLsista aina DIAMONDiin asti. ;___; tolla välillä ne vain teki niin ne parhaimmat biisinsä ever. toivon enemmän kuin mitään, että se sama draivi ja fiilis tulis nyt takaisin.
七転八起。

Elindar
Roudari

ViestiKirjoittaja S i n t t i » Ke Huhti 01, 2009 2:56 pm

Levy oli ainakin mule erittäin positiivinen yllätys.

Eka biisi, THE WORLDsai kieltämättä vähän säikähtämään ett mitähän tästa nyt tulee, mutta luojan kiitos se osoittautui ainakin omalla kohdalla ainoaksi pettymykseksi. SYSTEM [0] DOWN ja DNA olivat ehdottomasti parhaat biisit levyltä. Jokseenkin ehkä häiritsevää että kuulen koko ajan laulettavan ''cheeseburger town'' tuossa SODin yhdessäkohdassa
Negai on kaunis kappalle, Watarun ääni kuulostaa edelleenkin yhtä upealta kuin ennenkin ;^;
Kokonaisuudessaan aika monipuolinen plätty, vaikka joissain kohti tulikin autamatta mieleen DIAMOND levyn tuotokset. Ja joo- tämä levy oli juuri sitä-12012:ta, ei voi ehkä sanoa että ''parhaimillaan'', mutta selvästikin parempaan ollaan taas menossa 8---D
Seuraavaksi sitten pojat eurooppaan voisitte tulla että päästään arvioimaan näitä live soitto taitojakin.. : >
//Pinkki versio houkuttaisi kyllä juu mutta no money no honey.
[東 京 の 男]

S i n t t i
Roudari

ViestiKirjoittaja JafYume » Su Huhti 12, 2009 10:35 am

Hmm.. Tämä oli ihan ensinmäinen j-rock bändi jota aloin kuuntelemaan, mutta sitten se vähän unohtu, mutta nyt jälleen olen alkanut kuuntelemaan! Hieman vaihtelua kun kuuntelen nykyisin todella paljon An Cafén musiikkia, niin ihanaa välillä vähän raskaampaa.. Ja rakastan näitä poikia todella paljon =) Eka kappale jonka kuulin taisi olla Over tai Shudder... :/
Kuva
kimi ga fuan na toki wa boku ga uta wo utau.

S H I N Y A S A N O
180309 <--- Kiitos Kanon parhaasta päivästä ikinä!

JafYume
Fani

ViestiKirjoittaja eend » Pe Huhti 24, 2009 4:17 pm

12012. Yks niistä ekoista bandeistä mitä kuulin, mut sit se vaan jäi. Nyt mun aistit heräs taas eloon et pitää kuunnella 12012:ta. Wataru <3 Se on kyllä ihana. En mäkään mikään fani ole, mutta musaa kuuntelen. Oliskohan eka biisi ollut se Over tai Cyclone. Lempibiisejä on Cyclone ja pistol, ehkäpä. Eli ei tästä tule todellakaan mitään pitkää postausta.

Kait se alkoi siitä, kun kaveri lähetti linkin 12012 - over. Kuuntelein ja rakastuin. Yksinkeratista eikö vain?
Ja siitte tietenkin testaamaan muita biisejä ja ne oli hyviä, niin tottakai levy pitää saada, mutta vieläkään en oo tilannu XD
Tilauksessa on kyllä kohta. Elikkäs: hyvä bändi ja toivon, että ne jatkaa vielä kauna. :)

eend
Roudari

ViestiKirjoittaja Eeku » Ke Marras 18, 2009 8:56 pm

Kai munkin pitäis tulla sanomaan jotain. Eipähän tänne oo paljoo kirjoteltu ...

ichi ni, kerrassaan ihana tapaus. Tutustuminen alko tossa kesän puolella, muuten olin ohimennen nähny bändin nimen aina jossain välissä. Kaveri sitten vinkkasi että onpas hyvä yhtye ja päädyin lopulta kuuntelemaan cyclonen, jäämällä heti koukkuun.
Tää niiden rokahtava särmä, joka ei jätä iskemättä - varman tasaista, mutta luo joka kerta uusia näkökulmia.
Lempparikappaleeksi voisikin sitten nimetä ehdottomasti SHINEn, iskee vaan jollain hemmetin tahattomalla tavalla muhun.
Wataru taas on se mahtityyppi ja tässähän onkii se pikkunen hassu juttu, etten yleensä satu ihastumaan niin kovasti laulajiin, mutta jotenkin sen jätkän ääni ja olemus ♥ Oonhan mä saanu sellastakin kommenttia kun oon bändiä muille yrittäny esitellä, että laulajalla sama ääni ku muillakin ja bändi perustasolla. Omasta mielestä tässä bändissä on kuitenki jotain ainutlaatusta, jota ei todellakaan löydä ihan jokaisesta yhtyeestä. ichi ni on ihan omaa luokkaansa.
Hetki hetkeltä mä tässä yritän tutustua bändiin vähän enemmän, näillä jätkillä on vielä paljon annettavaa.

Sitten vois kysyä, että joko ootte kuunnellu Usubeni to amen ja jotain fiiliksiä ?

Nimikkokappale toimii, itse asiassa tosi hyvin. Siinä on taas sitä entistä rokahtavaa tyyliä. Sitten nää kaksi muuta. Shinkai no Bed, onhan se ihan nätti, mutta jollain tapaa toistaa vähän entisiä hitaampia.
The Government Stomping Gum oli jotain vähän jännempää, tosin oon sitä mieltä ettei watarulle oikein sovi noi räppihommat, tolla tyylillä ainakaan. Kitaroista nyt tykkäsin taas, kuten aina. Ne vaan hommaa hyvin yhteen.
Ihan perus toimiva pakkaus.

Jospa tännekin tulis nyt vähän herätystä. 8)
Viimeksi muokannut Eeku päivämäärä To Marras 19, 2009 7:40 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Niji ga kirei da yo

Eeku
Roudari

Seuraava

Paluu Bändit # A - G