ayabie

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

ayabie

ViestiKirjoittaja Elindar » Su Elo 10, 2008 1:01 pm

彩冷える, アヤビエ

laulu: Aoi, 葵
kitara: Takehito, 猛飛
kitara: Yumehito, 夢人
basso: Intetsu, インテツ
rummut: Kenzo, ケンゾ

ex-kitara: Ryohei
Plus kolme sessiorumpalia, joita en jaksa listata.

So, ayabie. Perustettu vuonna 2004 neljällä jäsenellä ilman rumpalia. Kenzo liittyi jäseneksi lokakuussa 2005. Ja, kuten kaikki tiedämme, Ryohei otti ja lähti yhtyeestä vuoden 2006 elokuussa, ja entisen Sorobanin kitaristi Yumehito tuli sitten hänen tilalleen.
Bändin musa on mukavan pirteää ja menevää ja melodiat melkoisen tarttuvia. Itse ainakin kuuntelen sitä mielelläni kaiken vähän synkemmän ja rankemman seassa. Jäsenet ovat myös oikein sympaattisia ja ihania persoonallisuuksia jokainen.

Oma kiinnostukseni bändiä kohtaan syttyi ensimmäisen Suomen keikan jälkeen ja siitä se on vain tasaisesti kasvanut. Vaikka ayabie ei ikinä ole ollut niitä aivan ykkösbändejä, sen verran kiva ja tärkeä yhtye se kuitenkin on, että sitä jaksaa kuunnella yhä uudelleen ja uudelleen ja vaikka vähän pidemmän tauonkin jälkeen.
Lempibiisejäni ovat varmaankin ancient tree, Hinata, glitter toroupen, cubic & TheMe. Muiden muassa. :3

Jotenkas, keskustelua ayabiesta! Pidättekö? Miksi [ette]? Olitteko keikalla/keikoilla? Lempibiisejä? Lempijäsen[iä]? PV:itä? Levyjä?
七転八起。

Elindar
Roudari

Re: ayabie

ViestiKirjoittaja kisuneko » Pe Elo 15, 2008 9:30 pm

Ayabie on rakkaus. Se on mun ehdoton suosikkibändi :D Yhdellä keikalla vain olen ennättänyt käymään, eli tänävuonna. Ayabie taisi olla ensimmäinen kuuntelemani j-rockbändi, ensiksi olin bierun musiikista vähä silleen ööh, mutta kyllähän minä siihen sitten loppujenlopuksi rakastuin ;)

Lempibiisejä on hirmuisen paljon. En ole tainnut kuulla yhtäkään biisiä joka olisi sellainen "kamalaa, en pidä". Ehdottomia suosikkeja on vaikea nimetä kun niitä tosiaankin on paljon X'D mutta jos nyt pari yrittäisi kuitenkin... Hmm. Rikkaboshin kaikki biisit ovat ihania, ja muutenkin kuuntelen ehkä enemmän ayabien uutta tuotantoa kuin vanhaa. Ayabiestä tulee single singleltä jotenkin parempia. Toki on aivan ihania vanhempiakin biisejä, kuten caramel town, metamor last page, tsuki koi, romancer, (kohta listaan taas kaikki) shikosahoko, aikagi, kaeru no kubiwa j vaikka mitkä muut. Melt awayn ja mikazuki no kisekin biisit ovat aivan ihania. Ayabien tyylikin paranee aina vain. PV - suosikkejakin on vaikka miten monta. (Miksen saa nyt aikaiseksi mitään järkevää? 8'''D) Ykkössuosikki on Aoi. Sitten ehkä yumehito. Lopuista en taida osata sanoa, mutta kenzo on hot.

kisuneko
Bändäri

ViestiKirjoittaja manzi » La Elo 16, 2008 1:17 am

hmm. ayabie.

kuuntelin ensimmäisen kerran randomilla youtubessa viime vuonna. en pitäny Aoin äänestä, enkä pidä vieläkään, mutta rakastan sitä musiikkia ja siinä ohessa kuitenkin sitä Aoin ääntä joka sopii hyvin yhteen bändin musiikin kanssa. mulla on ehkä pari muutama lempibiisiä ayabielta, ehkä vaan yksi. tai on mulla itse asiassa neljä; Cubic[L/R]ock, Aikagi, Japanese Low-Rez Caramel Town (miten ikinä kirjotettiinkaan) ja kappale jonka nimeä en muista mutta kutsun sitä nimellä 'Inten pianopimputus'. X'DD
öö, levyjä en omista enkä aio missään vaiheessa kyllä ostaakaan. Rikkaboshin oon kuunnellu melkein läpi kaverilla ja pari liveDVDtä oon kattonu ja se riittää mulle ihan hyvin. keikalla olin tänä vuonna ja ihan hyvät fiilikset siitä jäi ! 8)) voisin mennä joku kerta uudelleenkin.
ja öööö, jos nyt PV-suosikeista puhutaan niin kyllä Cubic viä voiton kaikista.
sitten ehkä niihin lempijäseniin. no, ykkösenä Taksutin eli Takehito, Intetsu, Aoi, Kenzo ja viimesenä Yumehito josta nyt en valitettavasti pidä ollenkaan, joten anteeksi Yume-fanit. en kuitenkaan ole silläkään kannalla että Ryohei takasin ja Yumehito vittuun, osaahan se Yumetuskin soittaa hyvin ja se nyt on mun mielestä se yks pääasia millä on väliä ! 8)) en osaa sanoa miksen pidä Yumehitosta. en kyllä vihaa herraa mutten mitenkään yltiömaallisesti pidäkään hänestä.

mutta joo, kyllä se ayabien musiikki menee vaikkei ihan lempibändiksi ylläkään ja vaikken pidäkään musiikista erityisesti niin kyllä niilläkin on hieman vaikutusta mun elämään ja osaa nykyiseen musiikkimaailmaani. 8))
enkä tahdo tietää
koska tiedän oikeaksi
olla tietämätön
epävarma

manzi
Roudari

ViestiKirjoittaja Yoosei » La Elo 16, 2008 10:36 am

Ayabie on oma suosikkibändini. Ollut sellainen jo/vasta jokunen kuukausi päälle vuoden.

Itse rakastan Aoin ääntä. Se on aina kappaleen tunnelmaan sopiva, todella kaunis ja monipuolinen. Ihailen sitä, kuinka hän pystyy vaihtamaan äänensä korkeutta nopeasti. Eräs korkeaa ääntä laulava kaverinikin sanoi The Brilliant Paradea katsellessamme, että Aoi pääsee häntäkin korkeammalle. Vokalisti on myös syötävän suloinen sen hymynsä kanssa ja muutenkin.
Bändin muut jäsenet ovat taitavia soittamaan, kukin hyvä juuri sen oman instrumenttinsa kanssa, jotkut myös muiden soittimien. Kuten Aoin, myös muiden jäsenten kehityksen musiikin parissa huomaa. Esimerkiksi Takehiton kitarasoolo I'm Voguessa on jotain niin ihanaa, taitavasti soitettu, kappaleen tunnelman mukainen, hunajaa korville. Taksu on muuten oma lempijäseneni ayabiesta.

Lempikappaleita on monta, mutta se The Ykkönen on ehdottomasti Kimi no Koe to Yakusoku, joka on iPodissani eniten soitetuin kappale. Muita todella ihania ovat I'm Vogue, Nanairo no Sora on Octave, Mikazuki no Kiseki ja Ai no Uta, mutta myös Hinata, Ari to kakuzatou ja Hoshi ga oka ovat todella ihania. Oikeastaan kaikki ajapien biisit ovat, mutta...

Olen käynyt kahdella ayabien keikalla, ensimmäinen oli vuonna 07 ja toinen tänä vuonna. 28.5.2007 menin Tavastialle siskoni seuraksi vain vähän ayabieta kuunnelleena ja tulin ulos pienenä faninalkuna. Eli vuosipäiväni bändin fanina on tuo 28.5.

Yoosei
Bändäri

ViestiKirjoittaja Juunigatsu » La Elo 16, 2008 2:36 pm

Ayabie. Ayabie on elämäni.

Olipa kerran vuosi 2006 ja elimme joulukuuta. Pieni Juuni huomasi paikallisen S-marketin hyllyllä saksalaisen J-rock Starfacts-lehden, joka oli sitten ihan pakko ostaa, kun Juuni kerran oli syksyllä tähän jiirokkiin tutustunut. Hip hip hurraa, lehden mukana tuli oikein levykin, jolla oli PV:itä ja kappaleita. Juuni päätti katsoa sen. Levyllä oli kaksi lyhyttä pätkää Ayabien PV:istä Kuroi Tsukasa Sagui to Shinegai ja Japanese Low-res Caramel Town ja Juuni tykästyi kovin bändin mukavaan musiikkiin ja värikkääseen tyyliin. Jee, tätä pitää löytää lisää.

Joskus Tammikuussa sitten löysin Youtubesta uusimman PV:n Kimi no Koe to Yakusokun, jolle menetin sydämensä alta aikayksikön. Löytyipä bändiltä muutakin musiikkia, mm. uusi levy Virgin Snow Color. Tykkäsin bändistä hetki hetkeltä enemmän ja riemu oli suuri, kun sain tietää Ayabien palaavaan Suomeen - viime vuonna en edes tiennyt koko bändistä tämän keikkaillessa euroopassa. Sain taivuteltua siskoni (Yoosein) mukaan ja odottelimme päivämäärää 28.5.2007 kuin kuuta nousevaa. Ja keikan jälkeen olin sitten lopullisesti rakastunut.

Siinä oli lyhyesti minun tutustumiseni Ayabieen. Rakastan kyseistä bändiä aivan mielettömästi ja lempijäseneni on Intetsu. Lempikappaleeni on ylivoimaisesti Kimi no Koe to Yakusoku, sillä sitä kauniimpaa ei olekaan ja se on minulle henkilökohtaisesti aivan mielettömän tärkeä. Tykkään kovasti myös kappaleista I'm vogue, ancient-tree, Hinata, Az, Meefisshu no uta, koi gara no suihou, Nanairo no Sora no Octave, Senjou cameraman to saigo, Shine, Izayoi Kaze, last note, Mikazuki no Kiseki, Hinageshi, Tsukuyomi, Ari to Kakuzatou, Sakura mau kisetsu ni, Sendan wa futaba yori kanbashi, masquerade, Hare no hi ja Aikagi - uutena ja vanhana versiona. Ryouhein aikaisesta tuotannosta suosikkejani ovat Tsuki Koi, Romancer, LEMPICKA, Japanese Low-res Caramel Town, Suiatsu ja Sukimanohoshi. Tsuki Koi on muuten aivan mielettömän ihana kappale.

Olen ollut keikoilla 28.5 sekä vuonna -07 että -08 ja kovasti tässä odotellaan poikia takaisin. Pidän Ayabien liveistä, sillä ne ovat aina hyvin energisiä ja kauniita slovariputken aikana. Tänä vuonna suomen keikalla oli ihanaa huomata, kuinka pojat soittivat vielä vanhojakin biisejä, Kimi no Koe to Yakusoku oli ihana yllätys ja sen takia olinkin aika märkä läntti siellä. :'D

Pidän Ayabien kappailen sävellyksistä ja Aoin raikkaasta ja puhtaasta lauluäänestä. Aoi on aivan ilmiömäinen vetäessään jotain biisejä hyvin matalalta ja sitten todella korkealta. Itse asiassa koko bändi on täynnä erittäin lahjakkaita muusikoita. Ja minun mielestäni "Yumehiton aikainen" musiikki on jotenkin korvalle miellyttävämpää, vaikka rakastankin mm. LEMPICKAn ja Suiatsun ihania särökitaroita.

Juu. Näillä mennään.

Juunigatsu
Fani

ViestiKirjoittaja Dara » La Elo 16, 2008 2:44 pm

ayabie on suosikki.

Tutustuin ayabieen joskus helmikuus. mulla soi kaikki musiikit koneella, ite en ollut tässä. No sitten mulla lähti soimaan caramel town ja jäin oikeen kuunteleen. Olin ihan kysymysmerkkinä, kenen musiikkia tämä on? No, kun piisi oli aika loppupääs tulin katsoon ja huomasin että se oli pv, joka mulla soi. Katoin sitten pvnki putkeen ja siit se on lähteny. Tutustuin kaikkiin piiseihin ja huomasin tykkääväni jokaisesta. Joten aika nopeasti ayabiesta tuli suosikki ja numero yksi.

Suosikkipiisei... hmm. No, caramel town on. siit on tullut eräänlainen voimapiisi mulle ja siks se on hirveen tärkee. Sitten tykkään ihan hirveesti Mefish No Uta Koigarano Suihousta. Se on niin ihanan rauhallinen. Ja lisäksi tykkään myös 6gatsu 8ka. Ja TheME! Tietty tykkään kaikista piiseistä hirmuisesti mutta nuo on ehkä ne ykköset.

Lempi PVt on Caramel town ja TheME ja Cubic [L/R]ock. :) Viimeisen esitin kun tein koulussa esitelmän ayabiesta XDD

Olen ollut yhdellä ayabien keikalla. Tällä viimeisellä. Kahdesta syystä. En ole kuunellut jiirui vielä 07 keväällä, enkä myöskään ayabiee. : D Mutta keikka oli paras näistä, joilla olen ennättäny käymään. Ihanan energinen. :))

Tykkään ehkä jäsenistä eniten Aoista. Jotenki on taipumusta tykästyä laulajiin aina XD ja muutenki, ihastuin heti Aoin silmiin kun näin ne. Ne on ihanatt~ ♥

Levyistä ehkä paras on Euro best vain siksi että omistan sen XD Ja sit omistan yhen livedvdn. Virgin Snow Colorin. : )

Mutta ayabie on lyhyesti sanottuna paras. :))
[Avatar by Hilarousku]

Without a face a gasping voice
Without a Face a distorted voice

Dara
Fani

ViestiKirjoittaja AntiPop » La Elo 16, 2008 3:08 pm

ayabie on se kaikkein ihanin <3___<3 se on myös ensimmäinen japanilainen bändi jota aloin kuunnella, ja ensimmäinen heiltä kuulemani kappale oli Aikagi, joka kuuluu edelleenkin ehdottomiin suosikkeihini.

Rakkauteni ayabieta kohtaan johtuu suureksi osaksi ehdottomasti Aoin äänestä. Sen ääni on niin ihanan pehmeä ja kaunis, ja Aoi pääsee tosi korkealle, mutta myöskin vastaavasti matalalle. Muutkin pojat ovat tosi taitavia, ja kehittyvät koko ajan paremmiksi ja paremmiksi hyvää tahtia. Single singleltä ayabie tekee lähes poikkeuksetta aina vain parempia kappaleita, ja esimerkiksi Mikazuki no kiseki on taas jotain aivan erilaista kuin mitä olisi ollut odotettavissa. En edes uskalla arvata, millainen ayabien seuraava julkaisu on :o ihan positiivisessä mielessä, meinaan XD

Yhdelle keikalle olen vasta päässyt, ja odotan jo innolla, että he saapuisivat Suomeen vielä neljännenkin kerran. Toivottavasti se ei jää pelkäksi haaveeksi ;__;
Sometimes I drive so fast
Just to feel the danger

AntiPop
Fani

ViestiKirjoittaja Cheony » Su Elo 17, 2008 5:59 pm

Ayabie on yksi suosikkibändeistäni! Ensimmäinen biisi, jonka kuulin, taisi olla Kiss Me Snow. Kaverini soitatti sen minulle noin vuosi sitten. Innostuin bändin musiikista ja samana päivänä etsin youtubesta lisää heidän kappaleitaan. :D
Ja Aoin ääni! Siihen ihastuin, kun aloin kuuntelemaan bändiä. Se on jotain niin ihanaa. Laulu on monipuolista, Aoi pääsee korkealle kuin matalallekkin. <3__<3

Lempibiisejä on vaikea valita, kun niitä on niin monta..! Mutta Kimi no Koe to Yakusoku kuuluu ainakin omiin lemppareihini!

Olen käynyt yhdellä keikella, sillä viimeisimmällä. Todella ihana keikka! Toivon että he tulisivat ensi vuonna uudestaan! ^__^
o____o

Cheony
Fani

ViestiKirjoittaja ninzaba » Ma Elo 18, 2008 6:11 pm

Näin Ayabien livenä 2006 ja se oli ehkä paras keikka ikinä, vaikka bändi ei aivan ykkössuosikkini olekaan. Olin niiiin loistavalla paikalla, parvella keskellä eturivissä että oli esteettömät näkymät joka puolelle ja kaikki oli vaan tosi hienoa ja upeeta 8D tai sitten aika kultaa muistot...
Kun Aikagi lähti soimaan tuli ihan epätodellinen olo, ja vieläkin kun kuulen sen biisin niin tulee tosi haikea fiilis. Kauhea ikävä jotenkin <3 <3

2008 liveä olin myöskin katsastamassa, oli ihan hyvä juu, mutta ei kyllä aiheuttanut lähellekkään samanlaisia tuntemuksia kuin tuo 06. 07 jäi välistä :<

Biiseistä... Aikagi on ainakin pitänyt pintansa, kun tulee tosiaan muistoja mieleen siitä <3 Muitakin tietty... hmm.. cubic rock... last note... Mazochi sangatsu anteeksi en muista nimeä.. 8)) Japanese low-res caramel town... En ole uudempaa tuotantoa kuunnellut läheskään niin paljoa, pitäis ottaa oikeen projektiks! *potkii itteensä*

Intetsu on jotenkin symppis. Ja mulle tulee mun pikkusisko mieleen siitä x)
Aoin hymy saa itellekin sellasen hymyilevän olon.
* * * * *
Lopussa valitan saldo on nolla

* * * * *
(kökkö)avatarista kiitän itseäni :>

ninzaba
Roudari

ViestiKirjoittaja supaarabitto » To Elo 21, 2008 3:46 pm

Rupesin ihan värisemään sisäisesti, kun luin tätä topikkia, kun halusin päästä mahdollisimman nopeasti kirjoittamaan. XD Ayabie on siis ollut lempibändini kesästä 2006 alkaen, eikä sitä rakkautta, mikä mulla tätä bändiä kohtaan on osaa selittää niin, että sen ymmärtäisi... Se se se vaan on... Hrrr.

Mutta aina ei ole ollut näin ruusuista! 8D Satuin lukemaan Anime-lehteä ja siellä silmiin sattui bändi nimeltä ayabie. En varsinaisesti kuunnellut mitään j-bändiä, ja ajattelin testata. Latasin lime wirellä Aikagin ja kuuntelin sitä. No, se kuulosti... Oudolta. XD Tuntui jotenkin, että tempo vaihteli liikaa ja Aoin ääni kuulosti hassulta. Oikeastaan tuomiomme pikkusiskon kanssa oli, että tämä kyllä ei ole hyvä bändi. :p Siinä samalla Aikagin kanssa oli koneelle ladattu myös Kei ja Kiss me snow. Vaikka olin tuominnut ayabien musiikin sellaiseksi, josta en pidä, jostain syystä halusin kuunnella sitä lisää. Kun me oltiin kesällä mummolassa, tuli kauhea ahdistus, kun en voinut kuulla Aikagia. XD Siitä se sitten lähti... Kevääseen 2007 asti kuuntelin pelkästään bändin musiikkia, kunnes sitten innostuin ottamaan enemmän selvää henkilöistä ja opin jopa tunnistamaan kaikki, yey! :'D Nyt sitten oon ollu semmoset puoltoista vuotta selvillä myös bändin jäsenistä.

Siitä päästäänkin sopivasti seuraavaan aiheeseen, nimittäin lempijäseneen. Se on ehdottomasti ja varmasti Aoi. Se mies on rakkaus! <3 ;__; Voisi jopa sanoa, että pakkomielle. XD Aoin ääni on jotain niin hienoa. Rakastan vaan olla hiljaa ja kuunnella sitä oikein tarkkaan. Vaikka kuuntelenkin melkein pelkästään rokkia, Aoi saisi iskelmänkin kuulostamaan miellyttävältä ja semmoselta ihanan pehmeältä~ Ja vaikka Aoin ääni on kehittynyt tosi paljon vuosien aikana, niin pidin siitä jo MASKin aikaisissa biiseissä, joista varsinkin muutamat soi ipodissani tiuhaan tahtiin. 8)
Ja toisiksi eniten tykkään Kenzosta, en rupea tässä kertomaan, miten hirveän taitava ja hot se on, koska se saattaa helposti riistäytyä käsistä. x) Oikeastaan kaikki jäsenet on aivan ihania persoonia ja taitavia soittajia. Jos yhtä heistä ei olisi, tuntuisi, ettei se olisi enää ayabie. Ryohein lähtö tapahtui minulle oikeastaan aika hämärän peitossa, kun en vielä ollut perillä bändin jäsenistä, joten se ei ollut niin suuri shokki. :p Ryohei kuului ayabieen ja oli ihana, mutta en voisi enää kuvitella, ettei Yumea olisi. :o

Lempibiisejäää... Aikagi, Nanairo no sora no oktabu, Mikazuki no kiseki, Japanese Rourezo Caramel Town, Secret track, I'm Vogue, Tsukuyomi, Cubic' [L/R]ock, Digital Neverland, Tsuki koi, Rokugatsu Youka, Ai no uta, Hoshigaoka, Mefish no uta, koigarano suihou... Näitä on oikeasti liikaa, se riippuu niin paljon mielialasta. :D

Harmi, ettei lafissa näköjään ole kovin aktiivisia ayabie-faneja, koska yleensä se olin joko minä tai AntiPop, joka tuli jotain ayabie-topikkiin selittämään. :p Nooo uusi lafi, uudet kujeet, katsotaan miten käy. x)
miksimäkirjoitinnäinpitkään >_<

supaarabitto
Fani

ViestiKirjoittaja trickery » Pe Elo 22, 2008 5:24 pm

ayabie. *wwww*
Kuulin bändin musiikkia itseasiassa ensimmäisen kerran ayabien vuoden 2007 Suomen keikalla. :D Ja siitä se sitten lähti.

Siitä on tullut aika lyhyessä ajassa yksi mun lempibändeistä. :o Eihän se nyt mitään ihmeellistä musiikkia (imo) ole, mutta siinä on se tietty fiilis ja ne lyriikat on tosi kauniita. Esimerkiksi Meefisshu no uta, koi gara noi suihou on yksi kauneimmista biiseistä ikinä. Jos lukee ne sanat ja tajuaa sen idean siinä.. ;;___;; AWWW. Kukaan ei ihmettele, jos sanon sen yhdeksi lempikipaleekseni ayabielta? Toisia lemppareita on mm Hinata, last letter, Yuukyuu no ame, soshite... ja Rokugatsu youka. Ainiin ja ihan uusimmista biiseistä oon rakastunut digital neverlandiin. *wwwww* Se biisi on niiiiiiin Yumehito. Hare no hi on taas niin läppä. <3 Hieno biisi kyllä, mutta kuulostaa humpalta. :D

Lempijäsenestä täytyy selittää vähän enemmän. Kenellekään ei varmaan tule yllätyksenä sekään, että oon täysin obsessoitunut herraan nimeltä Yumehito. En edes muista mistä se lähti. :o Taisin vaan eksyä lukemaan aluksi 176BIZun blogikäännöksiä ja totesin ne harvinaisen hyväksi viihteeksi. Sitten huomasin, että kappas, ayabienkin blogeja käännetään. Eikun stalkkaamaan. Ja sille tielle sitten jäin. Yumehiton blogiin jää koukkuun. Se mies spämmää IHAN HELVETISTI eikä kukaan kääntäjä pysy sen perässä. Sen jutut on ihan vitun urpoja ja se on itsekin niin urpo. D: Mut aa rakastan sitä. <3 Ja se on toki myös hyvännäköinen ja osaa soittaa sitä kitaraansa (se osaa soittaa oikeastaan mitä vaan. Laulaa se ei kyllä kykene). Yumehiton ulkonäössä iskee eniten varmaan se, että se ei näytä niin täydelliseltä. Rakastan sitä yhtä photoshoottia Yumehiton haastattelun yhteydessä ROCK&READissa. Se haastattelukin on = <3 ;;__;; Yumen kaikki virheet vaan tuodaan esiin siinä (ulkonäölliset ja muut).

Oli ehkä onnellisin ja hienoin hetki ikinä, kun pääsin ayabien tämän vuoden keikalla eturiviin. Suoraan Yumehiton eteen. ;;wwww;; <3 Siitä keikasta jäi vielä Yumen plektra käteen (taskunauris, rakastan sua ♥).

...oho kiva paasaus Yumesta. :DDDD mut ainakin tiedätte, että tykkään siitä urposta ihan kivasti (ja se on tartuttanut muhun sen ihastuksen kissoihin).
"but, darlings, the show must go on"

trickery
Roudari

ViestiKirjoittaja Tomoyo » Su Elo 24, 2008 7:14 pm

Mullekin Ayabie on se kaikkein rakkain bändi.
Tutustuin siihen kai pari vuotta sitten, kun sain kaverilta joitakin biisejä (en nyt muista kunnolla mitä), mutta silloin en pitänyt juuri lainkaan, muutamista biiseistä (kuten Gothic Party Speed Session ja Japanese Rouzero Caramel Town), tykkäsin. Silloin kuuntelin lähinnä Dir en greytä yms. raskaampaa musiikkia. Vähän vajaa vuosi sitten aloin kuuntelemaan Ayabietä ihan kunnolla ja siitä lähtien on ollut ehdoton lempibändi.

En tajunnut mennä 07 keikalle, koska silloin en vielä pitänyt Ayabietä niin hyvänä, että maksasin monta kymppiä keikkalipusta, enkä myöskään vaivautunut nimmaritilaisuuteen. Voin sanoa, että nyt kyrsii.
Tämän vuoden keikalla kuitenkin olin. Eturivissä, Yumen edessä, parempaa paikkaa ei olisi voinut toivoa *Q*~ Sulin sinne eturiviin, kun Yume hymyili ja nauro jajaja aww. Mulle jäi 08 keikasta ainakin todella hyvä fiilis. I hope they will come back soon.

Lempijäsen on ehdottomasti Yumehito. Toki kaikki muutkin on ihania, mutta en voi olla muuta kuin ilonen, että Ryohei jätti Ayabien. Yume on vaan niin suloi~ spämmää blogiinsa 24/7, ja tajuttoman hyvä kitaristi jajaja kaikkeaaaa *Q*
Takihitosta en jotenkin tykkää. Mulle tulee siitä mieleen papukaija. Ja Intetsu humppaa liveissä (hytkyy musiikin tahdissa eestaas). :----D

Lempibiisejä on ihan hirveä määrä. Suurin osa niistä on uusimmalta levyltä. Siinä vaan on jotenkin parempia biisejä kuin aikaisemmilla levyillä.
Mut joo, esim. Surito Eve, Yubisaki, Kirisame, Shine, Hinata, Masquerade, Kiss me snow yms.
And every time I pass you on the street
You won't even turn and look at me.

Tomoyo
Fani

ViestiKirjoittaja Kyugi » Ma Elo 25, 2008 7:08 pm

ayabie on ihana.

Se oli ensimmäinen jrock-bändi jonka levyn sain käsiini, joskus vuoden 2007 alussa. Tuo levy oli Virgin snow color. Ei ayabien parhaimmistoa, mutta silti hyvä.
Keikalla en ole kertaakaan ollut, se harmittaa, mutta seuraavalle Suomen keikalle menen kyllä. Huolimatta siitä, saanko seuraa vaiko en.

Lempijäsen.. no, täytyy sanoa että kiikun kaakun se on Yumehito. Okei, olen koukkuuntunut sen blogin urpoihin juttuihin (miten minulla on aina välillä sellainen tunne että olen melkein yhtä urpo itsekin) ja se on niin hyvä kitaristi ja sen luonne on ihana. Sellanen ihme ADHD, ja niin ilonen. Ekan kerran kun luin sen blogia, olin ihan että mitä ihmettä, spämmääkö se tänne 24/7, joskuskin tais olla 8 päivän aikana about 160 entryä. Ja vielä kun Yume on ollut Sorobanissa, joka oli järettömän pitkään ultimate-lempparibändini, siitä asti kun tutustuin jiirokkuun joskus 06 vuoden alussa 8D Ja silloinkin olin jo sitä mieltä että lempparini on Yumehito. Fanitan kyllä siis kaikkia jäseniä, mutta lempparit ei oo kiellettyjä.

Parhaita biisejä. Teen TOP 10.
1. Yubisaki
2. Cubic[L/R]ock
3. Japanese Low-Rez Caramel Town
4. Kimi no koe to yakusoku (<3333)
5. Hoshigaoka
6. Masquerade
7. Kotonohanoru
8. Glitter Tropen
9. Neko Yoru Tei (ei ees oo nukuttava, mutta silti minä nukahdan aina tuohon XD)
10. Hinata

Et tälleen.
kamferipuu laulaa

Kyugi
Bändäri

ViestiKirjoittaja synestesia » Ti Elo 26, 2008 9:42 am

Ayabie ahh.
Vasta vähän aikaa olen tykännyt, mutta ei se mitään~

Ensimmäistä kertaa kuulin ayabien musiikkia, kun tutustuin supaarabittoon keväällä '07. Ensimmäinen biisi taisi olla Japanese Low-Rez Caramel Town jonka perusteella tuomio oli "Ääh, ei ei EI".
Bändin jäseniin tuli tutustuttua jonkin verran samalla kun edellämainittu henkilö puhui niistä jatkuvasti miulle. Siinä opin muistamaan nimet, ja sen että Aoi on laulaja : D Pikkuhiljaa totuin musiikkiin ja se alkoi kuulostaa ihan ookoolta kuunneltavaksi.
Sitten keväällä 2008 lupauduin lähtemään supaarabiton kanssa keikalle. Supaarabitto ja AntiPop opetti miulle bändin jäsenet, katsotutti DVDitä ja videoita netistä ja opeteltiin yhdessä fureja ennen keikkaa (minä niitä kyllä mitään oppinut) Keikan myötä Ayabiesta on noussut miun ehdoton lempibändi.
Lempijäsen on ehdottomasti Intetsu, se on vaan niin niin.. en mie edes tiedä miksi, se on vaan niin Intetsu x3 Ja rakastan sen ääntä~~

Lempibiisejä on öö, Ai no uta, Mefish no uta, koigarano suihou, Tsukuyomi, Ari to kakuzatou ja Shine. (Siinä muutama, en oikeasti osaa valita kun on niin paljon ihania~)
yarr~~

synestesia
Fani

ViestiKirjoittaja Suchan » Ti Elo 26, 2008 3:30 pm

jee ayabie ♥

Oli aika ensimmäisiä jiibändejä mihin tutustuin. kai? no mutta kuitenkin. Ehkä joskus yli vuosi sitten tutustuin kunnolla. Aluksi pidin musiikkia ihan vain "ok" hyvänä. Etsin kuitenkin lisää biisejä ja tykäistyin aina vain enemmän ja tässä sitä nyt ollaan. Ehdottomasti yksi lempibändeistäni.
Jotenkin tykkään uudemmasta tuotannosta paljon enemmän kuin vanhasta. En ole koskaan pitänyt Ryoheista, joten olen iloinen, että Yumehito tuli hänen tilalleen. Yume on paljon mukavampi :'3

Vuoden 2007 keikalla en ollut, koska silloin en musiikkiin ollut vielä niin perehtynyt. En käynyt silloin edes nimmareiden jaossa, mikä tietenkin nyt kyrsii D:
Mutta tämän vuoden keikalla olin. Toisessa rivissä Aoin ja Yumen välissä. Ihan mahtava keikka, toivottavasti tulevat taas ensivuonna uudestaan.

Lempijäsen..? hmm.. Aoi tai Yumehito.. en tiedä. no jompikumpi kuitenkin.
Tämän hetkisestä ayabien kokoonpanosta en kyllä mitään muuttaisi, vaikken takehitosta niin välitä... mutta kuitenkin se on nyt hyvä 8)

Lempibiisejä... ? voi, niitä on paljon. Mutta esimerkiksi Masquerade, Day dream, Yubisaki ja kiss me snow ovat lähellä sydäntä : D

kiitos.
Ready go, Ready go, Ready ready go!

Suchan
Fani

ViestiKirjoittaja supaarabitto » Ti Elo 26, 2008 3:35 pm

synestesia kirjoitti: Ensimmäinen biisi taisi olla Japanese Low-Rez Caramel Town jonka perusteella tuomio oli "Ääh, ei ei EI".

Raakalaismaista huijata kaveriaan! XDD
Vitsi pitinkin mennä taas kattomaan toi video, nyt soi todennäköisesti koko loppupäivän päässä tuo niiden alkuesittely! (Ja kyllä, se VOI soida päässä. (Ja kyllä, jos saisin tuon videon äänet podille, niin kuuntelisin sitä illalla.) :'D)
En muuten osaa päättää, kumpi versio Aikagista on parempi... [img=http://www.youtube.com/watch?v=UVdeZBpx82o]2008-versio[/img] on jotenkin niin herkkä, ja Aoi laulaa niin puhtaasti ja täydellisesti, mutta alkuperäinen versio on aina alkuperäinen. Ja sillä on tunnearvoa, kun se oli eka biisi, jonka ayabierulta kuulin, ja Aoin ääni on siisti ja ja siinä on ihanat kitarat jaaa... Mutta molemmat versiot päällekkäin! AH, kaksi Aoita! ^o^ joo moi :DD

supaarabitto
Fani

ViestiKirjoittaja pinkkipoika » Ti Elo 26, 2008 9:11 pm

Ayabie on toinen lempibändeistäni ja minulle todella rakas, vaikka suhteellisen vähän aikaa olen kyseistä bändiä fanittanut. Kun ensimmäisen kerran kuulin muutaman kappaleen näiltä, se ei iskenyt sitten millään. Lopulta kaverini onnistui koukuttamaan minut caramel towniin viime talvena XD Kun sitten päätettiin kavereiden kanssa mennä tämän vuoden keikalle, päätin tutustua kunnolla ayabien musiikkiin ennen keikkaa. Kuinkas ollakkaan huomasin pian kuuntelevani ayabieta melkee 24/7. Että näin siinä sitten kävi 8)

Lempijäsen on ehdottomasti Yumehito! Hänen tulonsa ayabieen on tehnyt paljon, sillä en oikeastaan pidä Ryohein aikaisesta ayabiesta kovinkaa paljoo (ei millään pahalla Ryohein faneille). Muutenkin Yume vaikuttaa todella suloiselta ihmiseltä ja on taitava kitaristi ja säveltäjä. Yumen blogia lukiessa huomaa, miten tosissaan hän on musiikin suhteen, vaikka muuten käyttäytyykin välillä aika dorkasti ja silleen...XD Wah, ei sitä miestä vaan voi olla rakastamatta<3

Lempibiisejä on vaikea sanoa, niitä kun on niin monia 8D Mutta jos nyt joitain tämän hetken suosikkeja mainitsisin niin Cubic [L/R]ock, TheMe, Mikazuki no Kiseki, Digital Neverland, Kirisame, Hoshigaoka, Masquerade, Yubisaki, Nanairo no sora no octave ja Kimi no Koe to Yakusoku. (siinä tuli aikas monta)

Tosiaan tämän vuoden keikalle olin ja oli ehkä jotain ihaninta 83 (encoren ajan tokassa rivissä yumen edessä~<3) Olen ehdottomasti menossa seuraavallakin kerralla.

pinkkipoika
Fani

ViestiKirjoittaja crucifysixx » Ke Elo 27, 2008 5:43 pm

Koen nyt tarvetta kertoa oman mielipiteeni Ayabieste.

Kuulin bändistä ensimmäisen kerran sinä vuonna kun päättivät Suomeen tulla. Eli olisko ollut se 06 vuosi. Kova hinku olisi ollut mennä vaikka en niin bändin musiikista tiennytkään. No en kuitenkaan päässyt joten no can do.
Myöhemmin kuuntelin lisää biisejä ja päätin sitten että en välitä pahemmin bändin musiikista. No Romancer menee siinä ja siinä, mutta ei muuten.

Nyt sitten vuonna 08 elikkä tänä vuonna 8)) tuli mentyä keikalle extemporena ja mielipiteeni bändiin muuttui hitusen.
Mielipiteeni musiikkiin ei kuitenkaan muuttunut, mutta Aoin lavashow oli mielenkiintoista, täynnä energiaa ja pisteet siitä että piti fanien antamaa lahjaa päällään encoren jälkeen. Pidin siitä ja se olisi ehkäpä syy miksi tykkäisin mennä uudemmankin kerran heidän keikalleen.
Kuva
bloglast.fm
socialriot -> crucifysixx

crucifysixx
Roudari

ViestiKirjoittaja Nera » To Elo 28, 2008 10:34 am

Ah ah, tästä tulee nostalgia-entry lapset.

Ayabie. Mokomat, ihanaiset (homo)pojat tekivät tiensä sydämeeni vuonna 2006, tekemällä selväksi, että tulevat Suåmeen vetämään keikkaa Glorialle. BLOODista vielä kikseissä oleva Nera, oli tyrmistynyt siitä että joku toinen visual-kei bändi on tulossa tänne soittamaan, joten hän katsahti tilanteen. VAi että Ayabie?
Nohevana tyttönä hän katsahti Youtubesta ensimmäisenä vastaantulevana videona Daikein, joka nopeasti vei koko käden, pikkurillä myöten, mennessään. Hän sai huijattua mukaansa muutaman kaverinsa, ja he päättivät mennä silloin varsin halvalle keikalle, kokonaiset 25€, voitteko uskoa! Siitä keikasta lähtien, ayabie ei ole mennyt mihinkään läheisyydestäni. Keikalta tarttui mukaan nimmareilla varustettu Sokukan Ongenshuu, joka oli bändin ensimmäinen albumi. Ah ah, eikö sitä sitten kulutettukin, ja koska sieltä puuttui suur-suosikki Japanese Low-Res Caramel Town, niin pitihän sen Euro Best albuminkin ostaa niin nopeasti kuin mahdollista...

[end of story]

Niin, ayabieta olen kuunnellut siitä asti, kun heistä ekan kerran kuulin. Levyjä on kertynyt mukava määrä + Ryouhein lähtöä itketty (melkein) ja Yumehitoa olen fanittanut vaikka kuinka kauan. Suosikkijäseneni on kuitenkin aina ollut Aoi. <3 Aina siitä lähtien, kun hän postasi blogiinsa kuvia miten hän piti muumilimusta ja miten muumipeikosta sitten tuli hänen juttunsa. Aoi, Aoi...
Bändi on antanut minulle paljon, heidän pirteä luonteensa on ihanan piristävä ja vaikka kuinka vituttaisi, niin kyllä ayabieta kuunnellessa muuttuu mutru hymyksi. Pidän heidän tyylistään sekoittaa kevyttä musiikkia raskaampien riffien kanssa, se vain toimii? xD Ayabie on sellainen bändi jota voin suositella kelle tahansa, koska jokaiselle löytyy varmasti jotain omaa. Nämä pojat osaavat.
Jokaisella keikalla olen käynyt ja tulen käymään jatkossakin. Se on sääntö, sillä he palaavat aina niin mielellään meidän luoksemme, ja vetävät kiertueensa parhaimmat keikat Suåmessa. <3 Kunniotusta pojille.

Ja sitten loppukevennykseksi listaan suosikkikipaleeni ei missään paremmuusjärjestyksessä:

1. Ms. Santa Claus (ah ah <3)
2. Hoshigaoka
3. Seaside Circus to Pastel Chou
3. Aikagi
4. LEMPICKA
5. Extreme Machine (on muuten joku svidun paras! *--* )
6. I'm Vogue
7. Sleet Eve
8. Daikei
9. Mefish on uta koigara no suiho
10. Last note

Unohtui varmaan kaikki muut... Jatkakaa harjoituksia. 8D

Nera
Vuoden crossover

ViestiKirjoittaja supaarabitto » To Syys 04, 2008 5:09 pm

Tulipahan tässä mieleen, että ayabien olisi jo aika tehdä taas kokopitkä albumi! :o Kun tässä on nyt Mikazuki no Kisekillä kuultu ties millaista biisiä, niin olis kiva nähdä, millaisen isomman kokonaisuuden ne nyt tekisi. :D
Yhyy, vihaanvihaanvihaan! Aoi ei ole postannut blogiinsa kuvia itsestään pitkään aikaan (=muutamaan päivään), korkeintaan jonkun sormen! :<

supaarabitto
Fani

Seuraava

Paluu Bändit # A - G