DEATHGAZE

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

DEATHGAZE

ViestiKirjoittaja allisapp » La Helmi 21, 2009 12:36 pm

Perustettu vuonna 2003-? Bändiändi on aktiivinen.

Kuva

deathgaze perustettiin vuonna 2003 Hazukin, Ain, Naokin ja Kannan toimesta. Kanna tosin erosi bändistä ja pian tämän tilalle tuli Naoto. Julkaistuaan ensimmäisen sinkkunsa nimeltä 294036224052, laulaja Hazuki lähti bändistä keväällä 2004 perustaakseen uuden bändin, nimeltään lynch. Ja tämän jälkeen bändin solistina toimi Sou, joka kuitenkaan ei ilmestynyt deathgaze-uransa lopussa konsertteihin, joten muut soittajat joutuivat soittamaan ilman laulajaa kyseisissä konserteissa. Myöhemmin Sou ilmoitti muille, että tämä oli eroamassa bändistä mennäkseen naimisiin. deathgaze oli jälleen ilman laulajaa. He esiintyivät 2007 vuonna muutaman kerran, esimerkiksi kaksi kertaa girugameshin kanssa girugaze and deathgamesh nimisissä tapahtumissa ja ryhtyi etsimään uutta laulajaa, jonka oli määrä kuulostaa samankaltaiselta kuin Hazuki ja Sou.

11. marraskuuta 2007 bändi päätti virallisesti taukonsa basisti Ain siirtyessä laulajaksi
Lokakuussa vuonna 2007 huhuttiin deathgazen palanneen ja selvisi, että epäonnistuneiden laulajaetsintöjen jälkeen bändin basisti Ai oli ryhtynyt laulajaksi, ja deathgaze jatkaisi virallisesti kolmihenkisenä bändinä, sessiobasistin kera. Sessiosoittajana toimii nyt basson soittajana Kosuke.

Deathgazen musiikkityyli kuuluu visual kein rankempaan ja synkempään puoleen, niin musiikillisesti kuin ulkonäkönsä puolesta. Heidän musiikkityylinsä muistuttaa enemmän länsimaalaisia death metal -bändejä kuin tyypillisiä visual kei -bändejä, johtuen mureista kitarariffeistä, vahvoista bassolinjoista ja nopeatempoisista rummuista. Toisinaan deathgaze taas ottaa myös hieman rauhallisemmin ja löytyypä heiltä muutama balladin oloinenkin kappale.

Entiseltä vokalistilta Soulta luonnistui niin death metallille tyypillinen karjunta kuin puhtaat, herkemmän vokaalit ja hänen matala äänensä olikin varsin oivallinen niin nopeampiin kuin rauhallisempiinkin kappaleisiin. Sou lauloi suurimmassa osassa deathgazen menneistä julkaisuista, mutta 2008 vuoden puolella julkaisujen laulajana toimii bändin entinen basisti Ai. Ai kuulostaa hämmästyttävän paljon niin Soulta kuin Hazukiltakin, mutta yksilöllisyytenä hänen äänensä on hieman melodisempi ja karjunnat eroavat aikaisemmista laulajista pysyen kuitenkin deathgazen tyylisinä. Vokaaliosuuksien lisäksi yksi bändin tunnistettavimpia puolia on vahvat ja taidokkaat bassolinjat.

Jäsenet

Ai (鐚依 or 藍)
Position: Vocalist, Ex-bassist
Birthday: August 19
Blood Type: B
Past Bands: Keil

Takaki (貴樹)
Position: Guitar
Birthday: December 15
Blood Type: O
Past Band: ASS'n'ARRow

Naoki (直樹)
Position: Drummer
Birthday: November 23
Blood Type: B
Past Bands: Berry

Kosuke (孝介) (Ex. Wild Turkey)
Position: Bass guitar
Birthday: ?
Blood Type: ?
Past bands: PLASMAJET, ∀NTI FEMINISM

Ex. soittajat
Kanna (柑那) - kitara (2003)
Hazuki (葉月) – laulu (2003–2004)
Sou (宗) – laulu (2004–2006)
Naoto (直人) - kitara (2003-2009)

Julkaisut

Albumit

Genocide and Mass Murder (2006)
AWAKE -evoke the urge- (2008)

Singlet

2940362204052 (2004)
Chaos (2005)
Chaos Vol. 2 (2005)
Downer (2005)
Fuhai to Fusei (2006)
Insult Kiss Me (2008)
Dearest (2008)
I'm Broken Baby (2008)
abyss (2008)
BLOOD (2009)

// Hyväksi käytin JaMEa, wikipediaa ja omia tietojani. (joita tosin ei ole paljon, omia tietoja siis.)

Oletko kuunnellut deathgazea kauankin? Lempikappale ja musiikkivideo? Entäpä albumi? Kuka bändin laulajista on ollut mielestäsi parhain? Lempisoittaja kyseiseltä bändiltä? //

Jotenkin järkytyin, kun en löytänyt lafista kyseisen bändin mitään topikkia etc. Mutta tosiaan, deathgaze on kuulunut suosikkeihini melkein kaksi vuotta. Poikien virallisilta nettisivuilta kyseisen bändin löysin ajauduttuani sinne summissani, samana päivänä, kun Ai ryhtyi vokalistiksi.
Bändin kuuntelu tosin jäi sinne jonnekkin melkein vuoden jälkeen, kun muistin jälleen kerran kyseisen bändin olemassa olon, uusimman sinkun Abyssin ilmestyessä.
Abyss-singlestä on tullut tosiaan lempisinkkuni ja kappaleeni.. Rakastuin myös samannimiseen musiikkivideoon, jota juuri nytkin jumitan youtubesta.

Mutta juu, kuten tuossa äsken "ylistin" Aita, minun on pakko leimata se nyt lempijäseneksi ja laulajaksi koko kuunteluaikanani. Soun äänestä tosin pidin jonkin verran, mutta se siitä. Hazukin ääntä myös kunnioitin, mutta Ain äänessä on vain jotain, joka saa sen olemaan se ykkönen, jota niin innokkaasti ihailen.
Viimeksi muokannut allisapp päivämäärä La Tammi 23, 2010 11:54 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva
The g l o o m y morning has already died

allisapp
Taustalaulaja

Re: DEATHGAZE

ViestiKirjoittaja Yurameki » Ti Kesä 23, 2009 5:01 am

MAHTAVA BÄNDI! anteeksi capsin raiskaus mutta ihan sama.En tiiä kuuluko tähän DEATHGAZEN hommeliin kirjottaa ku kukaan ei vielä oo? no mutta Ain ääni on todellakin mahtava!

Tos olisi jtn kysymyksii niihin pitää vissiin vastata XD

Oon mä aika kauan, en mä sitä muista koska mä tän bändin löysin, tuli vaa puun takaa xP // Lempikappale(et) no forsaken on yli veto ja DEAREDT kans<3 Abyss, wow! // AWAKE-Evoke the urge- // Ai *___* onhan Hazukin hyvä, mut Ai vie voiton.. // Lempisoittaja? jaa-a XD varmaan Kosuke :D

ScReW - RAGING BLOOD
You Mother Fucker... You Mother Fucker!
Bullshit Fucker... You Mother Fucker!
Dead or Alive... A singing voice to grieve over.
Dead or Alive... Murder that fellow from the world.

Yurameki
Fani

ViestiKirjoittaja Thought » Su Heinä 05, 2009 3:43 pm

Jaa-a. Deathgazen kuuntelun aloitin jotain 4-5 kk sitten. Ensimmäisenä kuulin kappaleen Abyss, ja rakastuin. Wow. Pv on niin hieno, laulajan ääni ihanan matala ja kaikki jäsenet ovat komeita. Pidän Abyss kappaleesta edelleen eniten, vaikka Forsaken on kova kilpailija. Lempi laulajaa en oikein osaa sanoa. Olisikohan tämä nykyinen, Ai ? Luultavasti. Rakastan Naokia. Ihanat rumpuosuudet, taitava soittaja! ^^ Ja DEATHGAZElle yleinen, vahva basso on myös ihana, loistava. Kaikin puolin mahtava yhtye, monta hyvää laulua. Ja itse asiassa en omista heidän kumpaakaan albumia, mutta luulenpa, että AWAKE -evoke the urge- olisi se ykkönen.

:))
Mut en anna palaakaan mun pienestä mielestä, ku jo tiedän et huomen lähtisit mun vierestä.

Thought
Bändäri

ViestiKirjoittaja Gilraen » La Tammi 23, 2010 9:02 pm

Tänne ei olekaan ihan hiljattain kirjoiteltu. Luulisi Deathgazen kaltaisen bändin olevan enemmän lafilaistenkin suosiossa.

Eli juu, minun kiinnostukseni Deathgazeen alkoi joskus viime joulukuun alussa, kun katselin Last.fm:n sivuilla, mitä kaikkia bändejä ja artisteja se minulle suosittelisi. Deathgaze oli sitten siellä, ja jo sen nimestä uskalsin arvella, että kyseessä on hyvinkin raskaan musiikin edustaja. Sitähän tämä bändi tosiaan on, ja juuri sen raskauden takia tätä rakastankin.

En oikein noista jäsenistä osaa sanoa ainakaan toistaiseksi mitään. Minulle Deathgaze on ollut lähinnä sellaista musiikkia, jota kuuntelen lähinnä uskomattomien kitarariffien ja laulun takia miettimättä sen enempää, kuka nyt soittaa mitäkin. Tiedän vain jumaloivani vokalisteja juuri äänen takia. Mutta kuten sanoin, Deathgazessa parasta on kitara. Missään muussa bändissä en ole kyseiseen soittimeen kiinnittänyt yhtä paljon huomiota kuin tässä. Myös rummut ovat aivan loistavat. Näin ollen taidan jokseenkin palvoa myös Naotoa ja Naokia. Että he osaavatkin soittaa hyvin.

Lempikappaleitani ovat Genocide and Mass Murder ja Evoke the World. Ne erottuvat joukosta ja ovat vain ylivoimaisesti upeimmat. GaMM:ssa (hienot lyhenteet kunniaan) juuri kitara ja rummut pääsevät oikeuksiinsa, eikä vokalistin äänessäkään ole mitään moitittavaa. Lisäksi koko kappale on ihanan aggressiivinen. Yllätyin hieman, kun tajusin sen lyriikoiden olevan kokonaan englanniksi ja että olin jopa kuullut jotkin kohdat oikein. Vokalisti (en tosissaan tiedä, laulaako kappaleen Ai vai Hazuki) osaa siis aika hyvin lausua englantia omasta mielestäni.
Parasta albumia en osaa sanoa, enkä mitään vielä omistakaan. Jokin pitäisi kuitenkin lähitulevaisuudessa hommata rakkaudenosoitukseksi Deathgazea kohtaan.
reality is beautiful in you.

Gilraen
Teknikko

ViestiKirjoittaja allisapp » La Tammi 23, 2010 11:43 pm

GaMM:ssa (hienot lyhenteet kunniaan) juuri kitara ja rummut pääsevät oikeuksiinsa, eikä vokalistin äänessäkään ole mitään moitittavaa. Lisäksi koko kappale on ihanan aggressiivinen. Yllätyin hieman, kun tajusin sen lyriikoiden olevan kokonaan englanniksi ja että olin jopa kuullut jotkin kohdat oikein. Vokalisti (en tosissaan tiedä, laulaako kappaleen Ai vai Hazuki)

Itseasiassa Genocide and Mass Murder-levy ilmestyi 2006-vuonna, jolloin Sou oli solistina - tämä olikin viimeinen albumi, missä tämä herra vielä oleskeli. Hazukihan oli bändin kanssa vain vuosina 2003-2004, jolloin samana vuonna Sou saapui näyttämölle.

Mutta hienoa, kun on ollut jo tämän verran ilmoittautujia ! Kai te tiedätte myös, että Naoto ei ole enää bändissä, vaan hänen tilalleen on tullut Takaki, joka näkyy bändin BLOOD-musiikkivideolla?

+ !
Uusin DEATHGAZEN promokuva

Kuva
Kuva

allisapp
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Gilraen » Su Tammi 24, 2010 10:22 am

Siis Sou laulaa lempikappaleessani? No, se ainakin kasvattaa hänen suosiotaan silmissäni. :D Hän osaa totisesti käyttää ääntään.
En ole ollut ihan täysin perillä Deathgazen jäsenten lähtemisistä ja tulemisista, mutta sen tiesin ettei Naoto tosiaan enää bändissä ole. Harmillinen juttu kyllä, mutta uskon vakaasti että Takaki pääsee valloittamaan sydämeni samalla lailla.

Tuo promokuva näyttää upealta, vaikka aika huonosti jäsenet siitä erottuvatkin. Ainakin kuvan tunnelma on uskollinen bändin tyylille. Vasemmanpuoleisin herra (ihanaa kun tunnistan heidät ja niin edelleen) näyttää jotenkin syötävän ihanalta.
Onko kenellekään muuten tietoa siitä, onko Deathgaze suunnitellut tulevansa Suomeen esiintymään joskus? Tajusin eilen tuon viestin kirjoitettuani, että haluan tosissani nähdä nämä miehet livenä. En tosin tiedä, onko Deathgazen suosio täällä tarpeeksi suuri... mutta saahan sitä unelmoida.

Gilraen
Teknikko

ViestiKirjoittaja allisapp » Su Tammi 24, 2010 12:56 pm

Onko kenellekään muuten tietoa siitä, onko Deathgaze suunnitellut tulevansa Suomeen esiintymään joskus?

Valitettavasti bändi ei ole ollut kertaakaan ainakaan vielä ulkomailla soittamassa, mutta ehkä parin vuoden päästä tulee jos nyt edes Suomeenkin.Pakko sanoa, että jos joskus pääsen Japaniin asti, niin tämä bändi on ehdottomana kakkosena, jota menisin kuolaamaan livenä. Deathgazen kuuntelijoista tiedän kyllä jonkin verran, mutta en usko, että se riittäisi heidän keikkavalinnoilleen.

Ps. Vasen jätkä kuvassa on Naoki, hänen vieressään on tämä uusi jäsen Takaki, Kosuke ja Ai.
Pps. Oon niin onnessani, kun Ai värjäsi hiuksensa takaisin mustiksi. Enää ei näy kunnolla ne kainalokarvat, mitkä loistivat BLOOD-musiikkivideolla.
Kuva

allisapp
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Gilraen » Ma Helmi 15, 2010 4:19 pm

Niin, jos bändi ei ole vielä Japanin ulkopuolellakaan esiintynyt, on aika vaikea uskoa heitä tulemaan tännekään ihan pian. Voin vain kuvitella, millainen fiilis Deathgazen keikalla olisi. Ihmiset varmaan moshaisivat niin että päät lähtisivät irti.

Huomasin tässä yksi päivä, että Genocide and Mass Murderistahan (kappaleesta, ei albumista) on kaksi versiota. Se minun jo pitkään hehkuttamani versio on kuin onkin Ain, ja se on The Continuation-albumilla. Hiljattain kuulin myös Soun version. Jos minun pitäisi valita parempi, joutuisin täydelliseen umpikujaan. Kummallakin versiolla nimittäin on yhtä lailla hyvät ja huonot puolensa. Ai ei omasta mielestäni hoida varsinaisia karjumisia yhtä sujuvasti kuin Sou, mutta sen sijaan laulaminen itsessään kuulostaa hänen kohdallaan aavistuksen paremmalta, samoin kuin englannin lausuminen. Mutta Soun karjuminen saa minut oikeasti sekaisin, se on niin upeaa. Kitarisointi ja muu musiikki on melkeinpä yhtä vahvoilla molemmissa, joten... mielettömiä molemmat, ei parempaa vain pysty sanomaan.

Olen muutenkin kuunnellut nyt varsin paljon kappaleita, joissa Sou laulaa. Ain ääni tosiaan miellyttää korviani hieman enemmän, mutta ei Soussa mitään vikaa ole. Hazukista en vieläkään osaa sanoa mitään, sillä en ainakaan usko kuulleeni bändin kappaleita, joissa hän on vokalisina. Mutta jos Ain on sanottu kuulostavan aika paljon sekä Soulta että Hazukilta, ei Hazuki kovin heikkokaan laulaja voi olla.

Mitä enemmän uusia kappaleita Deathgazelta kuuntelen, sitä vähemmän se alkaa tuntua "taustamusiikkibändiltä". Fani minusta taitaa kohta tulla. Voisinkin jo alkaa katsoa PV:eitäkin, yhtäkään kun en ole vielä nähnyt.

Gilraen
Teknikko

ViestiKirjoittaja Larjus » Ma Huhti 07, 2014 7:48 am

Mä en oo ikinä kuunnellu kauheesti DEAYHGAZEa, ja musta tuntuu, että tein niin viimeksi 2008! Yritin kyllä nyt tässä etsiä koneeltani yhtä heidän biisiä, koska mä aina kuulen siitä kaikkea outoa (mm. why, why, fuck you, my eye!), mut sit se olikin kadonnut sieltä D: Onneks YouTube on kaveri myös silloin, kun ei muista biisin nimeä. The fist.hän se olikin. En kyllä tiedä miksei mulla ole sitä enää koneella, kun muuta DEATHGAZEa kyllä löytyy... Ja tää on vielä mun lemppari! (Okei, sieltä on kadonnut muitaki biisejä jostain käsittämättömästä syystä)

その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

1 tykkää.
Larjus
Teknikko

Paluu Bändit # A - G