DELUHI

Tänne bänditopicit A:sta G:hen, lisäksi numerot ja erikoismerkit.

Re: DELUHI

ViestiKirjoittaja Apinakapina » Su Helmi 21, 2010 11:50 pm

Olen viime aikoina vähän kiristellyt hampaitani Deluhin johdosta, tosin bändiin liittymättömistä syistä. Menin nimittäin tilailemaan (vihdoinkin) Yggdaliven ja Two Hurt-singlen, ja sitten CDJapan mokasi totaalisesti ja huoh, ei siitä sen enempää. Pointti joka tapauksessa on, että kiekot eivät edelleenkään komeile CD-tornissani ja ottaa päähän >:(

Uuden singlen tilaan heti kun nuo edelliset ostokset tulevat, sen verran tähän bändiin olen jäänyt koukkuun. Huomaan vähän väliä hyräileväni jotain niiden biisiä bussissa/luennolla/etc. ja sain jopa käännytettyä yhden pojan niiden faniksi, kun selitin, että ne tykkää Children of Bodomista! :D Tosin se tyyppi meni ja latasi kaiken ilmaiseksi, että plus miinus nolla? *shrug*

Tuo 'uusi' look... Myönnetään, että edelleen vähän kismittää, että Aggyn letti lyheni, mutta ylipäänsä tämä jatkuva suunta hillitympään ilmeeseen lienee viisas taktinen veto. Leda ja kumppanit mahtavatkin olla aika kunnianhimoisia, harkitsevia muusikoita. :) Deluhille varmasti olisi vientiä eurooppalaisilla metallifestareilla ja sinne ei ehkä olisi niin kannattavaa marssia liian pyntättynä. Mutta mitäpä minä tiedän...
Kuvassa Keiji, Reitan neitokakadu. Se on söpö.

Apinakapina
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja serellenders » To Huhti 15, 2010 8:37 pm

Noniin jo jokin aika sitten ilmoitettiin, että DELUHI julkaisee kolme uutta singleä. Kohtapuoliin tässä ehkä uskaltaisi alkaa toivomaan ensimmäistä kokopitkääkin.

Mutta tässä on jo kivasti aikaa REVOLVER BLASTin ilmestymisestä, mitä ihmiset ovat pitäneet?

Tässä nyt jotakin pientä omaa mielipidettä yritän tästä koota. Myöhemmin voisi yrittää kertoa omaa mielipidettä hiukan laajemmin.
Itse Revolver blast ei ollut kokenut mitään suurempia muutoksia tälle single versiolle, yksi soolo sinne oli vissiin tullut lisää. Kappaleena ihan hyvä, mutta PV oli hiukan liian yliampuva minun mieleeni. Tosin tämäkin tuntuu olevan hyvin pitkälti makuasia mitä olen muutaman ihmisen kanssa tästä PV'stä keskustellut.

Remember the Rain on ihan mukava ballaadin omainen kappale mikä sisältää kauniit sanat kun löysin englanniksi käännetyt lyriikat LJ'stä. Jotenkin kuitenkin kappale tuntuu jäävän jotenkin hiukan yksitoikkoiseksi ja muistuttaa jonkin verran Hoshi no nai yorunia mielestäni.

F.T.O on ehkä huomattavasti raskaampaa materiaalia sitten Yggdaliven jälkee ja kyllä se tuntuu olevan muutenkin rankempaa materiaalia koko tuotantoa katsellen. Mutta tämä iskee jotenkin ehkä koko singleltä eniten. Jotenkin mukaansa tempaava ja Jurin ääni kuulostaa tässä laittoman hyvältä omaa korvaani.
Kun ruumiini ajattelee... On ihollanikin sielu
Colette, la retraite sentimentale

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja Apinakapina » Pe Huhti 16, 2010 3:35 pm

Ehkäpä minäkin sitten yritän muotoilla mielipiteitäni sinkusta. Olen kauhean huono kuvailemaan musiikkia sanoin, mutta yritetään!

Revolver Blast:

biisi - Yggdaliven parhaita. Tämä minialbumi kokonaisuudessaan oli minulle aika helpotus; ehdin jo pelätä, että bändi jää sinänsä vaikuttavien ja tarttuvien mutta aika tyypillisten powerbiisin tekijäksi. Yggdalive liikkui kuitenkin ihan eri suuntaan ja yhdistelee kiehtovasti kevyttä, "helisevää" soundia ja metallia. Revolver Blast on hienosti rakennettu villin rummutuksen, tehokkaan rytmityksen, dramaattisten väliosuuksien ja lähes hämmentävän railakkaan kertosäkeen varaan. Ja loppuu tyylikkäästi seinään siinä missä alkoi hitaasti tunnelmaa kasvattamalla. Tässä kuuluu soittamisen ilo! Toki Ledan taipumus tehdä kappaleista mahdollisimman monimutkaisia voi vielä mennä yli, mutta tässä kaikki toimii.

PV - Minua ylidramaattisuus musavideoissa ei haittaa, jos musiikki on samalla tasolla, siis hyvässä mielessä. Jos video on visuaalisesti häikäisevä ja mahtipontinen mutta kappale mitäänsanomaton tai keskinkertainen, ei toimi. Mutta Revolver Blast on hienon hieno kappale eikä jää yhtään hienojen kuvakulmien ja nopean leikkauksen varjoon. MInusta on myös hyvä, että tausta on valkoinen ja muutenkin setting aika yksinkertainen: ne tukevat kappaletta juuri oikealla tavalla viemättä huomiota muualle.

Remember the Rain:

Hyvin hämmentävä kappale. Tuo mieleeni monta japanilaista popimpaa bändiä. Sopisi lähes jonkun doraman tunnariksi... ^^; Mutta tämä on todella kaunis biisi ja veikeä C-osa on ihan huippu! Loppupuolen kitarasoolot ovat hienoja ja sulautuvat kauniisti yhteen muun kappaleen kanssa eivätkä karkaa omille teilleen. Kuuntelen tätä biisiä usein bussissa töistä tullessa, siinä on sellainen ilta-aurinkoon sopiva, haikea fiilis.

F.T.O:

Tästä minulle tulee mieleen, kumma kyllä, joku 70-lukulainen, brittiläinen kellaripunkmetal. Johtuu varmaan sekä sanoituksista että iskulausemaisesta kertosäkeestä. Ehkä myös kitarariffeistä... Biisi on varmasti hauska soittaa livenä. Kyllä minä tästäkin tykkään, vaikka... No ei muttia! Kyllä tämä täydentää singlen hienosti. Kunhan tämä länsimaisuus vain hämmentää minua :)

Apinakapina
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja serellenders » Ke Touko 19, 2010 6:10 pm

Kuva

Uudet kuvat ilmestyneet OHP'lle mitäs mieltä ihmiset oikein ovat?

Itse olen aika järkyttynyt ainakin vielä tällä hetkellä Ledasta ja Aggysta. Uskon, että Aggyn luukkiin totun huomattavasti nopeammin kun taas Ledan. Kitaristi ei näytä minun mielestäni ollenkaan omalta itseltään. Juri näyttää omaa silmääni jälleen kerran helvatun hyvältä (yllätys yllätys ^^''). Sujkille sopii yllättävän hyvä tuo tumma hiukan emomainen meikki ja jotenkin ehkä ensimmäistä kertaa tuo rumpali nousee esille tuosta muusta massasta huomattavasti, että ei jää aivan unohduksiin.

Sitten kesällä julkaistavista sinkuista on tullut uutta infoa.

16.6 julkaistaan Frontier niminen sinkku joka pitää sisällään nimikkokappaleen ja PV'n
14.7 julkaistaan toinen sinkku nimeltään The Farthest ja viimeinen sinkku tulee kauppohin 4.8 ja kantaa nimeä Departure.

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja rairuoho » Ti Kesä 08, 2010 5:48 pm

Frontier on mahtava biisi ! Deluhilla on ainaki omasta mielestä iha vitusti hyvii biisei. Se on muutenki jotenki omalaatunen bändi, en vaan tiiä miten 8D jollain tapaa Deluhi on länsimaalaisen kuulonen, mut on siin sit joku oma sointu joka tekee siit kuitenkin sen japsibändin... hmm

Toivottavasti Deluhii pääsis joku päivä näkee suomessaki :> kuitenki sen fanikanta tuntuu olevan melko suuri...! Tai en tiiä, mut itelläni on sellanen käsitys ;D

rairuoho
Roudari

ViestiKirjoittaja serellenders » Pe Kesä 11, 2010 4:11 pm

Olen nyt kuunellut muutaman päivän ajan tuota Frontieria. Harmikseni on pakko sanoa, että kappale kuulostaa hyvin länsimaalaiselta. Sitten taas positiivinen huomio PV'stä, että nuo uudet luukit näyttävät siinä huomattavasti paremmalta kun kuvissa - jopa Ledan luukki näyttää hyvältä vaikka olin aluksi aika kauhuissani.

Frontier oli pettymys siltä kannalta, kun kappale kjuulosti hyvin länsimaalaiselta. Toisaalta taas kappale oli hyvinkin DELUHImainen. Myös tämä kappale näyttää kuinka paljon he ovat oikeasti kehittyneet. Kuitenkaan Frontier ei niin PV'llä kun kappaleenakaan herättänyt mitään suuria tunteita - odotin enemmän.

Pitää nyt vaan sitten toivoa, että seuraavat sinkut toisivat jotakin uutta ja ihmeellistä (hyvällä tavalla) tullessaan.

//

Tosiaan ennen Departuren ilmestymistä saatiin uudet kuvat OPHlle täysin uuden luukin myötä.

Gallerian yhteisöä selatessa itse luukki sai sinänsä suhteellisen positiivista palautetta, mutta fanien suurin murhe tuntui olevan se minkäaista bändin musiikki oikein tulee olemaan tulevaisuudessa. girugameshin nykyinen vahvasti elektroninen soundi pääsi mukaan viitaten Deluhin uuteen luukkiin. Hyvin yleinen lause kommenteissa tuntui olevan "toivon mukaan ei mitää girujen tyylistä".

Kaksi ensimmäistä sinkkua frontier ja the farthest eivät oikein herättäneet minkäälaista erikoista fiilistä. Voivottelin vaan hyvin länsimaista soundia. Tosin tykästyin heti ensimmäisellä katselu kerralla the farthestin musiikkivideoon, mutta kappale jätti suhteelisen kylmästi.

Vaikka noi kaksi sinkkua kuulostivat hyviltä livenä niin silti harmitti. Tosin sitten ilmesty departure ja se oli taas kliseisesti sanottuna rakkautta ensi silmäyksellä niin kuin itse bändikin. Toivon mukaa jätkät jatkaisivat tulevaisuudessa jonkin aikaa departuren linjalla vaikka tyyli tulee varmaati muuttumaan vielä. Bändi on kuitenkin sen verran nuori vaikka fanikanta onkin nykyään hyvinkin suuri.

(Ujelo yhdisti tuplapostin)

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja Apinakapina » To Elo 19, 2010 9:26 am

Minua ei ärsytä Frontierissa länsimaisuus - olihan se alusta alkaen selvää, että huomattava osa Ledan vaikutteista sieltä tulee -, mutta sen sijaan revin hiuksiani, kun kuulin mitä Jurin äänelle oli tehty. Siis mitä hittoa! Jättäkää nuo kamalat äänenmuuntelut Linkin Parkille sun muille. No eihän sitä onneksi ole biisissä niin paljon, muuta kuin noissa bridgeissä, mutta sapettavat silti. Jurilla kun on niin järjettömän kaunis ääni, ei sitä tarvitse tai saa piilottaa minnekään. Kyllähän Deluhin biiseissä aika vahvasti taustanauhaa on ja on ollut; noita Youtuben livejäkin saa kyllä tiirata tosissaan, että näkee, mitä pojat soittavat ja mitä tulee nauhoilta. Mutta niin. Ei minulla siis noin periaatteessa ole mitään taustanauhoja vastaan - pakkohan sitä on yhden kitaran bändissä jonkin verran käyttää, jos tietynlaisen soundin haluaa. Mutta ei Jurin ääni kaipaa mitään vahvistuskuoroa.

...Tästähän on tulossa melkein rant.

The Farthest taas. Siinä taidan pitää eniten lyriikoista. Vaikka täytyy sanoa, että biisikin on aika ihana. Rakastan noita rytminvaihteluita ja lähes pohjoismaisen kuuloista kertsiä. Leda kielsi (lähes loukkaantuneena, lol) haastattelussa, että siinä mitään skandinaavista metallia ole, mutta kyllä siinä minun korvaani jotain slaavilaista ainakin on. Ja omg, kitarasoolo ja biisin rakenne ja kaikki on minusta ihan herkkuja. Mutta tässäkin biisissä Jurin äänelle on tehty jotain, se on paikoin ärsyttävästi häivytetty lähes taustalle... :O Taas, mitä hittoa?!

Mitä tulee näihin valittajiin bändin nykyisestä tyylistä. Huoh. Ehkä se sitten kertoo vain jotain bändin suosiosta, että nyt jo ollaan riitelemässä tällaisista asioista. Minusta bändi on mennyt kuitenkin aina vain parempaan suuntaan, Yggdalive oli jotain niin uutta ja persoonallista, että potuttaa aina, kun joku siitä valittaa. Näissä uusissa singleissä minua huolettaa vain Ledan taipumus tunkea kaikki mahdollinen samaan biisiin. Ja niin. Tämä tietokonenäpertely. ...Oho, taisinpa sittenkin liittyä näihin LJ-valittajiin. Fail.

Departure. Sen musavideo on kyllä hillitön. Hillittömän hauska siis. Juri erityisesti näyttää melkoisen hassulta, varsinkin kun se ei edes juuri erotu niistä naisista, joiden seassa hilluu XDD. Sinänsä on kyllä mahtavaa, että tällaisiakin videoita, joissa ihmisillä on hauskaa, tehdään. (Ja pojilla on selvästi ollut _erittäin hauskaa, heh.) Biisi kyllä on minusta ihan kumma. Minun on jotenkin vaikea ajatella sitä ajattelematta sitä videota, mikä ei kai ole huono juttu. Mutta meh. Ehkä se toimii livenä? Mutta minä en kyllä erityisemmin halua tätä lisää ...

Apinakapina
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja serellenders » La Loka 02, 2010 3:52 pm

joka toinen kommentti täällä tuntuu olevan minulta, mutta ei voi mitää -.-

Leda @ twitter
Kaikkihan tietenkin ovat jo automaattisesti tietoisia siitä, että kitaristimme on jo jonkin aikaa viihtyillyt twitterissä? Minä olen vain hidas informoimaan tälläisiä asioita...
Nyt vain odotellaan josko muutkin deluhin pojat ilmestyisivät twitterin ihmeeliseen maailmaan.

//

Anteeksi nyt tuplapostaus, mutta informaatio asiaa sen verran, että Leda on ilmoittanut blogissan DELUHIn jäävän tauolle.

(Ujelo yhdisti tuplapostin)

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja Apinakapina » Ma Loka 18, 2010 7:55 am

Täytyy tunnustaa, että kun ensi kertaa tuosta tauosta Ledan Twitteristä luin, olin hieman järkyttynyt. Mutta olen päättänyt uskoa, että kyseessä todellakin on vain pieni huilitauko, ja että Deluhi kyllä jatkaa taivaltaan. Millä kokoonpanolla tosin voikin sitten olla eri asia. Itse veikkaan, että jos joku bändistä lähtee, niin sitten Aggy - muut jäsenet vaikuttavat edelleen keskenään läheisemmiltä. ...tai sitten mukaan voisi tulla rytmikitaristi, ei sekään lienee mahdottomuus.

Tai sitten ylispekuloin, eikä mitään muutoksia tapahdu. Leda vain verryttelee luomisintoaan muissa projekteissa.

Sinänsä kyllä karmea ajoitus - tässä sitä jouluksi tilaillaan uusi Blitzkrieg-dvd, ja sitten tillotetaan sitä sydäntä kylmäten, kun ei tiedä, miten pitkään saa uusia julkaisuja odottaa. ^^;

Apinakapina
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja jasper » Ma Loka 25, 2010 1:26 am

Oletko koskaan pohtinut, miltä DELUHIn pojat näyttävät ilman meikkiä & muuta asiaan kuuluvaa tällinkiä? Minä olen, sain myös vastauksen...

Kuva
OMG DUDE THAT'S SO RADICAL !
ja taas
hierrät a i k a a s i verille

jasper
Vuoden Kiyoharu

ViestiKirjoittaja serellenders » Ma Loka 25, 2010 10:12 pm

jasper itse löysin, näin tuon kuvan jo ennen kun olin pohtinut asiaa sen enempää ja kyllä, olin hiuman järkyttynyt koska muutos oph'n profiilikuviin on järisyttävä.

Leda on oikeastaan ainoa jonka tunnistaa sinänsä samaksi mieheksi kun muissa kuvissa, mutta Juri oli ehkä suurin järkytys. Aggystä ja Sujkista taas ei sinänsä olekkaan mitää sanottavaa.

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja RedDesire » Su Maalis 06, 2011 1:47 pm

DELUHI, mitä tässä sanoisin. Itse tykkään hirvittävästi musiikista ja haluaisin kuulla enemmän tämän bändin tuotoksia ja minun mielestäni pojatkin näyttävät aika hyville :D

Oon kuunnellu silleen satunnaisesti vuoden ajan, mutta nyt voisin hieman panostaa tähän kuuntelemiseen.

Ja olihan tuo meikitön kuva aika hassu. Niin paljon se tälläytyminen muuttaa ihmistä... u_u'

RedDesire
Fani

ViestiKirjoittaja Apinakapina » Pe Huhti 01, 2011 4:22 pm

Niinhän siinä sitten kävi, että Deluhi hajoaa (ellei kyseessä ole törkein pila ikinä). Kun luin ilmoituksen ensin kotisivuilta pari tuntia sitten, oli kuin joku olisi lyönyt minusta ilmat pihalle. Luettuani jäsenten blogimerkintöjä (toisin sanoen tavattuani niitä pari tuntia ruosteisella japanillani), asiat kuitenkin näyttävät paljon valoisemmilta.

Siis. Aggy on päättänyt lopettaa. Ja muut jäsenet eivät halua olla Deluhi ilman häntä. Mikä tarkoittaa, toisin sanoen, että he tulevat hankkimaan tämän viimeisen yhteisen kiertueen jälkeen uuden jäsenen ja sitten tulevat takaisin, mutta eri nimellä. (Leda sanoi näin melkein suoraan...)

Suoraan sanoen en ole koskaan välittänyt Aggysta sen kummemmin, eikä hän ollut minusta millään tavalla välttämätön jäsen Deluhissa, joten en voi sanoa olevani erityisen surullinen, kun kuitenkin näyttää siltä, että muut jäsenet eivät ole hajaantumassa eri ilmansuuntiin. Joten... Mitä te muut tästä ajattelette? Syttyikö teissä vastustamaton halu lentää kesällä jollekin heidän keikoistaan hyvästejä jättämään...?

Apinakapina
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja RedDesire » Ke Huhti 06, 2011 4:01 pm

Mää järkytyin ihan totaalisesti ja aloin itkemään. Deluhista on kuitenki tullu mulle jotenki tosi rakas ja tärkee. En oikee voi käsittää tätä... /: JA TODELLAKIN haluaisin kesällä lentää sinne ja fiilistellä viimeset hetket!

RedDesire
Fani

ViestiKirjoittaja Ujelo » Ke Huhti 06, 2011 4:35 pm

Pakko sanoa, että vähän säikähdin, kun luin Deluhin hajoamisesta. Olen todellakin tykännyt monista biiseistä, jotka bändi sai aikaan. Olen surullinen siltikin, vaikka Juri, Leda ja Sujk jatkaisivatkin yhdessä uuden basistin kanssa. Aggy on ollut ehdottomasti se minun ykkössuosikkini Deluhista. :(

Mutta kenties uudelta kokoonpanolta tulee yhtä hyvää tai vielä parempaa tuotantoa kuin vanhalta Deluhilta, ei voi tietää.
I'm sure the answers will echo there

Vuoden NC liian monena vuonna

avatar credit to silentcarnival @ LJ

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja serellenders » To Kesä 09, 2011 6:19 pm

Kuva

Jossakin vaiheessa herrat ottaneet ylleensä uuden luukin ja voisi vaikka näin last tourin aikana hiukan keskustella, että mitäs te muut tykkäätte?

Jään kyllä haikeana muistelemaan Aggya ja tykkään noista sen höyhenistä. Älkää kysykö, mulla on ittelläni täällä muutenkin joku kamala höyhenvimma menossa, että kaikki missä on jotai höyheniä niin pakko saada :--))
Muutenkin tykkään tästä yllättävän paljon. Vaikka en sitten tiiä, mutta jotenkin Sjuk näyttää tässä kuvassa koppavalta tai jotain? En sitten tiiä...

// niini pienensi liian suuren kuvan (aukeaa alkuperäiskoossaan kuvaa klikkaamalla).

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja chibson » Ma Syys 23, 2013 11:35 am

Jurin ensimmäinen soolo kantaa nimeä “Blanche” ja julkaisuhan on ensi kuussa 27 päivä. Sisältää muutaman coverinkin DELUHIn ajoilta.

01.Let’s get together now
02.Blanche
03.You’ll never walk alone
04.ミチ(michi)
05.未来の光(mirai no hikari)
06.シェイド(shade)(DELUHI cover)
06.Remember the rain(DELUHI cover)

Odotteleeko muutkin tätä sooloa yhtä innoissaan kuin minä vai minkälaisilla fiiliksillä ihmiset ovat?

chibson
Fani

ViestiKirjoittaja tycho » Ma Syys 23, 2013 3:58 pm

Oonko ainut jonka mielestä entisen bändinsä coveroiminen kuulostaa vähän perverssiltä? Tai sellaiselta katkeralta, "teen tämän nyt niin kuin olisin alunperinkin halunnut tehtävän, mutten niiden muiden takia voinut aiemmin tehdä". ):
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

Edellinen

Paluu Bändit # A - G