Yleinen kirjoittamispulina

Yleistä keskustelua kirjoittamisesta - haasta tai ota haaste vastaan, etsi inspiraatiota tai betaa.

Yleinen kirjoittamispulina

ViestiKirjoittaja Amber » La Touko 03, 2014 4:56 pm

Larjus kirjoitti:Eiks meillä oo missään topiccia, jossa vois hölöttää kirjoittamisesta ylipäätään mitä sylki suuhun tuo? Siis semmoista yleistä kirjoituspulinaa. Mä en ainakaan huomannut.

No nytpä on, ole hyvä Larjus! :D Ja tietenkin kaikki muutkin, oi tulkaa pulisemaan kirjoittamisesta! Kannattaa vilkaista ensin, onko tällä alueella joku muu hyvä topicci (esim. writer's blockille on omansa), mutta tuskin on kauhean vakavaa, vaikka asiansa sanoisi täälläkin. :D

Voi vitsi,toivoin niin että olisin kirjoitusmiitissä päässyt ficcaamaan, mutta melkein koko päivä meni kyllä silloinkin koulujuttujen parissa kivan ficcailun sijaan. :/ Kunhan opiskelut tästä päättyvät ja pääsen kahden viikon lähes katkeamattomalle kesälomalleni, niin ah auvoa, pistän kyllä kynän sauhuamaan. Olishan se Lintusarja esimerkiks ihan hyvä saada valmiiksi... Juoni vain on mennyt paisumaan päässä jo todella paljon pidemmäksi kuin mitä siihen ficciin oikeasti enää mahtuu, haha.

Vaikka en ole kirjoittanut ficcejä juuri lainkaan moniin kuukausiin, niin jännästi on kyllä koko ajan sellainen olo, että koska vain voisi aloittaa. Mitään blokin tyyppistä tunnetta ei ole ilmassa. Ehkä olen vain odotellut aikaa ja voimia kirjoittaa jo niin kauan, että aloittaminen ei edes stressaa ollenkaan - tai sitten blokki iskee vasta, kun yrittää, haha.

Mitäs muiden kirjoittamisharrastukselle kuuluu?
Viimeksi muokannut Amber päivämäärä La Touko 03, 2014 5:59 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

Re: Yleinen kirjoittamispulina

ViestiKirjoittaja Larjus » La Touko 03, 2014 5:49 pm

Jeee kiitti! Sain oman hiekkalaatikon (・∀・) Varautukaa mun spämmeihin :P

Aaa mä oon nyt ihan jossain ficipöllyissä, kun tänään duunissakin vaan A) suunnittelin omia ficejä (tai oikeestaan nyt vaan yhtä, sitä 4½ vuotta mielessä pyörinyttä ayabie-exist-sotkua) tai B) selasin kännykällä lafia ja luin ficejä sieltä :D Mut kyl mä niitä töitäkin tein... Mut tauoilla ja hiljaisina hetkinä ficit valtas mielen!

Kauhee vaan nyt ku on lukenut omia juttuja ja alkaa kyseenalaistaa kaiken. Siis silleen "miksi toi nyt noin tekee?" D: Mut joo, oon kyllä tottunut ite jo muidenkin juttuja lukiessa, että hahmot ei aina voi toimia kovin loogisesti ja "fiksusti" (・θ・) Tosin oon huomannut että oon mielessäni alkanut perustella hahmojen tekemisiä ja olemuksia. Mut sehän on vaan hyvä, eiks niin?
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

1 tykkää.
Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja DrMinttu » Su Touko 04, 2014 6:21 pm

Mulla on tyypillisesti tälleen pääsykokeiden alla ihan hirvee hinku kirjottaa. Jännä miten motivaatio on huipussaan ja pää täynnä ideoita aina kun olis muuta tekemistä! Jos jäisin nyt työttömäks ja opiskelupaikattomaks ja vaille mitään tekemistä, niin en luultavasti sais riviäkään aikaseks.

Työn alla on atm pari pidempää ficciä, yksi lyhyempi jonka olen oikeastaan jo kirjoittanut mutta jota pitää oikolukea ja hioa rankalla kädellä sekä muutama vähän roikkumaan jäänyt räpellys, joille mun odotukset on huomattavasti korkeemmat kuin mihin mun taidot riittää. :----D

Kauhee vaan nyt ku on lukenut omia juttuja ja alkaa kyseenalaistaa kaiken. Siis silleen "miksi toi nyt noin tekee?" D: Mut joo, oon kyllä tottunut ite jo muidenkin juttuja lukiessa, että hahmot ei aina voi toimia kovin loogisesti ja "fiksusti" (・θ・) Tosin oon huomannut että oon mielessäni alkanut perustella hahmojen tekemisiä ja olemuksia. Mut sehän on vaan hyvä, eiks niin?

Tuttu fiilis! Toistaiseks oon kuitannut ton sillä, että tosielämässä sellaisia ihmisiä, jotka toimii äärimmäisen epäjohdonmukaisesti ja jotka ei välttämättä itsekään osaa selittää tekojaan, on PALJON. Tietysti joku yhtenäisyys siinä ficin hahmossa pitää olla, muutenhan sitä vois periaatteessa kirjottaa kenestä tahansa Mauno-Petteristä ja mun mielestä fanfictionin ideana on nimenomaan se, että pystyt oikeesti kuvittelemaan kyseisen rokkarin käyttäytymässä kyseisellä tavalla kyseisessä tilanteessa. (Tietysti jotkut genret esim. huumori antaa enemmän vapauksia tässä mielessä, koska ne realistisimmat mahdolliset reaktiota tuskin huvittais ketään.)

Mutta sellanen "noku tän tyypin luonteenpiirre on 'syrjäänvetäytyvä' ni eihän se sit voi toimia näin!" -järkeily taas menee ihan yli koska ihmiset ei yksinkertasesti ole niin mustavalkosia. :D Mun neuvo on siis, että mieti ihmeessä ficcihahmojen motivaatioita niiden tekemisille, mutta älä anna sen estää sua kirjottamasta jotain, mikä sun mielestä tuntuu oikeelta / luonnolliselta / muuten vaan hyvältä idealta ficin juonen tms. kannalta.
MOPT -blogi || Last.fm || Ficcilista

2 tykkää.
DrMinttu
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Touko 04, 2014 7:53 pm

Olen viime päivät ollut kovissa kirjoitusfiiliksissä. Valitettavasti minulla ei ole yhtäkään toteuttamiskelpoista ficci-ideaa, joten en ole saanut paperille sanaakaan. :p

Jos teillä muilla sujuu kirjoittaminen paremmin, kertokaa ja näyttäkää! Olen myös vapaaehtoinen beta.

2 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Adolfiina » Su Touko 04, 2014 10:17 pm

DrMinttu kirjoitti:Jännä miten motivaatio on huipussaan ja pää täynnä ideoita aina kun olis muuta tekemistä! Jos jäisin nyt työttömäks ja opiskelupaikattomaks ja vaille mitään tekemistä, niin en luultavasti sais riviäkään aikaseks.

Niin kovin tuttu tunne. Tämän on pakko olla joku yleisemmän sorttinen vaiva.

Olen jo tovin kypsytellyt ajatusta tänne liittymiseni ja ensimmäisen tänne kirjoittamani ficin vuosipäivän tienovien kunniaksi kirjoittaa taas jotakin vähintään oman tajuntani räjäyttävää ajatusten purkamista. Sanoisin, että kaikkein pisin askel minulle ainakin tässä luomistyön jalossa prosessissa on päästä ajatustasolta käytännön toimiin. Sitten kun on vaikka vuosienkin junnaamisen jälkeen saanut itsensä ruoskittua liikkeelle jotain ajatusraakiletta työstämään, niin homma yleensä alkaa sujua, ja sitä vain tuumaa tyhmänä, että miksen mä aikaisemmin saanut tätä aloitettua.

Oikeastaan ensimmäinen virke on jo päässäni lähtemättömänä ja valmiina, mutta yllä olevaa sääntöä noudatetaan vielä siinä mielessä, ettei sitä ole vielä tullut mihinkään kirjoitettua. Jännittävää nähdä, mitä kesä tuo tullessaan.
The clocks on the wall are driving us crazy but we don't know how to stop them.
-Derek Noy

2 tykkää.
Adolfiina
Vuoden outolintu

ViestiKirjoittaja Larjus » Ma Touko 05, 2014 11:58 am

DrMinttu kirjoitti:Tuttu fiilis! Toistaiseks oon kuitannut ton sillä, että tosielämässä sellaisia ihmisiä, jotka toimii äärimmäisen epäjohdonmukaisesti ja jotka ei välttämättä itsekään osaa selittää tekojaan, on PALJON. Tietysti joku yhtenäisyys siinä ficin hahmossa pitää olla, muutenhan sitä vois periaatteessa kirjottaa kenestä tahansa Mauno-Petteristä ja mun mielestä fanfictionin ideana on nimenomaan se, että pystyt oikeesti kuvittelemaan kyseisen rokkarin käyttäytymässä kyseisellä tavalla kyseisessä tilanteessa. (Tietysti jotkut genret esim. huumori antaa enemmän vapauksia tässä mielessä, koska ne realistisimmat mahdolliset reaktiota tuskin huvittais ketään.)

Mutta sellanen "noku tän tyypin luonteenpiirre on 'syrjäänvetäytyvä' ni eihän se sit voi toimia näin!" -järkeily taas menee ihan yli koska ihmiset ei yksinkertasesti ole niin mustavalkosia. :D Mun neuvo on siis, että mieti ihmeessä ficcihahmojen motivaatioita niiden tekemisille, mutta älä anna sen estää sua kirjottamasta jotain, mikä sun mielestä tuntuu oikeelta / luonnolliselta / muuten vaan hyvältä idealta ficin juonen tms. kannalta.

Toi on kyllä totta! Ihmiset on välillä hyvin epäloogisia (・θ・)
Mua tommonen "pystyn kuvittelemaan kyseisen jiirun tekemään juttua X" ei sinällään auta, koska pystyn kuvittelemaan niistä käytännössä mitä vain. Jo mun fici-ideatkin sen todistaa :D Mulla on ollut mielessä mm. sarjamurhaaja S (Mixujen rumpali siis) ja oon huomannut että tossa mun yhessä ficissä Kenzossa on varsin kanaemomaisia piirteitä (・θ・) Ei ehkä normisti sopis niiden tyyppien olemuksiin, mutta joo :D Kun mä pääsen ficihommissa vauhtiin, voin kuvitella vaikka Kyonkin lolitoissa... Ehkä.

Etenen omissa kirjoituksissani aika hyvää tahtia, ja ehkä uskaltaudun tässä kuussa viimein julkaisemaan jotain! Vaikka ton kauan työstämäni ficin, joka mun piti julkaista tääll jo neljä vuotta sitten... Kylläpä aika rientää. Oon kyllä vähän kasiosassa jumissa, kun mun pitäis kirjoittaa yksi kohtaus, enkä tiedä mikä mun kolmesta mahdollisesta suunnitelmasta olis paras. Mut kyl mä siitä yli pääsen! Ei hätää~
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

1 tykkää.
Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja Amber » Ma Touko 05, 2014 4:14 pm

gnrbu kirjoitti:Olen viime päivät ollut kovissa kirjoitusfiiliksissä. Valitettavasti minulla ei ole yhtäkään toteuttamiskelpoista ficci-ideaa, joten en ole saanut paperille sanaakaan. :p

Sehän on ihan kuvitelmaa, ettei vois alkaa kirjoittaa ilman valmista ideaa! :D Olen sitä mieltä, että joskus kannattaa vain ruveta kirjoittamaan ja katsoa, mitä siitä seuraa, haha. Jostain täytyy tietenkin aina aloittaa, mutta kunhan on siitä päässyt yli, niin idea voi alkaa muotoutua aika nopeastikin. Se, mistä aloittaa, voi sinänsä olla aika merkityksetöntä: vaikka kuvailisi pelkkää harmaata seinää tai kaupungin ääniä tai jonkun enemmän tai vähemmän kivan tyypin niskaa, niin se voi olla jonkin suuren alku.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja DrMinttu » Ke Touko 07, 2014 7:29 pm

Larjus kirjoitti:Mua tommonen "pystyn kuvittelemaan kyseisen jiirun tekemään juttua X" ei sinällään auta, koska pystyn kuvittelemaan niistä käytännössä mitä vain. Jo mun fici-ideatkin sen todistaa :D Mulla on ollut mielessä mm. sarjamurhaaja S (Mixujen rumpali siis) ja oon huomannut että tossa mun yhessä ficissä Kenzossa on varsin kanaemomaisia piirteitä (・θ・) Ei ehkä normisti sopis niiden tyyppien olemuksiin, mutta joo :D Kun mä pääsen ficihommissa vauhtiin, voin kuvitella vaikka Kyonkin lolitoissa... Ehkä.

Joo, ymmärrän tänkin, ei mullakaan sinänsä se itse kuvitteleminen ole ongelma. :D Ja olishan se nyt aika booooring, jos kaikki vaan kirjoittelis jiiruista juttuja, joiden uskoo niiden oikeesti puuhailevan. Ihan viihteen ja taiteenkin nimissä ne on välillä pakko pistää tilanteisiin, joihin ne oikeesti koskaan päätyis. Pitää vaan miettiä, että JOS tää tyyppi nyt ois tässä tilanteessa, niin miten se todennäköisimmin käyttäytyis? JOS S olis sarjamurhaaja, millanen sarjamurhaaja se olis?

Oon siis todellakin sitä mieltä että kyllä siinä ficin hahmossa pitää jotain samaa olla kuin siinä henkilössä, jota sen on tarkotus esittää. Mä voin keksiä vaikka mitä selityksiä erilaisille tavoille kirjoittaa joku tyyppi, mutta siinä vaiheessa kun luen ficin, jossa Gackt on ujo, hiljainen ja nöyrä, eikä sitä selitetä mitenkään, en lue sitä fanficcinä vaan jonain originaalina jonka päähenkilöllä nyt vain sattuu olemaa sama nimi kuin yhdellä muusikolla.

Mäkin voin kuvitella Kyon lolitoissa! No problem. :D Juttu on taas siinä, miten kirjoittaja perustelee sen. Jos se pistää Kyon lolita-vetimiin sen takia, koska Kyo on luonnostaan söpöilevä ja tyttömäinen ja haluaa ilmentää näitä piirteitään pukeutumisellaan - ei. Ei ei ei. Mutta jos lolitoihin pukeutuminen on Kyon salainen fantasia - joo, mikäettei! Tai jos Kyo saa tiiliskivestä päähänsä ja luulee yhtäkkiä olevansa Morning Musumen jäsen - joo, mikäettei!

Elikkä niin, musta hahmouskollisuuden hienous on just siinä, miten sä selität niiden sellasen käytöksen ja toiminnan, joka ei käy yksiin sen kanssa, millasena kyseinen julkkis normaalisti nähdään.

Mut voin sanoa, että japanilaisten muusikoiden kanssa on todella helppo ottaa vapauksia, koska japanilaiset nyt vaan on kasvanut sellasessa ympäristössä, jossa sua neuvotaan antamaan itsestäs mahdollisimman neutraali ja geneerinen (ja kohtelias, tietysti) kuva, minkä seurauksena harva j-rokkari näyttää koskaan faneilleen "oikeaa itseään". Länsimaalaiset muusikot on täysin eri asia - siinä on persoonaa toisensa perään, niin vahvasta ääripäästä toiseen että heikottaa. Näiden kanssa niitä vapauksia ei oikein voi ottaa, mutta toisaalta materiaaliakin on enemmän, kun voi olla melko varma (tai voi ainakin luulla olevansa melko varma), miten kyseinen tyyppi missäkin tilanteessa reagoisi.

Anyway, en tietty väitä että kaikkien pitäis ajatella näin, kunhan päästin vähän tajunnanvirtaa digitaaliseen muotoon. 8) Hienoo, btw, että Lafissakin voi näköjään syntyä keskusteluja sen sijaan että jengi vain postailee omia juttujaan noteeraamatta mitenkään muiden postauksia.

3 tykkää.
DrMinttu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Larjus » Ke Touko 07, 2014 8:49 pm

DrMinttu kirjoitti: Tai jos Kyo saa tiiliskivestä päähänsä ja luulee yhtäkkiä olevansa Morning Musumen jäsen - joo, mikäettei!

Jos mä enää ikinä kirjotan ficejä, joissa on dirut mukana, mä kirjotan tästä <3

Vaikka mä oon toisinaan todella epälooginen ihminen (niinhän me kaikki), oon huomannut kyllä että haluan jonkin keksiä edes jonkin syyn, miksi ficihahmo on sellainen kuin on tai tekee mitä tekee. Aina en vaan älyä tunkea niitä ficiin mukaan ja sit kaikki on ihan et mitä helvettiä :D
Ja joskus on hauska tehdä älyttömiä OoC:itä, ihan ilman mitään syitä. Mulla on ollut yhdessä ficissä myös mm. kovis-Bou, nynny-Ruki, superpervo-Tora ja Hizaki, joka on väkivaltainen Sagaa kohtaan, ihan vaan siksi kun halusin :D Ilman sen syvempiä perusteluita! Mut se fici oli muutenkin maailman randomein, et siinä mielessä kaikki oli perusteltua :D

Mustakin on kiva että täällä saadaan keskustelua aikaan. Innostaa mua vaan jatkamaan ficieni parissa :) Ja tekee mut entistä iloisemmaksi siitä, että palasin lafiin parin vuoden jälkeen.
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

2 tykkää.
Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja DrMinttu » Pe Touko 09, 2014 8:17 am

Larjus kirjoitti:
DrMinttu kirjoitti: Tai jos Kyo saa tiiliskivestä päähänsä ja luulee yhtäkkiä olevansa Morning Musumen jäsen - joo, mikäettei!

Jos mä enää ikinä kirjotan ficejä, joissa on dirut mukana, mä kirjotan tästä <3

Hahaha DO IT. :D Siinä ois ficci, joka Lafista vielä puuttuu.

3 tykkää.
DrMinttu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Larjus » Ma Touko 12, 2014 11:25 pm

^ Saa nähdä :D Idealla on ainakin hauska leikitellä.

Yyyh, haluisin kirjoittaa ficit Alice Ninesta ja Sorobanista, mutta ei oo ideoita! Tai on ideoita, mutta ne on varattu jo muille fandomeille enkä halua vaihtaa D: Se ei vaan suju. Kun jotain suunnittelee tiettyyn fandomiin, vaihto on mulla ainakin täysin poissuljettu juttu. Vaikka yleensä mietin kaiken joko Ayabie- tai MSI-ficeiksi. Tai en mieti, niistä vain tulee semmoisia.
Haluisin kans kirjoittaa Ayabie-ficin, jossa Intetsu olis pääosassa. Mutku en osaa! Kaikki muut Ayabiesta on helppo nakata päähenkilöiks, mut Intetsu... äh, se teeprinsessa on niin hankala tapaus :/ Vaikka ei sen prinsessamaisuus sinällään estä mua (on kyl hirveen vaikee tehdä OoC-Inteä ku on lukenut prinsessapäiväkirjoja aka herran blogia, etenkin vuosilta 2007-2009), onhan mulla ollut esim. kaikille katkera ja passiivis-aggressiivisuuteen taipuvainen juoppo-Intekin yhdessä ficissä. Inte on vaan niin hankala ficihahmo! En osaa oikein ees parittaa sitä (paitsi Ryoheille ja Kenzolle, sekä randomisti joillekin muista fandomeista).

Niin first world problems, mut uaah, semmosta elämä on. Pitäs varmaan harkita nukkumaan menemistä...

// Oujee, pakko hehkuttaa: Sain kaks sivua ficiä kirjotettu yhdeltä istumalta! Eikä ollut ees isoa fonttia (Calibri 10) tai isoa riviväliä. Kohta on on 9 osaa + prologi valmiina tota ficiä! (*´∀`*) Sitten ku saan 10 valmiiksi, niin ehkä uskallan julkaista täällä jotain... (Kauhee kynnys vaan ku viimeks oon julkaissu ficiä 2009)
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

1 tykkää.
Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja Larjus » La Touko 24, 2014 9:45 am

Nyt olisi kymmenen osaa ja prologi valmiina tosta mun ficistä! Ja nyt alotin kirjoittamaan osaa 11. En vaan tiedä uskallanko julkaista D: Ääää, jännittää ja pelottaa, mut sit toisaalta oon niin innoissani!

Vaikka en siellä kirjoitusmiitissä saanut juuri mitään aikaiseksi, sen jälkeen mulla on ollut tosi vahva kirjoitusinto päällä. Ja se pätkä, jonka kirjotin siellä miitissä, ei edes päätynyt tohon ficiin XD Se ei sitten lopulta sopinutkaan ja heitin sekaan vähän lisää draamaa enkä halunnut että kaikki syövät koko ajan. Vaikka ruokailessa tuleekin usein hyviä keskusteluita (se on tilanne, johon dialogit saa usein luontevasti, ja hei, kaikkien pitää syödä!), fici menis vähän köykäseks jos porukka ei muuta kuin istu ruokapöydän ääressä riisiä poskissa.

Mut vaikka se pätkä ei tohon ficiin nyt tulekaan, sen sisältö ja päämäärä tulee! Ja Takehito tuntuu edelleenkin liian flirtiltä D: No, syytän herran omaa viehätysvoimaa, kun musta tuntuu että mun pitäis laittaa Yumehito suutelemaan sitä tai jotain, vaikka se ei sovi ficin luonteeseen. Ainakaan kirjoittajaminän mielestä, fanityttö-Larjus on ihan eri mieltä... :DD (Nimimerkillä rakastan YumeTakea)

Mut äää oikeesti, oon jo osassa 11! (ja tää ei mun visioiden mukaan ole edes puolivälissä, mut saa nähä miten nopeasti kahlaan lopun läpi) En oo kuuteen vuoteen saanu ficiä näin pitkälle ;;______;;
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

3 tykkää.
Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja Larjus » La Kesä 21, 2014 9:43 pm

Tuun spämmimään taas, jee!

Mut aloin tänään suihkussa (se on yllättävän hyvä mietiskelypaikka) suunnittelemaan yhtä oneshottia, jonka ideoin jo oikeestaan 5 vuotta sitten (jostain syystä oon päätynyt nyt miettimään vaan lähinnä 4-6 vuotta vanhoja ficejä sen sijaa et keksisin uusia). Se olis luonteeltaan varsin smutti, mikä on sinällään harvinaista mulla, koska oon tosi köykänen kirjottaa kauheen intiimejä juttuja ainakaan tarkasti. No, nyt olin varsin hyvässä vauhdissa kuvailemaan tapahtumia, kunnes mulle tuli just se ongelma, mistä puhuttiin jonkin verran kirjotusmiitissä viime huhtikuussa. Suomenkielen sanat on huonoja seksin kirjoittamiseen! Joko ne on liian virallisen kuuloisia että koko juttu alkaa muistuttaa bilsankirjaa, tai sitten ne on turhan ronskeja tai muuten vaan nolon kuulosia ja ristiriidassa muun tekstin kanssa. Yleisesti ottaen mä pidän suomea varsin hyvänä ja monipuolisena kirjotuskielenä, mut miks alaruumiin eri osia tarkoittavat sanat on niin kämäsiä? D: Hitto. Ne ei yhtään sovi mun kirjotustyyliin, ei ihme että koen seksikohtausten kirjottamisen aina tosi jäykkänä ja vaikeana. Ongelma on sanoissa! Tappaa ilmapiirin ja mielentilan. Ainakin mulla, kun mietin yhtä suihkukohtausta ja sit en keksi persreiälle mitään hyvää synonyymia T_____T Kaikki kuulostaa niin irtonaisilta.

Mut äää, mä haluun kirjottaa tän ficin! Just ku en normisti kirjota oneshotteja tai kovin smuttia tekstiä.
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

2 tykkää.
Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja Larjus » Ma Syys 08, 2014 1:27 pm

Spämmin taas :D Eiks kukaan muu kirjota enää yhtään mitään? Öääää, puliskaa mun kaa :D

Löysin just äsken sängyn alta perimmäisestä laatikosta paperien joukosta oneshotin, jonka olen kirjoittanut syksyllä 2008 äikässä XD Niinkin syvällinen tarina kuin arisut jonain teineinä jouluostoksilla. Nauran XD Muistan ku tän novellikirjoituksen sanamäärän piti olla 300-500, minä vedin reippaasti yli ja kirjoitin 1111 sanaa :D Muistan ku se oli 1110 niin oli pakko lisätä vielä yksi sana... vaikka lopputulos olikin yli kaksi kertaa määrättyä pidempi :D (Ja sain siitä vähän miinusta, mutta ihan sama!) Ei tää kuitenkaan ole kuin pari sivua.
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja tycho » Ma Loka 06, 2014 2:51 pm

^ Haha! Mulla on kans jotain yläasteella 2008-2009 kirjoitettuja novelleja/ficcejä(/Dirua koskevia esseitä) tallessa, ja oon usein ajatellut heittää ne pois, koska en halua lukea niitä ja koska taso on aivan liian heikkoa julkaistavaksi, mutta en vain henno. Tavallaan haluaisin ehkä kirjoittaa jotain uudestaan, mutten enää usko itseeni kirjoittajana ihan niin kuin nuorempana, enkä osaa tarttua kirjoittamiseen niin että vain istuisin alas ja kirjoittaisin.

En myöskään jotenkin osaa enää tuottaa mitään uuttakaan. Haaveilen kirjoittamisesta usein, mutten koskaan ole ollut kovin kaksinen eeppisten juonirakenteiden keksimisessä, enkä enää osaa luoda ja ylläpitää sellaisia emotionaalisia maisemia, joista saisi kokonaisen oneshotin irti. Kirjoittaminen on kauhean etäistä nykyään.

Harmillista sinänsä, että kuulin aivan vasta, että jos kirjoittaisin novellikokoelman tai pitkän, elämänviisauksia kasaavan novellin, sille olisi lukijoita. Hmh.
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

1 tykkää.
tycho
Vuoden moderaattori

Paluu Kirjoittaminen & betaaminen