LafiWriMo Lokakuu/2012

Yleistä keskustelua kirjoittamisesta - haasta tai ota haaste vastaan, etsi inspiraatiota tai betaa.

LafiWriMo Lokakuu/2012

ViestiKirjoittaja minnako » La Syys 22, 2012 7:20 pm

Moikka!

Nyt kun NaNoWriMo on lähenemässä, on aika harjoitella! Tätä varten on LafiWriMo, Lafin Writing Month, jolloin mahd. osallistujat kirjoittavat x määrän sanoja kuukaudessa.

Kuka voi osallistua?
- Kuka tahansa joka haluaa kirjoittaa! Voi joko harjoitella NanoWriMoa varten, kirjoitella huvin vuoksi, yrittää edes, kokeilla...

Mistä kirjoitetaan?
- Kun Lafi on kyseessä, olisi tietysti ihan suotavaa kirjoittaa j-henkilöistä, mutta en koe ongelmaksi, jos joku haluaa kirjoittaa originaalia/jotain muuta.

Kuinka paljon kirjoitetaan?
- Mielestäni 500 sanaa/päivä olisi hyvä vauhti - enemmänkin voi jos haluaa, mutta 500 sanaa ei pitäisi olla ihan ylitsepääsemätön este. (500 sanaa/pvä = 15500 sanaa/kk) NaNoWriMossahan kuukauden sanamäärä on 50 000 (= 1666,666... sanaa/pvä). Asiasta voidaan kuitenkin keskustella mahd osallistujien kesken!

Milloin?
- 1.-31.10.

Milloin voi osallistua?
- Milloin vain haasteen loppuun asti.

Terrrrvetuloa! Kaikki vain mukaan, ettei mun tarvitse yksin kirjoittaa koko kuukautta ):

Osallistuu:
- minnako
- Fray
- Fanyare
- elmeri
提心吊胆和闷

2 tykkää.
minnako
Mao Zedong

Re: LafiWriMo Lokakuu/2012

ViestiKirjoittaja tikraw » La Syys 22, 2012 7:29 pm

Hmm, random idea: jos joku ei minun laillani ficcaa ollenkaan, mutta silti kutkuttaa osallistua, niin voisihan tätä kokeilla myös kommenttikirjoituksena? ;D Eli kirjoittaa Lafiin kommentteja tuon 15 500 sanan edestä :D Lähtisin kovin mieluusti mukaan, mutta yliopisto ei anna tähän saumaan yhtään periksi, mutta olen kovin iloinen jos joku muu uskaltautuu kokeilemaan!
Just smile, it confuses people.

tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja minnako » La Syys 22, 2012 7:39 pm

Käyhän tuokin! :D
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Orkrist » La Syys 22, 2012 9:15 pm

Mä mietin, että voisko tähän yhdistää sellaista big bang -tyyppistä haastetta (esimerkiksi Inception Big Bang), jossa myös fanartin tekijät voisivat osallistua. Collaboration-hengellä siis, eli ficille luotaisiin kuvitusta/soittolista/banneri tms.? Näin saatais mukaan meidän taiteilijatkin. :D
here's the truth - baby, here's the truth.

1 tykkää.
Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja minnako » La Syys 22, 2012 9:27 pm

^ Tämä käy hyvin myöskin! :D
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Avalyn » La Syys 22, 2012 11:22 pm

Orkristin ehdotus kuulostaa aivan mahtavalta! Sitten LJ:n Big Bang -haasteisiin tutustumiseni olen useamminkin kerran harmitellut sitä, ettei niihin voi osallistua kuin englannin kielellä, jolla en itse koe kykeneväni tai oikeastaan edes haluavani kirjoittaa moniosaista ficciä. Rakastan kovasti bannereita, mutta en oikein osaa tehdä niitä, mikä on epäonninen yhdistelmä. Ehkä Lafiin voisi perustaa betatopicin tapaisen topicin, jossa voisi tarjoutua fanartin tekijäksi tai vaihtoehtoisesti etsiä omalle ficilleen kuvittajaa?

Muutenkin LafiWriMoon osallistuminen himottaisi, mutta pelkään vähän, että 500 sanaa päivässä on ainakin tällä hetkellä minulle liian kunnianhimoinen tavoite, kun opinnot vievät niin ison osan ajastani. :/ Olen yleisestikin hidas kirjoittamaan, kun koetan aina kirjoittaa mahdollisimman pitkälle hiottua tekstiä, jotta myöhemmin ei tarvitsisi käyttää viimeistelyyn ihan tuhottomasti aikaa...

Mutta joo, periaatteessa LafiWriMo kiinnostaa kovasti. ^^ Minulla sattuu jopa olemaan parhaillaan suunnitteilla ficci, joka voisi sopia tähän haasteeseen.
Jossain ollessaan on jostain poissa.

Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja minnako » Su Syys 23, 2012 12:02 pm

Avalyn, on myöskin sellainen mahdollisuus, että jokainen käyttäjä määrää itselleen sanamäärän? :3 Näitä "sääntöjä" ei ole todellakaan lyöty lukkoon, vaan onkin parempi, että tästä tulee sellainen kuin mahd. osallistujat haluaa!
提心吊胆和闷

2 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Fray » Ke Syys 26, 2012 8:39 pm

Täällä olis yksi innokas! Sanamäärä kuulostaa ihan hyvältä, riippuu toki siitä, miten kova kiire alkaa ton pianon PT:n kanssa kurkistelemaan, yritetään kuitenkin ^---^''!
Pulvis et umbra sumus.

1 tykkää.
Fray
Vuoden Shinya

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Syys 26, 2012 9:21 pm

Minä joudun jättämään väliin, koska ajankohta on liian lähellä NaNoWriMoa, mutta suosittelen kyllä kaikille niille kirjoittajille, joista NaNoWriMo tuntuu liian vaativalta.

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Fanyare » Ke Syys 26, 2012 11:16 pm

Heijoo! Voisin lähteä kokeilemaan, koska Nanoon mulla ei ole näiden kiireiden keskellä mitään toivoa, mutta haluaisin kuitenkin kirjoittaa pitkästä aikaa jotain pitkäjänteistä. Olen ainakin alustavasti mukana, katsotaan sitten miten pahasti kandintutkielma ärisee niskassa tuossa vaiheessa. :D
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

1 tykkää.
Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja elmeri » To Syys 27, 2012 12:29 am

hyy viissataa kuulostaa niin paljolta ):

mut voisin periaattees olla messissä, kuhan ei tarvii julkasta mitään eiq. ja toi big bang-haaste kuulostaa kans hyvältä!
haasteet on tehty voitettaviks ja niin edelleen!!1
haluan vain ihmisarvon
ja tietty helvetisti rahaa
limusiinin ja porealtaan

ava valerina_haci @ LJ

1 tykkää.
elmeri
Teknikko

ViestiKirjoittaja minnako » To Syys 27, 2012 10:57 pm

Tervetuloa mukaan!

Tuuttehan kaikki sitten ilmoittelemaan edistyksestänne! Voisin tehdä muutaman päivän välein jonkinlaista motivoimispostausta jos/kun ehdin ja jaksan... :D Päivitän osallistujalistan kuun viimeisenä päivänä!

Ja imo ei sanamäärällä ole niin väliä, kunhan vain kirjoittaa. ; ) Sanamäärä kuitenkin helpottaa sitä, että kirjoittamisesta tulis EHKÄ hieman rutiininomaisempaa.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja minnako » Ma Loka 01, 2012 1:20 am

Aloitan lupaamani motivaatiopläjäyksen tänään haasteen ensimmäisen päivän kunniaksi!

“If you want to write, you can. Fear stops most people from writing, not lack of talent. Who am I? What right have I to speak? Who will listen to me? You are a human being with a unique story to tell. You have every right.” – Richard Rhodes

“The faster I write, the better my output. If I’m going slow, I’m in trouble. It means I’m pushing the words instead of being pulled by them.” – Raymond Chandler

"Dig until you hit rock. Then take out that jackhammer and go a little deeper." - Allison Brennan

"In the middle of difficulty lies opportunity." - Albert Einstein

Ja Einstein-quoteen on kivaa lopettaa! Kivoja kirjoitushetkiä!

//Ai niin, jos joku vielä myöhemmin haluaa osallistua haasteeseen, tervetuloa.<3
提心吊胆和闷

2 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja allisapp » Ma Loka 01, 2012 9:52 am

Voiko tehdä sellaisen monipuolisemman pläjäyksen, että kirjottaa niin kommentteja että ficcejä?

hnng, haluan että mua potkitaan persuksille jotta kirjotan edes joskus sen OP-ficin. Ehkä tää on se kivuttomin potkaisu.

//
Päivä 1: Kommentti: 511, ficci: 0, muu: 0
Päivä 2: Kommentti: 0, ficci, 0, muu: 700
Päivä 3:
Päivä 4:

Yhteensä: 1211
Viimeksi muokannut allisapp päivämäärä Ke Loka 03, 2012 8:40 am, muokattu yhteensä 4 kertaa
Kuva
The g l o o m y morning has already died

allisapp
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Yuugi » Ma Loka 01, 2012 1:22 pm

^ 500:n sanan kommentti joka päivä? Kannatan. 8D
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja Fanyare » Ti Loka 02, 2012 1:44 am

Pelkäsin, että joutuisin laskemaan kandin tutkimussuunnitelman tähän, mutta sain nyt illalla onneksi potkittua itseni aloittamaan yhden kurssin lopputyöksi tarkoitetun novellin. 500 sanaa päivässä on kyllä yllättävän vähän, ainakin jos inspiraatio iskee. :o

Päivä 1: Novelli: 578
Päivä 2: Novelli: 317
Päivä 3: Novelli: 263
Päivä 4: Novelli: 671
Päivä 5: Novelli: 0
Päivä 6: Novelli: 380
Päivä 7: Novelli: 461

yht. 2670
Viimeksi muokannut Fanyare päivämäärä Ti Loka 09, 2012 10:09 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Fray » Ke Loka 03, 2012 10:46 pm

Hehee täälläki jopa edistytää suuntaa tai toisee, aina kymmene aikaa illal alan iha paniikis kirjottaa sanamäärää täytee ku en ny millää haluis laskee äikän esseetä ja yhtä kilpailutytötä tähä mukaa...

Päivä 1: 501
Päivä 2: 3
Päivä 3: 1134

...jne.

Toi eilinen, I regret nothing! Olin niin yliväsyny et nauroin jo pelkästää tapetilleki, siispä nukuin päikkärit ja en sit enää ehtiny kirjottaa mitää. Tänpäivänenki sanamäärä on n. tunnissa raapastu kasaan mut laadullisesti yllättävän hyvää settiä!
Pulvis et umbra sumus.

Fray
Vuoden Shinya

ViestiKirjoittaja jasper » La Loka 06, 2012 2:16 pm

whoa guise, kateeks käy kattoo noita numeroita, jopa tota kolmosta... t: wb viimeset liian kauan. tsemppiä! viikonloppuna on monia vapaita tunteja kirjoittamiselle, etenkin kun eräskin aikasyöppö sivusto on huoltokatkolla. ; )
ja taas
hierrät a i k a a s i verille

1 tykkää.
jasper
Vuoden Kiyoharu

ViestiKirjoittaja minnako » Ke Loka 10, 2012 10:16 pm

Mites te ootte pärjänneet? Mä en ole enää oikein laskuissa mukana, kun kone kaatui (sinne meni ~2500 sanaa......) ja oon tehnyt niin montaa eri tiedostoa, etten enää jaksa edes yrittää arvata. :DD Mutta ainakin oon menossa mukana, ettei liian vähäiseksi ole jäänyt!

Tässä on lisää inspistä syksyiseen fiilikseen:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tänne saa ilmoitella jatkossakin tuloksistaan!

//Ja toki tiedän, ettei tuo viimeinen kuva ole ehkä syksyyn paras mahdollinen, mutta kivat värit ja tunnelma siinä ainakin on!
提心吊胆和闷

1 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja minnako » To Marras 01, 2012 7:26 pm

Moikka kaverit! Näin marraskuun kunniaksi ilmoitan LafiWriMon päättyneen!!

Millaisia sanamääriä tuli? Laskin tässä mun keskiarvoksi noin 640 sanaa per päivä - vaikken todellakaan kirjoittanut kuin ehkä joka kolmas, lol. :D Ahkeruus palkitsee!
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

Seuraava

Paluu Kirjoittaminen & betaaminen