NaNoWriMo

Yleistä keskustelua kirjoittamisesta - haasta tai ota haaste vastaan, etsi inspiraatiota tai betaa.

Re: NaNoWriMo

ViestiKirjoittaja neo-giri » Ti Syys 17, 2013 8:25 pm

Tuli tämäkin tapahtuma puheeksi joku aika sitten jonkun (gnrbun kenties..? ) kanssa ja... Hmm, rupesin pohtimaan. Ideoita tarinoihin ja ficceihin kyllä riittäisi ja kovasti haluaisin jotain saada kirjoitettuakin, mutta se joku motivoiva tekijä jää aina uupumaan, minkä takia en saa mitään siirrettyä pääni sisältä Wordiin. Ehkä se tekijä voisi olla joku NaNoWriMon kaltainen lupaus. Ei, täyttä NaNoa en villeimmissä kuvitelmissanikaan yrittäisi kirjoittaa, mutta... Ehkä joku oma kiva mini-NaNo vois olla paikallaan. 10000 sanaa vaikkapa. Kahtoo sit lähempänä, miten aika marraskuussa riittäisi moiseen:'D Ois sitä ainakin hauska kokeilla.
Gitchi Gitchi Goo !!

neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Painappuru » To Loka 03, 2013 12:52 pm

Minäkin osallistun! Viime vuonna tein ekan kerran ja nyt mulla ei oo mitään tekemistä ja ootan vaan et marraskuu alkaa et vois taas kirjottaa kunnolla. Viime vuonna tein sen suomeksi, tänäkin vuonna teen suomeksi of course, saan sillä sellasen 80 sivua ku kirjotan niin pienellä fontilla. Nyt mulla on vaan ongelma siinä että mulla on kolme aihetta, enkä tiedä minkä niistä ottaisin. Jatkaisinko sitä samaa tarinaa kuin viime vuonna (mun tarinan päähenkilöt vasta tapasivat "eilen" siinä tarinassa...), vai tarinaa johon on huomattavasti valmiimmat suunnitelmat... Kolmas idea sitten... no, mulla on vain idea. Meinasin että voisi kokeilla vain kirjottaa ilman suunnitelmaa ja katsoa millaista tajunnanvirtaa tulee...
No, melkein kuukausi aikaa vielä miettiä tätä :DD Onnea kaikille kanssakirjoittajille!
Pässiys on dominoiva geeni,
seksikkyys resessiivinen.

260211 180611 300711 121111

180309 061009 220910 170111 061112

Painappuru
Teknikko

ViestiKirjoittaja Meame » To Loka 03, 2013 4:01 pm

Mä olen mukana jälleen tässä hulluudessa! Tässä pari tuntia nanofoorumeita selailtuani en malttais odottaa marraskuuta sitten millään.

Lisähaastetta tänä vuonna tuo se, että en ole kahden edellisen vuoden tavoin (lähes) työtön lusmu ja olen nyt syksyllä aloittamassa mm. autokoulun. Toisaalta nyt tiedän kykeneväni tähän hommaan, kun olen kaksi vuotta peräjälkeen ollut voittajien joukkueessa, että ehkä se siitä? :D

ps vaihdoin nanon foorumeilla käyttämäni nickin täälläkin käytössä olevaan, että nykyset writerbuddyt älkää ihmetelkö, kun lisäilen teidät uudestaan. d:
She ain't never gonna get wise
and i feel better with my hands tied

[Beatsteaks - Hand in Hand]

ava by Kiyo

Meame
Bändäri

ViestiKirjoittaja Dekiru » Ke Loka 09, 2013 7:48 pm

Tulee olemaan taas äärimmäisen stressaava marraskuu (voi niitä viime vuoden hermoromahduksia, pahin kausi oli vaihteeksi marraskuun loppupuolella, kärsin sillon puhjenneista ongelmistä vieläkin) koska bändillä, jossa soitan, tulee olemaan keikka jossain vaiheessa, lisäksi pitäisi koulussa pärjätä ja ylipäätään hengissä pysyä. Tunnetusti olen masokistinen hullu, ja koska otan nanon tähän päälle niin saa nähä missä kunnossa oon joulukuussa. Tiedän kyllä ettei jaksamisen kanssa saisi ryhtyä leikkimään tai ollaan vaarallisilla vesillä mutta nano on pakko tehdä.

2 tykkää.
Dekiru
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Marras 03, 2013 11:30 pm

Kolme päivää kirjoitettu ja kasassa melko tarkkaan se 5 000 sanaa, joka tässä vaiheessa pitääkin. Ja sitten yöllä vähän ennen yhtätoista... uusi ficci-idea. Parempi ficci-idea. Sormia syyhyttävä ficci-idea.

Mitenhän tässä käy? :D

2 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Dekiru » Ti Marras 05, 2013 3:05 pm

Rupesin tänään miettimään että miten tässä oikein käy. Sanoja vähän päälle seitsemäntuhatta eli ei mikään paha juttu. Ongelmat tulevatkin siitä, että olin kolmisen viikkoa sairaslomalla koulusta ja nyt pitäisi kiriä muita kiinni siellä. Lukea kokeisiin. Lisäksi bänditreenit viikonloppuisin, soittotunteja pitkin viikkoa ja kuolen.
Ehkä jonain päivänä kun iskee jäätävä tylsyys kirjotan kakskyttuhatta sanaa minuutissa ja rai rai rai.

Dekiru
Teknikko

ViestiKirjoittaja Adolfiina » Ti Marras 05, 2013 8:45 pm

Olen ollut aina kovin skeptinen tämän konseptin toimivuuden suhteen. Ponnistaa nyt tietyssä ajassa tietyn pituinen tarina. Voiko kukaan väittää saavuttavansa laatua niin? Aika monelle tämä näyttää kuitenkin olevan hauska haaste, ja siksipä kävikin niin, että...

Ennakkoluuloni rohkeasti kohtaavana seikkailijana (hahah) yritin kuin yritinkin lähteä leikkiin mukaan, mutta hyydyin aika nopeasti. Voisihan vuoden masentavimpana kuukautena melkein kuvitella repivänsä maailmantuskan saralla ansioitunutta tekstiä, mutta itselläni ei vain lähtenyt. Ei tietenkään sillä, että peli vielä olisi menetetty, mutta päivät kuluvat kulumasta päästyäänkin. Huojentavaa on tietää, että sitä voi vallan mainiosti skriivailla vielä marraskuun jälkeenkin, sillä sentään kelvollisen idean tulevaisuutta varten onnistuin tässä huumassa keksimään... ehkä.

Tavallista ehkä lievästi suuremmalla kiinnostuksella odotan, mitä te täällä ahertavat uurastajat saatte aikaan.
The clocks on the wall are driving us crazy but we don't know how to stop them.
-Derek Noy

Adolfiina
Vuoden outolintu

ViestiKirjoittaja minnako » To Marras 07, 2013 3:33 pm

^ Pointtina ei varmastikaan ole laadun saavuttaminen/säilyttäminen, vaan ylipäätään tekstin kirjoittaminen. Mä en osallistu tänä(kään) vuonna siksi, etten todellakaan ehdi kirjoittaa mitään sellaista tekstiä, joka ei jollain tavalla liity mun ~25-sivuiseen tutkielmaan Intian ja Kiinan taloustilanteista, mutta viime vuosilta muistan, että seuraavassa kuussa tarkoitus olisi editoida ja hankkia sitä laatua.

Eli laatuvaatimukset nurkkaan ja tekstiä kehiin -periaatteella. :D
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ma Marras 18, 2013 5:42 pm

Kai teillä muilla menee yhtä huonosti kuin minulla? :( Vuorotellen puuttuu kirjoitettava asia ja kirjoitusaika.

Tänä iltana yritän rykäistä sanamäärää ylöspäin toivottavasti useammalla tuhannella.

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Rin » Ti Marras 19, 2013 7:56 pm

Joo, huonosti menee täälläkin. Oon ahdistavan paljon miinuksella atm. >___> Tää viikonloppu ei ollut se loisteliain kirjoittamisen suhteen. Oikea elämä tuli esteeksi. :| Ja kyllä se kirjoitettava teksti sikäli on hukassa täälläkin että en oikeasti tiedä mitä ihmettä kirjoittaisin seuraavaksi. /o\

Kai tää paranee tästä taas sit kolmannen viikon loppupuolella... Niin tässä käy aina. :P
Kuva

äänetön hämärä, hämmästynyt tähti

viileässä, pimeässä, ystäväksi lähti

Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ti Marras 19, 2013 9:20 pm

Rin, ehdottaisin kirjoitusmiittiviikonloppua, mutta ollaan varmaan eri puolilla Suomea. :p

Olin jo unohtanut, miten kamala tuo kakkosviikko on. Viime vuonna meni omituisen helposti. No, kolmosviikon jälkeen ainakin tietää, onko vielä mahdollisuuksia vai voiko jo luovuttaa.

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Rin » Ti Marras 19, 2013 10:48 pm

Kirjoitusmiitti kelpaisi kyllä, ellen olisi ihan jumissa täällä Itä-Suomessa marraskuun loppuun asti. :s Mutta hei ei ikinä voi luovuttaa. :P Kyllä tästä vielä noustaan!

(Tuon kannustuslauseen jälkeen voinkin hyvillä mielin jatkaa kitinääni:) Huoh, kuvittelin kirjoittavani tänä iltana. Sitten muistin että huomenna on fonetiikan/fonologian tentti joka vaati vielä pientä treenausta, ja kulttuuriantropologian luento jonka materiaalit pitäis lukea vielä tässä illalla. Onneksi edes japaninläksynä oli vain lukukappale jonka sai tehtyä noin kolmessa minuutissa. /o\ Juuri avauduin twitteriin siitä miten tylsää on kun Oikea Elämä ei tunnu käsittävän että mulla olis nano kirjoitettavana, vaan heittäytyy hetki hetkeltä vaikeammaksi. u__u;
Kuva

1 tykkää.
Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Marras 20, 2013 8:22 am

Joo. Ja sitten on vielä itse tyhmä ja lupautuu kaikenlaisiin kissanristiäisiin ja pikkujouluihin. :(

Mutta. Puoliväli meni rikki eilen, jee!

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Meame » To Marras 21, 2013 1:12 pm

Mä en kehtaa ihan kauheasti kitistä, koska mulla on kuitenkin jo 30k rikki, mutta ehkä vähän vaan? Olen tässä saanut stressin syrjäytettyä (ainakin väliaikasesti) ja perinteinen pitemmän stressiputken jälkeinen tauti tahtois ottaa kiinni musta, mutta mulla olis nanon lisäks ihan älyttömästi kaikkia menoja ja näkemisiä nyt tässä parin viikon sisällä, joita en haluais millään perua (työt kyllä voisin, ne inspaa vielä vähemmän kuin nano).

Tän siitä saa, kun kuun alku meni niiiiiin mukavasti ja sujuvasti. >__> Mulla olis monta kivaa kohtaa, joista voisin jatkaa kirjottamista, mutta jotenkin tekis mieli enemmän järjestellä mun dropbox tai Drive tai ihan mitä vaan. :::D
She ain't never gonna get wise
and i feel better with my hands tied

[Beatsteaks - Hand in Hand]

ava by Kiyo

Meame
Bändäri

ViestiKirjoittaja gnrbu » La Marras 23, 2013 10:00 am

Vihdoinkin 30k rikki ja olo on kovin helpottunut. Ehkä tämä kääntyy sittenkin vielä voitoksi.

1 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja neo-giri » Ma Marras 25, 2013 9:53 pm

Eräs kaveri sai just 50053 sanaa kasaan. Hopihopi hylkeet!

Ei mut tsemppiä! Te pystytte siihen! Loppukiri paras kiri:D Ehkä minäkin vielä joskus...
Gitchi Gitchi Goo !!

1 tykkää.
neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ti Marras 26, 2013 8:08 pm

40k! Perässä tullaan, Rin. :D

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Rin » Ke Marras 27, 2013 12:56 am

5742 sanaa jäljellä ja turhauttaa inasen kun se on niin kamalan vähän että sen MELKEIN kirjoittais yhdessä yössä mutta kun asdfgh en vaan kykene valvomaan koko tätä yötä enkä edes halua koska huomenna on peräti kaks luentoa joilla pitäis jaksaa olla hereillä, mut se on IHAN KOHTA valmis. ;;;;♥♥♥ muutama sana vielä tänään ja huomenna koitan olla superahkera, ja ylihuomenna voisin jo saada valmiiks, jooko jooko jooko? (syytä olis valmistua pian, koska oon jo ikuisuuden laiminlyönyt mm. kotini siivousta tän takia, samoin kuin japanin kulttuurikurssin esseetä ja kulttuuriantropologian luentopäiväkirjaa...onneks molemmat saa palauttaa joulukuun puolella.)

tsemppiäääää kanssananottajat! pari päivää enää! \o/
Kuva

2 tykkää.
Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » To Marras 28, 2013 5:57 pm

Rakastan marraskuun viimeistä viikkoa. Sanat vain lentävät paperille ainakin kaksi kertaa nopeammalla vauhdilla kuin kuun alussa. <3

Enää puuttuu 5k!

1 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Rin » Pe Marras 29, 2013 1:49 am

asdasdasd TEIN SEN.

viime metreillä iski kamala hyytyminen; juonta riitti kyllä hyvin mut ei vaan kertakaikkiaan olis _huvittanut kirjottaa enää sanaakaan. väkisin tappelin paperille viimeiset kuussataa sanaa hetki sitten vaikka sormet ja kärsivällisyys sanoi että ei enää. :'D

nyt on aika jokavuotisen post-nanovuoden-lupauksen: en enää ikinä kirjoita mitään ennen huomista.
Kuva

2 tykkää.
Rin
Teknikko

EdellinenSeuraava

Paluu Kirjoittaminen & betaaminen