NaNoWriMo

Yleistä keskustelua kirjoittamisesta - haasta tai ota haaste vastaan, etsi inspiraatiota tai betaa.

Re: NaNoWriMo

ViestiKirjoittaja gnrbu » La Marras 03, 2012 9:13 pm

^ Kilpailuhenkisestä puheenollen, itse aloitin aamuni lukemalla tuttavan Facebook-päivityksestä, että hän on juuri ylittänyt 20 000 sanaa. Oma edistys alkoi tuntua kumman vähäiseltä...

Mutta eihän tässä muu auta kuin jatkaa kirjoittamista! Varo vaan, Dekiru, minäkin olen aika kilpailuhenkinen, enkä kyllä aio antaa sinun päästä edelle. :D

Rinilläkin näyttää menevän hyvin, hienoa! Mutta missä on Meamen sanamäärälaskuri?

2 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Meame » La Marras 03, 2012 9:45 pm

Meamen sanamäärälaskuri on kadoksissa, aivan kuin kirjoitusintokin. Eikö normaalisti se toinen viikko ole se vaikea? Mulla tänä vuonna alkoi ongelmat jo toisena päivän.......

Kyllä tää selätetään tänä vuonna, mutta pelkään, että se tulee vaatiin aivan laittomia määriä pupuja, ninjoja ja ylimääräsiä seksikohtauksia. /)_(\
She ain't never gonna get wise
and i feel better with my hands tied

[Beatsteaks - Hand in Hand]

ava by Kiyo

1 tykkää.
Meame
Bändäri

ViestiKirjoittaja Dekiru » La Marras 03, 2012 9:49 pm

Okei, ehkä tästä haasteesta selviää helpommalla olemalla vähemmän kilpailuhenkinen, koska kyseessähän nimenomaan ei ole kilpailu. So, let's relax and eat some cookies. :D Anyway, tsemppiä vaan kaikille! We can do this!

Ps. 20 000 sanaa!? Ilmeeni.

Dekiru
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » La Marras 03, 2012 9:51 pm

Pitäisikö meidän pistää pystyyn oma prompt-piiri? :D

Minäkin olen vähän alkanut kyllästyä tarinaani. Tällä hetkellä tekisi mieli avata keskeneräisten ficcien kansio ja alkaa kirjoittaa sieltä mitä tahansa muuta. ;D Keksin lääkkeeksi sen, että kirjoitan tarinaa tällä hetkellä kahdesta kohdasta: Toinen on kolmannen luvun alku, jossa päähenkilöt ovat vasta tutustumassa toisiinsa, mikä on kronologisesti se kohta, mitä minun pitäisikin tällä hetkellä kirjoittaa. Toinen on en-edes-tiedä-miten-monen luvun päähän sijoittuva seksikohtaus. Koska niitä on lähes aina helppoa, hauskaa ja nopeaa kirjoittaa. :D Pitää vain varoa, ettei juttu pirstaloidu yhtä pahasti kuin vuoden 2010 NaNoni, joka oli lähinnä sarja toisiinsa etäisesti liittyviä kohtauksia ja niin paljon seksiä, että se pilasi jo osan juonesta. ;D (Kuinka seksi voi pilata osan juonesta? Sillä tavalla, että laittaa seksiä harrastamaan hahmoja, joiden keskinäisistä suhteista lukijat eivät saisi tietää.)

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Meame » Su Marras 04, 2012 6:23 pm

En valittais!

Mä pelkään pahoin gnrbu, että mun nanosta tulee tänä vuonna samaa sarjaa kuin toi sun 2010 vuoden nano tosin sillä poikkeuksella, että mulla on lisänä myös se kotiväkivalta, jonka ympärille toi koko homma rakentuu (sarjassamme iloiset nanon aiheet mulla, jos tänä vuonna sais kuitenkin pidettyä kaikki hahmot elossa...).

ava by Kiyo

1 tykkää.
Meame
Bändäri

ViestiKirjoittaja Rin » Su Marras 04, 2012 7:06 pm

Jjjjooooo näyttää siltä, että mä liityin juuri tähän teidän piiriin, missä writer's block paikataan uudella seksikohtauksella. :D

Teksti etenee nyt suorastaan loistavan hyvin, sanamäärä kasvaa sitä mukaa kun vaatteet poikien päällä vähenee. Taidan käyttää tätä kikkaa uudestaankin. Kauhulla jo odotan sitä hetkeä kun pitää palata takaisin siihen tarinan JUONEEN. Oivoi...

Mun kirjoitusintoa kasvatti myös nanofoorumien selaus; osuin lukemaan sanasotatopiikkeja, ja sen verran kilpailuhenkeä mustakin sentään löytyy että kyllä nyt Ruotsi täytyy voittaa! Sacramento ja Uusi-Seelanti ei juuri huoleta, ne jää taakse siinä sivussa kun ensin peitotaan tuo rakas länsinaapuri. :D
Kuva

äänetön hämärä, hämmästynyt tähti

viileässä, pimeässä, ystäväksi lähti

Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja Dekiru » Su Marras 04, 2012 8:19 pm

Nostan hattua itselleni, en ole vielä turvautunut yhteenkään seksikohtaukseen. :D Omassa nanossani sanamäärää kasvattavat enemmänkin takaumat ja päähenkilön mieleen palaavat, karmivat muistot. Juuri muuta en ole tänään saanutkaan aikaiseksi.

Yksi varsin tehokas keino blockkiin on itsensä yksinkertainen pakottaminen. Tänään kirjoitettuen sanojen määrä pyöri parin sadan paikkeilla iltapäivään asti, kunnes kuudelta päätin, että kirjoitan vähintään sata sanaa vartissa. Ei ole paha haaste, mutta kun tekstin saa sujumaan, vartissa voi tulla muutama sata sanaa lisää. Lyhyt aikaraja on varsin tehokas, kun ajattelee "Jos en saa kirjoitettua sataa sanaa vartissa, niin - " ja johan alkaa kirjoittaminen sujua.
Nyt vielä viimeiset rutistukset, että saisin edes kirittyä umpeen huomisen tavoitteen.

Dekiru
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Marras 07, 2012 9:20 pm

Ensimmäinen viikko on melkein ohi, ja aikataulun mukaan tarinasta pitäisi olla valmiina reilu viidennes.

Kuinka moni inhoaa jo tarinaansa? :D Minä ainakin! Toinen viikko onkin perinteisesti pahin: Alkuinnostus on ohi, eikä juoni mene mihin haluaisi. Itselläni ei ainakaan edes tunnu olevan mitään juonta, pelkkiä täytekohtauksia. Tänäänkin kirjoitin tuhat sanaa siitä, miten päähenkilöni kokkasivat grillikastiketta ja miettivät melassin ja quornin koostumuksia - edistämättä juonta mitenkään. ;p

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Ninjin » Ke Marras 07, 2012 9:30 pm

Mä pääsin aloittamaan vasta eilen illalla, mutta edistyy hyvää vauhtia. :D 4435 sanaa, jos jatkan kahden tonnin kirjoittamista per päivä niin tänä vuonna saatan olla voittaja.
Lähdin matkaan tietämättä yhtään mitä kirjoitan lukuunottamatta sitä, että fanfictionia sen olla piti, koska mulla ei tosiaan ollut suunnitteluun aikaa (silloin kun olis pitänyt olla, kun tyhmänä jätin viime hetkeen). Saa nähdä mitä tästä tulee.
"I'm an angel, you ass. I don't have a soul to sell."

3 tykkää.
Ninjin
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Avalyn » Ke Marras 07, 2012 10:29 pm

^
Ninjin, uteliaana sivustakatsojana haluaisin kovasti tietää, mistä fandomista NaNo-ficcisi on. :D Olisi hauska tietää tarkemmin myös muiden osallistujien tarinoiden sisällöistä. ^^ Ette haluaisi vähän spoilata, mistä NaNo-tekstinne kertovat? Kirjoitatteko ihkaomilla hahmoilla vai fanfictionia?
Jossain ollessaan on jostain poissa.

Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja Rin » To Marras 08, 2012 2:23 am

Avalyn, kun kerran kysyit! Kukapa ei käyttäisi hyväkseen tilaisuutta puhua omasta tekstistään, haha. XD; Itse kirjoitan ihan tuolta poppifandomin puolelta AU-fikkiä Johnny'sin pojista.

Mulla ei oikein ole suomenkielistä sanaa tuolle mitä mun pojat tarinassa on. Englanniksi se on rescuers, mutta "pelastajat" tuntuu niin typerältä sanalta tässä kohtaa suomeksi... Joka tapauksessa Japanin pelastuslaitoksella se sakki joka huolehtii uhrien pelastamisesta isommilla onnettomuuspaikoilla, kun tavallisen palokunnan välineet ei riitä. Tässä riitti jo aiheena opettelemista, kun mä tietysti osaan peilata kaikkea vain Suomen pelastuslaitokseen, ja meillä ne on ne samat palomiehet kyllä jotka sekä sammuttaa että pelastaa. Tarina vaatii siis vaihteeksi jäätävän määrän taustatiedon etsimistä, mutta mä jostain syystä taas vain nautin siitä. :D Ja mahtuu mukaan tietysti vaikka mitä ihmissuhdedraamaakin. Siitä huolimatta mun hahmot ei edes ole vielä lähelläkään sitä kamaluutta mitä aina katson telkkarin sairaalasarjoissa, joissa lääkäreiden parisuhdesotkut selvitellään työajalla leikkauspöydän ääressä... Telkkarista sain kyllä paljon taustatietoa tähän; pari vuotta takaperin tuli japsidraama Rescue, johon tää mun fikkini pohjaa aika vahvasti, muttei kuitenkaan suoraan.

Vähitellen tässä on alkanut itää idea siitäkin, että joku vuosi kirjoittaisin peräti omilla hahmoilla. Vielä en ole luvannut sitä edes itselleni; fikkihahmot kun kiinnostaa mua itseänikin huomattavasti enemmän kuin omat kehitelmät, mutta saa nähdä...ehkä vielä joskus kirjoitan suomeksi suomalaisista hahmoista? :3
Kuva

äänetön hämärä, hämmästynyt tähti

viileässä, pimeässä, ystäväksi lähti

2 tykkää.
Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ninjin » To Marras 08, 2012 9:52 am

Jotain huonoa televisiosarjaa copycattaan.
(eli Supernatural. Taas.)

Tää luistaa oikeasti jotenkin hämmentävän hyvin nyt. Oon tottunut siihen että mulla blokkaa jo niin monta vuotta että on vaikea suhtautua tähän kun ei blokkaa. Luulen, että pelkästään kuvainnoillinen maisemanvaihto auttoi, kun saa jotain uutta mistä kirjoittaa eikä normiuniversumin säännöt häiritse. Äärettömän vapautunut olo. Plus kun en kirjoita originaalia mua ei jatkuvasti hävetä se, että hahmot on niin typeriä. :D
Musta on myös ollut jotenkin huolestuttavan jees kirjoittaa maisemista ja säästä. Jos tässä on jotain kuvailtu niin lunta ja talvisäätä ja lämpötiloja. Niistä tulee paljon tekstiä eikä ne oikeastaan toista itseään koskaan, kun maisema ja sää kuitenkin vaihtuu koko ajan, lol. Avoin juoni on myös itse asiassa erittäin vapauttava tekijä verrattuna viime vuoden ennalta suunniteltuun. Mulla on nyt lähtökohta, pääjuoni ja sivujuoni, ja näiden kehittämisestä en stressaa yhtään. Kehkeytykööt jos kehkeytyy. En ajatellut kokonaista tuotantokautta kirjoittaa, niin mulla ei ole mitään paineita saada tätä "valmiiksi". Ainoa tavoite on saada tähän tietyt kohtaukset ja 50 000 sanaa.

Oon myös palannut mun normaaliin talvikirjoitusmoodiin. Kävin eilen ostamassa tuoksukynttilöitä ja mulla on paljon kahvia, jota voin suurkuluttaa tän kanssa. (Tuoksu)kynttilät on se juttu, mikä tekee mun talvikirjoittamisen.

2 tykkää.
Ninjin
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Dekiru » To Marras 08, 2012 6:09 pm

Oma tarkoitukseni tämän vuoden nanossa on oppia kirjoittamaan originaalia ja nopeasti. Kirjoitan omilla hahmoilla, joissa on paljon vaikutteita minusta ja ystävästäni. Olen kehitellyt kuluneen vuoden aikana todella monta originaalijuonta ja henkilöä, maailmoja, joista yhtäkään en ole jaksanut toteuttaa. Nanosta saan motivaatiota - viikossa kirjoitin jo lähes 30 sivua originaalia, mikä on ihme!

Nyt olen kyllä kieltämättä jäänyt kiireiden ja väsymyksen takia jälkeen. :D Eiköhän tääkin ero vielä kurota.
Itse en edes vihaa tarinaani, ainakaan vielä. Juoni oli vasta pieni varsi, kun aloitin kirjoittamisen, nyt tämä on puhjennut kukkaan. Ongelmakohtia on ja paljon, en meinaa mitenkään saada niitä eteenpäin, mutta koko tarina kokonaisuudessaan. Suorastaan rakastan sitä. Ensimmäiset 30 sivua neljästäkymmenestä neljästä on jo valmista juonta, loppuosa onkin sitten niitä satunnaisia kohtauksia tarinan varrelta.
Enkä vieläkään ole turvautunut yhteenkään seksikohtaukseen. ;D

2 tykkää.
Dekiru
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Marras 14, 2012 8:23 pm

Tänään ollaan kirjoitettu kaksi viikkoa! Miten pahamaineinen toinen viikko meni teillä?

Itse olen ensimmäistä kertaa ikinä edellä aikataulua. Aiempina vuosina en ole toisella viikolla saanut aikaan about mitään ja olen joutunut kirjoittamaan kolmannella ja neljännellä viikolla yötä päivää saadakseni ficin ajoissa loppuun. Onkohan tämä nyt hyvä vai huono merkki?

Se ainakin on huono merkki, etten ole yrityksistä huolimatta onnistunut vielä kertaakaan kirjoittamaan seksikohtauksia. :S Hahmoni ovat kovasti sitä mieltä, että nyt on liian aikaista ja tilanne on liian sekava, eikä seksi ole tässä vaiheessa ollenkaan hyvä idea.

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Dekiru » Ke Marras 14, 2012 9:23 pm

Niin sanottu pahamaineinen viikko meni oikeastaan ihan hyvin, lukuun ottamatta sitä että arvosanat varmaan laskee koulussa kympistä ysiin tämän sairaan kirjoituksen takia. Joudun sätkimään henkihieverissä lattialla puoleen yöhön asti että saan kirjoitettua edes päivän tavoitteeseen. Sitten saan nauttia niistä kolmesta vapauden minuutista ennen kuin kello lyö uuden päivän ja uuden tavoitteen.
Pääasia minulle on, että pääsen edes päivän tavoitteeseen, enkä jäisi jälkeen aikataulussa. Toisaalta gnrbu aiheuttaa mulle paljon mindfuckia tolla sanojen puskemisella. :D Onneksi kyseessä ei ole mikään kilpailu. Aikaa tämä kyllä vie ihan tuhottomasti kaikesta muusta tärkeästä, kuten mun pitäisi tehdä enkun läksyä ja opetella pianokappaleita tai saan opettajilta selkään.

Onneks tää on jo puolessa välissä ja jos selvisin jo tän ekan puoliskon hengissä, pakko mun on selvitä myös tuo toinen samanlainen puolisko.

1 tykkää.
Dekiru
Teknikko

ViestiKirjoittaja Ninjin » Ke Marras 14, 2012 10:14 pm

gnrbu: Munkin hahmot kieltäytyy itsepintaisesti mm. romanssista ja cockblockauksesta on muodostumassa harrastus. Liian kiire tehdä töitä ja pelastaa maailmaa että voisi ajatella henkilökohtaisella tasolla, varsinkin kun tällä hetkellä mahdollisen parin suhde on muutenkin niin monimutkainen että sen setvimiseen tarvittaisiin huomattavasti enemmän yksityistä aikaa kuin tähän saakka on ollut mahdollistakaan saada.

Olen saamassa vihdoin kiinni aikataulusta. Tää sujuu yllättävän hyvin - tähtään päivittäiseen 1800:n sanaan, mutta usein tulee kevyesti päälle 2000 ja tänään, vaikka kuvittelin että saattaa jäädä vajaaksi, jotenkin sain 2219 sanaa puolessatoista tunnissa. Olen ansainnut jäätelötaukoni, oh yeah. Olen melkein marraskuun puolella arvioidussa valmistumisajassa, tällä hetkellä tuossa häämöttää joulukuun toinen päivä. Kokonaisuudessaan 21,757 sanaa kertynyt kuudennesta päivästä alkaen. 8D

4 tykkää.
Ninjin
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja gnrbu » To Marras 15, 2012 8:59 am

Ninjin, kyllä meidän hahmot ovat ihan huonoja! Laittavat jotkut perhesuhteet tai maailman pelastamisen seksin edelle. :(

Dekiru, kolme minuuttia vapaa-aikaa on huomattavasti enemmän kuin minulla yleensä on ollut. Tosin missaat nyt sen ihanan tunteen, kun olet 10k aikataulusta jäljessä ja sitten jotenkin kutenkin onnistut ninjailemaan ne sanat kokoon viimeisellä viikolla. :D

1 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Ninjin » La Marras 17, 2012 6:42 pm

At This Rate You Will Finish On November 30, 2012

BEST DAY OF MY NOVEMBER, OON VIHDOIN AIKATAULUSSA 8DDDDD

4 tykkää.
Ninjin
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Meame » La Marras 17, 2012 9:50 pm

Voi jumitus.

Kirjottaminen on taas niin historiallisen vaikeata, ettei rajaa. >__< Olen saanut tänään kirjotettua jonkun 700 sanaa, mutta sain yhden kohtauksen valmiiks ja uuden alottaminen on jotenkin aivan ylitsepääsemätöntä. Ei kiinnosta edes kirjottaa ylimäärästä seksiä ja se vasta on huolestuttavaa.

ava by Kiyo

Meame
Bändäri

ViestiKirjoittaja Dekiru » Ma Marras 19, 2012 3:36 pm

Minä en kärsi blockista, vaan kuumeesta. :l Nousi eilen 38,5 asteeseen ja puolikuolleena väänsin 600 sanaa, mutta tuhat jäi vajaaksi. Jää vähän ylimääräistä ninjailua viimeisille päiville, kun en tänäänkään pysty juuri muuhun kun sohvalla makaamiseen ja sterpsilsilen popsimiseen. Kurkkukin on mukavan kipeenä :) not.

Dekiru
Teknikko

EdellinenSeuraava

Paluu Kirjoittaminen & betaaminen