Genrehaaste

Yleistä keskustelua kirjoittamisesta - haasta tai ota haaste vastaan, etsi inspiraatiota tai betaa.

Re: Genrehaaste

ViestiKirjoittaja Mizuumi » To Heinä 30, 2009 3:51 pm

Itse tässä ilmoittautuisin osallistujaksi, mutta mielelläni kysyisin tieto myös lisää. Saako vaikka jokaisessa ficissä olla eri fandom? Onko ficin pituudella rajaa? Täytyykö sen olla one-shot, vai saako olla vaikka kuinka pitkä?
Ja mikä on Mpreg?
Ja olen jo cossover haasteessa ja yksi genre on cossover, joten käykö molempiin sama ficci? Vai pitääkö minun kirjoittaa toinenkin cossover ficci mitä se nyt tarkoittaakaan?

Kiitos, aloittelen kirjoittelun heti kun pääsen täältä jyväskylästä kotiin. Jos oikein ymmärsin, niin cossover on jokin juttu, jossa on ei-niin-yleinen paritus tai fandom. Jos kerkeän, niin räpellän tähän oman cossoverin ^^
Viimeksi muokannut Mizuumi päivämäärä Su Kesä 03, 2012 3:45 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Coba » To Heinä 30, 2009 4:23 pm

Coban voi heittää kans tohon listaan jos nyt vaikka päsätäis eroon tosta paljon puhutusta blockista aivoissa .......

eli IMA IN
Lie to me, lie.

Coba
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » To Heinä 30, 2009 5:30 pm

Haluan esittää kysymyksen.

PWP/Yaoi
Smut/Lemon

Mikä näiden ero käytännössä on? Ensimmäinen koostuu yhdestä seksikohtauksesta, jälkimmäinen saa olla pidempi kunhan sisältää vähintään yhden tarkasti kuvaillun seksikohtauksen? Eikö PWP:n ja lemonin ero ole aika olematon? (No joo, lemonilla voidaan viitata myös pidemmän ficin seksikohtaukseen, mutta yleensä genrelistoissa lemon tarkoittaa nimenomaan PWP:tä.) Entä miksi PWP on rinnastettu yaoihin, eivätkö het-PWP:t ja femme-PWP:t ole sallittuja? (Tuskin olisin kirjoittamassa, kysyn vain kysymisen vuoksi. :D)

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Apinakapina » To Heinä 30, 2009 5:35 pm

Hmh, olen aika huono haastekirjoittaja, mutta kun haaste on näinkin väljä...

Jesh, Apinakapina ilmoittautuu mukaan. :D

Ja minuakin muuten vähän ihmetyttää tuo gnrbun mainitsema genrepäällekkäisyys...
Kuvassa Keiji, Reitan neitokakadu. Se on söpö.

Apinakapina
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Jemmi » Pe Heinä 31, 2009 11:52 am

Jes, mulla on miljoona haastetta, joihin en ole saanu mitaan aikaseks, mut ehka ma nyt jopa voisin kunnostautua :(

ME TOO, INNN !

あの日の二人の泣は
今でも輝いているかな?
二度とは戻れないけれど
もう二度と離れない約束しよう

ava by candy_horror @ lj

Jemmi
Teknikko

ViestiKirjoittaja akumu » Pe Heinä 31, 2009 1:39 pm

Voisin ilmottautuu mukaan nyt, kun kerran saan noita haasteita ja muitakin ficciasioita kuntoon :D

Eli akumu iz in !
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Coba » Ma Elo 03, 2009 11:40 am

Coballa valmiina 1/24 ficcilistaus
Lie to me, lie.

Coba
Teknikko

ViestiKirjoittaja ahuru » Ma Elo 03, 2009 12:29 pm

mä voisin tulla haasteeseen, koska sitten rupeisisin taas kirjottamaan!
amor ahuruz in!
「☆Welcome to my music world

ex. yaou, SIENIUKE

ahuru
Bändäri

ViestiKirjoittaja Yuugi » To Elo 06, 2009 3:38 pm

Haluaisin ilmoittaa itseni ja Shunshunin tekemään tätä haastetta. :'D Kirjoitamme siis haasteen yhdessä. Meidäthän nimettiin vuoden pariksi, niin että... XD

Niin, ja sitten olisi tämmöinen ihan sääntöjenvenytyskysymys... Saako tähän haasteeseen osallistua, vaikka kokee, että jokin noista genreistä on uskonnollisista / moraalisista / terveydellisistä syistä niin ylitsepääsemätön, ettei sitä yksinkertaisesti kykene kirjoittamaan? Minulla ja Shunshunilla nimittäin on valmis suunnitelma tähän haasteeseen, mutta kummallakaan ei ole minkäänlaista motivaatiota tunkea mukaan femmeä, eikä se muutenkaan kyseiseen suunnitelmaan oikein istu. Niin, että saako sen jättää pois? :'D Mpreg ei tuota mitään ongelmaa.

Ai niin, ja sitten tällanen juttu: Kun tuolla puhuttiin, että valitun genren täytyy olla ficin päägenre, eikä useampaa genreä saa yhdistää keskenään, niin miten tämä _käytännössä toimii mpregin kanssa? :'D Mä näkisin mpregin enemmän aiheena kuin genrenä, jolloin mun on vaikea tehdä ficciä, joka painottuu pelkästään mpregiin. Siinä on vähän pakko siinä tapauksessa olla toinenkin päägenre, tiedätkö, se sävy jolla mpregistä kirjotetaan.

//Amor, tajusin semisti. XD Mut sit on viel toinenkin juttu: Jos tän haasteen toteuttaa loogisena jatkumona (tarkemmin kuvailtuna: käyttää koko genrehaasteen ajan yhtä ja samaa fandomia, ja jokainen ficci on kytköksissä muihin tän haasteen ficceihin), niin miten mä esimerkiksi jaottelen useamman mpreg -ficin? Millä perusteella yhden päägenre on mpreg ja toisen esim. humor, jossa vaan on mukana mpregiä? XD
Viimeksi muokannut Yuugi päivämäärä To Elo 06, 2009 4:04 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja Jemmi » To Elo 06, 2009 3:54 pm

^ lol mietin vahan samaa atm :___ D

Etta jos se kerran on mainittu vapaaehtoiseksi, niin ehka sen sit voiskin yhdistaa jonkun toisen genren kanssa tjsp ? Voisko olla reilua ? :___ D tuun tahan vahan patemaan. Toisaalta en itse ole kirjoittamassa mpreg-ficcia ihan vain syysta, etta koen koko aiheen vahan mmmmm utopistisena. Voisihan sita rikkoja rajoja, mutta musta se ei vaan ole hauskaa. Mut tulinpahan heittamaan oman ehdotukseni.

あの日の二人の泣は
今でも輝いているかな?
二度とは戻れないけれど
もう二度と離れない約束しよう

ava by candy_horror @ lj

Jemmi
Teknikko

ViestiKirjoittaja ahuru » Su Elo 09, 2009 3:17 pm

Eli eka ficci tuli: Ystävyydestä eroon
「☆Welcome to my music world

ex. yaou, SIENIUKE

ahuru
Bändäri

ViestiKirjoittaja Apinakapina » To Elo 13, 2009 2:37 pm

VIhdoinkin sain ensimmäisen ficin haasteeseen valmiiksi: Ficcilistaus

Mwahhahahahahah...
Kuvassa Keiji, Reitan neitokakadu. Se on söpö.

Apinakapina
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Mizuumi » To Marras 12, 2009 1:14 pm

Mizuumilla on valmiina 2/23 ficcilistaus
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja jamie » Ke Helmi 10, 2010 2:27 am

Mä haluaisin tähän mukaan myös. o/ Listaukseni.

jamie
Teknikko

ViestiKirjoittaja Mizuumi » La Kesä 02, 2012 5:07 pm

Mizuumilla vihdoinkin valmiina 3/23 uuden tulokkaan kanssa - A Short Journey songficin muodossa.
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

Paluu Kirjoittaminen & betaaminen