Haastetopic

Yleistä keskustelua kirjoittamisesta - haasta tai ota haaste vastaan, etsi inspiraatiota tai betaa.

Re: Haastetopic

ViestiKirjoittaja marien » Pe Elo 13, 2010 4:57 pm

Tää on... okei, no ei niin hyvä idea. Mutta jos mulla olisi aikaa niin kirjoittaisin tämän. TOIVON MUKAAN JOLLAIN MUULLA ON, koska esim. Kiyoharu/Ruki= hell yeah.

title: Kirjoittaja päättäköön
author: Toivon mukaan Sinä
beta: Kirjoittajan huoleksi jäääköön tämänkin etsiminen
rating: R tai NC-17, kirjoittaja voi tosin oman mielensä mukaan nostaa/laskea tätäkin JOS kokee sen tarpeelliseksi.
pairing: Kiyoharu/Ruki
fandoms: Kiyoharu(SADS)/the GazettE
genre: tiny Humor, PWP, romance -- nämä pakollisia, muuten vapaat kädet seikoittaa genrejä kuten itse parhaaksi näkee!
summary: Ja tämäkin kirjoittajan huoleksi, ha!
Osat: 3-6

Idea on siis tämä;

- Ylväs ja itsevarma, mature ja älykäs Kiyoharu joka pärjää yksin eikä tarvitse ketään, mitään eikä halua tulla vaivatuksi. (Helvetin seksikäs olento, sellanen... savuinen Kiyoharu, kaikki jotka herran tietää varmasti ymmärtää tän.)
- Ylväs ja itsevarma, ei ihan yhtä mature eikä ihan yhtä älykäs Ruki, joka kuvittelee itsestään liikoja, luule pärjäävänsä yksin, ei halua ''mitään'' vaikka haluaakin kaiken, inhoaa julkisuutta, rakastaa huomiota. (Viekoitteleva mutta silti miehekäs, smoking hot ja näinpoispäin.)

- Kirkas keskipäivä, Shibuyan Starbucks. Turhaantunut Ruki ja lyriikka vihkonen, ei inspiraatiota, kylmettynyt kahvi ja lauma tarkkasilmäisiä ja vaanivia faneja, joiden olemassa olo Ruki ei huomaa.
-> (Sama paikka, sama aika.) Lyriikka vihkonen ja hermostunut Kiyoharu, ei inspiraatiota, jäähtynyt kookos latte ja viereisen pöydän nuoret naiset, joita tuntuu kiinostavan nahkatakkiin pukeutunut, ikkuna pöydässä istuva pipopäinen henkilö.

- Action. Ruki poistuu WC:hen unohtaen lyriikka vihon pöydälle. Tarkkasilmäiset tyttöset huomaavat tämän ja suuntaavat kaappaamaan vihon. Ruki saapuu vessasta -> Tytöt säikähtävät- > lopputuloksena se, että laulajien identtiset vihkoset vaihtuvat keskenään. Molempien henkilöiden pikainen poistuminen. HUOM! Tämän kaiken pitää tapahtua niin, että kumpikaan herroista EI puhu toisilleen, eikä kiinitä suurempaa huomiota toisiinsa! Korkeintaan katsekontakti ja murahteluja kuten ''voi helvetti eikö missään saa olla rauhassa.''

- Metrossa/matkalla kotiin/kotona herrat huomaavat sattuneen, mutta eivät heti tajua mitä on tapahtunut. Selaavat vihkoja, hämmästyvät, kiinostuvat, inspiroituvat.
Tästä eteenpäin kirjoittaja vieköön tarinaa haluamilleen raiteille, EI LIIAN NOPEAA ETENEMISTÄ (ei myöskään toista ääripäätä.) Huomioikaa myös herrojen persoonat, kumpikaan tuskin haluaa myöntää mitään tunteita missään vaiheessa, jompi kumpi kuitenkin pakon edessä taipukoon. Ei hahmokuolemia, mutta muuten loppu saa olla kirjoittajan maun mukainen.
- Ja sopivan hetken tullen kiihkeää ja tupakan savuista seksiä kiitos!

Jos kiinostuit, niin tämän + mielikuvituksen avulla pääset alkuun, mikäli haluat lisää jotain yksityiskohtia/selvennyksiä niin niitä voit YV:llä kysyä.

Haasteen heitti: marien 13.8.2010
Haasteen vastaanotti: Amber 7.10.2010
Viimeksi muokannut marien päivämäärä To Loka 07, 2010 6:54 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
ei saa surettaa
leikittäiskö prinsessaa
maailma muuttuu kauniimmaksi niin
kun se on meidän

marien
Bändäri

ViestiKirjoittaja Peeti » Ti Elo 31, 2010 6:11 pm

-
Viimeksi muokannut Peeti päivämäärä Ti Joulu 10, 2013 10:27 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

1 tykkää.
Peeti
Bändäri

ViestiKirjoittaja APPLEHOLIC » Ke Syys 08, 2010 8:16 pm

Heipä hei! eli ajattelin heittää tänne tälläisen jännän haasteen, koska itelläni on ihan liikaa ideoita ja ei ole aikaa toteuttaa niit.
mut joka tapauksessa

Title: (keksi itse, kunhan se vain liittyis jotenkin sääntöihin :D )
Genre:Death, Action, horror
Rating: mielellään NC-17, mutta R käy myös
Pituus: Miten pitkään nyt jaksat kirjoittaa.
Pakolliset henkilöt:
Kyo (Dir en Grey)
Die (Dir en Grey)
Omi (Exist Trace)
Yuki (UnsraW)
Idea;
Jos olette nähneet SAW-leffoja, niin idea on aika saman tyyppinen 8) eli te, jotka ette ole nähneet, niin idea on tämä;
Yuki (elokuvassa Jigsaw) on mies, jolla on syöpä, ja tämä haluaa kuolla, koska tämän syöpää ei pystytä leikkaamaan/parantamaan. Hän huomaa ihmisiä, jotka tekevät paljon vääryyksiä (esim. myyvät huumeita, varastelevat, laiminlyövät aviopuolisoaan/lapsiaan), ja hän haluaa rankaista heitä, asettamalla heidät tehtäviin, jotka ovat miltei mahdottomia. Jos epäonnistuu tehtävässä, kuolee,( tehtävät ovat jotain tyyliin tälläisiä ja toi klippi on siis itse saw-elokuvasta 8) ) ja jos taas onnistuu, pysyy hengissä ja pääsee pois.
Kyo on noin keski-ikäinen mies ja kauppaa huumeita. Tämä menee Yukin tietoon ja hän sitten vangitsee Kyon sekä kuusi muuta ihmistä, jotka ovat tehneet vääryyksiä (näiden joukossa olisivat Die ja Omi, keksi sitten itse neljä muuta.)
Hän vangitsee heidät taloon, jossa sitten on tappavaa hermokaasua. Heillä on kaksi tuntia aikaa päästä talosta pois ja löytää vastalääkkeet, koska muuten he kuolevat. Vasta-aineet ovat erilaisten ansojen takana/sisällä (esimerkiksi yksi vasta-aine olisi esim sellaisessa umpinaisessa lasikaapissa, jonne pitää työntää kädet kahdesta metallisesta luukusta, joissa on _todella terävät reunat. sitten silleen 8) voitte arvata loput; kädet lähtee irti, kun tyyppi työntää sinne ne kädet yhtä aikaa 8) )
siinä nyt jonkinlaista selitystä ideasta 8)

Sitten muuta asiaa ihmiselle, joka ottaa haasteen vastaan;

Olisi ______todella mukavaa, jos osaisit kuvailla kuolemia suht tarkasti ja noita kohtauksia, mis se ihmine laitetaan tekee niit tehtäviä 8)

Haasteen heitti: APPLEHOLIC 8.9.2010
HAASTEEN OTTI VASTAAN: jamie 22.10.2010
Viimeksi muokannut APPLEHOLIC päivämäärä Ma Marras 01, 2010 2:18 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

APPLEHOLIC
Bändäri

ViestiKirjoittaja sunny » Pe Loka 08, 2010 10:24 pm

Onneksi tämän nimi on haastetopic, sillä minun mielestäni tämän idean kirjoittaminen on todellinen haaste. Jos olet yksinkertainen ajattelija, niin en suosittele edes harkitsemaan tätä :D

Lyhyesti tiivistettynä, haluaisin, että joku kirjoittaisi oneshot-songficin varsin kuuluisasta kappaleesta Hallelujah, jonka on esittänyt mm. Leonard Cohen ja Alexandra Burke.

Parituksella ei ole väliä, mieluusti en haluaisi sellaista alkuunkaan, mutta koska tämän laulun voi tulkita niin monella tapaa, en rajaa parituksen olemassaoloa pois. Ikäraja saa olla mikä vain. Pituus saisi olla oneshotin luokkaa, mieluusti vieläpä lyhyehkön sellaisen, tämän kanssa tärkeintä minulle olisi se, että kaikki olisi kiteytettynä muutamiin hyvintehtyihin lauseisiin. Ei turhaa selittelyä, mutta en haluaisi tästä aivan absurdia - toivoisin sen olevan hyvin emotionaalinen, koskettava, vähän surullinen ja ehkä vähän traaginen, mutta siinä saisi olla pilkahdus toivoa. Toivon kirjoittajalta taitoa ajatella "laatikon ulkopuolella", ja löytää uusia ulottuvuuksia tästä kauniista kappaleesta. Vertauskuvat on jee !

( Tosiaan, tämän toteuttamiseen on monia tapoja, ja jos kiinnostuit, mutta et yhtään tiedä, mihin suuntaan lähteä, voisin sanoa pienenä vinkkinä, että Justin Timberlake esitti tämän kappaleen Hope for Haitissa. )

En yhtään ihmettele, jos kukaan ei ota tätä haastetta itselleen, mielestäni kyseessä on vaikea, mutta inspiroiva kappale :D ( Jos saan esittää erityistoiveen, niin tahtoisin, että tämän ottaa joku hyvä kirjoittaja, jolla on jo aiempaa ficcailukokemusta. )

Jos kiinnostuit ja päätit ottaa haasteen vastaan, niin lähetä yksäriä ja olen sinulle ylen kiitollinen ! :D Jos haluaisit kirjoittaa, mutta et oikein vieläkään ymmärrä, minkä tyylistä tekstiä haen, niin lähetä viestiä ja voin kertoa oman alustavan visioni. Tällä haasteella ei ole deadlinea.

Haasteen lähetti: sunny, 081010
Haasteen vastaanotti: Nera, 091010 (kiitos paljon !)
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja akumu » Su Loka 31, 2010 7:26 pm

Title: kirjoittajan vapaus
Fandoms: MUCC, The GazettE
Pairing: Miya/Ruki pääparituksena
Rating: K-15, mutta jos tahtoo kirjoittaa K-18, en kiellä
Genre: ainakin drama, romance ja slash
Osat: niin pitkä kuin kirjoittaja tahtoo
Deadline: ei ole, mutta toivon, että tämän haasteen vastaanottamisen jälkeen ensimmäinen osa / prologi ilmestyisi pian, eikä olisi kauheita taukoja lukujen välissä

Idea: Ruki menee autokouluun täytettyään 19 vuotta ja hänen opettajansa tulee olemaan vallan komea ja seksikäs mies, Miya. Ennen autokouluun menoa Ruki on ollut ehkä hieman kylmä ja omatahtoinen, mutta Miyan tavatessaan hänet valtaa niinkin omituinen tunne kuin ihastuminen. Kaikki ei tule olemaan helppoa, koska Rukilla tuntuu olevan vaikeuksia mennä autokouluun ja kohdata Miyan ne ainaiset katseet, jotka tämä hänelle suo. Asioita myös sekoittaa ( Rukin käytöksen lisäksi siis ) olettamus siitä, että Miyalla olisi tyttöystävä.

Pakolliset asiat:

- Miya ilmaisee asiansa huonosti, jolloin Ruki luulee, että tällä on tyttöystävä
- Ruki yrittää käyttäytyä normaalisti ja "coolisti", mutta Miya aiheuttaa hänelle ylimääräisiä sydämentykytyksiä
- Rukista tulee vähän kömpelö
- Kiihkeää autoseksiä ( = rakastelua ), kiitos
- Romantiikkaa tuutin täydeltä!

Haasteen jätti: akumu, 31.10.2010
Haasteen vastaanotti:
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

1 tykkää.
akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja SODABOY » Su Loka 31, 2010 7:36 pm

Title: 10 pientä jiirupoikaa
Author:
Beta:
Fandom(s): esim. Gazette, Screw, Sug, Alice Nine jne. Saa itse päättää
Rating: jtn 15-18?
Pairings:Itse saa päättää
Genre: horror, drama jne.
Varoitukset: kirjoittaja laittaa varoitukset itse
Summary:
Deadline:
Chapters: prologi + n.10 (jokaiselle kuolemalle yksi) + epilogi
Aika/paikka: Kesä, Saari

Idea: Salaperäinen henkilö kirjoittaa 10 j-rockarille kirjeen jossa kutsuu heidät viettämään kesäpäivää saarella sijaitsevalle huvilalleen. Jiirut lähtevät epäillen matkaan ja paikalle päästyään huomaavat ettei paikalle kutsujaa ole paikalla. He ovat täysin yksin saarella eikä pois pääsyä ole.
Henkilöt alkavat kuolemaan yksi kerrallaan ja jokaisella on omat epäilyksensä murhaajasta. Viimein jokaikinen henkilö on kuollut. HUOM. Se joka ryhtyy haasteeseen täytyy olla lukenut Agatha Christien kirjoittaman 10 pientä neekeripoikaa(Eikä yksikään pelastunut). Ficin juoni noudattaa kirjan kaavaa ja toimii samalla tavalla. Kuolemat voivat toki olla hieman erinlaiset. Juonta en kokonaisuudessaan jaksa tähän selittää sillä sen selittäminen vie _paljon aikaa, mutta esim. wikipediasta löytyy kirjan juoni hyvinkin selvästi.

Ohjeitani ei tarvitse 100% noudattaa, mutta toivon että juoni säilyy kuitenkin samana. Jos herää jotain kysymyksiä niin kysykää.

Kunnioitusta Agathalle, joka kirjoitti nooinkin loistavan kirjan.

Haasteen heitti: SODABOY 31.10.-10
Haasteen vastaanotti:
Maasta maahan ja maassa maan tavalla
Saarest saareen mä sukellan pinnan alla
Palatsist palatsiin mä pistän palatsit palasiks
Ja moni muukin tekis täysin samalla kaavalla

2 tykkää.
SODABOY
Fani

ViestiKirjoittaja minnako » Pe Helmi 18, 2011 9:59 am

Haluaisin, että joku kirjoittaisi ficin tästä ja eritysesti tästä kohdasta:

Announcer: ok then, let's move on. This is from Antic Cafe's Miku san
Miku: yes
Announcer: to Plastic Tree's Ryuutarou san.
"Please tell me your secret to the beautiful white skin"
Miku: yes, I thought that his face was so pretty~
Ryuutarou: oh, thank you very much
beautiful white skin?
Announcer: yes
Ryuutarou: beautiful white skin...I guess it's because I don't get hit by the sun that much
Announcer: so you mean it's just a coincidence?
Ryuutarou: yes. It's a product of mere chance.

Announcer: but I think Miku san is white enough already too though
Miku: yes, I know
Tatsurou: (something I can't hear)
Announcer: but everyone's pretty white
Tatsurou: well we try not to get tanned in the summer
Announcer: then what do you do when you go to the beach?
Tatsurou: we don't go to the beach.
Announcer: eh?
Tatsurou: It's at night.
Announcer: ah, you go in the night
Tatsurou: like doing fireworks and stuff
Announcements: fireworks!

(Käännös suoraan videosta. :D)

Paritus olisi siis Ryutaro (Plastic Tree) / Tatsuro (MUCC). Genreinä ei mielellään death, horror (...), liian siirappinen romance tai hc-angst. Ikärajalla tai ficin pituudella ei ole oikeastaan mitään väliä.

Mun on pitänyt ikuisuuden ajan kirjoittaa tästä ficci, mutta kun mitään ei tule. ):
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Wexiina96 » Ti Maalis 01, 2011 7:37 pm

(muokkailin viestin ihan uusiksi 19. maaliskuuta)

Tarvin suhteellisen vapaamuotoisen haasteen, joka ei estä mua sisällyttämästä siihen omia ideoitani, mutta antaa silti pääelementin ficille. Vaikka täällä haastetopicissa on hyviä ideoita pilvin pimein, en ikinä viitsi vastaanottaa yhtäkään siinä pelossa, että idean heittäjä ei melko varmasti haluaisi mua kirjoittamaan omaa hyvää ideaansa, joten pyydän, että joku keksisi idean, jonka varmasti saisin kirjoittaa ilman pahaa mieltä u_u'

Edelleen toivoisin, että idea sallisi hahmojen olevan 16-20 vuotiaita, mutta muuten en uskalla esittää kauheasti pyyntöjä, ettei se estä mahdollista ihmistä, joka olisi halukas keksimään idean mulle, keksimästä ideaa liian monien pyyntöjen vuoksi. Toivon myös, ettei ficin idea edellyttäisi sitä, että osia pitäisi kirjoittaa miljoonaa, mutta muuten vapaat kädet.

Mä oikeasti tarvin idean, jonka kirjottaa ;________;
Viimeksi muokannut Wexiina96 päivämäärä La Maalis 19, 2011 12:18 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
< 3

Wexiina96
Teknikko

ViestiKirjoittaja Yuugi » Pe Maalis 18, 2011 5:06 pm

Ajattelin nyt heittää vähän erilaisen haasteen tänne. Haasteen, joka ei ole kovin selkeä, vaan tulkinnanvarainen, ja johon siksi voi minun puolestani osallistua useampikin ihminen. Oikeastaan, olen sitä mieltä, että koko lafin pitäisi kirjoittaa tämä haaste.

Idea lyhyesti ja ytimekkäästi (eli pitkästi ja epäselvästi): Kyseessä on tunnelmaficci, joka kirjoitetaan Kiryun -biisistä. Haluan, että jokainen haasteeseen osallistuva kirjoittaja käyttää tätä biisiä inspiraationaan ja ficin tunnelmanluojana. Jos löydätte jostain käännetyt lyriikat (mitä epäilen, koska biisi julkaistiin vasta kaksi viikkoa sitten) tai ymmärrätte muuten vain japania, saatte toki käyttää lyriikoitakin inspiraation lähteenä. Tai jos biisin nimi "kitsune" (= kettu) inspiroi jotenkin, niin toki sitäkin saa käyttää. Pääpointti on kuitenkin tunnelmanvaihtelut ja rakennemuutokset itse biisissä. Ottaa siis huomioon esimerkiksi biisin painostava tunnelma ja rakenteessa se, että kappale alkaa hiljaa, mutta alkaa yllättäen ja raskaasti, välissä on osuus, jossa soittaa laulun taustalla ainoastaan rumpu (mikä taas lisää oman herkkyytensä tunnelmaan) ja lopussa soittimet lakkaavat soittamasta ennen laulua, joten loppuun jää vain laulajan hento ääni. Sen saa kuitenkin kirjoittaja itse päättää, miten hän ilmentää tunnelmaa ja rakennemuutoksia ficissä. (Valitsin tämän biisin siksi, että se koskettaa jollain todella syvällisellä tasolla minua itseäni, mutta kiitos pitkään käynnissä olleen writer's blockin en saa tästä itse aikaan mitään.)

Ficin nimi: Vapaavalintainen.

Ikäraja: Myöskin vapaavalintainen.

Genre: Tämäkin on suhteellisen vapaavalintainen. Raskaan tunnelman takia kuitenkin fluffy on kokonaan rajattu ulos, ja romancea ja huumoria saa esiintyä vain rajallisesti (biisi kun ei oikeasti ole kovinkaan... hauska).

Fandom: Vapaavalintainen. Ei siis tarvitse olla Kiryusta kirjoitettu, vaikka biisi on heidän.

Ficin pituus: Vapaavalintainen myös. Jos kuitenkin kirjoitat moniosaisen ficin, biisin tunnelman on säilyttävä läpi kaikkien osien eikä vain yhdessä osassa.

Beta: Käytä omaasi tai minua, olen valmis betaamaan kaikki tästä haasteesta kirjoitetut ficit.

Palkinto haasteen toteuttamisesta: Lupaan kommentoida jok'ikistä ficciä, oli parituksena Reituki tai vaikka Kyo/Kaoru ja ikärajana mikä vain. Kommentti taattu, jos toteutat.

Toivottavasti nyt edes yksi uskaltaa heittäytyä tämän haasteen pauloihin. Kirjoitelkaa vaikka raapaleita tästä. Haluan nähdä, millä kaikilla tavoilla ihmiset tulkitsevat Kitsunen tunnelmaa. Viettäkää mukavia hetkiä Kitsunen parissa, antakaa sen viedä teidät mukanaan ja kuunnelkaa sitä ajatuksen kanssa. Hauskoja kirjoitushetkiä!

Haasteen heitti: Yuugi 18.3.2011
Haasteen vastaanotti(vat):
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja sunny » Ma Huhti 25, 2011 1:24 pm

Taas olen täällä songfichaasteen kera, mutta tällä kertaa koen tälle ficille olevan tarvetta ;D Olen siksi erittäin kiitollinen sille, joka tämän vastaanottaa ! Itse olisin kirjoittanut tämän, mutta minulla on toinen projekti työn alla.

Haaste: Kirjoita uplifting songfic Maria Menan kappaleesta All This Time.
Siis Mitä? Uplifting ? Kyllä, se on fic-genre, angstin vastakohta. (Käännös: engl. uplift: kohentaa, ylentää; uplifting; Ilmapiiriä parantava. Kyseessä ei kuitenkaan ole Lafin ilmapiiriä parantavan teoksen kirjoitus, älä hämäänny.)

Tällä foorumilla - ja itse asiassa monella muullakin - on angstficcejä, deathia, surua ja murhetta enemmän kuin laki sallii. Suomen nuoriso on yleisesti ottaen hyvin masentunutta. Eikö olisi jo aika katsoa maailmaa vähän iloisemmin silmin, etenkin nyt kun on kevät ja linnut laulaa ja kesä tekee tuloaan ? Niinpä.

Voit kirjoittaa ficin millä kielellä tahansa, millä ikärajalla tahansa, millä fandomilla tahansa (paitsi että sen on oltava nainen, mieluusti vielä nuori sellainen; sellainen, johon me kaikki foorumin naiset voimme samaistua) ja fic saa olla kuinka pitkä tahansa. Ainoita vaatimuksia ovat naispääosa, kappaleen liittyminen tekstiin (voit käyttää sitä inspiraationlähteenä, voit sisällyttää lyriikoita tekstiin, voit poimia siitä mielestäsi parhaita juttuja ja kirjoittaa niistä, voit kirjoittaa vaikka musavideosta jos se kiinnostaa), ja se, että fic on piristävä, rohkaiseva, kannustava ja samaistuttava. Ideana olisi siis kirjoittaa angstin vastakohtaa. Kappale itsessäänhän on ehdottomasti antamaani kuvaukseen osuva, kuten eräs kommentoija sanoikin; "I'm a guy and this song even cheers me up when I'm having a bad day, even though it is not applicable to guys." Tämä on siis tavoitteemme ! Ei välttämättä miesten piristäminen, vaan se, että tämän ficin luettuaan on ihan pakosta vähän parempi mieli.

Jos päätät lähteä huumorilinjalle, ole varovainen. Biisin on näyttävä tekstissä, enkä itse koe tätä kappaletta niinkään humoristisena.

Mieluusti haluaisin tämän olevan yhden tai kahden henkilön tähdittämä (äiti/isä ja tytär, paras kaveri ja sen paras kaveri, sisko/veli ja sisko... voit olla luova), ellet päätä tehdä moniosaista inspiroivaa tarinaa tytön noususta from zero to hero tai jotakin vastaavaa. Sysää siis ainainen angst ja slashromanssit sivuun ja tartu haasteeseen !

Haasteen heitti: sunny, 250411
Haasteen vastaanotti:
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja Mizuumi » Pe Touko 20, 2011 8:19 pm

Title: -
Author: -
Beta: minä tai mahdollinen vakiobetasi
Fandoms: the GazettE (päähenkilönä Ruki) + saat lisäillä itse mukaan ketä huvittaa
Rating: saat itse päättää
Pairings: Ruki/Aoi taikka paritukseton (sivullisia pareja voi olla)
Genre: humour, angst, drama, etc. mitä ikinä luot
Varoitukset: sinä kirjoitat ja tiedät mahdolliset varoitukset : )
Summary: saat itse keksiä/ottaa kirjoittamastasi tekstistä
Idea: Ruki/Takanori on 29 vuotias mies Tokiosta, mutta ulkonäöltään vuosia nuorempi. Hän joutuu lopettamaan uransa the GazettE bändin laulajana terveyssyiden vuoksi. Asia ei ole helppo käsitellä Rukille/Takanorille ja muille bändin jäsenille. Kai perustaa oman kokkiohjelman (saat keksiä itse, millaisen, mutta halutessasi voin auttaa ideoinnissa), Aoi saa työpaikan ystävänsä avulla Sillä Silmällä –ohjelmasta. Muut eivät tiedä vielä ollenkaan, mihin suunnata. Jonkin ajan kuluttua Aoi ja Uruha ovat muutaman muun kanssa baarissa viettämässä iltaa ja päätyvät vitsailemaan, kuinka Rukilla on mahtava tyylitaju ja silmää, muttei voisi työskennellä sisustussuunnittelijana Sillä Silmällä –ohjelmassa tämän äärettömän tarkan siisteyden takia. Varmaan pyörtyisi tai saisi sydänkohtauksen nähdessä niitä asuntoja ensimmäisillä kerroilla ja juoksisi pois – mikäli pystyisi. Aiemmin mainitussa ohjelmassa sisustussuunnittelijoita on Aoin lisäksi kolme, mutta yksi heistä sairastuu pahasti ja joutuu jäämään pois. Jonkun täytyy korvata menetetty paikka. Aoi ja muut muistavat vitsailunsa aiemmin baarissa ja päättävät ylipuhua Rukin tuuraamaan sairastunutta. Ylipuhuminen onnistuu, mutta työ ei todellakaan ole Rukille mieluista ja monesti yrittää livistää karkuun jollakin keinolla niistä likaisista ja kammottavista taloista, joihin hänen muka pitäisi astua sisään.
Osat: Niin pitkä kuin jaksat kirjoittaa

Pakolliset lauseet:
1. ”Nyt riitti. Aoi lentää kaivoon!” Ruki jollekin taikka toteaa
2. ”Päivää, minä olen Ruki the sisustusJumala” Ruki
3. ”Älä edes kuvittele karkaavasi tai saat hoitaa vessan” Aoi Rukille
4. ”Mihin Ruki katosi?” yksi sisustussuunnittelijoista
5. ”Jos et nyt tule alas sieltä puusta, takavarikoin kaikki pölyhuiskasi” Aoi Rukille
6. ”Joskus kyllä vielä viillän ranteeni auki tämän työn takia” Ruki

Pakolliset henkilöt:
Päähenkilö, ex-laulaja, sisustussuunnittelija Sillä Silmällä -ohjelmassa - Ruki
Ex-kitaristi, sisustussuunnittelija Sillä Silmällä -ohjelmassa - Aoi
Sisustussuunnittelija…. –
Sisustussuunnittelija…. -
Sisustussuunnittelija, joka sairastuu -
Ex-rumpali, perustaa oman kokkiohjelman – Kai

Pakolliset asiat:

- Ruki on saada sydänkohtauksen uudessa työssään (näkemänsä karmeuden takia)
- Ruki yrittää luistaa hyvin usein siitä osasta, jossa täytyy siivota/tuhota alkuperäinen asunto ja keinot ovat joskus vähintäänkin mielenkiintoisia
- Aoi lukitsee Rukin yhden talon vielä siivoamattomaan varastohuoneeseen
- Ruki kiipeää karkuun eräässä talossa paetessaan töitään

Haasteessa ei ole deadlineä, mutta toivoisin ensimmäisen osan/prologin ilmestyvän tämän vuoden puolella. Todellakin voin auttaa vähän kaikessa. Voin toimia betana, jos tahdot ja voin auttaa otsikossa. Olen täysin käytettävissäsi, jos otat haasteen vastaan!
Ei muuta kuin yksäriä laittamaan!

Haasteen heitti: Mizuumi 200511
Haasteen vastaanotti:
Viimeksi muokannut Mizuumi päivämäärä Ke Joulu 04, 2013 7:44 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

1 tykkää.
Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja crucifysixx » To Loka 06, 2011 4:22 pm

Okei tässä olisi haastetta;

Title: Saat itse päättää
Fandom: the GazettE / Dir en grey (vain toinen, voit toki kirjoittaa molemmista omat ficit)
Pairing: Ihan sama kenen/keiden kanssa paritat jonkun naisjulkkiksen vai keksitkö itse oman hahmon vai paritatko jonkun fanin kanssa kunhan kyseessä on hetero paritus. *
Rating: Voit itse päättää
Genre: Humor
Parts: Max 5 tärkeintä on että tämä tulee valmiiksi.

* Eli siis tahdon tosiaankin tästä gay vapaan ficin joten heteroita nyt kiitos ja paljon. Aivan sama tuleeko kolmio draamaa vai onko kyseessä vain yhden illan juttu kunhan se vain on hettiä. Muuten suhdekiemuran monimutkaisuudet ovat vapaasti sinun päätettävissäsi.

Pakolliset sanat: (saa taivuttaa)
- Käsilaukku
- Huulipuna
- Kylpyhuone
- Penispumppu
- Kirjasto
- Ottoautomaatti
- Kaukosäädin
- Herkkupulla

Kielletyt sanat:
- Kondomi
- E-Pilleri(t)
- Ehkäisy

Pakolliset lauseet:
- En minä pullia vielä uuniin laittanut.
- Pierasitko sinä?
- Sattuisiko sinulla olemaan maitoa?
- Tämä deitti-ilmoitus ei toimi!

Muuta: Eli tosiaan oon tässä kohtaa tarkka Gazettojen tai Dirujen suuntautumisesta, haluan että kaikki on heteroita. Muista asioista en ole tosiaankaan tarkka. Tosiaankin kirjoitat jommasta kummasta bändistä et molemmista.
Jos on lisä kysyttävää niin saa aina kysäistä. :)

Haasteen heitti: socialriot 6.10.2011
Haasteen vastaanotti: -
Kuva
bloglast.fm
socialriot -> crucifysixx

crucifysixx
Roudari

ViestiKirjoittaja neo-giri » Ke Marras 16, 2011 11:37 pm

Koska usein on tullut sanottua, että ficci-ideoita löytyis vaikka muille jakaa niin miksipäs en edes yhtä voisi haasteeksi heittää:'DD

Katsoin joku ehkä puoli vuotta sitten Lumottu Ella -nimisen elokuvan ja sain siitä pienen idean>8) Elokuvassa päähenkilö Ella saa jo pienenä haltijakummiltaan tottelevaisuuden'lahjan'. Hän siis joutuu tahtomattaan tottelemaan jok'ikistä asiaa, mitä joku käskee tehdä, oli käsky sitten sanottu tosissaan tai vitsillä ohimennen. Ajan myötä tästä 'lahjasta' tulee enemmän kuin harmia ja Ella haluaa siitä eroon. Soppaa tarinassa sekoittaa myös mukamas komea prinssi.

Eli! Haasteena olisi kirjoittaa tarina jiirusta, joka joutuu lumottuna tottelemaan kaikkea:D Annan kirjoittajalle melko vapaat kädet, mutta muutaman toiveen heitän:
- Tarinan tulisi sijoittua melko realistiseen maailmaan, ei siis mielellään mitään jättejä, haltijoita tai prinssejä niin kuin alkuperäisessä tarinassa:'D Haltijakummi saa olla ellei nyt satu keksimään mitään muuta keinoa, jolla päähenkilö olisi 'lahjansa' saanut.
- Ilkeitä siskopuolia ei ole pakko olla, mutta mikäpä siinä, jos sellaiset haluat tarinaan laittaaXD
- Paritus täytyy olla, pääpari ei saa olla hettiä yh, anteeks kun en lue hettiä:'(
- Osia pitää tulla vähintään neljä, mielellään tietenkin enemmän>8) Ensimmäinen osa tulisi julkaista mielellään puolen vuoden sisällä haasteen vastaanottamisesta, mutta deadlinea voi lykätä, kunhan kuitenkin lupaa edes joskus saada ficin julkaistua eikä katoa vain jonnekin koska möyh, joskus laitoin tänne jonkun haasteen, joka vastaanotettiin melkein heti, mutta sitten haasteen vastaanottaja katosikin jonnekin, vaihtoi kai nickiään pariinkin otteeseen eikä ficciä ole näkynyt:'(
- Tää Ellan paikan ottanut jiiru ja 'prinssi'jiiru eivät saa kuolla ja muutenkin toivoisin, ettei tarinassa olisi kauhean surullista loppua:'D
- Ikäraja mieluummin edes vähän korkeampi kuin sallittu
- Genrenä ei ainakaan 'pelkästään' angst

Joops, eiköhän se ollut siinä^^ Toiveistani saa luistaa, muttei liikaa>8D Lumottu Ella -elokuvaa ei tarvitse katsoa ottaakseen haasteen vastaan, eikä ficin bändillä/bändeillä ole väliä:D Otsikot yms saa päättää itse~

Haasteen heitti: neo-giri 16/11/11
Haasteen vastaanotti:
Gitchi Gitchi Goo !!

neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Katja » Su Marras 20, 2011 1:50 pm

Heipu!
Haen haastetta, tarkotuksena ois kirjottaa ficci tai pari kielellä ranska. Jotain K-15 luokkaa, en koe olevani kykeneväinen kirjoittamaan mitään pwptä mutta jotain kevyttä jos se nyt ficiin sattuu sopimaan. Genreillä ei mitään väliä, slashia tai hettiä, mitään kauheen mutkikasta inception mindfuck matrix AU:ta tuskin pystyn kirjottamaan, mut perus romancehöttöö tai jotain. Kouluficci ranskaks :DDD THIS I CAN HANDLE. No ei en aio kirjottaa kouluficciä. NO EI MUT IHAN SAMA. Haastaja päättää mitä laittaa mut kirjottamaan. :'))

Luulen että jaksasin kirjottaa pitkähkön one-shotin tai pari-kolme lukuisen ficin. Ja mitä tulee fandomiin niin öö. Mua ei jiirut niin hiiiiirveesti oikeesti kiinnosta, mut jos joku mulle jonkun hyvän juonen heittää niin mikäs siinä, tosin hahmot tulee tod.näk. oleen ihan vitun OoC, koska oon jumittunu vähän reitan rätti-tasolle mun elämässä :'( No en. (no joo). Mut j-bändeistä tunnen oikeesti vaan jonkun Gazen ja Versaillesin, että juu. Kaikki paritukset menee.
Muita fandomeita on esim. Harry Potter, tai jos joku haluu haastaa mua the social network, x-men tai HBO war series-ficeillä niin bring it on...!

Basically haluisin herätellä lafin ranskankielisiä että saatais vaikka keskustelua aikaan tästä aiheesta ja voitas betailla toistemme ficejä tai jotain, koska mun pitäis suorittaa ranskan ylppärit kesäkuussa ja mua stressaa ja tarviin tukea :'(
Haasteen ei siis missään tapauksessa tartte olla kirjotettu ranskaksi :D Eli ei-ranskattomatkin voi haastaa, jihuu. Voin sitten vaikka kirjottaa ficistä suomenkielisenkin version ja julkasta sen. Tähän mennessä oon törmänny lafissa vaan yhteen ranskankieliseen ficiin, ja näitä pitää olla lisäääää.

Eli jee, pistäkkee viestiä ja haastakaa mut kirjottamaan ihan mitä vaan ranskaksi. :)
ego sum rex romanus et supra grammaticam

Katja
Fani

ViestiKirjoittaja illusionchiu » Ke Joulu 07, 2011 12:52 pm

Blöö tulimpas heittämään haasteen tänne:

Title: Crucify My Love
Author: -
Beta: -
Fandoms: X Japan.
Rating: K-15 - K-18.
Pairings: Toshi X Yoshiki
Genre: slash, romance, angst.
Varoitukset: Kirjoittaja laittaa itse varoitukset.
Summary: "Miksi tunnen näin sinua kohtaan, Toshi?"
Idea: Yoshiki 17-vuotias nuori miehen alku ja huomaa olevansa rakastuut parhaaseen ystäväänsä, mutta ei uskalla kertoa siitä Toshille ja on tietämätön että Toshilla on sama ongelma. Mutta asiaa vaikeuttaa se että Toshi on muuttamassa Tokioon ja eikä Yoshiki haluaisi menettää ystäväänsä. Tässä ficissä X Japan EI ole vielä kasassa, mutta herrat tuntee muuten toisensa!!
Osat: max. 20, mutta saa olla enemmän tai vähemmän.

Kielletyt sanat:
x Rumat sanat peniksestä.
x

Pakolliset asiat:
x Toshilla alemuuskompleksi
x Molemmilla blondit hiukset
x Toshin ja Yoshikin välisiä seksi-juttuja, rippuuen siitä mikä on fiicn ikäraja
x hide, Heath, Pata ja Taiji on mukana.
x Toshi laulaa Yoshikille

Haasteen heitti: HoneyBlade 07.12.2011
Haasteen vastaanotti:
Life is not about waiting for the strom pass,
it is about learning to dance in the rain.

illusionchiu
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja shunshun » La Huhti 14, 2012 7:10 pm

Herätys kirjoittajat~

Alun perin idea oli tarkoitettu omaan ficciini, mutta aloitettuani huomasin, etten saanut siihen otetta ja se vain jäi. Silti näkisin sen ficin mielelläni valmiina vaikken itse olisikaan author. Pitemmittä puheitta idea tässä:

Title: (vapaavalintainen)
Fandom: (kaikki paitsi An Cafe ja LM.C - mieluiten varteenotettavia hahmoja eikä mitään lolita23q:n Bania...)
Rating: S - PG-13 (tästä voidaan neuvotella, eli saa kirjoittaa seksiäkin, jos siltä tuntuu)
Pairing: (katso fandom)
Genre: AU, drama, tyyni angst, suru, katumus, tulevaisuus, jokseenkin avaruus, death

Ei näitä genrejä: het, itsemurha, action

Eli, tarkoituksena on kirjoittaa avaruuteen ja tulevaisuuteen sijoittuva tyynen dramaattinen angstificci. Hieman pohjaa Galaxy Express 999 -sarjaan, mutta hyvin mukailtuna (ei tarvitse katsoa sitä tajutakseen idean).
Runkona: ihmiskunnalle on tarjottu mahdollisuus muuttaa pois maasta avaruuteen (planeetta, avaruusasema whatever floats your boat) ja hankkia itselleen kuolematon konekeho.
Tarinan keskiön tahtoisin kahteen ihmiseen (mieluiten rakastavaisiin), joista toinen tahtoi tulla kuolemattomaksi ja elää ikuisesti, toinen taas tahtoi jäädä maahan.
Ajankohdan ficissä tulisi taas keskittyä hetkeen, jolloin maahan jäänyt osapuoli on jo kuollut vanhuuteen ja ikuisen elämän saanut lipuu avaruudessa. Saa sisältää ja pitää sisältää paljon muistelua as in flashbackeja - kirjoita niistä niin riipaisevia ja surullisia kuin haluat.

Asioita, joiden pitää tapahtua/ joita ficissä on:
- rakastavaiset kykenevät pitämään toisiinsa videoyhteyttä, (avaruudessa oleva osapuoli kuulee äänet, maahan jääneellä ei ole varaa kyseiseen teknologiaan). Eli tässä annetaan ihan uusi merkitys kaukosuhteelle.
- videoyhteyttä käytetään paljon (huomaathan kuitenkin aikamuodon, eli videoyhteyshetket ovat aina flashbackeja)
- avaruuteen lähtenyt näkee kumppaninsa kuoleman (jos saa pyytää - ja saakin - maahan jäänyt kuolee vanhana mieluiten nukkuessaan)
- avaruudesta ei voi palata takaisin maahan
- avaruuteen lähtenyt alkoi lähtönsä jälkeen ennen pitkää katumaan päätöstään jättää maa
- loppu saa olla riipaisevan onneton tai hyvin neutraali

Asioita, joita ei saa tapahtua:
- kumpikaan ei koskaan rakastu uudelleen/hanki uutta kumppania
- kuten jo sanottu, kukaan ei tee itsemurhaa
- ficin viimeinen lause ei saa olla: minä rakastan sinua

Toiveita
- ficin rakenne mahdollisimman raskas = ei replapitoista tekstiä, vaan homona kerrontaa.
- paljon hyvin tuotettua surua

Jos tahdot voit paneutua kirjoittamaan avaruudesta paljonkin, siitä, missä toinen hahmoista asuu ja mitä tämä tekee. Halutessasi voit kuitenkin luoda vain peruspuitteet ja jättää sci-fi -asiat taustalle ja keskittyä ihmissuhdedraamaan ja angstiin. Ficci saa olla moniosainen, yksiosainen - jopa raapale, mikä ikinä tuntuukaan hyvältä.

Jos haluat, voin betata ficin... Mutta olen maailman hirvein, vaativin ja anteeksiantamattomin beta, joten jos epäilet hetkenkin, että mulla on aihetta kritiikkiin etenkin juonen ja myös rakenteen kanssa, älä hitossa pyydä mua betaamaan XD

Lisäkysymyksiä ja kompromissiehdotuksia otetaan vastaan yksärillä.

Haasteen antoi: shunshun 2012.4.14.
Haasteen vastaanotti:
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

3 tykkää.
shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Heinä 04, 2012 6:53 pm

Hei lafilaiset, pelastakaa keskiyön inspiraationpuuskasta kärsivä admin ja heittäkää minulle haaste tai pari! :D

Ficcilistaukseni antaa aika hyvän kuvan siitä, mitä osaan ja tykkään kirjoittaa.

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Secu-chan » Ke Elo 15, 2012 12:16 am

Uskaltauduin vihdoin itsekin heittämään tänne haastetta, koska tämä idea on vaivannut jo pidemmän aikaa ja haluaisin itse kirjoittaa tämän, mutta aika ei millään nyt riitä >.< Joten jos joku kiinnostuisi, niin ois ihanaa! ;-;

Title: 30 päivää elämästäni (tai jokin muu määrä päiviä tai ihan kokonaan eri otsikko)
Author: kuka vain, mutta toivon sellaista ficcaajaa, joka postaa täälläkin säännöllisesti^^
Beta: (hanki mielellään beta, mutta jos luotat omiin kykyihisi, voit betata itsekin)
Fandoms: D'espairsRay, Dir en Grey , Gackt tai omat hahmot
Rating: K-13 tai alaspäin
Pairings: omat hahmot (nainen/mies), Dirujen jäsen/nainen, Despan jäsen/nainen tai jopa Gackt/nainen :3 Iältään hahmot voisivat olla siinä 30-35.
Genre: HET, deathfic, romance, lievä angst, elämän pohtiminen, viimeiset toiveet
Varoitukset: päähenkilö kuolee ja haluan tähän tosiaan heteroparituksen :3 (tai jos on aivan yliällöttävää kirjoittaa hettiä, niin päähenkilön voi vaihtaa mieheksi, mutta todella mielelläni haluisin lukea sen päähenkilön naisena (ei transsukupuolisena xD))
Summary: Joskus on lupa hymyillä. / Sain taas yhden uuden viimeisen kerran
Idea: Eli sain idean tähän ficciin monien tekijöiden kautta ja pääasiassa siitä, että luin joskus uutisista, miten joku 30-vuotias oli kuollut leikkauspöydälle, tms. Kauhistelin sitä, että eihän sen ikäinen ole ehtinyt tekemään elämässään vielä mitään. Sitten syntyi sellainen ajatusketju, että apua, mitä tekisit, jos saisit tietää, että sinulla on noin kuukausi elinaikaa? Haluaisin tämän siis minämuotoon :3
Ja eli siis: Päähenkilö saisi tietää/on tiennyt jo jonkin aikaa, että hänellä on parantumaton sairaus (esim. jokin syöpä tai jokin muu kuolemaan johtava tauti), jota ei voida hoitaa ja kyse on enää vain sairauden hidastamisesta/kipujen lievityksestä ennen kuolemaa. Päähenkilö angstaisi tilannettaan täysin lamaantuneena eikä osaa toimia mitenkään, koska äkillinen kuolema pelottaa - etenkin, kun päähenkilö on tajunnut, että tähän mennessä elämää kaikki on vielä tekemättä :3 Päähenkilö menee juhliin, jossa hän tutustuu ficin mieshahmoon (jonka olen ajatellut yksinäiseksi sudeksi/eronneeksi ja todella helläksi mieheksi). Hahmot alkavat syystä X viettää aikaa toistensa kanssa ja päähenkilö löytää taas elämänilonsa ja päättää nauttia viimeisistä päivistään kuin jokainen päivä olisi viimeinen (= jokainen aamu on aina uusi viimeinen tilaisuus). Mieshenkilöstä sen verran, että hän rakastuisi päähenkilöön, vaikka ei ole uskonut rakkauteen suhteensa kaatumisen/ainaisen yksinelämisen jälkeen enää vuosiin ja päähenkilö puolestaan saisi mieshenkilöstä tukea :3
Ficci päättyisi päähenkilön kuolemaan, mutta en halua siitä mitään dramaattista, vaan kauniin ja rauhallisen.
Osat: mielellään moniosainen tai sitten pitkä oneshot. Ei raapale^^

Muuta huomautettavaa: EHDOTTOMASTI minä-hän -muoto tai minä-sinä -muoto (= esim. katsoin häntä/sinua) :3 Tahtoisin tästä siis sellaisen paljon kuvailua, tunteita ja pohdintaa sisältävän ficin, jossa voi olla siis myös dialogia^^ EI mitään aivotonta pornoa, seksiä saa olla ainoastaan viittauksina/flash backeina. Suudelma ja halaukset joomm :33

Kielletyt sanat:
- miehen ja/tai naisen sukupuolielimiin vittaavat sanat
- kirosanat
- slangi

Pakolliset asiat:
- hahmot käyvät meren rannalla (yöllä/aamulla kun aurinko nousee/illalla kun aurinko laskee)
- hahmot käyvät huvipuistossa ja mm. maailmanpyörässä (idea tähän Amberin ficistä)
- hahmot tekstailevat/lähettävät s-postia toisilleen

PS. Toivon, että joku rohkea ja herkkä ficcaaja kiinnostuisi tästä, koska haluaisin, että tämä siis myös julkaistaisiin ;--; <3
Kysy lisää yksärillä! ^___^

Haasteen heitti: Secu-chan 15.08.2012
Haasteen vastaanotti:
Hito wa ittai... doko kara kita
Doko e ikun darou
Taisetsu na yasashi hito
Kimi dake ga inai

- Gackt: Saikai ~Story~

1 tykkää.
Secu-chan
Bändäri

ViestiKirjoittaja tikraw » Ti Joulu 18, 2012 9:36 pm

Mietin tänään salilla käydessäni ja kanssatreenaajien rehkimistä seuratessani, että miksen ole törmännyt yhteenkään kuntosalimaailmaan sijoittuvaan ficciin? Oletteko koskaan seuranneet, kun kaksi miestä treenaa yhdessä? Sitä lihasten vertailun ja pullistelun, leikkimielisen kisailun, kaverin piiskaamisen (...ihan vain sanallisesti) ja kehujen määrää! Miettikääpä sitä ;))) Ja kirjoittakaakin joku, täältä voisi ainakin olla kommenttia luvassa! Vakavaa, huumoria, sallittua tahi villimpää menoa, kaikki käy!
Just smile, it confuses people.

2 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ti Joulu 18, 2012 10:32 pm

Tikraw, koska et ole tarpeeksi kova lukemaan Shunshunin NC-17:ää? Ja olihan minun palomiesficissänikin aika monta kuntosali- ja crossfit-kohtausta.

2 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

EdellinenSeuraava

Paluu Kirjoittaminen & betaaminen