Haastetopic

Yleistä keskustelua kirjoittamisesta - haasta tai ota haaste vastaan, etsi inspiraatiota tai betaa.

Re: Haastetopic

ViestiKirjoittaja tikraw » Ti Joulu 18, 2012 11:28 pm

^Haluan painojen nostelua! Rintalihastreeniä! Kahvakuulia ja isojen poikien laitteita (kuntosali-, muut ei pakollisia)! Tuo ficci ei sisältänyt Oikeaa Treenausta ollenkaan (vaikka seksi onkin hyvää urheilua, se on mielestäni enemmänkin kestävyyden kuin lihasmassan kasvattamista). Lihasten ihastelusta kyllä kovasti plussaa.

Palomiesficcisi muistan kyllä ja sitä muistelen lämmöllä aina. Pitäisikin lukea uudestaan. Itse asiassa olit ensimmäinen kirjoittaja, joka mulle tuli mieleen, et voisi tähän haasteeseen tarttua :'D Miten olisi? ;)
Just smile, it confuses people.

3 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja embled » Ti Kesä 11, 2013 5:36 pm

Koska minä ja muutama muu ollaan haaveiltu tästä jo parin vuoden ajan, on aika heittää teille vähän haastetta!

Title: *insert title here*
Author: Sinä? *tuijottaa tiiviisti ruudun takaa*
Beta: Mä voin tarjota palveluksi kirjoitusvirheiden etsimistä. Jos jotain kehittävämpää palautetta haluat, joudun jättämään kylmästi sun huoleksesi, sori.
Fandom(s): Päätä ihan vapaasti! Myös OC-hahmojen sekoittaminen mukaan on sallittu, jos sitä haluat.
Rating: K-13 →
Pairing(s): Päätä jälleen kerran itse. Imo ei niin välttämätöntä, ellei sitten...
Genre: Annan taas vapauksia, mutta huumoria ainakin mukaan!
Luvut: Vähintään toivoisin viisi, enintään niin paljon kuin vain jaksat kirjoittaa.
Deadline: Ensimmäinen osa julkaistu puolen vuoden sisällä haasteen vastaanottamisesta. Kirjoita loppuun ihan rauhassa, mutta älä pliis jätä kesken? *koiranpentuilme*

Idea on monimutkaisuudessaan hyvin yksinkertainen: kirjoitat inttielämään sijoittuvan AU-ficin! Koska Japanissa ei asevelvollisuutta ole, suosittelen kirjoittamaan jutun Suomen kaavan (ja ehkä myös olosuhteiden) mukaan. Toivomuksena olis, että edes jonkun koko palvelusaika käytäis läpi jollain tavalla, ihan sama miten. Mieti myös, seuraatko päähenkilö(i)nä yhtä tiettyä henkilöä, jotain ryhmää vai keksitkö jonkun muun ratkaisun.

Pakollista / huomioitavaa:

Muistetaan heti ensimmäisenä, että nyt ollaan paikassa, jossa äijät ei oo ihan naisellisimmillaan. Jotain mutinaa voitte kyllä hygienian puutteesta sun muusta laittaa, mutta tuskin nyt ”pinnallisinkaan” jätkä tuolla herää tuntia aikaisemmin meikkaamaan ja laittamaan hiuksia. : D

Ronskeja juttuja, kovaa kielenkäyttöä ja inttisanastoa voi mun puolesta tunkea sekaan niin paljon kun vaan huvittaa!

Do your research! Harvemmalla lafilaisella varmaankaan kokemusta inttiajoista on, joten kaiken ei tarvitse olla täydellisen todenmukaista. Kuitenkin olisi kiva saada ficci, jonka taustalla on faktoja. Myös hassujen tarinoiden sun muiden etsiminen tutuilta tai netistä kannattaa! Vaikka niistä ei nyt kauheesti apua irtoiskaan, hyvät naurut on aina mahdollista saada.

Joku seuraavanlainen tapahtuma vois olla kiva: henkilö x päättää tehdä pientä jäynää ja pamauttaa jotain (vaikkapa jonkun kannon) ilmaan. Tarkoitus ei ole lennättää sitä mihinkään kauas (ehkä johonkin parin metrin etäisyydelle), mutta muutaman arviointivirheen seurauksena esim. se kanto tekee kunnon ilmalennon kymmenien metrien päähän. (tämä on ihan tositapahtuma, en muista missä yhteydessä kyseinen juttu oikeesti tapahtu mutta tässä vois mennä pikku pilana)

Pakollisia lauseita:

”Minun komennuksessani ei tuollainen sintti pärjää.”

(”Onko alokas x:n suksi katkennut?”
”Ei, herra luutnantti, molemmat sukset ovat katkenneet!”)

”Joskus tekisi mieli heittää passinne ikkunasta ulos ja sanoa että kerätkää!”

”Jääkää te tänne itkemään, minä menen naimaan isoja pomoja ja hommaamaan itselleni pidemmän loman.”

”Kuka tämän teki?!”

”Hajotkaa aamuihinne, paskaperseet.”

Apua / inspiraatiota:

Varusmiespalvelu ja asevelvollisuus Suomessa
Suomen sotilasarvot
Inttisanastoa
Pieniä piloja

Jos jotain kysyttävää tai neuvoteltavaa tulee, tökätkää toki. Mutta ottakaa nyt pliis joku tää haaste vastaan, olis unelma!

Haasteen tyrkytti: embled 11.6.2013
Haasteen hyväksyi: Dekiru 12.6.2013 (yay!)

7 tykkää.
embled
Vuoden vaalipuhe

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » To Kesä 20, 2013 12:10 am

Kyseinen idea on pyörinyt päässäni jo jonkin aikaa, mutta koska en usko omien kirjoitustaitojeni antavan sille tarpeeksi arvoa olisin ikionnellinen, jos näkisin tämän jonkun toisen kirjoittamana.

Kaikkihan tietävät Sugizon puolisen vuotta vanhan twiittauksen, jossa mies kertoi illastaneensa Yoshikin, Gacktin ja Uruhan kanssa, eikö vain? Uruhan ihailu Sugizoa kohtaan on yleisessä tiedossa ja siksi onkin hämmentävää, etten ole nähnyt kenenkään tarttuneen tapahtuneeseen ja kehitelleen sitä pidemmälle. Siksipä haastankin jonkun ystävällisen sielun kirjoittamaan Sugizo/Uruhaa korkeimmalla mahdollisella ikärajalla. Koska miksipä ei? Olen varma, ettei Uruha ole onnistunut pitämään fanipoikuuttaan piilossa enkä usko, että Sugizo laittaisi mitenkään pahakseen itseensä kohdistuvaa ihailua.

Tarkoituksena ei ole kirjoittaa mitään vuosisadan rakkaustarinaa, vaan viatonta hauskanpitoa kyseisessä twiitissä mainitun illan ympärille. En halua kuitenkaan lukea pelkästä paneskelusta, vaikka siihen ficci koko ajan tähtääkin, vaan seksiä pidemmällä kaavalla kirjoitettuna. Keskusteluja, vihjailua, jännitettä… Kyllä te tiedätte. Mielessäni on pitkä oneshot, mutta pari kolmeosainen tarina käy myös oikein hyvin.

En aseta sen enempää vaatimuksia, vaan jätän tapahtumien tarkemman kulun keksimisen kirjoittajan iloksi. Miten Yoshiki ja Gackt suhtautuvat kitaristien väliseen kipinään vai suhtautuvatko mitenkään? Kumpi tekee aloitteen? Viekö Uruha fanipoikuuden aivan uudelle tasolle? Näkeekö Sugizo Uruhassa potentiaalia muuallakin kuin kitaran varressa? Entä kumman luona jatkot pidetään?

Haasteen heitti: Kuunkajo 20.6.2013
Haasteen vastaanotti:

5 tykkää.
Kuunkajo
Vuoden PG

ViestiKirjoittaja sunny » La Kesä 29, 2013 5:15 am

Jätän nyt hyvin hajanaisen haasteen, koska en itsekään tiedä, mitä minä tarkalleen tältä teokselta haluaisin, mutta tahdon kuitenkin heittää tämän pallon stadionille.

Olen pari vuotta samoillut täällä Lafissa, ja olen huomannut yhden Hollywoodin ja etenkin Aasian viihdebisneksen suosituimmista genreistä lähestulkoon loistavan poissaolollaan. Puhun tietysti kauhusta. En tarkoita sellaista "kauhua", jota Sawin ja Hostelin kaltaiset aivot-seinälle -tyyppiä edustavat elokuvat markkinoivat, vaan hiuksianostattavaa jännitystä, demonisia uhrauksia, hauntingeja, spiritismiä, mutaattimonstereita, mitä vain, mikä on pelottavaa.

Olen suuri raapaleiden ystävä, mutta tällä kertaa en halua mitään 300-sanaista lapsosta. Mieluusti oneshotista noin ~5 osaan, hahmot saavat olla aivan mistä tahansa ja millaisia tahansa (mutta asetelmaan sopivat - kauhukomedia ei käy), ikäraja mieluusti K15 (tai enemmän, mutta ei vähemmän), parituksia tai paritukseton. Haluan ficin pointin pysyvän kuitenkin siinä kauhussa, ei suhdesotkuissa.

Kaikkihan me tiedämme, että Aasiassa päin mm. Ringu ja Ju-On toimivat kantaisinä ja -äiteinä tälle genrelle. Minulle on aivan sama, päättääkö author ottaa niistä/muista kauhuteoksista vaikutteita vai ei (mieluusti ei kuitenkaan mitään täydellistä leffarenderointia). Koko kauhuleffabisnes käyttää kliseitä, joten en aio kieltää niitä nytkään -- hyvän maun rajoissa, tosin!

Toivottavasti joku tarttuu tähän ja tuo Lafiin jotakin, mikä saa meidät kaikki pysymään hereillä viikkokausia ;)

Haasteen heitti: sunny 290613
Haasteen vastaanotti: Gutter 230713 (kiitos!)
Viimeksi muokannut sunny päivämäärä Ti Heinä 23, 2013 10:17 am, muokattu yhteensä 1 kerran
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja tycho » La Kesä 29, 2013 12:39 pm

Mod post: Kävin topicin läpi ja kietaisin kaikki varatut tai suljetut haasteet quoteihin. Toivottavasti ketju on selkeämpi ja mukavampi luettava, ja toivottavasti merkintätapa auttaa niitä, jotka etsivät vapaita haasteita tai jotain tiettyä, jonka tietävät varatuksi.
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

1 tykkää.
tycho
Vuoden moderaattori

Edellinen

Paluu Kirjoittaminen & betaaminen