Girugamesh-haaste

Yleistä keskustelua kirjoittamisesta - haasta tai ota haaste vastaan, etsi inspiraatiota tai betaa.

Valvojat: Amber, Ujelo

Re: Girugamesh-haaste

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Heinä 14, 2010 9:45 am

Päivittelin taas pitkästä aikaa aloitusviestiin osallistujien muuttuneita ja uusia ficci-ideoita. ^^ Erring ja Jamie, olette ainoat, jotka eivät ole vielä lyöneet lukkoon ideaansa. Jamie saattaa tietysti olla vieläkin liian järkyttynyt siitä ideasta, jonka keksimme hänen puolestaan Giru-miitissä...

Uusi Giru-miitti kuulostaa muuten hyvältä, mutta heinäkuuksi on taidettu sopia jo muutama miitti eri puolille Suomea ja elokuuksi suunnitellaan jo Merry- ja Dir en grey -miittejä. ^^; Anraf, miltä kuulostaisi, jos siirtäisin Diru-miitin suosiolla syksyyn, ja Giru-miitti yhdistettäisiin Merry-miittiin? Yksi iltapäivä Tour 2010 NOW'ta ja ficciavautumista Girusta kiinnostuneille ja loput ajasta Merry-maratonia?

Anyway, nyt kun ainakin melkein kaikki tietävät, mistä kirjoittavat, on aika kirjoittaa! Annan teille pari päivää aikaa varautua ja ilmoitan, että 16.-22.7. (perjantaista torstaihin) pidetään kirjoitussprintti. Tarkoitus on siis kirjoittaa tuona aikana mahdollisimman monta sanaa ja kertoa sitten muillekin, paljonko tuli kirjoitettua. Kuten kaikessa pikakirjoituksessa, laadulla ei tässäkään ole mitään väliä eikä kirjoitettua tekstiä tarvitse koskaan julkaista - tärkeää ei ole se, mitä kirjoittaa, vaan se, että ylipäätään kirjoittaa. Jos teksti ei miellytä, voit vapaasti poistaa sen - mutta vasta ensi viikon perjantaina.

Anraf, shy-rebel ja mahdolliset muut ficcinsä valmiiksi saaneet: Jos teette ficceihinne vielä muutoksia, ne kelpaavat kirjoitetuiksi sanoiksi, mutta aiemmin kirjoitettu teksti ei.

Kopioi tästä päivälista ja postaa se. Käy viikon aikana muokkaamassa kirjoitetut sanamäärät paikoilleen.

pe 16.7. ____ sanaa
la 17.7. ____ sanaa
su 18.7. ____ sanaa
ma 19.7. ____ sanaa
ti 20.7. ____ sanaa
ke 21.7. ____ sanaa
to 22.7. ____ sanaa
YHTEENSÄ _____ sanaa

Niitä, jotka eivät kirjoita tai kirjoittavat liian vähän, on sallittua ja jopa toivottavaa ruoskia julkisesti. Etkö malta odottaa jonkun tietyn ficin julkaisua? Kerro se kirjoittajalle! Myös lupaukset ja vedonlyönnit otetaan innolla vastaan. Aloitan itse: Jos en saa viikossa aikaan vähintään 10 000 sanaa, virkkaan itselleni mekon kumilenkeistä ja osallistun seuraavaan Giru-miittiin siihen pukeutuneena. Lisäksi lupaan, että jos joku kirjoittaa minua enemmän, käyn kommentoimassa kyseisen henkilön kaikkia Lafiin postattuja ficcejä. x)
Kirjoitan, kun saan inspiraation, ja varmistan, että saan inspiraation joka aamu kello yhdeksän. -- Peter de Vries

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

Re: Girugamesh-haaste (kirjoitussprintti 16.-22.7.)

ViestiKirjoittaja altesse » Ke Heinä 14, 2010 12:38 pm

gnrbu hyvä, nyt ei pidä järjestää mitää kirjoitusprinttejä kun ensinnäkin olen suomenrajojen ulkopuolella ja toiseksi omat aivosoluni keksivät toisen idean. Suomeksi sanottuna altesse ei tiedä enää mistä kirjoittaa.

Okei kummatkin ideat pursuavat draamaa ja ovat AU'ta. Pääosan vie kummassakin Satoshi, mutta...
Täällä ollaa lievästi sanottuna kusessa.
Kun ruumiini ajattelee... On ihollanikin sielu
Colette, la retraite sentimentale
Käyttäjän avatar
altesse
Basso

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Heinä 14, 2010 12:41 pm

^ Tuohonhan on helppo ratkaisu: Kirjoita molemmat. :D
Kirjoitan, kun saan inspiraation, ja varmistan, että saan inspiraation joka aamu kello yhdeksän. -- Peter de Vries

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

ViestiKirjoittaja elmeri » Ke Heinä 14, 2010 2:20 pm

vähän ovela toi kirjotussprintti ! ehkä mäkin saisin nyt jotain muutaki aikaseks ku ton puolen sivun random härpäkkeen. :'D

mut siis munkin suunnitelmat on vähän muuttunu, mut kyl ne merimiehet liittyy siihen silti, ei vaan niin kovin paljoo. öö eli siis manatseri on sitä mieltä et jätkien pitää pitää vähän lomaa ja se sysää ne sitte viikonloppu risteilylle pitämään hauskaa! ( tosi hauskaa ... ) mitäs sitten tapahtuukaan kun ryo meinaa jäätyä kannelle jutellessaan satoshin kanssa henkeviä ja shuu ja nii jää kahdestaan kittaamaan kaljaa? + paljastan sen verran että niillä on kaikilla yhteinen hytti. älkääkä sit odattako liikoja, en oo kirjottanu viime kevään jälkeen... mut tästä se lähtee !
ainut ongelma täs on vaan se, etten mä tiedä mistä alottaisin kirjottamaan. XD

ja ois ihan kiva täl kertaa päästä sinne miittiin, mikälisikäli uskallan ja oon tervetullu \,,/
ava valerina_haci @ LJ
ex raitanauha
Käyttäjän avatar
elmeri
Syntikka

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Heinä 14, 2010 2:34 pm

^ Aloita siitä hetkestä, kun pojat istuvat pelastusveneessä keskellä merta laivan törmättyä jäävuoreen, ja anna heidän kertoa tarinaa taaksepäin selvittääkseen, kenen syytä törmäys oli? ...no, ehkä ei ihan noin, mutta itse kyllä tykkään aloittaa jutun jostain mielenkiintoisesta tilanteesta. Olen huono esittelemään hahmoja tai paikkoja erikseen, joten minusta on helpointa keksiä ensin tapahtuma ja näyttää sitten, kuinka hahmot siihen reagoivat.

Siihen, että sprintti alkaa vasta ylihuomenna, on kaksi syytä. Ensinnäkin se, että useimmat ehtivät toivottavasti siihen mennessä huomata uutisen. Toiseksi se, että ihmisillä on aikaa suunnitella, mitä kirjoittaa. Ajatuksenvirtaa kirjoittamalla saa paljon sanoja, mutta suunnitelmaa seuraamalla saa yhtä paljon mutta parempia sanoja. Kannattaa siis käyttää tämä päivä ja huominen siihen, että pistää vaikka ranskalaisille viivoille ficin tapahtumat aikajärjestykseen, ja viikonloppuna saattaa huomaamattaan kirjoittaa koko jutun valmiiksi. ^_~

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

ViestiKirjoittaja paramnesia » Ke Heinä 14, 2010 4:11 pm

Mä en kyllä taida luvata yhtää mitään. Olen viikonlopun töissä ja näillä helteillä olen niin puoli kuolut väsymyksestä työpäivän jälkeen, ettei kirjoittaminen taida hirveämmin onnistua. Yritän toki, mutta en usko pääseväni oikein puusta pidemmälle. Viikon ainoa vapaa päivä on perjantai ja senkin olen sopinut jo muihin menoihin. Että hellurei ja hellät KamexRyo hetket :D

ps. joten nyt onkin ihan sallittua ruoskia mua kirjoittamaan !! tahtoisin saada jotain aikaiseksi.
"Armoa jaat, antaisit mielummin mun syntini kantaa."
ex. bunnyie
Käyttäjän avatar
paramnesia
Basso

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ke Heinä 14, 2010 10:45 pm

Mihin olenkaan ryhtynyt? xD

Noo, täytyy vähän katsoa miten tuon kirjoitussprintin kanssa käy. Kieltämättä tuo kirjoitussprintti on hyvä idea, mutta on vähän esteitä. Kanimme päätti maistaa tietokoneeni johtoa ja melkein poikki menneestä laturijohdosta päätellen hyvältä maistui. Johdon kohtalon on vielä vähän avoin, mutta yritän kirjoittaa jotain, millä koneella nyt sitten ikinä tulenkaan tämän ja ensi viikon datailemaan girujen DVD:n ja mökkeilyn ohella.

Kysymys kuitenkin kuuluu, että saako kirjoittaa tuon sprintin siivellä muita ficcejään vai pitääkö sprinttitekstinkin käsitellä girugameshia? Olen saanut ficcini jo n. pari viikkoa sitten valmiiksi ja odottelen sitä vain takaisin Avalynilta, joka ystävällisesti lupasi betata sen minulle (joten luultavasti saan sen pian myös julkaistuakin). ^^ Sen sijaan koneen uumenissa lojuisi muutama muu ficci, jotka kaipaisivat lisää tekstiä osakseen. :)

Mitä haasteficciin muuten tulee, tulen oletettavasti seuraavan kerran laittamaan viestiä tähän topiciin sen julkaisun puitteissa. ;) Plus uusi Giru-miitti kuulostaa loistavalta idealta tuon Merry-miitin lisäksi tai sen yhteydessä. Toivottavasti pääsisin tällä kertaa mukaan, sillä viimeksi en ollut vielä haasteessa mukana enkä sinne Lintsi-miittiinkään ole toiveista huolimatta tulossa töiden takia...
"Write your imaginary when the nothingness meets the kindest heart."

Käyttäjän avatar
shy-rebel
Vuoden PG

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Heinä 14, 2010 11:20 pm

Shy-rebel: Mikä läppäreiden johtoja nykyään vaivaa? Ensin Nokun, sitten minun ja nyt sinunkin. ^^; Otan osaa, toivottavasti löydät tilalle toimivan ja kohtuuhintaisen.

Periaatteessa sprintti on Girugamesh-ficcien kirjoittajille, mutta eihän mikään estä sinua leyhyttelemässä muiden ficcien sanamääriäsi meidän neniemme edessä. Eli jos tarvitset tekosyyn kirjoittaa, voit käyttää tätä ihan vapaasti.

Miitti kulkee nyt työnimellä Girry-miitti, mietimme parhaillaan ajankohtaa. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

ViestiKirjoittaja Kiyo » Pe Heinä 16, 2010 12:40 am

No ffffuuu-

Ei tule Kiyon sprinttaamisesta nyt mitään. Kone, jolla ficci-suunnitelmani on, on ollut kolmisen viikkoa käyttökelvoton ---> en oo suunnitellut hommaa eteenpäin, joten mulle ei ole vieläkään aivan selvää, mitä aion kirjoittaa.

Sen lisäksi oon reissuilemassa sunnuntaihin asti, joten se haukkaa ison palasen annetusta ajasta.

Kieltäydyn siis ruoskimasta itseäni, paitsi jos joku(/jotkut) ilmottautuu tiistaiksi suunnittelemaan mun kanssa juonen siihen kuntoon, että sitä viitsii alkaa kirjoittaa.

Pakko tosin myöntää, että aloittaminen tuntuu mahdottomalta ajatukselta. "En mä ees osaa kirjoittaa enkä mä saletisti saa sitä valmiiksi, joten miksi tuhlata aikaa ja energiaa johonkin niin turhaan." Olen angstiteini. :( Tarvitsen nyt keppiä ja/tai porkkanaa.
Käyttäjän avatar
Kiyo
Banjo

ViestiKirjoittaja gnrbu » La Heinä 17, 2010 12:03 am

Sprinttini:

pe 16.7. 1 890 sanaa
la 17.7. 1 786 sanaa
su 18.7. 1 366 sanaa
ma 19.7. 1 056 sanaa
ti 20.7.1 045 sanaa
ke 21.7. 2 297 sanaa
to 22.7. 614 sanaa
YHTEENSÄ 10 055 sanaa

Lopputulos: 3. ja 4. luku valmiina, pääsin sanatavoitteeseeni enkä hävinnyt yhtään vetoa.

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ti Heinä 20, 2010 10:31 pm

En jaksanut odottaa torstaihin asti:

Hauraat sydämenlyönnit

Siinähän se nyt olisi, ficcini, josta olen niin paljon vihjaillut ja salaillut sen lopullisia juonikuvioita aina tähän päivään saakka. Tosin nyt en enää jaksa odottaa, kun sain tämän betauksesta ja korjailin virheet. Oli jo pakko päästä heittämään tuo ficci esille. 8)
Parituksena tosiaan Miya/Ryo, kuten uhosinkin ficin olevan crossoveriakin. Biisinä edelleen Herra Ylppöä, pituutta ficillä oneshotin verran ja olen kyllä aika ylpeä siitä, että sain tuon ficin kirjoitettua. ^^ Saapi käydä lukemassa ja kommentoimassakin!
Kiitos myös Girugamesh-haasteesta, tämä on/oli (missä aikamuodossa mun pitää tää mainita, kun sain haasteeni jo kirjoitettua? D:) oikein mukava ja sain pitkästä aikaa kirjoitettua uuttakin tekstiä! Jatketaan Giru-ficcien pelastamista! <3

// Jep, eka PG-tason ficci voiton jälkeen, nyt on jännää. :'D
Viimeksi muokannut shy-rebel päivämäärä Ti Heinä 20, 2010 11:17 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
"Write your imaginary when the nothingness meets the kindest heart."

Käyttäjän avatar
shy-rebel
Vuoden PG

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ti Heinä 20, 2010 10:35 pm

Onnea Shaikulle, joka voitti kolmen gaalapalkinnon lisäksi vielä tämän haasteenkin saadessaan ficcinsä ensimmäisenä valmiiksi ja julkaistua. x)

Uah, Miya/Ryo herättää minussa sellaista sydämentykytystä, että tekisi mieli vain mennä heti lukemaan... mutta yritän kuitenkin säästää sen huomisen työpäivän piristykseksi. :D

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Heinä 21, 2010 11:52 am

Miitistä kiinnostuneet: pitäkää 21.-22.8. kalentereissanne vapaana ja valmistautukaa suuntaamaan Tampereelle. Lisää infoa viikonloppuna, kun saamme keskusteltua yksityiskohdista Anrafin ja Nokun kanssa.

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

ViestiKirjoittaja neo-giri » Ti Heinä 27, 2010 12:07 am

Mun sprintti meni vähän plörinäks kun ei oltu puoliakaan sprinttiviikosta kotona, mutta sain mä jotain aikaseks\o/ Yllättävän paljon näin mun mittapuulla, vaikka ficin ensimmäinenkään osa ei taida olla edes puolessa välissä tai ehkä nyt juuri sen puolivälin paikkeillaXDDD En oo yhtään varma.

Ennen sprinttiä: 690 sanaa
ti 20.7: 548 sanaa
muut päivät: 0 sanaa

Siinäpä se. Teitä ehkä lohduttaa että tän haasteen kunniaks piirsin/piirrän Satoshista ja Ryosta kuvan..? Ja lupaan kirjoitella nyt ahkerammin kun ollaan luultavasti nyt pidempikin aika kotona. Kirjotan kyllä nyt ensin pari osaa kokonaan ennen kuin alotan julkasemisen, sillä en halua mitään puolenvuoden välein- julkasutahtia, joten menee hetko, mutta kyllä se sieltä joskus tuleeXDD

btw grnbu, onko se sun tarjous toimia ton ficin betana viel voimassa, vaikka ficci nyt ei enää oneshotti olekaan? Vai etinkö jonkun toisen betaamaan?
Hyvää kamaa
ex. Piyoko_
Käyttäjän avatar
neo-giri
Basso

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ti Heinä 27, 2010 10:43 am

Hyvä, että muutkin kirjoittivat, vaikka kaikki nyt yrittävätkin väittää kirjoittaneensa niin vähän, etteivät kehtaa tulla kertomaan sitä...

Kuva skanneriin ja näytille. x) Kaikki inspiraatio on tässä vaiheessa tervetullutta. Ja juu, voin kyllä betata pidempääkin ficciä.

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

Because I got bored.

ViestiKirjoittaja Anraf » To Heinä 29, 2010 8:04 pm

Kirjoitin töissä osan ja loput kotona. Siis kauan mielessä kummitelleen songficin Satosta ja Tatsurosta. Nyt se on kutakuinkin valmis, hion vielä vähän ja that's it. Niin, ja betauttaakin pitäis.

Saakohan sen liittää tähän sitten haasteen jatkoksi, vaikka olenkin osallistunut tähän jo toisellakin ficillä? Kirjoitussprinttiin tämä ei näyttänyt ehtivän, mutta toisaalta propseja luulisi heruvan kuitenkin sen aloittamisesta ja valmiiksi saamisesta parissa kolmessa tunnissa? Kiitos. :D
~Here lies what is left of me. The rest is mystery. Ignore thyself.~ (Stan Rice)
Käyttäjän avatar
Anraf
Vuoden tulokas

ViestiKirjoittaja gnrbu » To Heinä 29, 2010 8:09 pm

Toki saat. Mitä enemmän ficcejä, sen parempi. :D

Suositukset | Omat ficit
Käyttäjän avatar
gnrbu
Vuoden Gackt

ViestiKirjoittaja Anraf » Su Elo 01, 2010 7:25 pm

Se songfic on nyt sitten tässä.

Ja huh, olen todella kiitollinen, että PokerFacessa asiat ovat tähän verrattuna sentään vähän paremmalla tolalla (ainakin vielä). o_O
~Here lies what is left of me. The rest is mystery. Ignore thyself.~ (Stan Rice)
Käyttäjän avatar
Anraf
Vuoden tulokas

Edellinen

Paluu Kirjoittaminen & betaaminen