Kirjoittaja shy-rebel » Ti Heinä 13, 2010 12:58 am
A.N.
Lukekaa tämä viesti tarkkaan ennen kuin jatkatte ficin lukemista. Seuraa tärkeä kuulutus koskien ficciä:
Jälleen kerran viittä vaille kuukauden tauon jälkeen Before I Decay saa neljännen lukunsa! Ilmoitettakoon tässä kohtaa jo, että koska viides ja viimeinen luku on hyvin pitkä ja painotan sanaa pitkä, tulen julkaisemaan sen kahdessa (2) osassa. Kyllä, tiedossa on siis periaatteessa vielä kaksi lukua Rukin ja kumppaneiden edesottamuksia tämän tarinan merkeissä. ;)
Mitäs itse tästä neljännestä luvusta... Tässä on vaikuttanut aika paljon musiikki. Kuuntelin tätä kirjoittaessani hyvin paljon musiikkia ja inspiroiduin rakkauslauluista, hakkasin päätä seinään kun kone jumitti ja vei mukanaan kolmasosan luvun sisällöstä. Myös Gazen Mayakashi vaikutti tässä kohtaa eniten, sillä tässä luvussa esiintyvät kohtaukset, joista on ollut puhetta aiemmin: Reitan ja Rukin nojatuoliseksikohtaus - ja varoitan jo etukäteen, se kohtaus on _pitkä. Toiseksi tässä on sitten se itsemurhayrityskin mukana sekä paljon draaman aineksia.
Toivottavasti tämä palopuhe ei nyt pelästyttänyt teitä pois, vaan täyttäisi odotuksenne! ^^
4. osa
Petoksia ja tunnustuksia
He sanovat, että rakkaus sokeuttaa meidät kaikki. Lopulta me kaikki sydämemme menettäneet sielut kuljemme kuin sumussa vaaleanpunaiseen utuun kääriytyneinä. Silloin leijailemme niin korkealla haaveissamme, että alas on vaarallisen pitkä pudotus.
Ja se sattuu.
Voisiko myös olla, että kaikki nimet unohtuvat jonnekin kauas, kun on tunteidensa vietävänä? Sillä minusta tuntuu siltä tällä hetkellä. Minusta tuntuu siltä, että olen kadottanut rajan työni ja yksityisen elämäni välillä. Kaikki on sekoittunut samaksi sopaksi, enkä ole varma, pidänkö sen mausta. Osaatko sinä sanoa tähän mitään?
Minun hyvä ystäväni on nimeltään Yuu, mutta hän käyttää itsestään nimitystä Aoi. Aoi taasen on sutenöörini, joka ei keinoja kaihda hankkiessaan minulle asiakkaita. Olen jo unohtanut hänen oikean nimensä, joka paikasta kuulen hänen olevankin Aoi eikä Yuu. Niinpä minäkin kutsun häntä sillä nimellä. En minä enää erota, missä menee raja noiden kahden nimen välillä.
Aoita rakastaa yli kaiken nuorukainen nimeltä Kouyou. Hän on rikkaan perheen vesa, levoton tapaus, joka ei tiedä mitä elämältään tahtoo. Ainakin hänellä on jo tuleva vaimo. Kaikki tuntui vähän väliä kaatuvan hänen niskaansa, mutta sitten eräänä yönä hän kohtasi elämänsä miehen. Rakastuneen nimi muuttui Uruhaksi, koska miesten suhde oli salainen. Sillä nimellä minäkin opin tuntemaan tuon nuorukaisen.
Kailla oli rastat, jotka hän oli ottanut - minulle tuntemattomasta syystä. En enää saanut suutani auki hänen seurassaan, sillä hän tuntui lakastuvan silmissä. En tarkoita, että hän kuihtuisi, mutta Kai näytti siltä, kuin jotain hyvin tärkeää ja rakasta puuttuisi häneltä itseltään. Ja miksi hän salasi nimensä niin hyvin, etten minäkään ollut sitä koskaan kuullut? Olin aina pitänyt häntä Kaina, en minkään muun nimisenä.
Mitä taasen tulee Reitaan? En osannut yhdistää häntä menestyneeseen liikemieheen nimeltä Akira, joka raatoi töissä siinä missä muutkin työssäkäyvät. Mutta minä tiesinkin hänen salatun elämänsä, johon liittyi rattopoika. Siinä kaikki sitten olikin, en tiennyt sen enempää tuosta Reitasta, jota en tuntenut muilla nimillä.
Tässä on näyttävästi käynyt juuri niin kuin sanottiin: rakkaus sumentaa kaiken ympäriltään ja pitää utuisessa otteessaan aina loppuun saakka. En voi kuvailla, millainen tuo loppu on. Se on henkilökohtainen mielipide, mutta minun rakkauteni loppu...
Se oli täynnä petoksia ja salattuja asioita, joista minulla ei ollut aavistustakaan siitä lähtien, kun sotkeuduin tiukemmin tähän verkkoon.
En tunne sinua enää niin kuin ennen.
Olet mennyt kauemmas ja kadonnut sinne, mistä ei voi enää kääntyä takaisin.
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Et ole oikeastaan kertonut, miltä tuntuu panna niin menestynyttä miestä", Aoi sanoi minulle eräänä iltana, kun olin laittautumassa Reitaa varten. "Olemme jutelleet nykyään aina vain harvemmin, Ruki."
"Minulla on töitä", huomautin pursottaessani hopeisesta pullosta muotovaahtoa kädelleni. "Sinulla on Uruha, jonka kanssa olla. Minulla on asiakkaani."
"Oletko mustasukkainen Uruhasta?" mustatukka kysyi nojaillessaan tavalliseen tapaansa kylpyhuoneemme ovenkarmia vasten.
"En tietenkään", älähdin katsoen ystävääni peilin heijastaman kuvajaisen kautta. "Ehkä alussa olin yllättynyt, mutta nyttemmin olen tottunut Uruhaan. Hän todellakin tarvitsee sinut vierelleen."
"Kiitos", Aoi hymyili. "Kihlauksemme oli kyllä niin hartaasti odotettu juttu, että sitä sopii juhlia tänään."
"Ai, menettekö taas syömään ulos?"
"Ehkäpä. Ja elokuvissa emme ole käyneet aikoihin, seksiä nyt on ollut..."
Aoi nätti haaveelliselta, romantikko kun oli itsekin. Ehkäpä hän oli lukenut tätä iltaa varten jonkin uuden harlekiinikirjan... Katsoin häntä vain päätäni pudistellen ja yritin samalla laittaa ruskeaa tukkaani ojennukseen.
"Sano vain suoraan, että haluatte olla kaksistaan?" autoin toista löytämään oikeat sanat.
"Minä niin jumaloin tuota sinun kykyäsi osata lukea ihmisten ajatukset! Kiitos!" mies huudahti ilahtuneena.
"Hyvä on. Minä jään Reitan luokse yöksi."
"Luulenpa, että teet sen ihan mielelläsi."
Aoi tukeutui paremmin nojaamaansa ovea vasten ja katsoi minua merkittävästi. Kyllä hän taisi tietää, mitä pienoista vispilänkauppaa minulla oli tämän suosikkiasiakkaani kanssa.
"Minä vain pidän hänestä kaikkein eniten", totesin tyynesti. "Reita on mukava mies."
"Ja äärimmäisen hyvän sängyssä, niinkö?" sutenöörini lisäsi. "Sano nyt vain, että hänen kanssaan on kiva naida."
"No hyvä on, hän on uskomattoman hyvä sängyssä. Kuka se tässä on mustasukkainen?" hämmästelin leikilläni. "Ihan kuin sinua harmittaisi se, etten ole enää niin usein sinun ja Uruhan jaloissa?"
"Yhyy, minä suorastaan kaipaan sinua minun ja Uruhan sänkyyn", Aoi vastasi dramaattisesti kättään huitoen. "En voisi elää ilman sinua, Ruki."
Naurahdin:
"Iso mies, kyllä sinä ilman pienempää miestä selviät."
Hän kuulosti kumman vakavalta sanoessaan nuo sanat, joihin yritin vain keksiä mahdollisimman huolettomat vastaukset. Aoin sarkasmi oli kuitenkin juuri sitä, mitä tarvitsin ennen tulevaa koitostani.
"Mitä sinä aiot tehdä hänen kanssaan tänään?" mustatukka kysyi tullessaan lähemmäs minua ja pienenpientä ehostusreviiriäni, joka käsitti vanhan lavuaarin ja peilin. "Minusta tuntuu välillä siltä, etten kysele tarpeeksi sinun kuulumiasiasi."
Hän auttoi minua oikomaan hiuksiani sen verran, että sain ne sojottamaan tahtomallani tavalla. Mies vaikutti aivan huolehtivalta äidiltä, joka auttoi teini-ikäistä poikaansa valmistautumaan tulevia treffejään varten.
"Kysyt ja huolehdit minusta jo aivan kylliksi", vastasin toisen laittaessa minulle lempikoruani kaulaan. Se oli yksinkertainen ristiä esittävä koru, jonka hän oli ostanut minulle joskus kauan sitten, kun olimme olleet Harajukulla kuluttamassa aikaamme. Siitä oli jo ikuisuus. Toiseksi koruksi sutenööri laittoi kaulaani kauniin hopeisen korun, jonka alkuperää en enää muistanut.
"Niinkö?"
"Aivan niin."
"Sinä se et muutu koskaan, Ruki. Toisin kuin minä."
"Mitä tarkoitat?"
Olin hämmästynyt tuosta lauseesta. Aoi ei kovinkaan usein heittäytynyt noin sentimentaaliseksi, että alkoi avautua syvimmästä tunteistaan minulle kesken hiustenlaittoni kylpyhuoneessamme. Ja Uruha oli kohta puoliin tulossa myös paikalle, mitäköhän hän pitäisi siitä, että näkisi unelmiensa miehen parkumassa vessanpöntön ääressä. Aoi kun itki vain silloin, kun oli ollut baarissa valomerkkiin asti.
"Olet aina oma itsesi", ystäväni sanoi viimein, kun oli vielä tarkistanut, että meikkini olivat mallikunnossa. Mies suihkaisi vielä muutaman kerran hiuslakkaa hiusteni suuntaan ja sitten olin valmis. Olin valmis lähtemään uudelle työkeikalle Tokion kalleimmalle asuinalueelle.
Vaatteideni kanssa olin taistellut aiemmin, valittanut Aoin kanssa kilpaa, ettei meillä ollut ollenkaan hyviä vaatteita tärkeää iltaa varten. Olin soittanut Kaille kysyäkseni häneltä apua, mutta hän ei vastannut soittoihini koko päivänä. Lopulta olin luottanut omaan vaistooni ja laittanut ylleni valkoisen kauluspaidan ja mustan liivin sekä mustat housut. Käteni verhosin mustilla, kiiltäväpintaisilla käsineillä. Kengät tosin olivat upouudet, ne Aoi oli ostanut minulle aivan lähiaikoina. Ihan vain huvin vuoksi, sellainen mies hän oli.
Tahdoin olla parhaimmissani, kun toteuttaisin Reitan unelman harrastaa seksiä hänen uskollisessa nojatuolissaan. En tiedä, miksi tahdoin viedä tämän asian niin tärkeäksi itselleni, sillä kyseessähän oli vain asiakkaani toteuttamaton fantasia. Olin toteuttanut ennenkin asiakkaideni kummallisuuksiin asti venyneitä toiveita, tämän ei olisi pitänyt olla minulle ollenkaan hurja juttu.
Mutta se olikin Reitan fantasia. Olin suunnitellut sitä niin kauan; olin miettinyt pääni puhki, miten voisin yllättää hänet.
"Minä vien sinut sinne", Aoi tarjoutui ottaessaan autonavaimet taskustaan. "Saan viettää sinun kanssasi vielä muutaman villin hetken poikamiehenä, kunnes minusta tulee varattu mies - virallisesti."
"Voi sinua", nauroin kiskaistessani nahkatakin ylleni eteiseen päästyäni. "Oletko niin huolissasi siitä, että sinä voisit jonain päivänä sanoa olevasi sitoutunut?"
"Kaikissa kirjoissani päähenkilö toivoo aina tavoittavansa nuo sanat", mustatukka hymyili pörröttäessään tukkaani jopa liiankin veljellisesti. "He eivät vain koskaan saavuta sitä toisin kuin minä nyt."
"Sinun kirjoissasi", hymähdin paetessani pois hänen kätensä alta työlaukkuni kanssa, joka oli olallani.
"Minun kirjoissani", toinen toisti avatessaan oven. "Ethän sinä koskaan lue niitä kirjoja. Vai?"
Katsahdin vielä lähtiessäni peiliin, jossa näin itseni. Olin omasta mielestäni aivan tarpeeksi hurmaavan näköinen, kerrankin minulla oli siistit vaatteet eikä tavallisia arkivaatteitani, kun menin Reitan luokse.
Minun ei tarvinnut enää sanoa itselleni, että pärjäisin. Minä tiesin, että pärjäisin tänäkin iltana niin hyvin, että saisin suuren summan rahaa.
Ja sitten olisin taas askeleen lähempänä varmaa tulevaisuuttani, johon Reita ei tosin kuulunutkaan.
Autossa Aoi soitti hittejä, jotka vannoivat ikuisen rakkauden nimeen. Kukaan ei jäisi koskaan yksin eikä kenenkään tarvitsisi olla piilossa laulujen laulajan luvatessa olevansa aina muiden rinnalla. Pitäisi huolen edes itsestään ensitöikseen.
~~~~~~~~~~~~~~
Minulla ei ollut aavistustakaan, että Aoi oli koko ajan suunnitellut juhlia selkäni takana. Hänen oli määrä pitää riehakkaat juhlat Uruhan ja "muutamien" ystäviensä kanssa. Toisin sanoen paikalle oli kutsuttu niin monia ihmisiä, jotka vain tuo lemmenpari tunsi. Heitä oli tulossa sankoin joukoin pieneen asuntoomme, joka ei käsittänyt sellaista ihmismäärää. Musiikki tulisi pauhaamaan täysillä, juomat virtaisivat ja syötävää riittäisi. Nauru raikaisi ja kun aika koittaisi, äänet vaihtuisivat ihastuneisiin huokauksiin, kun Uruha ja Aoi esittelisivät kihlasormuksiaan. Kaikki oli niin täydellisesti kuvitettuna Uruhan mielessä.
Nämä olivat hänen visionsa tulevasta illasta, joita ystäväni tuki kaikin mahdollisin tavoin. Muun muassa ajattamalla minut niin kauas, etten voisi tulla aivan heti kotiin keskelle juhlaa, jota kutsuisin ensitöikseni kaaokseksi. Tämä tulisi tapahtumaan minun tietämättäni. Uruha oli halunnut pitää kunnon kotibileet luonamme voidakseen todistaa koko bilekansalle, kuka hän oikein olikaan.
Ikävä kyllä hunajahiuksinen ei tiennyt sitä, että hänen sulhasensa oli kutsunut paikalle erään henkilön, joka merkitsi mustatukkaiselle melkein yhtä paljon kuin toinenkin mies. Ja mitä kaikkea tapahtuisikaan sitten, kun kaikki salat tulisivat julki?
Petosten verkko oli kudottu valmiiksi. Se oli odottanut, vartonut ja unohtunut, kunnes se nousi pintaan ja ajan kuluttamana oli valmis hajoamaan käsiin minä hetkenä hyvänsä. Se antoi vain vielä lisäaikaa odotukselleen saadakseen tuhoutua kutojiensa käsiin entistä suuremmalla fiaskolla.
Tiedäthän sinä, että olet minulle hyvin tärkeä?
~~~~~~~~~~~~
Sinä iltana olin jännittynyt entisestään. Olin innoissani, kun näin auton ikkunasta piirtyvät korkeat kerrostalot, jotka olivat Aoin mielestä nykyajan linnoja. Kaahailimme tuttuun tapaamme musiikin huutaessa avoimista ikkunoista muulle maailmalle, kun mustatukkainen pysäytti autonromunsa tutuksi käyneen talon kohdalle.
"Voi olla, etten pääse hakemaan sinua", kuskini pahoitteli. "Tule metrolla tai jollain vastaavalla."
"Aoi, olen tullut sata kertaa ennenkin muulla kuin sinun kyydilläsi töistä", muistutin. "Ei minun tarvitse pelätä, että joku hyökkää kimppuuni."
"Hyvä on", sutenööri vastasi. "Ajattelin vain muistuttaa sinua."
Tarrasin hansikoidun käteni auton omistajan käsivarteen.
"Aoi, älä ole huolissasi minusta. Vietä Uruhan kanssa hyvä ilta, niin minäkin teen Reitan kanssa."
Mies hymyili aurinkolasiensa takaa, mutta en nähnyt hänen katsettaan tai silmiään, jotka viestivät jostain muusta sillä hetkellä. Olin niin innoissani, etten tahtonut enää hukata hetkeäkään muun kuin Reitan ajattelemiseen.
"Tiedätkös, toisinaan minusta tuntuu, että pidät siitä Reitasta enemmän kuin annat muiden uskoa", ystäväni sanoi ennen kuin nousin pois kyydistä.
"Sinä kuvittelet", hymähdin. "Rakkaus on tehnyt sinulle tepposet, romantikko."
Läimäytin oven kiinni ja vilkutin hänelle ikkunan kautta vaihtamatta sen ihmeellisempiä sanoja. Seurasin katseellani, kuinka hän ajoi tiehensä auringonlaskun siivittämänä horisonttiin, jota pakokaasut ahdistelivat. Tämä hetki toi jotenkin mieleeni ensimmäisen kertani, kun olin menossa Reitalle. Siitäkin hetkestä oli jo niin monen monta viikkoa, kuukauttakin, etten ollut tullut ajatelleeksi ajan nopeaa kulumista sen suhteen. Oliko siitä tosiaan niin pitkä aika? Minusta tuntui vain siltä, että aika olisi pysähtynyt ja kaikki olisi ollut omaa hidasta aikaansa, jota ei tarvinnut laskea.
Kiirehdin hotellimaiseen aulaan, jossa tuttu mies toivotti minut haukotellen tervetulleeksi. Vastasin kohteliaan virallisesti miehen toivotukseen ja riensin omatoimisesti hissille. Vanhuksen ei ollut tarvinnut nousta enää aikoihin tuoliltaan tilaamaan minulle hissiä. Osasin sen maneerin vallan hyvin itsekin enkä tahtonut rasittaa papparaista. Katsokoon hän vaikka TV:n visailuohjelmia minunkin puolestani.
Hissi lipui ylhäisessä kuilussaan aina ylimpään kerrokseen ja ilmoitti määränpään saavuttamisesta iloisella kellonsoitolla. Olisin voinut yhtyä siihen iloon, joka tuntui huokuvan tuosta äänestä. Olin niin odottanut tuota iltaa, jolloin saisin tavata Reitan uudestaan. En ollut kuullut hänestä sitten viime kerran, kun olimme maanneet sohvalla. Olin vain lukenut lehdestä, että Akira Suzukin yhtiö oli tehnyt uskomattoman hyvät kaupat toisen yhtiön kanssa. Tietenkin olisin voinut haljeta ylpeydestä, mutta päätin hillitä itseni silloin. Nyt en tahtonut hillitä itseäni enää turhan takia.
Kipitin nopein askelin käytävän päässä olevan oven luokse ja painoin ovikelloa kaksi kertaa. Sirisevä ääni kaikui eteisen käytävällä, huoneiden seinillä ja kantautui lopulta Reitankin korviin. Pystyin kuvittelemaan sieluni silmin, kuinka hän nousisi työpöytänsä äärestä, sammuttaisi pöytälampun, kulkisi olohuoneen poikki käytävään vilkaisten samalla ohimennen ikkunoiden näyttämän maiseman suuntaan, kävelisi levollisin askelin ovelle asti ja...
Avaisi oven nähdäkseen minut ja hymyilevät kasvoni, kun kohtasimme jälleen tuossa merkittävässä asunnossa.
"Hei", sain sanotuksi, kun jo astuin sisälle eteiseen, jonka väritys oli muuttunut punaiseksi sitten viime näkemän. Se sopi paikkaan jollain tavoin erinomaisesti. Paremmin kuin kuolettava valkoinen, joka sai eteisen näyttämään hieman laitosmaiselta.
"Hei, Ruki", Reita vastasi samoin sanoin.
Sen enempää ei vaadittu. Emme olleet nähneet kokonaiseen kuukauteen, sillä Reitalla oli ollut kiireitä bisnestensä kanssa. Olin melko kateellisena seurannut hänen televisiossa näytettyjä haastattelujaan, ne kaikki muut ihmiset - paitsi minä - saivat nähdä hänet silloin. Vaikka olinkin ylpeä hänen saavutuksistaan...
Painoin hänet selkä seinää vasten ja hukutin miehen intohimoisiin suudelmiini, jotka olin säästänyt juuri häntä varten. En ollut edes riisunut takkiani, kun jo halusin upottaa huuleni vasten hänen omiaan. Siinä me suutelimme himoiten toisiamme, eteisessä, vaikkei Reita niin paikasta pitänytkään. Hän tahtoi minua yhtä lailla, kiersi kätensä ympärilleni oikean käden painautuessa hiusteni sekaan ja vasemman koskettaessani niskaani. Mies syvensi suudelmaamme, veti minut niin lähelle itseään kuin vain pystyi ja nenärätin kangas tuntui karhealta kasvojani vasten, kun hän helli minua eteisen punaista seinää vasten painettuna.
"Olen odottanut tätä iltaa", kuiskasin asiakkaani korvaan, kun erkaannuimme viimeisimmästä suudelmastamme. Seisoimme toisiamme vasten, mutta otin askeleen taaemmas voidakseni riisua takkini pois yltäni.
"Niin minäkin", mies vastasi yhtä hiljaisella, mutta jännittyneemmällä äänellä. "Olin juuri kaatamassa meille lasillisia, kun soitit ovikelloa."
"Voi, anteeksi", sanoin muka nolostuneena. "Ei ollut tarkoitus keskeyttää puuhiasi."
"Ei se mitään", mies vastasi silittäessään poskeani. "Voin jatkaa sitä nyt, kun saavuit. Saat päättää, mitä me juomme."
"Kuulostaa mielenkiintoiselta", ilahduin ja ojensin pois otetun nahkatakkini Reitalle. Saatuaan vaatekappaleen haltuunsa mies laittoi sen henkariin omien takkiensa joukkoon. Hän tarttui minua käsistä kiinni ja lähti johdattamaan minua mukanaan peremmälle asuntoonsa. Vasta silloin tarkastelin häntä paljon tarkemmin; miehellä oli yllään Sex Pistolsin nimeen vannonut t-paita ja mustat housut, jotka jokainen punkkari olisi tahtonut itselleen. Saavuimme tyylikkääseen olohuoneeseen, jossa pauhasi Reitan suosikkibändi, jonka laulaja, Johnny Rotten, lauloi kaipaamastaan anarkiasta. Jollain tavoin se biisi sopi tilanteeseen.
Kutkuttava jännitys paistoi meidän molempien kasvoilla hymyn muodossa. Nämä tuntuivat olevan vähän kuin treffit, vaikka kielsin asian jyrkästi. Ei, ei, ei sinnepäinkään. Mitä sinä oikein kuvittelit? Minä olin täällä vain työasioissa ja sillä siisti. Tämä tilanne saattoi muistuttaa etäisesti ensimmäistä tapaamistamme, jolloin olin ollut epävarma niin menestyneen miehen edessä. Annoin katseeni seurata Reitaa, joka meni hiljentämään musiikin äänenvoimakkuutta pienemmälle asteelle. Ihailin tuota vahvaa selkää, joka oli kääntynyt minua kohti. Kuinka monta kertaa olinkaan kosketellut sitä, jättänyt sormenjälkeni sen hiestä märkään ihoon. Muistin jokaisen selkärangan nikaman sormieni kosketusten alla.
Kunpa hän vain olisi halunnut minua enemmän kuin rattopoikana.
"Mitä sinä haluaisit juoda?" vaaleatukkainen kysyi havahduttaen minut samalla hämmentävistä ajatuksistani, jotka tunkeutuivat taas mieleeni. Rattopoikana minun olisi pitänyt kuunnella asiakkaani puheita tarkasti ja olla alati valmis vastaamaan minulle esitettyihin kysymyksiin.
"Minä... ööh..." sopersin yllättyneenä. "En tiedä vielä."
"Hyvä on", toinen vastasi. "Kaadan sinullekin puolikkaan lasillisen suosimaani viiniä, jonka vanhempani toivat minulle tuliaisiksi Ranskasta. Bordeaux ja sen viinit ovat kovasti vanhempieni mieleen."
"Puhut niin hienoja tavalliselle kaduntallaajalle", huomautin huvittuneena.
"Tjaa, etpä sinä minusta mikään tavallinen ole", Reita totesi hakiessaan kaksi kristallinkirkasta lasia pöydälle, jossa pullollinen hienoa viiniä odotti. "Minulle sinä olet erityinen."
"Kiitos sanoistasi."
Olin joskus kuullut tuon saman lauseen jonkun toisen asiakkaani suusta. Olin vain jo unohtanut kaikki edelliset asiakkaani tavattuani Reitan. Ehkäpä meidän kohtaamisella oli sittenkin jotain merkitystä...
Samalla kun Reita kaateli meille lasilliset viiniään, minä tein tutkimustyötä nojatuolin kanssa. Hylkäsin laukkuni sohvalle ja siirryin tutkimaan tuota merkittävää nojatuolia, joka tulisi kohta olemaan näyttämömme. Huonekalu oli suuri ja mukavakin, se suorastaan houkutteli pehmeään syleilyynsä. Hymyilin pienesti sivellessäni sen kankaalla verhottua pintaa. Olin suunnitellut tätä koitosta niin kauan.
Etsiskelin vipua, jolla nojatuolin saisi muuttamaan asentonsa vaakatasoon. Sellainen vipu löytyi helposti sohvan oikealta puolelta, ja kun väänsin kahvaa alaspäin, koko tuolin selkänoja rojahti alas. Kun tein saman liikkeen toisinpäin, selkänoja kohosi takaisin pystyasentoon. Pääni sisällä huusin heurekaa, kun toistin liikkeen vielä uudemman kerran, vaikka tiesin Reitan katsovan minua kaiketi kummastuneena selkäni takana.
"Maltatko tulla juomaan nämä lasilliset ennen kuin valtaamme sen huonekalun?" mies kysyi huvittuneisuutta äänessään. "Se on ikivanha nojatuoli, tottelee minua melkein käskystä."
"Melkein?" kysyin naurahtaen, kun nousin seisomaan puutuneiden jalkojeni varaan. Olin ollut liian kauan kyykkysilläni tarkastellessani tuota tuolia niin tarkasti kuin salapoliisi ikään.
"Vanhuus tuo huonekaluihin aikanaan oikukkaita piirteitä", miljonääri vastasi kuin kaikilla hänen huonekaluillaan olisi ollut oma persoonansa. Ja jollakin tapaa sekin oli hellyyttävää.
Reita taputti sohvaa vierellään, hän kehotti minua sillä tavalla tulemaan viereensä. Astelin nojatuolin luota hänen luokseen, istuuduin sohvalle miehen viereen ja sain viinilasini, jonka asiakkaani ojensi minulle kohteliaasti kuin herrasmies. Vedin käsineeni pois käsieni päältä ja heitin hanskat pöydälle. Reita katsoi puuhaani mielissään, hän taisi pitää siitä, vaikkei se ollutkaan kovin suurieleinen asia. Reitan käsi lepäsi äkkiä olkapäilläni, sillä tavalla kuten amerikkalaiset miehet tekevät romanttisissa elokuvissa. Ehkäpä vaaleatukkainen oli nähnyt jonkin sellaisen elokuvan lähiaikoina, vaikka olikin vannoutunut toiminnan ystävä omien sanojensa mukaan. Minä en ainakaan sellaisia elokuvia katsonut, vaikka Uruhan myötä olin altistunut lajin siirappisille viettelyksille.
Join juomaani hitain siemauksin voidakseni nauttia tästäkin hetkestä täydellisesti. Viini maistui oudolta suussani, mutta enpä ollut edes tottunut sen juoman makuun. Join enempi Aoin tekemiä drinkkejä, mutta viini oli minulle kokonaan uutta. Se oli niin eurooppalaista, vaikka juoman jälkimaku jäi karvaasti maistumaan nieluuni.
"Tämä hetki tuo jotenkin mieleeni ensimmäisen kertamme", miljonääri kertoi.
"Kuinka niin?" utelin. "Emmehän me juoneet sillä kerralle mitään."
"Mutta sinä olit aivan yhtä ihmeissäsi kuin olet nytkin", mies selitti.
"Enkä ole."
"Olet."
Reita naurahti nähtyään minun mutristelevan suutani kuin pikkulapsi, jolle kerrotaan pötypuheita.
"Ehkä me kaikki vain olemme etsimässä itseämme. Sinä ja minäkin", asiakkaani totesi vielä ennen kuin palasi viinilasinsa kimppuun.
Se oli jollain tapaa totta. Tunsin itseni niin itsevarmaksi tuon asiakkaani rinnalla, että aloin miettiä, mistä se johtuikaan. Olinko kasvanut tuon ajan kuluessa, kun olin kavunnut näin ylös rakastellakseni nuorukaisen kanssa, joka sanoi näkevänsä minussa jotain muuta kuin rattopojan? Vai olinko vahvistunut sen verran, että pystyin kohtaamaan kaikki koitokset hermoilematta enää?
Huuhtelin tulvivat kysymykset päästäni.
"Maistuiko?" Reita kysyi, kun laskin tyhjän lasin kädestäni takaisin pöydälle.
"Maistui, kiitos vain", vastasin kohteliaasti. "En ole vain tottunut tuohon juomaan, joten taidan jättää toisen lasillisen väliin."
"En minä olisikaan tarjonnut sinulle toista lasillista", mies kertoi. "Tahdon nauttia seksistä selvin päin. Haluan muistaa siitä kaiken aina äänistä perimmäiseen tunteeseen asti, joka kumpuaa sisimmästä."
Käännähdin katsomaan Reitaa silmiin. Hänen sanansa kuulostivat fiksuilta, mutta myös niin runollisilta, kun hän avautui tästä asiasta minulle. Kuuliko kukaan muu tällaista asiaa häneltä kuin miehen kallis ja maksullinen rakastaja, joka rahasta kuunteli tarinoita miljonäärin sisimmistä tunteista.
"Mitä tarkoitat?" kysyin hiljaa koskettaen kevyesti puhujan käsivartta, joka näkyi paljaana t-paidan hihan loppuessa vähän ylempänä. "Sinä voit kertoa minulle, jos vain tahdot."
Tahdoin antaa Reitalle aikaa miettiä sanojaan tarkoin. Tahdoin tietää, mitä hän tarkoitti sanoillaan.
Mies mietti hetken hiljaa mielessään, kunnes hän viimein sai sanotuksi sanottavansa:
"Ruki", vaaleahiuksinen sanoi katse minuun käännettynä. "Kumpi on sinulle tärkeämpää seksissä? Tunteet vai toiminta?"
Olin kuin puulla päähän lyöty.
Kukaan ei kysynyt minulta enää tuollaisia. Joskus joku tyttö oli kysynyt minulta tuota asiaa humalassa, mutta siitä suhteesta ei tullutkaan mitään. En tainnut edes koskaan vastata hänelle, vaan lähdin pää painuksissa pois. Minä en tiennyt, mitä siihen kysymykseen olisi pitänyt vastata, joten oli parempi, etten kohtaisi tuota polttavaa kysymystä koskaan. Muutama vuosi sitten tahdoin vain seksiä, en ajatellut sen enempää seurauksia.
Nykyään en voinut enää ajatella muuta kuin toimintaa, vaikka kaikkina noina nuoren aikuisen vuosinani pääni perimmäisessä nurkassa mieleni oli tahtonut vastata kysymykseen. Jospa minä sittenkin olisin tahtonut tietää tunteista lisää. Tietoisuudessani taisi sittenkin olla aukko siinä kohtaa, mitä kutsua mielihyväksi ja hyväksi seksiksi.
"Minä..." änkytin saamatta muodostettua yhtään kunnollista lausetta suussani. Hapuilin katseellani ympäri huonetta, kunnes kohtasin Reitan odottavan katseen. "Öh, mitä sinä toivot seksiltä?"
En ollut valmis tällaisiin keskusteluihin. En varmaan koskaan olisikaan.
"Minä?" Reita hämmästeli. "Minä kysyn tätä samaa asiaa sinulta."
"Samat sanat sinulle", totesin tyyneyttä tavoitellen. "Kerro sinä ensin, mitä sinä tahdot minulta."
"Tunteita", mies vastasi ykskantaan. "Et sinä mikään tunteeton ole, mutta minä tahtoisin tietää, että oikeasti nautit ajasta kanssani, Ruki. Se kuuluu minusta olennaisesti rakasteluun."
Jotkut ihmiset valehtelevat orgasminsa. Kai minä sitten valehtelin tunteeni, mutta tyydyin sanomaan Reitalle vain nämä sanat, joissa kaikui kiihtymykseni:
"En ole kovin varma, mitä minun pitäisi sanoa tuohon. Olen rattopoika, minä en rakasta asiakkaitani niin, että niitä voisi verrata rakastuneiden tunteisiin. Minun pitäisi vain tarjota asiakkailleni sitä, mitä he eivät saa. En tiedä, voiko niitä tunteita kutsua sinun määrittelemiksi tunteiksi... Mutta minä itse en tahtoisi nojautua pelkän toiminnan varaan. Olen ristiriidassa koko seksin kanssa!"
Minä olen rattopoika. En minä voi koskaan rakastaa asiakkaitani samalla tavoin kuin he väittivät rakastavansa minua. En uskonut heitä sen paremmin kuin hekään minun sanojani, joita kuiskin heidän korviinsa maatessani heidän kanssaan.
Tunnelma tuntui olevan pilalla. Olin aivan sivuraiteilla ajatusteni kanssa. Tahdoin vain unohtaa kaikki ajatukset saman tien ja heittäytyä mielen autuaaseen tyhjyyteen. Halusin tuntea jotain suurempaa, jota en voisi kuvailla sanoin.
Reita silitteli selkääni rauhoittavasti ja se tuntui lohduttavalta. Nojasin pääni käsieni varaan, kun tunsin kosketuksen selälläni. Miehen käsi liukui selälläni ylös ja alas, kunnes vaaleatukkaisen pää nojasi olkapäätäni vasten. Nojauduin paremmin häntä vasten.
"En kysy sinulta sitä enää, jos et tahdo sanoa", miljonääri sanoi hiljaa. "Et ole selvästikään vielä löytänyt etsimääsi."
"Mitä?" kuiskasin.
"Sitä minäkään en tiedä. Mutta tiedän kuitenkin sen, joka voisi lohduttaa sinua entistä enemmän tänä iltana. Ehkäpä sen avulla löydät myös takaisin oikealle polulle."
"Kerro siitä minullekin", pyysin, vaikka aavistinkin jo, mitä hän tarkoitti hellillä sanoillaan.
Miehen huulet kurottautuivat painamaan suudelman kaulalleni. Inahdin hiljaa, kun huulet imivät herkkää ihoani ja hampaat näykkäisivät suudeltua kohtaa uudemman kerran. Kapusin asiakkaani syliin hajareisin saatuani tilanteen tasosta kiinni. Me olimme jo aloittaneet rakastelun ja yritin karistaa ajatukset mielestäni. Pirullinen esileikki, se oli melkein saanut minut itkemään turhan takia. Kiersin jalkani Reitan ympärille, käteni etsiytyivät toisen vartalon ympärille ja taivutin päätäni taaksepäin huulten ahmiessa ihoani ahnaammin. Vahvemmat käsivarret lukitsivat minut syleilyynsä ja hakeutuivat alemmas tunnustelemaan takamustani. Kehräsin mielissäni, kun samalla hivutin omat käteni toisen selkää pitkin.
"Eihän meidän tässä pitänyt rakastella", huokaisin vaihdettuani suudelman vaaleamman miehen kanssa. "Kutsuit minut tänne voidaksesi naida kanssani nojatuolissa."
"Siirrymme sinne vasta sitten, kun olosi on parempi", Reita vastasi lempeästi.
"Ei minua mikään vaivaa", mumisin vasten toisen huulia. Samalla annoin hänen tuntea lantioni kiinni hänen omassaan. "Siinä viinissäsi taisi olla jotain, mikä ei ollut minun mieleeni."
"En ihmettele yhtään", toinen totesi. "Mutta jos sinulla kerran on jo parempi olo, voisimme sitten siirtyä varsinaiseen lemmenpesäämme."
"Ja minä haluan tänään sitten äänekästä seksiä", vaadin. "Äänesi on sen verran kiihottava, että tahdon kuulla sitä tänään niin paljon kuin vain mahdollista."
"Saamasi pitää, mutta kukas tässä nyt oikein olikaan asiakas? Sinä vai minä?"
"Tämä kuuluukin työni ehtoihin."
"En olekaan tainnut kuulla tuosta ehdosta."
"Etkä tulekaan kuulemaan."
"Vai niin."
Yllättäen Reita nappasi minut syliinsä paremmin ja nousi kantamuksineen ylös sohvalta. Huudahdin jälleen kerran hämmästyksestä, kun nousin ilmaan pitäen toisesta tiukasti kiinni. Käteni ja jalkani olivat kiertyneet miehen ympärille, hänen kätensä olivat edelleen takamuksellani. Katsoin häntä silmät suurina, mutta sain vastaukseksi vain poikamaisen hymyn, joka kutsui minut mukaan yhteisen leikkimme toiseen vaiheeseen. Naurahdin ääneen saaden kuulla Reitankin nauravan. Pyörähtelimme ympäri huonetta päästen lopulta valokatkaisijan luokse. Olin aivan asiakkaani pauloissa, kun valot sammuivat. Pystyin silti näkemään silmät, jotka kiilsivät himosta pimeydessä. Kosketin sormillani nenärätin kangasta, kun hoipuimme kohti nojatuolia pimeydessä. En kysellyt enää, miksi tuo kangaskaistale oli ja pysyi miehen kasvoilla rakastelunkin aikana. Suutelin Reitan huulia taukoamatta hänen vastatessa jokaiseen suudelmaani yhtä himoiten.
Saavuimme määränpäähämme. Laskeuduimme yhdessä nojatuolin pehmeyden keskelle, minä alle ja Reita minun päälleni. Vaaleampi suukotti minua hellästi, perhosen keveät suudelmat kulkivat huuliltani leuan kautta kaulalleni. Rentouduin ja pudotin jalkani miehen ympäriltä kohdatakseni hänen omat jalkansa. Reitan käsi hapuili tiettyä vipua, jonka avulla voisimme saada nojatuoliseksistämme enemmän irti. Hän löysi etsimänsä kappaleen ja väänsi vipua niin, että rojahdin selkänojan mukana selälleni. Miljonäärin painautuessa tiukemmin minua vasten vaistosin kaiken olevan nyt täydellistä. Hän ja minä miehen uskollisessa nojatuolissa harrastamassa kuumaa seksiä, jonka toteuttamista olimme odotelleet jo tarpeeksi kauan.
Minun alkoi olla liian kuuma vaatteissani, mutta en saanut käsiäni ojennettua niin, että olisin voinut itse riisuutua. Asiakkaani olisi voinut katsella minua silmät suurina ja suu auki, kun olisin järjestänyt pienen esityksen. Tyydyin kuitenkin siirtämään käteni tuttuun tapaani rakastajani housuille ja availemaan niitä sen verran, että saatoin tuntea etumuksen kovuuden. Reita äännähti hurmoksissa kosketukseni voimasta, ja niinpä kosketin hänen herkintä aluettaan uudestaan. Hän piti siitä, kun taas minä nautin hänen huohotuksestaan, jonka sain taas kuulla korvissani.
Äkkiä Reita nousi istumaan päälleni hajareisin. Katsoin häntä kummastuneena, vaikka silmäni olivat enää vain puoliksi raollaan. Sain kuitenkin ilmeelleni vastauksen miehen kiskoessa Sex Pistols-paitaa yltään sellaisella vauhdilla, että se oli vilauksessa ohitse. Katseeni lepäsi miehen paljaalla ylävartalolla, joka helmeili hikipisaroista. Ulkoa tuleva hämyinen valo valaisi hänen rintakehäänsä upeasti. Nautin näkemästäni niin paljon, että hyrisin onnesta kuin kehräävä kissa. Samaa vauhtia mies riistäytyi vapaaksi housuistaan, jotka tekivät pian seuraa lattialla olevalle paidalle. En tehnyt elettäkään auttaakseni, sillä nautin tilanteesta niin paljon, että unohduin siihen. Makasin aivan rentona miehen alla, kun tämä paljasti alastoman vartalonsa vähä vähältä saaden minut haluamaan itseään entistä enemmän.
Ahmin miestä katseellani, kun hän täysin alastomana kumartui taas ylleni. Käteni hakeutuivat vaaleamman niskan taakse ja katsoin miestä silmiin henkäisten terävästi tuntiessani käden tavoittelevan paitani helmaa housujen sisässä. Kuljetin sormiani pitkin nenärätin pintaa ja siitä alaspäin koskettaen miehen huulia. Reita murahti mielissään, mutta keskittyi sitten availemaan mustan liivini nappeja. Olisin tahtonut auttaa, mutta hänen otteensa olivat sen verran päättäväisiä, että vaistosin hänen tahtovan hoitaa tämän osuuden aivan yksin. Ja se oli kyllä ihanaa, kun sain vain maata hänen allaan ja seurailla katseellani, kuinka minäkin paljastuin vähä vähältä seksikumppanini edessä. Kohottauduin kuitenkin hieman ylös, jotta kauluspaidan ja liivin riisuminen olisi helpompaa. Hitaasti, mutta varmasti asiakkaani riisui liivin pois yltäni ja suorastaan heitti sen lattialle. Vääntelehdin hänen allaan miehen sormien siirtyessä sormeilemaan paitani nappeja, jotka odottivat avaajaansa kärsimättöminä.
Huokaisin raskaasti, kun tunsin ensimmäisten nappien avautuvan. Reitan hengitys tuntui kuumalta ihollani, joka hikoili miehen kosketusten ja kasvavan himon myötä. Solisluuni päätyi suudelmien vyöryn alle, kun vaaleatukkainen osoitti sillekin kohdalle himoaan. Vaikersin onnesta. Värähtelin mielihyvästä, kun paitani oli riistetty päältäni ja Reita nojasi päätään rintakehääni vasten suudellen sitä ahnaasti. Pian tunsin huulet kyljilläni ja vinkaisin hämmästyneenä, sillä siellä en ollut vielä kertaakaan tuntenut suudelman rakastavaa kosketusta. Ehkäpä sen olikin tarkoitus saada ajatukseni keskittymään siihen, koska samaan aikaan Reitan kädet ujuttautuivat housuilleni ja avasivat ne haluavan raivokkaasti kuin housuni olisivat olleet aivan turhat, estämässä hänen pääsyään suurempaan nautintoon. Hän pakotti minut koukistamaan jalkojani sen verran, että sai vedettyä vaatekappaleen jaloistani. Tottelin häntä mukisematta vastaan, himosta tukahtuneet huokaukseni kuuluivat huoneessa kilpaa Reitan omien äännähdysten kanssaan.
Viimein tunsin makaavani enää vain boksereissa toisen edessä. Lattialla lojuneet housuni oli raastettu pois peittämästä sääriäni, asiakkaani tunsi olevansa lähempänä todellista päämääränsä. Hän tarttui aikailematta viimeiseen vaatekappaleeseeni ja veti niitä hiljalleen alas paljastaen erektioni niiden alta. Inahdin vastalauseeksi hänen hitaista toimistaan, mutta mies ihasteli edessään olevaa näkyä tyytyväisenä. Pian se ohikiitävä hetki oli ohitse, makasin jalat koukussa ja alastomana asiakkaani edessä. Odotin hänen jo nousevan ja hakevan liukastepurkin laukustani, mutta niin ei käynytkään. Kun olimme nyt molemmat paljaina ja hiestä märkiä, Reita asettui taas makaamaan päälleni ja suukotti minua kuin hän olisi oikeasti rakastanut minua. Suudelmat olivat intohimoisia ja kestivät niin pitkään, että meidän oli lopulta erkaannuttava toisistamme saadaksemme henkeä. Miehen huokailu sai minut huumaantuneeseen tilaan, olimme kuin kiimaiset eläimet kiertyessämme tiukasti toisiamme vasten.
Äännähtelymme kiersi ympäri huonetta, kun Reita liu'utti käsiään pitkin vartaloani. Vaikerrukseni kuului katonrajassa, kun miehen käsi siveli sisäreisiäni kiusoittelevasti, sattumalta kosketus tuntui ohimennen elimelläni. Suutelin vaaleampaa raivoisasti saaden hänet huokailemaan. Käteni valuivat toisen selällä. Hänen terävä huokauksensa leikkasi ilmaa, kun näykkäisin häntä korvalehdestä käännyttyämme hetkeksi niin, että minä sain olla päällä. Nautin hänen äänestään suudellessani miehen vatsaa ennen kuin vaaleampi käänsi minut taas alleen. Rakastin sitä, että hän oli niin reilu kanssani. Muut asiakkaani tahtoivat aina olla joko alla tai päällä, molemmat tuntuivat aivan oudolta vaihtoehdolta heidän mielestään.
Reita toisti nimeäni suudellessamme tuhannetta kertaa, minä hoin hänen nimeään suudelmien pudotessa vartalollani alemmas ja alemmas, kunnes huulten lempeä, mutta haluava sävy tuntui alavatsallani. Voihkaisin kuuluvasti, halusin niin kovasti nauttia tästä ihanasta hetkestä. Nostin lantiotani ylemmäs, tahdoin jo lisää. Reita kuitenkin härnäsi minua kieltäytymällä vielä toteuttamasta toivettani, vaikka olikin yhtä lailla jo siinä pisteessä. Suudelmat tuntuivat sisäreisilläni, jonka johdosta vinkaisin ääneen.
Mutta sen sijaan, että olisi jo hakenut liukasteen, hän siirtyi suukottamaan olkapäitäni. Painoin koukistetut jalkani vasten miehen kylkiä osoittaakseni olevani tosissani haluamiseni suhteen. Sain tahtoni läpi, sillä ei mennyt kauaakaan, kun Reita nousi päältäni ja kiirehti hakemaan kaivatun purkin laukustani. Hengitin tiuhaan tahtiin, jotta saisin häneen vauhtia. En jaksaisi enää kauaakaan, vaikka olisin tahtonut vielä härnätä toista. Ruumiini kuitenkin huusi tyydytystä osakseen minun ollessa lähempänä rajaani. Olisin voinut jatkaa tätä hetkeämme ikuisuuksiin asti.
Pian mies palasi takaisin luokseni ja asettui polvilleen eteeni. Hän aukaisi liukastepurkin hitaasti ja sama tuttu tuoksu leijaili nenääni, vaikka olin himoissani menettänyt kaikki muut aistini paitsi tuntoni, joka ei terästäytynyt äärimmilleen. Vaaleatukkainen levitti jalkojani erilleen ja tein sen enemmän kuin mielelläni. Henkäisin, kun tunsin Reitan työntävän ensimmäisen sormen sisälleni. Hän teki sen ääneti, mutta arvelin hänen vain hillitsevän itsensä taitavasti. Hetkeä myöhemmin toinenkin sormi tunkeutui sisälleni, kunnes valmistelut olivat Reitaa itseään lukuun ottamatta valmiit. Äännähdin taas, tällä kertaa olin oikeasti sitä mieltä, etten enää jaksaisi odottaa kauaa. Toinen ymmärsi vihjailuni ja asettui asemiinsa haarojeni väliin. Miehen kädet kiertyivät lanteilleni ja minä pidätin jännittyneenä hengitystäni. Katsahdimme vielä kerran toisiamme kohden. Reitan lempeä katse vakuutti minulle, että kaikki sujuisi hyvin.
Sen jälkeen hänen otteensa minusta lujeni ja hän työntyi sisälleni kerralla ja niin syvälle, että minun oli pakko äännähtää lujaa sekä kivusta että himosta. Jalkani pysyivät koukistuneina miehen sivuilla, kun hän aloitti työntöjensä sarjan. Ensin ne olivat hitaita ja painuivat syvälle sisääni, mutta löydettyään oikean tahdin asiakkaani nopeutti tahdin mieleisekseen. Jykevä nojatuoli huojui pienesti allamme, kun Reitan lantio painautui omaani vasten. Hänen liikkeensä olivat rajuja sillä kertaa, mutta nautin niistä. Hän huohotti entistä raskaammin, vaalea mies tuntui tekevän kaiken nyt niin eri tavalla kuin ennen. Pimeydessä Reita ei nähnyt muutamia kyyneleitäni, jotka puskivat pintaan silmistäni.
En tiennyt mistä se johtui, mutta minun oli vain niin hyvä olla tuon miehen otteessa rakasteltavana. Minä vääntelehdin hänen allaan ja näin sumentuneella katseellani vartalon, johon yön sininen valo loi heijastuksensa. Takerruin Reitan käsivarsiin huohottaen kiivaasti, tiesin hetkeni koittavan milloin vain. Kynteni tekivät pieniä naarmuja miehen ihoon, mutta hän ei tuntunut välittävän niistä. Hänen omat kätensä jättivät painaumat lanteilleni. Äänemme sekoittuivat toistensa lomaan ja kaikuivat muuten hiljaisessa asunnossa.
Lopulta minusta tuntui siltä, että olin saavuttamassa rajani. Reitan työnnöt olivat nopeita ja ne tuntuivat miellyttäviltä, mutta siitä huolimatta aloin jo olla niin lähellä. Ynähdin merkittävästi ja yritin muuttaa asentoani, kun jo tunsin sen olevan liian myöhäistä. Vaikersin jälleen ääneen, mutta pian se vaihtui huudoksi:
"Reita!"
Laukesin asiakkaani syliin ja tunsin rentoutuvani äkkiä niin paljon, että makasin voimattomana vaakatasoon käännetyllä nojatuolilla. Suljin silmäni väsyneenä, mutta rauhoittuneena. Huohotin tiheään tahtiin, yritin tasata hengitystäni, kun kuulin Reitan huutavan vuorostaan omaa nimeäni - "Ruki!" - ja sitten hän laukesi sisälleni. Mies lopetti työntönsä siihen paikkaan ja nojasi käsiensä varaan, jotka siirtyivät hakemaan vartaloni sijasta tukea nojatuolin kankaasta. Raskas huohotus täytti ilman ympärillämme, kun hänkin yritti saada henkeään tasaisemmaksi. En halunnut maata yksin sohvalla, vaan vedin asiakkaani lähemmäs itseäni. Suukotin häntä kevyesti huulille kuin kiittääkseni tapahtuneesta, johon hän vastasi mielellään. Asettauduimme yhteisestä sopimuksesta makaamaan vierekkäin niin hyvin kuin nojatuolissa pystyi niin tekemään. Olimme tiiviisti toisiamme vasten, ja minun oli lämmin miljonäärin vieressä. Reita kiersi käsivartensa ympärilleni sanomatta yhtään mitään. Nojasin hikeä valuvan pääni vasten yhtä hikistä rintakehää ja huokaisin tyytyväisenä. Tunsin toisen silittävän hiuksiani, kun siirryimme rakastelun jälkihuumaan.
"Se oli taivaallista", kuiskasin hiljaa. Silmäni painuivat pikkuhiljaa kiinni.
"Piditkö sinä siitä niin paljon?" Reita kysyi silitellen päätäni hellästi.
Mumisin vastaukseksi.
"Sinä todellakin olet paras asiakkaani koskaan, Reita", lisäsin hetken päästä.
"Ja sinä paras rakastajani, Ruki", kuului vaaleamman vastaus kuin jostain hyvin kaukaa. "Ja vieläpä ainoa."
Mumisin uudelleen vastaukseksi, kun äkkiä uni ja väsymys sai minusta niin suuren vallan, että silmäni eivät enää auenneet. Äänet poistuivat jonnekin kauas, kun Reita vielä selitti minulle jotain. En muista, vastasinko hänelle enää, kun vaivuin onnelliseen uneen hänen vieressään.
Todellisuus tuntui olevan jossain kaukana, mutta en välittänyt. Tahdoin vain maata siinä Reitan vieressä ja unohtua siihen vaikka ikiajoiksi.
~~~~~~~~~~~~
"Onko kaikki hyvin, kultaseni?" Aoi kysyi nähtyään poikaystävänsä istuvan itsekseen olohuoneen nojatuolissa. Ympärillä oli täysi juhlahumu päällä, mutta hunajahiuksinen kihlattu näytti mustatukan mielestä olevan jokseenkin allapäin. Ehkäpä toinen oli väsynyt, olihan kello jo siirtynyt aamuyön puolelle.
"On", Uruha vastasi nasevasti. "Kaikki on hyvin."
"Ei vaikuta siltä", vanhempi sanoi painaessaan huulensa toisen poskelle. "Sinä tunnut olevan niin yksin täällä, kun muut juhlivat. Keitä he muuten ovat, jotka tulivat kahdentoista aikaan? En tunne heitä."
"En minäkään, mutta ei kai sillä ole mitään väliä", kuului vastaus. "Ainakin he toivat lisää juotavaa mukanaan."
"Niin, se on kyllä totta", mustatukkainen totesi ja kiitti luojaa mielessään, että oli salvannut Rukin huoneen oven ennen juhlien alkua. Hänen ystävänsä ei tiennyt ollenkaan näistä juhlista, ei kihlaparin vieraista eikä edes siitä, kenen rahoilla ne oli kustannettu. Muut pitäisi ajaa viimeistään neljästä pois paikalta, jotta sutenöörille jäisi aikaa siivota paikat ja lepytellä rakastaan makuuhuoneen puolella.
"Miksi Kai on täällä?" nuorempi mies kysyi purnaten. "Tiedät, etten pidä hänestä enkä tietääkseni kutsunutkaan häntä tänne tänä iltana. Olisin mieluummin tahtonut Rukin tänne."
"Niin, mutta Rukilla on töitä tänään", sutenööri vastasi tyynesti. "Ja Kai on minun hyvä ystäväni vuosien takaa. Hän on hyvin pitkäaikainen toverini."
"Jaahas..." Uruha hymähti ja käänsi katseensa pois. Mutta Aoipa ei jäänyt neuvottomaksi oikuttelevan kaunokkinsa kanssa.
"Anna suukko", Aoi pyysi Uruhalta, joka kääntyi kiltisti sen verran tuolissaan, että sai painettua huulensa rakastaan vasten. Se oli hellä suudelma, jonka nähdessään muut ihmiset huokaisivat ihastuneina. Se oli niin kaunista katseltavaa, vielä joku pari tässä maailmassa löysi toisensa ja sai heidän suhteensa näyttämään oikealta sadulta.
Myönnettäköön, ettei yksi vieras ollut hyvillään nähdessään tuon suudelman, jonka rakastavaiset vaihtoivat.
Rastatukkainen mies katsoi syrjemmältä, kuinka Uruha ja Aoi vaihtoivat intohimoisuuteen asti yltävän suudelmansa koko juhlaväen edessä. Muiden ihastellessa kaksikon onnellista rakkautta Kai olisi tahtonut hukuttautua viinaansa. Hän tunsi ikävän pistoksen sydämessään.
Minä olisin voinut olla tuossa sinun paikallasi, Uruha.
Kai puristi mustasukkaisena drinkkilasiaan, joka olisi voinut katketa millä hetkellä hänen vihansa alla. Hän oli vihainen, häntä raivostutti nähdä rakastamansa mies toisen sylissä. Kai olisi tahtonut mennä ja erottaa Aoin ja Uruhan toistensa luota, mutta ei hän voinut. Mies oli liian kiltti ja yritti parhaansa mukaan olla onnellinen muiden puolesta. Se ei kuitenkaan onnistunut, sillä rastatukkainen oli vellonut tuossa vastakaiuttomassa rakkaudessaan niin kauan. Varhaisnuoruutensa päiviltä saakka hän oli rakastanut tuota mustatukkaista miestä nimeltä Aoi. Heillä ei kuitenkaan ollut enää minkäänlaista tulevaisuutta Aoin kihlattua tuon levottoman ja henkisesti epätasapainoisen Uruhan.
Nuorempi mies näki Kain tuijottavan heitä pimennoista kuin pahanilmanlintu. Aoi ei nähnyt sitä myrkyllistä katseparia, jonka Uruha ja Kai vaihtoivat keskenään. Kihlattu nuorukainen mulkaisi Kaita voitonriemuisena ja vietteli Aoinsa kielisuudelmaan näyttääkseen Kaille, kuka olikaan voittanut mustatukkaisen itselleen. Rastapää katsoi kadehtien tuota näkyä vielä hetken, kunnes lopetti henkisen masokisminsa pakenemalla keittiöön, jossa hän sekoitti itselleen uuden drinkin. Kai tahtoi huuhtoa kaiken pahan sisältään, tapahtuisi se sitten viinan ja oksennuksen voimalla.
Uruha oli tiennyt alusta asti, mitä Aoi merkitsi Kaille. Hän oli kerran tavannut miehen nimeltä Miyavi, joka oli vuolaasti kertonut katkeran lyhyen suhteensa Kaihin, joka ei lakannut haikailemasta Aoi-nimisen rakastettunsa perään, joka ei edes tiennyt rastatukan rakastavan häntä. Uruha oli silloin naurahtanut hyvillään siitä, ettei koskaan tulisi tapaamaan kyseistä miestä, mutta sitten Kai oli tupsahtanut Aoin asunnolle. Uruha oli tuntenut itsensä alempiarvoiseksi tajuttuaan kaksikon keskinäisen suhteen ja päättänyt siksi kaikin tavoin savustaa Kain ulos heidän piiristään.
Aoi on minun, Kai. Hän on minun, yksin minun! Hän rakastaa minua!
Mutta ilta oli vielä nuori ja elinvoimainen. Se ei kuolisi vielä muutamaan tuntiin, vaan pitäisi yleisönsä jännityksessä katkeraan loppuunsa asti, jolloin petos astuisi näyttämölle.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Viimeksi muokannut
shy-rebel päivämäärä La Elo 28, 2010 1:12 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
"Write your imaginary when the nothingness meets the kindest heart."