Kirjoittaja HamtaroHam » Su Syys 14, 2008 4:18 pm
Oih, te molemmat vaivauduitte kirjoittamaan niin pitkät kommentit!! <3
mjau: Ihana kuulla, että eläydyit tekstiin niin paljon! Tollasessa tilassa jonka kuvailit niin on mun mielestä ihana lukea ficcejä. Sillon alkaa aina naurattaa. :3 Hyvä, että tämä sai nauramaan!
Kiitos kehuista, on niin ihanaa kuulla, että tykkäät mun teksteistä! ^^
Prinssi ja kerjäläispoika tulee........... jonkin ajan kuluttua. Lupaan!
jammy: Minä kirjotan An cafe ficcejä mielummin kuin mitään muita. Oikeastaan pidän itseäni An cafe-kirjoittajana :D En jätä ficcejäni kesken, oon luvannu sen itelleni.
Videon suunnittelu on toisiksiviimeisessä luvussa~ MELKEIN kokonaan siis olit lukenut :D
Bou on tässä varmasti vähän mielipiteitä jakava hahmo :D Kiva jos kuitenkin tykkäät hänestä ja muistakin! Hyvä myös, jos sunkin mielestä tämä on oikeasti hauska fic! <3
Kiitos kommentista!
A/N: Ja tässä kaksi viimeistä osaa! ^^ Olkaa hyvät! <3
6. luku - Lauantai
Kanon seisoi vessan oven edessä sanomatta mitään. Bou tuli pian takaisin vesilasi kädessään.
"Janottaako?" vaaleahiuksinen kysyi nauraen jälleen.
Kanon pudisti päätään ja huokaisi. Vessasta ei kuulunut mitään.
"Miku, kuolitko sinä?" Bou kysyi koputtaen oveen pienesti.
"Jumalauta!" Miku huusi ja avasi oven niin, että se paukahti päin seinää. Bou ja Kanon kerkesivät juuri ajoissa pois oven edestä.
"Katso!" poika huudahti osoittaen kaulaansa.
Mikun kaulalla näkyi neljä violetinpunertavaa jälkeä.
"Oho! Kanon, taisit tosissasi haluta tuottaa Mikulle sitä mielihyvää", Bou sanoi alkaen nauraa jälleen.
"Tuota..." Kanon mutisi nolona. "Se oli vahinko, minun ei ollut tarkoitus –"
"Vahinko? Vahinko?! Koita vähän hillitä tällaisia vahinkoja!" Miku parahti osoittaen yhä kaulaansa.
"Miku, älä saarnaa muille vahingoista. Itse huokailit kuin viimeistä päivää!" Bou sanoi nauru kasvoillaan.
"Se oli vahinko!" Miku huusi.
"Niinpä. Ei Kanonkaan tahallaan varmaan tehnyt kaulaasi neljää tuollaista..." Bou sanoi, katsoi merkitsevästi jälkiä Mikun kaulassa ja otti kulauksen vesilasistaan.
Kanon lähti pois vessan luota päätään pidellen ja jätti Boun ja Mikun kahdestaan. Hän kuitenkin palasi heti takaisin, tajuttuaan ihmisten olohuoneessa katselevan taas vanhaa videota nauhalta.
Kanon jäi seisomaan varjoon niin, etteivät Bou ja Miku tainneet huomata häntä.
"Miku?" Bou kysyi Mikulta, katsoen poikaa silmiin. "Seisoiko sinulla?"
Miku avasi suunsa ja huusi taas.
"Ole hiljaa! En jaksa sinun naurettavia väitöksiäsi –"
"Eivät ne ole ollenkaan naurettavia. Miksi sinä muuten olisit vessaan rynnännyt?" Bou kysyi.
"Minua nolotti!" Miku kivahti ottaen vesilasin Boun kädestä ja juoden sen tyhjäksi.
"Aivan. Sinua nolotti, koska olit niin selvän kiihottunut Kanonin suudellessa kaulaasi. Apua Miku, suudelma kaulalle ei vain yksinkertaisesti voi aiheuttaa erektiota!"
"OLE HILJAA!" Miku huusi taas aivan punaisena.
"Mutta sinulla seisoi", Bou totesi.
"Ei varmasti", Miku tokaisi. Hän oli kasvoiltaan kirkkaan punainen.
"Miksi sinua sitten nolottaa, kun sanon noin? Uskomatonta, että kiihotut niin kovasti Kanonista, huokaisit ainakin viidesti sen suudelman aikana ja lopuksi oikein kunnon huuto..."
"Bou, lopeta jo", Kanon sanoi tietäen olevansa aivan punainen itsekin.
Miku pelästyi huomatessaan Kanonin.
"Älä usko Bouta! Minulle ei tapahtunut mitään!" hän huusi.
"Tapahtuipas. Kanon, Miku haluaa sänkyyn kanssasi", Bou totesi osoittaen sormellaan Mikua jalkojen väliin.
"Lopeta jo!" Miku huudahti läimäyttäen Boun kättä.
"Kuulitko Kanon? Miku ei kieltänyt sitä! Hän tosissaankin haluaa sitä! Sinua, siis. Hän haluaa sinua, kuten varmaan huomasit äskeisen suudelman aikana", Bou sanoi pomppien innoissaan.
Miku tönäisi Bouta ja tömisteli keittiöön.
Kanon katsahti vaaleahiuksista, joka kömpi tyytyväisenä ylös maasta.
"Nyt Kanon, tämä menee mahtavasti. Sinun kuuluu vain mennä Mikun luo ja suudella häntä uudestaan. Peli on selvä, voitte siirtyä makuuhuoneeseen..." Bou sanoi elehtien käsillään kauheasti puhuessaan.
"Miksi minä niin tekisin?" Kanon hämmästeli.
"Koska– Äh, Kanon. Myönnäthän sinä nyt itsekin, että Miku huokaili lähes tauotta sen seitsemäntoista sekuntia."
"En myönnä. Tuo ei nimittäin ole totta", Kanon sanoi.
"Hyvä on, mutta päästeli joitakin muita ääniä. Ja lisäksi huokaili. Ja voi luoja paratkoon, sen näykkäisysi jälkeen hänhän suorastaan huusi! Kiihottunut Miku..." Bou vihjaili katsoen Kanonia kulmiaan kohotellen.
"Lopeta jo", mustahiuksinen pyysi. Hän katsoi keittiöön, jossa Miku katsoi booliastiaa harkiten.
"Mene vain, kerro mitä tunnet", Bou sanoi tönäisten Kanonia kohti Mikua.
"Kerron sinulle mitä tunnen, jooko?" mustahiuksinen ehdotti. Hän halusi purkaa ajatuksiaan jollekulle, muttei voisi millään kertoa Mikulle. Varsinkaan nyt, kun poika oli noin sekaisen oloinen.
"Ei käy. Mikulle sinä kerrot nyt kaiken. Sitten voitte alkaa seurustella ja kaikki on hyvin", Bou sanoi.
"Mutta jos en pidä Mikusta? Jos Miku ei pidä minusta?" Kanon mietti puoliääneen.
"Oletko sinä sokea?" Bou nauroi.
"En, muttei voi koskaan olla tarpeeksi varma. Kaiken lisäksi, Miku ei ole ollut mitenkään erityisen homomainen kuin vasta muutaman päivän", Kanon sanoi.
"Aivan, mutta näiden muutaman päivän aikana hän onkin ihastunut sinuun. Hän pitää sinusta ja sinä hänestä. Muuten sinä et olisi suudellut häntä, tiedän sen", Bou sanoi ja hymyili suloisesti.
"Hyvä on, jos sanon sinulle, että pid–"
"Ei, etpäs sanokaan, vaan sinä menet sanomaan sen Mikulle", Bou sanoi.
"En kehtaa", Kanon huokaisi ja vilkaisi taas Mikua. Poika tuijotti tyhjin silmin booliastiaa.
"Tietenkin kehtaat. Viet hänet ulos ja suutelet uudestaan. Niin kuin viimeyönä? Miten te silloin päädyitte suutelemaan?" Bou kysyi. Kanon ei viitsinyt kysyä, mistä Bou oli saanut niistäkin suudelmista tietää.
"Miku sanoi todistavansa jotakin ja sitten me suutelimme", hän sanoi punan kohotessa hänen kasvoilleen hennosti.
"Kanon, hän siis yritti jo silloin kertoa pitävänsä sinusta! Mitä sen jälkeen tapahtui? Tietääkseni suutelitte toistekin?"
"Toisen suudelman jälkeen tajusin, että suutelin häntä. Ja että olin oikeasti halunnut sitä…"
"Kerrot tuon myös Mikulle, kun menet puhumaan hänen kanssaan. Kumpi aloitti toisen suudelman?" Bou kysyi.
"Miku", Kanon sanoi.
"Hienoa, nyt on sitten sinun vuorosi aloittaa", Bou sanoi hymy huulillaan taas.
"Mutta en voi. Jos hän ei pidä minusta, se on kauhean noloa."
"Mikuun verrattuna sinä et tiedä noloudesta mitään. Mene jo, hän odottaa sinua", Bou sanoi iskien taas silmäänsä.
Kanon kääntyi katsomaan Mikua, joka kaatoi juuri boolia mukiin suurielkeisesti, laskien juotavan mukiin oikein korkealta.
Hän kiiruhti pojan luo ja otti mukin tämän käsistä.
Miku huokaisi kyllästyneenä.
"Nyt minä toivon ihan tosissani, että sinä menisit pois", Miku sanoi ottaen uuden lasin.
"Hyvä on, olisin vain halunnut kertoa sinulle yhden jutun. Olisin myös halunnut sinun kuulevan sen selvin päin."
Miku empi hetken ja laittoi mukin sitten takaisin pöydälle.
"Hyvä on, haluan kuunnella", hän sanoi.
"Mutta ensin sinä kerrot, miksi haluat minun menevän pois", Kanon vaati katsoen ruskeatukkaista silmiin.
"Koska minua nolottaa", Miku mutisi. Punoitus hänen kasvoillaan ei ollut vieläkään kadonnut täysin, lisäksi kaulan neljä jälkeä näkyivät hyvin selvästi.
"Mitä sinä katsot?" Miku tivasi melko töykeästi.
"Joku noista tuli jo silloin kuvaamataidontunnilla, eikö tullutkin?" Kanon mietti.
"Jep, tuo tummin... Luulisin..." Miku mutisi katsoen Kanonia.
"Se oli tosiaankin vahinko, ei ollut tarkoituksena jättää mitään jälkeä."
"Mutta oli tarkoitus suudella, vai?" Miku kysyi sarkastisesti. Kanon ei vastannut.
"Sinä pidit niistä suudelmista ihan oikeasti", hän sanoi enemmän itselleen kuin Mikulle. "Eikö vain?"
"Eeh, tuota..." vaaleampi takelteli naputtaen hermostuneena takanaan olevaa pöytää etusormellaan.
"Mieti rauhassa, odotan vastaustasi vaikka koko päivän", Kanon sanoi.
"Mutta et kahta päivää?" Miku ehdotti toiveikkaana.
"Tiedät, mitä tarkoitin", Kanon sanoi pienen hymyn kohotessa hänen huulilleen.
"Niin tiedänkin. Kuule, sinunhan piti kertoa minulle jotakin, eikä minun sinulle", Miku sanoi.
"Älä vaihda puheenaihetta", Kanon pyysi.
Miku mietti vielä hetken.
"Jos sanon pitäneeni niistä, mitä sitten tapahtuu?" Miku kysyi mietittyään.
"Sen näkee sitten, jos tosiaan vastaat niin."
"Hyvä on, pidin niistä suudelmista."
"Niin oikeastaan arvelinkin."
"Ja mitä nyt sitten tapahtuu?" Miku kysyi hetken kuluttua.
"Nyt tapahtuu sellainen juttu, että me menemme jonnekin, missä meitä ei häiritä", Kanon sanoi tarttuen Mikua kädestä kiinni ja vieden pojan vessan ovelle.
Bou näki heidät olohuoneesta ja kohotti peukalonsa.
"Miksi sinä minut tuonne viet?" Miku kysyi hieman hämillään.
"Koska vessan oven saa lukkoon, eikä meitä varmasti häiritä", Kanon sanoi vetäen Mikun perässään vessaan ja lukiten oven.
Huone oli iso ja tilava, sitä käytettiin näemmä myös suihkuhuoneena.
"Vai niin", Miku sanoi punastuen taas hieman.
Kanon mietti mistä aloittaa. Hän halusi kysyä Mikulta vielä montaa asiaa ennen kuin kertoisi oman asiansa tälle.
"Miksi sinä suutelit minua viimeyönä?" Kanon kysyi.
"Miksi sinä nukuit kädet minun ympärilläni?" Miku vastasi takaisin omalla kysymyksellään.
"Koska halusin olla lähelläsi", Kanon vastasi. Miku näytti hivenen hämmentyneeltä, kun oli tosiaan saanut vastauksen tekosyiden sijaan.
"Sinun vuorosi", mustahiuksinen sanoi.
"Koska... Koska halusin suudella sinua", Miku vastasi.
"Miksi?"
"Mitäs veikkaisit, miksi halusin suudella sinua?" Miku kysyi.
"En tosiaankaan tiedä, sinun täytyy kertoa minulle", Kanon sanoi.
"Lupaan kertoa, jos sinä kerrot ensin sen asiasi, jonka takia raahasit minut tänne vessaankin", Miku sanoi takaisin.
Molemmat katselivat toisiaan.
"Hyvä on, haluan todistaa sinulle jotakin", Kanon sanoi astuen askelen lähemmäs Mikua. Hän otti toisenkin askelen ja laittoi kätensä ruskeahiuksisen olkapäille. Siitä hän siirsi kätensä pojan poskille ja painoi kevyen suudelman tämän huulille. Miku kietoi omat kätensä Kanonin ympärille ja vastasi suudelmaan. Hänen toinen kätensä liikkui ympäriinsä Kanonin rintakehällä ja toinen jossain alaselän tuntumassa. Hän vei kätensä Kanonin lantiota pitkin pojan alavatsalle.
Kanon ähkäisi Mikun käden koskettaessa hänen paidanhelmansa alta paljastunutta ihoa.
"Kuka nyt ääntelehtii?" Miku kysyi pilkallisesti, muttei kerennyt sanoa enempää, kun Kanon jo suuteli häntä uudestaan.
Kiihkeä suudelma sai Kanonin jännittyneemmäksi. Hän ei tiennyt mitä ajatella, hänen päänsä oli vain täynnä Mikua.
Vaaleamman kädet kiertelivät jälleen Kanonin alaselällä. Kanon puolestaan piti edelleen toista kättään Mikun poskella, toisen käden pöyhiessä tämän hiuksia.
Miku suuteli Kanonia kevyesti korvan alapuolelta ja toinen henkäisi nopeasti. Hän naurahti. Mustahiuksinen avasi silmänsä ja katsoi poikaa hieman hämmentyneenä.
"Myönnä nyt sinä vuorostasi, että pidit äskeisestä", Miku vaati ja laittoi kätensä Kanonin olkapäille.
"Pidin äskeisestä", Kanon sanoi hengästyneenä.
"Tarkoitatko tuota? Tiedän jos valehtelet, kuulin sen henkäisyn", Miku sanoi ilkikurisesti.
"Miksi sinä minua kiusaat? Bouhan sinun kustannuksellasi pelleili, enkä minä", Kanon kysyi.
"Kiusaanpa hyvinkin. Kuten sinäkin minua", Miku sanoi hipaisten Kanonia uudestaan korvan alta huulillaan.
"Mitä sinä yrität, tuo vain kutittaa", Kanon kiusasi.
"Älä nyt pilaa tätä, minä ihan tosissani yritän", Miku sanoi hymyillen.
"Yrität mitä?"
"Saattaa sinut kiusaukseen", Miku sanoi vieden kätensä Kanonin paidan alle. Hän hiveli kädellään Kanonin alavatsaa ja -selkää, suudellen samalla poikaa korvan alta.
"Hyvä on, onnistuit! Voit lopettaa jo", Kanon sanoi perääntyen itsekseen naureskelevasta Mikusta vähän.
"Entä, jos en halua?" Miku kysyi tullen lähemmäs Kanonia. Hän otti pojan käsistä kiinni ja pakotti tämän peruuttamaan seinän luo. Kanon tunsi kaakeloidun seinän selkäänsä vasten.
Miku katsoi toista silmiin. Katse tuntui kestävän hyvin kauan.
Miku painoi tummemman kädet seinää vasten ja pian he suutelivat taas. Lämmin tunne valtasi Kanonin uudestaan ja hän uppoutui suudelmaan täysin.
Miku veti kuitenkin kasvonsa vähän kauemmas Kanonista niin, etteivät he yltäneet suutelemaan.
"Mitä sinä nyt teet?" Kanon kysyi hieman hengästyneenä.
"Raiskaan sinut. Tyhmä, mitä oikein kuvittelit? Suutelen sinua tietenkin uudestaan", Miku sanoi hymyillen ilkikurisesti. Kanon naurahti ja tajusi yllättäen Mikun suutelevan hänen kaulaansa.
"Minun kuuluu tehdä tuo", Kanon sanoi irrottautuen nopeasti seinästä ja painaen Mikun sitä vasten.
"Jos teet sen, minä suutun", Miku varoitti vakava katse silmissään.
"Miksi?" Kanon kysyi laskien kasvojaan hieman. Hän tunsi Mikun värähtävän, kun hän kosketti huulillaan pojan kaulaa.
"Koska..." Miku nielaisi.
"Niin?" Kanon kysyi uudestaan, suudellen pojan kaulaa kevyesti toistamiseen. Miku ynähti puristaen huuliaan yhteen.
"Koska en halua enää –" hän aloitti, mutta hänen lauseensa keskeytyi voimakkaaseen ynähdykseen.
"Lopeta!" Miku huudahti Kanonin suudeltua kolmannen kerran. Hymyilevä Kanon suoristi selkänsä ja katsoi Mikua silmiin.
"Hyvä on sitten", hän sanoi päästämättä kuitenkaan otettaan irti Mikun käsistä.
"Taidat pitää muiden kärsimyksestä?" ruskeahiuksinen sanoi hengittäen syvään.
"En. Ei tuo kuulostanut siltä, että kärsit", Kanon sanoi suudellen Mikun huulia.
"En minä oikeastaan kärsinytkään", toinen myönsi suudelman lomasta.
"Ja syy siihen, ettet kuitenkaan anna minun suudella sinua, on...?" Kanon kysyi hengästyneenä.
"Saat suudella, muttet kaulalle", Miku sanoi.
"Miksen?" Kanon tiedusteli suudellen toisen huulia pienesti.
"Koska..." Miku mietti sanojaan.
"Taasko tämä alkaa? Anna kerrankin kunnon vastaus", mustahiuksinen pyysi silittäen Mikun rintakehää.
"Mutta kun sinä kysyt aina sellaisia kysymyksiä, joihin en halua vastata", poika selitteli.
"Mikset muka voi vastata tuohon kysymykseen?" Kanon kysyi suudellen toista taas.
"Koska en halua."
"Mikset halua?"
"En halua nolata itseäni taas", Miku sanoi suudellen Kanonin huulia kiihkeämmin. Hänen kätensä olivat nyt vuorostaan mustahiuksisen poskilla.
"Miten niin nolata?" Kanon kysyi hetken kuluttua.
"Se on noloa, en halua kertoa", Miku sanoi.
"Ei kuitenkaan ole. Kerro vaan", Kanon kehotti.
"Hyvä on, kerron, jos sinä kerrot ensin sen asian, jonka halusit tulla tänne sanomaan", Miku vaati.
"Eiköhän se asia ole jo käynyt aika selväksi", Kanon totesi suudellen Mikua jälleen kerran.
"Ei ole. Olen hidasjärkinen, en ymmärrä. Selitä", vaaleampi vaati uudestaan.
Kanon mietti. Nyt kun hänellä oli tilaisuus, hän ei kuitenkaan halunnut sanoa sitä. Sanat kuulostivat tyhmiltä jopa hänen omassa mielessään. Entä sitten, jos hän lausuisi ne ääneen?
"Kanon, minä odotan..." Miku sanoi siirtäen kätensä jälleen Kanonin alavatsalle.
"Mutta sinähän tiedät, jo mitä haluan sanoa", mustahiuksinen sanoi häivä epätoivoa äänessään.
"Niin tiedänkin", Miku sanoi.
"Miksi sitten –"
"Koska haluan kuulla sinun sanovan ne sanat", Miku selitti nojaten molemmilla käsillään Kanonin vatsaan.
"Mitä sinä teet?" tummempi kysyi.
"En oikein tiedä. Sano jo", Miku patisti.
"En", Kanon tokaisi.
"No olipas kiltisti vastattu", Miku sanoi. Kanon kuitenkin keskeytti Mikun taas uudella suudelmalla. Jälleen uusi, kiihkeä suudelma sai hänet tuntemaan itsensä jännittyneeksi.
~
Miku henkäisi ja jatkoi sitten taas suutelusessiota Kanonin kanssa. Yhdenkään tytön suudelmat eivät olleet saaneet häntä tuntemaan tällaistä kiintymystä kehenkään. Tosin, kukaan tyttö ei koskaan ollut suudellut häntä tällä tavalla...
Miku tunsi kaakeloidun seinän selkäänsä vasten ja Kanonin vartalon edessään. Hän oli painautunut Kanonin ja seinän väliin, eikä tilanteessa hänen mielestään ollut mitään valittamista.
Kanonin huulet olivat kosteat, Miku ei saanut ajatuksillaan selkoa mistään muusta kuin juuri toisen pojan huulista ja niiden sijainnista.
Kiihkeä kielisuudelma muuttui entistä intohimoisemmaksi, Mikulla oli kauhean kuuma. Hän vei molemmat kätensä Kanonin paidan alle, hän tiedosti käsiensä hikoilevan.
Yllättäen ovelta kuului koputus. Pojat keskeyttivät suudelmansa nopeasti ja päästivät irti toisistaan. Miku valui seinää pitkin istumaan lattialle.
"Kauanko te aiotte oikein olla siellä? Täällä on jo muutaman metrin jono", kuului Boun ääni oven takaa.
Miku huokaisi. Bou koputti oveen uudestaan ja Kanon meni avaamaan oven. Vaaleahiuksisen pää ilmestyi näkyviin, heti perässä Terukin.
"Oho", Teruki sanoi katsoen lattialla isuvaa, seinää vasten nojaavaa pörröpäistä Mikua, joka hengitti tiheästi.
"Täällähän on kauhean kuuma. Mitä te oikein teitte täällä?" Bou kysyi taas kiusoittelevaan sävyyn.
"Ei mitään. Minua väsyttää, lähden kotiin", Kanon sanoi työntyen Boun ja Terukin ohi ulos vessasta. Miku nousi nopeasti ylös.
"Väsyttää? Mikä väsytti?" Bou kysyi iskien silmää Mikulle.
"Oli tuota... hyvät bileet, täytyy mennä", Miku sanoi Ayanelle kiiruhtaen Kanonin perään. Bou ja Teruki alkoivat taputtaa, joku vihelsi.
Miku näki ulko-oven sulkeutuvan Kanonin kadottua siitä. Hänelle tuli kiire vetää ulkovaatteet päälle ja rynnätä pojan perään. Mustatukkainen käveli kädet taskussa, pää painuksissa eteenpäin.
"Kanon, odota", Miku sanoi tavoittaessaan toisen. Poika ei hidastanut eikä nopeuttanut kävelytahtiaan.
"Mihin olet menossa?" Miku kysyi.
"Kotiin", Kanon totesi.
"Kelpaako seura?" Miku kysyi tavoitellen rentoa äänensävyä. Hän ei kuitenkaan onnistunut siinä kovinkaan hyvin.
"Ei", Kanon tokaisi, jatkaen yhä kävelyään katse maahan painettuna.
Miku jäi seisomaan paikoilleen ja katsoi Kanonin perään, tuntien kaiken järjen katoavan mielestään.
Pää painuksissa, kädet taskuissa Kanon käveli pois Mikun luota vilkaisemattakaan taakseen.
Miku tajusi nopeasti, kuinka kylmä ulkona oli.
~
Teruki kiitti Ayanea vielä ja lähti sitten Boun perässä ulos ovesta. Bou pomppi paikoillaan innoissaan.
"Miksi olet noin iloinen?" Teruki kysyi ottaen toisen kädestä kiinni.
"Koska sinä olet siinä", Bou sanoi puristaen Terukin kättä hymyillen.
"Ei se voi olla ainut syy", Teruki hymähti.
"Ei olekaan. Mutta kun Kanon ja Miku ovat niin läpinäkyviä! Mietityttää vain, että kertoiko Kanon Mikulle tunteistaan sitten kuitenkaan. Hän nimittäin vaikutti jotenkin vaisulta lähtiessään juhlista", Bou sanoi syventyen mietteisiinsä.
"Mutta vaikkei olisikaan kertonut, niin mitä väliä? Heillä selvästikin oli ihan hauskaa ilman tunnustuksiakin, jos kumpikaan ei tunnustanut ", Teruki sanoi.
Bou hymyili Terukille ja laittoi kätensä pojan poskille. Hellän suudelman jälkeen hän silitti hetken toisen poskea.
"Olet niin suloinen", hän sanoi vetäen kätensä pois.
"Sinä se olet suloinen", Teruki sanoi painaen etusormellaan Boun nenää. Vaaleahiuksinen alkoi nauraa ja painoi sormellaan kevyesti Terukin poskea. Hän kohottautui suutelemaan Terukin poskea kohdasta, johon oli painanut sormellaan.
Teruki hymyili ja käveli käsi kädessä Boun kanssa tietä eteenpäin.
"Onko sinulla suunnitelmia täksi illaksi?" Bou kysyi hetken kuluttua.
"Kello on kaksi yöllä. Olisi väärin sanoa, että minulla olisi tekemistä täksi illaksi", Teruki sanoi pörröttäen toisen vaaleita hiuksia.
"Hyvä on, onko sinulla suunnitelmia täksi yöksi?"
Terukista tuo kuulosti hieman vihjaisulta jostakin, mutta pudisti päätään.
"Eli sinulla ei ole suunnitelmia?" Bou varmisti vielä.
"Niin", Teruki nyökkäsi ja kääntyi katsomaan taivaalle. Hänen nenälleen leijaili lumihiutale, joka suli heti kosketettuaan hänen ihoaan.
"Voi Teruki! Sataa lunta!" Bou huudahti innoissaan ja alkoi taputtaa käsiään. Hän pomppi paikoillaan, saparot hänen päälaellaan pomppivat epätahdissa hänen itsensä kanssa.
Teruki alkoi nauraa. Bou oli niin suloinen, lapsellinen hyvällä tavalla.
"Jos emme mene sisälle, joku löytää aamulla kaksi jäätynyttä nuorta täältä. Mennään jonnekin, jossa on lämmintä", Teruki ehdotti koittaen viitata siihen, ettei Boulla ollut edes takkia. Pelkkä t-paita ja farkkuhame. "Mikset ottanut pitkähihaista mukaan?"
"Ajattelin, etten ehkä tarvitsisi sitä. Mennään sinun luoksesi, eiväthän vanhempasi ole kotona?" Bou ehdotti.
Suuria lumihiutaleita alkoi laskeutua taivaasta yhä tiuhempaan tahtiin. Ilmat olivat olleet viileinä iltaisin jo pidemmän aikaa, mutta maa oli silti lämmin. Kaikki hiutaleet sulivat heti osuessaan maahan.
"Eivät ole. Jos olisivat, en olisi lähtenyt kotiin vasta kahdelta", Teruki sanoi.
"Aivan", Bou sanoi nyökäten. Hän otti Terukia kädestä kiinni ja tanssahteli tietä eteenpäin.
Terukin perhe asui omakotitalossa, jonka suurista ikkunoista yleenä näkyi valoa Terukin mennessä kotiin. Nyt ikkunat olivat kuitenkin pimeinä.
"Vanhempasi joko eivät ole kotona tai sitten he ovat menneet nukkumaan", Bou sanoi katsoen yhdestä ikkunasta sisään.
"Vannon, että he luulevat minun olevan kotona nukkumassa ja ovat itse ties missä", Teruki sanoi avaten oven.
"Kiva avaimenperä", Bou sanoi osoittaen vaaleanpunaista palloa, joka roikkui Terukin avain-nipussa.
"Kiitos", Teruki mutisi astuen kotitalonsa eteiseen. Hän oli aina hävennyt tuota avaimenperää...
Hän heitti avaimen lipaston päälle ja potki kengät jaloistaan.
"Älä sotke, Teruki. Maa on aivan märkä nyt, kun on satanut lunta", Bou sanoi hakien kengät ja vieden ne niiden oikealle paikalle. Teruki hymyili.
"Täällä tuoksuu hyvälle", Bou sanoi haistellen ilmaa. Hän lähti nenä edellä kohti keittiötä. Teruki hymyili yhä itsekseen ja riisui ohuen takkinsa yltään. Hän ripusti sen naulakkoon ja kuuli yllättäen keittiöstä huudon: “Keksejä!”
"Ota jos haluat", Teruki naurahti tullessaan Boun perässä muualle taloon. Hän nojasi jääkaappiin pää kenossa.
"Kiitos. Täällä on niin sokkeloista jotenkin, keittiöstä pääsee sekä vessaan että olohuoneeseen, mutta olohuoneesta pääsee takkahuoneeseen, josta pääseekin taas vessaan..."
"Ja olohuoneesta pääsee yläkertaan, josta pääsee minun huoneeseeni", Teruki sanoi.
Bou mussutti keksiä posket pullollaan. Hän ei vastannut millään lailla Terukin kommenttiin, söi vain.
"Haluatko jotain juotavaa?" Teruki kysyi kääntyen ottamaan jääkaapista maitoa. Hän kaatoi sitä yhteen lasiin ja tarjosi Boulle, joka kiitti kumartamalla. Hänen suunsa oli vieläkin täynnä.
Teruki lähti keittiöstä kohti olohuonetta, jättäen Boun syömään.
"Ohoha!" vaaleampi huusi hänen peräänsä epäselvästi.
"Mitä?" Teruki kysyi.
Bou nielaisi ja joi nopeasti maitoa päälle.
"Pyysin sinua odottamaan", Bou sanoi pyyhkien suupieliään. "Mikset sinä syö? Hyviä keksejä."
"Voit ottaa toisenkin", Teruki myöntyi ja vaaleahiuksinen innoissaan avasi keksipurkin uudestaan.
"Menen olohuoneeseen", tummempi ilmoitti ja meni istumaan sohvalle. Hän huokaisi, väsymys ei painanut häntä ollenkaan, vaikka kello oli puoli kolme.
"Kiitos kekseistä", Bou sanoi tullessaan hänkin olohuoneeseen.
"Ole hyvä. Niitä ei ikinä kukaan syö, äiti vaan tykkää leipoa", Teruki sanoi Boun istuessa sohvalle hänen viereensä.
Bou nojasi Terukiin, joka kietoi kätensä toisen ympärille tyytyväisenä.
"Ovatkohan ihmiset minulle kateellisia?" Bou kysyi yllättäen.
"Tuota... Miksi ihmiset olisivat sinulle kateellisia?" Teruki kysyi.
"Koska minä saan olla sinun kanssasi ja ne muut eivät", Bou sanoi suukottaen Terukin huulia.
"Ovat he varmaankin kateellisia, luulisin niin", Teruki sanoi vitsailevan omahyväisesti. Bou naurahti ja antoi toiselle uuden kevyen suudelman.
"Olet suloinen", Teruki sanoi pörröttäen Boun hiuksia taas.
"Kiitos, niin sinäkin", vaaleahiuksinen sanoi pörröttäen vuorostaan Terukin hiuksia. Teruki kumartui Boun ylle ja tämä painautui makaamaan sohvalle selälleen. He suutelivat, molemmat sulkivat silmänsä.
"Miksi ihmiset sulkevat silmänsä suudellessaan?" Bou kysyi.
"Koska suutelu silmät auki vie kaiken tunnelman pois", Teruki vastasi suudellen Bouta uudestaan.
"Hihhihhii..."
Suudelma jatkui, Boun nopeasta hihityksestä huolimatta.
"Hihhihhii...!"
Teruki huokaisi. Bou kikatti vedet silmissä, eikä suutelusta tullut oikein mitään. Teruki kohottautui istumaan, hän huomasi istuvansa hajareisin Boun päällä. Hän oli jo vaihtamassa istuma-asentoa, kun vaaleahiuksinen tarttui hänen yllättäen kädestään kiinni.
"Anteeksi, kun nauran. Älä mene", Bou sanoi kikatuksensa lomasta. Teruki jäi paikoilleen ja katseli toista.
"Mille sinä oikeastaan naurat?" hän kysyi. Vaaleahiuksisen nauru yltyi entisestään, Teruki päätti olla hiljaa.
Hetken kuluttua Bou rykäisi ja sai kuivattua silmänsä.
"Kokeilin suudella silmät auki", hän sanoi ja alkoi nauraa taas. Teruki huokaisi, kaikki tunnelma äskeisestä hetkestä oli mennyttä.
"Sovitaanko, ettet kokeile uudestaan?" hän kysyi.
Boun nauru hiipui.
"Teruki? Loukkasinko sinua jotenkin?" Bou kysyi maaten yhä paikoillaan. Terukilla alkoi olla tyhmä olo hänen istuessaan Boun päällä sillä lailla.
"Et", hän sanoi lähtien heilauttamaan jalkaansa sohvan reunalle niin, että istuisi normaalisti. Bou tarttui kuitenkin ilmassa kiinni tästä samaisesta jalasta ja vei sen takaisin entiselle paikalleen.
"Pysy nyt paikoillasi", hän vaati katsoen Terukia silmiin. Teruki punastui vähän. "Sovitaanko näin, että sinä teet niin kuin minä sanon, enkä minä enää naura?"
Bou tarttui Terukia paidankauluksesta, vetäen pojan päälleen makaamaan.
"Bou, ei tuo ole mikään sopimus. Silloinhan se tarkoittaisi, että minun pitäisi totella sinua myös silloin, jos käskisit minua hyppäämään kaivoon –"
"Ajatuksenani oli kylläkin pyytää sinua hyppäämään kanssani sänkyyn, eikä suinkaan kaivoon", Bou sanoi suudellen Terukin huulia intohimoisemmin.
"Vai niin", Teruki mutisi pieni hymy huulillaan.
"Älä nyt ujostele, haluat itsekin", Bou sanoi ja hymyili suloisesti. Hän työnsi pienillä voimillaan Terukin pois päältään ja nousi ylös sohvalta.
"Mihin sinä nyt sitten menet?" Teruki hämmästeli sohvalta.
"Tietääkseni tuo ei ole sänky", Bou sanoi virnistäen ja tanssahteli kohti portaita. Teruki naurahti ja lähti Boun perässä kohti yläkertaa.
~
Kanon huuhteli kasvojaan kylmällä vedellä ja koitti saada ajatuksiinsa selkeyttä.
Nyt hän oli täysin varma siitä, että hän oli homo, Miku oli homo, Bou oli homo ja Teruki oli homo. Tosin, vain hänen itsensä ja Mikun homoudella oli jotain merkitystä Kanonille.
Kanon piti Mikusta ja Miku piti hänestä. Heistä voisi tulla pari, jos toinen heistä vain kehtaisi ehdottaa sitä. He voisivat alkaa kuljeskella kaupungilla käsi kädessä, suudella toisiaan missä haluaisivat, kukaan ei voisi kiusoitella, sillä he olisivat virallisesti pari...
Kanon poistui vessasta kuivaamatta kasvojaan. Onneksi ketään ei ollut kotona, hän saattoi ajatella kaikessa rauhassa.
Hän tiesi olleensa hieman liian tyly Mikulle aiemmin, mutta hän oli tosiaankin tarvinnut aikaa ajatuksilleen. Nyt hän oli kuitenkin jo saanut selvitettyä solmut mielessään.
Kanon pyöritteli keittiön pöydällä lojuvaa puhelinta ajatuksissaan. Hän arpoi, soittaisiko vai eikö soittaisi?
Hän meni keittiöön ja otti puhelimen käteensä. Hän näppäili Mikun numeron, muttei kerennyt soittaa, ennen kuin ulko-ovelta alkoi kuulua älytöntä pauketta.
~
Miku avasi kotiovensa niin hiljaa kuin vain oli mahdollista. Hän otti kenkänsä jalastaan ja asetti ne varovasti lattialle ilman pienintäkään ääntä.
Hän lähti eteisestä ja hiippaili kohti omaa huonettaan...
"Missä sinä olit?"
Miku oli pelästyä kuoliaaksi kuullessaan tuon kylmän äänen. Hän kääntyi katsomaan keittiön pöydän ääressä istuvaa äitiään silmiin.
"Yksissä juhlissa", Miku vastasi jääden paikoilleen.
"Oliko kivaa?" äiti kysyi kalseasti.
"Aluksi suoraan sanottuna ihan perseestä, juuri ennen loppua oli tunnelma katossa, mutta lopussa kaikki taas päin persettä", Miku selitti.
"Eli suurimmaksi osaksi ne eivät olleet käymisen arvoiset juhlat", äiti totesi ottaen astiakaapista kupin ja pakastimesta jäätelöä. Hän alkoi lappoa jäätelöä kuppiin selkä Mikuun päin.
"Jos en olisi mennyt sinne, olisin menettänyt hyvin paljon", Miku totesi tylsistyneenä. Miksi hän kävi näin rauhallista keskustelua äitinsä kanssa?
"Ota jäätelöä", äiti tarjosi asettaen täyden jäätelökupillisen itseään vastapäiselle paikalle pöydässä.
Epäröiden Miku meni istumaan pöydän ääreen. Hän otti lusikan käteensä, muttei koskenutkaan jäätelöön.
"Miku..."
Miku kohotti katseensa ja hämmästyi nähdessään äidin silmissä kyyneliä.
"Tuota... Mikä nyt on?" hän kysyi hieman epävarmana. Hän ei ollut koskaan nähnyt äitinsä itkevän. Ei koskaan.
"Me riitelemme aina. En halua sitä", äiti sanoi itkuisella äänellä. Miku raapi vahingossa päätään käteen jääneellä lusikalla.
"Olen huomannut..." hän mutisi iskien lusikan jäätelöön. Hänen ei tehnyt mieli syödä sitä.
"Eikö sinulla ole mitään sanottavaa?" äiti kysyi hakien itselleen paperia, johon hän kuivasi silmänsä.
"Ei oikeastaan", Miku sanoi nostaen lusikan jäätelöstä ja iskien sen sitten siihen uudestaan.
"Eli sinun mielestäsi on kiva tapella, niinkö?" äiti kysyi itkuisena.
"En minä niin sanonut", Miku mutisi. Hän nosti lusikan taas, sen varteen oli jäänyt iso pala jäätelöä kiinni.
"Keskitytkö sinä? Haluan puhua tästä kanssasi!" äiti pyysi katsoen Mikua koko ajan tarkkaavaisesti.
"Keskityn. Puhu", Miku vastasi iskien lusikan uudestaan jäätelöön.
"Lakkaa leikkimästä sillä", äiti tiuskaisi. Miku päästi irti lusikasta, joka kilahti astian reunaan jättäen huoneessaolijoiden välille painostavan hiljaisuuden.
"Miksi me aina riitelemme?" äiti kysyi huolestuneen näköisenä.
"Luulin sinun työskentelevän sihteerinä enkä psykologina..." Miku aloitti, mutta äiti läimäisi kätensä pöytään.
"Juuri sinun asenteesi takia, Miku! Kaikki riitamme alkavat aina siitä, ettet sinä viitsi tehdä mitään. Et viitsi siivota huonettasi, et viitsi puhua minulle kunnolla, et viitsi –"
"Jaaha. Vai niin. Että tämä kaikki on minun syytäni? Minun mielestäni riitamme alkavat aina siitä, kun sinä alat valittaa kaikesta, mitä minä teen!" Miku tokaisi ottaen lusikan jälleen käteensä ja alkaen tökkiä puoliksi sulanutta jäätelöä uudestaan. Hän ei jaksanut puhua äitinsä kanssa mitättömistä asioista. Paljon tärkeämmät asiat kuten Kanon, tai Kanonin huulet, tai Kanon, pyörivät hänen mielessään.
"Tai siitä, mitä sinä et tee", äiti totesi uudestaan. Miku huomasi sivusilmällä, kuinka äidin silmät yllättäen laajenivat suunnattoman kokoisiksi.
"Mitä sinulla on kaulassasi?"
Miku vei nopeasti kätensä suojaamaan kaulaansa, peittääkseen siinä näkyvät jäljet.
"Miku, vastaa minulle!" äiti tiuskaisi tuijottaen poikaansa epäuskoisena.
"Siinä on... Mustelmia", poika keksi nopeasti koittaen nostaa paitansa kaulusta ylös. Harmiksi hänellä oli yllään t-paita.
"Ja mistä sinä mahdoit saada mustelmia kaulaasi?" äiti kysyi ilkkuen. Hän ei selvästikään uskonut Mikun selitystä.
"Ei kuulu sinulle", Miku tokaisi nousten ylös. Hän koitti yhä peittää kaulaansa molemmin käsin.
"Mielestäsi riitamme alkavat siitä, kun valitan sinulle siitä, mitä teet. Tuollaisten asioiden takia en ihmettele sitä yhtään! Ihmettelen vain, että mikä saa sinut ihmettelemään suuttumiseni syytä!" äiti pauhasi vaatien Mikua istumaan takaisin pöydän ääreen.
"Ihmettele rauhassa", Miku sanoi kadoten huoneeseensa.
Äiti tuli heti perässä. Tällä kertaa Miku ei tajunnut peittää kaulaansa.
"Hyvä jumala!" äiti parahti nähtyään hämärässä valaistuksessa selvästi erottuvat neljä punertavaa jälkeä poikansa kaulalla.
"Ei jumala näitä tehnyt", Miku mutisi mennen kirjoituspöytänsä luo. Hän koitti etsiä laatikosta kynää ja paperia, hänen oli saatava purkaa turhautumistaan johonkin.
"Olitko sinä humalassa?" äiti kysyi samalla sekä huolissaan että vihaisena.
"En", Miku vakuutti kohottaen päätään ja esitellen tahallaan kaulansa jälkiä. "Annoin hänen tehdä ne tarkoituksella."
"Miku!" äiti henkäisi kauhuissaan.
"Niin?" poika huokaisi. Häntä alkoi turhauttaa vielä lisää, kun paperia tai kynää ei löytynyt.
"Mitä sinä olet oikein tehnyt?"
"Viettänyt erään erittäin hyvän ystäväni kanssa iltaa", Miku sanoi polvistuen lattialle etsimään kynää likaisten vaatteiden ja muun tavaran seasta, jota lattialla oli.
"Nyt tulet takaisin keittiöön!" äiti komensi. Miku nousi huokaisten ylös ja lampsi hitaasti keittiöön.
"Istu alas", äiti tiuskaisi istuutuen ensin itse.
Miku lysähti tuolille ja alkoi läiskiä jäätelöä lusikalla. Vaaleanruskean ja valkoisen sulaneen jäätelön sekoitus alkoi näyttää lähinnä iljettävältä velliltä. Joka kerta lusikan osuessa jäätelömassaan, siitä kuului kova läiskähdys.
"Kuka nuo jäljet teki? Ja miksi ihmeessä sinä annoit hänen tehdä ne?" äiti kysyi vihaisena.
"Haluatko minun kertovan sinulle nyt ihan kaiken?" Miku kysyi. Häntä väsytti, häntä suututti... Hän ei välittänyt oikeastaan mistään. Hän survoi jäätelöä niin kovaa kuin jaksoi.
"Haluan!" äiti vaati.
"Hyvä on", Miku sanoi katsoen äitiään silmiin, lopettaen riehumisen jäätelön kanssa. "Jäljet teki poika nimeltä Kanon –"
"Poika? Poika?!" äiti huudahti kauhuissaan. Hän peitti suunsa kädellään ja tapitti Mikua epäuskoisena.
"Ja oikeasti en edes antanut hänen tehdä näitä. Hän teki ne vahingossa. Tai oikeastaan hänet pakotettiin siihen", Miku kertoi rauhallisesti.
"Mitä sinä höpötät?" äiti kuiskasi uskomatta selvästikään yhtäkään Mikun sanaa.
"Lisäksi olen homo. Ja tosiaankin pidin siitä, kun Kanon teki nuo jäljet. Ja lisäksi vielä, aion mennä käymään hänen luonaan juuri nyt", Miku tokaisi nousten pöydästä. Hän päätti sillä hetkellä kun sanoi sen, että menisi käymään Kanonin luona.
"Et varmasti mene!" äiti huudahti nousten pöydästä ja kiirehtien Mikun eteen.
"Sano yksikin hyvä syy!" Miku huusi.
"Kiellän sen!"
"Se ei ole mikään syy! Eikä ainakaan hyvä sellainen!" Miku raivosi juosten omaan huoneeseensa. Hän avasi ikkunan nopeasti ja kiipesi sitä kautta ulos. Hän huudahti jalkojensa koskettaessa maata. Taivaalta satoi suuria lumihiutaleita ja maassa oli jo pieni kerros lunta. Kaiken lisäksi hänellä ei ollut kenkiä eikä takkia.
"Miku! Tule takaisin!" äiti huusi hänen peräänsä, mutta Miku ei kuunnellut.
"Minne sinä menet? Tule takaisin, puhutaan tästä!"
Miku nopeutti askeliaan ja kiiruhti kohti Kanonin kotia. Viiden minuutin kävelymatkan kuluttua hän olisi mielihyvin mennyt takaisin sisälle lämpimään. Vaikkei lunta ollut maassa paljoa, hänen jaloillaan oli silti älyttömän kylmä. Jokainen hiekanjyvä hänen jalkojensa alla tuntui painautuvan ihoon kuin terävä veitsi. Suuret hiutaleet läimivät hänen kasvojaan ja paljaita käsivarsiaan epämiellyttävästi.
Matka Kanonin luo tuntui vuosien kidutukselta, vaikka kesti todellisuudessa vain kaksikymmentä minuuttia.
Päästyään Kanonin ovelle Miku alkoi hakata sitä nyrkeillään.
"Kanon! Avaa! Tiedän, ettet sinä nuku, olet siellä! Avaa!" Miku huusi niin kovaa kuin jaksoi.
Kahva kääntyi ja ovi aukesi varovasti.
"Uskaltaako sinua päästää sisään?" Kanon kysyi vitsaillen. Hän sattui vilkaisemaan Mikua päästä jalkoihin ja veti sitten pojan nopeasti sisään.
"Hullu! Miksi kuljet ulkona tuossa säässä ilman takkia? Tai kenkiä?" Kanon kysyi huolestuneen näköisenä, katsoen Mikua silmiin.
"Ha-halusin tulla p-p-pu-puhumaan sinulle", Miku sanoi hampaat kalisten. Kanon katosi jonnekin ja palasi muutaman minuutin kuluttua takaisin.
"Mennään minun huoneeseeni", hän sanoi tarttuen Mikua kädestä. Hän päästi kuitenkin heti irti.
"Kuinka kylmä tuolla oikein on?" Kanon henkäisi ottaen vaatekaapista toppatakin ja kietoen sen Mikun ympärille. Mikun täriseville huulille kohosi pieni hymy.
Kanon johdatti pojan huoneeseensa, istutti tämän sängylleen ja katosi taas jonnekin. Taas meni muutama minuutti, kunnes hän palasi takaisin. Hän kantoi käsissään matalaa saavia, joka oli täynnä vettä.
Kanon laski saavin Mikun jalkojen eteen.
"Laita jalkasi sinne, niin ne lämpenevät", hän sanoi hymyillen ystävällisesti.
"Kiitos", Miku sanoi laittaen jalkansa veteen.
"Ilman sukkia Miku..." Kanon huokaisi. Miku vilkaisi jalkojaan ja otti ne heti pois vedestä. Jalkoja pisteli, hän otti sukat pois ja työnsi jalkansa uudestaan veteen.
Vesi tuntui tulikuumalta, varpaat tuntuivat kiehuvan vedessä.
"Mitä happoa tämä on? Kauhean kuumaa", Miku valitti polkien vettä jaloillaan kuin viimeistä päivää. Paljon vettä läikkyi lattialle.
"Se on vettä. Ja lisäksi vain haaleaa, eikä kuumaa lainkaan", Kanon sanoi kokeillen veden lämpöä kädellään. Miku tallasi Kanonin sormet vahingossa polkiessaan vettä jaloillaan, Kanon vetäisi kätensä sangosta ja mulkaisi toista poikaa pahasti.
"Anteeksi", Miku mutisi lakaten polskuttamasta. Mustahiuksinen ravisteli kättään hetken ja istui sitten Mikun viereen sängylle.
"Miksi sinä tulit tänne?" hän kysyi katsomatta toista silmiin.
"Johan minä sanoin. Halusin puhua kanssasi. Tiesin, ettet nukkuisi vielä", Miku sanoi tuijotellen varpaitaan. Hän heilutteli niitä vedessä aina yhtä kerrallaan.
"Miten olit siitä niin varma?" Kanon kysyi katsellen hänkin Mikun varpaita.
"En olisi itsekään saanut nukuttua, jos olisin ollut sinä. Liikaa ajatuksia", Miku sanoi.
"Mutta et ole minä. Mikset sinä sitten nukkunut?" Kanon kysyi.
"Riitelin äidin kanssa taas", Miku sanoi. Hän muisti taas jäljet kaulallaan.
"Mistäs tällä kertaa?" Kanon kysyi. Hän tuijotti yhä Mikun heiluvia varpaita.
"Aiheita oli useita. Esimerkiksi se mitä minä en tee... ja teen..." Miku vastasi lopettaen varpaittensa heiluttelun. Kanon kohotti katseensa Mikuun.
"Miten niin et tee tai teet?" hän kysyi epäröiden.
"Kerroin hänelle olevani homo. Lisäksi kerroin pitäneeni niistä tekemistäsi kaulasuudelmista. Kerroin, että olet poika", Miku sanoi nyökäten. Hänelle tuli typerän Boumainen olo, hän päätti olla nyökkäämättä enää ikinä. Boun ajatteleminen sai hänet vain entistä vihaisemmaksi.
Kanon ei sanonut mitään, istui vain hiljaa.
"Jos sinä kuvittelet, että annan sinun vain nyt tokaista naamaani, että minä olen sekaisin ja typerä, että minun kuuluisi lähteä tai jotain, niin ilmoitanpahan vain, että sitten en tule koskaan takaisin", Miku tokaisi katsoen jälleen varpaitaan.
Hetken heidän välillään oli hiljaisuus.
"Miksi kuvittelet minun tokaisevan sinulle, että olet sekaisin tai typerä?" Kanon kysyi.
"Koska olen homo, siksi", Miku sanoi tietäen punastuvansa.
"Entä miksi sinä kuvittelet minun suuttuvan siitä niin paljon, että sinun ei enää ikinä pitäisi tulla tänne takaisin?" Kanon kysyi katsellen Mikua.
"Koska... Enhän minä niin sanonut", Miku tajusi kohottaen katseensa Kanoniin.
"Et niin", mustahiuksinen totesi hymyillen.
Hetken aikaa molemmat olivat hiljaa. Sitten Kanon veti henkeä ja kääntyi katsomaan Mikua uudestaan.
"Mistä sinä sitten halusit minulle puhua?" hän kysyi hieman epäröivällä äänensävyllä.
"Halusin kysyä, että mikä sinua vaivaa", Miku tokaisi. Hän sanoi sen hieman epäystävällisemmin kuin hänen oikeastaan oli ollut tarkoitus. Mutta hänen sisällään oli tunne, joka lähenteli uhkaavasti vihaa, ja tämä tunne halusi kovasti päästä ulos hänen sisältään.
"Kuinka niin vaivaa?" Kanon mutisi. Hän tiesi, mistä Miku puhui.
"Niin! Sinua vaivaa jokin. Ehkä olet minulle vihainen tai pelkäät minua –"
"Miksi ihmeessä minä pelkäisin sinua?" Kanon hämmästyi.
"Koska olen homo", Miku tokaisi, epäystävällisesti taas.
"Sinä sanoit sen jo. Mutta miksi minun pitäisi silti pelätä sinua?" Kanon kysyi. Miku tunsi reitensä hipaisevan Kanonin reittä.
"Koska pelkäät minun pitävän sinusta", hän huokaisi. Hänen teki mieli polskuttaa vettä taas, mutta nyt niin kovaa, että kaikki vesi lentäisi ulos saavista.
"Näytät vihaiselta", Kanon sanoi hiljaisella äänellä. Hän ei enää katsonut Mikua, vaan polviaan.
"Minähän olen vihainen!" Miku huusi nousten seisomaan. Toppatakki tippui Kanonin viereen sängylle ja vettä loiskahti paljon saavin reunan yli. Kanon vilkaisi Mikua nopeasti, mutta kääntyi sitten taas katsomaan polviaan.
"Vastaa!" Miku huusi.
"Ethän sinä edes kysynyt minulta mitään", Kanon hämmästeli.
"En niin. Mutta voisit silti vastata jotenkin", Miku tokaisi punastuen hieman.
"Okei, miksi olet vihainen?" Kanon kysyi.
"Koska en ymmärrä, mikä sinua vaivaa! Kiellät kaiken, et yllättäen haluakaan olla kanssani, lähdet kotiisi, et koita soittaa minulle, et ensin meinaa edes päästää minua tänne sisään –"
"Miksi sinä huudat?" Kanon kysyi hiljaa. Mikua alkoi ärsyttää entistä enemmän.
"Koska olen vihainen!" hän huusi tömistellen ulos Kanonin huoneesta. Lattiaan jäi märät jäljet hänen jaloistaan.
"Miku! Odota!" Kanon huudahti rynnäten pojan perään.
"Jos et halua keskustella tästä kanssani –", Miku aloitti kääntyen katsomaan Kanonia, mutta tämä peitti hänen suunsa kädellään.
"Anna minä puhun. En halua sinun olevan vihainen minulle! Eikä minua mikään vaivaa, olen vain hämmentynyt kaikesta, mitä on tapahtunut", Kanon sanoi ottaen kätensä Mikun suun edestä.
Miku katsoi Kanonia ja avasi sitten suunsa puhuakseen, mutta mustahiuksinen peitti kädellään hänen suunsa uudestaan.
"Lisäksi, tiedoksesi vain, etten pelkää homoja. Muuten pelkäisin itseäni", Kanon sanoi ja hymyili pientä, hieman epävarmaa hymyä. Hän veti jälleen kätensä Mikun suun edestä ja näki tämänkin huulilla hymyn.
"Kuuluuko siihen 'kaikkeen mitä on tapahtunut' sinun luonasi yöpyminen, kuvaamataidontunti, Ayanen juhlat ja vessahetki?" Miku kysäisi hymyillen.
"Nuo ja kaikki muu, mitä meidän välillämme on tapahtunut", Kanon myönsi. "Yritin sanoa tätä sinulle jo tänään siellä vessassa, mutta sitten hämmennyin, enkä saanut sanottua sitä, että… Minä taidan pitää sinusta, Miku."
Molemmat pojat jäivät hiljaisina vain tuijottelemaan toisiaan, kummankin huulilla oli pieni hymy.
"Sinulla on vielä ihan varmasti kylmä, mennään takaisin huoneeseeni", Kanon sanoi kääntäen selkänsä vaaleammalle. Miku tarttui Kanonia olkapäästä kääntäen tämän kasvotusten itsensä kanssa. Hän painautui vasten Kanonia ja suuteli tätä suoraan suulle.
Kanon vetäytyi pois Mikun luota.
"Mennään minun huoneeseeni", hän toisti kääntäen jälleen selkänsä Mikulle. Hän katosi sisään huoneensa ovesta ja vaaleampi seurasi perässä.
Kanon töytäisi vesiastiaa jalallaan, haki takin sängyltään ja tarjosi sitä ovensuussa seisovalle Mikulle, joka pudisti päätään. Hän heitti takin huoneen nurkkaan ja veti saavin takin luo. Hän meni istumaan sängylle katsoen Mikua.
Miku hämmentyi. Kanon vain tuijotti häntä, odottaen selvästi hänenkin istuvan sängylle. Miku käveli Kanonin luo, mutta jäi seisomaan poikaa vastapäätä. Molemmat katselivat toisiaan hetken silmiin. Kanon nousi sängyltä, tarttui Mikua olkapäistä ja istutti pojan sängylle.
"Mitä sinä –“, vaaleampi kerkesi sanoa, kunnes Kanon jo suuteli hänen huuliaan.
Miku päätti antaa asiansa olla, Kanon ei vaikuttanut vihaiselta, eikä hänkään enää ollut vihainen. Kaiken lisäksi, Kanon piti hänestä! Hän vastasi suudelmaan ja uppoutui tunnelman vietäväksi.
"Odota!" Miku sanoi Kanonin suudeltua nopeasti hänen kaulaansa.
"Mitä nyt?" Kanon kysyi. Miku painautui sängylle makaamaan, vetäen mustahiuksisen päälleen.
"Näin on mukavampi", hän sanoi suudellen Kanonia nopeasti. "Eikä se ollut ainut asia. Huomasin olevani homo, kun tajusin pitäväni sinusta."
Taas uusi, nopea suudelma.
"Enkä antanut sinun suudella kaulaani, koska kiihotit minua liikaa", Miku tokaisi suudellen toista kunnolla.
"Sinä puhut liikaa", Kanon naurahti suudelman lomasta.
"Älä sitten itse puhu", Miku sanoi vieden kätensä taas Kanonin paidan alle. Hänen yllätyksekseen Kanon veti paitansa kokonaan pois.
"Tuota..." Miku sanoi hieman epäröiden. Hän ei kuitenkaan pistänyt vastaan, kun Kanon veti hänenkin paitansa pois.
"Sano vaan", Kanon sanoi suudellen pojan huulia.
Miku mietti ankarasti. Mitä hän oikein halusi tältä hetkeltä? Kanon katsoi häntä silmiin.
Miku vei kätensä avaamaan Kanonin housuja, hän oli päättänyt.
Hän halusi Kanonin.
~
Valo tunki sisään Terukin huoneen ikkunoista. Bou venytteli, hän oli nukkunut heräämättä kertaakaan. Koko taivas oli aivan valkoinen, aurinko koitti päästää säteensä maahana asti ja koko näkymä ikkunan takana oli kirkas ja viileä.
Bou kääntyi katsomaan vieressään makaavaa Terukia, joka nukkui yhä. Pojan kasvoilla oli suloinen ilme, hänen huulensa olivat hieman raollaan ja hän hengitti rauhallisesti.
Bou silitti nukkuvan pojan poskea hellästi ja kohottautui sitten istumaan. Hän etsi katseellaan kelloa, muttei löytänyt sellaista mistään. Hän kurottautui kaivamaan Terukin lattialla lojuvien farkkujen taskusta kännykkää.
Näytöllä näkyivät digitaaliset numerot 13:58, joten kello oli kaksi päivällä. Mihinköhän aikaan he olivat eilen menneet nukkumaan? Bou ei ollut varma tarkasta ajasta...
Hän katsahti Terukia, joka nukkui yhä sikeästi. Bou nousi varovasti ylös ja puki vaatteensa päälleen.
Hän hipsi alakertaan ja sieltä keittiöön, jossa hän katsoi kaikki kaapit läpi, otti jääkaapista maitoa ja kaatoi sitä lasiin. Hän otti keksipurkista kaksi keksiä, asetti ne pienelle lautaselle vierekkäin, samaten kuin laittoi teeveden kiehumaan ja etsi mukia sekä teepusseja.
Löydettyään ja valmistettuaan kaiken, Bou meni takaisin Terukin huoneeseen täyden tarjottimen kera. Hän istui sängylle ja tökki Terukin nenää hellästi.
Poika hymähti unisena jotain, mutta avasi silmänsä räpytellen niitä kiivaasti.
"Bou", hän sanoi. Terukin ääni oli hieman käheä, uninen.
"Huomenta", vaaleahiuksinen sanoi hymyillen ja tarjosi tarjotinta Terukille, joka katsoi sitä silmät sirillä.
"Häh?" Teruki ihmetteli unisesti.
Bou huokaisi.
"Nuku sitten, syön nämä itse ja teen sinulle uuden annoksen", Bou sanoi ottaen lautaselta keksin ja tunkien sen suuhunsa. Hän sekoitteli teetä hetken ja katsahti sitten Terukia. Poika oli nukahtanut uudestaan.
Bou hihitti hetken yksikseen, mutta söi sitten tarjottimella olleet keksit ja joi maidon. Hän päätti antaa teen jäähtyä, joten hän laski tarjottimen maahan ja asetti teemukin sen päälle.
"Nyt sinä kyllä heräät", Bou patisti tökkien Terukia taas. Poika hymähti jotain ja veti peiton päänsä yli. Bou tarttui peiton yläreunasta kiinni ja veti sen Terukin jalkoihin.
"Älä!" Teruki parahti kurkottaen ilkosillaan kohti jalkopäässä mytyssä lojuvaa peittoa.
"Lupaathan herätä?" Bou sanoi pitäen peittoa Terukin ulottumattomissa.
"Lupaan!" tummempi vakuutti ja Bou heitti peiton tälle takaisin. Teruki peitti sillä kriittisimmät paikat itsestään ja kääntyi katsomaan toista.
"Ilkeää", hän mutisi hieman punaisena.
"Pyh pah", Bou sanoi ottaen lattialta tarjottimen päältä mukin, jossa oli teetä. "Se on jäähtynyt vähän, joten voit juoda sitä heti."
Teruki kiitti ja joi teetä hieman.
Molemmat istuivat vaitonaisina, toinen joi teetä, toinen katseli teetä juovan pojan huulia, joiden väliin häyryävä juoma katosi.
"Väsyttääkö sinua?" Bou kysyi katsellen yhä Terukin huulia.
"Ei enää oikeastaan", Teruki sanoi ojentaen teen toiselle. Vaaleahiuksinen otti yhden kulauksen ja katsoi sitten taas Terukia.
"Muistatko mitään viimeyöstä?" Bou kysyi pyöritellen mukia kädessään hieman hermostuneena.
"Tietenkin muistan", Teruki sanoi pörröttäen Boun hiuksia hymyillen.
Bou hymyili myös.
"Olet mukavan rehellinen. Kerro nyt sitten vielä, että piditkö siitä", Bou sanoi ottaen kunnon kulauksen teetä.
"Pidin, senkin hassu", Teruki sanoi naurahtaen. Hän suukotti Boun nenää ja otti mukin tämän käsistä.
"Nyt haluaisin kuitenkin pukea päälleni jotain", hän sanoi ja pyysi Bouta antamaan hänen vaatteensa lattialta.
~
Mikulla oli ihanan lämmin olo. Hän ei todellakaan halunnut avata silmiään, vaan toivoi vain nukahtavansa uudestaan. Peitto tuntui raskaalta, sen alta nouseminen olisi aivan liian vaikeaa hänelle.
Miku hymyili autuaana ja raapi päätään nopeasti. Hän osui vahingossa kyynerpäällään vieressä nukkuvaan poikaan.
Hän meinasi jo huutaa säikähdyksissään, mutta sai sittenkin hillittyä itsensä. Hän pelästyi tajuttuaan Kanonin makaavan vierellään. Poika nukkui, hengitti rauhallisesti silmät kiinni.
"Huomenta", Kanon kuitenkin sanoi yllättäen, selkeällä äänellä. Miku kaivautui jostain syystä syvemmälle peiton uumeniin.
Kanon ei vieläkään avannut silmiään. Jos olisi avannut, hän olisi nähnyt vain Mikun pörröiset hiukset ja ruskeat silmät.
Mikua ei väsyttänyt enää pätkääkään, uudestaan nukahtaminen ei edes käväissyt hänen mielessään. Hän katsoi hieman uteliaana Kanonia, jos poika vaikka päättäisi sanoa jotain muutakin. Kuten esimerkiksi kommentoida viime yötä jotenkin...
Hän kuitenkin toivoi, ettei Kanon sanoisi yhtään mitään, hän ei itse varmaankaan pystyisi puhumaan siitä sanallakaan kenellekään, koskaan.
"Nukuitko hyvin?" Kanon kysyi. Hän oli selvästi ollut jo vähän pidempään hereillä.
"Juu", Miku mutisi peiton alta. Hän tunsi Kanonin sormet hiuksissaan.
"Mitä sinä teet?" Miku kysyi hiljaa.
Kanon avasi silmänsä ja veti kätensä pois Mikun luota. Hän oli kasvoiltaan hieman punainen.
Molemmat makasivat paikoillaan, saman peiton alla, sanomatta mitään pitkään aikaan.
"Paljonkohan kello on?" Miku yskäisi.
Kanon katsoi yöpöydällä tikittävää kelloa ja huokaisi.
"Puoli kolme", Kanon mutisi katsomatta Mikuun, joka alkoi tuntea itsensä turhautuneeksi.
"Okei, me oltiin sängyssä. Mitä sitten?" Miku tokaisi.
Kanon kääntyi katsomaan häntä suoraan silmiin.
"E-ei mitään, tietenkään", Kanon mutisi hieman hämmentyneenä.
"Hyvä", Miku sanoi kumartuen suutelemaan Kanonia. Kanon kietoi kätensä Mikun ympärille ja vastasi suudelmaan.
"Minulla on kauhea nälkä, haluan ruokaa", Miku sanoi nousten Kanonin päältä. Hän otti vaatteensa lattialta ja puki ne päälleen.
"Mennään sitten tekemään ruokaa", Kanon sanoi, alkaen hänkin pukea vatteita ylleen.
Pojat lähtivät yhdessä keittiöön ja kaivoivat kaapista muroja. Kanon kaatoi muroja kahteen kuppiin ja haki jääkaapista maidon. Miku oli päättänyt istua alas ja nojata käsillään vasten pöytää. Hän nuokkui väsyneen näköisenä.
"Miku?" Kanon kysyi koittaen saada katsekontaktia toiseen.
"Minua alkoi väsyttää ihan kauheasti", Miku sanoi hieroen silmiään nopeasti.
"Äsken sinä olit vielä ihan pirteä", Kanon hämmästeli ojentaen vaaleammalle muroja. Toinen otti lusikan ja alkoi tökkiä muroja kulhossa. Samantien Miku säpsähti ja katsahti Kanoniin.
"Voi ei", hän parahti silmät ammollaan.
"Mitä nyt?" Kanon kysyi kummastuneena.
Miku vain tuijotti silmät suurina.
"Ei mitään", hän sanoi sitten täysin normaalilla äänellä hymy huulillaan.
"M-mitä –"
"Riitelin yöllä äidin kanssa ja tökin jäätelöä samalla tavalla. Muistin kertoneeni hänelle meistä", Miku sanoi ja naurahti pienesti. Hän oli jälleen pirteä.
Kanon katsoi Mikua hieman hämmentyneenä.
"Miten niin meistä?" hän kysyi kulmat kurtussa.
Miku katsoi häntä takaisin melkein yhtä hämmästyneenä. Ehkä jopa hämmästyneempänä.
"No siis... Kaiken tämän jälkeen ajattelin, että..." Miku takelsi katsoen välillä Kanonia, välillä muroja edessään.
"Tarkoitin viimeyötä ja kun sanoit siitä äidillesi. Eihän 'meitä' vielä tavallaan ollut silloin", Kanon sanoi hieman punaisena.
"Kanon, olimme suudelleet kymmeniä kertoja", Miku mutisi hymyillen.
"Ja siitä päättelit että me olimme pari, vai?" Kanon kysäisi syöden murojaan.
Miku katsoi Kanonia kummastuneena.
"Yleensä", Miku totesi kulmat kurtussa.
"Älä suutu", Kanon sanoi nopeasti, kun huomasi Mikun olevan hyvin epäileväisen näköinen.
"Okei, sano sitten, että tuleeko 'meitä' koskaan olemaankaan, vai oliko viime yö vain jotain pelleilyä?" Miku vaati ristien kädet rinnalleen ja nojaten tuolin selkänojaan.
"Kyllä me jo nyt olemme 'me'", Kanon sanoi hymyillen. Miku nojautui pöydän yli katsomaan Kanonia silmiin.
"Jee", hän hymyili onnellisena.
~
"Mitä aiot tehdä tänään?" Teruki kysyi nousten pöydän äärestä. He olivat juuri Boun kanssa lopettaneet ruokailun.
"En oikeastaan tiedä", Bou alkoi miettiä.
"Jos et kerran tiedä, niin haluaisitko ehkä viettää päivän minun kanssani?" Teruki kysyi.
"Voin olla kanssasi hetken aikaa. Mutta ehkä kuitenkin jossain vaiheessa pitäisi sitten mennä kotiinkin", Bou sanoi ja hymyili toiselle.
"Hyvä on. Mitä me sitten teemme?" Teruki kysyi. Hän halusi viettää aikaa kahdestaan Boun kanssa, muttei tiennyt miten.
"Mitäs jos vaikka istuisimme, juoruilisimme kaikista luokkatovereistamme ja katsoisimme elokuvaa?" Bou ehdotti.
"Bou..."
"Niin?"
"En ole tyttö. En tykkää juoruilusta."
Bou jäi hiljaiseksi. Hän katsoi silmät suurina Terukia.
"En minäkään ole tyttö", hän sanoi. Hän kuulosti niin paljon pieneltä lapselta, ettei Teruki voinut olla naurahtamatta.
"Miksi sinä naurat?" Bou kysyi hieman hämmentyneenä.
"Kun sanoit noin", Teruki selitti naurahtaen uudestaan.
"Mitäs hauskaa siinä oli?" Bou kysyi kurtistaen hieman kulmiaan.
"Ei mitään, sinä vain –"
"Minä vain näytän tytöltä, niinkö?" Bou kysyi hitaasti.
"Niin näytätkin. Mutta ei se siitä ollut –"
"Vaan siitä, että tykkään juoruilla? Oikeastaan tarkoitan juoruilulla sitä, kun esimerkiksi puhun siitä, mitä muut ovat tehneet tai –" Bou sanoi, mutta Teruki alkoi puhua hänen päälleen.
"Ei sitäkään. Sinä –"
"Älä keskeytä!" Bou huusi yllättäen.
Molemmat jäivät hiljaisina katsomaan toisiaan.
"Sinä keskeytit minut jo ainakin kolmesti", Teruki puolusteli toinen käsi farkkujen taskussa.
"Ehkä, mutta minulla olikin tärkeämpää asiaa", Bou sanoi. Hän näytti vihaiselta.
"Mistä sinä sen tiedät? Enhän minä kertaakaan kerennyt sanoa asiaani loppuun, kun sinä jo –"
"Tiedän sen siitä, että sinä aloit syytellä –"
"Ja taas sinä keskeyt–"
"Älä keskeytä!" Bou huusi taas.
Molemmat jäivät uudestaan hiljaisiksi.
"Saanko sanoa nyt ilman minkäänlaisia keskeytyksiä sen, mitä halusinkin?" Teruki kysyi.
"Saat", Bou myöntyi anteeksipyytävän näköisenä.
"Nauroin sille, kun sinä sanoit asiasi niin suloisesti. Kuulostit ihan pieneltä lapselta, joka –"
"Ai nyt olen sitten vielä lapsellinenkin?" Bou tuhahti.
"Bou, keskeytit minut taas", Teruki huokaisi.
"En keskeyttänyt! Se oli vain hiljainen välikommentti", Bou puolusteli ärtyneenä.
"Haluan puhua loppuun", Teruki selitti, tuohtuneena hänkin.
"Sano sitten", Bou tokaisi.
"Sanonkin. En minä pilkannut sinua millään lailla, olit mielestäni suloinen", Teruki sanoi yhä vihaisen näköisenä.
"Ja sitten piti nauraa?" Bou kysyi.
"En minä sitä... Vaan sitä, että kuulostit niin viattomalta pieneltä lapselta sanoessasi, ettet sinäkään ole tyttö. Kaiken lisäksi se on vielä niin ilmeinen asia –"
"Miten niin ilmeinen?" Bou hämmästyi.
"Mikä?"
"Miten niin on ilmeistä, että kuulostan pieneltä lapselta?" Bou kysyi vihaisena.
"Ei, sinä tajusit taas ihan väärin –"
"Ja nyt olen vajaa, vai?" Bou tuhahti tuijottaen Terukia.
"Kuuntele loppuun!"
"Älä huuda minulle!"
Molemmat pojat mulkoilivat toisiaan sanomatta sanaakaan. Teruki avasi kuitenkin taas keskustelun.
"Sinä ymmärrät minut koko ajan väärin."
"Älä turhaan, ei kiinnosta", Bou tokaisi poistuen keittiöstä.
"Bou! Älä mene", Teruki pyysi tajutessaan, että Bou aikoi lähteä. Miksi he yhtäkkiä alkoivat riidellä jostain tuollaisesta?
Hän otti Boun kädestä kiinni, eikä päästänyt irti, vaikka toinen riuhtoi kättään vapaaksi.
"Haluan selittää", Teruki pyysi rauhallisesti. Hän ei antaisi itselleen lupaa suuttua.
"Miksi syytät minua koko ajan jostakin?" Bou kysyi temperamenttisesti, koittaen yhä päästä Terukin otteesta.
"Mutta kun sinä et ymmärtänyt oikein. Luulit, että syyttelin, vaikka minä vain kehuin sinua. Lisäksi sanoin, että on itsestään selvää että olet poika, enkä että on itsestään selvyys, että kuulostat pieneltä lapselta" Teruki selitti. Bou lopetti riuhtomisensa ja katsoi Terukia entistä vihaisempana.
"Miten niin on itsestään selvää, että olen poika? Eiväthän pojat käytä hameita tai meikkaa!" Bou huusi.
Teruki tajusi valinneensa täysin väärät sanat, Bou yritti aina näyttää tytöltä, halusi olla tyttö.
"Minulle on itsestään selvää että olet poika. Minä pidän sinusta Bou, olisi loukkaus sinulle, jos en tietäisi sinun olevan poika. Varsinkin viime yön jälkeen", Teruki täsmensi katsoen Bouta merkitsevästi. Vaaleahiuksinen katsoi Terukia silmiin hiljaisena.
Sitten hän naurahti ja katsahti toista anteeksipyytävästi.
"Olen pahoillani", Bou sanoi hiljaisella äänellä. Hänen kasvoilleen kohosi kevyt puna.
"Ei se mitään, minäkin olen", Teruki sanoi hymyillen.
"Mutta en viitsinyt kuunnella sinua, luulin olevani oikeassa", Bou sanoi katsoen Terukia selittelevästi.
"Ehkä sinä voit kehittää itseäsi siinä", Teruki sanoi taputtaen Bouta päälaelle. Lyhyempi hymyili tyytyväisenä ja pomppasi Terukin kaulaan.
"Anteeksi", Bou sanoi vielä, halaten Terukia lujaa. Hän oli kietonut käsiensä lisäksi myös jalkansa toisen ympärille.
"Saat anteeksi, tietenkin", Teruki sanoi halaten Bouta takaisin. Hän joutui kuitenkin lopettamaan halauksen lyhyeen, hänen oli nimittäin pidettävä Bouta ylhäällä.
Terukin kädet olivat Boun jalkojen alla, estivät poikaa putoamasta hänen sylistään maahan.
Bou nojasi hieman taaksepäin niin, että näki Terukin kasvot.
"No, miten on? Tehdäänkö niin kuin minä ehdotin?" hän kysyi painaen oman nenänsä toisen nenää vasten.
"Tehdään sitten", Teruki sanoi hymyillen.
"Jee", Bou sanoi painaen pienen suukon tummemman huulille.
"Minkä elokuvan katsomme?"
Bou osoitti kädellään Terukin olan yli portaikkoon, josta pääsisi pojan huoneeseen.
Bou sylissään Teruki lähti yläkertaan, omaan huoneeseensa ja odotti sitten vaaleamman sanovan jotain. Tämä kuitenkin vain istui Terukin sylissä, eikä hänellä nähtävästi ollut aikomustakaan poistua siitä.
Bou osoitti televisiota ja kaappia, jonka päällä laite sijaitsi. Teruki käveli television luo ja avasi kaapin oven jalallaan.
"Älä laske minua alas, ota mikä tahansa video, katsotaan se", Bou sanoi hymyillen. Hän suukotti Terukin nenää, aluetta nenän ja huulten välissä, ylähuulta, huulia, alahuulta ja lopuksi leukaa.
Teruki koitti varpaillaan saada jonkin elokuvan hyllystä samalla, kun Boun huulet seikkailivat hänen kasvoillaan. Hän kaatoi jonkin kotelon, muttei saanut sitä ulos kaapista. Hän koukisti polviaan hieman ja sai jotenkin dvd:n lattialle.
"Käykö tuo?" Teruki kysyi katsahtaessaan lattialla lojuvaa elokuvaa.
"Käy", Bou sanoi vilkaisemattakaan muualle, kuin Terukin silmiin.
Teruki koitti saada dvd:n lattialta, mutta se ei onnistunut ilman käsiä.
"Bou, minun pitäisi ottaa tuo tuosta lattialta", Teruki naurahti, mutta Bou suuteli häntä huulille, eikä hän voinut puhua.
"Odota nyt vähän", vaaleahiuksinen sanoi suudelman lomasta. Teruki vastasi suudelmaan, eikä jaksanut enää ajatella lattialle jäänyttä filmiä.
"Tuota, Bou?" Teruki kysyi jonkin ajan ja hyvin monien suudelmien kuluttua.
"Niin?" Bou kysyi hengästyneenä.
"Aiommeko me katsoa sitä leffaa ollenkaan?"
Bou hengitti syvään muutaman kerran ja nyökkäsi sitten sanomatta kuitenkaan mitään. Teruki laski vaaleahiuksisen maahan ja hengitti hänkin syvään.
Bou poimi dvd:n lattialta ja laittoi sen päälle, television samaten.
Teruki istuutui huoneestaan löytyvälle sohvalle ja tuijotti televisiota tyhjin silmin. Bou oli melko ulospäin suuntautunut persoona, hän näytti aina juuri sen, miltä hänestä tuntuikin.
Teruki katsahti uutta poikaystäväänsä tutkivasti. Tällä hetkellä Bou oli iloinen, hän hymyili onnellisena ja tanssahteli sohvan luo.
Nopean suudelman jälkeen he istuivat vierekkäin sohvalla, katsellen televisiota. Elokuva alkoi, eikä kumpikaan sanonut oikeastaan mitään.
"Mitäköhän Miku ja Kanon ovat tehneet?" Teruki mietti ääneen.
"Mietin ihan samaa, ollaanko huomenna heidän kanssaan?" Bou ehdotti katsahtaen Terukia.
"Hyvä idea, voivat hekin kertoa, mitä on tapahtunut."
"Enpäs usko, että he kertovat kaikkea, jos nyt mitään erikoista edes on tapahtunut", Bou sanoi katsoen elokuvaa enää vain sivusilmällä.
"Kuinka niin?" Teruki kysäisi.
"En minäkään ajatellut kertoa kaikkea, mitä meidän välillämme on tapahtunut", Bou totesi.
"Ei se minunkaan suunnitelmiini kuulunut", Teruki mutisi. Miksi ihmeessä hän punastui taas?
"Emmepähän ainakaan joudu kuuntelemaan Mikun vitsejä yhden yön jutuista", Bou sanoi hymyillen. Hän oli jälleen kääntynyt seuraamaan elokuvaa.
"Miten niin yhden yön jutuista?" Teruki kysyi hämmästyneenä. Bou kääntyi katsomaan Terukia silmät suurina.
"Siis, tarkoitin, että kun jo ensimmäisenä yönä me..." Bou takelsi tajuttuaan mitä oli sanonut.
"Niin...?" Teruki koitti saada Boun juttuun jotain järkeä.
"Ei mitään, en osaa selittää", Bou huokaisi heilauttaen kättään ilmassa.
"Eipäs, haluan kuulla", Teruki pyysi.
"En tarkoittanut, että tämä jää yhden yön jutuksi", Bou täsmensi ja hymyili Terukille suloisesti.
"Mitä sinä sitten tarkoitit?" Teruki kysyi.
"Että Miku keksisi tästä kuitenkin juuri sellaisia vitsejä, sitä tarkoitin", Bou huokaisi hymyillen.
Teruki rauhoittui ja kääntyi taas katsomaan elokuvaa.
~
Miku pomppasi ylös, laskeutui sängylle, ponkaisi uudestaan ja niin hän pomppasi taas.
"Voisitko millään keksiä jotain muutakin tekemistä meille, kuin se, että sinä hypit sängyllä ja minä katselen?" Kanon kysyi lattialta.
Miku katsahti maahan, johon Kanon oli käynyt istumaan. Molemmilla oli tylsää ja Miku oli päättänyt pomppia sängyllä.
"Miksi minun täytyy hoitaa ajattelupuoli?" hän kysyi.
"Koska sinä et ajattele koskaan muulloin. Niinpä voisit esimerkiksi keksiä meille jotain tekemistä ja käyttää aivojasi siihen", Kanon keksi naurahtaen.
"Pah! Minähän keksin koko ajan mahtavia vitsejä, siinä tarvitsee aivotoimintaa vaikka kuinka", Miku puolusteli pomppien yhä.
"Se sänky menee vielä rikki", Kanon varoitteli. Miku pomppasi viimeisen kerran niin, että laskeutui istualteen.
"Ai!" hän huusi, kun sängyn patjan kovat jouset iskeytyivät hänen häntäluutaan vasten. Kanon alkoi nauraa, Miku hieroi takamustaan kaksin käsin.
"Tuo näyttää sairaalta, lopeta", Kanon sanoi naurunkyynelet silmissään.
"Vai sairaalta! Näkisit itsesi", Miku tokaisi hieroen tahallaan yhä näyttävämmin.
"Lopeta!" Kanon nauroi pidellen vatsaansa.
"Hyvä on", Miku sanoi laskeutuen sängyltä. Hän löi varpaansa sängynjalkaan ja kiljaisi uudestaan. Hän pomppi hetken paikoillaan pidellen jalkaansa, rauhoittui sitten ja alkoi jälleen hieroa takamustaan.
Kanon nauroi entistä kovemmin.
"Pakko saada video tuosta, olet ihan outo", Kanon nauroi pyyhkien naurukyyneleet silmäkulmistaan.
"Todellakin! Teemme videon! Onko teillä videokameraa?" Miku innostui.
"Mitä? Mistä me nyt videon teemme?" Kanon hämmästeli nauru yhä kasvoillaan.
"En minä vaan tiedä. Onko sitä kameraa vai eikö?"
"Onhan meillä, mutta mitä me sillä tekisimme?" Kanon hämmästeli nousten lattialta vaivalloisesti. Miku otti häntä pikkurillistä kiinni ja veti laiskasti, muka auttaen Kanonin ylös maasta.
"Kiitos 'avusta'", Kanon sanoi naurahtaen taas.
"Näytä kameran sijainti", Miku vaati. Kanon alkoi nauraa kunnolla. Miku huokaisi pyöritellen silmiään.
"Kuulostit merirosvolta", Kanon nauroi.
"Onko lapsellisempaa kuultu?" Miku sanoi teatreelisesti.
"Kaikki sinun juttusi", Kanon sanoi naurahtaen taas.
"Heh heh, tosi hauskaa. Missä se kamera on?"
"Kerron, jos sinä ensin kerrot, mitä me sillä teemme", Kanon esitti vaatimuksensa.
"Me kuvaamme sillä elokuvan. Ja tarvitsemme sen tekemiseen myös Bouta ja Terukia, soitetaan heille heti", Miku innostui.
"Odota! Mietitään nyt ensin. Ehkä he haluavat tänään olla kahdestaan? Ajattelin myös, että mekin voisimme olla kahdestaan... Jos olisimme huomenna Boun ja Terukin kanssa?" Kanon sanoi.
Mikun kasvoille kohosi onnellinen hymy.
"Joo, hyvä idea. Millaisen elokuvan me teemme?" Miku mietti.
"Ehkä sinä keksit jotain hauskaa tapasi mukaan", Kanon sanoi ilkikurisesti.
"Oliko tuo kiusaamista, vai tarkoititko sitä?" Miku hämmästeli.
"Kiusasin, mutta samalla tarkoitin sitä."
"Ei sinusta ota hullukaan selvää", Miku nauroi ja lähti makuuhuoneesta. Hän harppoi olohuoneeseen liioitellun isoin askelin, harpaten joka askelella puolitoista metriä.
"Ei sinustakaan", Kanon naurahti kiiruhtaen Mikun perässä.
"Mitäs jos esittäisimme pankkirosvoja?" Kanon keksi.
"Pankkirosvoja? Okei, enää tämä ei ole vitsi: onko lapsellisempaa kuultu!" Miku sanoi epäuskoinen hymy kasvoillaan.
"Okei, myönnän. Se oli tyhmä idea. Mitä sinä sitten ehdotat?" Kanon kysyi.
"Me olemme tietenkin palomiehiä", Miku hihkaisi.
Kanon alkoi nauraa ja joutui taas istumaan lattialle vatsaansa pidellen.
"Mikä tuli, vatsa sekaisin vai?" Miku kysyi sarkastisesti katsellessaan Kanonin nauravan hänelle.
"Palomieh–"
"Joo joo, älä sano mitään. Esitetään mieluummin murha!" Miku keksi.
"Kuulostaa oikeasti hyvältä. Me tarvisemme murhaajan, murhatun, etsivän..." Kanon alkoi luetella.
"Kirjoitetaan ylös!" Miku tajusi rynnäten Kanonin huoneeseen.
"Miku, se oli mielestäni lähinnä pelleilyä kaikki", mustahiuksinen huhuili toisen perään. Miku palasi pian takaisin vihko ja kynä kädessään.
"Minusta ei. Me teemme murhaelokuvan", hän sanoi istuutuen olohuoneen sohvalle kirjoittamaan osia ylös.
"Okei, eli murhaaja, uhri ja salapoliisi..."
"Miku, keksitäänkö ensin juoni, jos me aiomme ihan oikeasti kuvata jonkun filmin?" Kanon ehdotti.
"Hyvä on, keksi joku juoni", Miku sanoi laittaen vihon kiinni.
Molemmat jäivät miettimään.
"Mitäs, jos murhaaja olisikin joku pakoileva pikkuvaras, joka vahingossa tappaisi jonkun?" Kanon mietti.
"Joo! Ja sitten... Mitä sitten tapahtuisi?" Miku mietti.
"Sitten rikollinen karkaisi –"
"Eipäs, vaan se saataisiin kiinni, yksityispoliisi nappaisi sen", Miku keksi kirjoittaen juonen muistiin.
"Ja sitten varas –"
"Entäs murhaaja?"
"Mitä?" Kanon kurtisti kulmiaan
"Entäs mitä murhaajalle käy?" Miku täsmensi.
"Varas on se murhaaja. Hän on pakomatkalla ja yksityispoliisi seuraa häntä. Sitten varas ampuu uhrinsa, eli salapoliisin, jolla on tehty diili yksityispoliisin kanssa. Varas siis ampuu hänet vahingossa, koska pelästyy joutuvansa vankilaan. Hänet saadaan kuitenkin kiinni ja hän joutuu loppujen lopuksi kuitenkin telkien taa", Kanon kertasi koko juonen läpi selittäen sen Mikulle.
"En ymmärtänyt, mutta ei se mitään. Se ei saa missään nimessä loppua tuohon. Tappavan tylsää", Miku höpötti.
"Varas saa kuolemantuomion?" Kanon ehdotti.
"Ei! Ei se saa noinkaan loppua. Kaikkien täytyy elää onnellisina elämänsä loppuun saakka", Miku sanoi syöden kynää.
"Uhri ei kuolekaan ja varas selittää, että varastelee pitääkseen jännitystä elämässä?" Kanon ehdotti.
"En kyllä tarkoittanut sillä 'kaikki elävät onnellisina' jutulla sitä, että uhrikin herää eloon, mutta mikäs siinä. Eli uhri ei kuolekaan... Tuo oli itseasiassa aika hyvä keksintö", Miku höpötteli kirjoittaen taas. "Mutta miten kaikki sitten loppuu?"
"Ydinräjähdys?" Kanon mietti.
"Varas ei saa tuomiota vaan monta uutta ystävää?" Miku ehdotti hymyillen leveästi.
"Kai se on sitten siinä", Kanon sanoi hymyillen.
"Keksimmepäs me sen nopeasti", Miku hämmästeli vilkaisten vihkoa.
"Ei siitä varmaan mitään huippufilmiä tehtäisi kuitenkaan", Kanon sanoi naureskellen.
"Hyvä on, mites osat?" Miku kysyi.
"Minä keksin suurimman osan juonesta. Sinä keksit hahmot", Kanon sanoi venytellen.
"Hyvä on, minä olen cool varas, Bou on tyylikäs yksityispoliisi ja Teruki on hyväonninen etsivä-uhri", Miku sanoi.
"No mikäs minä sitten olen?" Kanon hämmästeli.
"Sinä olet... Lihava poliisikoira", Miku sanoi. Hän alkoi nauraa kuvitellessaan Kanonin näköisen lihavan koiran istumassa vakavana poliisilaitoksella.
"Ei käy", Kanon sanoi.
"Okei, et ole lihava, mutta poliisikoira kylläkin", Miku sanoi kirjoittaen ylös.
"Miksi ihmeessä?"
"Saat kunnian ottaa minut kiinni, kun olen järkyttynyt luullessani tappaneeni Terukin. Sitten en kerkeä puolustautua, muutenhan sinä olisit jo kuollut, koira", Miku sanoi iskien silmää.
"Hyvä on sitten..." Kanon huokaisi. "Miten olisi, jos Teruki kehottaisi sinua kulkemaan kaitaa polkua?"
"Eli Terukillekin jotain järkevää sanottavaa?" Miku mietti.
"Et sinä saa loistaa pääosassa", Kanon sanoi naurahtaen taas.
"Miksen? Sovin siihen niin hyvin", Miku sanoi liitoitellen jälleen.
"Sinä ylinäyttelet kuitenkin", Kanon sanoi töytäisten poikaystäväänsä hellästi olkapäähän. Miku pudisti päätään.
"En minä ylinäyttelisi, en koskaan. Onko teillä pyssyjä?" hän sanoi ja jätti vihon lojumaan sohvalle hänen rynnätessään takaisin Kanonin huoneeseen.
"Odota! Mitä sinä teet?" Kanon hätkähti kiiruhtaen Mikun perään. Poika kaiveli laatikoita ja hyllyjä, ilmeisesti etsien jotakin.
"Ei täällä mitään ole", Kanon sanoi.
"Paitsi sinun alusvaatteitasi", Miku sanoi löytäessään laatikollisen täynnä Kanonin henkilökohtaista vaatetusta.
"Tule pois sieltä", mustahiuksinen sanoi sulkien laatikon Mikun nenän edestä. Miku katsoi Kanonia silmiin.
"Alusvaatteitahan ne vain ovat", hän sanoi.
"Sama kuin minä menisin tutkimaan sinun laatikoitasi. Ei niin että haluaisin, minua alkaisi nolottaa sinun puolestasi, kun löytäisin neljät bokserit, joissa on Nemon kuva..."
"Hah hah haa. Minulla on vain yhdet sellaiset..."
Kanon alkoi nauraa taas, kovempaa kuin vielä kertaakaan sinä päivänä.
"En minä käytä niitä koskaan", Miku huusi toisen naurun yli.
"En uskonutkaan", Kanon tyrskähteli.
"Hyvä", Miku tokaisi punaposkisena.
Kun Kanon sai nauramisesta tarpeekseen, hän nousi ylös lattialta ja vei Mikun hänen vanhempiensa makuuhuoneessa sijaitsevalle varastokaapille.
Kanon veti esiin lelulaatikon, jossa oli pölyn peitossa suuri määrä leikkikaluja. Pehmoleluja, pikkuautoja, pieniä tinasotilaita...
"Tällainen on", Kanon sanoi etsien kaiken roinan seasta pyssyn. Miku tutki sitä hetken ja nyökkäsi sitten.
"Tämä on hyvä", hän sanoi ja lähti alakertaan Kanon perässään.
"Minkälaiset vaatteet meillä sitten on?" Kanon kysyi heidän istuutuessa jälleen sohvalle.
"Minä ainakin puen ihan tavalliset vaatteet. Teruki tarvitsee salapoliisitakin, sellaisen ison ja vaalean. Bousta en tiedä, mutta sinulle minulla on hyvä puku", Miku sanoi viekas hymy huulillaan.
Kanon katsoi häntä kysyvästi.
"Minulla on muutaman vuoden vanha naamiaisasu kotona, muistin sen juuri kun mietin sinulle sopivaa roolihahmoa. Se on hieno koira-asu, saat sen", Miku sanoi hymyillen leveästi.
"Kiitos Miku", Kanon sanoi tekopirteästi. Miku naurahti ja löi Kanonia sohvatyynyllä päähän.
"Tyynysotaa vai? Olen aika hyvä tässä", Kanon sanoi ottaen hänkin tyynyn ja alkaen hakata sillä Mikua.
"Et ole yhtä hyvä kuin minä", Miku sanoi painaen Kanonin makaamaan sohvalle. Hän suuteli Kanonin huulia, mutta lopetti suudelman kesken kaiken ja löi Kanonia tyynyllä poskeen.
"Au! Salakavala!" Kanon naurahti.
~
Elokuva loppui, kello oli viisi.
Bou kääntyi katsomaan sohvalla nuokkuvaa Terukia.
"Olet ihan väsynyt, lähdenkö kotiin?" Bou mietti katsellen poikaystäväänsä. Teruki säpsähti ja katsoi toista hämmästyneenä.
"Ei tarvitse lähteä! Jää tänne vain", hän sanoi.
"Kyllä minä taidan mennä kotiin. Mennään molemmat nukkumaan", Bou sanoi hymyillen. Teruki näytti hivenen pettyneeltä, mutta nousi kuitenkin sohvalta ja saattoi Boun eteiseen.
"Soitan sinulle seitsemältä, jooko?" vaaleahiuksinen ehdotti laittaen kengät jalkaansa. Häntä harmitti, ettei ollut tajunnut ottaa takkia. Ulkona ei näyttänyt olevan kovin lämmintä.
"Soita vaan. Sovitaan huomisesta", Teruki myöntyi ja painoi pienen suukon Boun huulille.
Bou hymyili ja avasi ulko-oven. Hän vilkutti Terukille ja lähti kävelemään kohti kotia.
Maassa ei ollut lunta kuin ihan vähän tien sivussa, eikä sielläkään mainittavaksi asti. Taivas näytti kuitenkin siltä, että saattaisi alkaa sataa lunta. Ilma oli kylmä, pakkasta ei kuitenkaan vaikuttanut olevan ainakaan montaa astetta.
Bou päätti soittaa Mikulle. Hän kaivoi puhelimensa esiin taskusta ja näppäili pojan numeron. Hän odotti hetken ja pian kuului Mikun ääni.
"Ha-haloo? Haloo?"
"Bou", Bou sanoi. Miku kuulosti oudon hengästyneeltä.
"Ei, täällä on Miku", kuului hämmästynyt ääni puhelimesta.
"Hömelö, täällä on Bou", Bou naurahti.
"Ahaa! Terve, täällä on Miku."
"Tiedän sen. Ajattelin kysyä, että mitä teet?" Bou vastasi. Miku kuulosti yhä hengästyneeltä.
"Olen Kanonin kanssa, me suunnittelemme elokuvaa. Harjoitukset menossa jo", Miku sanoi naurahtaen.
"Minkäslainen elokuva se mahtaa olla...?" Bou sanoi vihjaillen.
"Mitä?"
"Ette kai te pornoelokuvaa sentään –"
"Hei, Bou! Ei!" Miku huudahti.
"Se oli vitsi", Bou hihkaisi pahoittelevasti.
"Laitan kaiuttimelle, niin kuulet Kanoninkin", Miku ilmoitti. Puhelimesta kuului pieni piipahdus ja pian Kanon puhui.
"Hei Bou! Me teemme murhaelokuvan", Kanon sanoi pirteästi.
"Teitä ei tunnu väsyttävän ollenkaan. Minä olen kauhean väsynyt ja matkalla Terukin luota kotiin", Bou kertoi.
"Ei meitä väsytäkään. Olen itseasiassa hyvin energisellä tuulella", Miku kertoi.
"Miksi sinua väsyttää?" Kanon kysyi. Hän oli selvästikin vilkaissut Mikua jotenkin vihjaavasti, sillä tämä alkoi nauraa.
"Niin, Bou! Mikäs sinua väsyttää?" Miku kysyi ilkikurisesti.
"Tuli valvottua", Bou selitti yksinkertaisesti. Hän koitti kuulostaa ylpeältä ja siltä, ettei häntä voisi kiusata tuolla lailla, mutta tunsi silti punastuvansa.
"Vai valvottua..." Miku nauroi.
"Hei, te olette Terukin kanssa meidän elokuvassamme!" Kanon sanoi tähän väliin.
"Minkälainen elokuva se on?" Bou kysyi epäillen.
"Teruki on salapoliisi ja sinä poliisi. Ota huomiseksi jotkut vaatteet, mitä haluat käyttää. Muuta sinun ei vielä tarvitsekaan tietää", Miku sanoi salaperäisesti.
"Hyvä on", Bou sanoi. Idea kuulosti ihan hauskalta, tehdä pieni filmi kun ei muutakaan tekemistä ollut.
"Soitatko meidän puolestamme Terukille ja kehotat häntä ottamaan salapoliisitakin?" Kanon kysyi.
Bouta alkoi naurattaa, mistä nuo kaksi saivat noin hassuja ideoita?
"Soitan", hän lupasi.
"Hyvä. Mitä kello on, Kanon?" Miku kysyi.
"Varttia yli viisi", Kanon sanoi.
"Bou, haluatko tulla tänne?" Miku ehdotti. Bou mietti, hänellä ei olisi muutakaan tekemistä. Tosin, hän oli juuri sanonut Terukille menevänsä kotiin nukkumaan...
"Haluan", Bou sanoi. Hänhän lähti Terukin luota, koska halusi päästää toisen nukkumaan, Teruki oli ollut niin väsynyt.
"Tule sitten heti", Miku sanoi lopettaen puhelun. Bou huokaisi, miksei Miku ikinä hyvästellyt puhelimessa?
Hän kääntyi takaisin ja lähti kohti Mikun kotitaloa.
Bou koputti oveen kahdesti. Kun kukaan ei tullut avaamaan, hän koputti uudestaan, hieman kovempaa tällä kertaa.
Ovi aukesi paukahtaen ja Bou näki edessään Mikun äidin huolestuneet kasvot.
"Hei. Tulin Mikua tapaamaan", Bou selitti. Siinä samassa Mikun äiti tarttui Bouta olkapäistä ja ravisteli tätä hullun lailla.
"Missä Miku on?! Missä hän on ja kenen kanssa? Minun on pakko puhua hänelle!"
Bou riuhtoi itsensä irti toisen otteesta ja perääntyi hieman säikähtäneenä.
"E-eikö Miku olekaan kotona?" Bou hämmästeli. Mikun äiti tutki tuskastuneena ympäristöä.
"Ei ole! Hän karkasi yöllä, jonkun Kanonin luo!"
"Ai, he ovatkin Kanonin luona. Anteeksi, minun on mentävä", Bou sanoi kääntyen kannoillan.
"Odota! Kuka se Kanon on?" Mikun äiti huusi hänen peräänsä. Bou pysähtyi ja kääntyi hämmentyneenä katsomaan ystävänsä äidin silmiä.
"Kanonko? Hänhän on ollut täälläkin monesti. Olemme syöneet yhdessä, te olette keskustelleetkin", Bou kertoi.
"Kuka Mikun kavereista hän oikein on?" Mikun äiti kysyi. Hän yritti selvästi rauhoittua. Hän katsoi Bouta vakavana.
"Se mustatukkainen", vaaleahiuksinen kuvaili.
"Se Kanonko?!" Mikun äiti kiljaisi peittäen suunsa kädellään.
Bou ei tajunnut enää mistään mitään.
"Se Kanonko teki ne jäljet Mikun kaulaan...?" Mikun äiti uikutti yksikseen.
"Oho, hän tiesi niistäkin. Miku, mitä sinä olet oikein mennyt kertomaan hänelle?" Bou mietti ja katsoi kummissaan edessään seisovaa naista.
"Missä Miku on nyt?" nainen kysyi.
"Mikset soita hänelle?" Bou kysyi.
"Koska hän sulkee puhelimen. En ole tavoittanut häntä koko päivänä."
"Minä puhuin hänen kanssaan ihan äsken. Kyllä hänen puhelimensa päällä oli", Bou hämmästyi. Mikun äiti kylläkin taisi hämmästyä enemmän.
"Voitko millään soittaa hänelle? Haluan kuulla, missä hän on", Mikun äiti pyysi. Bou ei nähnyt mitään syytä kieltäytyä. Nuo kaksi olivat ilmeisesti riidelleet yöllä ja Miku oli päättänyt karata rakastettunsa luo. Hän näppäili Mikun numeron ja puhelin piippasi hetken.
"Miku", kuului vastaus puhelimesta.
"Bou tässä taas. Karkasit sitten yöllä Kanonin luo", Bou totesi. Hän vilkaisi Mikun äitiä, joka katsoi häntä odottavasti. Bou asetti puhelimensa kaiuttimelle.
"Niin karkasinkin. Mitä sitten? Menitkö meille, vai?" Miku hämmästeli. Pojan äiti katsoi puhelinta huolestuneena.
"Juu, mutta ei siitä sen enempää. Tulen sinne sitten", Bou sanoi katkaisten puhelun ennen kuin Miku kerkesi.
"Mistä te oikein riitelitte?" Bou kysyi.
"Mistä sinä tiedät, että me riitelimme?" Mikun äiti hämmästeli. Bou huokaisi ja meinasi jo aloittaa saarnan siitä, kuinka jotkut ihmiset ovat niin läpinäkyviä, mutta Mikun äiti kerkesi ensin.
"Hyvä on, unohda se. Mutta voitko millään ottaa minua mukaan sinne Kanonille? Minun on pakko sopia tämä juttu Mikun kanssa, eilen hän karkasi kesken keskustelun", hän selitti ja katsoi Bouta vältellen.
"Mikäs siinä", Bou myöntyi ja lähti kävelemään kohti Kanonin kotitaloa Mikun äiti perässään.
Bou koputti oveen ja sen läpi kuului juoksuaskelia. Ovi avautui ja Mikun hymyilevät kasvot ilmestyivät näkyviin. Hymy vaihtui kuitenkin pian vihaiseksi irvistykseksi.
"Mitäs helvettiä tämä nyt on?" hän tokaisi mulkaisten äitiään vihaisesti.
"Älä kiroile", äiti tokaisi takaisin.
"Sitä helvettiä, että hän halusi nähdä sinut", Bou selitti. Miku katsoi häntäkin vihaisena.
"No, nyt näki. Ja voi poistua sitten saman tien", Miku tokaisi sulkien oven. Kanon kerkesi juuri tulla eteiseen. Hän avasi oven uudestaan, Miku ei ollut vielä ehtinyt pois eteisestä.
"Sinä olet Kanon!" Mikun äiti tajusi ja läimäisi jälleen kätensä suunsa eteen. Kanon pelästyi ja vilkaisi Bouta.
"Kutsutko Mikun takaisin?" Bou pyysi nätisti. Mustahiuksinen katosi oven raosta ja haki eteisen nurkassa kyyhöttävän Mikun takaisin ovelle.
"Mene pois! Tulin tänne sinua pakoon", poika tiuskaisi äidilleen, joka vastasi takaisin täysin samalla äänensävyllä.
"Älä puhu minulle noin! Minä haluan keskustella kanssasi, jatkaa siitä, mihin viimeksi jäimme."
"Sori, minä en halua. Emme kuitenkaan pääsisi yhteisymmärrykseen yhtään mistään. Sinä kun aina pistät hanttiin kaikessa", Miku tokaisi.
"Miku, alat ärsyttää minua", Mikun äiti totesi tiukasti. Bou ja Kanon katsoivat sivusta kahden kiistaa, Kanon hieman arkana ja Bou hämillään.
"Nytkö vasta? Luulin sinun vihanneen minua siitä asti kun synnyin –" Miku aloitti pilkaten.
"En minä sinua vihaa! Alat vain ärsyttää, kun et kuuntele, mitä sanon sinulle! Minusta sinun kannattaisi vielä miettiä omia... valintojasi ja päämääriäsi ennen kuin teet mitään päätöksiä", Mikun äiti sanoi näyttäen jälleen huolestuneelta.
"Minä tein päätökseni jo", Miku tokaisi. Hän tarttui Kanonia hartioista kiinni ja suuteli poikaa suoraan huulille vihaisena. Kanon oli kasvoiltaan tulipunainen, kun Miku viimein vetäytyi pois pojan luota.
"Älä tee hätiköityjä päätöksiä", Mikun äiti sanoi tiukasti. Hän oli poikien suudelman aikana puristanut huulensa yhteen, katsonut vihaisena Mikua ja Kanonia.
"Mutta jos Miku päätti jo? Ei sitä enää voi muuttaa", Bou sanoi tähän väliin rauhallisesti.
"Ole kiltti, äläkä sekaannu tähän. Kiitos kaikesta avustasi, mutta –"
"Mutta kun keksin syyn sille, miksi te kaksi aina riitelette”, Bou sanoi hieman arasti. “Teillä on niin erilaiset näkemykset kaikesta. Miku katsoo nuorten silmin, sinä aikuisten. Jos Mikun mielestä on okei olla homo, mutta sinusta ei, se kertoo jo hyvin paljon siitä, että olette erilaisia. Lisäksi te olette molemmat varsin voimakastahtoisia ihmisiä, seisotte omien sanojenne takana vakaasti."
"Emme me tule pääsemään yhteisymmärrykseen tästä asiasta, vaikka puhuisimme siitä koko vuoden. Pidän Kanonista vähän erilailla kuin muista ystävistäni, mutta se ei häiritse minua. Enkä aio välittää siitä, että se häiritsee sinua. Minun elämäni tämä on", Miku tokaisi kadoten jälleen ovenraosta. Kanon jäi katsomaan hivenen huolestuneena Bouta. Bou loi Kanonille rohkaisevan katseen.
"Miku! Heti takaisin tänne! Minulla on mahdollisuus vaikuttaa sinun päätöksiisi niin kauan kuin sinä asut minun kattoni alla!" Mikun äiti huusi astuen Kanonin ohi sisälle taloon.
"Et sinä saa tänne tulla! Kanonin kotiin! Enkä minä aio enää palata luoksesi. Asun vaikka katuojassa mielummin!" Miku huusi.
"En suostu kuuntelemaan tuollaista!"
"Minä en suostu kuuntelemaan sinua!" Miku huusi takaisin. Boulla alkoi olla tukala tunne, hän ei ollut ikinä riidellyt kenenkään kanssa noin. Hänellä ei ollut kokemusta tuollaisesta vihasta ketään kohtaan.
"Milloin sinä nyt minua kuuntelisitkaan? Et koskaan! Huoneesi on yhä siivoamatta, vaikka –"
"Huoneeni?! Haluatko sinä puhua minun huoneestani nyt?! Puhutaan sitten! Se ei ole enää minun huoneeni! Siivoa varastosi itse!" Miku huusi. Hän asteli pois eteisestä, äitinsä perässään.
Bou kuunteli Kanonin kanssa eteisessä.
"Et sinä saa tulla Kanonin kotiin luvatta!" Miku huusi.
"Ovatko hänen vanhempansa kotona?"
"Sinä et käyttäydy kuten muut aikuiset, minua nolottaisi päästää sinua edes puhumaan heidän kanssaan! Saati sitten kertomaan, että heidän poikansa on homo!" Miku huusi. Kanon oli jälleen hieman punainen.
Kinastelu jatkui vielä pitkään. Bou oli halunnut vain saada noiden kahden välille rauhallisen keskustelun. Hän ei vain ollut tiennyt, että heidän välinsä olivat todellakin noin huonot.
Kuului inhottavan kova, läimähtävä ääni.
Yhtäkkiä kukaan ei enää sanonut mitään. Kuului oven paukahdus, Mikun äiti palasi kyynelet silmissä takaisin. Hän poistui talosta, lähti kohti kotiaan.
Kanon ja Bou ryntäsivät nopeasti taloon etsimään Mikua.
Vessan ovi oli lukittu, Kanon kolisteli sitä.
"Miku, tule ulos", hän pyysi.
"Miku, olen pahoillani, että –" Bou aloitti, mutta juuri silloin Miku avasi oven ja astui ulos. Hän piteli poskeaan ja mulkaisi Bouta.
"Miksi helvetissä sinä toit hänet tänne?!" Miku huusi.
"Anteeksi, ihan oikeasti. Minä en tiennyt, en oikeasti tiennyt, että teidän välinne ovat noin –"
"Tulehtuneet? Pahat? Hirveät? Olenko joskus puhunut äidistäni jotenkin kunnioittavaan tai ihailevaan sävyyn?! En varmasti ole! Mistä sinä sitten sait sellaisen käsityksen, että kaikki menee hyvin läpi puhumalla, sitten halataan ja suukotellaan ja eletään elämä onnellisina loppuun saakka?!" Miku huusi.
"Luulin sinun vain uhonneen... Teet sitä aika usein, vaikket oikeasti tarkoita sanomisiasi", Bou mutisi pahoittelevasti.
"Miksi sinä –" Miku alkoi taas huuta, mutta Kanon tarttui häntä kädestä kiinni.
"Rauhoitutaan, jooko? Bou ei voinut tietää, että näin tulisi tapahtumaan", hän sanoi katsoen Mikua silmiin. Kanon ei hymyillyt.
"Älä rauhoittele siinä! Anna oma äitisi lyö sinua, niin katsotaan rauhoitutko sinä!" Miku huusi vetäisten kätensä irti Kanonin otteesta ja kääntyen sitten taas Boun puoleen. "En halua sinun enää ikinä puuttuvan minun tekemisiini. Et ole tämän viikon aikana tehnyt kertaakaan mitään minun hyväkseni, olet aina joko nöyryyttänyt minua tai sitten saattanut pulaan –"
"Ai jaa! Nyt kaikki, mitä olen sinulle tehnyt onkin ollut pahaa, vai? Mites Mei? Halusit tietää pitääkö hän sinusta, niin minä menin ja koitin saada sen selville! Pian sitten te menittekin jo treffeille!"
"Niistä treffeistä seurasikin paljon kaikkea hyvää", Miku tuhahti.
"Eihän se ollut minun vikani! Minkä minä mahdan sille, että Mei olikin kiero, joka näki sinun lävitsesi?" Bou hämmästeli.
“Tiedätkö, se ei tarkoita –“
"Lisäksi, vaikka nöyryytinkin sinua koko luokan edessä pariin kertaan, niin siitähän seurasi myös pelkkää hyvää! Olette Kanonin kanssa yhdessä, eikö totta?" Bou sanoi. Hänen huulilleen kohosi pieni hymy.
"Mitä helvetin väliä sillä on? Ensimmäisenä mielessäni on tällä hetkellä se, että sinä tosiaankin nöyryytit minua! Parempi olisi, jos koko viikko pyyhittäisiin pois elämästäni! Kanon mukaanlukien!"
Noiden sanojen myötä heidän kolmen välille laskeutui jäätävä hiljaisuus. Kanon katsoi Mikua avuttoman näköisenä, Bou kauhuissaan.
"En tarkoittanut sitä", Miku sanoi nopeasti, katsoen Kanonia.
Mustahiuksinen poika katsoi Mikua epäuskoisena. Kanonin katse alkoi harhailla, hän alko purra huultaan kovaa.
Miku katsoi Kanonia surullisesti, pahoillaan ja epätoivoisena. Hän ei osannut sanoa mitään, seisoi vaan suu auki.
Bou ei tiennyt, mitä tehdä. Olisiko hänen kuulunut sanoa jotain piristävää? Olisiko hänen kuulunut vain poistua paikalta?
Kanon käänsi selkänsä Boulle ja Mikulle, käveli olohuoneeseen ja istui sohvalle. Hän hautasi kasvonsa käsiinsä ja painoi päänsä.
Miku lähti nopein askelin ulos talosta. Bou jäi yksinään hämmentyneenä katsomaan pojan perään.
~
Teruki taputteli jalallaan lattiaa. Hän vilkaisi puhelinta, se ei soinut vieläkään. Ulkona oli alkanut sataa vettä ja kaikki maassa ollut lumi oli sulanut pois. Ulkona oli melko pimeää. Teruki huokaisi. Kello oli jo puoli kahdeksan, eikä Bou ollut vieläkään soittanut, vaikka oli sitä itse ehdottanut.
Teruki otti puhelimen ja näppäili Boun numeron. Hetken aikaa puhelin piippasi, sitten toinen vastasi.
"Teruki! Anteeksi, etten soittanut, minä unohdin!" Bou sanoi. Hän kuulosti hengästyneeltä ja hänen äänensä oli epätasainen.
"Missä sinä olet?" Teruki kysyi. Puhelimesta kuului kovaa kohinaa.
"Ulkona", Bou sanoi.
"Juoksetko sinä?" Teruki hämmästeli tajuttuaan, miksi Bou oli niin hengästynyt.
"Juoksen."
"Miksi ihmeessä?"
"Etsin Mikua, olen Kanonin kanssa", Bou sanoi. Hän kuulosti kiireiseltä.
"En kai häiritse teitä...?" Teruki kysyi.
"Ehkä vähän, Mikua ei nimittäin löydy mistään ja tämä vaatii keskittymistä", Bou sanoi. Hän kuulosti hieman poissaolevalta.
"Hyvä on, mitä siellä tapahtuu?" Teruki kysyi uteliaisuuttaan.
"Miku suuttui meille ja lähti pois. Hänet on pakko löytää, hänellä ei ole paikkaa, jossa yöpyä", Bou sanoi huolestuneena.
"Jos hän tulee tänne, ilmoitan heti teille", Teruki vakuutteli.
"Hyvä! Kiitos, Teruki", Bou sanoi onnellisena.
"Onnea etsintöihin, en usko voivani auttaa. Ette voisi kuitenkaan odottaa minua. Kerron kuitenkin, jos näen hänet", Teruki vakuutteli.
"Hyvä, nähdään huomenna!" Bou sanoi katkaisten puhelun.
Teruki näppäili heti uuden numeron ja painoi puhelimen vasten korvaansa. Miku oli sammuttanut puhelimensa.
Teruki huokaisi huolestuneena. Olisi ollut kiinnostava tietää, mitä oli oikeasti tapahtunut, mutta hän ei viitsinyt soittaa Boulle enää uudestaan.
~
Sade oli kastellut Mikun vaatteet läpimäriksi, hänen otsahiuksensa olivat liimautuneet inhottavasti vasten otsaa ja pistivät luomia ja kulmia.
Kanonin luota lähdettyään hän oli aluksi aikonut vain rauhoittua hetken, mutta hänen vihansa ei ollut paljoa laantunut. Hän ei vieläkään voinut käsittää, miksi Bou oli tuonut hänen äitinsä Kanonin luo tai miksi oli itse sanonut niin Kanonista. Tietenkin hän oli iloinen siitä, että oli ihastunut Kanoniin ja että Kanonkin sitten piti hänestä. Mutta jos niin ei olisi käynytkään, Miku luulisi yhä olevansa hetero, eikä hänen äitinsä olisi ollenkaan niin vihainen kuin oli nyt. Eikä mitään tämänviikkoista olisi tapahtunut.
Miku sulki silmänsä ja antoi sateen kastella hänen kasvonsa. Hän huokaisi syvään ja avasi silmänsä. Näkymä oli harmaa, tyhjä asfalttitie ja sen ympärillä näkyvät omakotitalot olivat kaikki niin harmaita. Miku oli päättänyt kävellä ympäriinsä lähiön ympäristössä, jossa ei olisi koko ajan ihmisiä.
Miku aikoi kuitenkin antaa Boulle anteeksi ja hän saattoi vain toivoa, että Kanonkin antaisi anteeksi hänelle. Hän ei oikeasti ollut tarkoittanut sanomisiaan. Miku huokaisi tajutessaan, että jos hän olisi jäänyt Kanonin luo, hänellä olisi nytkin joku, jonka luokse mennä.
Turvaan.
Kodista hän ei löytäisi turvaa, vain vihaa. Äidilleen hän ei ollut valmis antamaan anteeksi.
Miku ei tiennyt paljonko kello oli, hän ei viitsinyt avata puhelintaan katsoakseen. Joku soittaisi hänelle kuitenkin ja hän halusi vielä hetken aikaa olla yksin.
Tietä ajoi auto, jonka ajovalot osuivat ikävän kirkkaina Mikun silmiin. Hän väisti valoja ja perääntyi tien sivua kauemmas asfalttitiestä.
Auton lähdettyä hän kuuli nopeita juoksuaskelia. Mikun yllätykseksi kulman takaa esiin ryntäsi Kanon, joka katsoi hätääntyneenä ympärilleen. Hän näytti erittäin hämmästyneeltä huomatessaan Mikun seisovan paikoillaan, katsellen toista hämillään.
"Miku!" Kanon huudahti ja juoksi hänen luokseen. Kanon kietoi kätensä Mikun ympärille ja halasi häntä lujaa.
Miku halasi takaisin, hän tunsi Kanonin lämpimän kehon omaansa vasten hyvin selvästi märän t-paidan läpi.
"Älä enää karkaa noin", Kanon sanoi halaten toista entistä lujempaa. Miku koitti sanoa jotain, muttei kyennyt puhumaan. Jostain syystä hän tunsi palan kurkussaan ja kuumat kyynelet tulvahtivat hänen silmiinsä. Hän koitti räpytellä silmiään kiivaasti ja saada kyynelet kuivumaan. Kuitenkin ensimmäisen kyynelen valuttua hänen poskelleen, sitä seurasi kymmenen muuta kyyneltä.
Kanon suuteli toista poikaa huulille, Miku tunsi sadepisaroiden hakkaavan häntä jokapuolelta. Myös hänen kasvonsa kastuivat ja sadepisarat sekoittuivat kyyneleihin.
Kanon lopetti suudelman ja katsoi Mikua silmiin.
"Itketkö sinä?" hän hämmästeli kädet Mikun niskan takana.
"Ehkä..." Miku mutisi kuivaten silmiään nopeasti hieman. Kanon hymyili ja suuteli Mikua uudestaan.
"Annathan anteeksi? En tarkoittanut sitä, lupaan", Miku sanoi. Uudet kyynelet uhkasivat valua hänen poskilleen.
"Tajusin sen heti, kun olit lähtenyt", Kanon sanoi hymyillen.
"Miksi minä nyt itken? En halua itkeä..." Miku mutisi kuivaten silmiään.
"Tapahtui yhtäkkiä niin paljon. Koko viikko on ollut hyvin... sekainen. Piti minunkin miettiä vähän", Kanon selitti silittäen Mikun poskea.
Miku suuteli Kanonia ja halasi vielä kerran.
"Voinko yöpyä luonasi taas? En haluaisi kotiinkaan..." Miku mietti.
"Tietenkin voit", Kanon sanoi onnellisena.
He lähtivät yhdessä, käsi kädessä, välittämättä sateesta, joka kasteli heitä vielä vähän lisää.
7. luku - Sunnuntai
"Bou", kuului puhelimesta uninen ääni.
"Huomenta! Mites Miku?" Teruki kysyi. Hän tiesi herättäneensä Boun, mutta hän pyytäisi anteeksi myöhemmin.
"Kanon löysi hänet. He menivät Kanonin luo, kaikki on hyvin", Bou haukotteli.
"Hyvä niin", Teruki huokaisi helpottuneena. Hän oli nukahtanut edellisenä iltana puhelin kädessään, hänen oli pitänyt soittaa Boulle vielä. "Anteeksi, että herätin sinut."
"Ei se mitään... Tule tänään Kanonille, ota mukaasi joku takki, joka muistuttaa salapoliisitakkia", Bou sanoi.
"Mitä? Salapoliisitakkia?" Teruki yskäisi kummastuneena.
"Niin, me teemme elokuvan. Minun asunipa onkin yllätys", Bou sanoi salaperäisesti. Hän naurahti söpösti.
"Vai yllätys...? Mikä sinun osasi on?" Teruki kysyi. Hän oli jo arvannut olevansa itse salapoliisi.
"Olen poliisi", Bou ilmoitti. Teruki ei osannut oikein kuvitella Bouta poliisin virka-asu päällään, virkamerkki rinnassaan.
"Mihin aikaan me sitten tapaamme Kanonin luona?" Teruki kysyi vielä. Hän päätti päästää Boun takaisin nukkumaan, vaikkei tämä enää väsyneeltä kuulostanutkaan.
"Mene sinne milloin haluat, niin minäkin ajattelin tehdä. Annetaan heidän kuitenkin herätä, mennään sinne johonkin inhimilliseen aikaan", Bou sanoi.
"Hyvä on, nähdään sitten siellä", Teruki sanoi valmiina hyvästelemään Boun.
"Älä lopeta vielä!" Bou huudahti.
"Hyvä on..." Teruki sanoi hitaasti.
"Jaksatko millään jutella kanssani niin kauan, että herään kunnolla?" Bou ehdotti.
"Jaksan", Teruki sanoi. Häntä alkoi naurattaa, hän ei ollut oikeastaan koskaan puhunut puhelimessa vastaheränneen kanssa.
"Mitä kello on?" Bou kysyi.
Teruki vilkaisi yöpöydälleen, kello näytti puoli yhtätoista. Hän ilmoitti ajan Boulle, joka alkoi miettiä.
"Jos menisin Kanonin luo jo puoli kahdeksitoista? Sitten voisimme valmistella sitä elokuvaa."
"Muuten, miksi ihmeessä me teemme elokuvan?" Teruki kysäisi. Hän ei tiennyt edes kenen idea se oli alunperin ollut.
"Se on murhaelokuva, en tiedä muuta", Bou sanoi. Kuului epämääräistä kohinaa ja pieni kolahdus.
"Mitä siellä tapahtuu?" Teruki kysyi.
"Laitoin puhelimen kaiuttimelle ja laskin sen yöpöydälle. Vaihdan nyt vaatteita", Bou tiedotti.
"Jaa", Teruki sanoi. Hän ei keksinyt mitään aihetta, josta puhua, joten hän päätti olla hiljaa.
"Oletko sinä jo syönyt aamiaista?" Bou kysyi. Terukia alkoi naurattaa, oli siinäkin aihe.
"En, en ole noussut sängystäkään vielä", Teruki kertoi. Bou hymähteli ja taas kuului outoa kohinaa.
"Mitä sinä oikein puet päällesi?" Teruki ihmetteli.
"Verkkareita. Ne on sitten helppo vaihtaa Kanonin luona poiskin, ettei tarvitse pukea sukkahousuja ja kaikkea hameen kanssa", Bou selitti.
"Miksi sinun pitää vaihtaa verkkarit Kanonin luona pois?" Teruki ihmetteli.
"Hmph! Se rooliasuhan minulla on oltava päällä, höpsö", Bou naurahti. Teruki huokaisi, hän ei ollut aivan yhtä innoissaan elokuvan tekemisestä.
"En osaa kuvitella sinua verkkareissa", hän sanoi.
"Ne ovat vaaleanpunaiset", Bou hihkaisi.
"Okei, ehkä minä sittenkin osaan kuvitella sinut sellaisissa", Teruki sanoi hymyillen itsekseen.
"Okei, olen hereillä. Menen juomaan kaakaota, meikkaan, laitan hiukset ja lähden sitten Kanonille", Bou höpötti nopeasti.
"Hyvä on, nähdään sitten siellä."
"Nähdään", Bou sanoi lopettaen puhelun.
Teruki katsoi puhelinta kädessään ja Boun nimeä, joka yhä vilkkui näytöllä. Pian kuitenkin nimi katosi siitä ja puhelimen taustakuva tuli näkyviin.
Teruki nousi ylös ja päätti pukea jotain järkevää päälleen. Hän ei löytänyt vaatekaapistaan muuta kuin koulupukunsa ja pari muuta siistiä paitaa. Hän otti kaapista yhden ja puki sen päälleen. Samaten hän otti mustat farkut kaapista ja laittoi nekin jalkaansa. Eiköhän niillä pärjäisi. Kaapista löytyi myös isohko vihreä takki, jonka hän päätti ottaa mukaansa. Ehkä se sopi elokuvaan.
~
Kanon huokaisi Mikun avatessa ulko-oven varovasti avaimellaan. Poika kurkisti varovaisesti sisään eteiseen ja hyssytti Kanonille, vaikkei tämä ollut edes sanonut mitään.
Miku tutkaili oven vieressä hujan hajan sijaitsevia kenkiä ja huokaisi helpotuksesta.
"Äiti ei ole kotona", hän sanoi normaalilla äänellä ja astui sisälle kotiinsa. Hän huokaisi syvään ja tunsi pienen katuvan äänen hänen sisällään sanovan, että hänen kuuluisi pyytää äidiltään anteeksi ja palata takaisin kotiin, jatkaa elämää niin kuin ennenkin, mutta ilman tappeluita.
Miku ei kuitenkaan antaisi äidilleen anteeksi, ei ennen kuin tämä sitä pyytäessään tosiaan tarkoittaisi.
Hän potki kengät jaloistaan ja kiirehti omaan huoneeseensa. Hänelle tuli entistä haikeampi olo, kun hän katsoi ympärilleen sotkuisessa huoneessa.
Miku etsi vaatekaapistaan koirapuvun ja lähti se sylissään huoneensa ovelle. Hän kuitenkin vilkaisi vielä kerran haikeana huonettaan...
"Mikä siellä kestää? Olen odottanut täällä eteisessä jo varmaan puoli tuntia, Bou ja Teruki ovat molemmat ehtineet soittaa minulle jo kerran! Oletko kadottanut sen puvun?" Kanon huhuili Mikulle yläkertaan juuri, kun tämä pomppi portaat alas koirapuku sylissään.
"Mikä kesti noin kauan?" hän puuskahti.
"Ei mikään", Miku sanoi vältellen ja lähti ulos talosta puettuaan ensin kengät jalkaansa. Kanon seurasi perässä, muttei sanonut mitään.
He kävelivät hiljaisina takaisin Kanonin luo. Mikulla oli ollut hassu olo siitä lähtien, kun hän oli itkenyt edelisenä iltana. Selittämättömän alakuloinen, mutta samalla oudon onnellinen.
"Mitä mietit?" Kanon kysyi häneltä.
"Itseäni", Miku sanoi. Kanon katsoi häntä, odottaen hänen selventävän.
"Ajattelen itseäni", Miku sanoi, kun ei muutakaan keksinyt. Kanon tyytyi nyökkäämään. "Olen muuttumassa koko ajan vain oudommaksi ja oudommaksi, en ymmärrä enää omia päähänpistojani."
"Tarkoitatko esimerkiksi tätä elokuvajuttua?" Kanon kysyi vitsaillen. Miku naurahti.
"En. Vaan sitä, että olen yhtäkkiä hirmu surullinen, sitten taas alkaa naurattaa. Olen hämmentynyt koko ajan." Miku mutisi lähinnä itsekseen.
"Olen pahoillani, mutten osaa auttaa tuollaisten juttujen kanssa. Ehkä puhut meidän omalle pienelle psykiatriystävällemme?" Kanon ehdotti viitaten selvästi Bouhun.
"Ehkä puhunkin. Mutta sinä autat vain olemalla siinä, puhumatta turhia tai teeskentelmällä että ymmärrät, jos kerran et ymmärrä", Miku sanoi. Hänen huulilleen kohosi pieni hymy.
"Hyvä sitten", Kanon sanoi suikaten nopean suukon Mikun poskelle.
He pääsivät Kanonin luo ja odottivat Bouta ja Terukia jonkin aikaa. Nuo kaksi saapuivat samalla ovenavauksella ja Miku päätti, että nyt olisi aika piristyä, unohtaa kaikki mennyt. Niinpä hän hymyili ja päätti, että ystäviensä tuella hän pärjäisi.
Hän tuli kuitenkin katsahtaneeksi Boun silmiin arvioivasti. Poika näytti siltä, kuin olisi säälinyt Mikua, Terukin silmissä oli sama katse. Miku kääntyi katsomaan Kanonia, jonka silmistään näki, että tämänkin kävi Mikua sääliksi.
"Älkää katsoko minua noin. Minulla on kaikki hyvin, eilen vain sattui kaikenlaista. Vietetään tänään kiva päivä, en todellakaan loukkaannu tai mitään, jos te ette tunnu välittävän tuntuuko minusta kurjalta vai eikö", Miku sanoi virnistäen. Muut hymyilivät hänelle kerran rohkaisevasti ja alkoivat sitten keskustella elokuvasta.
"No niin. Kertokaas nyt koko jutun idea", Bou patisti innoissaan. Miku näytti vihkoa Boulle ja Terukille, nämä tutkailivat sitä hieman hämillään.
"Miku, en saa käsialastasi mitään selvää", Teruki hymähti. Kanon naurahti ja hiljaisesti pudisteli Terukille päätään viestittäen, ettei hänkään saanut Mkun käsialasta selvää.
"En minäkään..." Bou myönsi. Miku huokaisi.
"Okei, luen sen teille itse", Miku tokaisi riuhtaisten vihon Boun käsistä.
"Murhaelokuva. Minä olen murhaaja, Bou poliisi, Teruki salapoliisi ja Kanon lihava poliisikoira –"
Kahden pojan naurunremakka täytti huoneen. Bou ja Teruki nauroivat vatsansa kipeiksi samalla kun Kanon punastui hieman.
"Eikö pelkkä poliisikoira olisi riittänyt?" Kanon mutisi.
"Älä nyt, sehän on vain hauskaa. Se asu sopii sinulle, olet se päällä tosi suloinen. Lupaan sen sinulle", Miku sanoi hymyillen leveästi.
"Lihava poliisikoira? Onko hän minun työparini?" Bou tiedusteli nauru yhä kasvoillaan.
"On. Te toimitte yhdessä. Te olette tehneet sopimuksen Terukin kanssa ja yritätte molemmat saada minua napattua. Olen nimittäin oikeasti elämääni kyllästynyt ihminen, joka haluaa elämäänsä jännitystä ja päättää ryhtyä varkaaksi. Sitten kuitenkin minun jäljilleni päästään, tai siis te pääsette, ja sitten minä ammun Terukia peloissani. Bou ja Kanon, te viette minut vankilaan, jossa kerron totuuden, kunhan Teruki on ensin vähän valaissut minua."
"Olenko minä sitten enkelinä taivaassa ja puhun sinulle sinun pääsi kautta?" Teruki vitsaili.
"Ei, sinä et kuole, loukkaat vain itsesi", Miku ilmoitti.
"Miten tarina sitten jatkuu?" Bou kysyi.
"Me kaikki olemme onnellisina poliisiasemalla", Kanon naurahti kohauttaen olkiaan.
"Hyvä on, missä me kuvaamme tämän elokuvan?" Miku mietti.
"Tiedättekö sen varaston? Koulun lähellä? Sen, jota ei ole käytetty moneen vuoteen, iso kuin mikä?" Teruki keksi.
"Tiedän! Se on hyvä! Sitten voimme tehdä poliisiaseman samaan tilaan, vähän vain laitamme rekvisiittaa jokapuolelle", Bou innostui. Kanon ja Miku nyökkäilivät tyytyväisinä.
"Mites vaatteet?" Teruki kysyi.
"Saitko sinä sitä takkia?" Miku kysyi oitis.
"Löysin jonkinlaisen. Se on iso, vihreä", Teruki sanoi alkaen kaivaa reppuaan.
"Vihreä?!" Miku kauhistui. Kuitenkin nähdessään takin hän rauhoittui, se ei ollutkaan kirkkaanvihreä vaan armeijanvihreä. Se kävisi myös.
"Tuo on hyvä. Muutenkin vaatteesi sopivat hyvin", Miku kehaisi kääntyen sitten katsomaan Kanonia. Teruki hymyili tyytyväisenä.
"Sinä laitat koirapuvun", Miku sanoi hymyillen taas leveästi. Kanon huokaisi pyöritellen silmiään.
"Bou, mitä sinä laitat?"
"Minulla on asu, näytän sen vasta sitten, kun se on päälläni", Bou sanoi. Hän vaikutti oudon jännittyneeltä.
"Vaihdammeko asut päälle jo nyt? Siellä varastossa ei ole kiva vaihtaa, tulee kylmäkin", Kanon mietti järkevästi.
"Vaihdetaan vaan. Minulla on jo valmiiksi nämä, Terukin tarvitsee vain vetää takki päälle", Miku sanoi. Kanon otti koirapuvun sohvalta, johon Miku oli sen jättänyt ja kiirehti vessaan vaihtamaan sitä ylleen.
Bou jäi istumaan olohuoneeseen Terukin ja Mikun kanssa. Kukaan ei sanonut mitään.
"Kuka kuvaa?"
Terukin kommentin jälkeen tuli täysin hiljaista.
"Eeh... Tuota..." Miku takelteli miettien kuumeisesti.
"Eli sinä et ajatellut sitä ollenkaan", Bou totesi huokaisten.
"Vuorotellaan! Aina silloin, kun joku ei näy kuvassa, hän kuvaa", Miku keksi.
"Entäs kohtaus, jossa me kaikki olemme yhdessä?" Bou kysyi.
"Kameran voi asettaa vaikka pahvilaatikon tai tynnyrin päälle, koko varastohan on niitä täynnä. Eli sinänsä se ei ole ongelma", Teruki mietti.
"Totta", Miku sanoi, Boukin nyökkäsi.
Vessan ovi aukesi ja Kanon astui ulos pää painuksissa. Hän nyppi vatsasta nukkaa.
Kaikki kolme alkoivat nauraa sydämensä kyllyydestä. Kanonin oman pään päällä komeili kieroon katsovan koiran pää, oikein suloinen.
Miku riensi sohvalta halaamaan Kanonia nauraen.
"Olet tosi söpö", hän kuiskasi ja suukotti pojan poskea pienesti. Kanon hymähti ja nosti päänsä. Ehkä hän sai itsevarmuutta.
"Ihan kiva asuhan tämä on", hän sanoi naurahtaen. Miku tarttui Kanonin hännästä kiinni ja alkoi pyöritellä sitä ilmassa.
"Lopeta", Kanon tokaisi ja Miku lopetti nauraen. Hän veti koiraa korvista ja nenästä ja nauroi vähän lisää.
"Hauska asu tosiaan, sinulle se sopii", Miku kehaisi ja alkoi nauraa taas, Teruki yhtyi kuoroon. Bou oli kadonnut vessaan.
Kanon istui sohvalle ja hymyili Mikulle.
"Oletko koskaan käyttänyt tätä itse?" hän kysyi totisena. Miku mietti hetken.
"En muistaakseni. En edes tiedä, miksi minulla on tuollainen", hän totesi sitten ja kääntyi katsomaan vessan ovelle.
Ensin näkyviin tuli musta korkokenkä. Piikkikorolla, terävällä kärjellä. Sitten toinen jalka. Hänellä oli mustat verkkosukkahousut. Lopuksi Bou astui heidän eteensä kokonaan näytille. Verkkosukkahousut katosivat mustan minihameen helman alle. Hame ylsi Bouta enintään puoleen reiteen.
Yläosa hänellä sentään oli normaali, takki ja paita, solmiokin. Päässään hänellä komeili matala poliisihattu.
Kaikki kolme poikaa katsoivat Bouta hieman epäuskoisena.
"No, näytänkö tytöltä?" Bou kysyi kohdistaen sanansa lähinnä Terukille.
"Et", Teruki sanoi. Bou avasi jo suunsa sanoakseen jotain, mutta Teruki ehti ensin. "Vaan aikuiselta, naiselta", Teruki hymähti. Bou näytti tyytyväiseltä. "En kylläkään missään vaiheessa pyytänyt sinua –"
"Hyss, jos tykkäät minusta enemmän tyttönä, niin sitten pukeudun näin vaikka joka päivä", Bou sanoi kävellen Terukin luo ja istuen tämän syliin tyytyväisenä.
"Bou, tykkään pojista", Teruki sanoi. Hänen kasvoillaan oli jännä hymy, eikä Miku oikein osannut tulkita sitä. Tämä oli kuitenkin ensimmäinen kerta, kun Miku kuuli Terukin tosiaan myöntävän olevansa homo.
Bou hymyili yhä.
"Tiedän, mutta minusta tuntuu vähän siltä, että tykkäät myös tytöistä. Joten valitse, kumpi mielummin?" Bou käski nousten Terukin sylistä.
"Bou, haluan Boun enkä mitään muuta", Teruki sanoi hymyillen yhä sitä jännää hymyä.
Vaaleahiuksinen istahti Terukin syliin hajareisin.
"Kiva kuulla", hän sanoi suudellen poikaystäväänsä. Mikulle tuli hivenen vaivaantunut olo, Boun hame nousi hälyttävän korkealle, lisäksi tuo suudelma ei ollut mitenkään erityisen kevyt.
"Mitäs jos jatkaisimme sitä, mitä me oikeasti tulimme tänne tekemään?" Miku ehdotti nopeasti, kun Bou alkoi silittää Terukin rintakehää.
Bou nousi nopeasti punottavan Terukin sylistä ja oikoi hamettaan. Hän nyökkäsi onnellisena ja lähti kohti eteistä.
"Kanon, onko sinulla kamera jo?" hän kysyi. Kanonkin näytti hivenen vaivaantuneelta.
"Käyn hakemassa sen", mustahiuksinen sanoi. Hän kuittasi Mikun hämmästyneen ilmeen viittomalla hänet mukaansa.
Pojat menivät Kanonin huoneeseen.
"Mitä sinä oikein höpötät, kamerahan on keittiön pöydällä", Miku hämmästeli.
"Kerro minulle, käyttäytyikö Bou mielestäsi äsken hyväksyttävästi vai eikö?" Kanon kysyi nopeasti.
"Tuota... Hyväksyttävästi, jos he olisivat olleet kahdestaan Terukin kanssa. Mutta jos ei Bouta häirinnyt, että mekin näimme niin ehkä se ei sitten haitannut", Miku mietti.
Kanon nyökkäsi ja lähti takaisin olohuoneeseen Mikun seuratessa perässä. Hän haki videokameran keittiöstä ja pojat lähtivät talosta kohti kuvauspaikkaa.
"Mikä on ensimmäinen kohtaus?" Teruki kysyi heidän kävellessään.
"Kun minä ilmestyn kuvaan, juoksen teitä karkuun", Miku sanoi osoittaen Bouta ja Kanonia.
"Eli minä kuvaan ensin", Teruki totesi.
Varasto oli tosiaankin isompi kuin kukaan heistä oli muistanut. Miku juoksenteli ympäriinsä innoissaan.
"Hei! Täällä kaikuu!" hän huusi tajuttuaan, että hänen askeltensa äänet kaikuivat seinistä hänen korviinsa, eivätkä muut juosseetkaan hänen kanssaan.
"No kappas, niinpäs tekee!" Bou huudahti pelleillen Mikun kustannuksella.
"Okei, Kanon. Miten tätä käytetään?" Teruki kysyi taputtaen videokameraa Kanonin käsissä.
Mustahiuksisen selittäessä videokameran toimintaa Terukille, Miku kävi etsimässä sopivan kuvauskohdan. Bou seurasi häntä.
"Varo, hame nousee", Miku ilkeili. Bou huokaisi ja nyki hamettan alemmas. "Et sitten yhtään lyhyempää hametta löyt–"
"Älä viitsi", Bou keskeytti Mikun ja huokaisi uudestaan.
"Miksi sinä nuo laitoit?" Mikun oli pakko kysyä.
"Halusin Terukin täyden huomion", Bou vastasi ylpeästi.
"Sen saitkin, kaupanpäälisiksi myös kaikkien muiden huomion! Onneksi ei tullut tuttuja vastaan, olisi ollut noloa kulkea kaupungilla pojan kanssa, joka on pukeutunut verkkosukkahousuihin... piikkikoroista nyt puhumattakaan", Miku älähti.
"Onko pakko puhua noin?" Bou pyysi toista lopettamaan.
"Tässä on hyvä aloituspaikka", Miku sanoi ja pysähtyi.
"Mitenkäs sinä sitten?" Bou kysyi.
"Minäkö? En ainakaan ole pukeutunut verkkosukkahousuihin."
"Tiedät, mitä tarkoitin", Bou tokaisi kädet lanteilla.
"Minulla menee hyvin, kiitos kysymästä", Miku vastasi mekaanisesti.
"Älä pelleile! Miltä sinusta oikeasti tuntuu?"
"Mitä sinä riehut? Minähän vain vähän riitelin äidin kanssa ja tarvitsin aikaa ajatella", Miku selitti. Ei Bou voinut olettaa, että hän kertoisi tälle kaikki syvimmät salaisuutensa, vaikka tämä olisikin vain halunnut auttaa.
"Äitisi löi sinua. Lisäksi olit todella vihainen ja surullinen samaan aikaan. Enkä ole koskaan nähnyt sen kaltaista riitaa ennen", Bou sanoi kuulostaen huolestuneelta.
"Minulla on kaikki hyvin. Kanon olkoot tukenu ja turvani", Miku sanoi, eikä voinut estää pientä hymyä huulillaan.
"Seurusteletteko te?" Bou kysyi kuulostaen uteliaalta. Yleensä hän osasi peittää sen, oli kai oppinut tyttöpuolisilta ystäviltään.
"Tietääkseni", Miku vastasi hymyillen yhä. "Kaikki kävi aika nopeasti. Mutta olen tyytyväinen, pidän hänestä."
"Hyvä niin", Bou sanoi hymyillen takaisin.
"Mites sinä ja Teruki sitten?"
"Hyvin menee", Bou vakuutteli.
"Ai jaa", Miku sanoi epäillen. Hän loi merkityksellisen silmäyksen Boun asuun.
"Tämä on vähän pidempi juttu", vaaleahiuksinen sanoi.
"Vai niin", Miku vastasi.
"Olet jotenkin... vähäsanainen."
"Miten voit edes ihmetellä sitä? Ensin olet nöyryyttänyt minua koko luokan edessä, sitten tuot äitini piilopaikkaani. Luuletko, että aion osoittaa sinulle suurimmat kiitokseni, halata sinua niin lujaa kuin jaksan –"
"En tarkoittanut sitä. Mutta sanoin jo eilen, että olen erittäin pahoillani ja olen kaikilla tekemisilläni pyrkinyt hyvään lopputulokseen", Bou sanoi nopeasti, tosissaan.
"Okei, saat anteeksi", Miku sanoi. Hän ei oikeastaan enää ollut Boulle vihainen, hän oli sitäkin kerennyt miettiä eilen sateessa.
"Kiitos", Bou sanoi. Hän hymyili Mikulle ja viittoi Kanonin ja Terukin luokseen.
"Aloitetaanko sitten?" Kanon ehdotti.
"Haluan testata tätä ensin", Teruki sanoi painaen videokameran nappia, jonka seurauksena kamera alkoi nauhoittaa.
Miku pomppasi kameran eteen, näytti kieltään ja pomppi paikoillaan.
"Oletko sinä ihan sekaisin?" Bou kysyi Mikulta kulmat kurtussa. Teruki kääntyi kuvaamaan häntä.
"Tässä on mukava poika, suloinen ja hauska. Hän on Bou –"
"Ja minä olen Miku!" Miku kiljaisi, pompaten Boun eteen huitoen käsillään kamalasti.
"Juu, hän on Miku", Teruki sanoi. Silloin Kanon ilmestyi kuvaan.
"Ja minä olen Kanon", hän sanoi kameralle. Juuri silloin Miku menetti tasapainonsa ja rämähti päistikkaa maahan. Kanon, joka oli nojannut poikaystävänsä olkapäähän, kaatui myös. Nyt kamerassa näkyi enää Bou, joka katsoi posket pullottaen suoraan kameraan.
Kaiken tämän seurauksena Teruki alkoi nauraa katketakseen. Videokamera hytkyi hänen naurunsa tahdissa. Bou tunki naamansa ihan kameraan kiinni ja tuijotteli sitä silmät ammollaan, posket pullollaan.
Miku oli päässyt ylös maasta, Kanon myös. Molemmat pudistelivat vaatteitaan. Teruki rykäisi lopetettuaan nauramisen.
"Anna minä otan tämän, niin pääset sinäkin kuvaan", Kanon sanoi ottaen kameran Terukin käsistä. Se nauhoitti yhä.
"Tämä on Teruki", Kanon ilmoitti rauhallisesti. Miku alkoi kutittaa häntä ja Kanon alkoi nauraa. Kamera oli vaarassa tippua hänen käsistään. Teruki kuitenkin pelasti sen varmalta tuholta ja kuvasi kahta poikaa, jotka vääntelehtivät oudosti.
Miku koitti kutittaa Kanonia, joka kuitenkin koko ajan nauroi ja pyristeli irti hänen otteestaan. Bou seisoi jälleen hiljaisena paikallaan vain katsellen kahta muuta. Hän oli taas puhaltanut poskensa täyteen ilmaa.
"Miku, lopeta! Tuo sattuu!" Kanon huusi naurunsa lomasta. Teruki käänsi kameran itseään päin ja veti Boun vierelleen. Kamera kuvasi nyt vain heitä kahta.
"Miten niin sattuu? Lopeta tuo vikinä", Miku tokaisi ja Kanon nauroi taas.
"Me olemme Teruki ja Bou, terve", Teruki ilmoitti kameralle välittämättä Kanonin ja Mikun riehunnasta taustalla.
Bou nyökkäsi ja pullisti taas poskiaan. Teruki naurahti.
"Taidat pitää tästä?" Mikun ääni sanoi. Teruki ja Bou kääntyivät katsomaan heitä hieman kummastuneina.
Miku kutitti Kanonia yhä, tosin tällä hetkellä pojat makasivat maassa päällekkäin. Kanon nauroi vieläkin, eikä pystynyt vastaamaan Mikulle.
Teruki näytti nopeasti kameralle maassa makaavia poikia ja kuvasi sitten taas itseään ja Bouta.
"Meillä on vähän omalaatuisia kavereita", Bou kuiskasi totisena. Teruki naurahti taas.
"Odota! Odota!" kuului Kanonin hengästynyt huuto. "Nouse päältäni, ole kiltti."
Miku oli lopettanut kutittamisena ja nousi Kanonin päältä hymyillen.
Kanon kuitenkin alkoi nyt vuorostaan kutittaa Mikua, joka alkoi nauraa ja vääntelehtiä hillittömästi. Hän istui maahan ja koitti päästä pakoon Kanonilta. Hän konttasi maassa jonkin aikaa, mutta Kanon kaatoi hänet makuulle maahan ja istui itse hänen päälleen.
"Ai nyt sinä haluat olla päällä?" Miku kysyi. Tajuttuaan mitä oli sanonut, hän alkoi nauraa entistä kovempaa. Kanon nauroi myös, Teruki kääntyi kuvaamaan heitä taas hetkeksi. Molempien kasvoilla oli naurava hymy, he halasivat toisiaan. Lisäksi Kanon makasi Mikun päällä.
"Kuten sanoin, meillä on tosi outoja kavereita. Katso nyt, koira raiskaa Mikua varaston lattialla –" Bou alkoi selittää totisena kameralle taas, mutta Kanon ja Miku keskeyttivät hänet yhteen ääneen.
"Lopeta!"
"Kuka niin?" Teruki kysyi.
"Bou!"
"Älkää nyt minun nimeäni huutako, keskittykää toisiinne siellä", Bou sanoi huvittuneena. Teruki kääntyi kuvaamaan Mikua ja Kanonia, jotka yhä makasivat maassa.
"Kanonhan keskittyy minuun koko ajan, senkin kateellinen... vähäpukeinen poliisineiti", Miku tokaisi.
Teruki kääntyi kuvaamaan Boun vaatteita.
"Älä nyt taas aloita. Minä vain pukeuduin rooliasuuni, siinä kaikki", Bou sanoi ristien kätensä rinnalleen.
"Rooliasuun? Jos tarkoituksesi oli esittää sellaista... vähän erilaisempaa työtä tekevää henkilöä... tietääkseni tämä työ on myös lainvastainen, itsensä myyminen nimittäin…"
"Olet kauhean ilkeä!" Bou kivahti loukkaantuneena.
"Okei, anteeksi. Mutta sitä mieltä minä olen", Miku sanoi kohottaen harteitaan.
"Miku, me muut emme ole. Eikö vain Kanon?" Teruki puolusti Bouta, joka kapsahtikin hänen kaulaansa yllättäen.
"Ööh... niin, juu", Kanon sanoi hieman vältellen.
"Eli teidän mielestänne minä näytän –"
"Ei, minun mielestäni olet suloinen", Teruki sanoi. Kanon oli noussut maasta ja sieppasi kameran Terukin käsistä.
"En tavoitellut suloisuutta", Bou tokaisi. Hän oli selvästikin suuttunut Kanonille ja Mikulle.
"Tiedämme jo molemmat, mitä sinä tavoittelit, mutta täytyyhän sinun myöntää, että tuo hame on aika lyhyt", Teruki sanoi ottaen Bouta käsistä kiinni.
"Niin myönnänkin. Ajattelin, että se herättää kiinnostuksesi varmasti", Bou sanoi hymyillen yllättäen omituisesti.
Teruki tunsi punastuvansa. Kamera nimittäin nauhoitti yhä.
"Öh... Vai niin..." Teruki mutisi ja vilkaisi kuvaavaa Kanonia hermostuneena. Miku oli myös noussut maasta ja katseli naureskellen Terukia ja Bouta.
"Vastaa. Kiinnostaako?" Bou esitti hyvin yllättävän kysymyksen.
"Öh... tuota..." Teruki mutisi hämmentyneenä.
Bou katsoi häntä odottavasti.
"Bou, tuo kamera kuvaa yhä..." Teruki koitti kuiskata hiljaa. Vaaleahiuksinen kuitenkin vain pudisteli päätään.
"Älä välitä nyt siitä, vastaa vain", Bou ehdotti normaalilla äänellä.
"Bou, ymmäräthän sinä, että en halua minkään näin henkilökohtaisen tallentuvan tuohon kameraan ikuisiksi ajoiksi –"
"Teruki, väitit pitäneesi siitä!" Bou huokaisi ja irrotti otteensa toisen käsistä.
"Ohoo!" Miku huudahti yllättyneen näköisenä, hymyillen leveästi.
"Hemmetti!" Teruki sihahti itsekseen. Hän tunsi helottavansa tulipunaisena, kamera hymyilevän Kanonin käsissä kuvasi vieläkin.
"Pitäneensä mistä? Enpä olisi teistä uskonut!" Miku sanoi pudistellen päätään. Hän kuitenkin nauroi samalla, joten moittiva vaikutelma ei ollut paras mahdollinen.
Boukin näytti punastuneen hieman. Terukin oli pakko ihmetellä, mikä teki Bousta aina aluksi niin itsevarman? Lisäksi hänen teki mieli lyödä Mikua, olisi jo hiljaa...
"No, Teruki? Oliko kivaa, vai jouduitteko molemmat pettymään?" Miku kysyi. Hän pomppi Terukin ja Boun ympärillä hymyillen koko ajan leveästi. Kumpikaan heistä ei sanonut mitään.
"Ei voi olla totta... En osaa kuvitella Bouta –"
"Mielestäni olisi parempi, jos et kuvittelisi nyt yhtään mitään", Teruki tokaisi. Hän tiesi olevansa yhä ihan punainen. Miku alkoi nauraa.
"En tietenkään. Bou, luulin sinua aina sellaiseksi siveyden sipuliksi, mutta sinustapa paljastuukin uusia puolia! Yllättävää!" Miku huuteli. Kanon nauroi äänettömästi kameran takana.
"Mitä itse olet tehnyt? Minusta vähän tuntuu siltä, että sinä olet yhtä kokenut kuin neljävuotias!" Bou tokaisi.
"Käänsitte jutun vähän päälaelleen, mutta mitäs siitä. Et voi väittää, etten olisi kokenut yhtään mitään", Miku sanoi hymyillen yhä.
"Voinpas, vai onko sinulla todisteita?" Bou kysyi.
"Ei. Mutta olen silti kokenut kaikenlaista", Miku sanoi.
"En usko", Bou ja Teruki sanoivat yhteen ääneen.
"Älkää sitten. Mutta nyt ei pitänyt puhua minusta vaan teistä. Bou, olitko neitsyt vielä ennen sitä välikohtausta?" Miku kysyi. Hän alkoi nauraa taas.
"Miku, ihan tosi, luuletko sen kuuluvan sinulle millään lailla?" Bou tokaisi punaisena. Hänkin vilkuili kameraa hieman hermostuneena.
"Enpä usko, mutta päätin silti kysyä", Miku naureskeli.
"Oletko sinä sitten neitsyt? Oletko itse kokenut yhtään mitään?" Bou haastoi.
"Olen kokenut, sanoinhan jo", Miku sanoi.
"Niin, mutta oletko neitsyt vai etkö ole?" Bou kysyi uudestaan.
"Ei kuulu sinulle."
"Olet neitsyt. Täysin kokematon. Tosin se ei ole mikään yllätys, sen näkee päällepäin."
"Eipäs."
"Eli sinä et olekaan neitsyt! Miku! Luulin sinua sellaiseksi 'siveyden sipuliksi', mutta sinusta paljastuukin uusia puolia... Kenelle sinä sen menetit? Ayanelle? Nigisalle?" Bou kysyi pilkaten.
Kanon näytti mietteliäältä ja hän katsoi Mikua uteliaana. Teruki hämmästyi. Olivatko Kanon ja Mikukin...?
"Ei kuulu sinulle, kenet minä vien sänkyyni", Miku tokaisi. Hänkin alkoi punastua vähän.
"Eli suoraan sanottuna olet yhä neitsyt. Masturbaatiota ei lasketa Miku. Jos kokemuksesi rajoittuvat omaan käteen, olet kyllä –"
"Lopeta! Älä tuomitse, kun et tiedä mistä puhut", Miku tokaisi.
"Kerro sitten. Kenelle sinä menetit neitsyytesi?" Bou kysyi tiukasti.
"Ei kuulu sinulle. Kanon, sulje se kamera nyt", Miku pyysi. Teruki juoksi kuitenkin Kanonin luo ja otti kameran häneltä.
"No niin, kerro!" Bou vaati.
"Enkä kerro!" Miku kivahti.
"Kanon, sinä tiedät. Kerro sinä", Teruki sanoi. Hetken aikaa Kanon oli hiljaa, hän vain katsoi Mikua kulmat kurtussa.
"Ei, en oikeastaan tiedä", hän sanoi.
~
Miku katsoi Kanonia tajuten yllättäen, mistä oli kysymys. Punastuen lisää hän tarttui Kanonia koirapuvun hihasta ja veti tämän sivummalle.
"Okei, se olit sinä. Mutta et kerro sitä heil–"
"Minä kuulin! Minä kuulin! Ja oikeastaan arvasinkin jo!" Bou kiljahti yhtäkkiä. Miku tunsi punastuvansa lisää. Reilusti lisää.
"Minä tiesin, minä tiesin!" Bou hihkui pomppien innoissaan. Hän naureskeli itsekseen.
"Et sinä mitään tiedä", Miku kivahti vetäen Kanonin vielä vähän syrjemmälle.
"Ne oli sängyssä, ne oli sängyssä", Bou rallatteli kameralle.
"Bou, tuo kaikki tallentuu tähän nauhalle", Teruki varoitteli.
"Ihan sama, Miku menetti neitsyytensä Kanonille!" Bou hihkui yhä.
Miku tiesi olevansa yhä ihan punainen.
"Niin, että sinä olit... tuota... ensimmäiseni", Miku mutisi ja lähti kävelemään takaisin kohti Bouta ja Terukia.
"Odota nyt", Kanon sanoi tarttuen Mikua olkapäästä.
"En halua kuulla sinulta nyt mitään pilkkaavaa, ole kiltti", Miku sanoi.
"Miksi minä pilkkaisin sinua?" Kanon kysyi hymyillen.
"Koska nyt hekin tietävät, mitä tapahtui lauantaiyönä", Miku mutisi.
"Me tiedämme, mitä heidän välillään tapahtui lauantaiyönä, joten tasoissa ollaan", Kanon sanoi.
"Ai", Miku sanoi. Häntä nolotti silti. Jos Bou aikoisi nöyryyttää häntä taas, hän näyttäisi tuon videon kaikille luokkalaisille... Samalla lailla kuin sen tuskastuttaneen kuvaamataidontunnilla otetun videon.
"Ei Bou näytä tuota videota kenellekään", Kanon sanoi ihan kuin olisi lukenut Mikun ajatukset.
"Mistä sinä sen tiedät?" Miku hämmästeli.
"Koska hän on itse siinä niin paljon nolattavana myös. Katso nyt", Kanon sanoi osoittaen Terukia ja Bouta.
Vaaleahiuksinen oli heittänyt poliisihattunsa ja takkinsa jonnekin nurkkaan ja pomppi yhä paikoillaan innostuneen näköisenä. Hän selitti kamalalla kiireellä jotain Terukille, joka kuunteli nauraen.
"Mitä tuossa muka on noloa?" Miku mutisi.
"Hän puhuu innoissaan siitä, mitä me kaksi teimme. Minua ainakin nolottaisi", Kanon vastasi.
"Ei Bouta nolota. Hän on vain 'iloinen meidän puolestamme'... Sitten hän kuitenkin menee ja kuuluttaa asian koko maailmalle…"
"Mitä väliä, normaali asia", Kanon sanoi, vaikkei Miku voinut uskoa Kanonin tosiaan ajattelevan asiaa tuolta kannalta.
"Sitä väliä, että jos hän kertoo kaikille, että olin neitsyt ennen kuin hyppäsin sinun kanssasi sänkyyn, kaikki pitävät minua ihan typeränä", Miku huokaisi.
"Miten niin? Olin minäkin neitsyt ennen sitä", Kanon sanoi.
"Niin, mutta... Kun minä vähän aina väitin kaikille kaikenlaista..." Miku mutisi raapien vasenta korvaansa.
Kanon alkoi nauraa.
"Valehtelija", hän sanoi ja suuteli Mikua. "Eivät he näytä tuota kenellekään. Jos näyttävät, niin viedään juttu oikeuteen."
Kanon virnisti ja Miku naurahti myös.
Bou hymyili vieläkin leveästi, kun Miku ja Kanon tulivat takaisin heidän luokseen.
"Milloin?" Bou kysyi.
"Ayanen bileiden jälkeen", Kanon sanoi. Miku löi Kanonia kyynerpäällä kylkeen ja mulkaisi tätä vihaisena.
"Eli minä autoin teitä etenemään suhteessanne!" Bou innostui lisää.
"Ja kuinka niin muka?" Miku tokaisi.
"Luuletko muka, että ilman niitä kaulasuudelmia –"
"Älä nyt muistuta niistä! Ne ovat elämäni nöyryyttävimmät hetket."
"Varmaankin myös nautinnollisimmat. Heti teidän kahdenkeskeisen yönne jälkeen siis", Bou sanoi iskien silmää.
"Ole jo hiljaa. Teruki, nyt se nauha poikki!" Miku vaati.
"En jaksa tehdä sitä elokuvaa", Teruki sanoi keskeyttäen kuvaamisen.
"En minäkään, anteeksi Miku", Bou sanoi alkaen hymyillä taas heti katsottuaan Mikua. Miku alkoi esittää yli-innokkaasti hymyilevää Bouta, silmät kierossa ja kieli ulkona.
"Tosi hauskaa..." Bou mutisi.
"Oli se", Miku sanoi näyttäessään jälleen normaalilta. Yllättäen hänen puhelimensa alkoi soida farkkujensa taskussa.
Hän kaivoi puhelimen esiin ja vastasi katsomatta nimeä näytöllä.
"Haloo", hän tokaisi.
"Miku!"
Miku meinasi heittää puhelimensa päin varaston seinää. Soittaja oli äiti, eikä Mikua juuri tällä hetkellä jaksanut kiinnostaa äitinsä selittelyt.
"Minä haluan puhua kanssasi", äiti sanoi aralla äänellä.
Miku huokaisi. Nyt hän voisi koittaa sopia asiat taas kuntoon äitinsä kanssa. Hän vilkaisi ystäviään, jotka katsoivat häntä odottavasti.
"Okei, missä sinä olet?" Miku kysyi.
"Kotona", äiti vastasi.
"Tulen sinne, jos lupaat olla lyömättä, lukitsematta minua kotiin, pakottamatta minua syömään sammakonkutua –"
"Milloin minä olen pakottanut sinut syömään sammakonkutua?" äiti hämmästeli.
"Et koskaan, mutta kun olet sellainen noita, niin en voi koskaan tietää, mitä päässäsi liikkuu", Miku tokaisi.
"Haluatko sinä taas vain riidellä?" äiti kysyi kuulostaen itkuiselta.
"En. Tulen kohta", Miku huokaisi lopettaen puhelun. Hän kääntyi katsomaan ystäviään silmiin. "Menen juttelemaan äidin kanssa. Ei sitten tehdä elokuvaa, te pienet, kiittämättömät –"
"Miku, olet meistä vain Bouta pidempi, joten et voi sanoa minua ja Kanonia pieniksi", Teruki hymähti.
"Totta", Miku myönsi.
"Miksi sinä haastoit taas riitaa äitisi kanssa?" Bou kysyi.
"Koska hän ei puhunut mitään lyömisestä vaan ohitti sen asian kokonaan!" Miku tokaisi ja marssi ulos varastosta. Hetken kuluttua hän tuli kuitenkin takaisin.
"Kanon, soitan sinulle myöhemmin", hän sanoi. Kanon nyökkäsi ja Miku lähti taas ulos varastosta.
Ulkona paistanut aurinko oli jo laskemassa. Kello ei voinut olla vielä paljoa, enintään puoli seitsemän. Hämärtyvä ilta oli hyvin kaunis. Puissa ei ollut lehtiä, eikä maan ruoho ollut vihreää. Kuitenkin oli mukavan lämmintä.
Miku käveli rauhallista tahtia kotiinsa, joka askeleella häntä alkoi jännittää hieman lisää. Kotiovelle päästyään hänen vatsassaan lentelevät perhoset saivat kohtauksen ja kuolivat. Hänhän oli vain menossa puhumaan äidilleen.
Miku avasi kotioven ja astui sisään. Hän jätti kenkänsä eteiseen ja käveli hitaasti keittiöön. Nähdessään äitinsä, vatsassa kohtauksen saaneet perhoset heräsivät jälleen henkiin, energisempinä kuin ennen.
Äiti istui pöydän ääressä ja kohotti katseensa huomattuaan Mikun silmäkulmastaan. Äidin silmissä oli kyyneliä.
"Kävin juuri huoneessasi", hän sanoi hiljaisella äänellä. Kyynelet valuivat hänen poskilleen, mutta huulilla oli pieni hymy.
"Sinä olit siivonnut sen", äiti jatkoi. Mikun oli pakko myöntää olevansa ylpeä teostaan, äiti oli tullut näemmä hyvin onnelliseksi.
"Niin, ajattelin tehdä sen, kun kävimme täällä Kanonin kanssa. Lisäksi olin jo kuullut jotain sen suuntaisia kehotuksia vähän joka taholta..." Miku mutisi raapien vasenta korvaansa taas.
Äiti itki yhä. Hän nousi ylös ja asteli Mikun luo. Hän halasi poikaansa lujaa. Miku oli hieman hämmentynyt, mutta halasi takaisin.
"Olen niin pahoillani, kun löin sinua. Niin pahoillani, etten voi koskaan selittää sitä. En olisi koskaan saanut tehdä sitä, en missään tapauksessa", äiti sanoi itkuisella äänellä.
"Olen samaa mieltä. Jos lupaat, ettet tee niin enää ikinä, saat anteeksi", Miku sanoi.
"Lupaan. Ja teen kaikkeni pitääkseni sen lupauksen", äiti sanoi halaten Mikua uudestaan.
"Hyvä", Miku sanoi.
"Ja nyt. Haluan puhua meidän väleistämme muutenkin ja olen sitä mieltä, että sinäkin lupaat vielä jotakin", äiti sanoi pyyhkien kyyneleitään.
"Mutta sinä lupaat sitten myös", Miku vaati.
"Ensinnäkin, puhut minulle kiltisti, etkä aina kiukuttele. Toiseksi, kuuntelet myös mitä mieltä minä olen, etkä ala heti huutaa. Kolmanneksi –"
"Ei noin paljoa! En muista edes ensimmäistä enää", Miku hätäili. Äiti huokaisi ja katsoi Mikua odottavasti.
"Ensinnäkin, sinä puhut minulle tästä lähtien niin kuin puhuisit kuusitoistavuotiaalle, etkä kuusivuotiaalle. 'Puhu kiltisi, älä kiukuttele, blaa blaa blaa'. Toiseksi, sinä kuuntelet minunkin mielipiteeni ja yrität hyväksyä minunkin näkökulmani, etkä tyrmää sitä heti", Miku esitti vaatimuksensa.
"Hyvä on, jos kokeilemme ensin sitten edetä näillä säännöillä", äiti sanoi hymyillen ystävällisesti. Mikukin hymyili ja nyökkäsi tyytyväisenä.
Vasta silloin hän tuli vilkaisseeksi ruokapöytää, joka oli katettu kahdelle. Kynttilä paloi keskellä pöytää luoden tunnelmallista valoa, ulkona alkoi olla jo sen verran pimeää. Keittiön valot eivät olleet päällä.
"Tuota..." Miku katsoi pöytää kysyvästi. "Mitä varten nuo ovat tuossa?"
"Ajattelin, että koska minä lähden tänään ulos, ravintolaan syömään –"
"Treffeillekö?" Miku kysyi hieman epäillen. Hän ei pitänyt siitä, että äiti tapaili muita miehiä kuin isää. Tosin, Mikun vanhemmat olivat eronneet ja Mikun isä oli muuttanut kolme vuotta sitten Saksaan...
"Niin, treffeille", äiti sanoi hymyillen. Miku tuhahti, mutta antoi äitinsä jatkaa.
"Ajattelin, että jos haluaisit vaikka kutsua sen Kanonin tänne... Voisitte syödä ja viettää illan kahdestaan. Hän voi vaikka jäädä yöksi, jos haluaa. Kunhan lupaatte herätä huomenna ajoissa kouluun. Tulen itse takaisin vasta yöllä, joten saatte olla koko illan kahden kesken", äiti ehdotti hymyillen hieman epävarmana.
Miku alkoi nauraa. Äiti yritti selvästi tosissaan hyväksyä hänet ja Kanonin!
Miku tanssahteli huoneeseensa kiitettyään äitiään uudella halauksella. Hän kaivoi puhelimensa jälleen taskustaan ja soitti poikaystävälleen.
"Kanon", kuului vastaus
"Hei! Missä olet?" Miku kysyi heti.
"Kahvilassa, ulkona alkoi olla kylmä", Kanon vastasi.
"Miksi sinä ulkona olit?" Miku hämmästeli.
"En tiedä, kävelin vain", Kanon sanoi.
"Oletko Boun ja Terukin kanssa?"
"En. He lähtivät kahdestaan Boun luokse, aikovat kuulema viettää illan yhdessä", Kanon vastasi.
"Kuuntele, minulla on ehdotus. Nyt lähdet sieltä kahvilasta ja tulet meille. Me syömme ja olemme koko illan ihan kahdestaan. Sitten sinun ei tarvitse kateellisena miettiä, että Bou ja Terukikin ovat kahdestaan, mutta me emme", Miku sanoi hymyillen.
"Joo! Nähdään pian", Kanon sanoi innoissaan ja lopetti puhelun.
Miku heitti puhelimensa sängylle ja alkoi vaihtaa vaatteita. Hän huomasi yhtäkkiä äitinsä ovenraossa.
"Mene pois!" Miku huudahti vetäen paitansa nopeasti takaisin päälleen.
"Emmekö me juuri sopineet, ettemme tiuski enää?" äiti huokaisi. Hän oli seissyt siinä selvästi vähän pidempään, varmaankin koko puhelun ajan.
"Sovimme, mutta sopimus raukeaa heti, jos alat ahdistella minua", Miku tokaisi.
"Miku! Ei tämä ole ahdistelua!" äiti järkyttyi.
"Ei niin. Mutten silti halua sinun katselevan", Miku sanoi. Äiti astui sisälle huoneeseen ja katseli ympärilleen.
"Puhut Kanonille samalla tavalla kuin jollekin niistä lukuisista tyttöystävistäsi", äiti sanoi.
Miku pyöräytti silmiään.
"Joo niin varmaan. Menisitkö pois, ajattelin juuri liimata kuvan paidattomasta, lihaksikkaasta miehestä tuohon sänkyni yläpuolelle. Ajattelin myös liimata siihen Kanonista samanlaisen kuvan, tosin seitsemän kertaa suurempana..." Miku aloitti hymyillen pirullisesti.
"Ei käy", äiti sanoi katsoen Mikua järkyttyneenä.
"Vai niin. Ehkä otankin kuvan siitä miehestä, jonka kanssa sinä menet treffeille tänään. Iskenkin silmäni häneen ja sinun ja minun välille syntyy kiista hänestä", Miku antoi mielikuvituksensa lentää.
"Et sinä pitäisi hänestä. Hän on vakava, aikuinen. Toisin kuin sinun Kanonisi, joka on kuitenkin vielä nuori poika", äiti sanoi hymyillen vitsailevasti. Miku naurahti.
"Haluan vaihtaa vaatteet ennen kuin Kanon tulee", Miku sanoi vihjaten äidilleen, että tämän oli aika lähteä.
"Hyvä on, minä menen. Lähden ihan kohta kotoa, käyn vain itsekin ensin vaihtamassa vaatteita", äiti sanoi.
"Tulen katsomaan", Miku sanoi piruuttaan.
Äiti vain hymyili sulkiessaan oven perässään. Miku alkoi nauraa yksikseen. Ehkä oli hyvä asia, että äidin kanssa olivat välit kunnossa. Äiti kaiken lisäksi yritti hyvin selvästi hyväksyä Mikun homouden, mikä oli Mikun mielestä ihailtavaa.
~
Kanon soitti ovikelloa. Kuului kamala ryminä ja pian ovi avautui.
"Moi! Anteeksi, kaaduin ennen kuin kerkesin ovelle", Miku pahoitteli ja nosteli kaatuneita kenkiä pystyyn maasta.
Kanon naurahti ja astui sisälle. He lähtivät Mikun kanssa kohti tämän huonetta. Pojan äiti tuli makuuhuoneestaan musta mekko yllään, hiukset nutturalla.
"Hei Kanon", Mikun äiti sanoi ystävällisesti ja asteli vessaan.
"Äiti menee... treffeille", Miku sanoi jotenkin kireän oloisena. Hän kuitenkin vaikutti hieman vapautuneemmalta, kun he olivat sulkeneet Mikun huoneen oven takanaan.
"Ei voi olla totta!" Kanon huudahti tajuttuaan Mikun huoneen olevan siisti. "Palkkasitko jonkun tekemään tämän puolestasi?"
Miku naurahti ja kietoi kätensä Kanonin niskan taakse.
"Täytyyhän minunkin välillä saada jotain aikaan", hän sanoi suudellen toisen huulia.
"Yleensä sinä aina sotket", Kanon sanoi tarkoittaen juttunsa vitsiksi.
"Ajattelin sotkea vähän lisää tänään", Miku sanoi hymyillen. Kanon katsoi häntä kysyvästi.
"Ajatuksissani oli lähinnä nurkkaan heitetyt vaatteet ja sellaista..." Miku sanoi hiljaa.
"Ou. Ai. Okei", Kanon sanoi hämmentyneenä.
"Se oli vain ehdotus. Ei ole... pakko tai mitään", Miku kiirehti selittämään.
"Ei kun joo, hyvä idea", Kanon sanoi nyökäten. Hänen mielessään käväisi kuitenkin pieni epäilys.
"Missä sinun äitisi on sitten?" hän kysyi.
"Hän lähtee treffeille, kuten sanoin. Hän tulee kotiin vasta myöhään yöllä", Miku vakuutteli.
"Kuinka myöhään? Ja mitäs sitten, kun hän tulee katsomaan nukummeko me vai emmekö ja löytääkin meidät samasta sängystä, vaatteet lojuvat hujan hajan lattialla…?"
"No viikataan vaatteet siisteiksi pinoiksi, jos se sopii sinulle niin", Miku sanoi hymyillen.
"En tarkoittanut ihan sitä", Kanon mutisi puolustuksekseen.
"Ihan sama, tehdään miten haluat. Lisäksi, ei siitä sinulle mitään pahaa seuraa, eikä minullekaan. Me sovimme riitamme äidin kanssa", Miku sanoi hymyillen.
"Miten uskot äitisi sitten reagoivan, vaikka olettekin sovussa?" Kanon kysyi.
"Uskon, että hän kysyisi mitä me teimme ja jos en kertoisi totuutta, hän ei puuttuisi siihen. Enkä minä kertoisi, vannon", Miku sanoi.
"Okei", Kanon sanoi suudellen Mikua nopeasti. Miku kuitenkin veti hänet takaisin luokseen ja he suutelivat pidempään.
"Tuota... ajattelin ilmoittaa, että lähden nyt", Mikun äiti huikkasi ovelta. Hänen oli täytynyt avata se hyvin hiljaa, sillä kumpikaan pojista ei ollut kuullut mitään. Kanon pelästyi ja vetäytyi Mikun luota nopeasti.
"Pidä hauskaa", Miku sanoi hieman kireästi jälleen. Mikun äiti katsoi hivenen moittivasti Mikua, hymyili sitten ystävällisesti ja vilkutti. Hän sulki oven lähtiessään.
"Miksi hän katsoi sinua noin pahasti?" Kanon kysyi hiljaa.
"Koska vastasin niin tylysti. Minun pitäisi olla innoissani siitä, että äiti tapailee minulle uusia isiä..."
Kanon naurahti.
"Eikö sellainen ole aika normaalia?" hän kysyi hymyillen.
"On, muttei minun äidilleni. Hänen elämäntehtävänsä on aina ollut huutaa minulle, moittia minua ja niin edelleen. Ei etsiä miehiä itselleen", Miku tokaisi.
"Eli te ette sinun suhtautumisestasi päätellen sopineetkaan riitojanne", Kanon huomautti.
"Sovimme kyllä. Mutta en voi olla kantamatta kaunaa näin monen vuoden riidoista. En voi unohtaa niitä kaikkia vain napsauttamalla sormiani. Mutta yritän parhaani", Miku sanoi. Kanon huomasi pojan olevan tosissaan, vaikka tämä hymyilikin.
"Hyvä niin", Kanon sanoi.
"Mennään syömään, äiti teki meille ruokaa", Miku ehdotti marssien ulos huoneestaan. Kanon seurasi toista keittiöön ja Miku viittoi häntä istumaan pöytään.
"Ja mitäs herralle saisi olla?" Miku sanoi omituisella äänellä. Kanon kohotti katseensa ja näki Mikun pitelevän ilmassa kahta kattilaa. Pojan kasvoilla oli pelleilevä ilme.
"Mitä noissa kattiloissa on?" Kanon kysyi.
"Niistä toisessa on spagettia", Miku sanoi jatkaen tuolla hassulla äänellä. Kanon naurahti, kun Miku asetti kattilan pöydälle. Sen sisällä oli tosiaankin pelkkää spagettia.
"Ja tässä toisessa on jauhelihakastiketta. Voitte valita kumman haluatte", Miku sanoi pelleillen yhä.
"Minä... Mieluiten ottaisin niitä yhdessä", Kanon ehdotti hymyillen.
"Ei, ei! Hullu poika. Ei niitä nyt molempia voi ottaa, teidän on valittava jompi kumpi!" Miku sanoi näytellen kauhistunutta. Kanon naurahti taas.
"Okei, voit ehkä saada molemmat. Sekä minut että ruokaa", Miku sanoi tavallisella äänellä, virnistäen.
"Sitten valitsisin mielummin sinut", Kanon sanoi osoittaen Mikua haarukallaan.
"Koska minä olen myös silmänruokaa. Olen sen verran söpö", Miku sanoi osoittaen itse itseään omalla haarukallaan. Kanon naurahti taas.
"Olethan sinä söpö", hän myönsi. Miku lappoi hänen lautaselleen spagettia ja kastiketta ja otti sitten itsekin.
"Äh! Haluat varmaan juotavaakin", Miku tajusi nousten pöydästä. Hän toi jääkaapista vettä ja limua, jotka hän laittoi pöytään. Istuutuessaan alas Kanon jo kaatoi heille molemmille vettä.
"Mistä sinä tiesit, että minäkin haluan vettä?" Miku hämmästeli.
"Vettä voi kaataa muutenkin. Se on hyvä ruokajuoma", Kanon selitti.
"Selvä sitten. Eli minä olen mielestäsi söpö. Mitäs muuta minä sinun mielestäsi olen?" Miku kysyi.
"Laitetaanko vielä romanttista musiikkia soimaan, niin tämähän on ihan kuin elokuvasta", Kanon vitsaili. Miku nousi paikaltaan ja kiiruhti stereoiden luo.
"Miku, se oli vitsi! Ei sinun olisi tarvinnut", Kanon sanoi pahoittelevasti.
"Ei niin, minä tiedän", Miku sanoi.
Kun musiikki alkoi soida, Miku virnisti leveästi ja Kanonin teki mieli läimäyttää kädet korvilleen.
"Ei taas Yukia. Ei nyt", Kanon huokaisi.
"Ajattelin vain kiusata sinua vähän", Miku sanoi virnistäen. Hän keskeytti kappaleen ja laittoi uuden levyn pyörimään hiljaisella.
"Mikä levy tämä on?" Kanon kysyi Mikun tultua takaisin istumaan pöydän ääreen.
"Enpä tiedä. Mutta onpahan romanttista musiikkia", Miku sanoi kohauttaen olkiaan. Kanon hymyili.
"Niin, mitä muuta minä olen kuin söpö?" Miku kysyi. Hän vaikutti uteliaalta.
"Olet hauska. Ja muutenkin kivannäköinen. Ja sinulla on hyvä huumorintaju. Ja olet hyvännäköinen..." Kanon luetteli.
"Hmph! Tuossahan on tavallaan kaksi täysin samaa asiaa", Miku sanoi hymyillen.
"No... En keksi enempää", Kanon sanoi pahoitellen.
"Mihin sinä unohdit kaikki sellaiset kuten 'seksikäs' tai 'hauskempi kuin kukaan muu' tai 'paras'?" Miku kysyi vitsaillen.
"Nuo ovat itsestäänselvyksiä", Kanon sanoi hymyillen. Miku naurahti ja alkoi syödä spagettiaan.
~
Bou nosti höyryävän juoman huulilleen ja joi vähän. Hän istui keittiössä ja katseli ikkunasta ulos.
"Mitä teet?" Teruki kysyi tullessaan keittiöön.
"Ajattelen... Minusta tuntuu, että tuolla alkaa sataa lunta vielä tänään", Bou sanoi.
"Miksi sinusta siltä tuntuu?" Teruki kysyi kietoen kätensä takaapäin vaaleahiuksisen harteiden ympärille.
"En tiedä, minusta vain tuntuu", Bou sanoi hymyillen. Hän taivutti päätään taaksepäin ja Teruki suukotti hänen huuliaan kevyesti väärinpäin.
"Huomenna täytyy mennä kouluun, minä ajattelin lähteä kotiin nyt", Teruki ilmoitti.
"Hyvä on. Nähdään sitten huomenna", Bou sanoi saattaen Terukin ulko-ovelle.
"Hyvää yötä" Teruki sanoi vielä juuri ennen kuin sulki oven.
"Hyvää yötä", Bou sanoi lähettäen toiselle lentosuukon.
Hän palasi hitaasti takaisin keittiöön hymyillen yhä. Hän istui samalle tuolille, jolta oli hetki sitten noussut ja jatkoi ulos tuijottelua.
Hän päätti odottaa tässä lumen tuloa, vaikka joutuisi valvomaan koko yön.
Bou hymyili vielä silloinkin, kun nukahti pöydän ääreen, näkemään hyviä unia.
~
Miku ja Kanon söivät hitaasti, juttelivat niitä näitä. Kun molempien lautaset olivat tyhjät, Miku kaatoi heille molemmille lasit täyteen vettä.
"Noustaan seisomaan, ota lasi käteen", Miku pyysi. Kanon hieman hämillään teki niin ja katsoi toista kysyvästi silmiin.
"Nostetaan meille malja!" Miku sanoi hymyillen.
"Hyvä idea", Kanon sanoi hymyillen hänkin.
"Nostamme nyt maljan suhteellemme, josta tulee rakastava ja toimiva. Ja joka on ollutkin sitä jo pari päivää, eli niin kauan kuin sitä on kestänytkin", Miku sanoi hymyillen onnellisena.
Kanon ei keksinyt mitään sanottavaa. Hän vain piti lasiaan kädessään.
"Eikö vain Kanon?" Miku kysyi. Kanon kohotti katseensa Mikuun.
"Tietenkin", hän sanoi nopeasti. Miku katsoi häntä oudosti.
"Kanon? Vaikutat surulliselta", hän sanoi hiljaa.
"Tuli vain mieleen se, kun sanoit haluavasi pyyhkiä minut pois elämästäsi", Kanon sanoi hiljaa. Mikun kasvoilla ollut ilme muuttui hyvin myötätuntoiseksi ja pahoittelevaksi.
"Mutta tiedäthän, ettei se ole totta? Haluan sinut vierelleni, vaikka mitä tapahtuisi, vaikka kumpi tahansa meistä sanoisi mitä. Elämäni ei olisi koskaan muuttunut tällaiseksi, ellen olisi alkanut pitää sinusta, Kanon. Ja olen todella onnellinen siitä, että aloin", Miku sanoi kiertäen pöydän ja halaten Kanonia.
"Entä jos oletkin vielä joskus uudestaan samaa mieltä? Tai jos valehteletkin minulle?" Kanon kuiskasi.
"En voi tietää, mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan, mutta tiedän, mitä tapahtuu juuri nyt. Ja juuri nyt minä en valehtele sinulle. Enkä valehtele muulloinkaan, minä lupaan", Miku sanoi hiljaa hänkin.
"Lupaatko?" Kanon kysyi.
"Lupaan", Miku sanoi puristaen Kanonin kättä. He katsoivat toisian pienesti hymyillen ja vaaleampi heistä veti syvään henkeä.
"Kanon... Minä taidan rakastaa sinua", Miku kuiskasi hiljaa.
Kanon näki pientä kimmellystä Mikun silmäkulmissa ja hymyn tämän kasvoilla. Hän puristi Mikun kättä ja tiesi, että Miku oli tosissaan.
Pöydällä olevan kynttilän liekki lepatti rauhallisesti poikien kietoessa kätensä toistensa ympärille. Ulkona pimeässä alkoi sataa lunta, valkoiset hiutaleet toivat valoa pimeyteen.
Kanon tunsi pienen kyynelen laskeutuvan hänen poskeaan pitkin, mutta tuo kyynel ei ollut surullinen.
Se oli onnen kyynel.
DON'T WORRY, BE
NYAPPY o(≧∀≦)o

15.03.2008. ♥
17.03.2009. ♥
18.03.2009. ♥
My
HAPPY world~