Kaikki niinkuin eilen (exist†trace, angst, K-11)

K-7 on S:ää hieman vahvempaa materiaalia. Alastomuutta, huumausaineita, väkivaltaa tai huonoa kielenkäyttöä voi esiintyä lievässä muodossa, mutta ei tarkasti kuvailtuna. Seksiä tai seksuaaliseksi koettua käytöstä saatetaan käsitellä maininnan tasolla. K-11 ja K-13 voivat jo sisältää edellä mainittuja sisältöjä hieman enemmän.

Kaikki niinkuin eilen (exist†trace, angst, K-11)

ViestiKirjoittaja lumiukko » La Joulu 07, 2013 2:04 am

Title: Kaikki niinkuin eilen
Author: lumiukko
Beta: Ei ole, paitsi Fray, joka armollisesti suostui lukemaan tämän läpi kerran
Rating: K-11
Genre: Angst (mikäs muukaan), death-ish, femme
Characters: Jyou, Naoto, maininnan tasolla myös Miko
Band: exist†trace
Pairing: Mahdollinen Jyou/Miko, se riippuu miten asiaa katsoo
Chapters: one-shot (itsenäinen jatko-osa raapalesarjalle Kertoja, niitä viimeisiä)
PoV: Jyou
Warnings: Maininta hahmon itsemurhasta
Summary: Mitäkö nyt? Mä en tiedä. Mä en ees halua tietää, kun sä et oo mulle sitä kertomassa.
Disclaimer: Naiset omistavat itse itsensä, teksti on minun, enkä saa tästä rahaa.

A/N: Tässä on kaikki, mitä oon saanut kirjoitettua viimeisen puolen vuoden aikana, ja tämänkin kirjoitin jo syys-lokakuussa. Block on niin paha ettei ole aikoihin nähty, joten ehkä jonkun pätkän ulos saaminen helpottaa... Ehkä.

Feedback: Sallittua, joskin toivottua.

~~

Ulkona tuulee. Mä vilkaisen Naotoa ja se hymyilee mulle surullisesti kohottaen kättään, jossa pitää mun hupparia. Se ojentaa sitä mulle ja mä nyökkään, tartun mustaan vaatteeseen ja pujotan kädet hihoihin.

Tiiätkö Miko, mun on niin vaikee uskoa, että se on totta. Vaikee tajuta, että se olit sinä joka makasit siinä valkosessa arkussa liikkumatta. Hankala ymmärtää, että se olit sinä jolle sun vanhemmat luki rukouksiaan, että se olet sinä joka poltetaan tänään tuhkaksi, että uurna jossa sä olet, lasketaan parin päivän päästä hautaan. Et se voi olla sinä, sä olit meistä se vahvempi, olit meistä se joka hymyili sillonkin kun mä en pärjänny.

Mä tappelen rikkinäisen vetoketjun kaa samalla kun Naoto tunkee rastojaan sisälle pipoon. Mä en oikeestaan ymmärrä mihin se pipoa tarvii, tuolla on kuitenkin vielä aika lämmin. Kysyn siltä ja se sanoo sen olevan tyyliseikka. Mä kohautan hartioitani. Ihan sama.

Aika moni juttu on ihan sama. Mulle on ihan sama mitä mä syön vai syönkö ollenkaan, mulle on ihan sama missä oon tai kenen kanssa. Mua ei kiinnosta mitä puen tai mistä puhun, telkkarista tulevat ohjelmat on yhtä tyhjän kanssa. Ainoastaan sä et oo ihan sama. Se että sä et enää oo.

Naoto avaa oven ja astuu ulos, mä seuraan perässä. Se kävelee toiselle puolelle käytävää, tilaa hissin ja katsoo mua kun suljen oven ja varmistan vielä, että se on kiinni. Hetki me vaan seistään siinä, kun hissin laitteisto hurisee hiljaa. Sitten kuuluu "pling", ja ovet aukee. Me otetaan pari askelta eteenpäin, Naoto painaa nappulaa ja pian ovet sulkeutuu meidän takana. Mä jään tuijottamaan taulua, jossa numerot vaihtuu pienempiin sitä mukaa, mitä alemmas me mennään.

Säkin menit alaspäin. Kovaa, korkeelta, kakskyt metriä suoraan asvalttiin. Kasvot edellä.

Viides kerros, neljäs kerros, kolmas, toinen, ensimmäinen. Ovet aukee yhtä ilosen kilautuksen saattelemana, ja me valutaan metallisesta, ahtaasta kopperosta ulos. Mä kävelen tottuneesti alaovelle ja Naoto seuraa perässä, avaan oven ja sit me ollaan ulkona. Kaivan taskuani ja löydän röökiaskin, tarjoon yhen tupakan Naotollekin. Hetken sähellettyäni stenkun kanssa puhallan myrkyllistä savua keuhkoistani ja katon, kun se muodostaa kiekuroita ilmaan.

Sä vihasit polttamista, mä tiedän sen. Tuhosit multa askin kerrallaan katkomalla tupakat ja heittämällä ne roskiin. Pöllit mun sytkärit ja perustelit kaikkee sillä, että mä kuolen vielä keuhkosyöpään. Mä oon pahoillani Miko, mut nyt kun et oo raivoamassa mun röökinpoltosta, mä en aio olla ilman. Ehkä mä toivon että tuut takas jos pilaan itteeni. Niin sä aina ennen teit.

Kun syöpäkääryle mun sormissa on aikeissa palaa loppuun, mä heitän sen maahan ja astun sen päälle kengänkärjellä. Naoto toistaa pian perässä saman toimenpiteen ja katsahtaa muhun kysyvästi. Mitä nyt?

Mitäkö nyt? Mä en tiedä. Mä en ees halua tietää, kun sä et oo mulle sitä kertomassa. Miko, osaako enkelit puhua? Jos osaa, jos osaat, kerro mulle miten tästä eteenpäin jatketaan.

Mä vilkasen ylös taivaalle, sinne oli kerääntyny pieni rykelmä harmaita pilviä. "Mennään sisään", totean, ja saan vaan nyökkäyksen vastaukseks. Me tilataan taas hissi ja mennään sillä ylös, avataan ovi mun taskusta löytyneillä avaimilla. Naoto heittää kenkänsä nurkkaan ja mä potkin omani suurinpiirtein kenkähyllyn suunnalle. Yhessä me kävellään olohuoneeseen. Kaikki on niinkun kymmenen minuuttia sitten, kaikki on niinkun eilen ja toissaviikolla. Kaikki on samalla tavalla muttei mikään oo ennallaan.

Ei ilman sua.

1 tykkää.
lumiukko
Vuoden angst

Re: Kaikki niinkuin eilen (exist†trace, angst, K-11)

ViestiKirjoittaja minnako » Su Joulu 08, 2013 1:17 am

Moi!

Ei jeesus ku tää oli hyvä :D Angst on ollut pitkään mun lempigenre, ja tää on ehdottomasti yks tän vuoden parhaimmista angst-ficeistä, jonka oon lukenut. Varmaan yks parhaimmista angst-ficeistä ikinä.

Mun mielestä kuolema (varsinkin itsemurha) ja minä-kertoja on aina vähän vaarallinen yhdistelmä, mut nyt se toimi ihan mielettömän hyvin. Lisäksi en tunne bändiä, joten en sitä kautta voinut luoda minkäänlaista tunnesidettä näihin henkilöihin. Jotenkin tän tekstin salaperäisyys mutta samaan aikaan tunteiden suuruus (ja se miten onnistuneesti sä ne kirjotit) oli riittävästi.

Tän ficin rakenne oli äärettömän hyvä - noi lyhyet kursivoidut osat jotenkin hidasti sen muun tekstin kulkua ja se toimi ihan mielettömän hyvin. Pidin myös siitä, miten kursivoidulla tekstillä ja normaalilla tekstillä oli jonkinlainen hämärä suhde, eikä tullut fiilistä, etteivät ne olisi liittyneet toisiinsa tms. Pidin myös kamalasti siitä, miten sä käytit puhekieltä ja miten siitä huolimatta (tai ehkä sen ansiosta) sun kirjoittamat lauseet oli niin hienoja, että luin ne monta kertaa (ja vähän toivoin, että osaisin myös kirjoittaa tolla tavalla).

Pidän kamalasti siitä, miten Jyou (??? jestas miten vaikea nimi kirjoittaa jostain syystä) yrittää keskittyä arkisiin asioihin, kuten Naoton pipoon, miten kaikki on sille ihan sama, yms. Myös upeaa oli se, että sait Jyoun surun näkymään, vaikket kirjoittanut sitä siihen suoraan.

Oon pahoillani, että tää kommentti on tosi lyhyt ja rakenteeltaan "pidin tästä ja pidin myös tästä", mutta tää oli oikeasti niin hyvä, että yllätyin pelkästään siitä, etten odottanut törmääväni vahingossa johonkin näin upeaan. OK ANTEEKSI NYT LOPETAN.

Kiitos kamalasti tästä ficistä!
提心吊胆和闷

2 tykkää.
minnako
Mao Zedong

Re: Kaikki niinkuin eilen (exist†trace, angst, K-11)

ViestiKirjoittaja lumiukko » Ti Joulu 10, 2013 4:49 pm

Heiii minnako!

Nyt on pakko myöntää, että ilmeeni oli kutakuinkin O______O, kun luin sun kommenttias. En ikinä olettanut saavani näin paljon posiitivista palautetta ficistä, jonka julkaisin vain saadakseni blockiani purettua... Wow. Oon edelleenkin hyvin hämmentynyt, ja mulla tosiaan kesti melkein kolme päivää toipua järkytyksestä niin paljon, että kykenin vastaamaan. KIITOS!

Ihanaa kuulla, että minä-kertoja toimii! Tykkään kirjoittaa niin, ja vielä parempaa on, kun saa kuulla että se vielä toimiikin. On myös mahtavaa, että suru tuli esille ilman, että sitä mainitsi, koska siihen pyrin, ja on kivaa kuulla, että onnistuu!

Oon pahoillani, että tää kommentti on tosi lyhyt ja rakenteeltaan "pidin tästä ja pidin myös tästä"

Älä ole, koska on ihanaa että joku kommentoi :3 Jonka lisäks jos kommentti oli lyhyt, niin tää vastaus oli vielä lyhyempi (eikä toi ficcikään pituudellaan loistanut). Kiitos hirveästi, kun kommentoit!

2 tykkää.
lumiukko
Vuoden angst

Paluu K-7 - K-13