An cafe -Kukoistus suloisimmillaan- 3. osa 17.3.

K-7 on S:ää hieman vahvempaa materiaalia. Alastomuutta, huumausaineita, väkivaltaa tai huonoa kielenkäyttöä voi esiintyä lievässä muodossa, mutta ei tarkasti kuvailtuna. Seksiä tai seksuaaliseksi koettua käytöstä saatetaan käsitellä maininnan tasolla. K-11 ja K-13 voivat jo sisältää edellä mainittuja sisältöjä hieman enemmän.

Valvojat: minnako, Amber, Ujelo, Narmo, gnrbu

An cafe -Kukoistus suloisimmillaan- 3. osa 17.3.

ViestiKirjoittaja HamtaroHam » Ma Kesä 29, 2009 10:22 pm

Otsikko: An cafe –Kukoistus suloisimmillaan-
Kirjoittaja: HamtaroHam
Beta: En koe tarvitsevani
Paritus: Selviää lukiessa
Tyyliluokitus: fluff, drama, humor
Osat: 3/7?
Ikäraja: K-7
Sisältökuvaus: Kun Bou eroaa An cafesta, jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa: lopettaa soittaminen kokonaan tai hankkia uusi kitaristi. Takuya ja Yuuki liittyvät kokoonpanoon ja vaikka uusiin jäseniin tutustuminen on aluksi Kanonille hyvin vaikeaa, hän huomaa pian saaneensa Yuukista loistavan uuden ystävän. Mutta minkä takia aina niin iloinen Miku vaikuttaa etääntyvän Kanonista ja vetäytyvän hiljaisena omiin oloihinsa? Kyllähän Mikunkin pitäisi se tietää, ettei uusi ystävä voi koskaan korvata vanhaa!
Vai… voiko?
Tekijänoikeudet: En oikein tiennyt, mihin kohtaan tää pitäisi laittaa, niin laitoin tähän. Tämä fic ei ole mun henkilökohtainen käsitys siitä, mitä An cafen sisällä on tapahtunut Boun eron jälkeen. En tätä kirjoittaessani ota kantaa mihinkään tai yritä saada teitä uskomaan tämän tarinan olevan millään tasolla totta tai halua teidän saavan tästä vaikutteita ajatusmaailmaanne. Boun lähtö on mulle itelleni jokseenkin arka aihe ja siksi haluan painottaa, että tämä on täysin fiktiivinen tarina, mun mielikuvituksen tuotetta, enkä itsekään usko mitään tämänkaltaista tapahtuneen!
Olipas dramaattista :D Älkää hätääntykö, tää on aika kevyttä tekstiä.
Ai juu, ja vaikka Takuyan taiteilijanimi kirjoitetaan kaikki kirjaimet pienellä, niin tässä ficissä se on nimi ja kirjoitan sen isolla alkukirjaimella.
A/N: Juu, lukekaa tuo “tekijänoikeudet” kohta, jos missasitte ☺ Ja tähän ficciin kumpusi idea, kun multa pyydettiin tarinaa “uudesta” An cafesta ja sitten muutaman kaverin paritus-vihjauksista, joita vastaan mulla oli hyvinkin paljon kaikenlaista :D

Tässä vielä pari kuvaa.
Ensimmäinen kuva on Mikusta ja aurinkolasittomasta sekä peruukittomasta Yuukista. En nimittäin ajatellut hänen pitävän niitä yllään jatkuvasti niin aattelin, että jos ei joku tiedä miltä Yuuki näyttää ilman niitä niin laitanpua kuvan. :D

Kuva

Toinen kuva taas on… kansikuva! Näitä taas, haha. Eli siis siinä kansikuva tätä ficciä varten. Ai että mä inhoon tota kuvaa Kanonista ja Yuukista, oikeesti! xD Itse tein kuvan, älkää kopsailko.

Kuva

Toivottavasti pidätte tästä ja viihdytte ficin parissa~
Olkaa hyvät! ^^

1. luku

Kanon, Miku ja Teruki istuivat treenikämpässään samoilla paikoilla kuin aina ennenkin. Huoneen ulkonäkö oli sama kuin aina ennenkin, siellä tuoksuikin samalta. Mutta mikään ei kuitenkaan ollut ennallaan. Heidän katseensa käväisivät vähän väliä kahden muun huoneessa olevan henkilön luona, mutta nuo katseet eivät koskaan kestäneet kauaa. Oli hiljaista.
Miku selvitti kurkkuaan ja laskeutui alas korkealta tuolilta, jolla oli istunut mikrofonia räpellellen. Hän piteli hetken mikkiä käsissään, vilkaisi sitä ja asetti sitten tuolille taakseen. Siitä syntyvä ääni jäi Kanonin mielestä kaikumaan huoneeseen.
"Emmeköhän me saa tämän sujumaan ihan hyvin", Miku sanoi varovasti. Kanon käänsi selkänsä kaikille ihmisille huoneessa, sillä ei halunnut muiden näkevän hänen kosteudesta kiilteleviä silmiään. Hän nieleskeli palaa kurkussaan. Tämä vain oli liian erilaista. Kun he olivat puhuneet tästä Mikun kanssa, tämä oli sanonut, että tästä tulisi vaikea päivä. Ja nyt Miku itse valoi luottavaisia sanoja heihin, vaikkei tainnut edes itse uskoa niiden sanomaan.
"Te tunnette meidät, mutta me emme tunne teitä", Terukikin avasi suunsa puhuen varsin hiljaisella äänellä. "Vielä", hän kuitenkin lisäsi hieman kuuluvammin.
"Olen samaa mieltä. Opimme tuntemaan toisemme pikkuhiljaa ja tämä on nyt teidän työnne yhtälailla kuin meidänkin", Miku sanoi. Kanon ei halunnut vieläkään sanoa mitään. Mitä hän olisi voinut sanoa? Vain asioita, joita ei saanut lausua ääneen. Hänen olisi tehnyt mieli häätää nuo kaksi ulos huoneesta ja pyytää Mikulta ja Terukilta lisää aikaa, mutta hän ei voinut. Tätä päivää oli lykätty jo kertaalleen hänen takiaan. Miku oli ihmetellyt, että päivää halusi siirtää Kanon, eikä Teruki. Hänen mielestään olisi ilmeisesti ollut ymmärrettävämpää, jos Teruki ei olisi halunnut jatkaa eikä Kanon...

“Onko… Oletteko te soittaneet meidän vanhoja kappaleitamme harjoitellaksenne?” Miku kysyi huoneen toisella laidalla istuvilta Yuukilta ja Takuyalta. Molemmat nyökyttelivät hitaasti. Kanon tuijotteli lattiaa ja nojasi takanaan olevaan seinään. Tämä tuntui niin väärältä. Missä oli se reipas ääni, joka käski hymyilemään soittaessa, näyttämään, että nautti siitä? Missä oli se suloinen hihitys, kun Miku ja Kanon pelleilivät hassuilla imitaatioilla? Missä oli se hymyilevä ilopilleri, joka vähän väliä kiiruhti Terukin luo kertomaan uusista havainnoista tunteistaan tätä kohtaan? Missä oli Bou, tuo suloisuuden perikuva, joka toi tähän bändiin oman erityisen vivahteensa, jota ei voinut kukaan korvata?
Hän oli poissa.
Bou oli poissa.
Eivätkä Miku, Teruki tai Kanon mahtaneet sille mitään.

“Ehkä tänään vasta annamme teille muutamia nuotteja käteen, te menette koteihinne ja harjoittelette vähän –“, Miku aloitti epävarmasti, mutta Teruki pudisti päätään.
“On parempi mennä suoraan asiaan, meidän on saatava työt jälleen kulkemaan. Olemme pysyneet liian kauan paikoillamme. Takuya, voisitko soittaa jotakin laulua näytiksi? Yuukin kanssa voisimme yhdessä miettiä kosketinsovelluksia vanhoihin lauluihin”, rumpali ehdotteli reippaasti. Kanon olisi halunnut pois tästä huoneesta, jotta olisi voinut vain kuunnella ajatuksia päänsä sisällä. Saada niistä jonkin yritteliään ajatuksen nousemaan aivan pinnalle, keskittyä siihen ja yrittää saada itsensä hyväksymään tämän suuren muutoksen.
“Voinko soittaa Escapismin?” Takuya kysyi varovasti. Hän seisoi selkä suorassa, ujo ilme kasvoillaan ja hypisteli sormiaan. Kanonin teki mieli tuhahtaa ääneen. Boun säveltämä kappale.
“Tietysti voit”, Teruki hymyili nuorimmaiselle ystävällisesti ja tämä tarttui kitaraansa. Takuya katsoi jokaista nopeasti vuoron perään silmiin ja Kanon näki Yuukin hymyilevän kannustavasti uudelle kitaristille.

Aika tuntui matelevan kuin sillä ei olisi kiirettä minnekään. Miku ja Teruki pyysivät Takuyaa soittamaan lisääkin kappaleita Escapismin lisäksi ja halusivat pian soittaa Snow scenen kaikkien viiden miehen voimin. Kanonin teki vain jatkuvasti mieli tokaista harjoitusten olevan ohi ja poistua paikalta.
Yuuki osasi koskettimien osan hyvin ja oli selvästi harjoitellut etukäteen, aivan kuten Takuyakin. He soittivat kaikki yhdessä vielä Tekesuta kousenin, minkä jälkeen Miku ja Teruki alkoivat keskustella Yuukin kanssa kosketinsoitinten soveltamisesta vanhoihin lauluihin. Kanon antoi bassonsa nojata seinään ja huokaisi raskaasti. Hänen soittamisestaankaan ei tullut mitään ja hän päätti liittyä Mikun ja Terukin seuraan keskustelemaan koskettimista.
“Suurimmassa osassa niistä lauluista, joita me nyt soitamme keikoilla, on jo valmiiksi koskettimet. Osa vanhoista kappaleista on luonteeltaan sellaisia, ettei niihin kannata edes yrittää popimpia sovelluksia, mutta eiköhän osaan saada jotain!” Miku puheli innoissaan. Kanon nyökytteli vieressä, vaikka hän olisi mieluummin jättänyt vanhat kappaleet koskemattomiksi. Hänen mielestään olisi ollut parempi vain tehdä kokonaan uusia kappaleita ja mennä eteenpäin. Samalla tuntui kuitenkin siltä, että jos hän unohtaisi vanhat kappaleet, hän unohtaisi myös Boun, josta pelkkä ajatuskin sai inhottavat kylmät väreet kulkemaan pitkin basistin selkää.

Kun Teruki loppujen lopuksi ilmoitti treenien olevan ohi, he kaikki kiittelivät toisiaan ja muistuttivat seuraavien treenien olevan jo huomenna.
Takuya ja Yuuki lähtivät yhtä matkaa pois, mutta Miku, Kanon ja Teruki jäivät vielä laittamaan paikkoja kuntoon.
“Kuulkaa, te voitte ihan hyvin mennä jo. Minulla vain on rumpujen kanssa vähän virittelyä tehtävänä”, Teruki sanoi, kun Miku jo seisoi takki yllään oven vieressä kahta muuta odotellen.
“Okei. Kanon, mennäänkö yhdessä?” vokalisti kysyi avatessaan oven.
“Mennään vain… Odota vähän”, Kanon sanoi antaen bassonsa nojata taas seinään ja kiiruhti itse rumpujen kanssa hääräilevän Terukin luokse.
“En minä tarvitse apua”, rumpali sanoi hymyillen.
“En minä sitä”, Kanon pudisti nopeasti päätään ja jatkoi hieman vaimeammalla äänellä. “Mietin vain, että… Tai siis, kun mekään emme nyt ole nähneet pariin päivään, niin… Miten Bou voi?”
Terukin huulille kohosi hellä hymy hänen vetäessään pienesti henkeä.
“Hän voi hyvin. Bou lähti käymään vanhempiensa luona eilen ja palaa vasta viikon kuluttua”, hän vastasi ystävällisesti.
“Ai. Tuota… hän ei vastannut puhelimeen, kun yritin soittaa”, Kanon kertoi hieman pettyneenä.
“Hän… Hänen vanhempansa asuvat pohjoisempana, joten voihan se olla, ettei siellä kuuluvuus ole kovin hyvä”, Teruki sanoi, mutta vältteli Kanonin katsetta. “Menehän nyt, Miku odottaa sinua.”
Kanon avasi suutaan vähän esittääkseen vielä yhden kysymyksen, mutta päätti antaa asian olla. Hän voisi kysyä huomennakin. Niinpä hän sulki suunsa ja lähti pois treenikämpältä Mikun seuratessa hänen perässään.

He kävelivät kahdestaan hitain askelin, vaikka ulkona oli alkanut sataa. Taivas oli harmaa ja samaa väriä tuntui heijastelevan koko kaupunki.
“Eihän se nyt niin kamalaa ollut?” Miku sanoi kannustavasti hymyillen. Taas. Kanon toivoi, että Miku olisi voinut lakata teeskentelemästä noin iloista vain valaakseen häneen lisää luottamusta.
“Ei ollutkaan”, hän kuitenkin myönsi, jolloin Mikun hymy muuttui aidommaksi.
“Mistä te puhuitte Terukin kanssa?” Miku kysyi silmissään utelias pilke, mikä paljasti, ettei äskeinen ollut vain jutustelua varten esitetty kysymys.
“Bousta”, Kanon kohautti olkiaan.
“Sen minä jo arvasin”, Miku halusi tietää lisää. Kanon huokaisi ja tunki kätensä takkinsa taskuihin lämmittääkseen niitä vähän.
“Hän lähti kuulema käymään vanhempiensa luona ja alueella on huonot puhelinyhteydet”, basisti mutisi, jolloin Miku asetti kätensä hänen olkapäilleen ja pakotti hänet kasvotusten itsensä kanssa.
“Katsoisit edes silmiin, kun puhut minulle”, vokalisti pudisti hiljaa päätään ja kietoi kätensä kevyesti nuoremman ympärille. Kanon tunsi Mikun leuan olkapäällään, huokaisi ja halasi toista takaisin.
“Tule minun luokseni yöksi. En halua, että joudut taas olemaan yksin”, vanhempi pyysi vetäytyessään hieman kauemmas.
“Minähän olin sinun luonasi toissapäivänä”, Kanon hymähti lähtiessään jälleen kulkemaan eteenpäin.
“Niin olit. Mutta eilen sinä olit yksin ja minä pelkäsin koko ajan, ettet nukkuisi koko yönä, kun velloisit vain syytöksissä ja jännityksessä”, Miku sanoi myötätuntoisesti ja tarttui Kanonin käteen.
Niinpä he kävelivät Mikun asunnolle, käsi kädessä.

Mikun kotona oli kaikki samanlaista kuin ennenkin. Eteiseen astuminen tuntui helpottavalta ja lämmin tunne tuntui leviävän Kanonin sydämestä muualle hänen kehoonsa ja rauhoittavan häntä. Tässä talossa hän oli viettänyt niin paljon aikaa, että olisi jo melkein voinut kutsua sitä toiseksi kodikseen. He olivat viettäneet entistä enemmän aikaa yhdessä sen jälkeen, kun Bou oli eronnut. Tämä järjestely johtui lähinnä siitä, että Miku ei halunnut Kanonin olevan yksin basistin ollessa niin selvästi allapäin ja lisäksi Miku oli omien sanojensa mukaan toisesta huolissaan. Välillä Kanon tunsi niin suurta kiitollisuutta Mikua kohtaan, ettei oikein osannut edes käsittää sitä. Miku oli häntä kohtaan niin hyvä, niin kiltti, huomaavainen ja ymmärtäväinen, ettei Kanon lainkaan hämmästellyt syytä sille, että piti Mikua luotettavimpana ja parhaimpana ystävänään. Kukaan muu ei ollut edes yrittänyt samalla tavalla ymmärtää, miltä Kanonista tällä hetkellä tuntui, mutta Miku oli halunnut ymmärtää ja Kanonin kerrottua Miku myös oli ymmärtänyt.

Ilta pimeni, mutta sade ei lakannut. Ropina kantautui mukana jokaiseen huoneeseen, jossa Miku ja Kanon milloinkin viettivät aikaansa.
Kun he olivat syöneet yhdessä illallista ja istuutuneet sohvalle television ääreen, sade jatkui entistä rankempana. Kanonin mielestä sateen ropina oli kuitenkin jossain määrin jopa rauhoittavaa ja se sai hänet vaipumaan unenomaiseen horrostilaan. Ennen kuin hän edes kunnolla tiedosti sitä, hän nojasi Mikun olkapäähän ja tämä kietoi kätensä hänen ympärilleen. Kanonilla oli hyvä ja turvallinen olo, eikä hän edes tuntenut itseään surulliseksi.
“Tiedätkö, minusta sinun pitäisi antaa Yuukille ja Takuyalle mahdollisuus”, Miku sanoi yllättäen alkaen samalla silitellä Kanonin hiuksia. Nuorempi hämmästyi hieman tällaista hellyydenosoitusta, mutta piti siitä, joten hän ei sanonut mitään.
“Tai siis, eiväthän he ole vaikuttaneet mitenkään siihen, että Bou halusi lähteä. Sitä paitsi, Bou oli mukanamme valitsemassa heitä mukaan bändiin, joten hänenkin mielestään he olivat hyvä lisäys. He ovat oikeasti mukavia, vaikkakin olivat ainakin vielä tänään melko vähäsanaisia”, Miku sanoi.
“Kyllä minä sen tiedän”, Kanon vastasi hiljaa. Hän tunsi pientä häpeän pistelyä sisällään muistaessaan tämänpäiväiset ajatuksensa erityisesti Takuyaa kohtaan.
“Lupaathan edes yrittää ystävystyä heidän kanssaan?” Miku pyysi lopettaen toisen hiusten silittämisen ja kumartuen hieman saadakseen katsekontaktin Kanoniin.
“Lupaan lupaan”, nuorempi hymyili pienesti ja Miku hymyili hänelle takaisin.

Hetken aikaa kumpikin heistä vain istui paikallaan hiljaa ja katsoi televisiota. Luultavasti heistä kumpikaan ei kuitenkaan todellisuudessa edes nähnyt, mikä ohjelma ruudulla pyöri. Huoneen ilmapiirissä oli ajatuksen ja pohdinnan tuntua. Yllättäen Miku kuitenkin selvitti kurkkuaan ja kohensi asentoaan istuakseen hieman suoremmassa ja huoneessa vallinnut tunnelma muuttui kerta heitolla valppaammaksi. Kanonkin suoristi selkänsä ja kääntyi katsomaan vokalistia. Miku näytti hieman jännittyneeltä.
“Kanon…” vaaleampi sanoi raapien pikaisesti päätään ja kohottaen sitten katseensa hieman ujosti basistin silmiin, “minä olen miettinyt vähän yhtä asiaa.”
Kanon katsoi Mikua pitkään ja nyökkäsi sitten hitaasti. Hän ei oikein tiennyt, mitä toinen haki takaa, joten hän päätti vain odottaa. Miku puri huultaan ja hänen suuret silmänsä tuikkivat.
“Kun me nyt olemme muutenkin olleet näin paljon yhdessä ja erityisesti juuri täällä minun luonani, niin… Meillä on minun mielestäni aina ollut täällä ihan hauskaa, eikä ole ollut mitään suuria ongelmia, joten ajattelin, että… Jos vain haluat, niin sinähän voisit muuttaa tänne minun kanssani?” Miku sanoi ja hänen silmissään piillyt hymy ilmestyi huulillekin.

Kanon ei aluksi ymmärtänyt, mitä Miku oli juuri ehdottanut, mutta kun hän vihdoin ymmärsi, hän tunsi sydämensä jättävän yhden lyönnin välistä. Hän tiesi tuijottavansa Mikua yllättyneen ja järkyttyneen näköisenä, mutta hän ei mahtanut sille mitään. Hän ei tosiaankaan ollut osannut odottaa mitään tämän kaltaistakaan.
Ilmeisesti hänen ajatuksensa näkyivät hyvin selvästi läpi, sillä Miku kiiruhti nopeasti selittelemään.
“Siis ihan ystävinä vain, en tarkoita mitään sen enempää. Minä vain ajattelin, että olisi helpompaa, jos meidän ei aina tarvitsisi jossain vaiheessa hyvästellä toisiamme, eikä minun tarvitsisi aina miettiä, että sinä varmaan teet jotain kamalaa jäädessäsi yksin. Kaiken lisäksi minun asuntoni on aivan liian suuri minulle ja… helpottaisi se vuokran maksuakin, jos meitä asuisi täällä kaksi eikä yksi”, vanhempi sanoi posket lievästi punoittaen. Kanon nyökkäsi uudestaan ja nielaisi. Hän antoi katseensa poukkoilla hetken ympäri huonetta antaakseen ajatustensa rauhoittua ja selventyä.
Sillä vaikka hän saattoikin melkein kutsua Mikun kotia omaksi toiseksi kodikseen, hän ei ollut varma siitä olisiko hän valmis kutsumaan sitä ainoaksi kodikseen. Samalla, kun tuo ehdotus sai hänet järkyttyneeksi ja hämilleen, se sai jostain omituisesta syystä Kanonin sisällä aikaan myös kutkuttavan, jännittyneen ja innostuneen tunteen, minkä hän tulkitsi kaikessa tulkitsemattomuudessaan hieman hälyttäväksi. Sitä pitäisi varmaan tutkiskella vähän tarkemmin.
“En loukkaannu, jos vastaat kieltävästi. Minusta se vain olisi… kivaa. Minä viihdyn sinun kanssasi oikeasti ja inhoan olla yksin”, Miku sanoi kohauttaen olkiaan. Kanon kuitenkin näki tämän silmistä, että Miku pettyisi ainakin jossain määrin, jos hän sanoisi asuvansa mieluummin yksinään.
“Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että me asuisimme yhdessä. Mutten oikein tiedä, olisinko valmis siihen. Tai siis, se tuntuu vähän hassulta ajatukselta”, Kanon vastasi ja sai Mikun jännittyneisyyden selvästi lievenemään edes hieman, sillä tämä näytti hymyilevän helpottuneena.
“Ei sinun tarvitse vastata vielä. Ehkä on ihan hyväkin, jos mietit asiaa vähän pidempään, ettei siitä tule hätiköityä päätöstä“, Miku sanoi nopeasti ja nuorempi nyökkäsi hymyillen. Miku ymmärsi häntä aina.

He istuskelivat sohvalla vielä pidemmän aikaa ennen kuin kumpikaan heistä sanoi haluavansa mennä nukkumaan tai sanoi ylipäätänsäkään yhtään mitään. Kanon oli täysin uppoutunut omiin ajatuksiinsa ja Mikun huulille näytti kohonneen toiveikas kestohymy, jonka nähdessään Kanonia itseäänkin alkoi hymyilyttää. Hänellä oli aina niin hyvä olla tuon iloisesti höpöttelevän vokalistin kanssa, ettei hän uskonut, että asunnon jakaminen tämän kanssa oikeastaan olisi kovin kamalaa. Sehän olisi vain kivaa.

Miku nousi ylös sohvalta ja venytteli pitkään ennen kuin kääntyi katsomaan ystäväänsä silmiin.
“Minä ajattelin mennä nukkumaan”, hän ilmoitti. “Tuletko sinäkin?”
“Tulen. En minä jaksaisi katsoa tätä kuitenkaan”, Kanon sanoi vilkaisten televisiota ja tarttui kaukosäätimeen sulkeakseen laitteen. Miku seurasi hänen tekemisiään pieni hymy huulillaan.
He menivät yhdessä makuuhuoneeseen ja ilokseen Kanon huomasi, että hänelle viime kerralla pedattu peti oli yhä paikallaan. Olisi ollut kurja alkaa nyt väsyneenä sijata hänelle vuodetta. Omalla tavallaan hän kuitenkin tunsi pientä pettymystä, sillä jos hänelle ei olisi ollut omaa sänkyä, hän olisi voinut mennä Mikun viereen nukkumaan…
“Ajattelin, että sinä varmaankin tulisit takaisin aika pian, niin en purkanut sitä”, Miku hymyili ja Kanon naurahti.
“Sinähän olet varsinainen ennustaja”, nuorempi sanoi ja he katsoivat toisiaan hymyillen.
“Jos sinä muutat tänne, niin meidän täytyy kyllä varmaan ostaa sinulle ihan kunnollinen sänky”, Miku pohti. “Jos muutat tänne.”

Kanon vilkaisi vanhempaa ja tarttui sitten hellästi tämän käsiin. Miku näytti yllättyneeltä, mutta vastasi siitä huolimatta Kanonin katseeseen.
“Miku, ei minun tarvitse oikeastaan miettiä tätä asiaa. Ei siksi, että oikeastaan tiesin alusta alkaen, että vastaisin myöntävästi, vaan siksi, että… Olen sinun kanssasi paljon onnellisempi kuin yksinäni”, hän sanoi hymyillen. Vanhempi veti syvään henkeä ja katsoi toista silmät suurina, suu hieman raollaan.
“Oikeasti?” Miku kuiskasi hämillään ja hätkähti sitten. “Ei kun siis, oliko tuo myönteinen vastaus?”
Kanon nyökkäsi hymyillen.
“Siis ihanko… oikeasti?” Miku vielä varmisti ja Kanonin naurahdettua ja nyökättyä uudestaan, Miku naurahti entistä helpottuneemman oloisena ja heittäytyi innoissaan halaamaan nuorempaa.
“Kiitos Kanon! Et tiedä, mitä tämä minulle merkitsee”, vanhempi sanoi onnellisena ja Kanon halasi ystäväänsä lujasti takaisin. Basisti ei voinut olla hymyilemättä ollessaan yllättäen näin onnellinen.
“Annetaan tälle kuitenkin vähän aikaa, ei laiteta asioita toimeen liian nopeasti”, Miku varoitteli ja Kanon nyökkäsi. Mustahiuksinen ymmärsi ja tiesi itsekin, että niin olisi luultavasti parempi.

Miku oli kuitenkin enemmän kuin oikeassa sanoessaan, ettei Kanon kaikesta ymmärryksestään huolimatta tiennyt, mitä tuo pieni lupaus hänelle, iloiselle ja tunnerikkaalle vokalistille todellisuudessa merkitsi.

~

Seuraavana päivänä Miku ja Kanon menivät yhtä matkaa treenikämpälle. He olivat keskustelleet aamulla vielä uudestaan siitä, että Kanonin pitäisi antaa Yuukille ja Takuyalle mahdollisuus ja basisti oli luvannut yrittää parhaansa.
Niinpä heidän saapuessaan paikan päälle ja huomatessaan molempien uusien jäsenten olevan jo paikalla, Kanon tervehti heitä ystävällisesti ja soi jopa pienen hymyn.
Teruki oli jälleen täynnä yrittämisen energiaa, joka tarttui Mikuunkin alta aikayksikön. Niinpä he kahdestaan jälleen innostivat kaikkia yrittämään parhaansa ja lopulta heidän energisyytensä tarttui Kanoniinkin.
Heidän soitettuaan yhdessä muutamia kappaleita Miku kehaisi, että Yuuki ja Takuya osasivat hommansa jo todella hyvin.
“Totta. Soittotapakin näyttää oikein hyvältä”, Kanon päätti sanoa. Hänen lauseensa oli valheiden täyttämä, sillä Takuya oli soittaessaan jäykempi kuin lankku ja Yuuki katseli koko ajan kaikkialle muualle kuin koskettimiinsa, mutta noihin asioihin voisi puuttua vielä monet kerrat ennen kuin heidän tarvitsisi esiintyä livenä yhtään missään.
Tai niinhän Kanon luuli.

“Minun mielestäni te osaatte oikeasti soittaa kappaleita hyvin. Olisitte valmiita esiintymään luultavasti hieman suuremmankin yleisön edessä, mutta ainoa puute vielä on lavaesiintymisen puute. Ette ole koskaan esiintyneet ennen ja uskon, että vaikkei sitä kuulisi soitostanne, sen näkisi esiintymisestä. Joten sen lisäksi, että harjoittelemme kappaleita teidän saadaksenne lisää varmuutta niiden soittamiseen, meidän täytyy harjoitella esiintymistä”, Teruki sanoi.
“No eihän sillä nyt vielä ole kiirettä –“, Miku yritti selitellä, mutta Teruki pudisti hymyillen päätään.
“Oikeastaan esiintymisen hiomisella on kiirettä, sillä sain tänään kuulla todella hienon uutisen”, rumpali sanoi innoissaan. “Meille tarjottiin keikkaa Saksassa!”
Kaikki neljä muuta jäsentä huudahtivat ääneen hämmästyksissään. Kanon katsoi silmät suurina Terukia, mutta hänen suureen iloonsa sekoittui häivähdys suruakin. Heidän ensimmäinen ulkomaankeikkansa sai tilaisuuden näin pian Boun lähdön jälkeen…
“Eikö olisi loistavaa? Nähdä vähän, millaista ulkomailla on ja tavata faneja Japanin ulkopuoleltakin”, Teruki ehdotteli innoissaan.
“Tottakai! Se kuulostaa upealta! Mutta… onko meillä faneja Saksassakin?” Miku kysyi hämillään.
“Ilmeisesti, jos meidät kerran halutaan keikalle sinne”, Kanon sanoi ja sekä Yuuki että Takuya naurahtivat. Kanon vilkaisi heitä ja hymyili pienesti tuntiessaan itsensä hieman luottavaisemmaksi yrittämään tuttavuutta kahden uuden jäsenen kanssa.
“Siltä tosiaan vaikuttaisi. Aika monet bändit ovat menneet ulkomaille lähiaikoina ja… nyt on meidän vuoromme”, Teruki sanoi innoissaan. “Joten mitäs sanotte?”
Rumpali ojensi kätensä eteensä ja Miku läimäytti oman kätensä välittömästi sen päälle, minkä jälkeen Kanonkin liitti kätensä heidän pinoonsa.

Yuuki ja Takuya kuitenkin vilkaisivat toisiaan ja epäröivät selvästi omien käsiensä liittämistä mukaan.
“Mitä nyt?” Miku kysyi häivä myötätuntoisuutta äänessään.
“Eivät ne ihmiset Saksassa tiedä, keitä me olemme”, Yuuki kohautti olkiaan.
“He vain pettyvät nähdessään meidät lavalla”, Takuya sanoi hiljaa.
Miku ja Teruki vilkaisivat toisiaan, mutta Kanon loi katseensa lattiaan. Sisäisesti hän oli täysin samaa mieltä Yuukin ja Takuyan äskeisten sanojen kanssa, muttei olisi kuollakseenkaan myöntänyt sitä kenellekään.
“Tietysti he tietävät, keitä te olette. He tulevat katsomaan An cafea ja kuuntelemaan meidän musiikkiamme. Me viisi olemme An cafe. Jos he pettyvät nähdessään teidät lavalla, he pettyvät nähdessään lavalla An cafen”, Teruki sanoi.
“Eivätkä todelliset fanit pety nähdessään An cafen lavalla kokonaisuudessaan”, Mikukin hymyili ja katsoi Yuukia ja Takuyaa silmiin. “Joten liittäkäähän nyt nopeasti kätenne tähän pinoon.”
Yuuki ja Takuya hymyilivät ja lisäsivät kätensä Kanonin käden päälle.

“Okei, An cafe! Mitäs sanoisitte, jos menisimme tänään syömään kaikki yhdessä?” Teruki ehdotti. “Minusta meidän pitäisi oppia tuntemaan toisiamme vähän paremmin ja mikä olisikaan siihen parempi mahdollisuus kuin rattoisa ilta yhdessä.”

~

Ravintola sijaitsi Shinagawassa hieman syrjemmässä. Pikaruokaa, sushia liukuhihnalta halpaan hintaan. Ruokaa, jota voisi helposti napostella keskustelun ohella ja joka maistuisi varmasti kaikille.
He valitsivat paikkansa pöydän ympäriltä ja hakivat kukin mieleistään juotavaa. Keskustelua kannattelivat aluksi lähinnä vain Teruki ja Miku, mutta Yuukin ja Kanonin saatua kulautettua alas lasilliset hieman alkoholipitoisempia juomia, alkoi heidänkin juttunsa luistaa. Takuya tuntui olevan luonnostaan hiljainen ja kaiken lisäksi hän oli alaikäinen juomaan alkoholia. Niinpä hän pysyi melko vähäsanaisena koko illan ja lähinnä näytti osallistuvan vain nauramalla muiden jutuille. Siinä piirteessä hän oli huomattavasti samanlainen kuin Bou.

“Teruki, asutko sinä siis Boun kanssa?” Yuuki kysyi napaten nigirin syömäpuikkojensa väliin ja vieden sen suuhunsa.
“Asun”, Teruki nyökkäsi hymyillen. “Tällä hetkellä hän on kuitenkin vanhempiensa luona.”
“Seurusteletteko te?” Yuuki uskaltautui kysymään.
“Seurustelemme”, Teruki vastasi ystävällinen hymy kasvoillaan ja otti kulauksen lasistaan.
“Ovat seurustelleet jo vaikka kuinka hemmetin kauan! Neljä vuotta melkein, eikö totta?” Miku muisteli.
“Melkein”, Teruki myönsi ja Yuuki näytti ihailevalta.
“Se on pitkä aika”, kosketinsoittaja sanoi.
“Onhan se, mutta se on tuntunut uskomattoman lyhyeltä, jos totta puhutaan”, Teruki naurahti.
“Niin minustakin”, Kanon myönsi.
“Niinpä”, Miku sanoi. “No, Yuuki, asutko sinä sitten yksin?”
“Minäkö? Asun”, Yuuki sanoi nopeasti.
“Seurusteletko sinä kenenkään kanssa?” Miku kysyi. Hän ei peitellyt uteliaisuuttaan ja Kanonia alkoi hymyilyttää. Hän kätki tämän eleen kuitenkin nostamalla pikaisesti lasin huulilleen.
“En en”, Yuuki naurahti tehden käsillään estelevän eleen.
“Entäs Takuya?” Miku kääntyi joukon nuorimman jäsenen puoleen.
“Asun yksin, en seurustele”, kitaristi vastasi pieni ujo hymy huulillaan.
“No jopas. Melkoista sinkkusakkia kaikki paitsi Teruki”, Miku naurahti.
“Minä en välillä edes muista, millaista on asua yksin ja mitä silloin tekee vapaa-ajallaan. En voi kuvitella, että haluaisitte vain olla yksin kotona”, Teruki hämmästeli.
“Minulla kyllä riittää tekemistä kodin ulkopuolella! Lähinnä shoppailen tai käyn manikyyreissä, mutta tekemistä sekin on. Tai sitten olen Kanonin kanssa. Mutta minulla on kyllä kotona yksin aina ihan tylsää, niin olen ajatellut hankkia sinne jonkun kaverin. Vaikkapa koiran”, Miku kertoi innoissaan. “Kanon, eikö sinun vanhemmillasi ole koira?”
“On heillä”, basisti vastasi. Hän oli iloinen siitä, ettei Mikukaan halunnut paljastaa muille heidän alustavia yhteenmuutto-ideoitaan. Ainakaan kovin suoraan.
“Sinäkö hankkisit koiran? Jaksaisitko sinä muka hoitaa sellaista?” Teruki epäili hymysuin.
“Tietysti jaksaisin! Äläs epäile siinä. Takuya, tykkäätkö sinä koirista?” Miku katsahti jälleen kitaristia. Takuya silmäili kaikkia hieman ujosti ennen kuin vastasi.
“Pidän enemmän kissoista”, hän sanoi ja kaikki naurahtivat. Takuyan olemuksessa oli kaiken tuon hiljaisuuden keskellä myös jotakin hyvin suloista.
“Bou pitää hevosista”, Kanon hymyili, mutta tajusi vasta sen sanottuaan, kuinka typerältä sen täytyi kuulostaa hänen lausumanaan. Hän punastui ja vilkaisi nopeasti Terukia, joka ei kuitenkaan vaikuttanut olevan millänsäkään hänen kommentistaan.
“Se on totta. Ehkä hankin sellaisen hänelle hänen seuraavana syntymäpäivänään”, rumpali ehdotti rennosti ja koko pöytäseurue hiljeni. “Okei, se oli huono vitsi.”

“Minä menen… käymään tupakalla”, Kanon sanoi nopeasti muiden naurun sekaan. Hän nousi ylös ja kaivoi samalla askinsa esiin tuolin selkänojalla levänneen takkinsa taskusta.
“Minä tulen mukaan”, Miku sanoi nousten hänkin ylös, mutta Kanon pudisti päätään.
“Jos… et?” basisti pyysi ja Miku avasi hieman pettyneen oloisena suunsa. Kanon yritti sanattomasti viestittää tarvitsevansa hieman aikaa yksin ja hänen uskoakseen Miku ymmärsikin sen pian, sillä tämä istuutui takaisin tuolilleen.
“Enköhän minä kestä hetken vielä ilmankin”, vokalisti naurahti ja otti lisää ruokaa.
Kanon käänsi nopeasti pöytäseurueelle selkänsä ja viiletti ulos. Hän sanoi ovella tarjoilijoille palaavansa vielä sisään, etteivät nämä epäilisi hänen poistuvan maksamatta ruuastaan ja astui sitten raikkaaseen ulkoilmaan. Sade oli vienyt kaupungin pölyt mennessään ja ulos pääseminen tuntui helpottavalta.
Tupakan sytytettyään ja sen savuja hetken hengiteltyään Kanon alkoi kirota itseään maan alle. Miksi hänen oli pitänyt sanoa Bousta yhtään mitään? Hän vain lannisti tunnelman puhumalla entisestä kitaristista kaipaavaan sävyyn uusien jäsenten ollessa läsnä. Lisäksi Bousta puhumalla hän alkoi aina kaivata vanhoja aikoja takaisin, vaikka tiesikin, ettei siitä olisi mitään hyötyä tai iloa yhtään kenellekään. Olisi ymmärrettävää, jos Teruki puhuisi Bousta, sillä hänhän viettä tämän kanssa aikaa yhtenään. Mutta Kanon ei viettänyt, joten hänen sanansa entisestä kitaristista kuulostivat aina vain haikailevilta.
Kanon kaivoi puhelimensa taskustaan ja selasi nimilistaa. Bou tuli vastaan hyvin nopeasti ja hän päätti soittaa ystävälleen, yrittää saada tämän kiinni voidakseen edes kuulla tämän äänen, jotta tämä kaipuu ja ikävä hellittäisivät edes hetkeksi.
Basisti nosti puhelimen korvalleen ja kuunteli tarkkaan pienen jännityksen alkaessa kipristellä vatsanpohjassa. Puhelin tuuttasi aluksi muutaman kerran ja Kanon tunsi toivon heräävän sisällään, mutta piipattuaan tarpeeksi monta kertaa puhelu ajautui vastaajaan. Kanon päätti olla jättämättä viestiä, joten hän katkaisi puhelun. Ainakin hän tiesi, ettei puhelu ollut katkennut huonon kuuluvuuden vuoksi ja Bou varmasti soittaisi takaisin nähtyään, että hän oli soittanut.

Parin minuutin kuluttua Kanon palasi takaisin muun bändin luokse. Nämä olivat innostuneet keskustelemaan uudesta aiheesta, eikä Kanon viitsinyt liittyä keskusteluun ennen kuin aihe oli vaihtunut.
“Minä voin syödä melkein kaikenlaista, mitä eteeni saan”, Miku sanoi puheen ajauduttua ruokaan.
“Minulla on kyllä suosikkini ja inhokkini”, Teruki sanoi.
“En minäkään ihan kaikkeen voi koskea, mutta suurimpaan osaan kyllä”, Miku sanoi ylpeänä.
“On hyvä olla ennakkoluuloton”, Kanon totesi ja Miku hymyili hänelle.
“En oikein tiedä. Minä olen myös ennakkoluuloton, mutta siitä seuraa minulle aina vain ongelmia”, Yuuki sanoi ja koko pöytäseurue katsoi häntä kiinnostuneena.
“Kerros lisää”, Miku naurahti nojaten hieman eteenpäin.
“Esimerkiksi olin kerran menossa erääseen uuteen baariin, koska olin kuullut, että sieltä sai hyviä ja erikoisia drinkkejä. Olin tietysti ennakkoluuloton ja kulautin ensimmäisen eteen saamani juoman kerralla alas kyselemättä sen kummemmin, mitä se sisälsi. Hetken kuluttua minusta ihan oikeasti tuntui siltä kuin olisin ollut Supermies! Aamulla en muistanut koko illasta mitään, mutta heräsin ojasta jonkun miehen vierestä”, Yuuki kertoi ja kaikki muut alkoivat nauraa. “Se ojassa vieressäni nukkunut mies kertoi minun halunneen todistaa lentokykyni ja olin kuulema siksi raahannut hänet pihalle saakka katsomaan lentämistäni. Pyysin häntä sitten kantamaan minut reppuselässä kotiin ja hän suostui, mutta en ole nähnyt häntä sen jälkeen.”
Kanon katsoi Yuukia hymyillen kaikkien muiden nauraessa hänen ympärillään. Tällä oli hauska puheääni ja –tapa, jota oli hauska kuunnella. Hänen kasvonsa olivat kuitenkin melko ilmeettömät, kun hän puhui. Yuuki tuntui kuitenkin hymyilevän sisäisesti koko ajan ja huuletkin olivat taipuneet pieneen hymyyn. Iloiselta vaikuttava kaveri.

“Baarissa nyt kaikille sattuu ja tapahtuu”, Miku naurahti. “Itsekin muistan kauheita aamuheräämisiä.”
“Ennakkoluulottomuuteni on saanut minut myös kerran antamaan koko astiastoni pois ilmaiseksi, vaikken saanut siitä itse loppupeleissä mitään takaisin. Kerran olen sulkenut itseni kotini ulkopuolelle viikoksi, koska lainasin avaimiani ystävälleni ja muistelisin, että olen joskus myös ostanut koiran vain ollakseni kiltti jollekulle toiselle, mutta se saattoi olla untakin, sillä en ole nähnyt kyseistä koiraa… nyt vähään aikaan”, Yuuki höpötti ja neljä muuta miestä nauroivat jälleen.
“Mitä sinä olet ajatellut tehdessäsi tuollaisia asioita?” Takuya esitti kysymyksensä ujosti, mutta hymy huulillaan.
“Tuskin mitään. Ehkä pitäisi ruveta ajattelemaan asioita ennen kuin teen niitä. Välttyisin samalla heräteostoksilta, jotka vievät kaikki rahani tällä hetkellä. Ostin eilenkin vaatteita, kuten tämän hupparin”, Yuuki sanoi venytellen XL-koon moniväristä kirkasta hupparia sen helmasta.
“Tuo on hieno! Vähän ehkä isokokoinen”, Miku virnisti.
“Se on tarkoituksella isokokoinen”, Yuuki sanoi vakavissaan kuin muut eivät olisi vielä tajunneet sitä ja Kanon, Miku, Takuya ja Teruki nauroivat hänelle taas.
Kanon vilkaisi Yuukin muuta vaatetusta vasta heidän kaikkien noustessa pöydästä ja alkaessa tehdä lähtöä. Tällä oli jalassaan tavalliset pillifarkut, mutta jalassaan neonvihreät kengät. Kun Kanon muisteli Yuukin kertoneen toiveensa julkisuuskuvastaan aurinkolaseissa ja kiharassa peruukissa, häntä alkoi naurattaa. Uusi kosketinsoittaja vaikutti melko persoonalliselta luonteelta ja kunnolla persoonallisia ihmisiä tapasi hämmästyttävän harvoin.

Viisi miestä kävelivät yhdessä Tokion kaduilla vielä keskenään keskustellen ja toisiinsa tutustuen. Kun Miku ja Kanon erkanivat porukasta ja lähtivät kävelemään omaan suuntaansa, mustahiuksinen tiesi Mikun esittävän sen tietyn kysymyksen taas tänään.
Ja niin tapahtui.
“Tuletko minun luokseni yöksi?” vokalisti kysyi häivä toiveikkuutta äänessään.
“En tänään. Me näemme taas huomenna, eikö vain?” Kanon sanoi hymyillen ja Miku nyökkäsi ymmärtäväisen oloisena.
“Niinhän me näemme”, vanhempi myönsi. “Tiedätkö, olen iloinen siitä, että osallistuit keskusteluun ja olit heille ystävällinen.”
“Minäkin olen iloinen siitä. He olivat oikeasti mielenkiintoista keskusteluseuraa ja Yuukilla ainakin riitti juttua vaikka millä mitalla”, Kanon naurahti ja Miku yhtyi hänen iloonsa.
“Niinpä. Takuya on vähän ujo, mutta ehkä pystyt samaistumaan häneen, kun sinäkin olet vähän ujo?”
“Niin. Tavallaan pystynkin, mutta en koe olevani niin ujo kuin Takuya on. Minä olen vain hiljainen”, Kanon sanoi itseään puolustellen.
“Tietysti. Sinä olet rohkea ja reipas, menisit puhumaan kenelle tahansa, sillä et pystyisi millään olemaan hiljaa edes kahta sekuntia”, Miku ilkeili pörröttäen nuoremman hiuksia.
“Nyt sinä puhuit kyllä selvästi itsestäsi”, Kanon naurahti ja tönäisi Mikua leikkisästi. He alkoivat tuuppia toisiaan kevyesti ja syöksähtelivät pian toisiaan päin koko tien leveydeltä. Kanon johdatti Mikun ansaan katulampun ja itsensä väliin ja näpäytti hiljaa tämän nenää.
“Kiikissä olet”, basisti nauroi, mutta Miku kiersi yllättäen kätensä hänen niskansa taakse ja katsoi häntä silmiin pää kallellaan.
“Niin olen. Mutta tässä kohdassa matkaa sinä lähdet kotiisi ja minä lähden omaani. Tiemme erkanevat”, vanhempi huokaisi dramaattisesti. Kanon asetti kätensä Mikun lanteille ja katsoi tätä silmiin omituisen tunteen kutkuttaessa hänen sydämensä tienoilla.
“Harmin paikka. Mutta kuten jo olemme todenneet, me näemme huomenna uudestaan”, Kanon sanoi vetäen Mikun kunnolliseen halaukseen, johon tämä vastasi hellästi.
“Niin. Joten hyvää yötä”, Miku sanoi vetäytyessään pois halauksesta.
“Hyvää yötä”, Kanonkin toivotti heidän jakaessaan pitkän katseen. Sekunnit tuntuivat kuluvan heidän katsellessaan toisiaan, kunnes Kanon päätti vihdoinkin lähteä hitaasti omaan suuntaansa. He vilkuilivat vielä pitkään toistensa perään ja vilkuttivat hyvästiksi vielä viimeisen kerran ennen kuin katosivat toistensa näköpiiristä.

A/N2: Siinä ensimmäinen osa! Toivottavasti piditte ja haluatte lukea lisää. Kommentteja otan vastaan enemmän kuin mielelläni <3

Tähän osaan sisältyvät faktat: Bou oli oikeasti mukana valitsemassa Yuukia ja Takuyaa bändiin (näin olen ymmärtänyt yhden haastattelun perusteella, jossa pojat kertoivat olleensa yhdessä etsimässä Boulle korvaajaa), An cafen jäsenet lähtivät ensimmäistä kertaa Saksaan Boun erottua kaksi kuukautta aikaisemmin ja Takuya oli oikeasti 19 hänen liittyessään bändiin, jolloin hän tosiaan oli alaikäinen (Japanissa täysi-ikäisyys saavutetaan 20-vuotiaana). Jätin nyt tarinasta pois sen faktan, että Takuya asui aluksi Terukin luona. :D Siitä olisi voinut tulla vähän hankalaa, jos Takuya olisi asunut Terukin ja Boun yhteisessä asunnossa heidän kanssaan.
Viimeksi muokannut HamtaroHam päivämäärä To Maalis 18, 2010 2:03 am, muokattu yhteensä 2 kertaa
DON'T WORRY, BE NYAPPY o(≧∀≦)o

Kuva

15.03.2008. ♥
17.03.2009. ♥
18.03.2009. ♥

My HAPPY world~
Käyttäjän avatar
HamtaroHam
Basso

Re: An cafe -Kukoistus suloisimmillaan-

ViestiKirjoittaja Michu » Ma Kesä 29, 2009 11:50 pm

Jeih ^^
Kuten jo totesinkin - uusi ficci sinulta :3 !

Mun oli pakko lukea tää kahteen kertaan, koska pikkusisko häiritsi tossa vieressä, enkä halua missata tästä mitään!
Tähän pystyy, kuten muihinkin ficceihisi, eläytymään taas ihan kunnolla =)
Kuvailua on tarpeeksi ja oikeissa kohdissa. Tapahtumatkaan ei etene liian nopeasti, vaan aika realistisesti.
Eikä silmiin osunu yhtäkään kirjoitusvirhettä.

Oot onnistunu kuvaamaan Yuukin ja Takuyan mun mielestä todella hyvin :D
Mun mielestä ne on tollasia muutenkin~
Ja kaikki muutkin on just... sellaisia, et niillä on omat persoonat. Se on iso plussa :)
Noiden tutustuminen oli kiva~

Toi otsikkokin on tosi kiva... Se on... Suloinen :D !
Ja noi kuvat ennen ficciä ♥ Yay!

Oot edelleen mun lempikirjoittaja, mun mielestä sun ficit vaan paranee kerta kerralta ja niitä on aina mukava lukea.
Sun tyylikin kehittyy todella paljon, näkee et sä panostat näihin.

Odotan innolla jatkoa, kiinnostaa et miten tää etenee ja mitä tässä käy ! :D ♥
En keksinyt mitään negatiivista - koska, noh, ei sitä minun mielestäni tässä ole. Sitä negatiivista. :]
Satisfying Madness
Käyttäjän avatar
Michu
Basso

ViestiKirjoittaja Cerise » Ti Kesä 30, 2009 10:14 am

Tätä onkin jo odotettu. Tosin mä luulin (jostain kumman syystä) että sulta tulis uus ficci vasta kun oot saanu Valokuvia valmiiks, mutta parempi näin :3

Oon ensinnäkin tyytyväinen siihen, että tää ei oo au:ta. Jotenkin nyt vaan on semmonen olo, ettei se oikein innostais. Sitä paitsi on kiva lukea ficcejä just ajasta Boun lähdön jälkeen, se on niin yleinen aihe, että tapahtumia on kiva vertailla toisiinsa : D

Sun kirjotustyyli on edelleen ihan järkyttävän sopiva antikkuficceihin. Se on normaali perinormaalilla tavalla, joten se ei jarruta lukemista, tai vie huomiota tapahtumilta, henkilöiltä tai miltään muultakaan. Kaikissa ficeissä se ei toimi, mutta sun ficeissä se on just sopiva. Tää tuntuu kuitenkin jotenkin eroavan sun muista ficeistä kirjoitustyyliltään, ei kuitenkaan millään huonolla tavalla. Musta tuntuu, että se johtuu yksinkertasesti siitä, että sä oot kehittyny kirjottajana.

Eka osa oli hyvä. Siinä tapahtu sopivasti, ei liian paljon niin että siitä olis saanu useammankin osan, muttei myöskään liian vähän, että siitä ei olis ollu mitään hyötyä. Tapahtumat pääsi hyvin vauhtiin, henkilöiden väliset suhteet saatiin esiteltyä, tuli vähän tietoa menneisyydestäkin ja henkilöt saatiin esiteltyä. Tykkäsin tuosta ravintolaillasta, se oli tosi kivaa luettavaa, tuli hirmu kotoinen olo : ) Muutenkin oli kiva lukea, miten pojat alkaa tutustua toisiinsa ja näin edes päin. Tullaanko Bouta muuten näkmeään tässä ficissä muuten kuin puhelujen kautta? olipas oudosti sanottu .______. Se jäi kiinnostamaan. On muuten mukavan erilainen ratkaisu, ettei Teruki haikaile Boun perään, vaan se on Kanon.

Henkilöistä sitten... Teruki on ihanan pirteä, just sellanen äitihahmo, millanen kuva mulle on siitä jääny. Miku ja Kanon on ihan omat itsensä, Miku pirteä pikku pallero ja Kanon vähän hiljaisempi ja eri tavalla sulonen. Takuya on hiljanen, mikä on hyvä, koska sehän oli aluks aika ujo (onhan se vieläkin jonkun verran toki). Ja Yuuki on just täydellinen tommosena. Se ei ole liian adhd, muttei myöskään liian ujo, koska semmonen se ei ole. Tuommonen höpöttäminen on niin Yuukimaista. Ja miten niin puhuin Yuukista enemmän kuin muista?

Jatkoa odottelen kovasti, koska tää alkuasetelma on niin sopiva. Parituksia en loppuun uskalla edes arvailla, koska arvaisin kuitenkin väärin xD Mutta kiitos, että aloitit ficin myös uudesta antikusta, ja vieläpä näin hyvän :'3 Ota kirsikkakakku *ojentaa*
Minulla on dementia ja déjà vu yhtä aikaa.
Minusta tuntuu, että olen unohtanut tämän ennenkin.

~Steven Wright

Käyttäjän avatar
Cerise
Sähkökitara

ViestiKirjoittaja Katatsumuri » Ti Kesä 30, 2009 12:32 pm

Äääää, ei oo todellista. Et arvaa, miten piristyin, kun tulin Lafiin ja huomasin, että sulta on tullu uus An Cafe -ficci. Just tätä mä kaipasin, on ollut sen verran surkea aamu että uusi hyvä ficci piristi mua tosi paljon. ^^

Mäkin kuvittelin, että sulta tulis uusi ficci vasta Valokuvien jälkeen, joten tää oli tosi positiivinen yllätys. Ja vielä enemmän yllätyin, kun luin sisältökuvauksen. Ihanaa, että kirjoitit vaihteeksi ficin uudesta An Cafesta! ♥

Aloitan kommentoimalla ficin ideaa. Se vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, vaikkei kovin persoonallinen olekaan. Mitä tapahtui Boun lähdön jälkeen -ficcejä on varmasti kirjoitettu vaikka kuinka paljon, mutta silti se ei haitannut mua yhtään. Jotenkin kun tähän aika kliseiseen ideaan yhdistetään sun kirjoitustyyli, siitä tulee heti huomattavasti epäkliseisempi. Ja tässä on varmasti mukana ties mitä suhdesolmuja! 8) *odottaa suhdesolmuja hullunkiilto silmissä*

Henkilöiden persoonat. Tykkäsin tosi paljon siitä, millaisen olit tehnyt Yuukista. Odotin koko ficin ajan sitä, että Yuuki alkaa puhua ja näyttää persoonallisuuttaan, ja kun niin vihdoin tapahtui, mua alkoi hymyilyttää hirveesti. Sä oot tehny siitä just tuollaisen ihanan yuukimaisen höpöttäjän. Hienoa! 8D Teruki, Kanon ja Miku oli aika samanlaisia kuin muissakin sun ficeissäsi, mutta se on vain hyvä asia, koska ne on sun ficeissä aina niin ihania. Takuya taas vaikuttaa juuri sopivan pieneltä ja ujolta. :3

Kirjoitustyyli. Miksi mä ees kommentoin tätä enää, kun oon hehkuttanu sulle miljoona kertaa, kuinka rakastan sun kirjoitustyyliä? :'D Rakastan sitä tässäkin - se on juuri sopivan selkeä ja kuvaileva, ja jollain tavalla niin ihana. ♥ Sun tekstistä välittyy niin hyvin kaikki tunteet - kun Kanonista tuntui pahalta Boun lähdön takia, mustakin tuntui pahalta, ja kun bändin jäsenet nauroivat illallisella, mua alkoi hymyilyttää. Juuri siitä mä sun kirjoitustyylissä tykkään. Tulee itsellekin aina niin pirteä olo, kun lukee sun iloista tekstiä :3 Ja sun kirjoitustyyli on selvästi kehittynyt vielä paremmaksi kuin ensimmäisissä ficeissäsi.

Juoni. Aika kliseisestä ideasta huolimatta juoni vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Odotan innolla Kanonin piristymistä ja sitä, miten Yuuki ja Takuya tulee pärjäämään An Cafessa. Tarina pääsi hyvin vauhtiin jo ekassa osassa, mutta tää ei kuitenkaan edennyt liian nopeesti, mikä on hyvä juttu. ^^

Älä vaan sano, että tässä on KanonxYuuki.... ö___ö Toisaalta, sun muiden ficcien perusteella olettaisin, että tää päätyy MikuxKanoniin, koska se näyttää olevan sun lempiparitus. Mutta eihän sitä tiedä. Ja vaikka tässä olis KanonxYuukia, uskoisin että sä onnistuisit tekee siitäkin ihanan parituksen :'3

Mitähän muuta mun piti sanoa... No ainakin se, että mistä kohdista/jutuista tykkäsin tässä ekassa osassa. Tuo, kun Miku pyysi Kanonia luokseen asumaan, oli niin ihana kohta. Aaaaa, niiden välillä on selvästi jotain ja Miku tykkää Kanonista! 8DD *hihittelyä* Ja sitten tuo, kun Yuuki ja Takuya epäröivät käsien laittamista pinoon sen takia, että kukaan ei tuntisi niitä Saksassa. Aww ;___; raukat, yyh. Tykkäsin myös siitä, että Teruki ja Bou asuu yhdessä. ;ww; ♥ Kunpa niin olis oikeestikin, tulis heti paljon parempi olo, jos tietäis, että Bou asuu Terukin luona...

Tykkään tosi tämän ficin nimestä. Ei kun vaan arvailemaan, mitä se mahtaa tarkoittaa! 8D

Löysin kaksi näppäilyvirhettä, mutta tietenkään en onnistu löytämään niitä enää. -___-" onpa huono muisti. Muita virheitä en kuitenkaan löytänyt, hyvä juttu. ^^

Ääh, unohdin kaiken, mitä mun piti sanoa tässä kommentissa. -___-" No kuitenkin, mä rakastuin ja koukutuin heti tähän ficciin ja odotan innolla jatkoa. Ja tää ficci tulee varmasti vaan vahvistamaan sun asemaa mun lempikirjoittajana - vaikuttaa jo nyt niin hyvältä, että olen sanaton. *www*

Kiitos tosi paljon! ♥ *ojentaa jäätelöä*
Even on the rainy days when the flowers fail to bloom
NEVER GIVE UP!!

Käyttäjän avatar
Katatsumuri
Sähkökitara

ViestiKirjoittaja handyman » Su Heinä 05, 2009 6:44 pm

Ooh.
Ku huomasin tän ficin tääl lafis ja samal galleriasta bongasin sun pk:sta en toki oo stalkkeri ;)
niin aattelin heti tulla lukemaan.
Okei, niin tää eka osa oli tosi hyvä ja pidän, tai no suorastaan rakastan sun kirjotustyyliis *---------------*
Idea tähän ficciin on oikeesti mainio ja on kivaa et oot sisällyttäny tän osittain oikeisiin tapahtumiin, plussaa siitä =)
Osa on riittävän pitkä ja ei käynyt missään vaiheessa tylsäksi lukea sitä :)
Toi Kanon on jotenki suloinen siinä, ku se kaipaa Bouta ja ei osaa oikee omaksuu uusii jäsenii ja awww toi Miku.
Siit paistaa läpi sen ihastuminen XD Hajoilin aika pahasti Yuukin baarireissulle ja muille kommelluksille :DD:D:D

Joo en nyt saa oikee raapustettuu mitään, ku on ollu kaikkee tänää ja oon vähä väsyny D:
Mutta joo, seuraavaa osaa odotellessa ;) *wwww*
Teru
ex. POTENSSIPOIKA
Käyttäjän avatar
handyman
Banjo

ViestiKirjoittaja Tsukiyama » Su Heinä 05, 2009 7:41 pm

Aa, Hamham, uus ficci sulta ♥ Tätä on ootettu ♥♥

Luin tän vasta eilen, koska tajusin tän olemassaolon vasta kun stalkkasin sun gallerian profiilia, mutta kommentoin nyt.

Ensinnäkin, ihanaa, et teet uudesta ancafesta ficin! ♥ Oon aina niin halunnu lukee sun kirjottamaa ficciä uudesta cafesta, ja nyt saan sen. Halusin aina lukee tosi paljon Takuyan ja Yuukin hahmot sun kirjottamina, jä sähän kirjotitkin ne tosi hyvin. Teit Yuukista ihanan, just tommoi Yuukimaisen... Yuukin. Oon huono selittämään, mutta siis Yuukin hahmo vastaa just sitä millanen mä ajattelen sen luonteen oikeesti olevan. Ja kiva että laitoit Yuukin vapaa-ajalla olemaan ihan tavallisen näkönen - siis ilman laseja ja peruukkia. Tai tolleen, että se vasta suunnittelee niitä ♥. Aika sulosta.
Takuyan hahmokin on just tommonen, minkä sille oon aina ajatellu. Ujo ja poikamainen, sulonen. Sit noiden faktojen sisällyttäminen tähän tarinaan on tosi kiva juttu - tarinaan eläytyy näin paremmin.

Sun kirjotustyyli on kehittyny muuten taas ihan ... älyttömästi! Jos tätä tekstiä vertaa vaikka ihan sun ensimmäisiin ficceihin, niin on tää keveydestään huolimatta sillai... Tosi kuvailevaa ja leikittelevää tekstiä. Enkä mä siltikään pidä sun tekstiä kauheen kevyenä - kuvailet kuitenkin tosi paljon, ja eri asioita. Se on ainoastaan hyvä juttu!

Ja aaww, sulinko Kanonille. Se on tässä niin söpö, ja kiva että kerrankin se on joku muu kun Miku joka kaipaa Bouta. Teruki on sulonen myös - jotenkin se tuntuu suojelevan Bouta... Kun Bou ei esim. vastaa puheluihin, ja Teru selittelee sen puolesta Kanonille. Toivon että Bou nähdään tässä vielä, ihan kunnolla. Ja luulen et niin käykin.

Sun tekstiin pystyy vielä eläytymään niin hyvin! Sun ficcejä lukiessa tuntuu ihan kun eläis siinä hetkessä, ne tapahtumat pystyy ikäänkun näkemään. Ne tunteetkin, mitä hahmot tuntee, niin tavallaan välittyy sun tekstistä tosi helposti. Kun hahmot on onnellisia, mä hymyilen, ja surullisissa kohdissa oon alkanu usein melkein itkemään ja pari kertaa se kyynel on poskelle valunukin. Tää teksti vaan on niin upeeta ja kuvailevaa, täydellistä melkeinpä.

Mun lempikohtia oli ehdottomasti se kun Teru kerto että niille tarjottais Saksasta keikkaa. Kanonin tunne välitty mulle siitä kohdasta tosi hyvin - 'ai heti kun Bou on lähtenyt, ensimmäinen ulkomaankeikka on tarjolla?' Myös Yuukin ja Takuyan pelkääminen siitä, että fanit pettyis, oli luonnollista. Ja sit Terukin ja Mikun lohdutus oli tosi ihana, ja hyvin... en tiedä, mutta keksitty kohta. Niitä sanoja jäi oikeesti miettimään.

Myös Kanonin kriittisyys Takuyaa ja Yuukia kohtaan aluks oli tosi ymmärrettävää. Se oli tottunu Boun esiintymis- ja soittotaitoihin jo niin hyvin, että ei sille kelvannu mikään alottelija. Tää sama tunne oli mullakin vähän sillon, kun Bou eros, joten... no, tää teksti tuntuu jopa terapeuttiselta. Siksi mä eläydyin Kanonin mielipiteisiin ja tunteisiin niin hyvin.

Mikun tunteet Kanonia kohtaan oli myös jotain niin... luonnollista ja kaunista. Jotenkin, musta tuntuu että Miku särkee sydämensä tässä, ja pahasti kun Kanon ja Yuuki ystävystyy. Ja kun Miku ja Non sitten vielä asuu yhdessä... ;__; nyyhkis.

Toi loppu oli mun toinen lempikohta - ihan äärettömän kaunis ja suloinen kohta. Haluun lainata sen tähän, ehdottomasti!

HamtaroHam kirjoitti:“Kiikissä olet”, basisti nauroi, mutta Miku kiersi yllättäen kätensä hänen niskansa taakse ja katsoi häntä silmiin pää kallellaan.
“Niin olen. Mutta tässä kohdassa matkaa sinä lähdet kotiisi ja minä lähden omaani. Tiemme erkanevat”, vanhempi huokaisi dramaattisesti. Kanon asetti kätensä Mikun lanteille ja katsoi tätä silmiin omituisen tunteen kutkuttaessa hänen sydämensä tienoilla.
“Harmin paikka. Mutta kuten jo olemme todenneet, me näemme huomenna uudestaan”, Kanon sanoi vetäen Mikun kunnolliseen halaukseen, johon tämä vastasi hellästi.
“Niin. Joten hyvää yötä”, Miku sanoi vetäytyessään pois halauksesta.
“Hyvää yötä”, Kanonkin toivotti heidän jakaessaan pitkän katseen. Sekunnit tuntuivat kuluvan heidän katsellessaan toisiaan, kunnes Kanon päätti vihdoinkin lähteä hitaasti omaan suuntaansa. He vilkuilivat vielä pitkään toistensa perään ja vilkuttivat hyvästiksi vielä viimeisen kerran ennen kuin katosivat toistensa näköpiiristä.

Ou, kauheen pitkä... Mutta toi oli niin kaunis ja herkkä kohta, olematta kuitenkaan liian imelä. Tossa musta tuntu, että ne suutelee kohta, mutta sitten se olikin pelkkä halaus. Oon oikeestaan tyytyväinen, että ne ei menny halausta pidemmälle, se olis särkeny ton kohdan tietynlaisen jännittyneisyyden tunteen. Olo olis ollu vaan tyhjä sen jälkeen. Sitäpaitsi sun ficit on ihania just sen takia, että ne etenee hitaasti. Mihinkään ei oo kiire ♥

Oot mun lempikirjottaja, niinkun varmasti tosi monen muunkin, ja musta sä kirjotat jopa paremmin kun jotkut ihan ammatikseen kirjottavat kirjailijat. Kuvailua on, muttei liikaa, juoni etenee, muttei liian nopeeta. Sun teksti on tosi tasapainosta, se siitä varmasti tekee niin hyvän. Sun ficeistä tulee aina ihana olo, ja aina jää odottamaan lisää. Sä osaat pitää just sen jännittyneisyyden tunteen aina joka ficin loppuun saakka.

Tää on ihana ficci, jatka pian. Ja kiitos tästä osasta~
s h o w m e y o u r s p e c i a l s m i l e

180309 o(≧∀≦)o
I ♥ U アンテイツ -珈琲店- !!
Käyttäjän avatar
Tsukiyama
Syntikka

ViestiKirjoittaja Thought » Ma Heinä 06, 2009 4:48 pm

Oih, ihanaa. Uusi ficci sinulta!

Kiitos, että laitoit alkuun kuvan Yuukista ilman peruukkia ja aurinkolaseja –olen nimittäin halunnut nähdä hänet jo niin pitkään, mutta kuvaa en ikinä ole löytänyt. Ja An Cafe fani en kylläkään ole, enää. Boun lähdön jälkeen musiikki on muuttunut niin paljon, joten en enää pidä siitä, mutta ei se estä minua lukemasta An Cafe ficcejä. ..Minua rupesi hieman hämmästyttämään luettuani ykkösosan, sillä sisältökuvauksessa Miku ja Kanon vaikuttaa etääntyvän toisistaan ( 8< 8< ) mutta tässä osassa he vaikuttivat lämpenevän toisilleen. Pitävän toisistaan enemmän, kuin ystävinä. No, ajan kuluessa tuokin ratkeaa.

Minua alkaa aina itkettää, jos puhutaan Boun eroamisesta, joten minun oli vähän vaikea aloittaa ficin lukeminen, mutta huomasin, että ei tämä niin paha olekaan.

Ykkösosa oli hyvä. Kiva, sellaista pientä tutustumisen fiilistä välittävä ja mukavasti kuvailtu. On se varmasti ollut rankkaa heittää hyvästit Boulle ja tutustua uusiin tyyppeihin. Outoa minusta oli sinänsä se, että Kanon suri Bouta eniten… Ja, minua jäi nyt mietityttämään, kun Terukin kertomuksessa (Bou lähti vanhempiensa luokse viikoksi, huonot puhelin yhteydet yms.) oli hieman selityksen makua. Ja tuli tosiaankin fiilis, että tuo ei puhu nyt totta.

Mä olen aina inhonnut Yuukia, eikä Takuyakaan mikään lemmpari tosiaankaan ole, mutta tämän ficin ansiosta olen alkanut hyväksymään häntä vähäsen. Ihan kivalta se vaikuttaa. Mutta en ala nyt tähän luettelemaan syitä/purkamaan tuntemuksiani Yuukia vastaan tuntemistani ’inhon’ tunteista :D (Joo, käytän tuntemus sanaa liikaa xD)

Tuo loppukohtaus Mikun ja Kanonin välillä, oli ihana <3 Voin tuntea sen jännityksen vatsassani x3 Äh, Kanon muuta nyt nopeasti sinne Mikun luokse! Ja no, tästä huomaakin, että toivon parituksesta Miku/Kanonia . Ne vaan sopii yhteen. Mutta pahasti vaikuttaa siltä, että Miku olis kiinnostunu myös Takuyasta… ? :/

…Musta on tosi kiva,kun sä laitat aina noita faktoja tohon loppuun. Esimerkiksi minä en tiedä An Cafesta hirveesti mitään (tai ainakaan tollasia juttuja, kuten Takuya on asunu Terukin luona yms.) joten ne helpottaa paljon.

Joo, no mutta, ei sitten muuta. Tuli aika sisällötön kommentti, mutta… Jatka pian, idea on kiva <3
Viimeksi muokannut Thought päivämäärä Su Heinä 19, 2009 8:50 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mut en anna palaakaan mun pienestä mielestä, ku jo tiedän et huomen lähtisit mun vierestä.
Käyttäjän avatar
Thought
Banjo

ViestiKirjoittaja kawaiimon » Ke Heinä 08, 2009 3:49 am

Apua ja anteeks, en oo ennen sun ficceihin kommentoinu, vaikka kaikki on tullu luettua, mutta nyt sen teen ja totean että tää vaikuttaa tosi lupaavalta :3 Lemppari ficci on ollu Valokuvia, se vaan on niin himputin ihana<3 Ja aijai, entäs sitten Teruki siinä *kuolaa* ^_^

Yhden kirjotusvirheen tuolta bongasin, mikä on ihme kun muutenkin lukihäiriöilen tähän aikaan yöstä kauheen päänsäryn uhrina, mutta oli pakko vaan jumittaa koneelle lukemaan tätä vaikka olis pitäny jo mennä nukkumaan hihiihihi~ *krhm* kuitenkin, takasin asiaan.
HamtaroHam kirjoitti:Kun Miku ja Kanon erkanivat porukasta ja lähtivät kävelemään omaan suuntaansa, musahiuksinen tiesi Mikun esittävän sen tietyn kysymyksen taas tänään.

Musahiuksinen? Mustaa varmaankin tarkotit tuossa, ja oon tainnu löytää samaisen vammatuksen jostain sun aiemmasta ficistä, oliskohan ollu justiinsa Valokuvissa..?

Hmm, kuitenkin, tää tytteli vois koikkelehtia sänkyä kohti ja koittaa saada edes vähän unta ennenkö herätyskello soi.. >__<
Lisää pian, joohan? :'3
~
Käyttäjän avatar
kawaiimon
Triangeli

ViestiKirjoittaja neo-giri » Ke Heinä 08, 2009 7:00 pm

Eka ficci tääl lafis johon kommaan~ JännääXDDD

Olin aika sekavassa mielentilas, ku tajusin, että sulta oli tullu uus ficci antikkujen uudella kokoonpanolla:'D

Mut, aah tää oli ihana*----------* Ihanasti kuvailtu ja kaikkee. Tyypit on just sellasii ku ne varmaan oikeestikki on ja vaikkei täs ekas osas nyt kamalasti mitään tapahtunukkaan ni tykkäsin tosi paljon:) Niinku sun kaikista muistaki ficeistXDD Melkein kaikki ficit joita täält lafist oon lukenu on sun kirjottamiis niin eiköhän se kerro jotain siitä, että oon koukuttunu näihin sun teksteihisXDD

Tööt.... En jaksa quoteta nyt mitää, mut se kohta, jossa Takuya sano pitävänsä enemmän kissoista ku koirista sai mut repeemään:'DDD Ja sit toi loppu oli aika aws:'3

Anteeks, tää kommentti on vaan tällänen lyhkänen, mut kirjotan ens kerral pidemmän:'D uskoo ken tahtoo

Niin ja kirjotathan Valokuviinki pian jatkoo?? Ja tähän tiettyXDD
Hyvää kamaa
ex. Piyoko_
Käyttäjän avatar
neo-giri
Basso

ViestiKirjoittaja ukesieni » Su Heinä 12, 2009 1:36 am

Ekaks varoitan että mun kommentit ei oo pitkiä eikä kehittäviä :>

Mutta....
Mun mielestä (kuten monen muunkin ilmeisesti) olet onnistunut kuvaamaan noi ihmiset just semmosena ku mäki niitä ajattelen :D
Siitä huolimatta että sulla ei ole betaa niin kirjoitusvirheitäkään ei pahemmin näkynyt, ainoa vaan siinä kohtaa kun ne oli syömässä niin taisipa siinä lukea
että Yuuki nappas niillä puikoillaan "nigirin" vaikka musta tuntuu että sen pitäisi olla "onigiri"?
Sitten, Kanon ja Miku on hirmu suloisia :3 Awwittelin kamalasti tota loppukohtausta ;ww;
Mut joo aaaa odottelen seuraavaa osaa mielenkiinnolla<3
I'm happier without you
Käyttäjän avatar
ukesieni
Triangeli

ViestiKirjoittaja muffinssi » Ma Heinä 13, 2009 2:36 pm

Yllätyin aika kovasti, kun huomasin, että olet aloittanut tällaisen uuden ficin. En ole seurannut pg-osastolla pitkään aikaan mitään ficciä, joten oli aika sattuma, että edes kävin siellä ja näin tämän.

En muista olenko koskaan lukenut yhtään ficciä uudesta an cafesta... Tykkään Bousta, joten siksi tietysti tulee luettua enemmän sellaisia ficcejä, joissa hänkin on suuremmassa osassa. Tämä vaikuttaa kuitenkin tosi hyvältä! Eikä sitä vielä tiedä, jos vaikka Boukin tulee jossain vaiheessa vähän mukaan, kun hän kerran seurustelee Terukin kanssa. Onko Kanon vähän niin kuin päähenkilö? Minusta tuntui siltä, ja se olisi mukavaa (tykkään Kanonistakin : D).

Oli hyvä, ettei kaikki sujunut heti ensimmäisissä treeneissä niin kovin hyvin. Se olisi ollut epäuskottavaa. Pidin myös siitä, että alussa oli vaivautunut ja surullinen tunnelma, mutta loppua kohti se muuttui vähän iloisemmaksi.

Kukaan muu ei ollut edes yrittänyt samalla tavalla ymmärtää, miltä Kanonista tällä hetkellä tuntui, mutta Miku oli halunnut ymmärtää ja Kanonin kerrottua Miku myös oli ymmärtänyt.

Tämä on hieno lause. Mikun ja Kanonin ystävyys on aitoa ja ihanaa. Tuon lauseen lukeminen keventää sitä surumielistä tunnelmaa.

Minulla oli jokin toinenkin kohta, jonka olisin halunnnut mainita, mutta hävitin sen :''D. Virheitä ei ainkaan löytynyt. Parituksesta en kyllä uskalla arvata mitään... Ei voi tietää mikä on lopullinen tulos, mutta jotain suhdesotkuja ilmeisesti on luvassa.

Pitää alkaa seuraamaan tätäkin... sen verran vakuuttunut olen kirjoitustaidoistasi, ettei tästä mikään huono ficci voi tulla :). Yritän myös kommentoida, näin uuden ficin alussa se on helpompaa (esim. Valokuviin tuntuu nykyisin kauhean vaikealta keksiä mitään uutta kommentoitavaa... olen tainnut vähän laiminlyödä sitä, anteeksi). Kiitos!
Kaikkihan me kuljemme tomussa, mutta jotkut meistä näkevät tähdet. (Oscar Wilde)
Käyttäjän avatar
muffinssi
Syntikka

ViestiKirjoittaja mutasota » Ti Heinä 14, 2009 12:31 pm

jee uus ficci sulta!♥

Tässä oli ihanaa mikukanonii vaikken jotenkin usko että se olis tässä se paritus.
Olis se kyl ihana paritus tähänkin ficciin koska sä jos kuka osaat kirjottaa sitä.

Yuukista ja Takuyasta tykkäsin tosi paljon. Kanon oli aluks ärsyttävä kun se vaan vikisi siitä bousta. Miku on taas kerran ihanin hahmo ♥
Terukista ei ole paljon mitään sanottavaa. Kaikki hahmot oli kuitenkin persoonallisia ja hyvin kuvailtuja.
Kuten olenkin sanonut sun ficeistä saa helposti mielikuvia paikkoihin joissa ite on käyny. Siis jos kuvailisit koulua niin saa heti mielikuvan millanen rakennus se on vaikka oman opiskelu paikan pohjilta.

Ainut vaan mistä en tykännyt tässä oli toi nimi. En tajua sitä! Ehkä opin tykkään siitä sitten kun tajuan sen.

en keksi mitään enää. Muutaku et jatkoo nopeesti sekä tähän että valokuviin ♥

kiitos ♥

ps toi kuva kanonista ja yuukista on just ihana!
Viimeksi muokannut mutasota päivämäärä Ti Heinä 21, 2009 8:50 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Sincrea 181008 ♥♥♥
An cafe 180309 ♥♥♥
Miyavi 220909 ♥♥♥
Vistlip + Aicle. + Dio - distraught overlord 181009 ♥♥♥

HAPPY HOUSE ♥

Hallitsemisen tunne

ent. alinaalina
Käyttäjän avatar
mutasota
Syntikka

ViestiKirjoittaja Mizuumi » Ma Heinä 20, 2009 5:12 pm

Todellakin pidin tästä enemmän kuin paljon! Itse asiassa sinä taidat olla se lempikirjoittajani näissä ficeissä ja tietääkseni olen lukenut ainakin kaikki An Café ficcisi – oletko kirjoittanut muita? Tietenkin toivon tästäkin tulevan MikuxKanon, sillä se on ja tulee aina olemaan lempiparitukseni. Ainoat oikeat Miku paritukset ovat MikuxKanon ja MikuxTakuya, Kanonilla taas KanonxMiku ja KanonxBou, Boulla taasen BouxKanon ja BouxTeruki, mutta Terukille sopii vain BouxTeruki ja minäxTeruki XD jos itsenikin otetaan mukaan niin kyllähän sitten myös Mikuxminä ja Kanonxminä kävisi hyvin ja ihanasti :’’D

Sitten virheisiin. Näppäilyvirhe on melkein sama kuin kirjoitusvirhe? XD Minulla taitaa olla sille jokin oma tarkoitus..?
Yllättäen Miku kuitenkin selvitti kurkkuaan ja kohensi asentoaan istuakseen hieman suoremmassa ja huoneessa vallinnut tunnema muuttui kerta heitolla valppaammaksi.

Sen pitäisi olla ’tunnelma’ ei ’tunnema’, mutta näppäilyvirhe kenties sattunut?
Hänellä oli aina niin hyvä olla tuon iloisesti höpöttelevän vokalistin kanssa, ettei hän uskonut, että asunnon jakaminen tämän kanssa oikestaan olisi kovin kamalaa.

’Oikeastaan’ ei ’oikestaan’ :) näppäilyvirhe?
Rumpali ojeni kätensä eteensä ja Miku läimäytti oman kätensä välittömästi sen päälle, minkä jälkeen Kanonkin liitti kätensä heidän pinoonsa.

’Ojensi’ eikä ’ojeni’ ja taasen näppäilyvirhe?
Siinä olivat ainakin ne, jotka nyt uudestaan löysin. Muistaakseni siellä oli vielä yksi jonkinlainen virhe, mutta enpäs enää löytänytkään sellaista.

Nyt pääsemmekin suosikki kohtiini ^^
“Nyt sinä puhuit kyllä selvästi itsestäsi”, Kanon naurahti ja tönäisi Mikua leikkisästi.
Ihana ja hauska kommentti Kanonilta, mutta myös todentuntuinen ;P Taisi Miku puhua itsestään, juu.
Kanon johdatti Mikun ansaan katulampun ja itsensä väliin ja näpäytti hiljaa tämän nenää… Miku kiersi yllättäen kätensä hänen niskansa taakse ja katsoi häntä silmiin pää kallellaan.
Ah! Kuinka ihana! Suloinen ja melkeinpä voisi sanoa romanttinen? Kanon saa Mikun kiikkiin itsensä ja katulampun väliin ja vokalisti itse kiertää kädet toisen niskan taakse <3 Ja tuo katsoo silmiin pää kallellaan. Aww! Kuinka suloista <3
Elämäni ilo ja valo ovat kaikki tällaiset Miku ja Kanon jutut ja kohdat, kiitos tästä!

Yu-ki vaikutti hauskalta tyypiltä jopa tässä ficissä ja aivan itseltään, kuten myös Takuya siis itseltään.
Toivon hartaasti, ettei tästä todellakaan tule mitään KanonxYu-kia, sehän olisi aivan lainvastaista! Sen on pakko olla Mikua ja Kanoniaaaaa *sniif* Mielessäni kävi, että kyllähän se voisi olla Mikuxtakuyakin, mutta minnes Kanon sitten laitetaan? Yu-killeko? Ei! Eikä tämä mitenkään voi kääntyä BouxKanoniin, Bouhan on jo Terukin, eikä häntä saa pois ottaa omalta kullaltaan.
Yu-kixtakuya..? Jotenkin pelottava ajatuskin XD

Juu, mutta nyt annan sinulle rauhan häiriköinnistäni ja sanon kiitos, odotan jatkoa enemmän kuin innolla!
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから
Red Wall
Käyttäjän avatar
Mizuumi
Basso

ViestiKirjoittaja nyanyan » Ti Heinä 21, 2009 12:08 am

jejeeee

uus ficci sult ! WUHUU :D

hohooo oon aina halunnu tietää mitä tapahtu an cafen sisäl sillo ku bou eros.. tietenki tä on vaa sun tarinas siit mut ihanaa et joku kirjottaa siitki:)
(sry lainaus tällee mut kone sekoo enk saanu otettuu sillee normist ://)

“Tule minun luokseni yöksi. En halua, että joudut taas olemaan yksin”, vanhempi pyysi vetäytyessään hieman kauemmas.
“Minähän olin sinun luonasi toissapäivänä”, Kanon hymähti lähtiessään jälleen kulkemaan eteenpäin.
“Niin olit. Mutta eilen sinä olit yksin ja minä pelkäsin koko ajan, ettet nukkuisi koko yönä, kun velloisit vain syytöksissä ja jännityksessä”, Miku
sanoi myötätuntoisesti ja tarttui Kanonin käteen.
Niinpä he kävelivät Mikun asunnolle, käsi kädessä.

^^ ihana kohta. Miku ja Kanon on selvä pari,neh? sitte Kanon ei saa omaa sänkyy sillo ku muuttaa mikulle ja ne nukkuu samas sängys halaten toisiaa:D joo ei mul oo likast mielikuvitust tai mtn. iha vaan ja ainoastaa halailee.>:--D

jatkoojatkoo joohan ? :PP en jaksa oottaaa...

tönkkö kommentti mist ei saa mitn irti. sry :(

// Lisää kommentointivinkkejä voit hakea mm. tästä topicista - mikä ficissä oli hyvää, herättikö se ajatuksia tai tunteita, millaisia hahmot olivat, mistä et pitänyt, yms.
- Orkrist

ARIGATO !
Käyttäjän avatar
nyanyan
Syntikka

ViestiKirjoittaja yuuuuuuki » To Heinä 23, 2009 9:12 pm

Näääh, oon jo pitkään halunnut kommentoida mut en ole viitsinyt, joten nyt kirjotan tämmöisen vähän tyhmän kommentin ::3
Elikkä no ekana ajattelin sanoa että sun ficcejä on kiva lukea ja niihi on helppo samaistua ja muutenkin
ne on mahtavasti keksittyjä!Olen lukenut kaikki siun ficit ja oon todennut että kun mä alotan lukemaan niitä, en voi lopettaa kesken mun lukemista ^^
Oiskohan ollu GazettE ficci jota luin kuus tuntii putkeen ( joo tiedän olevani hidas lukemaan ) No joo, mutta ei siitä sitte sen enempää.!

Oon samaa mieltä Mizuumin kanssa parituksesta ja toivon itsekki ettei tästä tuu Yu-kixKanon...
Se ei vaan tuntuis oikeelta kun oon jo niin tottunut siihen että Miku ja Kanon on aina pari ja sen takii ei oo aina ihan helppoa lukee
muilla parituksilla joten toivon todella että tässäkin olisi KanonxMiku paritus...! Mutta luen tätä kaikesta huolimatta, niin hyvältä
tää alku jo vaikutti! 8 > (tulipas monta kertaa tuo paritus-sana)

No tästä kommentista tuli joo hiukan tylsä ja turha.
Mutta jatkoa odotan innolla! ;3
~ありのままの自分を愛さなきゃ
他人を愛することさえ出来るわけがない
Käyttäjän avatar
yuuuuuuki
Triangeli

ViestiKirjoittaja Wexiina96 » Pe Heinä 24, 2009 1:19 pm

Sinkkusakkia! 8' DDDD Ja Takuya on lankku ja Yuuki kyylä. Teruki heti ilmottalemassa ne joka paikkaan soittelemaan.
"“Voinko soittaa Escapismin?” Takuya kysyi varovasti. Hän seisoi selkä suorassa, ujo ilme kasvoillaan ja hypisteli sormiaan. Kanonin teki mieli tuhahtaa ääneen. Boun säveltämä kappale."
Olis tuossa kohtaa Kanon vaa: "Et missään nimessä!"
Miku vaa haluaa koko majan Kanonin sille yöksi. Ei tipantippaa epäilyttävää...*Pyöräyttää silmiään.* Jos tässä on jo melko selvä ja melko varma KanonxMikua ja varma BouxTeruki... Et kai sää aio parittaa Takua ja Yuukia?!!! O__ô En lukenu yhtäkään sellasta ficciä ja saattaahan olla, että loppujen lopuksi niitä ei pariteta vaan parituksia on vaa 2 tai, että tapahtuu jotain käänteen tekevää. En tiedä. En ymmärrä, enkä edes tahdo. Okei, Wexi sulkee suunsa. *Kohottaa kylttiä, jossa lukee isoin vaaleanpunaisin kirjaimin "JATKOA <3"*
Vihkot elämääni, lauseet vuosiini, sanat päiviini, kirjaimet hetkiini, sinä muistoihini <3
Mutta kun njaru!!
Käyttäjän avatar
Wexiina96
Vuoden fluffaaja

ViestiKirjoittaja HamtaroHam » Ke Heinä 29, 2009 10:36 pm

Kiitos kaikille kommentoineille! <3
Kuten varmaan jotkut ovat huomanneet, Lafia on siivottu ja monista viestiketjuista on kadonnut kommentteja. Haluan korostaa, että mun mielestä jokainen kommentti on ollu tosi hyvä ja oisin säästänyt ne kaikki! Mutta koska en itse ole minkäänlainen kommenttivastaava, voin vaan toivoa, että tulevaisuudessa saamani kommentit pysyvät täällä foorumin sivuilla.
Joten kehotan, että jokainen kommentoija lukaisee läpi ne kommentointisäännöt/-ohjeistukset ja sitten tulevaisuudessa pyrkii kirjoittamaan suunnilleen sellaisia kommentteja, että ne sisältää pääpiirteittäin ne asiat sieltä ohjeista, jotta ylläpitokin on tyytyväinen. Älkää ottako mitään paineita kommentoinnista ja muistakaa, että se on ainoa tapa antaa kirjoittajalle palautetta!
Kiitos!

Teidän kommentit teki mut tosi iloseks! Musta oli kivaa, että lähestulkoon jokainen sanoi mun kuvanneen Yuukin ja Takuyan hyvin. Molempien hahmot tulee tutummiksi vielä niin mulle kuin teillekin, joten saa vielä nähdä, millaisia heistä loppujen lopuksi muokkaantuu! :D

Michu: Hyvä, jos etenee realistisesti! Se on musta aina tärkeetä tarinassa kuin tarinassa.
Kiitos kehuista, ihana kuulla, että oon sun lempikirjoittaja! <3
Kiitos kommentista!

Cerise: Ooh, kiva kuulla, että tätä on odotettu! Ja joo, aloin julkasta tätä sen takia nyt samaan aikaan -Valokuvia- ficin kanssa, koska tällä hetkellä mulla on enemmän inspiraatiota tähän kuin siihen.
Musta oli ihanaa, että pohdit mun kirjotustyyliä! Se kertoo mulle itelleni tosi paljon ja auttaa kehittymään paremmaksi. Tässä ficissä kirjotustyyli saattaa tuntua erilaiselta myös siksi, että tää on sävyltään huomattavasti vakavempi kuin suurin osa mun aikaisemmista ficeistä.
Lupaan, että Bouta tullaan näkemään tämän ficin aikana!
Kiitos kirsikkakakusta + koko kommentista~

Katatsumuri: Tiiätkö, ihan näin alkuun, oon miettiny ikuisuuden, että mitä sun nimimerkki tarkottaa? :D
Ihana kuulla, että tää piristi sua! <3 Ja tosta julkasemisesta ennen -Valokuvia- ficin loppumista sanoinkin jo edelliselle kommentoijalle. :)
KIITOS kehuista ja kaikesta luonnehdinnasta! Ihanaa, että pohdit mun tapaa kirjoittaa ja ficin sisältöä parituksista syvempään ideaan! Se kertoo mulle, että oot kiinnostunut ihan oikeesti!
Lempikirjoittaja sunkin mielestä? Kiitos again! <3 Samoin kiitos jäätelöstä ja kommentoinnista!

POTENSSIPOIKA: Ilmotan aina uusista ficeistä/osista aika monessa paikassa, joten hyvä, että muutamakin niistä on tavoittanut sinut :D
Kiva kuulla, että sun mielestä tositapahtumiin liittäminen oli hyvä idea. Epäröin sitä, mut hyvä, jos se olikin hyvä idea.
Kiitos kommentista!

Tsukiyama: Aaa, oot odottanut tätä? Whiii, se on kiva kuulla! ^^
Kiva kuulla, että hahmot on susta persooniltaan hyvä ja että faktojen sisällyttäminen tarinaan oli susta hyvä idea!
On hienoa kuulla, että oon kehittynyt kirjoittajana ja että erityisesti tyyli on hiotumpi kuin ennen. Teidän kommentit on tuottanut tulosta! :D Hienoa myös, että tekstistä tunteet välittyy hyvin läpi, sillä se on mulle itelleni yks tärkeimmistä lukukokemukseen liittyvistä tekijöistä.
Oot mun lempikirjottaja, niinkun varmasti tosi monen muunkin, ja musta sä kirjotat jopa paremmin kun jotkut ihan ammatikseen kirjottavat kirjailijat.

;;__;; KIITOS!! <3 En osaa sanoo mitään muuta. Kiitos koko kommentista!

Thought_: Sisältökuvauksen on tarkoitus hämmentää 8) Jee jee, iloinen nähdessäs Yuukista kuvan~
Mä epäröin pitkään, että viittisinkö kirjottaa tästä aiheesta ollenkaan, mutta kun nyt kuitenkin sitte ajattelin, että ku tää fic ei kerro Boun erosta vaan jostain ihan muusta, niin voin tän kirjoittaa, vaikka aiheena onkin aika arka.
Ei ollut lainkaan sisällötön kommentti! Kiitos siitä <3

Kawaiimon: Kiva että tulit nyt kommentoimaan! ^^
Kiitos virheen korjaamisesta ja kommentistasi muutenkin~
Kiva kuulla, että tykkäsit ficistä ainakin näin aluksi!

Piyoko_: Kiva, että uskalsit kommentoida! Hienoa kuulla myös, että oot lukenu mun ficcejä noin paljon!
Ihanaa, että tykkäsit tästä, vaikkei paljoakaan tapahtunut. Lupaan jatkaa molempia keskeneräisiä pian.
Kiitos kommentista~

ukesieni: Musta on kiva kuulla, että tykkäät hahmojen persoonista! Se on tärkeetä.
Mutta nigiri-asiassa ei kyllä ollut mikään mennyt väärin. Nigirit on sushia, niitä riisipötköjä joiden päällä on esim. kalanpalanen. Onigiri taas on se kolmion muotoinen riisimötikkä :)
Ihanaa että tykkäsit ja kiitos kommentista!

muffinssi: Onnekas sattuma siis, että satuit huomaamaan tän täällä ;)
Lupaan, että Bouta tullaan näkemään tämän ficin aikana. Ja kyllä, viimein tein ficin kokonaan Kanonin näkökulmasta!
Hyvä, että tykkäät Mikun ja Kanonin välisestä suhteesta ja että se tuo tähän iloisuutta.
Eikä haittaa, vaikka olisitkin "laiminlyönyt" -Valokuvia- ficciä. Ymmärrän, että on vaikea keksiä kommenttiin joka kerta erityistä sisältöä, mutta kommentit on aina mahdollisuus lukijalle kertoa mielipiteensä ja mahdolliset parannusehdotukset jne :)
Kiitos kommentista!

mutasota: Hienoa kuulla, että osaan kirjottaa MikuxKanonii!
Kivaa, että tykkäsit hahmoista. Nimen merkitys selviää ficin aikana, lupaan. Taidat olla Miku-fani? :D
Kiitos kommentista~

Mizuumi: Aww noi parituspohdiskelut! :'D <3 Oon otettu, kun sanoit mun olevan sun lempikirjoittaja! Mun kaikki Lafissa julkaisemat ficit löytyy täältä, mun ficcilistauksesta.
Kiitos tuhannesti noiden virheiden ilmoittamisesta! Mua järkyttää, että niitä oli taas eksynyt sinne niin paljon...!
MikuxKanon on mun oma lempiparitukseni myös :D
Kiitos kommentista~ <3

nyanyan: Pyydän, että tätä ficciä lukiessas pidät koko tarinaa vaan fiktiivisenä, sillä sitä se on. Pelkään antavani tän kautta ihmisille jotain mielikuvia asioista, joita ei oo tapahtunut.
Miku ja Kanon on maailman söpöin pari, kiva huomata, että säki tykkäät! :D
Kiitos kommentista! <3

yuuuuuuki: Kiva kuulla, että tykkäät mun ficeistä! Kuusi tuntia putkeen kuulostaa itseasiassa aika nopeelta tahdilta lukea lähes kolmesataa sivuinen tarina :D
Parituksia saa toki arvailla, mutten paljasta mitään, hohahehi. Ne selviää lukiessa.
Kiva kuulla, että odotat jatkoa, kiitos kommentista!

Wexiina96: Sun kommentti nauratti mua hirveesti, se oli tosi hauska :D Eläydyit selvästi tekstiin.
En paljasta parituksista vielä mitään, ne selviävät sitten ficin edetessä ;)
Kiitos kommentista, jatkoa saat~

A/N: Ja nyt, vihdoin, uusi osa!
Anteeksi, että meni niin kauan julkaista tämä :/
Hohahe, kuuntelen Laura Vanamon Se tunne:tta~ <3

2. luku

Seuraavat puolitoista viikkoa Kanon yritti lähes päivittäin tavoittaa Bouta, mutta joka kerta täysin turhaan. Kontaktin saamattomuus alkoi todellakin turhauttaa ja pidemmän päälle myös huolestuttaa. Aluksi Kanon oli kysellyt Terukilta Boun voinnista pariin otteeseen ja tämä oli sanonut saaneensa kerran yhteyden puhelimitse, mutta muutaman päivän kuluttua Kanon ei enää kehdannut kysellä. Niinpä hän tyytyi vain tutkimaan joka kerta harjoituksissa Terukin mielentiloja ja yritti päätellä niistä, että Boulla oli kaikki hyvin, vaikkei kyseinen entinen kitaristi vastannutkaan hänen puheluihinsa tai soittanut hänelle koskaan takaisin.
Kanonin kanssa yhä paljon aikaa viettävä Miku oli jo kyllästynyt basistin ainaiseen kännykän vahtimiseen. Kanon ei kuitenkaan pystynyt olla tarkistamatta parin tunnin välein, josko joku olisi soittanut hänelle tai lähettänyt edes viestiä. Joka kerta täysin turhaan. Miku oli ehdottanut, että Kanon sulkisi puhelimensa tai jättäisi sen kotiin voidakseen olla koko ajan tutkimatta sitä, mutta Kanon halusi olla valmiina vastaamaan Boulle mahdollisimman nopeasti, jos tämä yllättäen soittaisi.

Harjoitukset kehittyivät jatkuvasti, mutta vielä Yuukin ja Takuyan ensimmäisen An cafessa viettämän viikon aikana heidän ei onnistunut luomaan kaikkien viiden keskelle sitä ystävyyden tunnelmaa, joka oli vallinnut Boun aikana. Välillä Kanon epäili itse olevansa ainoa, joka sen tunnelman muodostumista enää jarrutti, mutta hän näki, etteivät Miku tai Terukikaan tunteneet Yuukia ja Takuyaa vielä niin hyvin, että olisivat voineet olla näiden kanssa kuin parhaat ystävät konsanaan.
Kanon oli pitänyt mielessään Mikun pyynnön yrittää tutustua uusiin jäseniin paremmin ja aina tilaisuuden tullen hän kyselikin Yuukin ja Takuyan mielipidettä asioista tai tiedusteli muuten vain heiltä mieleensä juolahtaneita asioita. Yuuki vastasi aina mielellään ja he olivat pari kertaa onnistuneet luomaan yhdessä onnistuneen keskustelunkin, mutta Takuyaan oli vaikea ottaa kontaktia. Miku onnistui siinä kuitenkin hirmuisen hyvin. Takuya puhui Mikulle kaikista jäsenistä eniten ja välillä Kanon näki näiden puhuvan aivan kahdestaankin esimerkiksi kitaransoitosta. Se kun tuntui olevan heidän yhteinen harrastuksensa ja mielenkiinnonkohteensa. Takuya oli kuitenkin Mikun mukaan ujo myös hänen seurassaan.

“Teruki?” Kanon kysyi heidän lopetettuaan harjoitukset siltä kerralta ja alettuaan laittaa paikkoja kuntoon. Rumpali katsoi häntä kysyvästi, mutta näytti kuitenkin ystävälliseltä. Niinpä Kanon sai rohkeutta kysyä uudestaan Bousta, sillä edellisestä kyselykerrasta oli jo yli viikko.
“Oletko kuullut Bousta mitään?” basisti kysyi vaimealla äänellä päästyään aivan Terukin luo. Hän ei halunnut Mikun, Yuukin tai Takuyan kuulevan heidän keskusteluaan.
“Olen. Hän palasi eilen kotiin vanhempiensa luota”, Teruki kertoi. Kanon tunsi sydämensä hypähtävän onnesta ja hänen huulilleen kohosi helpottunut hymy.
“Menikö hänen matkansa hyvin?” mustahiuksinen kysyi nopeasti.
“Meni. Hän kertoi minulle pitkän tarinan kaikista tekemisistään ja me valvoimme aika myöhään. Hän ei ollut hereillä vielä silloin, kun lähdin tänne”, Teruki sanoi hymyillen. Kanon nyökkäsi pari kertaa ja veti syvään henkeä.
“M- mainitsiko hän, että olin yrittänyt soittaa moneen kertaan? Oliko hän saanut niitä puheluita?” hän kysyi pystymättä enää peittämään haluaan tavata ystävänsä. Teruki ei kuitenkaan yllättäen enää hymyillyt, vaan hän veti syvään henkeä ja huokaisi.
“Kuule, suosittelisin, että odotat hänen ottavan yhteyttä sinuun. Sitten sinunkaan ei tarvitsisi huolehtia koko aikaa, onko kaikki varmasti hyvin. Bou soittaa sinulle kyllä, minä lupaan”, Teruki sanoi laskien kätensä toisen hartialle. Hän kuulosti siltä kuin ei olisi halunnut puhua aiheesta tuon enempää, mutta hänen sanojensa takia Kanon tunsi itsensä hieman loukatuksi. Miksei Teruki vastannut hänen kysymykseensä ja minkä takia hän ei muka olisi saanut soittaa Boulle, jos hän halusi?

Kanon poistui treenikämpältä yhdessä Mikun, Yuukin ja Takuyan kanssa, mutta vaikka muut keskustelivat yhdessä, Kanon pysyi vaiti. Hänellä ei ollut mitään sanottavaa. Hän vain toivoi pääsevänsä kotiinsa mahdollisimman nopeasti, ettei hänen olisi tarvinnut teeskennellä uusien jäsenten nähden yhtään sen iloisempaa kuin hän oikeasti oli. Hän odotti jatkuvasti heidän matkallaan sitä kohtaa, jossa Yuuki ja Takuya aina lähtivät eri suuntaan Mikun ja Kanonin kanssa.
Kuitenkin Takuyan hyvästellessä Mikun ja Kanonin, hän hyvästeli myös Yuukin. Takuyan lähdettyä omille teilleen Yuuki jäi kävelemään Mikun ja Kanonin vierelle.
“Etkö sinä yleensä ole mennyt Takuyan kanssa samaa reittiä?” Miku hämmästeli heidän jatkaessaan matkaansa.
“Olen, mutta huomasin vasta eilen, että se on melkoinen kiertotie. Tätä kautta pääsen paljon nopeammin kotiin”, Yuuki naurahti. Miku hymyili hänelle ja vilkaisi nopeasti Kanonia. Hän oli vilkuillut basistia koko matkan ja toivoi ilmeisesti, että he olisivat voineet keskustella kahdestaan. Kanon ei kuitenkaan ollut keskustelevaisella tuulella, joten hän päätti leikkiä, ettei huomannut Mikun katseita.
“Paljonko Takuyan tie sitten kiertää?” vokalisti päätti pitää edes jonkinlaista keskustelua yllä.
“Pari kilometriä, luulisin”, Yuuki sanoi ja Kanon naurahti. Kosketinsoittaja vilkaisi Kanonia hämillään ja tämä vastasi hänen katseeseensa hymy yhä huulillaan.
“Anteeksi. Mutta kun ajattelen, että olet kahden viikon ajan kävellyt koko ajan kotiisi ylimääräiset kaksi kilometriä, en voi olla nauramatta”, basisti sanoi.
“Minä pidän kävelemisestä”, Yuuki hymähti. Hänen kasvonsa näyttivät jälleen hieman ilmeettömiltä, mutta kun hänen huulilleen yllättäen ilmestyi hampaat paljastava hymy, hän näytti siltä kuin olisi voinut valaista koko maailman positiivisella energiallaan. Yuuki nauroi hetken itsekseen ja kun hän viimein sai naurunsa taukoamaan, kolmen miehen välille lankesi täysi hiljaisuus.
“Olen välillä typerä”, Yuuki myönsi huvittuneena hiljaisuuden keskelle ja Kanonia alkoi itseäänkin naurattaa. Hän ei edes tiennyt miksi.

“Kanon, mitä sinä ajattelit tehdä tänään?” Miku kysyi ja Kanon tajusi vokalistin kääntyvän pian eri suuntaan hänen kanssaan. Niinpä hän pysähtyi, mutta vältteli yhä toisen katsetta.
“Menen kotiin”, hän sanoi päättäväisesti. Sivusilmällä hän huomasi Mikun ilmeen muuttuvan hieman apeammaksi. He eivät eilenkään olleet tehneet mitään yhdessä harjoitusten jälkeen ja sitä edeltävänä päivänä he eivät olleet tavanneet ollenkaan, mutta eiväthän he voineet joka päivä toisiaan nähdä.
“Haluat siis olla yksin?” Miku kysyi hitaasti ja Kanon nyökkäsi. Tietystikin hän olisi voinut puhua Bousta jälleen kerran Mikun kanssa ja valittaa vaikkapa Terukin äskeisistä puheista, mutta tuskin Mikukaan sitä todellisuudessa halusi kuulla. Niinpä Kanon päätti, että olisi parempi viettää aikaa yksin.
“Hyvä on. Näemme varmaankin taas huomenna harjoituksissa?” Miku kysyi pystymättä kokonaan peittämään pettyneisyyttä äänestään.
“Tietysti näemme”, Kanon kohotti huulilleen hymyn ja Miku halasi häntä. Mustahiuksinen vastasi kevyesti halaukseen ja vilkutti ystävälleen hyvästiksi.

Kanon hämmästyi tosissaan Yuukin lähtiessä seuraamaan häntä.
“Asutko sinäkin tällä suunnalla?” hän kysyi ja toinen nyökkäsi hymyillen.
“Ei kai sinua haittaa, että kävelen kanssasi?” Yuuki kysyi hieman epäröiden.
“Ei”, Kanon sanoi katse kohdistettuna kenkiensä kärkiin. Yuuki katseli hetken hänen kasvojaan ja naurahti sitten.
“Sinä varmaan sanoisit noin, vaikka tämä todellisuudessa haittaisikin sinua. Mutta ehkä olisi vähän omituista, jos minä kävelisin muutaman metrin sinun takanasi, emmekä kommunikoisi ollenkaan”, kosketinsoittaja pohti ja Kanonin huulille kohosi hymy.
“Kieltämättä se voisi olla vähän kummallista”, Kanon myönsi.
“Oletko asunut kauankin täällä?” Yuuki kysyi katsellen ympärilleen.
“Kaksi vuotta”, Kanon kertoi. Oli jännittävää jakaa tällaisia itsestään selviä tietoja jollekulle, joka ei vielä tiennyt hänestä yhtään mitään.
“Missä sinä sitten asuit ennen sitä?”
“Terukin luona. Asuin hänen kanssaan pari vuotta”, Kanon kertoi ja Yuukin kasvot valtasi puhdas hämmennys.
“Miksi sinä hänen kanssaan asuit? Seurustelitteko te?” vaaleatukkainen kysyi ja oli Kanonin vuoro näyttää hämmästyneeltä.
“Aika rohkeaa kysyä tuollaista päin naamaa”, Kanon ähkäisi silmät suurina, mutta sai pian otteen itsestään. “Emme seurustelleet. Asuimme vain yhdessä.”
“Anteeksi. Minun mielestäni vain oli loogista ajatella, että jos asut samassa talossa jonkun kanssa, niin seurustelet hänen kanssaan”, Yuuki kertoi katuva katse silmissään. Kanon katsoi toista ja pudisti nopeasti päätään.
“Ei se mitään. Oikeastaan kaikkien ihmisten pitäisi olla tuollaisia. Kysyä asiat suoraan, ettei niiden tarvitsisi jäädä vaivaamaan mieltä kenties moniksi päiviksi”, hän sanoi katkerana Terukin äskeiset sanat ja Boulle suunnatut vastaamattomat puhelut mielessään.
“Hyvä, että se onkin positiivinen piirre”, Yuuki naurahti.
He jatkoivat kevytluonteista keskusteluaan niin pitkään, että Kanon kääntyi eri suuntaan Yuukin kanssa. Hyvästiksi he vaihtoivat pikaisen halauksen ja kääntäessään selkänsä Yuukille sekä käveltyään hetken aikaa omaa tietään, Kanon huomasi yhä hymyilevänsä.

~

Kolme päivää sen jälkeen, kun Teruki oli kehottanut Kanonia vain odottamaan rauhassa Boun yhteydenottoa, tapahtui ihme.
Kaikki viisi An cafen jäsentä harjoittelivat yhdessä kappaleita ja olivat jo edenneet pohtimaan, mitä Yuukin ja Takuyan lavaesiintymisessä pitäisi parantaa. Miku oli virnistellen pakottanut uudet jäsenet kahdestaan soitintensa taakse soittamaan ja leikkimään, että he esiintyivät konsertissa.
“Sitä kutsutaan mielikuvaharjoitteluksi. Kuvittelette olevanne konsertissa ja toimitte niin kuin toimisitte siellä. Älkääkä ujostelko, sillä se näkyy. Vetäkää vaikka ihan yli nyt harjoitellessamme”, Miku neuvoi kävellessään edestakaisin Yuukin ja Takuyan edessä.
“Soittakaa vaikka Smile ichiban ii onna”, Teruki ehdotti.
“Hekö kahdestaan?” Kanon kuiskasi epäröiden. “Ei muita soittimia?”
“Kyllä he osaavat”, Teruki vakuutteli ja Kanon kohautti olkiaan. Hän huomasi Mikun katsovan hänen suuntaansa ja heidän katseidensa kohdatessa he hymyilivät toisilleen. Kanon oli eilen suostunut pitkästä aikaa käymään Mikun luona ja heillä oli ollut oikein hauskaa heidän katsellessaan typeriä sarjoja televisiosta ja tehdessä yhdessä ruokaa. Koko päivän aikana he eivät olleet keskustelleet Bousta kertaakaan, mikä oli tuntunut helpottavalta, mutta heidän välillään oli tuntunut olevan omituinen jännite. Kanonin mielestä Miku oli vaikuttanut koko päivän siltä kuin hän olisi miettinyt tarkkaan sanomisiaan, eikä olisi antanut kaiken sisällään näkyä ulospäin. Kanon kuitenkin oletti, että heidän välisensä suhde oli tarpeeksi vahva, jotta Miku voisi paljastaa ajatuksensa jos vain haluaisi. Niinpä Kanon ei ollut kysellyt syytä toisen pidättyväisyydelle.

Juuri kun Takuya ja Yuuki alkoivat soittaa, Kanon tunsi puhelimensa alkavan väristä taskussaan. Hän säpsähti ja veti nopeasti laitteen esiin.
Yksi ainoa vilkaisu näyttöön riitti täyttämään hänen epätoivoisen sydämensä onnella.
Näytöllä vilkkui nimi “Bou”.

Kanon kiiruhti huoneesta ulos niin nopeasti kuin saattoi, eikä sanonut kenellekään muulle yhtään mitään. Hän hädin tuskin kuuli Mikun huutavan hämmästyneenä hänen peräänsä hänen juostessaan ulos ovesta ja rappukäytävän portaiden halki ulos koko rakennuksesta.
Hän painoi puhelimen korvalleen ja vastasi siihen ääni jännitystä tulvillaan.
“Kanon?” kuului tuttu ääni puhelimesta hiljaisena, mutta innostuneena. Kanon tunsi olonsa niin helpottuneeksi ja onnelliseksi samaan aikaan, että hänestä tuntui siltä kuin jalat olisivat halunneet pettää alta. Hymy kohosi hänen huulilleen ja hän veti pari syvää henkäystä.
“Bou! M- minä… Minulla –“, Kanon alkoi heti suunsa avatessaan takellella sanoissaan, sillä yllättäen hänen päänsä tuntui… tyhjältä. Tähän onneen ja helpotukseen tuntui sekoittuvan kaikki muutkin Bouta koskevat tunteet viimeisimpien päivien ajalta. Ikävöinti, turhautuneisuus, epätoivo, suru…
Tietenkin juuri nyt, kun tilaisuus puhua Boulle oli vihdoin tullut, Kanon ei saanut yllättäen sanaakaan suustaan. Hänen hymynsä katosi yhtä yllättäen kuin se oli ilmestynytkin.
“Anteeksi, etten ole vastannut puheluihisi”, Boun ääni sanoi hiljaa. “Voisimmeko tavata tänään?”
“Missä olet?” Kanon kysyi nopeasti hetken nieleskeltyään ja suutaan auottuaan.
“Kotona”, Bou vastasi.
“Kuinka nopeasti ehdit minun luokseni?”
“Kahdessakymmenessä minuutissa”, Bou sanoi epäröiden.
“Hyvä on, nähdään sitten”, Kanon lopetti puhelun ja veti syvään henkeä. Hän haroi hiuksiaan ja yritti muistella, oliko hän jättänyt tavaroitaan treenikämpälle, kun ovi hänen takanaan yllättäen aukesi ja Miku astui kadulle.
“Älä enää ikinä tee noin!” Miku huudahti silmät suurina kiiruhtaessaan Kanonin luo. Hän tarttui basistia hellästi käsistä ja katsoi tätä huolestuneena silmiin. “Mikä sinulle oikein tuli?”
“Bou soitti”, Kanon sanoi hymyn kohotessa hänen huulilleen. Miku katsoi nuorempaa hetken kummissaan, mutta alkoi sitten hänkin hymyillä.
“Vihdoinkin! Hienoa! Mutta… ette tainneet kovin kauaa puhua?” hän totesi vilkaisten Kanonin korvia varmistaakseen, että Kanon ei enää puhunut puhelimessa.
“Emme. Hän tulee käymään luonani. M- minun pitää mennä”, Kanon kääntyi Mikusta poispäin kuin lähteäkseen, mutta vokalisti tiukensi otettaan hänen käsistään.
“Mihin sinä nyt muka olet menossa?” Miku hätkähti pakottaen Kanonin katsomaan itseään silmiin.
“Kotiin. Bou on siellä ihan kohta”, mustahiuksinen selitti.
“Kanon, meillä on treenit kesken!” Miku älähti.
“On meillä treenit huomennakin. Kyllä te pärjäätte hetken ilman basistia”, Kanon lupaili.
“Eikä pärjätä. Sinä olet tärkein osa”, Miku vakuutteli ja Kanonia alkoi naurattaa toisen maanittelu.
“Ei soittimia tarvita ollenkaan, kunhan sinä olet laulamassa”, nuorempi sanoi.
“Olen tosissani. Odottaisit edes treenien loppuun”, Miku pyysi nostaen kätensä hellästi toisen poskille. Hänen suuret silmänsä katsoivat Kanonia niin vetoavasti ja kaipaavasti, että tuntui mahdottomalta kieltäytyä hänen pyynnöstään.
“En voi jäädä. En pystyisi soittamaan”, basisti vakuutteli.
“Hyvä on, mene sitten. Mutta näemmekö me enää tänään?” Miku kysyi ja puri huultaan.
“En usko. Mutta me näemme huomenna treeneissä”, Kanon muistutti.
“Niin”, Miku huokaisi laskien kätensä ja etääntyen toisesta askeleen verran. “Treeneissä.”
“Mitä vikaa siinä on?” Kanon kysyi varovasti.
“Ei mitään. Mene nyt, ettet sitten myöhästy siitä tapaamisestasi”, Miku kohotti hymyn huulilleen ja lähti takaisin kohti treenikämpän ovea.
“Odota nyt”, Kanon huokaisi juostessaan toisen perään ja halatessa tätä takaapäin. “Hyvästit pitää jättää kunnolla.”
Miku vilkaisi basistia olkansa yli ja kääntyi kasvotusten tämän kanssa. Hän kietoi omat kätensä Kanonin ympärille ja hymyili.
“No niinpä tosiaan pitää”, hän sanoi, kohosi varpailleen ja suukotti yllättäen Kanonin otsaa. Perääntyessään Kanonista Miku nauroi ja vilkutti tälle iloisesti. Kanon naurahti hieman hämillään, mutta vilkutti ystävälleen takaisin.
“Nähdään huomenna”, hän vielä huikkasi Mikun perään tämän kadotessa takaisin sisälle.

~

Kanon laski teemukit pöytään ja istuutui pöydän ääressä olevista kahdesta tuolista sille, joka vielä oli vapaana. Hän sekoitteli teetään, eikä jostain omituisesta syystä kehdannut katsoa vastassaan istuvaa ystäväänsä silmiin.
Asunto oli aivan hiljainen.
“Kiitos”, Bou sanoi alkaen sekoitella teetään. Kanon nyökkäsi ja katsahti toisen tummia silmiä nopeasti. Hänestä tuntui omituiselta ja jokin hänen kurkussaan tuntui kuristavan häntä.
An cafen entinen kitaristi näytti samalta kuin heidän viimeksi tavatessaan. Bou ei ollut värjännyt hiuksiaan, joten musta juurikasvu alkoi jo herättää hieman huomiota, mutta muuten hiukset olivat platinanvaaleat. Hän oli ennen eroamistaan leikannut tukkaansa aika paljon lyhyemmäksi ja hankkinut ohuen otsatukan, mutta leikkaus alkoi olla jo hieman mallistaan uloskasvaneen näköinen. Latvat hipoivat olkapäitä.
Tuo oli tosiaan se sama Bou, jonka kanssa hän oli soittanut yhdessä neljä vuotta ja joka oli aina ollut hänen toinen paras ystävänsä.

“Kanon, onko kaikki hyvin?” Bou kysyi huolestuneen oloisena. Kanon huokaisi ja kohotti vihdoinkin katseensa kunnolla Boun silmiin.
“On. Minun on ollut vain vähän vaikea tottua tähän uuteen tilanteeseen”, hän sanoi hiljaa, sekoitellen teetään hänkin.
“Niin, Teruki sanoikin, että sinä tunnut ottaneen… minun lähtöni kaikkein rankimmin”, Bou sanoi kuulostaen pahoittelevalta. Kanon ei osannut eikä oikeastaan edes halunnut vastata millään lailla.
“Millaisia uudet jäsenet ovat?” Bou kysyi ystävällisesti.
“Eikö Teruki ole muka kertonut sinulle?” Kanon hämmästeli puoliääneen.
“On, mutta sinä et ole”, Bou vastasi. Ilokseen Kanon huomasi, että vaaleahiuksinen oli yhä yhtä määrätietoinen kuin ennenkin.
“He ovat ihan mukavia. Takuya ei puhu paljoa, soittaa vain lähinnä. Yuuki taas puhuu koko ajan ja soittaa samalla kuin hullu”, Kanon hymyili vähän.
“Tuletko sitten hyvin toimeen sen Takuyan kanssa?” Bou kysyi.
“Oikeastaan viihdyn paremmin Yuukin kanssa”, mustahiuksinen oikaisi.
“Ai. No mutta sinähän olet tunnetusti aina tullut Mikunkin kanssa hyvin toimeen ja Miku se on varsinainen hölösuu”, Bou hymyili ja Kanon naurahti.

Jonkin aikaa kahden ystävyksen välillä vallitsi taas hiljaisuus, kunnes Kanon keräsi rohkeutensa ja veti syvään henkeä.
“Mikset sinä vastannut minun puheluihini?” hän kysyi hiljaa ja katsoi Bouta vakavana silmiin. Vaaleahiuksisen silmiin kohosi syyllisyys, mutta hän hymyili viattomasti.
“Olin vanhempieni luona –“, Bou aloitti epävarmalla äänellä, mutta keskeytti Kanonin jälleen avatessa suunsa.
“Me emme ole nähneet melkein kuukauteen. Tiedän, että sait ne puhelut ja viestit menneiden viikkojen ajalta, joten mielessäni on vain yksi kysymys. Mikset sinä vastannut minulle?” Kanon kysyi surumielisesti ja hänen kurkkuaan kuristanut pala kohosi uudestaan tukkimaan hänen hengitystietään.
“Minä…” Bou sanoi hiljaa ja painoi päätään häpeissään.
“Me olemme ystäviä, voit kertoa minulle totuuden”, Kanon sanoi epätoivoisena. Boun kasvoilla oli yhä epäröivä ilme.
“Mehän… Mehän olemme edelleen ystäviä, eikö vain?” Kanon kysyi huolissaan.
“Tietysti olemme!” Bou hätkähti. “Ei meidän ystävyytemme ole katoamassa minnekään.”
“Mutta sinä otit vihdoin yhteyttä minuun. Miksi sinä nyt yllättäen suostuit tapaamaan minua ja keskustelemaan kanssani, kun olet ensin monta viikkoa yrittänyt vältellä sitä parhaasi mukaan?” Kanon kysyi hämillään.
“Minulla oli sinua ikävä koko sen ajan”, Bou kertoi.
“Oli minullakin sinua ikävä, mutta sinä et vastannut siihen millään tavalla”, Kanon syytti surullisena. “Miksi et?”
“Olen pahoillani”, Bou sanoi vilpittömästi, ääni häpeästä hiljaisena. “Mutta kun Teruki kertoi, kuinka vaikeaa tämä on sinulle ollut, ajattelin, että olisi parempi, jos… pysyttelisin poissa elämästäsi jonkin aikaa.”
Kanon katsoi Bouta hölmistyneenä.
“Miten ihmeessä niin voisi olla parempi?” hän kysyi jopa hieman vihaisena.
“Mielestäni oli parempi, että pääsisit edes vähän tutustumaan uusiin jäseniin näin aluksi, etkä viettäisi aikaa minun kanssani heidän sijastaan. Vain sillä tavalla sinä voisit jatkaa soittamista An cafessa uusienkin jäsenien kanssa, jos kerran minun lähtöni oli sinulle niin vaikeaa.”
Hänen puhuessaan hänen äänensä muuttui voimakkaasta pehmeäksi, korkeasta matalammaksi. Kanon kuunteli ystävänsä puhetta ja alkoi hiljalleen ymmärtää Bounkin näkökannan.
“En tarkoittanut tehdä sinua surulliseksi. Halusin vain, että antaisit varmasti mahdollisuuden uusille jäsenille”, Bou sanoi ääni itsevarmana jälleen. Kanon katsoi toista pitkään ja pohti ystävänsä sanoja. Hänen oli pakko myöntää, että hän tuskin olisi tutustunut Yuukiin ja Takuyaan ollenkaan näin nopeasti, jos olisi joka päivä tiennyt voivana olla tutun ja turvallisen Boun kanssa heidän sijastaan.
“Sinä siis… tavallaan pakotit minut hyväksymään tämän muutoksen?” Kanon hämmästeli hiljaa.
“Minun mielestäni niin oli parempi”, Bou myönsi huultaan purren. “Teruki kyllä sanoi tämän suunnitelman olevan lähinnä sinun kiduttamistasi ja pahempi ajatus kuin se, että minä ja sinä tapaisimme samalla tavalla kuin ennenkin, mutta… Kanon, ethän sinä nyt suuttunut minulle?”

Kanon katsoi Bouta silmät suurina ja naurahti yllättäen hiljaa.
“Sinä olet kyllä aika kiero”, hän hymyili ja Boukin naurahti. Vaaleahiuksinen vaikutti helpottuneelta nyt, kun Kanon näytti iloisemmalta.
“En osannut ajatella, että sinulla olisi jokin tuollainen syy. Minä ajattelin… Luulin, että olit minulle vihainen”, Kanon sanoi hiljaa. Bou kallisti hieman päätään ja katsoi ystäväänsä mietteliäänä.
“Mistä minä muka olisin sinulle vihainen?” hän kysyi myötätuntoisesti. Kanon käänsi katseensa sivuun ja joi kulauksen teetään.
“Ei sillä ole väliä”, hän sanoi nopeasti ja nousi paikaltaan. “Haluatko lisää teetä?”
“En tarvitse, minulla on vielä vanhaakin jäljellä”, Bou sanoi. Hän katsoi tarkkaan, kuinka Kanon seisoi hetken paikoillaan tiskipöydän vieressä ja palasi sitten takaisin omalle tuolilleen.
Oli hiljaista.
“Kanon, kai sinä ymmärrät, että minä päätin itse jättää An cafen? Se ei ollut sinun syytäsi millään lailla”, Bou sanoi ja Kanon pudisti nopeasti päätään.
“Ymmärrän, ymmärrän”, mustahiuksinen sanoi hiljaa, mutta vältteli toisen silmiä.

Boun ymmärtäväinen katse oli nähnyt Kanonin käytöksen läpi, muttei osannut paljastaa hänen sanallista valhettaan.

A/N2: Jeee, osa nro 2! Mitä mieltä te ootte tästä?

Tähän osaan liittyvät faktat: Mikukin harrastaa kitaransoittoa, Kanon ja Teruki ovat oikeastikin asuneet pari vuotta yhdessä joskus hamassa menneisyydessä :D
DON'T WORRY, BE NYAPPY o(≧∀≦)o

Kuva

15.03.2008. ♥
17.03.2009. ♥
18.03.2009. ♥

My HAPPY world~
Käyttäjän avatar
HamtaroHam
Basso

Re: An cafe -Kukoistus suloisimmillaan- 2. osa 29.7.

ViestiKirjoittaja mutasota » To Heinä 30, 2009 12:57 am

Oon ilmeisesti eka jossei nyt joku nopee ehi kommaan.

Edelleenkin mua vähän mietityttää se että kelle tässä tulee suhde.
Jotenkin omat epäilyni ovat Kanon ja Yuuki, Miku ja Kanon tai Bou ja Kanon. Aika kanon painotteista kieltämättä..
Tuo KanonxYuuki tulee oikeastaan vain alun kuvasta. MikuxKanon olisi niin luonteva sulle että olen melkein varma siitä. Bou ja Kanon taas tuli ihan vain tuosta kanonin suremisesta mieleen, mutta se on aika epätodennäköinen, kun ou ja Terukihan jo seurustelee.
Itse tykkäisin eniten tuosta perus mikukanonista. Se sopii sulle ihan kirjottajana ja muutenkin. En tiä. en osaa vaan kuvitella tätä ficciä muuna kuin edellä mainitulla parituksella. Se on jotenkin ...epätodennäköistä. Tietenkin saat kirjoittaa tämän miten haluat.

Henkilöistä sen verran että tuntuu kuin Kanon olisi muuttumassa kauhean välinpitämättömäksi. Noin kun hän nuo treenitkin jätti kesken ja lähti kattoon bouta. Tuntu kun se olis pettäny miku. en tiä eihän se periaattees ketään pettäny kun yhet treenit missas. Mut tuli semmonen olo et se petti just mikun. Älä välitä mun oudoista päätelmistä.
YUUKI ON IHANA! se on just tollane.... aaw ♥ no sellanenhan se on aina mutta. ääää en osaa laittaa tästä mitään rakentavaa. Yuuki on vain niin huippusuloinen ja ihana.
Bousta en pidä. Sekin on liian välinpitämätön. No kanonilla se on viälä suloisen puoleen menevää, se kun korvaa kaikilla ihanilla piirteillään välinpitämättömuuden. Mutta bou. En kestä sitä tyyppii :< Ihan sama, onneksi se ei nyt ole kauheen paljoo tässä muutakun kannin ajatuksissa.. en sit tiä miten jatkossa.
Teruki on tollanen aikuismainen. Niiku se sanoo mikä on oikein ja miten kannattaa tehä ja muutenkin.
Takuyasta en oo saanu iä minkäänlaista otetta joten vähän vaikee alkaa sitä arvosteleen. Toivon et saisin siit paremman otteen jatkossa.
Miku on edelleenkin niin ihana kun vaan voi olla. Ja kyllä olen miku fani ♥ Sun ficit vaan korostaa sen hyvii puolii. ettei siitä voi muuta sanoo kun aaw

“Odota nyt”, Kanon huokaisi juostessaan toisen perään ja halatessa tätä takaapäin. “Hyvästit pitää jättää kunnolla.”
Miku vilkaisi basistia olkansa yli ja kääntyi kasvotusten tämän kanssa. Hän kietoi omat kätensä Kanonin ympärille ja hymyili.
“No niinpä tosiaan pitää”, hän sanoi, kohosi varpailleen ja suukotti yllättäen Kanonin otsaa. Perääntyessään Kanonista Miku nauroi ja vilkutti tälle iloisesti. Kanon naurahti hieman hämillään, mutta vilkutti ystävälleen takaisin.

Erityisesti pidin tästä kohastta! ♥ Se oli jotenkin just semmonen perus mikukanon aawitus. Toi oli ihana kun miku kohos varpailleen. Se kun on niin lyhkänen. Just yksityiskohdat tekee sun ficistä sen miks ne on niin ihanii. Tollaset pienet söpöydet oikeesti piristää lausetta kuin lausetta.

Tykkään tosta ideasta. Tällä foorumil en oo tainnu nähdä yhtäkään ficcii jossa käsiteltäs boun lähdön jälkeisii fiiliksii ja muutenkin lähtöö. Osaat kirjottaa sensillai ettei ala esim itkettään, niikun joissain boun lähtöö kuvailevis ficeis. Pikemminkin nauraa. Se itse lähtö jää ihan sivujutuks kun lukee tätä. Tosi niinkun huoletonta tekstii jota on helppo lukee. Ei tarvi angstaa tän jälkeen et ''yhyy kun Bou lähti. voi nyyhkis'' vaan voi olla ihan niikun normaalisti. Mulle tää fic ei herätä mitään pakkokompleksii lukee vaan on ihan semmosta kun tulee niin luen ja pidän. Ja musta ainakin se on tosi hyvä asia.

Kirjoittajana susta pidän. Just niikun sanoin edellises sun teksti on helppoo ja kevyttä luettavaa. ei ole ngstii jota täytys itkien lukee eikä muutakaan vaikeeta luettavaa. Kun sun tekstii lukee niin siinä pysyy tosi helposti perässä ja pystyy samaistuun tekstiin. Se on iso plussa ficeissäs.

Kritiikkinä sanoisin sen esimerkiksi sen että tekstistäsi löytyy jotain kliseitä. Monet ficcisi ideat ovatlleet todella kliseitä. sanotaan nyt vaikka esim. valokuvia, tyttö parhaalla hymyllä, kielletyt tunteet... Mutta se ei ole haitannut tekstiä koska muuten se on ollut ainutlaatuista.

Anteeksi kommentin laadusta, olisi ehkä pitänyt kommentoida vain kukoistus suloisimmillaan mutta kommentti alkoi poiketa aiheesta. Toivottavasti tästä oli jotain apua tms.

Kiitos taas tosi paljon =)
Sincrea 181008 ♥♥♥
An cafe 180309 ♥♥♥
Miyavi 220909 ♥♥♥
Vistlip + Aicle. + Dio - distraught overlord 181009 ♥♥♥

HAPPY HOUSE ♥

Hallitsemisen tunne

ent. alinaalina
Käyttäjän avatar
mutasota
Syntikka

ViestiKirjoittaja kawaiimon » To Heinä 30, 2009 4:01 am

Olin just menossa nukkumaan kun tein havainnon et oli tullu uus osa... Noh, jäin sitten tähän tatteilemaan, en vaan millään pystyny olemaan lukematta :3 Tosi mukava osa, vaikka hieman lukiessa toi Boun suunnitelma ja Terukin kommentointi asiaan hieman ihmetyttikin :D

HamtaroHam kirjoitti:“Etkö sinä yleensä ole mennyt Takuyan kanssa samaa reittiä?” Miku hämmästeli heidän jatkaessaan matkaansa.
“Olen, mutta huomasin vasta eilen, että se on melkoinen kiertotie. Tätä kautta pääsen paljon nopeammin kotiin”, Yuuki naurahti. Miku hymyili hänelle ja vilkaisi nopeasti Kanonia. Hän oli vilkuillut basistia koko matkan ja toivoi ilmeisesti, että he olisivat voineet keskustella kahdestaan. Kanon ei kuitenkaan ollut keskustelevaisella tuulella, joten hän päätti leikkiä, ettei huomannut Mikun katseita.
“Paljonko Takuyan tie sitten kiertää?” vokalisti päätti pitää edes jonkinlaista keskustelua yllä.
“Pari kilometriä, luulisin”, Yuuki sanoi ja Kanon naurahti. Kosketinsoittaja vilkaisi Kanonia hämillään ja tämä vastasi hänen katseeseensa hymy yhä huulillaan.
“Anteeksi. Mutta kun ajattelen, että olet kahden viikon ajan kävellyt koko ajan kotiisi ylimääräiset kaksi kilometriä, en voi olla nauramatta”, basisti sanoi.
“Minä pidän kävelemisestä”, Yuuki hymähti. Hänen kasvonsa näyttivät jälleen hieman ilmeettömiltä, mutta kun hänen huulilleen yllättäen ilmestyi hampaat paljastava hymy, hän näytti siltä kuin olisi voinut valaista koko maailman positiivisella energiallaan. Yuuki nauroi hetken itsekseen ja kun hän viimein sai naurunsa taukoamaan, kolmen miehen välille lankesi täysi hiljaisuus.
“Olen välillä typerä”, Yuuki myönsi huvittuneena hiljaisuuden keskelle ja Kanonia alkoi itseäänkin naurattaa. Hän ei edes tiennyt miksi.

HamtaroHam kirjoitti:He jatkoivat kevytluonteista keskusteluaan niin pitkään, että Kanon kääntyi eri suuntaan Yuukin kanssa. Hyvästiksi he vaihtoivat pikaisen halauksen ja kääntäessään selkänsä Yuukille sekä käveltyään hetken aikaa omaa tietään, Kanon huomasi yhä hymyilevänsä.

Ihania noi, mutta ajatus että tästä tulis jotain KanonxYuukia, huhhuh :D

Yhden virheen tuolta löysin tällä kertaa...
HamtaroHam kirjoitti: Hänen oli pakko myöntää, että hän tuskin olisi tutustunut Yuukiin ja Takuyaan ollenkaan näin nopeasti, jos olisi joka päivä tiennyt voivana olla tutun ja turvallisen Boun kanssa heidän sijastaan.

Hieman nauratti tuo kun löysin sen...

Muttajuu, lisää pian kiitoos! <3
~
Käyttäjän avatar
kawaiimon
Triangeli

ViestiKirjoittaja Meroko » To Heinä 30, 2009 1:20 pm

Kyl oli taas odottamisen arvonen osa!

Melko moni on varmaa selostanu tästä että Kanon on aikalailla pääroolissa tässä ja sitten kun tätä paritusta ei ole vielä selvillä.. :D Se että Kanon on pääroolis ei tietenkää oo munlaiselle Kanon-fanille mikää ongelma, todellakaa.

Tua Miku x Kanon sais ainaki multa siunauksen, ne on melkei luodut toisillensa ja usein aika perusparitus. Ja se että sitä on käytetty paljo parituksena, nii tulee mielee että jospa sä et ookkaa aatellu edetä sillee ko yleensä antikku-ficuissa menee ja ilmeneekin että tää on Kanon x Yuuki.

Kanon x Yuuki taas vaikuttaa suarastaa hyvältä ajatukselta, tätä paritusta kun en oo monestikkaa nähny ja kyl neki sopis söpösti yhtee. Jotenki tää meidä piiiiikku-kanon vetää värikkäitä ja puheliaita puoleensa ;D Se ei siis tykkäis musta voi nyyhkis!

Takuya x Miku vois muute kans olla aika sulonen. (kyllä, tässä viestissä mä jankkaan näitä parituksia, anteeks) Tähä paritukseen oonki törmänny useammin ko Kanon x Yuukiin muttei tää sit kuitenkaa viel mikää kulunu oo.

Tää on tämmönen sunnäkönen rauhallisee tahtii etenevä ficcu missä ei tapahdu sellasia epämääräsiä juonenkäänteitä, vaan kaikki on selvästi harkittua. 10pistettä ja papukaijamerkki!

Tua Boun ja Kanonin keskustelun loppu meni multa vähän ohitte. Nii siis mitä Bou nyt tulkitti Kanonin valehtelevan..? No joo, jos tästä tulee selvennystä seuraavas osas ni ehkä tajuan. Taikka sit ehkä pitäs yrittää lukee ajatuksella enemmän ni tajuais vaikka itte. :D

Kieltämättä aika hassua jos Kanon muuttaa Mikun työ. Paitti tietty jos niistä tuleeki pari ni ei se sitte nii hassuu olis, mutta sitten jos Kanonista ja Yuukista tulee pari, ni se menee oudoks. "Tuotaah, Yuuki-mussukka, mä asun Mikun kans yhessä, ei kai beib haittaa?" :D (kyllä, omalle idioottimaisuudelle hei saa nauraa, iha normaalia! :D)

Tua yhtäkkinen Kanonin karkaaminen oli aika sulosta. Sitte pikkuruinen Mikuliini luulee että mussukalla on jotai vialla vaikka onki juust päin vastoin. Se ottapusu siinä oli muute sulone idea! Mikua tais vähä harmittaa ko se ei saanu viettää aikaa Kanonin kaa ko palleroisen piti men laagaamaan Boun kans. :D

Kirjotusvirheitä ei eksyny silmiin No ei tietenkää ko susta on kyse ja kyllä, vaikka tää onki vaa tämmöne toteaminen, ni on jääny tavaks aina pistää jokasee ficcun kommentointiin tämä tämmöne kirjoitusvirheisii liittyvä lausahdus. Pahoittelen. :D

Mutta odotan toki jatkoa innolla tähän ja toivottavasti löydät inspiraatiota valokuvien jatkoon, ei tosin kummallakaan mitään kiirettä, joten älä ota minkään näköisiä paineita. Ei aina teksti voi tulla sillee liukuhihnalta. ^^
Let's live together like this Even if 5 years past Even if 10 years past
It'll be nice if we stayed as friends forever

~Two halves make a whole~
~Two hearts make a soul~
Käyttäjän avatar
Meroko
Syntikka

Seuraava

Paluu K-7 - K-13