Love is just as blind as I am (RukixAoi, deathfic, 1/1)

Ficissä saa olla paritus riippumatta henkilöiden sukupuolesta, mutta fyysinen kontakti jää pieneen pussailuun ja halailuun. Alastomuus, seksi tai seksuaaliseksi koettu käyttäytyminen, huumausaineet, väkivalta tai huono kielenkäyttö eivät kuulu tämän ikärajan ficceihin kuin maininnan tasolla.

Love is just as blind as I am (RukixAoi, deathfic, 1/1)

ViestiKirjoittaja unknown » Su Loka 13, 2013 8:59 pm

Title Love is just as blind as I am(/was)
Author unkown
Beta minä itse
Rating öääh, en oikein tiedä, sallittu kait:'D
Genre death... jaja ?
Fandom the GazettE
Pairing Ruki x Aoi
Warning hahmo kuolema
Chapters lyhyt oneshot
Disclaimer en omista Rukia enkä Aoita, harmi vain he kuuluvat itse itselleen, tarina on minun päästä ulos putkahtunut
Summary Yhden uuden tähden syttyessä taivaalle, minun muistokseni, meidän muistoksemme.

A/N: ooh shit, ooh shit, apua, don't kill mee :cc pelottaa ja hmm, hetken mielijohteesta (tulen katumaan) nyt tungen tämänkin tänne, nyt tuli paha olo :CCc. mun ensimmäinen loppun saakka saatettu ficcini ikinä, vaikkakin hyvin lyhyt ja kirjotin tämän ehkää joskus alkuvuodesta... :'33
kommentit olisi kivoja, positiiviset ja negatiiviset ja olisi kiva kuulla missä voisin parantaa (Y) kiitos ja näkemiin c: ps. Aoin Pov!

~*~

Miksen silloin ymmärtänyt. Olin sokea.

En älynnyt, että käytit minua hyväksesi, että sanoessasi "Rakastan sinua", valehtelit.
Olin liian sokea rakkauden edessä, että olisin nähnyt, nähnyt sen kaiken, mutta nyt ymmärrän, et ollutkaan rakastunut minuun, et ollut edes miehiin päin, petit minua. Valehtelit vielä enemmän sanoessasi ettet ikinä pettäisi minua, että olisimme ikuisesti yhdessä, eli siihen asti, että jompikumpi kuolisi.
Taisitkin aikalailla toivoa sitä, että MINÄ kuolisin, ja tosiaankin olemme yhdessä ikuisesti, kunnes toinen lähtisi, jättäen jälkeensä vain säälittävän ruumiin.

Minä rakastin sinua, aina tähän hetkeen saakka, tai, no, rakastan edelleenkin, jos en enää rakastaisi, en nyt seisoisi tällä kylmällä kivellä, kerrostalon betoni katolla, katsoen alas kadulle.
En tiedä miten jatkaisin ilman sinua, tai toisena vaihtoehtona, sinun, petturin, valehtilijan kanssa, ja esittäisin tietämätöntä petoksistasi, siksi minä niitä kutsun.
En voisi tehdä kumpaakaan, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää tämä.

Käännyn ympäri ja kaadun hitaasti taaksepäin reunalta ja katselen tähtiä viimeisen kerran ennen kuin olen niiden yläpuolella, niitä korkeammalla, ulottumattomissa.
Pudotessani aina vain alemmas, kohti kadun kylmää ja kovaa pintaa, sen jäädessä viimeiseksi asiaksi jonka tuntisin, tunnen kuinka tuulen vire voimistuu selkääni vasten.

Minä rakastan sinua, Ruki, minä todella rakastin ja tulen aina rakastamaankin, olinpa sitten kadoksissa ikuisesti tai sinun kanssasi.
Muista minut, sinun Aoinasi.

Näiden kaikkien sanojen jäädessä viimeiseksi ajatuksikseni, se on ohi.
Siirryn vihdoinkin pilviä korkeammalle, tähtienkin yläpuolelle, yhden uuden tähden syttyessä taivaalle, minun muistokseni, meidän muistoksemme.

unknown
Fani

Re: Love is just as blind as I am (RukixAoi, deathfic, 1/1)

ViestiKirjoittaja Adolfiina » Su Loka 13, 2013 9:54 pm

Olen (vasta nyt!) tutustumassa tarkemmin Gazetten musiikkiin, ja kun tämä debyyttisi ilmestyi kuin tyhjästä eteeni tässä hengaillessani, niin päätin aikani ratoksi heittää kommentilla.

Tekstissäsi samaistuin aivan ehdottomasti loppuvälimerkkien säästeliääseen käyttöön. Pilkku on ystävistä kaikkein kultaisin, ja kahdeksan kilometrin pituiset virkkeet ovat kauneinta, mitä (suomen) kielessä voi olla. Hohoo, siis, noin kieliopillisen sekavuuden välttelemiseksi aloittaisin ehkä muutamassa kohtaa uuden virkkeen ainaisen pilkuttelun sijaan. Toisaalta minua hieman punastuttaa sanoa tämmöistä, koska itse olen vallan paatunut tekijä sekavan pilkuttelun saralla.

unknown kirjoitti:Minä rakastin sinua, aina tähän hetkeen saakka, tai, no, rakastan edelleenkin, jos en enää rakastaisi, en nyt seisoisi tällä kylmällä kivellä, kerrostalon betoni katolla, katsoen alas kadulle.

Esimerkiksi ylläoleva on ehkä vähän turhan demoninen yhdeksi virkkeeksi. Itse aloittaisin kernaasti "Jos"illa uuden lauseen. Jotkut pilkut taas ehkä olivat ihan vain turhia, niin että ne olisi voinut ihan kokonaan jättää poiskin. (Pilkkuja on niin helppo viilata tämmöisessä lyhyessä tekstissä.) (Niin ja betonikatto näin sivuhuomautuksena tulee kirjoittaman yhteen. Olen aivan liian haka yhdyssanoihin, paitsi tietysti omiini, tarttumisessa.)

Noin yleisesti oli teksti lyhykäisyydessään ytimekäs ja koruttoman kaunis. Tulkinnanvaraa ei juuri jäänyt, ja vaikka tunnelma olikin totta kai melankoolinen, ei se ollut painostavan musta, mikä oli minusta tässä hyvä asia.

Neljäs ja viimeinen kappale olivat suosikkejani. Olen heikkona tähtiin tai jotain. Erityisesti neloskappaleessa olivat sanakäänteet kauniita, mitä tämä ficci ylipäätänsäkin edustaa minusta ennemmin kuin katkeraa synkistelytilitystä. Aoin rakkaudentunne on naiivin mustavalkoinen, eikä harmaita vaihtoehtoja näiden väliltä ole, mikä seikka tietysti linkittyy ficin otsikkoonkin. Kun tekstissä vielä jätetään suosiolla pitempipiimäinen ja syvällisempi tunteilu ynnä pohtiminen sivuun, korostuu Aoin sokea lähes-pakkomielteisyys. Hänelle itselleen on hänen ratkaisunsa pläkkiäkin selvempi, eikä sitä tarvitse sen kummemin järkeillä.

Aoin suhtautuminen vallitsevaan tilanteeseen on suorastaan ihailtavan viileä, lähes tunteeton. Viimeinen katsahdus tähtiin ilmavirran voimistuessa selässä on valtaisan kaunis kuva. Epäröinti ei näytä tulevan kysymykseenkään edes siinä vaiheessa, kun sille ei enää olisi sijaakaan, mikä olisi aika yleinen ja helppo tapahtumainkäänne, tyyliin: "Oi, miksi tämä päättyi näin?" Näin ei kuitenkaan ollut. Sankarimme pitää päänsä loppuun asti, kuten kunnon sankarin kuuluukin, ja toivottaa uuden tähden syttymistä "meidän muistollemme". Tuo viimeinen lisäys antoi loppuun mainion ylimääräisen säväyksen. Mitä oivallisin iltasatu!

Lisättäessä maltillisempi pilkkuilu vastaavanlaiseen tunnelmointiin lukisin kyllä kernaasti pitempääkin tekstiäsi.
The clocks on the wall are driving us crazy but we don't know how to stop them.
-Derek Noy

1 tykkää.
Adolfiina
Vuoden outolintu

ViestiKirjoittaja unknown » Ma Loka 14, 2013 12:19 am

Adolfiina, aah kiitos paljooon kommentista!! ihanaa että joku vaivautui kommentoimaan. olet ihana<3~:Dd

aa juu pahoittelen pilkkuja ja kaikkia virheitä. äidinkielien numero ei ole mikään kehuttava joten yhdyssanat huhhuh ei ole mulle helppoa noudattaa kieliopillisia sääntöjä :'33
otan neuvosta vaarin ja vähennän pilkkuja (yritän ainakin) c:

nyt menen nukkumaan joten vastaus on lyhyt. anteeksi :D

unknown
Fani

ViestiKirjoittaja Tamago » To Loka 24, 2013 9:54 pm

Hei sinulle siellä ruudun toisessa päässä!

En oo lukenut saatika sitten kommentoinut muiden ficcejä hiton pitkään aikaan, joten saas nähdä mitä tästä tulee. Oon ite ollu niin keskittynyt tuon oman jatkoficin kirjottamiseen ja suunitteluun, etten oo viitsinyt aloittaa minkään pitkän ficin lukemista. Luin tämän, koska 1. otsikko puhuttelee (itseäni), 2. tämä oli pituudeltaan juurikin sitä luokkaa, että uskalsin sen lukaista ja 3, koska paritus + aihe.

Kuten Adolfiina jo tuossa aikaisemmin sanoikin noista pilkuista... Liian pitkät virkkeet saa tekstistä sekavan tuntuisen, joten suosittelen pisteillä katkaisemaan noita lyhyemmiksi. Näin tekstistä tulisi selkeämpi ja sitä olisi helpompi lukea. Sanavalinnoissa kannattaa olla tällaisissa syvällisemmissä teksteissä tarkkana. Esimerkiksi heti toisessa kappaleessa käytetty "en älynnyt" -ilmaisu sai tämän tekstin tunnelman hieman kärsimään.

Pituudesta sen verran... tää oli sellainen aihe, että olisit siitä pidemmänkin tekstin varmasti saanut kirjoitettua. Näin syvyyttä olis tullut tarinaan enemmän. Nyt jotenkin jäi tuntumaan, että tää lyhykäinen tarina jäi pintaraapaisuksi koko aiheesta. Tää teksti oikeestaan tuntu mulle enemmänkin ficin prologilta kuin itse tarinalta. Tämän alle voisi hyvinkin kirjoittaa pidemmän ja syvemmän tarinan Aoin ja Rukin suhteesta kokonaisuudessan, sen tapahtumista, ylä- ja alamäistä. Mutta tää on tietääkseni sun ensimmäinen julkaistu ficci ikinä koko lafissa, joten älä missään nimessä masennu pienestä kritiikistä. Tää auttaa sua vaan kehittymään. ;)

Ja nyt näin lopuksi... Pidin eniten tuosta lopusta: "Näiden kaikkien sanojen jäädessä viimeiseksi ajatuksikseni, se on ohi.
Siirryn vihdoinkin pilviä korkeammalle, tähtienkin yläpuolelle, yhden uuden tähden syttyessä taivaalle, minun muistokseni, meidän muistoksemme."

Tässä oot laittanut Aoin ikään kuin kertomaan omasta kuolemastaan, mikä on absurdia ja siten saa mut pitämään tästä lopetuksesta erityisen paljon. Aiheesta ja parituksesta pidin myös paljon, mutta kaipaisin tähän silti enemmän sisältöä, jotta nuokin elementit olisivat tulleet enemmän esille. Tähän lopetan kommenttini. Keksisin varmaan vaikka mitä sanottavaa, mutta en halua alkaa analysoida liikaa koko tekstiä, siitä ei tulisi koskaan loppua. :'D Mutta kiitos tästä ja jatka ideoitesi toteuttamista. ;)
I want to be untouchable and beautiful and completely dead inside.

WonderlandFragments

1 tykkää.
Tamago
Teknikko

ViestiKirjoittaja minnako » Pe Marras 29, 2013 9:13 pm

Moi!

Mä tykkäsin tän ficin alusta ihan kamalasti! Tykkäsin ensimmäisestä kappaleesta ihan kamalan paljon, koska se oli lyhyt, mutta herätti silti lukijan mielenkiinnon! Tykkäsin myös ajatuksenvirtamaisuudesta, jota korosti kivasti vaihtelevat lauseet (tämän takia mun mielestä sun pitkätkään lauseet ei vaikuttaneet niin kamalan pitkiltä, että ne olisi häirinneet, varsinkinkaan kun ne ei rakenteeltaan olleet vaikeita) ja runsas pilkutus.

Ja koska tää ficci oli sen verran lyhyt (lyhyydestäkin plussaa: mun henk koht mielipide on, että miksi kirjoittaa mitään liian pitkästi kun sen voi kertoa ytimekkäämminkin ;3), että siirryn seuraavaksi loppuun. Aoin itsemurha tuli hieman yllätyksenä, lähinnä sen takia, että en tiedä olisiko syy siihen, että Ruki oli pettänyt Aoita oikeasti hyvä syy itsemurhaan (ja tämän takia ficin loppu vaikutti hieman kliseiseltä). Jos oli, niin imho siinä olisi pitänyt kertoa himpun verran lisää siitä mitä oli tapahtunut tai millainen Aoin muu mielenmaailma oli, jotta itsemurhaan oli oikeasti syytä.

Vaikka sanoit, että tää on ensimmäinen sun koskaan loppuun asti kirjoittama ficci, niin mun mielestä tää oli oikein taidokas ja onnistunut. Lähinnä oon vaan kateellinen siitä, ettei mun ensimmäinen ficci todellakaan ollut näin hyvä :D (vaikka jos pitää nipottaa, niin muutamaa kieliopillista asiaa oisin vielä miettinyt pari kertaa tai oikolukenut uudelleen, mutta se ei ollut maailmaakaataavaa)

Kiitos tästä ficistä, tää oli oikein mukava lukukokemus!
提心吊胆和闷

1 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja neo-giri » To Joulu 05, 2013 11:45 pm

Heissan! Lukaisin tämän äsken kommentoimisen nälän ja 'pakon', koska kommentointiuudenvuodenlupaus eiku-- innoittamana, joten pitääpä tästä nyt jotain sanoa, kun vauhtiin kerta pääsin:D

Komppailen aika pitkälti aiempiakin kommentoijia. Ensimmäiseksi ficiksi tämä oli oikein nätti pieni pätkä:D Mukavaa, että uudempikin kirjoittelija on tänne eksynyt\o/

Vaikka oletkin toiminut itse omana betanasi ja sanoit, ettei äikän numerosi ole kummoinen, ei minun silmääni äkkiseltään pistänyt mitään varsinaisia kirjoitusvirheitä. Alkutiedoissa 'hahmokuolema' pitäisi olla kirjoitettuna yhteen ja ehkä siellä jotain muutakin korjailtavaa saattoi olla, muttei ainakaan mitään sellaista, mikä tällaista pikaista ohikulkijaa olisi häirinnyt:'D Pilkutukseen minäkin lähinnä kiinnitin huomiota, mitä kielelliseen korjailuun tulisi. Muutaman pisteen kun heittää pilkkujen tilalle niin homma on sillä korjattu:D Eipä pilkutus kyllä minunkaan erityisalaani ole, mutta muutamissa kohdissa oli selvästi havaittavissa kohtia, joissa virkkeen katkaiseminen rytmittäisi tekstiä paremmin.

Sisällöltään tämä oneshot oli aika simppeli pikkuinen pläjäys. Ehkä joo vähän kliseinen, mutta ei mikään teksti täysin samanlainen ole kuin toinen^^ Adolfiinan tavoin tykästyin noihin tarinan pienenä motiivina (jos näin hienosti äikän tunnilla opittuja termejä käytetään) toimiviin tähtösiin. Ne toivat tähän tekstiin sen oman silauksensa ja antoivat väriä mielikuvalle tuosta tilanteesta:3 Pidin myös tämän pituudesta. Jos tätä olisi paisuteltu liialla kuvailulla ja pidemmällä selostuksella siitä, mitä kaikkea Aoin päässä liikkui ja mitä oli tapahtunut, tästä olisi helposti tullut pitkäveteinen. Ehkä joku napakka takauma jostain Aoin ja Rukin välisestä keskustelusta tai muuta vastaavaa tähän olisi vielä mahtunut, mutta ei kyllä paljon muuta, ellei olisi halunnut paisutella tätä vähän juonekkaammaksikin kohtaukseksi.

Semmoista. Ei yhtään hassumpi aloitus toivottavasti jatkuvalle ficcailijan uralle;)
Gitchi Gitchi Goo !!

1 tykkää.
neo-giri
Taustalaulaja

Paluu Sallittu