Shakkia kanssani? [D, oneshot, rääpäleraapale]

Ficissä saa olla paritus riippumatta henkilöiden sukupuolesta, mutta fyysinen kontakti jää pieneen pussailuun ja halailuun. Alastomuus, seksi tai seksuaaliseksi koettu käyttäytyminen, huumausaineet, väkivalta tai huono kielenkäyttö eivät kuulu tämän ikärajan ficceihin kuin maininnan tasolla.

Shakkia kanssani? [D, oneshot, rääpäleraapale]

ViestiKirjoittaja Fray » Pe Loka 12, 2012 7:59 pm

Author: Fray
Beta: Ei joleeee~
Rating: S
Genre: AU, ei kai tälle oikein muutakaan löydy. Suoraan sanottuna ehkä paremminkin fantasia.
Disclaimer: Enpähän tuota omista muuta kuin juonen, taaskaan. Paitsi että kun juontakaan ei ole...
Summary: "Taistelkaa."
A/N: Pidemmäksi tarkoitettu, mutta inspiraationpuutteen takia rääpäleeksi kirjoitettu pätkä. 167 sanaa. Vanha, sieltä jostain viime keväältä as always~

--

Aluksi oli mustavalkoinen, ruudullinen shakkilauta. Vaaleat kädet asettelivat ruudulle toisensa jälkeen hahmon, tuon ruudun hallitsijan ja omistajan. Ensin valkoiselle puolelle, kaikki aina kuninkaasta ja kuningattaresta viimeiseen sotilaaseen asti. Mustien hahmojen vuoron tullessa käsien omistaja naurahti.

Hän asetti kuninkaan ruutuun miekkaa kädessään pitävän vakavakasvoisen herran ja hänen viereensä kuningattaren paikalle pudotettiin hauras, verenpunaiseen pukuun puettu miehenrääpäle. Lähetin paikan sai lyhyt, ilkikurisen virneen omaava pojankloppi ja käsien haltija virnisti itsekin. Hän nosti vahvarakenteisen ja vinoa hymyä hymyilevän sotilaan omalle paikalleen ennen kuin tarttui viimeiseen olentoon, hyvin hauraaseen ja vielä lapsen kaltaiseen.

Pörröiset, punaiset hiukset hohtivat omaa loistettaan nuoren miehen ympärillä kun hänet laskettiin paikalleen sotilasriviin ja suuret kädet täyttivät loput laudasta jälleen tavallisen näköisillä, eebenpuusta veistetyillä hahmoilla. Laudan ollessa täysi käsien omistaja napsautti sormiaan käheästi naurahtaen.
"Taistelkaa", hän sanoi kolkolla, kuolonkaikuisella äänellään ja lähetti shakkilaudan joukot toisiaan vastaan.

Ensimmäinen siirto oli valkoisten. Hiljainen, marmorinen sotilas liikkui määrätyt kaksi ruutua eteenpäin miekka tanassa ja sai Tsunehiton punaiset hiukset värisemään miehen pelon mukana. Jokainen heistä tulisi kuolemaan ennen tämän pelin loppua.

--

Feedback:
Kaikki on sallittua, kunhan sen perustelee hyvin. Ja toivottua ^^
Viimeksi muokannut Fray päivämäärä Ke Touko 15, 2013 3:36 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Pulvis et umbra sumus.

Fray
Vuoden Shinya

Re: Shakkia kanssani? [D, oneshot, rääpäleraapale]

ViestiKirjoittaja tikraw » Ke Loka 24, 2012 10:45 pm

...Öö. Mitä. Nämä oli mun ensimmäiset fiilikset, kuin luin tän ekaa kertaa läpi :D Hämmensit mua aika ansiokkaasti. Etsin tässä jotain luettavaa ja kommentoitavaa, jotta saan taas uudenvuodenlupaukset täytettyä, ja nappasin tämän kun ei ole kommentteja saanut. Ja ymmärrän kyllä nyt, miksei, kun ainakin mä olen aika sanaton XD

Mulle tuli mieleen Harry Potterin ihmisshakki. Sen jälkeen mietin lähinnä taas, että mitä. Mikä koko tämä taikapeli on, ovatko laudalla olevat ilmeisesti elävät olennot kutistettuja ihmisiä, jotain keijuja vai mitä? Ja miksi heidän hengillään leikitään? Pelkän viihteen vuoksi? Viittaako lopun "Jokainen heistä tulisi kuolemaan ennen tämän pelin loppua." ainoastaan laudalla oleviin nappuloihin ja... olentoihin vai myös Tsunehitoon? Mitä missä miksi täh? :D Lähinnä siis koko ficci jätti jälkeensä kysymystulvan ja hämmennyksen.

Fray kirjoitti:Hiljainen, marmorinen sotilas liikkui määrätyt kolme ruutua eteenpäin miekka tanassa

Hmm, tämä mua hämmentää myös. Sotilashan liikkuu normaalisti vain yhden ruudun kerrallaan, ja tietääkseni aloituksessakin vain maksimissaan kaksi - en kyllä ole mikään shakkimestari, mut jonkin verran pelaillut, eikä ole tuollaista kolmen ruudun siirtoa tullut vastaan :o Vai liittyykö sekin siihen, että tämä on tällainen taikapeli? :D

Mutta eh, en nyt oikeasti osaa sanoa tähän tämän enempää, sori :D Mut ei tämä huono ollut tai mitään, teksti ja muu oli jees ja näin, mutta tästä on vaikea saada irti muuta kuin hämmennystä. Enkä kyllä tiedä tarvitseeko tästä sen enempää yrittää riipiä ja tulkita, joskus on hyvä vaan... hämmentyä ja ihmetellä?
(Jos betaisin tämän kommentin, huomauttaisin yksitoikkoisesta hämmennys-sanan käytöstä :P)
Just smile, it confuses people.

2 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Black Rose » To Loka 25, 2012 8:41 am

Musta tää oli jotenkin jännä, vaikka jäikin hieman lyhyeksi. Tsune parka, kun se pelkäsi niin kauheesti, voi pientä ;^; * hug * Onko tuo verenpunaiseen pukuun puettu hahmo Asagi? Kun aluksi kamppailin sen puolesta, että mitä lookkeja olet mahtanut D's tässä käyttää :D Ainakin Tsunesta näköjään Torikako gotenia, mutta tuo oliko toi ensimmäinen sitten Hide-Zou? Luulin sen aluksi olevan Asagi, jolla olisi sen In the name of Justice lookin vaatteet ja se miekka mukana :D Mutta toi verenpunaiseen pukuun puettu hahmo hämmentää minua vieläkin tai ylipäätään noi kaksi ensimmäistä kun en ole varma kumpi niistä nyt on Asagi tai Hide-Zou XD Tykkäsin kuitenkin kovasti tästä ficistä, vaikka se hieman hämmennyksiä tuottaakin myös minulle :D

Minuakin hieman ihmetytti juurikin tuo, että sotilas liikkuisi kolme askelta eteenpäin, kun kaikissa shakeissa se tosiaan voi liikkua alussa sen yhden tai kaksi eteenpäin, muttei mielestäni koskaan kolmea? o.o
~Ice princess has arrived~

Black Rose
Bändäri

ViestiKirjoittaja Fray » Ke Touko 15, 2013 3:35 pm

Hei mähän vastaan aina kommenteihin niin ajoissa, että ei tää 7 kuukautta tässä paljoo paina! Tälläkin hetkellä mä kirjottelen näitä vastauksia ihan vaan tehdäkseni jotain uudenvuodenlupaukseni eteen ja koska mä välttelen uskonnon loppututkielman tekemistä melko lahjakkaasti. Ketä oikeesti kiinnostaa pohtia mitään kristillisen etiikan näkökulmasta?

tikraw: Hei älä välitä, mä en edes muista enää mitä mun päässä liikku kun kirjotin tätä. Tää on myöhemmin luettuna tosi sekavaa ja hämmentävää tekstiä, joten niin - ihmetys lienee paikallaan : D

Nää siis on kutistettuja ihmisiä, tavallaan. Ehkä sellasia ihmisnuken tapasia, mä en oikein osaa selittää mitä oon ajanu takaa tuolla idealla, koska tän kirjottamisesta on niin kauan. No, hengellähän leikitään koska pelinohjaaja on sadistinen pikku paska, ja koska se on hänen mielestään kivaa. Viimeinen lause viittaa nimenomaan näihin ihmisnukke asioihin. Mua harmittaa, etten koskaan kirjottanut tälle jatkoa niinkuin suunnittelin. Toisaalta siitä olis varmaan tullu pelkästään sekavaa, joten unohdetaanpa se.

TÄÄ SOTILASJUTTU OLI IHAN MUN OMA FAIL. En tosiaan siis muista shakin sääntöjä enkä ajatellut koko hommaa ennenkuin siitä huomautettiin kommenteissa - eli voisinpa sen tuolta nyt korjailla hämmennystä lieventääkseni, tai jotain sinne päin : D

Kiitos joka tapauksessa (hämmentyneestä) kommentistasi, ei tästä varmaan ollu tarkotuskaan saada mitään irti. Oon tänään miettiny, että miks oon ees näitä ylilyhyitä tekstejä julkaissu, koska näissä ei säännönmukasesti ole mitään järkeä...

BlackRose: Lookeissa on muuten ilonen sekamelska. Ensinnäkin Tsunesta käytän aina punatukkaista lookia, ja Asagille (kyllä, Asagi on verenpunaiseen puettu hahmo) halusin tässä 7th Rosen lookin koska kuningatar -> mekko -> ruusut. Tsunen lookia en sen tarkemmin muista, mutta epäilisin sen olleen juurikin Torikago gotenista. Ensimmäinen on Hide-zou, koska jostain syystä halusin sen kuninkaaksi. Mun pitäis tosiaan toteutttaa itseäni ja kirjottaa se ficci, jossa nää on kuninkaallisia...

Ja kuten jo tikrawin vastauksessa sanoinkin, toi sotilasjututo li mun failaus. Kiitos kommentista vaan sullekin : D !
Pulvis et umbra sumus.

Fray
Vuoden Shinya

ViestiKirjoittaja sunny » Ti Syys 10, 2013 12:20 pm

Heippa (taas)! Minun on pitänyt kommentoida tätä raapaletta jo hyvän aikaa, mutta jostakin syystä olen lykännyt sitä aina vain taemmas. Näin Lafigaalan lähestyessä pitää kai skarpata vähän, joten otin tämän ficin vihdoin asiakseni. Tiedän, että olen lukenut sinulta aiemmin tuotantoa, mutta en ole varma, oliko yksikään niistä D-ficci. Saatan siis toistaa itseäni, kun ilmoitan, etten tiedä D:stä mitään, joten tässä raapaleessa esiintyneet nimet olivat tosiaan vain nimiä minulle.

Aloitetaan otsikosta, jota kohtaan minulla on ristiriitaisia tunteita. Aluksi se kuulosti korvaani kömpelösti englannista käännetyltä, mutta toisaalta se kuulostaa yhtä kummalliselta englanniksikin :’) Kysymysmerkki aiheutti vielä enemmän päänrapsuttelua, sillä merkkilopetus viittaa lauseeseen, ja ”shakkia kanssani” olisi omituinen lause, vielä omituisempi kysymys. Kuten aluksi sanoin, en tiedä, pidänkö valitsemastasi otsikosta vai en. Toisaalta se toimii hyvin ficin kanssa, joka on melko hämmentävä itsekin, ja on mieleenpainuva. Jätän otsikon siis plusmiinukseksi.

Pidän kovasti teemasta. Shakkia on hauska pelata, ja vaikka se ei olekaan aivan uusi metafora kirjallisuudessa, ei se ole ylikulutettukaan. (Ainakin itse näin tämän teoksen enemmän metaforana kuin oikeana tilanteena, mutta palaan siihen myöhemmin.) Ainakaan Lafissa en ole nähnyt toista shakkiteemaista teosta, joten propsit siitä! Sanoit A/N:ssä, että tästä oli tarkoitus tulla pidempi. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan olisit vienyt tätä skenaariota, mutta jos se olisi jatkunut lähinnä shakin peluun kuvailuna, oli hyvä idea jättää se tähän.

Itse tosiaan kuvittelin tämän lähinnä metaforana elämälle enkä Harry Potter –ihmisshakkiturnauksena. Kaikkihan me olemme vain pelinappuloita elämän suurella ruutulaudalla, jos sellaiseen tahtoo uskoa. Pelaaja oli kai kohtalo, kenties kuolema. En kuitenkaan ole varma, kuvastiko tämä peli koko elämää, vaiko kenties vain jotakin tiettyä vaihetta Tsunehiton ja kumppanien elämässä.

Jokainen heistä tulisi kuolemaan ennen tämän pelin loppua.

Tämä kielisi vähän siitä, että kyseessä olisi koko elämä – peli loppuu, elämä loppuu. Toisaalta, shakissahan on aina yksi voittaja, ja kuolemassa ei ole yhtäkään. Lisäksi ylläolevassa quotessa lukee ”JOKAINEN heistä tulisi kuolemaan ENNEN tämän pelin loppua”, joka on mahdotonta shakissa. Genre oli kuitenkin AU, joten voisihan tämä kuvata vaikka Tsunehitoa sotarintamalla. Ehkä tämä koko ficin vertauskuva shakkiin ei olekaan ihan yhtä yksinkertainen kuin mitä alun perin luulin sen olevan :D

Käyttämäsi kieli oli samankaltaista kuin niissä ficeissä, jota olen lukenut sinulta aiemmin. Ei mitään turhaa kikkailua kielellisesti, suhteellisen helppolukuista ilman turhia kiemuroita. Suorasukaista. Tämä ei suinkaan ole kritiikkiä; ficcisi idea oli jo tarpeeksi monimutkainen, joten turhat sivistyssanat olisivat vain haitanneet lukemista. En myöskään huomannut kirjoitusvirheitä.

Kiitos siis tästä, jatka ihmeessä raapaleiden kirjoittelua! ^^
難道 是天意

2 tykkää.
sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja Fray » Ti Syys 10, 2013 4:55 pm

Kiitos kovasti kommentista! Valitettavasti en osaa selvittää tai vastata siihen kovinkaan hyvin, kun ficci viettää julkaisusta vuosipäiviään (kirjottamisesta alkaa olla parisen vuotta) ja jokainen minut tunteva tietää kyllä etten kirjaa koskaan ylös mitään muuta kuin itse tarinan ("joo, muistan kyllä tuon juonenkäänteen perustelut... *pari lukua myöhemmin* MITÄ MÄ OON KIRJOTTANU TÄH?!"). Voisin kuitenkin sen verran sanoa, että kyseessä tosiaan oli koko elämä. Alkuperäisen, pidempään ficciin tähtäävän sunnitelman tarkoituksena oli siis, että ko. shakkipeli todistaa, ketkä ovat tarpeeksi arvokkaita elämään yhteiskunnassa.

Tuolla sanoitkin, että jos koko muu ficci olisi ollut peliä, tämä riitti. Siitä ei ollut tarkoitus pelkkää shakin pelaamista tulla, jo ihan siitäkin syystä, etten hallitse koko pelin sääntöjä millään tasolla nwn''
Kiitos tosiaan asiallisesta kommentista, pitäisi tässä joskus julkaista jotain uudempaakin niin näkis sitä kehityssuuntaa (: !
Pulvis et umbra sumus.

1 tykkää.
Fray
Vuoden Shinya

Paluu Sallittu