Hyvää huomenta, kulta [D, oneshot]

Ficissä saa olla paritus riippumatta henkilöiden sukupuolesta, mutta fyysinen kontakti jää pieneen pussailuun ja halailuun. Alastomuus, seksi tai seksuaaliseksi koettu käyttäytyminen, huumausaineet, väkivalta tai huono kielenkäyttö eivät kuulu tämän ikärajan ficceihin kuin maininnan tasolla.

Hyvää huomenta, kulta [D, oneshot]

ViestiKirjoittaja Fray » Pe Touko 11, 2012 4:14 pm

Author: Fray
Beta: Äikänmaikka tarkisti pikaisesti tunnilla, tosin sen jälkeen on tehty muutoksia että saattaapi olla virheitäkin.
Rating: S
Genre: Fluff/romance, eikös vain?
Fandom: D
Pairing: Lukiessa selviää!
Summary: Joskus herää aamulla eikä oikeastaan haluaisi nousta sängystä.

A/N: Menin tänään äidinkielen tunnille myöhässä kiitos D:n keikalla teloutuneen jalkani jota kävin vilauttamassa terveydenhoitajalle ja mulle ei sitten enää riittänytkään toimivaa konetta, joten päädyin taas kerran kirjoittamaan tällasta rääpälettä teille luettavaks. Pituudeltaan vauva on tarkalleen 144 sanaa ja juontahan tässä ei juuri näy eikä kuulu...

--

Punaiset hiukset valuivat tyynylle pään molemmin puolin näyn muistuttaessa etäisesti auringon kehrää. Kalpeilla, hieman naisellisilla kasvoilla oli naamion tavoin levollinen ilme. Hitaat, syvät hengenvedot poukkoilivat huoneessa, jossa oli hiljainen ja kuitenkin samalla jollain tapaa odotuksen täyttämä tunnelma tuon laihan hahmon maatessa pienellä kerällä peiton alla.

Pian ovi kolahti ja huoneeseen astui tupakanhajuisessa savupilvessä pitkä, ruskeat hiuksensa osittain pään päälle letittänyt mies. Tämä brunette asteli verkkaisesti sängyn luo ja kumartui punaisten hiusten peittämän korvan vierelle henkäisemään kevyesti lämmintä ilmaa sängyllä makaavan kasvoille.

Punapään huulilta karkasi hiljainen yninä ja mies nousi hitaasti istumaan silmiään siristellen, kädet sängyn vierelle kyykistyneestä tummemmasta tukea hakien. Vielä hetki sitten niin vakavat kasvot sulivat hymyyn hennon suudelman koskettaessa kämmenselkää, eikä Tsunehito voinut kuin nauraa.
"Hiroki, olet parantumaton romantikko", hän ähkäisi pidemmän vain virnistäessä. Yhtäkkiä, täysin varoittamatta vahvat käsivarret kiertyivät punapään ympärille ja laiha, kalpea vartalo vedettiin lattialle tuttuun, lämpimään syliin.

--

Feedback: Toivottua ja sallittua kuten aina, vaikka saankin siitä pienimuotoisia sydänkohtauksia... n_n''!
Ja ehkei näin lyhyestä sitten saakkaan mitään kehittävää irti, kokeilla toki saa.
Viimeksi muokannut Fray päivämäärä Ke Touko 15, 2013 6:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Pulvis et umbra sumus.

2 tykkää.
Fray
Vuoden Shinya

Re: "Hyvää huomenta, kulta" [D, oneshot]

ViestiKirjoittaja lumiukko » La Kesä 23, 2012 9:24 pm

Awwwh, Hiroki on toisinaan suloinen *w* ♥

Ja tuoko oli kaikki mitä tulin tänne sanomaan? No eeeei nyt sentään.

Avasin tämän ficcuisen koskapa siinä oli lempibändini ja lempirumpalini mukana, sekä että tässä pienessä ei ollut yhtäkään kommenttia, mikä on musta aina vähän surullista. Mutta anygays, avasin tän ja koin järkyttävän awww reaktion jotenkin heti. Älä kysy miks, mutta mun mielestä noi kaks vaan on turhan sulosia ja jotenkin tää koko alkutilanne oli liian aww.

Tää fic oli suloinen mikä on sinäänsä saattanut jo tulla tästä kommentista selville ja semmonen ... aamuntuoksuinen? Mulle itelleni herääminen on useinkin vaikeeta, ja kieltämättä niitä parhaita aamuja on kun se oma rakas on sängyn vieressä herättelemässä. Joten pystyin hyvinkin samaistumaan Tsuneen. Ja toisaalta myös Hirokiin, koska hehe, itse harrastan vähän välillä kaikkea romanttista hömpötystä... Hih.

Ehkä tää oli vähän lyhyt (mistä sinällään ei sais moittia, kun tää on kuitenkin raapale) mutta kun oisin halunnut tietää mitä noi ihanat miehet tekee ton jälkeen. Ehkä Hiroki hakee jostain vielä aamiaistarjottimen ja sitten ne syö aamiaista nojaillen toisiinsa ja laittaa jonkun söpön piirretyn pyörimään tai lähtee kävelylle tai ... Heh, ideoita mulla ainakin riittää. Tää fic kyllä kieltämättä herätti mussakin halun kirjottaa tätä paritusta, vaikka oonkin yleensä Ruiza/Asagi tai Ruiza/Hiroki ihmisiä. Mutta kieltämättä, sopiihan nää kakskin ihan hyvin toisilleen. Ainakin löysin uuden hyvän parituksen, kiitos siitä sulle ♥

Muutenkin Lafissa ja kaikkialla muuallakin on ihan liian vähän D'stä kirjottelevia, joten kekekeke, saatanpa ruveta seuraamaan sun tuotoksias tarkemminkin kun selvästikin D'stä kirjoittelet. Sait musta fanin, heheh ;)

Mutta kiitos tästä lukuelämyksestä!

lumiukko

ps. keksi *ojentaa*?

1 tykkää.
lumiukko
Vuoden angst

ViestiKirjoittaja Fray » Ma Kesä 25, 2012 12:48 pm

Pikapikaisia vastauksia tällä kertaa!

lumiukko: Pyrin tekemään Hirokista semmosen... romanttisen hahmon, ja ilmeisesti onnistuinkin! Win!

No, mulla oli tässä tällanen kausi, että kaikki mitä sain aikaan oli raapaletta, siispä myös tämä. Ja palautettahan näillä hain, sinänsä loistavaa, että vaivauduit kommentoimaan, ja sainpahan tekemistä Game of Thronesin tuijottamisen välissä kun täytyy tämä vastaus rustailla *nauraa*

Mutta kyllä, noi kaks on sulosia yhdessä. Mä tykkään itse asiassa kirjottaa niistä, jotenki Hiroki on niin vahva ja Tsune taas vastaavasti naisellinen, kunnon sankari-prinsessa-asetelma~

Hei, komppaus! Mulla on kans taipumus elää vaaleenpunasissa hattaroissa aina välillä, ja tällanen herätys olis jotain taivaallista - täytyy ehdottaa muruselle Ö.3 Ö

Pituudesta tuolla ylhäällä itekin jo jotain puhelin - jatko taas... Hiroki olisi vahvana miehenä kantanut kultansa keittiöön ja noi olis syöny sulosesti aamiaista yhdessä, ihan kun arvelitkin. Mahdollisesti loppupäivä olisi sitten kulunut toisiaan vasten nojaillen ja kaikkee hassua höpötellen, sellanen rakenteeton pilvipäivä, ne on ihania ♥

Mutta kieltämättä, sopiihan nää kakskin ihan hyvin toisilleen. Ainakin löysin uuden hyvän parituksen, kiitos siitä sulle ♥

Ole hyvä *virnistää*

Hei, apua, ihmiset alkaa seurailla mun kirjotuksia, täytyy ruveta kirjottaa laadukkaampaa ku äikäntuntien tappoo ja kahden aikaa aamuyöl rustailtuja deathficcejä >'D

ps. keksi *ojentaa*?

Toki! *nappaa ja alkaa nakertaa*

Kiitos kommentista~ ^^''!
Pulvis et umbra sumus.

1 tykkää.
Fray
Vuoden Shinya

ViestiKirjoittaja illusionchiu » Su Heinä 22, 2012 7:28 pm

Törmäsin tähän ihan sattumalta kun laitoin laffin hakuun kylläkin että "Asagi" ja tää bongahti esiin ja ajattelin heti lukea kun kyseessä onki D-ficci ja eikä kaduta että luin. ♥

Tämä oli aivan hiton suloinen pieni ficci ♥ En ole koskaan aikaisemmin edes osannut kuvitella että Hirokista saisi noinki romantikon, mutta näköjää saa. (; ♥

fray kirjoitti:"Hiroki, olet parantumaton romantikko", hän ähkäisi pidemmän vain virnistäessä. Yhtäkkiä, täysin varoittamatta vahvat käsivarret kiertyivät punapään ympärille ja laiha, kalpea vartalo vedettiin lattialle tuttuun, lämpimään syliin.

Tää oli ehdottomasti koko tekstin paras ja ehkäpä vielä suloisin kohta. ♥ Tästä voi oikeen "tuntea" Hirokin rakkauden Tsunea kohtaan. Awww.~

fray kirjoitti:Tämä brunette asteli verkkaisesti sängyn luo ja kumartui punaisten hiusten peittämän korvan vierelle henkäisemään kevyesti lämmintä ilmaa sängyllä makaavan kasvoille.

Tämä sai mulle ainaskin väreet, kuvaillu on jotain niin täydellistä! <3

En mä osaa tätä moittiakkaan, osaat kyllä kirjoittaa todella hyvin ja toivon että joskuis kirjoitat pidempääkin tekstiä tällä parituksella! <3

Arigatou,

HoneyBlade
Life is not about waiting for the strom pass,
it is about learning to dance in the rain.

illusionchiu
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Fray » Ke Loka 10, 2012 8:51 pm

HoneyBlade: MOI! Koska kommenttivastaukset on elitisteille, tää on ainaki kolme kuukautta venyny ja vanunu... *naur*

Ai, no, vähän niinku miten mä päädyin lukemaan ÄKT:ta joskus kauan sitten, pistin hakuun "Kamijo"...
Mut kiva jos tykkäsit!

Joo, tykkään tehä tällasii kivoja plot twistejä ja muutella hahmojen luonteita, tykkäs lukijat siitä tai ei~

Mhihi tykkäsin tosta kohdasta jopa ite, mikä on sinällään harvinaista, että oon äärimmäisen itsekriittinen mun tekstejä kohtaan! Jotenki tulee aina hyvä fiilis ku kommentoija on tykänny samoist kohdist ku minä ite, toisaalt taas seki on aika jännää jos on joku kotha mite ite en voi sietää ja joku toine rakastaa sitä... (mitä mä selitän?).

Katellaas kuule jos näist jotain pidempää sais, tällä hetkellä on sen verran monta rautaa tulessa ettei taida vielä onnistuu, mut voi olla, et jossain vaiheessa! Toisaalta mulla olis melkein julkasuvalmista Ruiza/Hiroki ficciä olemassa, mut sitä pitäis kirjottaa vähän pidemmälle ennenku viittisin betaakaa ruveta hakemaan.

Anyway, kiva kun uppos ja kiitos kommentista, ne on aina piristäviä ^-----^ ♥
Pulvis et umbra sumus.

Fray
Vuoden Shinya

ViestiKirjoittaja sunny » Ke Touko 15, 2013 12:14 pm

Lafin uudesta aurinkoisesta logosta inspiroituneena päätin käväistä etsimässä jotakin lyhyttä luettavaa (ja ennen kaikkea kommentoitavaa). Suureksi onnekseni löysin minimaalisen etsinnän päätteeksi tämän, joka -- lähestulkoon -- lukeutuu raapaleeksi! :) Vieläpä authorilta, joka on minulle ennestään tuntematon. En ainakaan muista lukaisseeni sinulta mitään aikaisemmin?

Tunnustan jo alkuun, ettei minulla ole mitään syvempää tietoa D:stä tai sen jäsenistä (tähänastiset tietoni rajoittuvat siihen, että se on miehistä koostuva bändi, mikä ei ole paljoa sanottu jrock-maailmassa :')). Silmääni iski alkutiedoissa lähestulkoon kunnianhimoinen merkintä "lukiessa selviää" parituksen kohdalla. Vaikka tämän kirjallisuudenalan suurkuluttaja olenkin, en ole koskaan tainnut törmätä raapaleeseen, johon ei olisi paritusta kirjattu (vaikkakin aika moni lukemistani raapaleista onkin ollut täysin parituksettomia). Tämä ei ole huono asia, vaikka siihen näin takerrunkin! Mielestäni se tuo oman tarkoituksellisuudensa ficciisi, jossa ei liiemmin tarkoitusta ollut, mutta palaan juoneen myöhemmin :') Kuten sanoin, en tunne D:tä, joten en voi kehua tai moittia sinua parituksenvalinnasta. Olisi tosin mukavaa tietää, että onko valitsemasi couple kenties harvinainenkin D-ficcien keskuudessa? Jos näin on, en tosiaan aio moittia sinua siitä, että tekstisi olisi toiminut hyvin originaalinakin (sillä itse en nähnyt tässä juurikaan viittauksia valitsemiisi hahmoihin).

Ennen kuin siirryn itse tarinaan, haluan vielä mainita otsikosta. Minua häiritsi, ettei "Hyvää huomenta, kulta" lopussa ollut pistettä (tai kenties huutomerkkiä), vaikka se on lainausmerkeissä. En tosin tiedä, tarkoititko lainausmerkit kuvaamaan, että tämä on ficin title (tyyliin: J. K. Rowlingin kirja "Harry Potter ja Viisasten Kivi" saavutti suuren menestyksen..." jne). jJos kyllä, voisit poistaa ne kokonaan, sillä ymmärrämme kyllä :') Jos ne ovat siellä lähinnä vuorosanavaikutelman tekijöinä, suosittelisin lisäämään jonkinlaisen päätösmerkin sinne huolitellumman vaikutelman saavuttamiseksi. Voisit minun puolestani tosin poistaa ne kokonaan, kun kerran ko. "vuorosana" ei edes esiintynyt koko ficissä. Tämähän on tosin makuasia, joten voit tietenkin olla tekemättä asialle mitään :')

Mainitsin aiemmin, että mielestäni ficcisi jäi vähän tarkoituksettomaksi. Raapaleita on mielestäni todella mielenkiintoista niin lukea kuin kirjoittaakin sen vuoksi, että 100~300 sanaa on todella lyhyt aika vaikuttaa lukijaan jollakin tavalla. Loistavassa raapaleessa on jokaisella lauseella suuri merkitys, jokainen virke on tarkkaan mietitty ja asiat on ilmaistu lyhyesti ja ytimekkäästi. Mielestäni hyvä raapale on sellainen, joka on selkeästi kokonaisuus itsessään, eikä vaikuta pidemmän oneshotin/jatkoficin alulta. Valitettavasti sinun ficcisi jätti vähän "prologimaisen" maun minun suuhuni. Oletko aikaisemmin kirjoittanut raapaleita/jotakin sinne päin suuntautuvia teoksia?

Totesit itsekin A/N:ssä, että "juontahan tässä ei juuri näy eikä kuulu", mikä on hyvinkin totta :'D Tarjoamiesi genrejen perusteella osasin kuitenkin odottaa jotakin tämänkaltaista. Romanceen minun silmissäni kuuluu tunteiden kuvaamista syvemmällä tasolla, kun taas fluff on lähinnä lepertelyä ja hellyyttäviä eleitä. Sait molemmat genret kohtuuhyvin mukaan; en olettanutkaan, että 144 sanassa päästäisiin sen syvemmin tunteisiin käsiksi, etenkin, kun ensimmäinen kappale oli lähinnä visuaalisen asetelman kuvausta.

Kirjoitustyylisi oli kelpo, mutta selkeästi toimisi paremmin pitemmissä ficeissä. Raapaleita lukiessani haluan viimeisen päälle hiottuja, koristeellisia lauseita, joita on selkeästi pohdittu pitkään ja hartaasti. Mielestäni tämä jäi pintaraapaisuksi, mikä on harmillista, mutta harjoitushan sen mestarin tekee! ;) Seuraavaa raapaletta kirjoittaessasi (ja haluan ehdottomasti, että kirjoitat toisen! Pidä tätä haasteena. Heti, kun saat sen julkaistua, heitä minua viestillä, ja tulen salamana lukemaan sen!) muista paneutua jokaiseen sanaan, äläkä pidä mitään kiirettä.

Varsinaisia virheitä en löytänyt, mutta pari kohtaa silti osui silmään.

Kalpeilla, hieman naisellisillakin kasvoilla oli naamion tavoin levollinen ilme

-kin on yleensä turha pääte, ja vaikka se saattaisi kuulostaa sopivalta jokaisessa välissä, kannattaa sen käyttöä miettiä tarkkaan. Poista se tästä.

Kalpeilla, hieman naisellisillakin kasvoilla oli naamion tavoin levollinen ilme ja hitaat, syvät hengenvedot poukkoilivat huoneessa, jossa oli hiljainen ja kuitenkin samalla jollain tapaa odotuksen täyttämä tunnelma tuon laihan hahmon maatessa pienellä kerällä peiton alla.

Tämä koko lause on harmittavan pitkä. Raapaleissa ja raapalemaisissa teksteissä joka ikinen lause vaikuttaa ja rakentaa tunnelmaa paljon intensiivisemmin kuin pitemmissä teksteissä. Tässä ficissä ei ole millään tapaa kiireinen tunnelma, joten pitkille lauseille ei ole tarvetta (vaikka toisaalta en suosittele pitkien lauseiden käyttöä muutenkaan). Itse muuttaisin tämän lauseen näin: " --- levollinen ilme. Hitaat, syvät hengenvedot ----"

Punapään huulilta karkasi hiljainen yninä ja mies nousi hitaasti istumaan silmät siristellen

Silmiään siristellen? Itse olen ainakin aina kirjoittanut "siristellä silmiään".

Joka tapauksessa, kiitos siitä, että kirjoitit näin lyhyen ficin! Jatka ihmeessä kirjoittelua :)
難道 是天意

1 tykkää.
sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja Fray » Ke Touko 15, 2013 6:43 pm

Heippa! Kun tulin tänään koneelle ja kirjauduin lafiin, enpä ois taas uskonu että mun vuoden vanhoja räpellyksiä on ruvettu heittelemään kommenteilla, mutta sä ootkin pitkästä aikaa ensimmäinen kommentoija joka saa vastauksensa ajoissa - consider yourself lucky, EIKUN MITÄ...

Niin, no, paritus ei sinänsä ehkä ole kauhean yleinen, mutta toisaalta D:stä on muutenkin melko vähän ficcejä. Ylipäätään aika pieni määrä, jos niin voi sanoa tai jotain, eli eipä se paritusten normiutuminenkaan ehkä samanlaista ole kuin esim. Gazefandomissa (:

Ja niin no, älä kysy mitä noi lainausmerkit tuossa otsikossa tekee, en muista miks ne siihen edes laitoin. Anteeks kun tulee taas näin informatiivinen vastaus joka asiaan, mutta tosiaan mun on enää vaikee muistaa mitä mun päässä on liikkunu tätä kirjottaessa/julkastessa. Todennäkösesti ainakin "perkele", koska mun jalka oli tolloin paketissa.
Ehkä mä siis poistan ne laianusmerkit, koska kuten sanoitkin, ei niillä oikeestaan ole mitään virkaa.

Oletko aikaisemmin kirjoittanut raapaleita/jotakin sinne päin suuntautuvia teoksia?

Hämäriä, joo, liikaa. Ja myöhemmin miettiny et miks ihmeessä edes niitä julkaisen, niinku tämänkin kohdalla. Kuitenkin lähtökohtasesti tykkään kirjottaa keskipitusia/pitkiä ficcejä, mutta sitten taas moniosaset mun on hankala saattaa loppuun saakka. Tää pätkähän on mystisen turha ja tyhjä heläytys, mutta kirjottamista yhtä kaikki ja osa mun yritystä kehitytä johonkin suuntaan. Se suunta on kyllä vieläkin kadoksissa.

Paha kai sanoa mitään tuohon että tarvitsis harjoitusta, mä tiedän sen, mutta mulal ei oo yksinkertasesti aikaa pistää alulle mitään hullua brainstorming sessiota ja alkaa kehittää mun kirjotustaitoja - ei just nyt. Mutta hauskaa kuulla että mun kirjoitustyyli itsessään miellytti edes jossain määrin. Oon itse asiassa suunnitellut, että kunhan saan EPR:n kirjoiteltua loppuun, rupeisin työstämään jotain oikeesti julkasukelposen tapaista pidempää ficciä, mutta saa nähdä.
Jaa että pitäis ilmoitella kunhan kirjottelen toista raapaletta? No, ehkä mä teen niin. Kannattaa kesällä tsekkaila inboxia, mä kirjotan lomalla yleensä enemmän, kun pystyn heräämään puol kolmelta kirjottamaan jotain mitä unessani oon nähny : D

Nuista korjauksista en taida ees viittiä höpistä sen enempää, rupeis kuulostamaan sen verran puolustelulta. Ihan perusteltuja jututja noi on, ja kyllä mä ne itekin huomaan ja tiedostan näin jälkeenpäin. Toi silmien siristely asia taas on joku mun hämärä asiavirhetypo, joita teen enemmän kun laki sallii. Jos saisin euron jokasesta, mä olisi äärettömän rikas.

Mutta hei, kiitos kommentista, vaikka tää vastaus nyt onkin tällanen "joo sori kun mä en tiedä mitä helvettiä mä oon vuosi sitten ajatellut" : D
Lupaan että oon kehittynyt vuodessa :|
Pulvis et umbra sumus.

1 tykkää.
Fray
Vuoden Shinya

Re: Hyvää huomenta, kulta [D, oneshot]

ViestiKirjoittaja raesokeri » La Tammi 04, 2014 7:35 am

Teki kovasti mieli lukea jotakin fluffia suomeksi, joka ei olisi viitisen vuotta vanhaa ja johon silloin en todennäköisesti yrittäisi edes kommentoida.
En voinut siis jättää lukematta, koska kriteerit täyttyivät noilta osin ja hei, se on D.

... ja ilmeisesti tulin vaan komppailemaan aiempia kommentteja; tää oli todella suloinen ja niin on Hirokikin. ;; Paritus oli yllättävä - en oo koskaan ennen lukenut, mutta tulipa huomattua että se TOIMI. Oon ollut pitkään uskollinen vain Hide-Zou/Tsunelle, joten oli aikakin uskaltautua lukemaan jotain muuta! :D Kiitos ensimmäisenä siitä, tästä jäi hyvä maku suuhun, haudon jo nyt revanssia.

Hitaat, syvät hengenvedot poukkoilivat huoneessa, jossa oli hiljainen ja kuitenkin samalla jollain tapaa odotuksen täyttämä tunnelma...

Tämä, hngggh. Aivan ihana. Tämän luettuani mietin ensin, että kohta tän levollisen tunnelman muuttaa radikaalisti a) huoneeseen ryntäävä Hiroki, joka teloisi itsensä sängynjalkaan ja kliseisesti lentäisi unikuningattaremme päälle, b) meteli, jonka aiheuttaa Hiroki polttamassa aamiaista karrelle (muistaakseni se kyllä osaa kokata - ja tehdä drinkkejä -, mutten muista lukeneeni, kuinka hyvin... :'D Anyway, kyllä toi palanutkin kelpais miulle, jos se olisi herran tuotos! ... aiheeseen.) tai c), jokin niin absurdi, etteivät aamu-unisen aivot jaksa ajatella pidemmälle. Tai sitten solis tullut sormus mukanaan kosimaan toista. Ehkä ensi kerralla. ~
Tsunen nukkumistapa on myös suloinen, voi aww pystyn kuvittelemaan liian hyvin. ;__;

sulivat hymyyn hennon suudelman koskettaessa kämmenselkää,

Kamijo! Kamijo! Kamijo!

... Ei, kyllä Hirokikin voisi noin tehdä. Ehkä. Yhdistän vaan ton automaattisesti Kamijoon, ja Hirokin miellän lempeäksi, ystävälliseksi, hauskaksi, mutta eritoten hellyydenosoitusten kanssa hieman kömpelöksi karhunhalaajaksi. :'D

Lopussa en pystynyt pidättelemään enempää 'aawwww' -huokauksia, söpösöpösöpö. ;; Voin vaan kuvitella, kuinka noitten aamu jatkui... *sulaa mielikuvista*
Ahem, tiivistettynä tykkäsin ja osasi asiansa (jos tän tarkotus oli asetella kestohymy kasvoille ja herättää muu talo ääntelyllään). Lähdenkin tästä selailemaan siun muita tekstejä. c:
"Minä tulen milloin minulle sopii. Ehkä en tule ollenkaan, ehkä menen aivan toiselle suunnalle."

1 tykkää.
raesokeri
Fani

Paluu Sallittu