muffinssi: Kiva jos tykkäät Smile ichiban ii onnan musiikkivideosta. :D Tässä ficissä kun nimittäin sattuu olemaan vähän.... *köh*
vaikutteita siitä PVstä :D
Mun mielestä kans on vähän outoa että ku on tällanen paritus, tätä korjaillessani meinaan koko ajan laittaa sinne kaikenlaisia vihjauksia Miku x Kanonista ja Bou x Terukista, muuuutttaaaaaaa joudun hillitsemään itseni xD
Kiva jos tykkäät ficin ideasta! ^^ Ja hyvä jos tykkäät tästä + muistakin kirjoittamistani ficeistä. <3 Kiitos kehuista!
Kawaii: Monia kohtia, jotka sai hymyilemään! No hyvä ^^
Mullakin on vielä vähän hankaluuksia tän uuden lafin kanssa, mutta eiköhän tää tästä lähe luonnistumaan... :3
Kiitos taas kerran,hamtaroham!
Thiihi, ole hyvä! <3 Kiitos kommentista!
mjau: Kiva kuulla, että tykkäsit monista kohdista. Suurin osa quoeistasi kertoi, että tykkäät erityisesti mun tavasta kirjottaa, olin tosi ilonen! ^^
Hyvä jos löytyi paritus, jota olet etsinyt :D Tätä taitaa olla aika harvassa, sillä suurin osa kaiketi vähän niinku.... ei tykkää tästä parituksesta? x)
Kiva myös kuulla, että tykkäät ficin ideasta!
Juuu, cossasin Animeconissa Smile ichiban ii onna PV:n Bouta :3 Kiva jos cossi oli mielestäsi onnistunut :D
Kiitos kommentista <3
A/N: Tänään saattekin kaksi osaa, mistäs sitä tietää vaikka saisitte sitten vielä yhden tänään vähän myöhemmin. :D Olkaa hyvät!
3. lukuBou tanssahteli kotiinsa ensimmäisen koulupäivänsä päätteeksi. Nuo kadut, jotka olivat aamulla näyttäneet niin jännittäviltä ja pelottavilta, eivät enää näyttäneet siltä lainkaan. Nyt ne näyttivät iloisilta ja ihanilta kaduilta.
Kotona hänen äitinsä odotti keittiössä, valmiina kuulemaan kaiken poikansa ensimmäisestä koulupäivästä.
“Minkälaista oli?” äiti kysyi Boun istuutuessa pöydän ääreen ja ottaessa äitinsä tarjoaman kaakaomukin käsiinsä.
Sen jälkeen, kun Boun vanhemmat erosivat, oli Bou päättäyt jäädä äitinsä luokse asumaan. Ei niin, että hänellä olisi edes ollut muita vaihtoehtoja. Äiti ymmärsi aina kaiken, hänelle oli helppo puhua, eikä hän torjunut heti kättelyssä vaan kuunteli ja neuvoi. Isä oli toista maata. Hän ei hyväksynyt erilaisia ihmisiä, eikä poikkeutta tehnyt edes hänen oma poikansa. Kun Bou oli yrittänyt muuttaa itseään normaalimmaksi, hän oli päättänyt tehdä muutoksen ulkomuodolleen, sillä sisintään hän ei pystynyt muuttamaan. Hän halusi olla tyttö. Isä piti sitä entistä omituisempana, eikä pystynyt suvaitsemaan poikaansa. Bou ei halunnut asua isänsä kanssa ja usein ajatteli, ettei isäkään olisi halunnut häntä asumaan luokseen. Se ei ollut kovin piristävä ajatus.
“Minulla oli kivaa”, Bou kertoi innoissaan. “Tutustuin koulumatkalla kolmeen todella ihanaan poikaan, heidän nimensä ovat Kanon, Teruki ja Miku… Miku on niin söpö, hänellä on sellaiset isot suklaasilmät ja vaaleanruskeat hiukset, hauska kampaus, hyvät vitsit –“
“Odotas nyt, onko tämä taas ihastus?” äiti kysyi hymyillen.
“Älä nyt mene asioiden edelle”, Bou näytti kieltä äidilleen. “Mutta heillä on bändi! Sinä et ehkä usko tätä, mutta minä olen osa sitä! He ovat etsineet kitaristia jo vaikka kuinka kauan ja tänään meillä oli musiikintunti ja sen jälkeen he jäivät harjoittelemaan, minä halusin katsella ja kerroin osaavani soittaa…”
Bou kertoi kaiken ensimmäisestä päivästään ja hänen äitinsä oli iloinen. Bändiin pääsemisestä äiti onnitteli ja tarjosi lisää kaakaota.
“Miku on niin söpö, hän sai minut koko ajan nauramaan. Hän on iloinen ja puhelias, sain tietää heistä kaikista todella paljon, kun Miku kertoi tarinoita”, Bou hymyili.
“Niin… Muistathan nyt kuitenkin, että tämä Miku luulee sinun olevan tyttö”, äiti sanoi varovasti. Bousta tuntui siltä kuin hänen kirkas mielensä olisi yllättäen mustunut täysin. Välillä äiti osasi sanoa juuri ne väärät sanat.
“Mitä sitten?” Bou tokaisi, vaikka varsin hyvin tiesi mitä sitten.
“Hänhän ei välttämättä pidä pojista.”
“Mitä se muka kenellekään merkitsee? Itse sinä aina sanot, että sisimpään ihmiset rakastuvat”, Bou tuhahti nousten ylös hieman alakuloisena.
“Tiedän ja niinhän se onkin, mutta muista, että kaikki eivät voi olla samaa mieltä joistain asioista. Kiva kuitenkin, että olet löytänyt jonkun, josta pidät”, äiti sanoi hymyn ilmestyessä hänen huulilleen.
“He antoivat minulle nuotit muutamaan kappaleeseen, jotka he ovat tehneet. Menen harjoittelemaan”, Bou hihkaisi ja tanssahteli huoneeseensa.
“Oikeat läksyt ensin”, äiti huikkasi vielä perään.
~
Seuraavana päivänä Bou käveli kouluun tapaamatta yhtäkään kolmesta ystävästään, joten hän meni englannintunnille yksinään. Hän istuutui omalle paikalleen ja oli iloinen, että ainut vapaa paikka oli ollut näin takaosassa luokkaa. Ja vieläpä Mikun vieressä…
Bou ei ollut kovin innostunut koulunkäynnistä, eikä ainakaan englannin opiskelusta. Hän ei osannut ääntää sitä ja kaikki tuntui sitä puhuessa niin hankalalta, ettei Bou jaksanut keskittyä sen opiskelemiseen kunnolla, vaikka tiesi sen olevan tärkeää.
Yllättäen hänen viereensä istuutui hänelle täysin tuntematon poika. Bou ajatteli, että uudet ystävät eivät olisi pahitteeksi, eikä estellyt, vaikka tiesi tuon olevan Mikun paikka. Eiköhän poika tiennyt sen itsekin. Pojalla oli lyhyet mustat hiukset, melko terävä leuka ja kuoppaposket. Bou ei pitänyt pojan ulkonäöstä, mutta päätti olla luottamatta pelkkään ulkomuotoon ja antaa tälle tilaisuuden.
“Moi”, poika sanoi. “Olen Jun. Kuka sinä olet?”
Bou ei pitänyt tuosta hymystä pojan kasvoilla.
“Olen Bou”, vaaleahiuksinen sanoi. Poika näytti lipevältä katsellessaan Bouta päästä jalkoihin.
“Kiva nimi”, poika sanoi ja laski kätensä Boun reidelle.
Teruki ja Kanon astuivat luokkaan juuri silloin, kun Bou läimäisi vieressään istuvaa poikaa avokämmenellä poskelle. Poika nousi pahasti mulkoillen ylös ja Bou piti huolen siitä, että varmasti mulkoili itse ihan yhtä pahasti takaisin.
Teruki ja Kanon lähestyivät omia paikkojaan hitaasti.
“Uskaltaako sinun lähellesi tullakaan?” Kanon vitsaili istuutuessaan omalle tuolilleen.
“Miksi sinä teit Junille noin?” Teruki kysyi.
“Hän yritti lähennellä, eikä se ollut kivaa”, Bou sanoi. Häntä alkoi naurattaa, kun hän kuvitteli, että tuo poika olisi tosiaan saanut kokea melkoisen yllätyksen, jos olisi siirtänyt kättään hieman ylemmäs. Pian hän kuitenkin tajusi lopettaa nauramisen. Hän ei tainnut olla kovin vakuuttava.
“Selvä…” Kanon sanoi hitaasti. Hän ja Teruki näyttivät hämmästyneiltä.
“En pitänyt lähentelystä ja läimäytin häntä kostoksi, mutta pelästyin silti ja nyt helpottuneisuuteni purkautui nauramalla, ymmärrättekö?” Bou selitti pikaisesti. Hän ei halunnut menettää uusia ystäviään heti toisena päivänä.
Kanon ja Teruki eivät enää näyttäneet ollenkaan niin hämmästyneiltä.
~
"Miten koulussa voi olla niin tylsää?" Miku päivitteli, kun he kävelivät Terukin kanssa samaa matkaa koulusta kotiin. Bou ja Kanon olivat jo menneet omiin koteihinsa, he kääntyivät omiin suuntiinsa jo aikaisemmassa vaiheessa.
"Ei siellä aina ole tylsää. Jos et olisi tullut myöhässä englannintunnille, olisit nähnyt kuinka vihdoinkin joku uskalsi näyttää Junille!" Teruki sanoi.
"Mitä? Kuka uskalsi?" Miku hämmästeli. Jun oli heidän luokkatoverinsa, joka tunnettiin lähinnä hänen lukuisista epäonnistuneista yrityksistään iskeä kaikki koulun tytöt.
"Bou. Jun yritti lähennellä ja Bou löi häntä", Teruki sanoi ihaillen. Miku kohotti kulmiaan ja Teruki nyökytteli sanojensa vakuudeksi.
"Vau", Miku sanoi hämillään ja käänsi katseensa maahan.
Kaiken lisäksi Bou osasi myös pitää oman päänsä. Täydellinen tyttö...
~
Päivien ja viikkojen edetessä Bou oppi tuntemaan Mikua, Kanonia ja Terukia koko ajan enemmän ja enemmän. Teruki esimerkiksi oli joskus pienempänä halunnut vaatemalliksi ja Kanon oli soittanut kitaraa ennen kuin vaihtoi bassoon. Tällaisia pieniä yksityiskohtaisia tiedonmurusia oli Boun mielestä kiva kerätä, mutta Mikun tapauksessa hän oli niistä melkein pakkomielteinen. Jos joku edes mainitsi Mikun nimen tai puhui tästä mitä tahansa, Bou kuunteli aina herkeämättä. Samaten silloin, kun puhujana toimi Miku itse. Yksikään tämän lausuma sana ei jäänyt vaaleahiuksiselta kuulematta. Niinpä samalla Bou alkoi myös pitää Mikusta enemmän ja enemmän. Aina heidän harjoitellessaankin Bou kuunteli kaikkein eniten juuri sitä mitä Miku sanoi ja katsoi kaikkein eniten juuri sitä mitä Miku teki.
"Okei, kolme, kaksi, yksi, nyt!" Miku sanoi ja Kanon alkoi soittaa bassoa, Teruki rumpuja ja Bou kitaraa.
Boulla oli nuotit edessään ja hän yritti seurata niitä parhaansa mukaan. Välillä hän jäi vähän jälkeen, sillä heillä oli nopeampi tempo kuin millä Bou oli harjoitellut kotona, mutta hän pärjäsi omasta mielestään hyvin. Joka treeneissä aina paremmin kuin edellisissä.
Miku alkoi laulaa ja Boun keskittyminen meinasi karata jonnekin aivan muualle, kauas pois kitarasta ja suoraan kohti Mikua... Rivakasti Bou kuitenkin pakotti itsensä katsomaan nuotteja. Hän ei halunnut olla liian läpinäkyvä.
Miku lauloi. Bou kuunteli.
Vaikka sanoitukset eivät olleet kauniit, vaan lähinnä hullunkuriset, Boun mielestä Mikun ääni ja laulutyyli tekivät sanoista ja koko laulusta todella hienon.
Hän huomasi uudestaan, ettei keskittynyt soittamiseensa täysillä ja uppoutui taas kokonaan nuottiriveihin.
"Hetkinen, seis!" Miku sanoi ja muut lopettivat soittamisen. "Bou, sinä soitat väärästä kohdasta. Me olemme tässä." Miku tuli Boun luo ja kun hän osoitti nuottiriviä, hänen olkapäänsä hipaisi Boun olkapäätä. Vaaleahiuksisesta tuntui siltä kuin hän olisi juuri saanut olkapäähänsä 1000 voltin sähköiskun. Hän vilkaisi nopeasti Mikua ja punastui.
"Okei?" Miku sanoi. Hän ei näyttänyt huomanneen mitään.
"Okei", Bou henkäisi ja kääntyi katsomaan nuotteja uudestaan.
"Okei, uudestaan toisen säkeistön kohdalta. Kolme, kaksi, yksi, nyt!" Miku sanoi ja kaikki alkoivat jälleen soittaa.
~
Kun koulua oli jatkunut yli kuukauden, Boulla oli siellä yhä hauskaa. Kun biologiantunnilla päätettiin tehdä ryhmätöitä, Boun ei tarvinnut enää edes kysyä Mikulta, Kanonilta ja Terukilta, voisko hän tehdä samaa työtä heidän kanssaan. Se oli kaikille jo itsestäänselvyys.
"Joko teillä on valittuna neljän hengen ryhmät? No niin, hyvä on sitten. Bou, Kanon, Miku ja Teruki. Te teete ihmisen ruumiinrakenteesta. Tällä tarkoitan sitten soluja, luita ja lihaksia, enkä mitään muuta", opettaja tarkensi katsoen erityisesti Kanonia. Kanon naurahti tekohymy huulillaan.
"Niin juuri, Kanon", Teruki sanoi muka toruen ja naurahti perään.
“Niin Kanon, senkin perverssi”, Miku nauroi ja mustahiuksinen näytti ystävälleen leikkisästi keskisormea.
“Tuo on kiellettyä”, opettaja torui. Kanon pyöräytti silmiään ja väläytti nopean hymyn opettajalle.
"Okei, aloitetaanko?" Bou ehdotti innoissaan.
He sopivat mitä kirjoittaisivat juttuun ja valmistelivat sitä koko tunnin jutellen samalla niitä näitä.
Kun koulupäivä loppui, kaikki lähtivät yhdessä ulos rakennuksesta. He kävelivät yhdessä kotiin aina kun pystyivät.
"Muistathan, että huomenna on taas bänditreenit. Oletko harjoitellut niitä kappaleita?" Teruki muistutti Bouta hymyillen.
"Olen! Ne ovat hyviä, tykkään niistä paljon. Haluan äänittää niitä ja kuunnella kotona iltaisin. Tulisi hieno olo, kuunnella omia kappaleitaan", Bou sanoi hymyillen suloisesti takaisin.
"Mitä te teette tänään?" Kanon kysyi muulta porukalta.
"Eipä oikein mitään", Miku sanoi. Teruki ja Bou nyökyttelivät vieressä. Heilläkään ei ollut mitään erikoisempaa tekemistä.
"Tehdäänkö jotakin yhdessä? Mentäisiin vaikka jonnekin. Miten olisi, jos lähtisimme… uimaan?" Kanon ehdotti virnistäen.
A/N2: Comments I love ^^ Mun päässä pyörii Antti Tuiskun "Ei aikaa". 8D